Dawno się na tym temacie nic nie działo więc wrzucę dwie rozpiski do oceny
Oto i one:
1. 300 pkt
Kasser
Master of Carnage + Favour of the Ophants
2*Eclipsant
Tyrant of Vile - Tis
Komentarzyk autora : rospiska trochę hazardowa, nastawiona na maximum mocy niszczącej, mogąca nie przetrwać długiej wymiany ciosów. Wszystko co tu mamy potrafi potężnie ugryźc: Kassar który jako scout będzie polował na wrogich magów (ma dużą inicjatywkę więc wygrywany rzut, dzięki fencerowi ustalamy trudność na 2 i za dodatkowe kostki obniżamy atak do 0 - mamy 6 kości ataku - pokażcie mi maga który to wytrzyma . Podobnie rozprawiamy się z innymi nie herosowymi dużymi jednostkami. na herosów co innego bo mają ciągłą obronę i kontrataki więc mogłoby się to kiepsko skończyć...), Master of Carnage z podpakowaną czarem inicjatywką i ew dodanym implacable/1 ze swoimi 4 kościami w ataku też do cieniasów nie nalerzy... , Eclipsantki z assasinem i swoimi sztukami walki również są nastawione na maksymalne zaszkodzenie wrogowie ale dzięki Black Veilowie mogą się również skutecznie bronić (swoją drogą cudowna, uniwersalna jednostka, no i w dodatku jakie figsy... mniam ). A Tyrant??? ten koleś ma takie szokujące sttystyki jak na swoje punkty że chyba nie wymaga komentarza...
2. 400 pkt
Managarn
Kasser
Master of Carnage + Favour of the Ophants
2*Eclipsant
Tyrant of Vile - Tis
Komentarzyk autora : to jest oczywiście wersja poprzedniej na 400 pkt. Managarn służy do kasowania największych sukinsynów (z Black Veilem) lub masowego wycinania troszek mniejszych (z sabatem) jak to działa? już tłumaczę: po pierwsze poświęcamy jedną z kości na zdolność i za pozostałe 2 wykonujemy master strajki po uprzednim dopakowaniu kilku punktów furii przez MoC'a. im większy sukinsyn tym ich więcej. policzcie sobie jakie ona ma w tym osiągi to wanm się włas na głowie zjarzy
Komentarzyk autora do obydwu rozpisek : Jakie są ich plusy to już wymieniłem, teraz o minusach: pierwszym i najważniejszym jest ilość modeli: 5 na 300 i 6 na 400 to rzut na taśmę. Konfra jest grą w której najpewniejszą taktyką jest zarzucenie przeciwnika mięsem, a tutaj nie ma takowego - same elitarne oddziały. Będę to musiał nadrobić mogilnością, udeżaniem w pojedyncze punkty i szybkim ich eliminowanim zanim nadciągną posiłki Do tego jedyną obroną prxzed magią jest w sumie... Kassar , ale sądzę że przy umiejętnym wykorzystaniu go powinien wystaczyć, a nawet dać dużą przewagę przeciwko takim armią jak moja wersja archeonu (trzech herosów i kilka ghuli) gdy uda się zaatakować w 1 turze w maga . kolejnym dużym prblemem jest katastrofalna dyscyplina: 3 , bo wygrywanie rzutów taktycznych jest tutaj nawet bardziej ważne niż w innych armiach .
No to chyba tyle jeśli chodzi o moje spostrzeżenia na ten temat. Proszę was o konstruktywną krytykę (wcale nie mówię że zwykle taka nie jest... ) i porady.\
(były już one swego czasu zamieszczone na forum katedry ale mały tam ruch i co za tm idzie mało oceniających więc przekonwertowałem tutaj
)