trawa

Autor Wątek: Turnieje - info  (Przeczytany 272657 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Czaj-nik

Odp: Turnieje - info
« Odpowiedź #1020 dnia: Maj 19, 2009, 12:45:49 pm »

1. Informacje ogólne
Miejsce: Warszawa liceum im. Lelewela ul. Kiwerska 3 Warszawa
Wejściówka: 15 zł
Termin: 30.05
Sędzią głównym turnieju jest Czaj-nik (czaj-nik at poczta neostrada pl)
Sędzią liniowym jest Marinechaosu
Gramy 4 bitwy na 1300  pkt
Czas jednej gry: 1h 30min

- Tereny na stołach ustawiają sędziowie
- Gracze przyłapani na ewidentnym oszustwie (nieautoryzowana zmiana terenu, używanie sprzętu nie ujętego w rozpisce, rażące naruszenie zasad gry), otrzymują automatyczną masakrę w bitwie w której oszukiwali. Przyłapanie na oszustwie po raz drugi skutkuje dyskwalifikacją.
- Awanturowanie się na turnieju grozi dyskwalifikacją.
- Od decyzji sędziego głównego nie można się odwołać.

Zapisy  -   9:00 – 9:30
Pierwsza bitwa  9:45- 11:15
Druga bitwa     11:30- 13:00
Trzecia bitwa   13:15- 14:45
Czwarta bitwa  15:00- 16:30

2. Zasady ogólne
Obowiązują zasady 5 ed. Wh40k, z uwzględnieniem aktualnych FAQ'ów ze strony GW oraz PKZ, URP oraz aneksy 1 i 3 do URP.

Dopuszczone są:
-   wszystkie armie i jednostki oficjalne - czyli kodeksy  i ew. artykuły w WD;
-   imperial armour* (z wyjątkami- patrz niżej)
-   minidexy z BoLS (z wyjątkami- patrz niżej)
-   Genestealer Cult z CJ
-      • Lost and the Damned by Sztab: latd.sztab.com.pl (obowiązuje najnowsze FAQ!)

*IA dopuszczony łącznie z army listami takimi jak Renegades & Heretics czy Elizianie.
Uwaga: jeśli jakaś armia zamierza wystawić pojazdy z IA2 Update to wszystkie pojazdy jakie wystawi muszą pochodzić z tego update'u (za wyjątkiem rhinosów BA, które muszą pochodzić z ich kodeksu). Pojazdy z IA2 Update korzystają z najnowszej wersji smoke'ów, dozerów, duchów maszyn itp itd.

Niedopuszczone są:
-   superheavy, gargantuany, flyers itp.
-   Deathstorm drop pod
-   bohaterowie imienni/specjalni
-   Age of Heresy (BoLS)
-   Macharian Crusade (BoLS)

Gramy na obciętym FoC: 1hq, 0-2 elite, 2-4 troops, 0-2 fast, 0-2 heavy.

Gramy na stołach 60”x48”.

Obowiązują „warszawskie lasy” – każdy las, niezależnie od gęstości i wysokości drzewostanu, daje cover save 4+ oraz 5+ dla pojazdów i monstrous creature.

Gramy na VP za zabite/ z połowione jednostki + VP za objectivy.

D3 małe wałki
W bitwach każdemu graczowi przysługują d3 małe wałki.
O to ile wałków można wykorzystać w danej grze każdy gracz rzuca dla siebie przed każdą bitwą.

Każdy z wałków można wykorzystać maksymalnie raz na grę.
Wałków nie można łączyć. Czyli np. nie można przerzucić z „Krzywej kostki” biegu uzyskanego dzięki „9 a nie 7” albo użyć "Środka pojazdu", a potem zfleetować takim pojazdem. Zabronione też jest przerzucenie kostki dzięki "Krzywej kostce", rzucanej aby wykryć wała.

