Autor Wątek: Systemy bitew drugiej wojny światowej - dla twórców  (Przeczytany 10572 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

jenerał

  • Gość
Systemy bitew drugiej wojny światowej - dla twórców
« Odpowiedź #15 dnia: Październik 19, 2003, 11:24:19 am »
Nie nalezy jednak zapominac o Włoszech i Japonii, ktore odgrywaly przeciez jedne z wazniejszych rol na wschodnim i zachodnim teatrze dzialan. Wracajac jednak do niemieckiej armii, jednostkami specjalnymi moga byc czołgi Pantera, miotacze ognia, zolnierze gorscy (ci w bialych strojach - nie wiem za bardzo jak ich nazwac:)), moze jeszcze jakies pomysly?

Offline Pokpoko

Systemy bitew drugiej wojny światowej - dla twórców
« Odpowiedź #16 dnia: Październik 19, 2003, 03:52:40 pm »
a ja bym uzył jako podstawy zasad WH40K...są tam czołgi,działa i wszystko co potrzeba..tylko zmienić nazwy,troche zasady strzleania(teraz są do pupy) i wzmocnić czołgi i osłabic walke wręcz..i voila :roll:

Offline PaN_kOpA

Systemy bitew drugiej wojny światowej - dla twórców
« Odpowiedź #17 dnia: Październik 19, 2003, 04:27:15 pm »
to jak 1 zołnierz = 1 firórka
w bitwie ma byc tyle figórek co na polu bitwy to taka bitwa bedzie tydzien trwała.
ESTEM KRASNOLUDEM! MÓJ HONOR JEST MOIM ŻYCIEM! BEZ NIEGO JESTEM NICZYM!!!

Offline Dracon2

Systemy bitew drugiej wojny światowej - dla twórców
« Odpowiedź #18 dnia: Październik 19, 2003, 08:59:14 pm »
co ty, będzie jak w medalu jeden amerykanin i full niemców, oczywiście amerykanin ma full wypas staty i game save :D

Offline Christoph

Systemy bitew drugiej wojny światowej - dla twórców
« Odpowiedź #19 dnia: Październik 19, 2003, 09:37:00 pm »
Cytuj
to jak 1 zołnierz = 1 firórka
w bitwie ma byc tyle figórek co na polu bitwy to taka bitwa bedzie tydzien trwała.


Czy ja wiem czy dużo figsów będzie na polu bitwy, zależy na ile punktów by się grało. Powiedzmy starcie dwóch plutonów piechoty - coś z 40 figurek na stronę a i możliwości taktycznych sporo.

Cytuj
Nie nalezy jednak zapominac o Włoszech i Japonii, ktore odgrywaly przeciez jedne z wazniejszych rol na wschodnim i zachodnim teatrze dzialan. Wracajac jednak do niemieckiej armii, jednostkami specjalnymi moga byc czołgi Pantera, miotacze ognia, zolnierze gorscy (ci w bialych strojach - nie wiem za bardzo jak ich nazwac:)), moze jeszcze jakies pomysly?


Czy zamiast jednostek specjalnych nie lepiej jest podzielić jest jednostek na piechotę (wiadomo - mięcho armatnie), wsparcie (ckm, moździerze itd) i pojazdy? Te dwie ostatnie rzeczy mogłyby zająć tylko jakiś tam określony procent wystawianych sił.
Co do sił osi to jeszcze mamy Finów, Węgrów i Rumunów, przy czym ci ostatni potem zmienili strony :D Wogóle samych Niemców można podzielić na parę kategorii czy armii jak kto woli. Ech, robi się to skomplikowane...
W sumie zaczynam się wczuwać w rolę designera, więc jak chcecie to mogę pomóc w pisaniu zasad. Jeśli jesteście zainteresowani to proszę kontakt na maila :) Tylko pamięajcie że nie znam zasad do WH40K i WFB...
amiętaj: wszystko co napiszesz może zostać wykorzystane przeciwko Tobie.

