trawa

Autor Wątek: AA czyli Armie Autorskie  (Przeczytany 5018 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline BeRsErK

AA czyli Armie Autorskie
« dnia: Styczeń 22, 2004, 08:15:02 pm »
Co Wy na to aby na turniejach zaczęły się pokazywać armie autorskie??
Mi osobiście ten pomysł strasznie przypadł do gustu bo pozwala(opierając się na statystykach istniejących armii) stworzyć najbardziej klimatyczną armię o jakiej tylko moglibyśmy sobie zamarzyć...a przy okazji bedziemy jedynymi jej posiadaczami :)
Oczywistym elementem takiej zabawy jest wybranie armii, pod którą podkładać będziemy naszą + mnóstwo konwersji tak z modelami jak i kartami(w tym drugim przypadku pomoże nam rackscan i zamieszczony tam kreator kart :) )
Oto moja pierwsza rozpiska bazująca na bohaterach drugiej części Malazańskiej Księgi Poległych(jestem w trakcie pierwszych przeróbek figurek):

Przednia Straż Sznuru Psów:
(kto czytał ten wie, kto nie...niech żałuje :P )

Unit Name         ##  Mv  Ini Att Str Def Res Aim Cou Fea Dis Exp    Cost

Teul - Przywódzca Kompanii Zwiadowczej, Klan Głupiego Psa (Argaël, Kelt Centaur)

                         1    20.0  6   6   5   4     5    3     7     -     3     0     86.0

                                                                                                                             --Wyposażenie: skórzana zbroja, krutki łuk,wickański koń.
                  --Zdolności: szał bitewny, brutalna szarża,
                     dowodzenie/10.

#krótki łuk (Throwing Axe) STR: 5 / 10-20-30                                 [0.0]

Jeźdzcy Kompanii Zwiadowczej, Klan Głupiego Psa
(Kelt Centaur)                  
                          2    20.0  5   5   5   3   5     3    6      -     2     0     60.0
                    --Wyposażenie: skórzana zbroja, krutki łuk,wickański koń.
                    --Zdolności: szał bitewny, brutalna szarża.

#krótki łuk(Throwing Axe) STR: 5 / 10-20-30                                  [0.0]

Nedmar, Siedmio Palcy - Sierżant V Drużyny Piechoty Morskiej
(Templar of Hod Seneschal)        
                           1    10.0  4   5   6   5   6   3     5      -    6     0      42.0
                               --Wyposażenie: kusza szturmowa, zbroja,
                                  długi miecz.
                               --Zdolności: fanatyzm, odwaga, banita(Pariah)

#kusza szturmowa(Consecrated pistol)  STR: 6 / 10-15-20               [0.0]

Żołnierze V Drużyny Piechoty Morskiej
(Temple Purifier)            
                            2  10.0  3   4   5   4   5   3      4       -   5     0      46.0
                              --Wyposażenie: kusza szturmowa, zbroja,
                                 długi miecz.
                              --Zdolności: fanatyzm, odwaga,
                                 banita(Pariah), szermierz(Faint)

#kusza szturmowa(Consecrated pistol)  STR: 6 / 10-15-20               [0.0]

Kompania Niewolników
(Fury Warrior)                    3  12.5  4   4   7   2   3   -   4   -   1   0     45.0
                               --Wyposażenie: topór, lekka zbroja.  
                               --Zdolności: szał bitewny, okrzyk bitewny/5

(Kelt Fianna )                     2  10.0  4   3   6   3   3   -   4   -   2   0     24.0
                               --Wyposażenie: włócznie, lekka zbroja.
                               --Zdolności: szał bitewny

I to by było na tyle :)
Powiedzcie co sądzicie o armiach autorskich i ich wprowadzeniu na turnieje ??

I jeszcze 2 sprawy:
Primo - oto fragment(na razie) z zasad do tworzenia armii Cadwallonu:

Cadwallon rządzi się prawami Gildii.
Jakkolwiek każdy w Milicji Cadwallońskiej jest najemnikiem to niekiedy mogą się oni przyłączać
tylko do niektórych nacji/stronnictw z racji przynależności do którejś z Gildii.