Przed użyciem wałka należy rzucić kostką. Przy wyniku 1 sędzia zauważył wał. Nie wychodzi on, a gracz traci 100 vp.
Dodatkowo za każdy wałek zastosowany wcześniej w tej samej bitwie szansa na zauważenie wała przez sędziego wzrasta o 1. Tak więc drugi wał nie wychodzi na 1-2, a trzeci na 1-3. 100 vp traci się za każdego zauważonego wała, tak więc można stracić i 300 vp przy kiepskich rzutach :P
Szansa na wykrycie następnego wałka nie wzrasta gdy poprzedni nie wyszedł (np. jeśli przed użyciem pierwszego wałka wypadło 1, to drugi będzie wykrywany również na 1, a nie na 1-2).

Lista wałków

1.Łokieć
-Widzę ten oddział
*suuw*
-Już nie

Wał używany w fazie shootingu przeciwnika, gdy nasz oddział został wybrany na cel ostrzału.
Do końca tej fazy strzelanie do niego będzie wykorzystywało zasady Night Fighting oraz oddział zyska +1 do cover save’a (6+ na openie).

2. Krzywa kostka
-Krzywo ta kostka leży, przerzucę
Wał używany po rzucie. Można przerzucić jedną kostkę (jednak nie kostkę przeciwnika!), nawet jeśli kostka ta była wcześniej przerzucona.

3. Środek pojazdu
-Mierzmy ruchy pojazdów od ich środka, bo to daje bardziej dokładne ich przesuwanie
Używany na początku własnej fazy movementu. Wszystkie pojazdy (w tym też pojazdy przeciwnika) do końca tury przeciwnika traktowane są jakby miały upgrade Red Paint Job.
Ten RPJ kumuluje się z normalnym orkowym RPJ, tak więc czerwone pojazdy będą mogły ruszyć się 2" wiecej.

4. 9 a nie 7
- Ruszać się na 7” to ty możesz w grach towarzyskich, tutaj masz się ruszać 9”
Używany w fazie shootingu. Jeden oddział zyskuje do końca tury zasadę Fleet, oraz może on biegać (run) nawet jeśli normalnie by nie mógł. UwagaDzięki tej zasadzie pobiec może również i czołg.

5. Raz thunderhammer, a raz lightning clawy.
- Hmm? Przecież w bitwie ze mną ten gość walił z fista?
- Nieee, niemożliwe. Zawsze miał tylko power weapon.

Używany w momencie gdy model może wykonać jakąś akcję (strzelić, ruszyć się, walnąć z dyńki, zdać morale itp.). Na czas tury, w której tą akcję wykonuje model może zamienić lub dobrać jeden element sprzętu (broń, wargear, moc psioniczną etc). Model nadal musi być legalnie wyposażony wg. kodeksu. Np. nie można zmienić marki Slaanesha demonowi z Lashem na markę Tzeentcha, jako że tęczowy demon nie może używać lasha, ale już ten sam demon może wymienić lasha na warptime’a. Tak samo kapitan SM z fistem i storm shieldem nie może dobrać sobie drugiego fista, ale może wymienić tarczę na niego.

6. Ja nic nie mierzę!
- I tak wiedziałem jaki to zasięg, bo turę wcześniej mierzyłeś stamtąd swój zasięg strzelania...
Używany przed akcją modelu, która wymaga zmierzenia zasięgu (jak np. assault czy strzał). Zasięg można jednorazowo sprawdzić przed jej wykonaniem, a potem zmienić cel (np. gdy okaże się, że pierwszy nie był w zasięgu).
Coś jak targeter inkwizycyjny :P

3. Wymogi

Wszystkie modele powinny być sklejone, odpowiadać wyglądem jednostkom z rozpiski i mieć przedstawione zakupione wyposażenie (WYSIWYG).

Każde odstępstwo od WYSIWYG’u karane –1 DP.

Każdy zawodnik zobowiązany jest posiadać swoją armię, kostki, miarkę calową, potrzebne wzorniki, czytelną rozpiskę i zasady swojej armii. Przyniesienie swoich zasad w szczególności dotyczy osób chcących zagrać minidexami z BoLS, army listami z IA, genokultem z CJ czy też LatD. I będę to sprawdzał!.


