Autor Wątek: Lwy z Alahanu  (Przeczytany 39479 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Valtanis

Lwy z Alahanu
« dnia: Grudzień 07, 2003, 05:06:53 pm »
Co możecie mi powiedzieć o tej armii? Co sie dobrze sprawuje, a co jest do... Zawsze dobrze sie czegoś dowiedzieć od doświadczonych graczy :-P...
ion's of Alahan

Offline Fenris

Lwy z Alahanu
« Odpowiedź #1 dnia: Grudzień 07, 2003, 06:07:00 pm »
Hmmm jak na razie jest to dość mało popularna armia. ale proponuje wejść na str : www.Sden.org/wg/wg/confrontaion  - tam znajdziesz dość odnośnik strategie i będziesz mógł się sporo dowiedzieć o słabych i mocnych stronach tej armi :)
ff through the new day's mist I run
Out from the new day's mist I have come
I hunt

Offline BeRsErK

Lwy z Alahanu
« Odpowiedź #2 dnia: Grudzień 07, 2003, 10:30:48 pm »
Specem od tej armii jest War2bone - armia będąca dość wyważona, posiada bardzo fajna kawalerię i super mocnych royal guard + dużo jednostek przecietnych, ich armijna zdolnośc pozwala im łatwiej zdawać strach..., ponoć ma być mocna w czarach kapłańskich - osobiście grałem z nimi jedną bitwę (łączoną) i sam nie odczułem jakiejś ich superowatości ale Tomek łomot dostał ;)
Jak zauważył Fenris mało osób jak na razie gra tą armią wiec szerszych danych na jej temat brak :P

Offline Alchemik

Lwy z Alahanu
« Odpowiedź #3 dnia: Grudzień 07, 2003, 11:13:39 pm »
U Alahanu należy obawiać się rycerzy - jezdzi toto aż 40cm, sila w szrzy niewaska 15, gorzej jak gdzies "utknie" - zalatwić go cierzko bez szczescia lub niezlogo uderzenia.

Palladyni glownie robia za straszak:) slynne miecze nie maja okazji wplynac na los bitwy:

a) przeciwnik ucieka przed nimi wiekszosc czasu
b) jak juz trafia to nie wyrzucaja dubletow:)

Magow maja fajnych i bohaterow
Konfrontacja"
Oficjalna strona www.mythos.pl
Strona Smoczej Gwardii
Redaktor Naczelny bitewniaki.polter.pl

Offline Rebel

Lwy z Alahanu
« Odpowiedź #4 dnia: Grudzień 08, 2003, 08:36:03 am »
Hi
Ja gram Lwami więc mogę co nieco powiedzić z doświadczenia.
Biorąc pod uwage co jest dostępne ne naszym rynku to Alahan jest dość ograniczony pod wzgledem bohaterów choć ten który jest to wystarczy żeby wrogowie sie bali :). Podstawą jest magia w tej chwili Meliador ze swoim sztormem błyskawić potrafi nieźle namieszać na polu bitwy (zasięg 50 cm błyskawica z siłą do wyboru :)).
Poza nim jest mocna kawaleria tylko tak jak już tu wspomniano nie należy jej przeceniać bo jak ugrzęźnie to z reguły na dobre.
Osobiście nie używał skałtów ale wydają sie całkiem nieźli. Co do Paladynów to fakt jest taki że potrafią czasem namieszać ale ogólnie są za drodzy.
Mysle że co nieco przedstawiłem choć może chaotycznie. Oczywiście polecam Royal Guardów jak będą i Sokolników do załatwiania skałtów przeciwnika :)

Pozdrawiam
url=http://www.sloganizer.net/en/][/url]
Sisters of Battle :D

Offline war2bone

Lwy z Alahanu
« Odpowiedź #5 dnia: Grudzień 08, 2003, 09:23:20 pm »
bardzo dobra armia .... sam nia gram i mam jakies tam male sukcesy .... przegralem nia tylko 1 bitwe [ moja pierwsza bez znajomosci zasad] i 2 to z shango na turnieju [ za bardzo sie przestraszylem mitu o alchemikach i w polowie turnieju zmienili mi zasady ]
 tak a propo

KU KLUX DZBAN i nie ma mocnych

Offline Valtanis

Lwy z Alahanu
« Odpowiedź #6 dnia: Grudzień 18, 2003, 06:22:14 pm »
THX za odpowiedzi :), a co powiecie na taką rozpiske(300 pts):