GILDIA ARCHITEKTÓW
Sojusznicy: Cynwall, Gryfy, Lwy Tir-Na-Bor.
Główne źródło mocy: Światłość.
Zabroniona moc: Ciemność

GILDIA OSTRZY:
Sojusznicy: wszyscy
Główne źródło mocy: Ogień.
Zabroniona moc: Światłość i Ciemność

GILDIA NAZNACZONYCH
Sojusznicy: wszyscy
Główne źródło mocy: Woda
Zabroniona moc: brak

GILDIA ZŁOTNIKÓW
Sojusznicy: Acheron, Alchemicy,Gobliny, Gryfy, Lwy, Tir-Na-Bor, Zawodzące Wilki.
Główne źródło mocy: Ziemia
Zabroniona moc: Ogień

GILDIA SZPIEGÓW
Sojusznicy: Siły Ciemności.
Główne źródło mocy: Ciemność
Zabroniona moc: Światłość

GILDIA RABUSIÓW
Sojusznicy: Acheron, Akkyshan, Alchemicy, Pożeracze, Gobliny, Lwy, Tir-Na-Bor.
Główne źródło mocy: Powietrze
Zabroniona moc: brak


GILDIA WRÓŻBITÓW
Sojusznicy: Cynwall, Gobliny, Gryfy Tir-Na-Bor, Lwy.
Żródła mocy: Magowie tej Gildii wybierają rodzaj mocy w trakcie budowania armii.
Nie mogą oni jednak kontrolować moce przeciwne sobie(np. Światłości i Ciemności)
Liczba kontrolowanych mocy jest zależna od poziomu maga:
Initiate/1, Follower/2, Master and Virtuoso/3.

Niektórzy z wydanych już Cadwallończyków otrzymują następujące przynależności Gildiowe:

Kat: nie należy do żadnej z Gildii i traktowany jest jako normalny najemnik.
Aghovar, Mistrz Złodziejski: Gildia Złodzieji
 Lyiet Izhar, Zdrajca Cadwallonu: Gildia Szpiegów
Aiona Niezapomniana: Gildia Ostrzy

Secundo co byście powiedzieli aby utworzyć i zalegalizować armię Najemników, tj. wszystkie jednostki ze zdolnością Mercenary mogły by stanowić w 100% osobną armię a nie jak dotąd 30% dodatku dla innych ??

Offline Szczur

AA czyli Armie Autorskie
« Odpowiedź #1 dnia: Styczeń 22, 2004, 09:15:12 pm »
Ja osobiście byłbym za tym żeby zalegalizować armię najemników :)
Co do armii klimatycznych - mi to nie przeszkadza (tylko ma ktoś jakiś generator kosztu w zależności od parametrów i broni? :? ) ale chyba nie na turniajach - dziwnie by Konfra wyglądała jakby na rozgrywkach nie było żadnych oryginalnych figurek :P

P.S. Nie masz gustu - ja bym zaczął przeróbki od Podpalaczy Mostów :lol:
- Stary, co oni robią?
 - Chyba rzucają się gumowym kurczakiem.
 - O kur**..."
dwóch zszokowanych dresów, R-Kon 2004

Offline Overkill

AA czyli Armie Autorskie
« Odpowiedź #2 dnia: Styczeń 22, 2004, 09:22:24 pm »
1234567890987654321

Offline BeRsErK

AA czyli Armie Autorskie
« Odpowiedź #3 dnia: Styczeń 22, 2004, 09:50:11 pm »
Krzychu - Podpalacze Mostów to będzie mój 2 projekt :)
Jestem świeżo po lekturze Bram Domu Umarłych i pod cholernie dużym wrażeniem Wickan Coltaine'a ;)
Generator nie jest potrzebny bo jednostki podkładasz pod istniejace(u mnie są jak widać Kelci + 30% sojuszu Gryfońskiego)
Używam figsów Rackhama i Reapera ale osobiście nie mam przeciwko innym orginalnym konwersją ;)

Piotrek jak zwykle zrzędzisz :P
Po pierwsze ide o zakład, że więcej bitew turniejowych zagrałeś przeciwko kartonikom i proxom niż orginalnym figurką do Konfru(o Twojej armii kartonowych Gryfów nic nawet nie wspomne :P )
Po drugie to nie mówie o proksowanych armiach gdzie wilk do młotka będzie robił za trolla. Mówię o całkowicie "stworzonej"/skonwertowanej armii a to chyba ograniczy liczbe takowych(poza tym nie każdy lubi takie zabawy ;) ).
I nie mów mi, że będzie bajzel "bo nie znasz statystyk danej jednostki", to samo można powiedzieć o Pożeraczach, Krasiach czy Gobbosach - po to są karty reprezentujące model abyś sobie mógł na współczynniki danej jednostki spojrzeć.

