trawa

Autor Wątek: Systemy bitew drugiej wojny światowej - dla twórców  (Przeczytany 10570 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

jenerał

  • Gość
Systemy bitew drugiej wojny światowej - dla twórców
« Odpowiedź #45 dnia: Listopad 05, 2003, 08:38:22 pm »
Coz... plik z podstawka zaginal w akcji, musimy jeszcze raz przepisac notatki :), ale to co w glowie mi zostalo, to wam powiem:
Tura dzieli sie na fazy
poczatek tury
ruch
strzelanie
Do strzelania potrzebne sa staty: Umiejetnosci bojowe strzelajacego, szczescie celu, wytrzymalosc celu, zasieg broni.
Przy rzucie na trafienie testujemy UB w analogiczny sposob jak w WFB (czyli przy UB 6 nalezy wyrzucic gora 6, przy UB = 5 - gora 5, UB = 1 - gora 1). Zamiast armour save mamy test Szczęścia. Pozniej mozna postrzelonego leczyc. Jeszcze nie dopracowalismy, czy moze on dalej walczyc czy sa jakies kary. Nalezy pamietac o plynnosci systemu. Reszta jest w sumie podobna do warhammera FB bo w tej materii (psychologia itp.) nie da sie duzo wiecej wymyslec, te sprawy sa jednak zmodyfikowane.
NemoOne: Link, ktory mi dales, a dokladniej http://www.freewargamesrules.co.uk/
jest bardzo interesujacy. Znalazlem tam system o nazwie "1943" -sa tam dosc ciekawe opisy walk i, co ciekawsze, armii. Mysle, ze wartaloby sie oprzec na tym systemie.

Offline Christoph

Systemy bitew drugiej wojny światowej - dla twórców
« Odpowiedź #46 dnia: Listopad 05, 2003, 09:16:44 pm »
Propozycja - szczęście lepiej zamienić na osłonę celu - zależne od terenu, przeszkód itd. w których stoi figurka. Po rzucie na hit sprawdzałoby się ewentualne nietrafienie spowodowane niedokładną widocznością celu (jeśli się za czymś skrył oczywiście, lub jeśli leży na ziemi). A jeśli chodzi o system ran - myślę że nie powinno być możliwości leczenia żołnierzy. A sam sposób zadawania ran - jeśli ma być w miarę dużo figsów to może tak: jeśli już wiadomo że strzał doszedł do celu to rzucamy k6. Na 1 2 3 efekt jest taki, że chłopek padł na ziemię (angole to zwią suppression), a na 4 5 niech będzie ranny (jakieś minusy). Na 6 jest ciężko ranny, ściągamy figurkę ze stołu i przyjmujemy że ciężko ranny (lub martwy) żołnierz leży gdzieś tam na polu bitwy i czeka na sanitariuszy... To taki ogólny system, do mniejszych walk można zrobić jakieś dokładniejsze zasady zadawania ran.
amiętaj: wszystko co napiszesz może zostać wykorzystane przeciwko Tobie.

A tak przy okazji - Iced Earth rządzi :D

Offline NemoOne

Systemy bitew drugiej wojny światowej - dla twórców
« Odpowiedź #47 dnia: Listopad 06, 2003, 09:02:05 am »
Mysle jednak, ze taki pancerz na "6" powinien byc z racji tego, ze zolnierz nosi helm( ogladaliscie "szeregowca Ryana"??, tam gostek mial farta i myu sie kula od helmu odbila..), i plecak calkiem pokaznych rozmiarow, pozatym idzie skulony i uwaza, gdy slyszy strzal, pada na ziemie itp.
Nie wiem, czy podciagnac to pod szczescie, umiejetnosci, oslone, czy pancerz wlasciwy. ;)
Chciałbym spotkać interesujących i wspaniałych ludzi... i ich zabić. Byłbym pierwszym chłopakiem osiedla, który miałby potwierdzonego trupa"

Offline NemoOne

Systemy bitew drugiej wojny światowej - dla twórców
« Odpowiedź #48 dnia: Listopad 06, 2003, 09:04:38 am »
A co do  ran. To mysle, ze zasady leczenia na polu bitwy moga sie przydac jedynie w systemie sagowym, o bardziej skomplikowanych zasadach, gdzie w kazdym oddziale jest sanitariusz, oraz w wiekszych grach zakladamy, ze sanitariusze ida niejako "za" qlownymi silami i lecza rannyc i ilosc przezywajacych okreslamy jakimis rzutami. Ranni wracaja do walki podczas nastepnej bitwy kampanii.
Chciałbym spotkać interesujących i wspaniałych ludzi... i ich zabić. Byłbym pierwszym chłopakiem osiedla, który miałby potwierdzonego trupa"

