"Jego strona", czyli ja sam zresztąJ
Co zaliczam do klimatu w Mordheim?
a) Po pierwsze i najważniejsze różnorodność zarówno odzwierciedlona na figurkach, jak i w doborze broni , oraz elastyczności bandy.
Obserwuję i widzę i cieszy mnie to:
-Wszelkiego rodzaju konwersje,
-Ładne i schludne malowanie swoich modeli,
-Podstawki (podobne dla cał. Bandy),
-Elastyczność rozpiski,
-Trzymanie się pewnych kanonów świata fantasy,
-Wykorzystywanie ekwipunku specjalnego dla danej rasy,
-Odpowiedni teren, makieta, bajerki...
Razi moje poczucie estetyki:
-Wiadro luda uzbr. W to samo,
-Magowie z bronią strzelecką!,
-Bandy na jedno kopyto,
-Bandy pod schemat zerżnięty od innych, (choć nie do końca,początqjący mają do tego jak najbardziej prawo)
-Gdy figurki tracą swoją rarowość,
-Bandy, kt. Nie poświęca się swojego czasu i energii życiowej-aby "wyglądały "
-Poruszanie się Klocempo makiecie,
-Nadmierna przewaga konkretnego typu henchmena w bandzie.
b) "dwie pałki" + proksy:
Co uznaję jako proksy:
-Sztylet może mieć nawet figurka nudysty (nie pytajcie gdzie go chowa),
-Pałka może być odzwierciedlona przez jakikolwiek przedmiot mogący spełniać jej "OBUCHOWĄ"funkcję np.: deska, kij, wibrator, pacynka, młotek, stępiony miecz,
styl od kilofa, buzdygan, ryba, mutacja łapki jak bochen chleba, i wiele, wiele innych...
-Flaggelanci są tak pokręceni (jako modele, oraz z zasad -głównie warh.), że mogą mieć dowolną broń z listy (swojej), nie odzwierciedlając jej na modelu'model i tak jest cały w łańcuchach itp...
-Figurkom nie trzeba zmieniać ekwipunku w czasie kampanii (no chyba, że kolo biega z mieczem(tylko )a strzela z łuku : trza mieć w tedy dwie fig.)
-Na figórkach nie trzeba przedstawiać ziazia typu arm/leg/eye wound (zakładamy, iż oczko nie wypłynęło, tylko jest kaprawe)
-Różne mutacje, części ciała, śmieszne ekwipunki przypominające dana broń mogą być wykupione jako ta właśnie broń...(na modelach)
Co mnie razi w kwestii ekwipunq:
-Nie klimatyczne qpowanie ekw. Np.: mag z łukiem, wampir z łukiem, cokolwiek z 2x pałką.
-Kupowanie tego samego ekw. Dla całej warbandy, (2x pałka)
(Pamiętajmy, że na świecie nie ma aż tak dużej ilości osób oburęcznych)
c)"Pewne kanony świata fantasy":
-Magowie, kapłani, oraz czarodzieje/ czarodziejki wszelkiej maści nie parają się z bronią strzelecką!
-Nikt wkraczając do mordheim nie chciałby mieć 9 towarzyszy uzbrojonych tylko w kusze - szczurów by się bał...
-Posseści, trolle, minotaury itp. To w tym świecie mimo wszystko rarowe jednostki - jedna na klimat wystarczy (wiem mino i troll są tylko 0-1)
-Banda to coś w rodzaju zróżnicowanych "poszukiwaczy przygód", lub "wszechogarniającego zła" - nie pozwólmy by był to oddział milicji 12chłopa z 2x pałka każdy!!!
(oczywiście od wszystkich wyżej wymienionych prawd są pewne odstępstwa na rzecz ciekawszej gry...)
d) Przykładowa klimatyczna banda:
np.:
Kapitan: H.armour, shield, sword, kask,
Priest z bronią swojego boga/mag ze staffem lub czymś...
Hero z np.: kuszą, łukiem, korbaczem, mieczem i sztyletem...
Hero 2 z np.: halabarda, włócznią, pałką i gitarą...
Hero 3 itp...
2x warrior z mieczem i tarczą,
1 kolo z kuszką, procą, łuczkiem, (snajper)
1 kolo z miotłą i obuwiem zamiennym
2 psy
1 koza...
Oczywiście zaraz ktoś mi powie "Przecież sam mówiłeś, że 2 bronie to nie klimat!"owszem, ale herosi to "HEROSI" i mieli na tyle czasu i doświadczeń aby się nauczyć obsługi...
W bandzie ma być ciekawie -różnorodnie, każdy ma mieć inne zastosowanie (nie koniecznie "każdy!")...ni to szybkość, ni to siła...
Uprzedzę najazdy opozycji: Ta banda to tylko wyssany z d...y przykład i nie ma raczej wiele wspólnego z grą, chciałem w niej zawrzeć choć część klimatu...To, że banda jest silna nie znaczy, że jest nie klimatyczna (po prostu siłę można wykombinować z głową!)
Teraz prostsze wskazówki:
Klimat (mój przynajmniej) dają m.in:
-Troll w gobach,
-Minotaur w beastach,
-Posessed w poseśkach,
-Ulfjarl w Norsach,
-Odpowiedni ekw. u krasnali (np.; miners ma kilof, a thunderer spluwę)
-Hired swordsi,
-Shade-si w DE,
-Holy water, H.of sigmar i proce u siostrzyczek,
-Zealoci u WH,
-Staffy u magów, (mogą być różdżko-pałki)
-Odpowiednia muzyka (dicho i polo na 100-wę odpada)
-Trzymanie się świętej zasady battla i 40-ki "What you see -What you got"
Klimat kradną na 100% następujące pychotki:
-Taki sam ekw. dla all band,
-Odbieganie od kanonów Fant,
-Poobijane, zmaltretowane, zaniedbane figurki,
-Powielanie pomysłów,
-michał wiśniewski - i niech się na mnie obrazi!!!
-Pierdzenie na głos w czasie gry (burzy nastrój grozy, choć to zależy kto pierdziJ )
-Granie na improwizowanym terenie,
-Gadżety Big Brother,
No to już koniec. Przepraszam najmocniej za pewne powtórzenia (są celowe), oraz za pominięcie niektórych spraw - pisałem to o drugiej w nocy w wordpadzieJ
Tak czy owak, to jest właśnie mój pkt. Widzenia - chociaż w pełni okrojony...na pewno jeszcze coś tu dopiszę...
Ps: te teksty o pałkach itp. Nie mają nic wspólnego z przeszł. Oprócz cytatu...jak inaczej nazwać dwie pałki, jak nie dwie pałki...
Pozdrawiam miłośników takiego właśnie klimatu!