Zaczniemy od FATE po z tym najłatwiej.
A więc służy to to czyli FATE: do uniknięcia rany.
Ja lubie tłumaczyc obrazowo więc słuchaj
Elrond przegrywa walkę z 7 goblinkami. Tak więc twój przeciwnik rzuca kośćmi. Załużmy, że wyrzucił na 7 kości jedną 6 czyli zadał rane. Ale tu wkraczają te pkt Fate, zurzywajac jeden pkt albo dwa albo całośc Elronda czyli trzy możesz uniknąc tej rany. Jeśli wurzucisz 1,2,3 nie udało Ci się jeśli 4,5,6 to ranu uniknołeś! Tracąc tyel pkt FATE ile zadecydowałeś, że używasz.
WILL:
Will służy do czarowania i czarów odpierania:
Gandalf puszcza Sorc. Blast i tym samym zurzywa jeden pkt Will czy mu się uda czy nie puscić czar.
Aragorn próbuje zostać pozbawiony możliwości ruchy przez Nazgula. Nazgul wyrzucił 5 czyli udało mu się. Ale Aragorn zurzywając jeden pkt Will wyrzuca na kości 6 więc czar niwelował etc.
Można na odparcie czaru czy też niwelowanie rany zurzyc tyle pkt ile się chce poprostu rzucasz za każdy pkt kośc.
MIGHT:
Za pomoca tego możesz wpływać na kości poprostu jak wyrzucisz 4 mozesz użyć jeden pkt Might i dodać do wyniku wtedy masz 5 i dzieki temy wygrywasz starcie. Możesz też dodawać do kości w przypadku używania WILL czy Fate.
Oczywiście możesz użyć odrazucałe swoje might etc...
Za pomocą MIGHT można także robić coś takiego jak Heroic Move, Shooting i Fighting.., najprosciej: polega to na tym, że ruszasz się strzelasz czy walczysz pierwszy nie zależnie od tego kto wgrał faze ruchu.... Jest to troszkę bardziej skomplikowane ale nie chce mi się więcej pisać :P