Offline Mirek_koval

Systemy bitew drugiej wojny światowej - dla twórców
« Odpowiedź #49 dnia: Listopad 06, 2003, 10:03:01 am »
Hejka - to prawda kazdy z grajacych w gry strategiczne ma pewnego rodzaju wewnwetrzna potrzebe stworzenia czegos wlasnego wiec i ja nie bede gorszy i pochwale sie systemem Projekt : Szwadron - jego zadsady mozna sciagnac za free ze strony http://www.schron.multicon.pl/modules.php?name=Content
Co prawda jest on przeznaczony do wojen napoleonskich ale obecnie pracujemy nad edycja 2WW - rozegrane zostalo w niego juz ponad 200 bitew i obecnie trwaja prace nad wersja 1.04 stable - uwaga dla ludzi z 3miasta pokazy systemu co piatek w sklepie rebel (www.rebel.pl)  o 13.00 i o 17.00 na fortach (www.schron.multicon.pl)
System opiera sie na figurkach w 1/72.
ojna nigdy sie nie konczy
www.schron.multicon.pl

Offline Christoph

Systemy bitew drugiej wojny światowej - dla twórców
« Odpowiedź #50 dnia: Listopad 06, 2003, 04:46:07 pm »
Cytat: "NemoOne"
Mysle jednak, ze taki pancerz na "6" powinien byc z racji tego, ze zolnierz nosi helm


Łatwiej to chyba podciągnąć pod wyniki 1 2 3 w rzucie na ranę. Po prostu przyjmujemy że pocisk trafił gdzieś obok żołnierza lub w niego lecz nie poczynił żadnych szkód, oprócz tego, iż go przestraszył ;)
amiętaj: wszystko co napiszesz może zostać wykorzystane przeciwko Tobie.

A tak przy okazji - Iced Earth rządzi :D

jenerał

  • Gość
Systemy bitew drugiej wojny światowej - dla twórców
« Odpowiedź #51 dnia: Listopad 08, 2003, 08:01:16 pm »
Oczywiscie sa przewidziane modyfikatory do rzutu na trafienie w zaleznosci od terenu, zaslon, akcji postaci etc. etc. Macie racje, jednak obawiam sie, ze wtedy gra moze sie stac zbyt szybka... Chodz to moze stac sie dobrym argumentem by grac duuuzymi silami i na nie uwazac:). A co do armour save'a to nie wiem co o nim myslec... :) :P Chyba bedzie trzeba go przetestowac podczas play testow i wtedy zdecydowac czy jest on pomocny czy przeszkadza czy jest on obojetny. Co wy na to?
I jeszcze jedno. W systemie '1943' (link wczesniej) jest cos takiego jak wytrenowanie jednostki. Czy my tez to uwzglednimy? Czy moze nie? Mysle, ze statystyki w zupelnosci wystarcza. A jakie jest wasze zdanie? :)

Offline Christoph

Systemy bitew drugiej wojny światowej - dla twórców
« Odpowiedź #52 dnia: Listopad 08, 2003, 10:35:46 pm »
Nie, gra nie stanie się szybsza. Założenie jest takie - ogień bardzo łatwo przygniata żołnierzy do ziemi ale rzadziej giną oni od kul. W ten sposób gracz musi odpowiednio dysponować swoimi oddziałami i zapewniać im wsparcie ogniowe.
Armour save - nie wiem jak to grało w WFB ale to nie pasuje mi do gry symulującej realistyczne starcia.

Cytuj
Chodz to moze stac sie dobrym argumentem by grac duuuzymi silami i na nie uwazac:).


Hmm od tego są punkty żeby zbalansować grę :) Poza tym można wprowadzić przymus wystawiania całego plutonu żeby gracze nie wystawiali masy pojedyńczych drużyn piechoty...  8)

Wyszkolenie - IMO możnaby dać w tej grze jedną statystykę tylko - właśnie wyszkolenie. Bo w sumie wszystkie działania które żołnierz podejmowałby na polu bitwy i które by trzeba testować zależą właśnie od poziomu wyszkolenia/doświadczenia. Zaś celność broni IMO można uzależnić od zasięgu na który strzelamy. Ewentualnie żołnierze kompletnie bez wyszkolenia mogą mieć minusy do strzałów.

Zresztą polecam poczytanie zasad Landsera - można z nich zasięgnąć wiele doskonałych pomysłów. Testowałem je i powiem tyle że w grze wypadają bardzo dobrze.
Landser - http://free.of.pl/o/orchard/files/landser.zip
amiętaj: wszystko co napiszesz może zostać wykorzystane przeciwko Tobie.

A tak przy okazji - Iced Earth rządzi :D

Offline endrju

Systemy bitew drugiej wojny światowej - dla twórców
« Odpowiedź #53 dnia: Listopad 10, 2003, 07:52:02 am »
Tak sobie poczytalem te posty i wpadla mi do glowy mysl, ze naprawde wypadaloby sie dogadac co do skali w jakiej beda rozgrywane bitwy. Bo jesli mowa o tych samych figurkach (tych takich malych :-) ) o ktorych mysle, to niezlym pomyslem bylaby organizacja armii przede wszystkim w male oddzialy - po 5-6 figurek na podstawkach ok. 50 mm. Nie wiem jak dokladnie taka ilosc ma sie do warunkow realnych - poprawcie mnie, jesli cos jest nie tak. W kazdym razie takie lub podobne rozwiazanie wprowadziloby realizm w kwestii doswiadczenia - nie dostawalibysmy pojedynczych "pakerow" a'la Medal of Honor tylko druzyny osiagajace z czasem coraz wyzszy stopien zgrania. Jesli chodzi o dowodcow, to mysle ze najfajniejszym rozwiazaniem byloby wystawienie przez kazdego z graczy swojego sztabu - zrobic diorame jakiegos namiotu czy czegos takiego, ktorego posiadanie na stole dawaloby okreslone modyfikatory np. do zorganizowania armii, wsparcia lotniczego itp. Bo rozwiazanie z pojedyncza figurka generala uciekajacego w wyniku ataku przeciwnika przed np. czolgiem wydaje sie nieco smieszne (przynajmniej tak mi wyobraznia podpowiada :-) )
--Stuck inside while the mind is flying---

