O Haldirze wiele żeczy się mówi i pisze ale popatrz na to tak i ja tak traktuje Haldira jako leszego kapitana, różnica jest podobna jak przy Kapitanie Uruk-Hai i Lurtzu,
Zacznijmy od porównania
Kapitan High Elfów w Ciężkiej zbroi z łukiem - 65 pkt
Haldir w zbroi z łukiem 65 pkt
H F6 - K F6
H 3+ - K 3+
i tak dalej i tak dalej
róznice są dwie a nawet trzy po pierwsz Haldir ma niższy defence czyli 5 podczas gdy kapitan 6, za to otrzymujemy 2x więcej strzałów na ture i jeden punkt więcej mighta
Wykorzystywanie Haldira jako przenośnego karabinu maszynowego mija się z celem (poza tym jak się wyposaży go w płaszcz i gra się gdzieś gdzie da się często ukryć i jeszcze jest dużo lasów), więc te 5 pktów wydane na łuk przyda się ale na początku czyli przy ostrzelaniu przeciwnika a potem należy traktować go jak kapitana, chyba ze wyjdzie na "pozycję" to wtedy może namieszać raz jeszcze
A co daje nam 3 pkty might i łuk? Np weźmy takiego upiora :ponad 100 pktów a jeden wound niby defence 8 ale że łuk ma siłe 3 to jjest to 6tki na 4kach, a po 3 pktach mighta to się robi ranienie na 3kach (6 - 3 = 3 a 4-3 = 1
I za 65 pkt tylko
(W sumie się dziwie czemu nikt nie wyposaża Aragorna w łuk, tylko 5 pkt a z tym 1 might na ture to mógłby sporo namieszać
(Nie ma to jak łuk "dwuręczny" :P)