Autor Wątek: Dodatkowe punkty za skład armii  (Przeczytany 8481 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Ulthran

Dodatkowe punkty za skład armii
« Odpowiedź #15 dnia: Listopad 22, 2002, 10:34:07 am »
kolejny przykład z bazyliszka... w jednaej bitwie wylosowaliśmy 2 rzeki z 3 mostkami domek las totem i górkę... moim zdaniem to jest fajne rozwązanie

Offline rademon

Dodatkowe punkty za skład armii
« Odpowiedź #16 dnia: Listopad 22, 2002, 10:43:02 am »
W Krakowskiej Lidze WH40K są ujemne punkty za większą liczbę jednostek Heavy Support, Fast Attack i Elites niż Troops (nie dokładnie to samo, ale mniej więcej oddaje klimat). Ujemne punkty są liczone w po każdej bitwie z którymkolwiek przegięciem.

W zamyśle twórcy regulaminu chyba chodziło o to, że poza obowiązkowymi 1 HQ i 2 Troops (coś jak 1 generał i 2 core, mniej więcej) nie wystawiać samych HS, FA i E.

Ciekawe co na to uczestnicy tej ligi :?:
Wrogowie doceniają Eldarów po śmierci"

Offline Fluffy

Dodatkowe punkty za skład armii
« Odpowiedź #17 dnia: Listopad 22, 2002, 12:20:35 pm »
Niestety teren też nie ograniczy niektórych lamerskich, przegiętych armii.. Może pomysł byłby i dobry, z tym premiowaniem i karaniem killerskich rozpisek, ale z drugiej strony jest to po prostu niewykonalne.. Z kolei np nigdy w white Dwarfie nie spotkałem się z Power Gamingiem, podobnie na zagranicznych turniejach jest on raczej niezbyt częstym zjawiskiem.. Dlaczego? Bo tam ludzie chcą sobie POGRAĆ, a nie ZWYCIĘŻAĆ. Jaka na przykład jest radocha z grania imperialnym samograjem? Czy innymi lamerskimi rozpiskami? Po prostu trzeba zmienić mentalność polskich graczy..  :cry:
rzepis na battlowe ciasto: k3 szklanek mąki, d6 jajek, klocek masła i na 4+ szklanka mleka. Zabełtac, zamieszać, włozyć do piekarnika na 4 tury, wyjąć, powąchac i pokłócić się, że jajek powinno być d6+2 bo ciacho nie wyszło..

Offline Falki

Dodatkowe punkty za skład armii
« Odpowiedź #18 dnia: Listopad 22, 2002, 12:27:54 pm »
Cytat: "Fluffy"
Po prostu trzeba zmienić mentalność polskich graczy..  :cry:

Nie zawrócisz Wisły kijem (czyli przekonywaniem), ale zaporą wodną może się uda (czyli terenami i scenariuszami). Ja widzę to tak - trzeba robić różnorodne tereny - puste stoły na równi z zalesionymi, rzeczki i mostki, te sprawy... To pomaga, bo jak zrobimy same lasy, to będą wygrywac Wood Elfy i Skinki, a tak oni też muszą się przygotować na grę z defensywnymi HE na pustym stole :-P

Offline rademon

Dodatkowe punkty za skład armii
« Odpowiedź #19 dnia: Listopad 22, 2002, 12:58:20 pm »
Zróżnicowanie terenu wymusi uelastycznienie składu armii. Inaczej powinny zacząć trzeszczeć.  :)

Inna sprawa to losowanie stołów: w gorszym scenariuszu to pole do popisu dla losujących/wyznaczających a czasem łud szczęścia.

Do tego "dochodzi" możliwość (albo jej brak) przestawiania terenu przez graczy. IMO, nie powinno być takiej możliwości na turnieju. Prawdziwy generał ma ograniczone możliwości wyboru pola bitwy.  :wink:
Wrogowie doceniają Eldarów po śmierci"

Offline Fluffy

Dodatkowe punkty za skład armii
« Odpowiedź #20 dnia: Listopad 22, 2002, 12:59:43 pm »
I to byłby pewien sposób.. Możliwie dużo zróżnicowanych scenariuszy, totalny sprawdzian każdej armii w każdych warunkach =) albo raczej - generała =)
rzepis na battlowe ciasto: k3 szklanek mąki, d6 jajek, klocek masła i na 4+ szklanka mleka. Zabełtac, zamieszać, włozyć do piekarnika na 4 tury, wyjąć, powąchac i pokłócić się, że jajek powinno być d6+2 bo ciacho nie wyszło..

Offline Falki

Dodatkowe punkty za skład armii
« Odpowiedź #21 dnia: Listopad 22, 2002, 01:04:41 pm »
Cytat: "rademon"
Do tego "dochodzi" możliwość (albo jej brak) przestawiania terenu przez graczy.

Pamiętaj o tym, że losujesz stronę - może ci się takie przestawianie odbić czkawką.
A na pustym stole nie ma czego przestawiać ;-P

Offline rademon

Dodatkowe punkty za skład armii
« Odpowiedź #22 dnia: Listopad 22, 2002, 01:14:37 pm »
Jak nie będzie można przestawiać to uratujemy życie paru graczy, bo nie dostaną czkawki.  :D

Organizatorzy mogą zostać bohaterami.  :)  

Tak poważnie: tym bardziej nie ma co przestawiać.

Co do ryzyka przestawiania, przypomniało mi się jak z kolegą graliśmy Rear Guard Mission w WH40K. Trzeba podzielić armię na dwie cześci a będziesz grał TYLKO 1: wystarczy wydzielić 1 cały oddział. To dopiero jest ryzyko!   :shock:

Tylko co ma wspólnego ryzykowanie wydzielenia 1 oddziału z klimatem tej (osłonowej) misji. Chyba znowu wracamy do mentalności graczy.  :wink: Kumpel jest trzeźwo stąpającym po ziemi i podzielił armię prawie równo na połowę. Plus dla niego.  :wink:
Wrogowie doceniają Eldarów po śmierci"

Offline Fluffy

Dodatkowe punkty za skład armii
« Odpowiedź #23 dnia: Listopad 22, 2002, 01:49:53 pm »
I bardzo dobrze! Ja też w jakimś poście już wspominałem coś na temat przypadkowego składu armii. I jest to bardzo dobre rozwiązanie =) Zresztą ,zazwyczaj jak gramy z kumplami, to pada pytanie: Rzezamy, czy gramy? Zazwyczaj odpowiedź brzmi "gramy". Każdy robi "otwarte rozpiski", gdzie nad każdą jednostką się dyskutuuje, i nieraz pada hasło: zdejm, nie pasuje do klimatu, tudzież: zdejm, ciężko będzie to rozklepać. I jest super.. Nie powstają megarzeźnickie armie, a coś do miłego spędzania wolnego czasu. Innym pomysłem jest: dwóch graczy tworzy armię, a sędzia, nie zaglądając w rozpiski, tworzy scenariusz.. nieraz bardzo egzotyczny =) Czyli a'propo losowania tereny/scenariuszy. Niestety, żaden z tych sposobów nie da się zastosować na turniejach ze względów oczywistych.  :cry:
rzepis na battlowe ciasto: k3 szklanek mąki, d6 jajek, klocek masła i na 4+ szklanka mleka. Zabełtac, zamieszać, włozyć do piekarnika na 4 tury, wyjąć, powąchac i pokłócić się, że jajek powinno być d6+2 bo ciacho nie wyszło..

 

anything