Agonn the Burning 63 pts
- Claw of the Titan (dodaje sporo do siły, +1 na stałe i K6 co ture ponownie sie losuje, jeśli wypadnie 6 to kolejną kostką sie rzuca i sumeuje. Jeśli sume przekroczy 10 to artefakt działa tylko do końca tej tury, ale bonus trwa przez całą ture :D ) [21]
3 Alahan Guard 36
2 Royal Guard 80
3 Alahan Paladins 69
3 Alahan Archers 42

razem dokładnie 290 pts
ion's of Alahan

Offline BeRsErK

Lwy z Alahanu
« Odpowiedź #7 dnia: Grudzień 18, 2003, 07:33:18 pm »
Jedynym problemem są tu dość przeciętne staty ataku, obrony i siły (ogół), takie armie jak Alchemicy czy Orkasy dzięki wysokim współczynnikom ataku i obrony potrafią nieźle namieszać  - paladyni są zbyt drodzy pkt. jak na swoje współczynniki a 3 łuczników z powodzeniem można by zamienić na 2 Fuziów Gryfońskich(lepszy zasięg i siła).
Przydała by się chyba jakaś silna jednostka potrafiąca przyłożyć kropkę nad i - może poeksperymentować z Knightem ??
Pozdrawiam

Offline Rebel

Lwy z Alahanu
« Odpowiedź #8 dnia: Grudzień 18, 2003, 08:41:46 pm »
Hi
Po pierwsze o ja wole valkirie od guardsów ładniejsze figurki ale też inicjatuwa defens i atak trochę wieksza troche większa.
Royal guardsi to są dobre typki. Sugestia Berserka co do knighta jest dobra póki gdzieś nie ugrzęźnie rozjeżdża prawie wszystko.
Co do paladynów to są przy drodzy ale w duecie z valkirią która go broni (4def) zaczyna mieć sens :).
Ja optuje za łucznikami bo nie lubie armii nie narodowych :) ale to już kwestia gustu bo uźyciowo może i dwóch fuziów jest leprzych w więkrzości spraw że dwóch to nie trzech a 3 to zwiękrza szanse na dwie 6 :D.
Nie wiem co ci powiedzieć ja gram z Meliadorem (bo nie mam wyboru na razie) ale magia lwów to potęga choć nie zapewni wygranej :(

miłego zastanawiania sie dalej :)
url=http://www.sloganizer.net/en/][/url]
Sisters of Battle :D

Offline war2bone

Lwy z Alahanu
« Odpowiedź #9 dnia: Grudzień 18, 2003, 09:35:14 pm »
ok wiec moze cos sprostuje

moze i walkirie sa ladniejsze od zwyklych guardow ale mniej efektywne ......

palladyni ... proponuje wziasc swordmenow ... wychodza lepiej w statystykach/ ptk a szczescie zawsze cie moze opuscic

rycerz na koniu - przy takim herosie juz odpada ... za duzo kosztuje

jak bierzesz walkirie to trzeba nowego kaplana alahanu ...... ona pomaga walkiria w walkach tak za friko :D no i czaruje

co do archerow to proponuje zamiast fluziow pistolersow ..... widze ze nie masz zwiadowcow ..... no a takto zawsze mozesz przynajmniej sie pistlersami zajac scoutami przeciwnika
... w ten sposob nie bedziesz prowadzil walki na 2 fronty

wywal jednego royala i za niego daj dopiero teraz 2 fuziow .....

a i chcialbym zauwazyc ze alahan raczej jest na kupe i roznorakie rozwiazania niz na konkretna zalozona z gory strategie ...
 tak a propo

KU KLUX DZBAN i nie ma mocnych

Offline Valtanis

Lwy z Alahanu
« Odpowiedź #10 dnia: Grudzień 19, 2003, 10:06:01 am »
Rycerze wydają mi sie w tej chwili za drodzy, walkirii tez nie zamierzam uzywać, wole zwykłych guardsów. Postanowiłem zostawić dwóch twardzieli - Royal Guardsów, napewno sie przydadzą. Wymieniłem paladynów na sword playersów, rzeczywiście powinni lepiej sie spisać. Archerzy też zostali pozegnani, za nich dałem 2 pistolierów, choc moze przydało by sie ich trzech przynajmniej? Dodałem jeszcze trójke zwyłkłych guardsów, tani a są spoko...
Podsumowując rozpiska teraz wygląda tak:

Agonn the Burning 63 pts
- Claw of the Titan (dodaje sporo do siły, +1 na stałe i K6 co ture ponownie sie losuje, jeśli wypadnie 6 to kolejną kostką sie rzuca i sumeuje. Jeśli sume przekroczy 10 to artefakt działa tylko do końca tej tury, ale bonus trwa przez całą ture  ) [21]
3 Alahan Guards 36
3 Alahan Guards 36
2 Royal Guards 80
3 Sword Players of Alahan 42
2 Alahan Pistoliers 40

