Coz... plik z podstawka zaginal w akcji, musimy jeszcze raz przepisac notatki
![Smile :)](https://forum.gildia.pl/Smileys/bb/smile.gif)
, ale to co w glowie mi zostalo, to wam powiem:
Tura dzieli sie na fazy
poczatek tury
ruch
strzelanie
Do strzelania potrzebne sa staty: Umiejetnosci bojowe strzelajacego, szczescie celu, wytrzymalosc celu, zasieg broni.
Przy rzucie na trafienie testujemy UB w analogiczny sposob jak w WFB (czyli przy UB 6 nalezy wyrzucic gora 6, przy UB = 5 - gora 5, UB = 1 - gora 1). Zamiast armour save mamy test Szczęścia. Pozniej mozna postrzelonego leczyc. Jeszcze nie dopracowalismy, czy moze on dalej walczyc czy sa jakies kary. Nalezy pamietac o plynnosci systemu. Reszta jest w sumie podobna do warhammera FB bo w tej materii (psychologia itp.) nie da sie duzo wiecej wymyslec, te sprawy sa jednak zmodyfikowane.
NemoOne: Link, ktory mi dales, a dokladniej
http://www.freewargamesrules.co.uk/jest bardzo interesujacy. Znalazlem tam system o nazwie "1943" -sa tam dosc ciekawe opisy walk i, co ciekawsze, armii. Mysle, ze wartaloby sie oprzec na tym systemie.