trawa

Autor Wątek: Systemy bitew drugiej wojny światowej - dla twórców  (Przeczytany 10567 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

jenerał

  • Gość
Systemy bitew drugiej wojny światowej - dla twórców
« dnia: Październik 15, 2003, 08:55:50 pm »
Witam wszystkich! Wraz z przyjaciółmi tworzymy system gier bitewnych, rozgrywanych w klimacie drugiej wojny światowej. System ma już podstawę i nazwę - "Blitzkrieg". Teraz tworzymy opisy armii, ale jest to trudne zadanie. Wiadomo, im wiecej głów tym więcej oryginalnych pomysłów, więc zapraszam do pomocy! Piszcie wasze pomysły na temat opisów i rozpisek danych armii, a jeśli będzie to dobre, umieścimy to w podręczniku. Powstanie także niedługo strona o tym systemie.

Offline Christoph

Systemy bitew drugiej wojny światowej - dla twórców
« Odpowiedź #1 dnia: Październik 15, 2003, 10:11:28 pm »
Życzę powodzenia i mam nadzieję że wasza strona www szybko ujrzy światło dzienne. Chociaż interesuję się tym okresem w historii, to nie jestem aż tak mądry i doświadczony aby wam pomóc w pisaniu list armii :(
Na koniec parę pytań. Po pierwsze w jakiej skali jest rozgrywany ów system, to znaczy jaką ilość wojsk będzie reprezentowała pojedyńcza podstawka/figurka? Nazwa sugeruje operacje na wyokim szczeblu dowodzenia :) I druga rzecz, hmm, napisz Jenerale coś więcej o tej grze. Coś o mechanice, cokolwiek, bo myślę że nie tylko ja chciałbym się czegoś więcej dowiedzieć :wink:
amiętaj: wszystko co napiszesz może zostać wykorzystane przeciwko Tobie.

A tak przy okazji - Iced Earth rządzi :D

jenerał

  • Gość
Systemy bitew drugiej wojny światowej - dla twórców
« Odpowiedź #2 dnia: Październik 16, 2003, 02:28:55 pm »
Coz, wzorujemy sie na systemach firmy Games Workshop. Sa one przejrzyste, rozwiazania sa proste i sprawdzone, a niczego lepszego sie chyba nie da wymyslec...:) Nie jest to bierne przepisywanie, wiekszosc zagadnien opracowalismy samodzielnie, jednak mozna znalezc podobienstwa.
Co do szczebla dowodzenia, to juz bedzie zalezalo od grajacych. Geneza "Blitzkriegu" jest nastepujaca: gramy z kolegami w WH FB. Jednak cena figurek jest dobijajaca. Wszyscy lubimy bardzo strategie, a wiadomo, ze im wiecej zolnierzykow sie ma pod komenda tym wieksza frajda :D. Pewnego dnia gdy kupowalismy prezenty w sklepie z zabawkami, ujrzalem worki z zolnierzykami. 100 szt po 5 zl!!! Nie jest to moze szczegolowosc jak w Warhammerze, ale jaka cena!! Pomyslalem sobie, ze taki towar nie moze sie marnowac...:) Figurki mozna pomalowac i na pewno juz beda inaczej wygladac, co nie?:) Postanowilismy stworzyc system umozliwiajacy granie takimi figurkami. Ot, taka nasza alternatywa :). Koszt punktowy figurek z zalozenia bedzie maly (pojedyncza figurka bedzie kosztowac malo punktow).

Offline Bagpiper

Systemy bitew drugiej wojny światowej - dla twórców
« Odpowiedź #3 dnia: Październik 18, 2003, 11:31:36 am »
przepraszam jestescie z warszawy moze??

jenerał

  • Gość
Systemy bitew drugiej wojny światowej - dla twórców
« Odpowiedź #4 dnia: Październik 18, 2003, 11:41:46 am »
Nie, jestem z 3miasta, a czemu pytasz?