4. Punktacja

10 : 10 -  0- 185
11 : 9   -  186- 370
12 : 8   -  371- 555
13 : 7   -  556- 740
14 : 6   -  741- 925
15 : 5   -  926- 1110
16 : 4   -  1111- 1295
17 : 3   -  1296- 1480
18 : 2   -  1481- 1665
19 : 1   -  1666- 1850
20 : 0   -  1851+

Rozbicie - jeżeli w dowolnym momencie bitwy, liczebność armii spadnie poniżej 25% stanu początkowego, jest ona traktowana jako rozbita. Przeciwnicy otrzymują za to 220 VP.

UWAGA
Za poprawnie wypełnienie tabelek z wynikami na karcie gracza (tzn. wpisanie tego co jest wymagane w wyznaczone miejsce) +2 DP do klasyfikacji ogólnej.

5. Misje

Przed bitwą odbędzie się losowanie jaką misję i w jakiej strefie wystawienia będziemy grać w danej grze (sędzia główny będzie losował!). Misje i strefy nie mogą się powtórzyć.

Tabelka deploymentu:
1. Spearhead
2. Pitched battle
3. Dawn of War
4. Trójkąty (18” od obu krawędzi)
5. Pitched battle
6. Gracz z najmniejszą ilością DP wybiera.

Tabelka misji:
1. Recon
2. Take and Hold
3. Capture and control (modyfikacja)
4. Sieze ground
5. Ćwiartki
6. Anihilacja

Opis misji:
Recon: scoringi w całości w 12” od przeciwnej długiej krawędzi stołu pod koniec bitwy dają 620 VP.
 W wypadku ćwiartek i trójkątów chodzi o długą krawędź stołu, która przebiega przez strefę rozstawienia przeciwnika.

Take and hold: scoringi w całości w 12” od środka stołu pod koniec bitwy dają 620 VP.

Capture and control (modyfikacja): Każdy z graczy dysponuje dwoma znacznikami. Stawiane na zmianę, po wyborze stron, przed wystawianiem jednostek. Pierwszy znacznik wystawia gracz, który pierwszy będzie się rozstawiał. Znaczniki muszą być we własnej strefie rozstawienia, żaden znacznik nie może znaleźć się w 24” od jakiegokolwiek znacznika wroga i w 18" od innego własnego znacznika.
Każdy ze znaczników przeciwnika wart jest 620 vp, każdy z własnych znaczników wart jest 310 vp.

Sieze ground: d3+2 znaczniki, wystawiane przed wyborem stron. Nie mogą być w impasie, 12” od siebie itp.
3 znaczniki= każdy za 620 vp
4 znaczniki= każdy za 465 vp
5 znaczników= każdy za 370 vp
Ilość znaczników losuje sędzia.

Ćwiartki: kontrolowanie ćwiartki pod koniec bitwy daje 465 vp.
Aby kontrolować lub blokować ćwiartkę oddział musi być w całości na niej.

Anihilacja: każdy kill point wart jest 150 vp.
 
Zasady dodatkowe bitew

Bitwa Pierwsza: Gouranga
Czas gry: 6 tur.
Zasady specjalne: deep strike, reserves itp.

Bitwa Druga: Impulse 9
Czas gry: losowy (5 tur + dorzut)
Zasady specjalne: deep strike, reserves itp.   

Bitwa Trzecia: ThereIsNoCowLevel
Czas gry: losowy (5 tur+ dorzut)
Zasady specjalne: deep strike, reserves itp.

Bitwa Czwarta: IDDQD
Czas gry: 6 tur.
Zasady specjalne: deep strike, reserves itp.

6. Zgłoszenia
+2DP za wcześniejsze zgłoszenie (zgłoszenie nie rozpiskę!)

I przypomnę tylko, że  przyniesienie zasad swojej armii w szczególności dotyczy osób chcących zagrać minidexami z BoLS, army listami z IA, genokultem z CJ czy też LatD. I będę to sprawdzał!.
"Explanation: It's just that... you have all these squishy parts, master. And all that water! How the constant sloshing doesn't drive you mad, I have no idea..."