jenerał

  • Gość
Systemy bitew drugiej wojny światowej - dla twórców
« Odpowiedź #54 dnia: Listopad 11, 2003, 01:18:08 pm »
A gdyby tak napisac ze obowiazkiem jest miec taka diorame? Mysle, ze to by wplynelo korzystnie na realizm bitwy. Z kolei wielkosc figurek bedzie elementem, o ktorym beda decydowac sami grajacy. Mialem bowiem taki zamysl, aby byl to system jak najbardziej elastyczny i uniwersalny. Chodzi o to aby kazdy mogl grac tym co moze kupic a nie tym, co musi kupic. Oczywiscie w zasadach napiszmy, ze na polu musza sie spotkac zolnierzyki tych samych rozmiarow.

Offline endrju

jeszcze co do skali
« Odpowiedź #55 dnia: Listopad 11, 2003, 01:55:49 pm »
Mozliwosc grania figurkami w roznej skali jest niezla, aczkolwiek oprocz odleglosci mysle ze nalezaloby tez pomyslec nt. roznego stopnia szczegolowosci. No bo przeciez gra figurkami w skali 28 mm z zasadami robionymi domyslnie dla 1:72 (jesli mamy do czynienia z niewielkim oddzialem tych 28 mm) bedzie zbyt malo szczegolowa, a z kolei gra tymi najmniejszymi (bodajze w skali 1:300 <?>) bedzie za bardzo szczegolowa (np. zupelnie inaczej trzeba rozwiazac chocby kwestie miotaczy ognia IMHO).
--Stuck inside while the mind is flying---

jenerał

  • Gość
Systemy bitew drugiej wojny światowej - dla twórców
« Odpowiedź #56 dnia: Listopad 16, 2003, 07:10:55 pm »
I wreszcie nastąpiła ta długo oczekiwana chwila! Oficjalna strona WWW 'Blitzkriegu' jest już w sieci! :) Możecie sobie ją obejrzeć pod adresem:
http://www.blitzkrieg.bitewny.prv.pl/
tam są dostępne zasady podstawowe systemu, a niedługo będą także dostępne opisy armii. Tam też będą zamieszczane wszystkie uaktualnienia gry.

Offline LoRd_JASIU

Systemy bitew drugiej wojny światowej - dla twórców
« Odpowiedź #57 dnia: Listopad 16, 2003, 07:40:36 pm »
A ja bym proponowal zrobienie gry z zasadmi zeby setki jednostek przewalao sei po planszy !!!!

Offline Christoph

Systemy bitew drugiej wojny światowej - dla twórców
« Odpowiedź #58 dnia: Listopad 16, 2003, 09:29:42 pm »
Gratulacje :cheers:
Ogólne wrażenie po przeczytaniu zasad jest jak najbardziej pozytywne. Tylko IMHO inaczej rozwiązałbym dwie rzeczy
1. Trafianie z broni ręcznej - jest oki, ale jeśli żołnierz przeżył test SZ i żyje to powinien otrzymać stan "Strach" na 1 turę.
2. Strach - wystraszony cel powinien chyba paść na ziemię na jedną turę - człowiek odruchowo próbuje się skryć kiedy jest w niebezpieczeństwie/ pod ostrzałem, bo zasada że jest łatwym celem jakoś do mnie nie przemawia...
Poza tymi drobnymi sprawami reszta jest git :) powodzenia w dalszym rozwijaniu systemu ;)
A właśnie, jakie armie zamierzacie opracować na początek??
amiętaj: wszystko co napiszesz może zostać wykorzystane przeciwko Tobie.

A tak przy okazji - Iced Earth rządzi :D

jenerał

  • Gość
Systemy bitew drugiej wojny światowej - dla twórców
« Odpowiedź #59 dnia: Listopad 17, 2003, 02:45:35 pm »
LoRd_JASIU: ten system tworzymy wlasnie z mysla o epickich bitwach... twe oczekiwania nie sa darmene, moge to z duma wypowiedziac (napisac)  :D . Pozniej dopiszemy zasady szczegolowe dla nawalania sie druzynami komandosow.
Christoph: Dziekuje :). Napewno uwzglednimy Twoje uwagi przy poprawkach. :) Jedna rada: spojrz do dzialu 'Autorzy' :D.
Mysle ze na pierwszy odstrzal pojda Wielka Brytania/USA oraz Szkopy :)

 

anything