Offline Ryogaty

AA czyli Armie Autorskie
« Odpowiedź #4 dnia: Styczeń 22, 2004, 11:24:08 pm »
poczytajcie "Czarna kompanię" i pogadamy o armii najemniczej - bo to jest coś, co jest moim marzeniem od długiego czasu :D Macie tak parę tekstów na zachętę :P

Cytuj
"Kompania to państwo wyrzutków, samotnych i zbuntowanych przeciw całemu światu."

Cytuj
- Oni są tak źli, jak mówił?
- Gorsi. Dużo gorsi. Weź wszystkie legendy, jakie kiedykolwiek słyszałeś w domu, oraz wszystko co tutaj opowiadają, pomnóż przez dwa i wtedy może zbliżysz się do prawdy. Są podli, są twardzi i są dobrzy. A najgorsze z tego jest że są szczwani, niewyobrażalnie szczwani. Istnieją już od czterystu, pieciuset lat, a żaden oddział najemników nie przetrwa tak długo, chyba że są tak diabelnie wredni, iż nawet bogowie nie potrafią ich załatwić.
- matki, chowajcie swoje dzieci - powiedział Klinga. - Kopeć śnił o nich.
Twarz Cordy'ego pociemniała.....
"Shadow Games" str.24


Można to zrobić w tym stylu - istnieje ileś tam sławniejszych kompanii najemniczych (podobnie było u Sapka w jego wiedźmaku). Każda z nich ma swoich specyficznych bohaterów, styl działania (np. Cz.K. starała się jak mogła unikać otwartej walki - ich stylem były zasadzki, podstępy, mordowanie śpiących itp.) Te jednostki są dla swoich członków właściwie domem i rodziną, część z nich to pewnie przestępcy, banici, wyrzutki swoich społeczeństw, dla których zaciągnięcie się do takiej kompanii było jedyną szansą na znalezienie swojego miejsca na świecie:
Cytuj
Zaciągnąć się? Do czarnej Kompanii?-zapytał Jednooki.-Upadł na głowę? Minęły lata, odkąd przyjeliśmy ostatniego rekruta.-
Kapitan uśmiechnął się i wzruszył ramionami.
-Pewnego razu jeden czarownik to zrobił.
-I do dziś nie przestał żałować -poskarżył sie Jednooki.
-Czemu więc nadal z nami jest?-zapytałem.
Jednooki nie odpowiedział, Nikt nie opuszcza Kompanii, chyba że nogami do przodu. Ta jednostka to nasza rodzina.
Czarna Kompania str.48
amten frajer z drugiej strony to odwieczny wróg,
Rozkaz pada, rzucasz granat, on już jest bez nóg.
Miał 20 lat jak ty i chciał rzucić też.
Ty dostaniesz wielki order, z niego tryska krew.

Offline Overkill

AA czyli Armie Autorskie
« Odpowiedź #5 dnia: Styczeń 23, 2004, 12:40:30 pm »
1234567890987654321

Offline Ryogaty

AA czyli Armie Autorskie
« Odpowiedź #6 dnia: Styczeń 23, 2004, 12:45:38 pm »
to może po prostu opracować 2-3 nowe, dodatkowe armie? od biedy można by nawet zrobić do nich normowane fgurki (ktoś musiałby wyrzeźbić pierwowzory... szukamy talentów :P ) a ich powieleniem już jakoś by się zajęło (np koło dworca gdańskiego jest pracownia artystyczna, oni mogą zrobić odlewy i wolą robić masowo niż pojedyncze sztuki)
amten frajer z drugiej strony to odwieczny wróg,
Rozkaz pada, rzucasz granat, on już jest bez nóg.
Miał 20 lat jak ty i chciał rzucić też.
Ty dostaniesz wielki order, z niego tryska krew.