A tak przy okazji - Iced Earth rządzi :D

jenerał

  • Gość
Systemy bitew drugiej wojny światowej - dla twórców
« Odpowiedź #20 dnia: Październik 19, 2003, 10:31:28 pm »
Nie ma sprawy, mozemy ci przeslac na e-mail te zasady co mamy. Wlasnie o to mi chodzilo, zebysmy tu na forum wspolnie kombinowali nad zasadami. Im wiecej ludzi tym lepsza zabawa i latwiejsza robota.
Cytuj
Ech, robi się to skomplikowane...

Mysle, ze nalezaloby opracowac jeden standard dla wszystkich armii, zeby stworzyc w miare elastyczne reguly, wg ktorych mozna by bylo podzielic typy jednostek. Chodzi mi o to, aby sie nie zrobil burdel, bo w jednej armii bedziemy mieli podzial na zwykle, specjalne i rzadkie (jak w WFB, Christoph), a w innej armii bedziemy mieli taki podzial jak mowisz. To trzeba dokladnie przedyskutowac, rozwazyc kazde za i przeciw...
Cytuj
Co do sił osi to jeszcze mamy Finów, Węgrów i Rumunów, przy czym ci ostatni potem zmienili strony  Wogóle samych Niemców można podzielić na parę kategorii czy armii jak kto woli.

Mysle, ze na razie skupmy sie tylko na najwazniejszych armiach z tamtego okresu, bo co za duzo to niezdrowo :). Proponuje, aby zajac sie nastepujacymi armiami: Anglia, Francja, Polska, ZSRR, Niemcy, Japonia, USA, Włochy. Ewentualnie w pozniejszych edycjach ;):D Blitzkriegu wprowadzimy nowe armie :). Co wy na to?

Offline Mart

Systemy bitew drugiej wojny światowej - dla twórców
« Odpowiedź #21 dnia: Październik 20, 2003, 09:01:11 am »
A w jakim okresie 39-41,42-43,44-45 (same ruski t-34 w czasie wojny były ponad 40 krotnie modernizowane).

Drugie zdecyduj się czy walke mają toczyć kompanie( do ok.120 figurek),plutony sekcje(ok.40),czy mniejsze jednostki elitarne(np20-10).

Trzecia sprawa najlepiej pasują zasady 40-ki ewentualnie(przy małych oddziałach necromunda), (system wyboru jednostek z batla core'wo-rare'owy jest do niczego ,40-kowy HQ-troops itd o niebo lepszy),a tak wogule to cała 40-ka jest inspirowana wojnami pierwszej połowy 20-go wieku( działaniami lądowymi)

jenerał

  • Gość
Systemy bitew drugiej wojny światowej - dla twórców
« Odpowiedź #22 dnia: Październik 20, 2003, 01:59:52 pm »
Mogloby byc tez np takie cos, ze przy kazdej jednostce bedzie podana ilosc wolnych slotow na 1000 pkt armii. Dla przykladu na kazde 1000 pkt armii bedzie mozna miec 2 oddzialy snajperow (ktore beda mialy ograniczenia liczby figurek w oddziale) i 3 oddzialy saperowbyloby to troche zmodyfikowany
Cytuj
system wyboru jednostek z batla core'wo-rare'owy

. Szczerze mowiac nie wiem o co chodzi w
Cytuj
40-kowy HQ-troops
:D. Bylbym bardzo wdzieczny gdybys mi cos puscil na e-mail o tym, albo tu na forum, nie wiem :).
Cytuj
A w jakim okresie 39-41,42-43,44-45 (same ruski t-34 w czasie wojny były ponad 40 krotnie modernizowane).