Offline MiSiU

Odp: Turnieje - info
« Odpowiedź #1021 dnia: Maj 25, 2009, 10:13:17 am »
Może by to wydzielić jednak do osobnego tematu? Bo to w sumie czelek jest.

Offline Eman

Odp: Turnieje - info
« Odpowiedź #1022 dnia: Maj 25, 2009, 10:27:58 am »
Heyka !!!
W sumie racja  8)
Nowy temat znajduje sie tutaj:
http://www.forum.gildia.pl/index.php/topic,30739.0.html
Cze !!!
Strzelanie jest dla ciot. Psychotroke granaty są dla zboków. Liczba Fistów musi być wielokrotnością liczby Rhinosów, tako rzecze święta księga.

Offline ederus

Odp: Turnieje - info
« Odpowiedź #1023 dnia: Maj 25, 2009, 06:23:48 pm »
Cytuj
Turniej odbędzie się [ 30.05.2009 ] w Klubie Garnizonowym przy ulicy Saperskiej 1.

Bóg, Mistrz i Organizator: Michał Krygier
Sędzia Główny: Paweł Korpal
Sędziowie Pomocniczy: Olek Śleszyński, Michał Krygier
Gracz rezerwowy: -
Limit miejsc: 20

Wpisowe: W końcu wyszło na to że 10 PLN 

Zasady:

1. Armie na 2000 pkt, Force Organisation 2 HQ, 2-6 Troops, 0-3 Elites, 0-3 Fast Attack, Heavy Support 0-3.

2. Można używać Special Characters.

3. Dopuszczone armie: wszystkie armie i jednostki oficjalne oraz, po uprzednim zgłoszeniu sędziemu: Citadel Journal, Chapter Approved, White Dwarf (pod warunkiem, że zasady do tychże armii nie zostały zmienione przez nowe kodeksy);

4. Maszyny z Imperial Armour:

4.1. Zasada wystawiania większych zabawek, takich jak Tytany w armii jest następująca: pożerają tyle slotów, w których są wystawiane, ile Structure Pointów mają. Na przykład Warhound Titan posiada 3 Structure Pointy i jest wystawiany jako Heavy Support, tak więc zajmuje wszystkie 3 punkty w FOC. Proste i myślę, że logiczne. W przypadku, gdy cacuszko ma więcej tych punktów niż 3 obcinane są po 1 Elite i 1 Fast Attack na każdy Structure Point. Czyli możecie wystawić maszyny maksymalnie z 6 Structure Pointami.

4.2. Dopuszczone są podręczniki Imperial Armour oraz podręcznik Apocalypse w zakresie opisu pojedyńczych jednostek, nie formacji. Stosujemy najświeższe zasady, czyli z podręcznika Apocalypse / IA Apocalypse.

4.3. Można użyć War Machines, Gargantuan Creature oraz 0-1 Flyers ( bez structure pointów )

4.4. Każdy Gargantuan Creature równa się :
- 1W - 5W = 1 Slot Heavy Support
- 6W - 7W = 2 Slot Heavy Support
- 8W - 10W = 3 Slot Heavy Support

5. Dopuszczone są jednostki sojusznicze np. Deathwatch Kill Team, Kroot Mercenaries;

5.1. Dopuszczone są także mini - codexy z BoLS 

6. Zabronione są VDR i Tyranid Monstrocities;

7. Nie można korzystać z Minor Psychic Powers opisanych w "It's all in the mind";

8. Rozpiski należy przesyłać na adres mikidear@gmail.com za poprawne rozpiski przesłane w terminie do [ 27.05.2009 ] uczestnik otrzyma 3 pkt do klasyfikacji turnieju.