Offline Bagpiper

Systemy bitew drugiej wojny światowej - dla twórców
« Odpowiedź #5 dnia: Październik 18, 2003, 01:00:28 pm »
bo ktos z wawy wpadl na identyczny pomysl, zreszta juz z tymi chlopakami gralem (to bylo jakies 6 miesiecy temu)

jenerał

  • Gość
Systemy bitew drugiej wojny światowej - dla twórców
« Odpowiedź #6 dnia: Październik 18, 2003, 01:05:31 pm »
Proszac was o pomoc w pisaniu zasad do armii, chodzi nam o sformuowanie zasad specjalnych oraz wyboru jednostek specjalnych, ich wyposazenia itd. Nie chodzi tu o ich statystyki, bo te ulozymy sami, a playtesty je poprawia.

Offline Christoph

Systemy bitew drugiej wojny światowej - dla twórców
« Odpowiedź #7 dnia: Październik 18, 2003, 02:00:42 pm »
Nie gram w WFB i z leksza tylko kojarzę zasady, ale ... myślę że najlepszym sposobem na wybór jednostek w grze będzie podporządkowanie się historii :) Rozumiem że przyjęliście skalę 1 figurka = 1 żołnierz. Więc zamiast wymyślać jakieś specjalne jednostki i zasady, po prostu zajrzyjcie do różnych źródeł o organizacji wojsk w czasie IIWŚ. Poza mam nadzieję że uwzględnicie fakt, iż pola bitew fantasy i nowożytnych się trochę różnią, wiadomo - supression fire, morale, itp., itd. :)
I jeszcze jedno - czy zamiast żołnierzyków-zabawek nie lepsze są figurki w skali 1:72 przyklejone do podstawek z grubej tektury??
amiętaj: wszystko co napiszesz może zostać wykorzystane przeciwko Tobie.

A tak przy okazji - Iced Earth rządzi :D

Offline broda86

Systemy bitew drugiej wojny światowej - dla twórców
« Odpowiedź #8 dnia: Październik 18, 2003, 02:43:28 pm »
Koszt takich figurek jest wiekszy i jest ich mniej w pudelku(mowie tu o miniaturkach hellera).Narazie mamy podstawe i jeszcze wielu rzeczy nie uwzglednilismy w niej.Planujemy wyszukac bledy i analizowac wszystko podczas play testow,ale na to potrzeba troszke czasu.A gra jest calkowicie naszym pomyslem(potrzeba matka wynalazkow  :wink: ).Najtrudniej jest znalezc cos o broni,szczegolnie o opisach typu wytrzymalosc badz niezawodnosc.Dlatego mamy nadzieje,ze nam pomozecie podrzucajac jakies pomysly bo jak juz wspomnial jeneral
Cytuj
im wiecej głów tym więcej oryginalnych pomysłów
óg chciał stworzyć świat w 10 dni. Chuck Norris dał mu 6.

Offline Christoph

Systemy bitew drugiej wojny światowej - dla twórców
« Odpowiedź #9 dnia: Październik 18, 2003, 08:18:27 pm »
Owszem jest drożej, 50 figurek za jakieś 20-30 złotych. Ale za to masz pełną gamę jednostek. Dla przykładu w doskonale wykonanym zestawie Italeri "American Infantry" masz zwykłych strzelców z M1 garand, paru kolesi z BARem, paru oficerów z Thompsonami, zastępca dowódcy z karabinkiem M1, moździerzy parę, żołnierz z miotaczem płomieni i dwa rodzaje karabinów maszynowych (niestety nie znam nazw). Jak dla mnie to figsy 1:72 są bezkonkurencyjne w porównaniu do zwykłych żołnierzyków, oczywiście odpowiednich firm, bo "gumisie" od Hellera nijak się nie mają do Italeri a są od nich droższe :)
Hehe, rozpisałem się na temat żołnierzyków. Ale co do broni, zamiast męczyć się z robieniem charakterystyk dla każdej giwery oddzielnie zróbcie jak w Landserze! Tam jest podział na karabiny (rifle), karabinki (carabine), pistolety maszynowe (SMG), pistolety, rkm-y (GPMG), itd. Małe uogólnienie, ale sprawdza się to bardzo dobrze.
Zasady Landsera są na przykład na http://free.of.pl/o/orchard/ w dziale bitewniaki. Wogóle proponuję przeczytać zasady tej gry, na pewno znajdziecie tam wiele ciekawych rzeczy ;)
To są oczywiście sugestie osoby zainteresowanej waszym projektem, zrobicie jak uznacie za stosowne :)
amiętaj: wszystko co napiszesz może zostać wykorzystane przeciwko Tobie.