Mysle, ze nie ma sensu sie tak bardzo rozdrabniac, bo rownie dobrze musielibysmy zrobic kilkaset rodzajow jednostek bo jakies tam wyposazenie sie zmienilo... A tak zawrzemy w statystykach najwazniejsze wady i zalety i bedzie gites :).
Cytuj
Drugie zdecyduj się czy walke mają toczyć kompanie( do ok.120 figurek),plutony sekcje(ok.40),czy mniejsze jednostki elitarne(np20-10).

Juz o tym rozmawialismy tutaj na forum, wielkosc armii bedzie zalezec od grajacych. Jedni wola toczyc male potyczki, a inni uwielbiaja epickie starcia tytanow... ;)

Offline Christoph

Systemy bitew drugiej wojny światowej - dla twórców
« Odpowiedź #23 dnia: Październik 20, 2003, 09:13:29 pm »
Ok, jak możesz to wyślij mi zasady na maila. Chętnie poczytam do poduszki :)

Co do podziału na rzadkie, czy jak tam chcecie. Najlepiej wypracować jeden sposób podziału dla wszystkich armii. Coś więcej napiszę, jak podumam nad zasadami "Blitzkriegu" :)
amiętaj: wszystko co napiszesz może zostać wykorzystane przeciwko Tobie.

A tak przy okazji - Iced Earth rządzi :D

Offline Mart

Systemy bitew drugiej wojny światowej - dla twórców
« Odpowiedź #24 dnia: Październik 21, 2003, 08:40:43 am »
Z tymi latami chodziło mi o to że np w latach39-41 niemcy mieli np.pojazdy dowodzenia ,które koordynowały ataki czołgów i lotnictwa ,posiadały silniejsze radiostacje do łączności na większe odległości itd.
A w latach 44-45 niemcy mieli malo czołgów(dominowały działa szturmowe nawet w jednostkach pancernych) na lotnictwo nie mieli co liczyć ,więc pojewiają się pojazdy z działkami p.lot.
To są zmiany w doktrynie z ofensywnej na defensywną.
Następne.
W batlu jednoski są podzielone ze względu na częstotliwość występowania (teoretycznie) na powszechne(core można mieć ich dowolną liczbe w armii),niezbyt częste(special ,kilka) i rzadkie(rare 1,2-w dużych bitwach)rzadkie(są jeszcze modele indewidulne hero i lord ale one moim zdaniem nie pasują do 2WŚ).

W 40-ce masz podział jak w każdej armii na sztab(HQ,dowódcy i ich oddziały dowodzenia każda armia musi mieć 1wybór z tej sekcji maks2),oddziały elitarne(elit do 3 oddziłów w armii),oddziły liniowe głównie piechota(troops obowiązkowo 2, maksymalnie 6),oddziały uderzeniowe(fast atak,tu można zaliczyć również oddziały rozpoznawcze,szybkie pojazdy do maksymum 3) i ciężkie wsparcie(heavy suport,czołgi ciężkie, artyleria do maksymum 3) .

Offline kryptoi

gotowe zasady do II wojny
« Odpowiedź #25 dnia: Październik 22, 2003, 01:37:02 pm »
A po co męczyc się nad nowymi zasadami, jak koleś juz opracował bardzo fajne na podstawie WH 40 K?  
Tutaj podaję namiar na stronę, jest tam wszystko!!!
http://mywebpages.comcast.net/kpavlick/ww2/ww2intro.htm
We loose not in defeats, but in battles we refused to fight"

Offline Jacoslaw

Systemy bitew drugiej wojny światowej - dla twórców
« Odpowiedź #26 dnia: Październik 22, 2003, 04:04:46 pm »
Mam pytanie czy będzie coś takiego jak skakanie , ukrywanie się itp itd .Czy to będzie coś w stylu Warhammer Battle . A co do tych zasad które podał kryptoi ,wygądają całkiem sensownie  :D
Jeszcze jedno
Cytuj
są jeszcze modele indewidulne hero i lord ale one moim zdaniem nie pasują do 2WŚ).