9. Gramy na stolach 48"x72"

10. Obowiązują oficjalne FAQ oraz PKZ gramy na 5ed.

11. Osoby biorące udział w turnieju MUSZĄ posiadać ze sobą: czytelną i poprawnie wypełnioną rozpiskę oraz jej kopię dla sędziego (jeśli wcześniej się nie zgłosiły i nie wysłały jej na podany adres). Wymagane jest również posiadanie podręczników, lub ich kopii, z których się korzysta (np. kodeksy armii, oraz dodatkowe zasady, np. do 'Deathwatch Kill Team'). Wymagane jest również posiadanie kostek, miarki calowej, oraz używanych przez siebie wzorników (jeśli nie to nie będziecie fajni xP). W przypadku, gdy gracz nie posiada odpowiedniego sprzętu do grania, lub powołuje się na przepis ze źródła, którego nie posiada, sędzia może rozstrzygnąć na jego niekorzyść.

12. Niedopuszczalne jest uczestnictwo w rozgrywkach osób postronnych, które podpowiadają, lub przeszkadzają grającym. Osoby takie mogą zostać usunięte z terenu imprezy lub ukarane przez sędziego punktami karnymi (jeśli biorą udział w turnieju). Podobnie może zostać ukarany gracz, któremu podpowiadano.

13. Lasy mają wirtualne drzewka na krawędziach. Polega to na tym, że lasy dają 4+ cover save piechocie i 5+ cover save pojazdom i monsterom (nie dotyczy Tytanów i Monstrusów) na zasadzie „nie wiadomo czy są zasłonięte do połowy”.

14. Armie nie muszą być pomalowane ale odbędzie się ocena malowania:

0-4 malowanie
0-3 konwersje
0-2 podstawki
0-3 (100% pomalowanej armii, rozróżnienie oddziałów, 100% wyswig)

15. Gracze przyłapani na oszukiwaniu otrzymają automatyczną przegraną w bitwie, w której oszukiwali (20:0). Powtórne przyłapanie na oszustwie będzie równoznaczne z dyskwalifikacją.

16. W wyniku losowania, gracze zostaną podzieleni na pary, w których
rozegrają pierwszą bitwę. W kolejnych bitwach pary będą wyznaczane przez komputer (program Sędziówka). Organizatorzy zastrzegają sobie prawo do modyfikacji par.

17. PROXY: Gracze mogą używać figurek zastępczych. Figurki muszą przypominać te, które mają reprezentować (np. popularnie wspominani eldarscy guardianie = dark-eldarscy warriorzy), a nie jakieś karteczki i podstawki. Następnie nie może to być duża liczba. Nie chcę tutaj ustalać dokładnie śrubowanych zasad. Zależy mi po prostu, żeby proxy nie stanowiły połowy armii. A tym, czy dany prox przejdzie należy się konsultować z sędzią głównym.

Natomiast odnośnie WYSIWYG:
100% Wyswig - 1pkt

Brak do max 5 uzbrojeń/broni (np: flamer zamiast melty) lub brak ekwipunku, itd - 0pkt (dotyczy całej armii)

18. Przystąpienie do rozgrywek oznacza akceptację powyższego regulaminu. Nieznajomość jego treści nie zwalnia od odpowiedzialności i postępowania w myśl jego postanowień.

19. Misje:

1) Ćwiartki

Strefy rozstawienia – Spearhead (Ćwiartki, 12" od środka stołu, 18" od przeciwnika)

Cele misji – Ćwiartki neutralne 750VP, Ćwiartka przeciwnika 1500, normalne VP za zabite (i społowione) jednostki przeciwnika

Zasady specjalne - VP, Random Game Lenght, Rezerwy, Deep Strike

2) Tereny

Strefy rozstawienia – Dawn of War

Cele misji – gracze wybierają po 2 tereny w swoich strefach rozstawienia i każdy jest warty 750VP, normalne VP za zabite (i społowione) jednostki przeciwnika

Zasady specjalne – VP, Night Fight (1 tura), Rezerwy, Deep Strike Random Game Length (6 tura na 3+, 7 tura na 5+, gracz, który kończy 5 turę rzuca czy jest po jego turze 6 tura - to tak dla wyjaśnienia, żeby nie było sporów)

3) Take & Hold

Strefy rozstawienia – Pitched Battle (12" wzdłuż swojej krawędzi)

Cele misji – każdy scoring unit w 12” (wszystkie modele muszą być w 12”) od środka stołu jest warty 750VP, normalne VP za zabite (i społowione) jednostki przeciwnika

