Oki, poprzedni post spotkal sie raczej z niewielkim odzewem
. A wiec cos konkretniej, tzn. specjalne zasady dla min, granatow, ladunkow wybuchowych i gazow bojowych (a przynajmniej probka tych zasad)
1. Miny czyli co widac a co nie
Kwestia min zostanie rozwaizana dosc nietypowo - gracz, ktory wczesniej znalazl sie (jesli gramy kampanie) w posiadaniu danego sektora (tego, na ktorym toczymy walke), to dostaje on przed gra okreslona liczbe zetonow - przy czym czesc z nich to blefy. Miny odwraca sie na druga strone po nadepnieciu na nie, lub uzyciu wykrywacza metalu.
2. Granaty, czyli kiedy to wybuchnie
Jasnym jest, ze nie zawsze chcemy, by granat eksplodowal od razu po jego rzuceniu (chocby wtedy, jesli chcemy dac naszym kompanom czas na ucieczke). Jesli postac rzuca granat, to albo wykonuje zwykly rzut za 1 PA (wszystkie ladunki eksploduja pod koniec fazy szturmu), albo zuzywa 2 PA - drugi punkt akcji zostaje poswiecony niejako na przytrzymanie granatu po wyciagnieciu zawleczki - wtedy wybuch zaraz po rzucie.
3. Ladunki wybuchowe i gazy bojowe
Kazdy ladunek wybuchowy i gaz bojowy znaczymy zostawiajac na polu bitwy k6 ustawiona na 6. W wypadku gazow bojowych czy zaslony dymnej w promieniu x cali od kostki obowiazuja okreslone warunki, przy czym pod koniec kazdej tury przestawia sie kostke o 1 nizej, gdy liczba osiagnie zero - gaz sie rozwiewa.
W wypadku ladunkow wybuchowych stosjemy zblizona zasade, ale oczywiscie z wyjatkami: nie ma tu mowy o zadnych specjalnych warunkach wokol kostki, podkladajacy ladunek moze wybrac liczbe od ktorej zacznie sie odliczanie oraz zejscie do zera powoduje eksplozje, a nie rozwianie sie
(dziwne, nie
)
Powiedzcie co myslicie o tych zasadach, choc jak mowilem, to tylko wycinek i to z tego co mozna nazwac "special rules".