A tak przy okazji - Iced Earth rządzi :D

jenerał

  • Gość
Systemy bitew drugiej wojny światowej - dla twórców
« Odpowiedź #10 dnia: Październik 18, 2003, 08:26:25 pm »
Cytuj
To są oczywiście sugestie osoby zainteresowanej waszym projektem, zrobicie jak uznacie za stosowne

Christoph spoko luzik, porady osob zainteresowanych naszym projektem oraz tym okresem historycznym sa dla nas na wage zlota:). Planuje, aby zrobic jako czesc integralna systemu tabelke, ktora bedzie pozwalala w sposob szybki i wygodny przeliczac zasiegi, itp, dostosowujac je do wielkosci figurek. W ten sposob kazdy bedzie mogl grac takimi figurkami jak mu wygodniej, jakimi lubi oraz jakimi moze. Nalezy pamietac, ze sa fani gier bitewnych, ktorzy nie moga wyskrobac nawet na te 50 figurek Italeri... ale Twoja propozycja jest bardzo ciekawa.
Bardziej mi jednak od figurek chodza po glowie zasady specjalne dla poszczegolnych jednostek specjalnych i poszczegolnych armii. Moze podyskutowalibysmy o jakiejs konkretnej armii, co wy na to?

Offline Dracon2

Systemy bitew drugiej wojny światowej - dla twórców
« Odpowiedź #11 dnia: Październik 18, 2003, 09:46:25 pm »
a to nie będzie coś ala Warhammer WW2?
Pomysł super!

Offline Christoph

Systemy bitew drugiej wojny światowej - dla twórców
« Odpowiedź #12 dnia: Październik 18, 2003, 11:02:55 pm »
No to znowu coś zaproponuję :D
Jakaś konkretna armia, hmm. Chyba głównym (negatywnym) bohaterem tej wojny są Niemcy, więc chyba od nich najlepiej zacząć.
Co do składu oddziałów to w ostateczności można przepisać je z gry komputerowej Combat Mission :D Mogę to zrobić jeśli będzie potrzebne. Twórcy tej gierki zrobili kupę dobrej roboty i oddali bardzo dokładnie wszystkie walczące strony (organizacja, uzbrojenie).
amiętaj: wszystko co napiszesz może zostać wykorzystane przeciwko Tobie.

A tak przy okazji - Iced Earth rządzi :D

Offline broda86

Systemy bitew drugiej wojny światowej - dla twórców
« Odpowiedź #13 dnia: Październik 19, 2003, 12:17:12 am »
Bylibysmy bardzo zobowiazani i wdzieczni Christoph za twoja pomoc :lol: niestety niezbyt orientuje sie w innych miniaturkach niz GW wiec niewiele moge sie wypowiedziec w tej sprawie :).Postaramy sie jak najszybciej stworzyc strone z naszym systemem by kazdy zainteresowany mogl przeczytac i wypowiedziec sie na jego temat.Caly czas wprowadzamy poprawki :) ,ale postaramy sie jak najszybciej to zrobic. :lol:
óg chciał stworzyć świat w 10 dni. Chuck Norris dał mu 6.

Offline Dracon2

Systemy bitew drugiej wojny światowej - dla twórców
« Odpowiedź #14 dnia: Październik 19, 2003, 11:07:57 am »
Można też trochę popatrzeć na Medal of Honor + dodatki i coś do głowy wpadnie.