Offline BeRsErK

AA czyli Armie Autorskie
« Odpowiedź #7 dnia: Styczeń 23, 2004, 01:52:08 pm »
Piotrek - rany, co za człowiek, gada tylko żeby gadać :D:D - Nie, nie znudziłu mi sie Midki ale chciał bym mieć jakaś alternatywe a jak na razie takowej w "normalnych" armiach Konfry nie widzę.
A - już powiedziałem, że będą to konwersje, będą miały własne karty, i niczym w grze nie bedą sie różniły od np. Gobbosów czy Tirków - i tych i tych statystyk na pamieć nie znasz i żeby zobaczyć co i jak to i tak na kartę będziesz musiał looknać - a więc tu nic się nie zmieni.
B - Nie wiem z kąd ten pomysl, że zaraz tylko Ty będziesz grał orginalnymi figurkami :bored: - po pierwsze konwersje to droga i czasochłonna zabawa, po drugie modele Rackhama są na tyle ciekawe, że "orginalnych" graczy napewno Ci nie zabraknie.
C - sam, żeś się Pan zaplątał - przeca mówiłem, że będę robił karty do każdego modelu(tak, ze zdjęciem co byś sie nie pogłubił :P ).
D - to już dodam od siebie jęczybuło - czasem fajnie jest zagrać z czyms wizualnie innym niż to z czym się stykasz na każdym turnieju ;) P{oza tym jak zagramy ze 2 bitewki to szybko zaczniesz pamietać co kto robi :D

Ryogaty - Tu by padł cały plan w założeniu - to maja być indywidualne armie - 5 nowych to już Rackham zapowiada ;)

Offline Ryogaty

AA czyli Armie Autorskie
« Odpowiedź #8 dnia: Styczeń 23, 2004, 04:15:59 pm »
Cytat: "BeRsErK"
Ryogaty - Tu by padł cały plan w założeniu - to maja być indywidualne armie - 5 nowych to już Rackham zapowiada ;)

z mocno indywidualnymi armiami jest tylko jeden "mały" problem - jestem w stanie wymyślić totalnie przepakowane jednostki i uzasadnić wszystko co posiadają fluffem - zgodziłbyś się z czymś takim grać? Np - wymyślę armię w której każdy model ma scouta i uzasadnię to, dodam jeszcze np. bohatera z wysoką dyscypliną i część armii już leży i robi pod siebie :P  
To coś takiego:
jak pisałeś - armia w której 100% stanu to najemnicy - tworzymy jakieś dodatkowe oddziały/charakterów na początek i ew. dodatkowe autorskie pomysły byłyby zgłaszane na forum, do zaakceptowania/poprawienia (żeby nie było, że przyjeżdża ktoś sobie na turniej z niewiadomo jakimi jednostkami i tekstem - a u mnie wszyscy się na to zgadzają). Ja np. mogę wymyślać nowe jednostki, ale nie mam wyczucia co do statsów i wycenienia kosztu modelu, co zresztą było widać w projektach....
amten frajer z drugiej strony to odwieczny wróg,
Rozkaz pada, rzucasz granat, on już jest bez nóg.
Miał 20 lat jak ty i chciał rzucić też.
Ty dostaniesz wielki order, z niego tryska krew.

Offline BeRsErK

AA czyli Armie Autorskie
« Odpowiedź #9 dnia: Styczeń 23, 2004, 05:06:23 pm »
Po pierwsze to nie wiem gdzie wyczytałeś, że chce tworzyć nowych herosów i jednostki :o  :o  :o
Pisałem o podkładaniu skonwertowanych modeli(+ nowe nazwy) pod istniejące armie - wszystko zgodne z zasadami.
Co do: "Secundo co byście powiedzieli aby utworzyć i zalegalizować armię Najemników, tj. wszystkie jednostki ze zdolnością Mercenary mogły by stanowić w 100% osobną armię a nie jak dotąd 30% dodatku dla innych ??" - myślałem, że jasno wynika z tego, że chciał bym aby można było zrobić armię w 100% składającą się z istniejacych modeli ze zdolnością Mercenary. Dotychczas mogli oni stanowic tylko 30% wsparcie.
Utworzenie całkowicie nowych jednostek nie wchodzi w grę - do tego potrzebny był by przelicznik(a tego Rackham napewno nie udostepni) i tu mogę spokojnie zacytować Pietruchę "zrobił by się burdel" ;)