Fakt w 2WŚ nie powinno być żadnych bohaterów którzy będą latać po polu bitwy i rozwalać całe armie (choć fajnie by było  :twisted:  )
Jednak to nie wyklucza jakichkolwiek bohaterów , przecież mogą być generałowie , dowódcy plutonów którzy mogą mieć jakieś unikalne  właściwości tak sądze .To zależy czy chcecie się w to bawić  :D
Mam jeszcze jedno pytanie czy istnieje jakiś system tego typu  :?:

ŻYCZE POWODZENIA W TWORZENIU GRY , możecie na mnie liczyć .[/quote]

Offline Christoph

Systemy bitew drugiej wojny światowej - dla twórców
« Odpowiedź #27 dnia: Październik 22, 2003, 04:23:15 pm »
Cytuj
A po co męczyc się nad nowymi zasadami, jak koleś juz opracował bardzo fajne na podstawie WH 40 K?


No też trochę czytałem te zasady. Wyglądają ok, tylko jest jeden mankament. One wymagają posiadania podręcznika do WH40K :] Z tego co rozumiem autorom "Blitzkriegu" chodzi o stworzenie systemu możliwie taniego w eksploatacji, więc cóż wydawanie ponad 100 złotych na podręcznik do WH40K to chyba nie jest to :)
amiętaj: wszystko co napiszesz może zostać wykorzystane przeciwko Tobie.

A tak przy okazji - Iced Earth rządzi :D

jenerał

  • Gość
Systemy bitew drugiej wojny światowej - dla twórców
« Odpowiedź #28 dnia: Październik 22, 2003, 04:38:06 pm »
Otoz to, Christoph, chodzi o maxymalne zmniejszenie kosztow. A poza tym, nie lubie plagiatorow :). Chyba lepiej sie pomeczyc troszeczke umyslowo zamiast przepisywac na zywca, co?:) I satysfakcja na koniec wieksza, i komoreczki szare sie troszke rozwina ;).
Cytuj
Mam pytanie czy będzie coś takiego jak skakanie , ukrywanie się itp itd .Czy to będzie coś w stylu Warhammer Battle

Na poczatku mialem wizje, aby rozgrywac wielkie epickie starcia na tysiace punktow. Teraz jednak, szczerze mowiac, nie wiem:). Bo uswadomiliscie mi, ze podczas 2WŚ byly takze i male potyczki, przy ktorych wypadaloby okreslic zasady szczegolowe... Mysle, ze tutaj mozna by bylo sie wesprzec Necromunda, Gorkamorka lub Mordheimem... Ale poki co, musza powstac zasady podstawowe.
Cytuj
są jeszcze modele indewidulne hero i lord ale one moim zdaniem nie pasują do 2WŚ).

Mysle, ze powinny byc postaci historyczne, takie jak Rommel, Montgomery itd, ale nie beda to takie maszyny do zabijania jak w WFB. Powinny one miec te same staty (jesli nie nizsze!), ale za to dawac armii jakis bonus albo zasade specjalna... Nie uwazacie?:)

Offline Jacoslaw

Systemy bitew drugiej wojny światowej - dla twórców
« Odpowiedź #29 dnia: Październik 22, 2003, 05:13:29 pm »
O tym właśnie mówiłem
Cytuj
Fakt w 2WŚ nie powinno być żadnych bohaterów którzy będą latać po polu bitwy i rozwalać całe armie (choć fajnie by było  )
Jednak to nie wyklucza jakichkolwiek bohaterów , przecież mogą być generałowie , dowódcy plutonów którzy mogą mieć jakieś unikalne właściwości tak sądze .To zależy czy chcecie się w to bawić  

Bohaterowie mogą np : podnosić morale dodawać jakieś bonusy do określonych jednostek jeśli jest chociażby dowódca kawaleri to niech te jednostki w jego pobliżu mają jakieś modyfikatory (to tylko przykład ) :D  :D  :D

 

anything