Zasady specjalne – VP, Night Fight (pierwsze 2 tury), 6 tur, Rezerwy, Deep Strike

Widełki:
0-299 10:10
300-599 11:9
600-899 12:8
900-1199 13:7
1200-1499 14:6
1500-1799 15:5
1800-2099 16:4
2100-2399 17:3
2400-2699 18:2
2700-2999 19:1
3000+ 20:0

Czasówka:
10:00-10:15 – zapisy
10:15-12:30 – bitwa 1
12:45-15:00 – bitwa 2
15:00-17:00 – bitwa 3
17:15 Sprzątanie i ogłoszenie wyników
(W czasie jednej z bitew odbędzie się ocena hobbystyczna)
106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas half a pack of cigarettes, its dark and we're wearing sunglasses.

Hit it!

Offline Czaj-nik

Odp: Turnieje - info
« Odpowiedź #1024 dnia: Czerwiec 01, 2009, 01:45:04 pm »
Warszawa chciała by zaprosić na Pre-Euro 13 czerwca :)

Miejsce: Warszawa liceum im. Lelewela ul. Kiwerska 3 Warszawa
Wejściówka: 15zł
Termin: 13 czerwca (sobota)
Gramy 3 bitwy, 2h na każdą
Singlowy turniej :P   

Ramówka:
Zapisy: 9:00- 9:30
Pierwsza bitwa: 9:30 – 11:30
Druga bitwa: 11:45 – 13:45
Trzecia bitwa: 14:00- 16:00

1. Armie na 1750 pkt, SFOC

2. Dozwolone Armie:
Codex: Chaos Space Marines
- Codex: Daemonhunters
- Codex: Dark Eldar
- DE: Wych Cult
- Codex: Eldar
- Codex: Imperial Guard
- Codex: Necrons
- Codex: Orks
- Codex: Space Marines
- Blood Angels
- Codex: Dark Angels
- Codex: Black Templars
- Codex: Space Wolves
- Codex: Tau Empire
- Codex: Tyranids
- Codex: Witch Hunters
- Codex: Eye of Terror - SM: 13 co.
- Kroot Mercenaries
- Codex Deamons

3. IA/forgeworld zabroniony

4. Speciale dopuszczeni za wyjątkiem:
Ghazkul Trakka
Eldrad
Vulkan
Shrike
Kor’sarro Khan
Fateweaver aka Oracle
Last chancers :mrgreen:
Masque

5. Zabronione jest używanie sojuszników (WH, DH, Deathwatch, Krooty) w armiach!

6. Używamy Euro Rules Claryfications, więc żeby nikt się nie zdziwił, że coś nie teges :P
Mam nadzieję, że uda się tydzień przed turniejem je zarzucić.

7. Warunki zwycięstwa

"Mixed System"

Krok pierwszy – ustalić kto jest zwycięzcą, bazując na zasadach z rulebooka (1 objective więcej itp). Zwycięzca dostaje 15 pkt, a przegrany 5. W przypadku remisu obaj gracze dostają po 10 pkt.

Następnie dodajemy/ odejmujemy DP bazując na  różnicy w zdobytych VP:

1450-1750  +5 for vps winner/-5 for vps looser
1150-1449  +4 for vps winner/-4 for vps looser
850-1149    +3 for vps winner/-3 for vps looser
550-849      +2 for vps winner/-2 for vps looser
250-549      +1 for vps winner/-1 for vps looser
0-249    15-5/10-10 stays – bez dodatkowych punktów.

8. Misje

Bitwa 1: Mission: Capture and Control. Deployment: Dawn of War.
Bitwa 2: Mission: Annihilation. Deployment: Pitched battle.
Bitwa 3: Mission: Seize Ground with 5 counters. Deployment: Spearhead

9. Zgłoszenia
Zgłaszajcie się na pm/gygy w miare możliwości

1. Ciciek
2. Stikman
3. Grabek
4. Marinechaosu
5. DarthPejter
6. Isengrim
7. Reyki
8. Emi
9. Boo
"Explanation: It's just that... you have all these squishy parts, master. And all that water! How the constant sloshing doesn't drive you mad, I have no idea..."