Offline cielaq

AA czyli Armie Autorskie
« Odpowiedź #10 dnia: Styczeń 23, 2004, 06:17:36 pm »
Zalegalizowanie armii złożonej w 100% z najemników nie powinno raczej spotkać się z większym oporem. Jednostki i tak są legalne, zbalansowane, więc jeśli chodziłoby tyklo o zmienienie zasad ich wystawiania (z 30% na 100%), to osbiście jestem za. Takie armie można by też spokojnie dopuszczac pewnie na turnieje. W sumie w WFB jest armia złożona z samych najemników dotępnych dla innych ras, więc czemu nie w Konfrontacji.
Sprawiedliwość? Kto szuka sprawiedliwości? Zaprowadzimy naszą własną sprawiedliwość - zwyciężając lub ginąc."

"If I advance, follow me! If I fall back, kill me! If I die, avenge me!"

Offline Ryogaty

AA czyli Armie Autorskie
« Odpowiedź #11 dnia: Styczeń 23, 2004, 06:36:46 pm »
Faktycznie źle Cię zrozumiałem, mea culpa - sądziłem, że autorskie to takie w których masz jakieś unikalne oddziały, wymyślone przez autorów armii :P Ale w konfie brakuje mi tego co jest w DoW w battlu - "typowych" najemniczych jednostek. Bo przynajmniej według tego co jest w AB, to do mercenaries zaliczają się głównie keltowie + paru bohaterów. Brakuje mi takich jednostek jak jacyś kusznicy, ciężka piechota etc. A ze stworzeniem ich chyba nie byłoby większych problemów - wystarczy wziąść np statsy Alahańskich guardów jako piechotę, paladinów jako rodzaj elitarnej piechoty etc. zamieniając rodzime umiejętności na mercenary (pomiędzy np. bravery a mercenary nie ma chyba dużej różnicy w wartości, a nawet jak jest to raczej na korzyść bravery - więc takie jednostki nie byłyby bardzo przegięte)
amten frajer z drugiej strony to odwieczny wróg,
Rozkaz pada, rzucasz granat, on już jest bez nóg.
Miał 20 lat jak ty i chciał rzucić też.
Ty dostaniesz wielki order, z niego tryska krew.

Offline Fenris

AA czyli Armie Autorskie
« Odpowiedź #12 dnia: Styczeń 24, 2004, 09:28:11 am »
hmmm ale wiesz że jakna razieto raczej na "oddziały" zawcześnie. :) i tak pozatym  to o ile grupa najemników wynajeta do jakiegoś zadanie jest jeszcze klimatyczna. To już np cała armia (np w przyszłości do Ragnaroku ) już nie. jak dla mnie jakieś wieksze oddziały to owszem ale wyspecjalizowane i służące jako wsparcie dla danej armii np dla armii nieźle walczącej wręcz jakiś oddział łuczników.


a co do klimatu armi najemnych to proponuje przeczytać Inne pieśni - Jacka Dukaja i zobaczyć co to były oddziały horroru. Jak dla mnie prawdziwy wzór oddziałów najemnych.
ff through the new day's mist I run
Out from the new day's mist I have come
I hunt

Offline Ryogaty

AA czyli Armie Autorskie
« Odpowiedź #13 dnia: Styczeń 24, 2004, 11:07:29 am »
"oddziały" - chodziło mi o "zwykłych, pospolitych" żołnierzy, nie bohaterów, tak żeby taka banda nie była oparta w całości na bohaterach
amten frajer z drugiej strony to odwieczny wróg,
Rozkaz pada, rzucasz granat, on już jest bez nóg.
Miał 20 lat jak ty i chciał rzucić też.
Ty dostaniesz wielki order, z niego tryska krew.

 

anything