Coś dla fanów hałasu i ambitnej elektroniki:
27 maja 2004
OSRODEK POSTAW TWÓRCZYCH
ul.Działkowa 15, Wrocław
dojazd: A:112,113,136,146
drzwi: 19h , start: 20h
bilety: 17PLN rezerwacja do 25/05 karoshi-agenda@o2.pl lub tel.
364.27.65
20PLN w dniu koncertu
********************************************
Sylwetki artystów:
Pita
Właść. Peter Rehberg. Współwłaściciel austriackiej wytwórni
Mego, jeden z najbardziej reprezentatywnych artystów
nagrywających w jej barwach, Pita przesunął granice
elektronicznej, laptopowej muzyki. Producent, wykonawca,
kompozytor muzyki do spektakli scenicznych (ostatnia
płyta "Showroomdummies" z 2002r. dokumentuje jego współpracę z
francuskim teatrem ruchu), Rehberg reprezentuje raczej radykalne
skrzydło dzisiejszej muzyki elektronicznej. Kompletnie
pozbawiona elementów harmonicznych, pełna dysonansów, zgrzytów,
chaotyczna w wyrazie, muzyka zebrana na płytach z udziałem
Rehberga ma jednak magiczną moc przyciągającą.
Hałaśliwe emanacje Pity definiują na nowo muzykę elektroniczną,
kojarzoną, niestety, głównie ze sceną taneczną. To muzyka trudna
w odbiorze, ale świeża i pełna energii, którą wytraciły
monotonne i popadające w schemat produkcje klubowe. Estetycznie
i ideologicznie Pita jest najbliższy scenie punkowej ?
zadziornej, pełnej prowokacji, hałaśliwej, niekiedy prymitywnej,
ale pozostającej na długo w pamięci. W niektórych nagraniach
Pity słychać bolesne echo nowych technologii, które traktowane
są w myśl zasady "use and abuse". "Ballt" duetu Rehberg & Bauer
zawiera obrzmienie zepsutego twardego dysku... Rehberg nagrywał
i współpracował m. in. ze Zbigiewem Karkowskim, Merzbow, Kevinem
Drummem, General Magic, Farmers Manual, Ralfem Wehowsky. Jest
członkiem Music in Movement Electronic Orchestra, założonej
przez Keitha Rowe oraz Sensurround Orchestra.
Wybrana dyskografia:
"7 Tons For Free" , Mego (1996)
"Get Out", Mego (1999)
Fennesz / O?Rourke / Rehberg "The Magic Sound Of Fenn?O?Berg",
Mego (2001)
POP (Karkowski / Pita) "Album", Tochit Aleph, 2001
"Get Down", Mego (2002)
http://www.mego.at/pita.html Zbigniew Karkowski
urodził się w Polsce, w Krakowie, lecz wyemigrował z kraju już
jako nastolatek. Mieszkał w Göteborgu, Amsterdamie, Berlinie,
Paryżu, Los Angeles i Tokio, gdzie w końcu osiadł na stałe.
Studiował kompozycję i sonologię w Polsce, Szwecji, Francji i
Holandii. Mimo to do dziś przyznaje, że jedynym kompozytorem,
który nauczył go czegokolwiek był Iannis Xenakis. Karkowski był
jednym z członków eksperymentalnej brytyjskiej formacji The
Hafler Trio. Pojawiał się wielokrotnie na rozmaitych festiwalach
(włączając w to hiszpański Sonar, Ars Electronica, czy polski
Audio Art. Prowadził liczne odczyty na czołowych konferencjach
na całym świecie, chociażby Contemporary Art & Technology w
Australii.
http://www.sensorband.com/ Viön & Mem
Viön (Artur Jaworski), działa w obszarze eksperymentalnej muzyki
elektroakustycznej i elektronicznej. Największą uwagę poświęca
samemu zjawisku słyszenia/słuchania. Badając relację pomiędzy
przestrzenią akustyczną, dźwiękiem i percepcją przywiązuje wagę
przede wszystkim do bezpośredniego osobistego doświadczenia.
Były członek nieistniejącej dziś grupy EA, uczestnik festiwalów
Club Transmediale / Podewil Berlin 2003, Musikprotokoll Graz
2002, Phonotaktik Festival Vienna 2002, Audio Art Crakow 2002.
http://www.vion.pl/ |
http://www.ea.terra.pl/ Mem (Kamil Antosiewicz), ex-EA. Nagrywa solowo i współpracuje z
innymi muzykami. Wykorzystuje zarówno trofea dźwiękowe, jak i
elektronikę. W kręgu ostatnich zainteresowań znajduje się
dekontekstualizacja materii dźwiękowej, eksperymenty z
podstawowymi strukturami dźwiękowymi pochodzenia
nieorganicznego: falami sinusoidalnymi oraz białym szumem.
Wybrana dyskografia Viön & Mem:
EA "EA", Cpt. Sparky, PL (1999)
EA "[~.]", Open Circuit / Staalplaat , NL (2001)
Facial Index.Membrana.Viön "Tektonika I", Polycephal, PL (2001)
EA "R", Ignis Projekt, PL (2002)
Viön & Mem "onset", locus of assemblage, UK (2004)
http://www.vion.pl/ |
http://www.ea.terra.pl/ Artur Nowak - korzystając z modularnych systemów software'owych
buduje instrumenty pozwalające na tworzenie muzyki "ad hoc",
wolne od tradycyjnego ograniczenia do przygotowanych wcześniej
loopów, umożliwiające maksymalną ekspresję brzmieniową. Mówiąc
inaczej: chce zagrać "For Alto" na laptopie.