Łącznie 297 pts...
ion's of Alahan

Offline war2bone

Lwy z Alahanu
« Odpowiedź #11 dnia: Grudzień 19, 2003, 06:49:34 pm »
ta mi sie podoba ale zapominasz o sojusznikach


tu masz przykladowa rozpiske gdzie oszczedzasz na ptk dzieki sojusznikom [ wymyslalem na predko; i staralem sie zachowac klimat twojej rozpiski ]

Lions of Alahan Army

1 Agonn the Burning @ 63.0 Pts
     Claw of the Titan [21.0]

3 Kelt Warrior with Cleaver (ks) @ 27.0 Pts

2 Royal Guard @ 80.0 Pts

2 Sword Players of Alahan @ 28.0 Pts

2 Alahan Guard @ 24.0 Pts

2 Alahan Guard @ 24.0 Pts

3 Alahan Pistolier @ 60.0 Pts
     #Pistol [0.0]

Total Army Cost: 306.0



dzieki temu nie musisz brac juz guardow z mieczami bo wojownicy keltowscy maja 3 inicjatywy ..... bierzesz 2 z pika i 2 z lancami i starasz sie atakowac grupka : 1 kelt , guard z pika , z lanca ... dzieki tej kombinacji masz duzo inicjatywy stosunkowa dobra sile ataku i obrony ..... zwiekszylem liczbe pistlersow do 3 bo chociaz maja pistolet to w walce tez potrafia duzo zdzialac

osobiscie preferuje duze wykozystywanie sojusznikow [ a co my bedziemy ginac :D niech sojusznicy za nas umra ] szczegolnie gdy mamy dostep do 9 ptk bardzo ciekawego wojownika [ war fury rox ]
 tak a propo

KU KLUX DZBAN i nie ma mocnych

Offline Valtanis

Lwy z Alahanu
« Odpowiedź #12 dnia: Grudzień 21, 2003, 03:07:47 pm »
Kelt warriors, są tani jak barszcz a 3 ini :)...Klimat jest taki jak chciałem a wygląda na całkiem skuteczną. Coś na dobry początek :), dzieki za pomoc, teraz zostaje mi skompletowac i przetestować...
ion's of Alahan

Offline Jaskier

Lwy z Alahanu
« Odpowiedź #13 dnia: Grudzień 24, 2003, 11:04:13 pm »
do armii z magami (Meliandor :) ) świetnym rozwiązaniem wydają się sokolnicy: taniutka obrona przed wszelkiego rodzaju scoutami ładującymi się nam w maga w 1 turze :D  potrafią nabroździć cfaniaczkom z tygryskami czy innym cholerstwem :lol:

skleciłem nawet na kolanie armijkę z ich wykorzystaniem:

Maliador
Pythie
2*Royal Guard
3*Valkirie
3*Paladin
2*Falconer

za pozostałe 66 pkt dokupukemy zabawki dla Meliadora i Pyhie (razem 400)

albo inna opcja:

Maliador
2*Royal Guard
2*Gigant Barbarian with Sword
3*Paladin
3*Falconer

no i 49 pkt na zabawki dla magusia



Co o tych pomysłach sądzicie? (nie będę się rozpisywał nad taktyką, bo wystarczy spojrzenie do AB żeby się zorientować co z czym ma współpracować)

Offline BeRsErK

Lwy z Alahanu
« Odpowiedź #14 dnia: Grudzień 24, 2003, 11:23:17 pm »
Cytat: "Jaskier"
do armii z magami (Meliandor :) ) świetnym rozwiązaniem wydają się sokolnicy: taniutka obrona przed wszelkiego rodzaju scoutami ładującymi się nam w maga w 1 turze :D  potrafią nabroździć cfaniaczkom z tygryskami czy innym cholerstwem :lol:


No z tygryskiem czy dopakowanym skorize to będzie problem bo zdolność sokolnika daje mu tylko możliwość osłonięcia 25 cm pola od siebie, tygrysek ma 35 cm w szarży a skoriziak przy szczęśliwym mutagenie(co na turniejach, kurna, nie jest rzadkościa), tyż tą barierę łatwo przeskoczy - poza tym na 400 pkt to na 2 sokolników przeciwnik co najwyżej popatrzy z politowaniem bo już na 300 zazwyczaj widzimy od 3 do 4 skautów co daje niezłe pole manewru.