Offline Emeryt

  • Stolnik bracki
  • *****
  • Wiadomości: 1 699
  • Total likes: 0
  • Płeć: Mężczyzna
  • taki duży, a taki gruby.
    • Story of the Month - konkurs na fanfiki WH40.000
Odp: Turnieje - info
« Odpowiedź #1025 dnia: Czerwiec 03, 2009, 10:14:24 pm »
1stCompany oraz Legion mają zaszczyt zaprosić najwybitniejszych generałów Galaktyki na:

CZERWCOWY GRUNWALD 41.410- BÓJ O TAVIUS V

• Termin: 27 Czerwiec 2009
• Rozpoczęcie: godz. 9.00
• Adres: Młodzieżowy Klub Umiejętności Progres - ul. Marii Konopnickiej 19, Kraków
• Limit osób: 31
• Wjazd: 5zł od osoby

• Ramy czasowe:
1. Zapisy: 9:00
2. Pierwsza bitwa: 9:30 – 12:00
3. Druga bitwa: 12:15 – 14:45
4. Trzecia bitwa: 15:15 – 17:45
• Zgłoszenia (wraz z rozpiską - do 23czerwca włącznie) oraz pytania na:
• mail: turniejgrunwald [at] gmail.com
• Temat na forum:
http://1stcompany.mojeforum.net/temat-vt949.html
http://www.liga.paraszczak.com/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=798

• ZASADY
1. Armie:
-2000 punktów
-Standard FOC

2. Dopuszczone armie:
- wszystkie armie i jednostki oficjalne.
- dopuszczone są jednostki sojusznicze np. Deathwatch Kill Team, Kroot Mercenaries.
- niedopuszczeni są bohaterowie specjalni oraz jednostki z IA.

3. W wypadku proksowania należy skontaktować się i zapytać przed turniejem o pozwolenie. Wszystko zależy od realizacji. Kartoniki i kiepskawe samoróbki nie będą dopuszczane na pewno, ale np. Rhinos udajacy Predatora będzie dopuszczony. Ilość 'proxów' nie może przekraczać 20% armii.

4. Obowiązuje zasada Zapięcia - zdymanie minimum 75% modeli przeciwnika przy mniejszych stratach własnych skutkuje +3DP wliczanymi do klasyfikacji generalnej.

5. Obowiązują PKZty i URP wraz ze wszystkimi aneksami.

6. Punkty dodatkowe:
cała armia pomalowana min. 3kolorami +2
zrobione podstawki +1
rozróżnienie oddziałów +1
25% skonwertowanych modeli +1
WYSIWYG +1
kostki (w tym scatter, chyba, że Twoja armia nie używa) +1
calka +1
wzorniki (nie licząc nieużywanych przez Twoją armię) +1
wydrukowana rozpiska +1
nadesłanie rozpiski w terminie +3
oryginalny codex +1

7. Punktacja:
VP nie są brane pod uwagę. It's 5th edition, baby!
W każdej misji obowiązują trzy cele:
Główny warty 12 DP
Poboczny warty 6 DP
Dodatkowy warty 2 DP
Spełnienie danego celu przez jednego gracza skutkuje otrzymaniem całości punktów za cel. W przypadku remisu gracze dzielą punkty po połowie. (przykład: misja 1 - obaj gracze kontrolują tyle samo znaczników - za cel główny obaj otrzymują po 6pkt).

8. Misje.
We wszystkich misjach obowiązują następujące zasady: Reserves, Deep Strike, Random Game Lenght (bitwa trwa 6tur + losowa siódma na 4+).

RYS FABULARNY:
Czarne chmury zebrały się nad Tavius V. Ze wszystkich stron
galaktyki przybyły okręty potęg tego świata. Śmigłe statki Eldarów i ich mrocznych braci, potężne krążowniki i niszczyciele sił Imperium i Kosmicznych Marines, plugawe okręty sług chaosu, ogromne orcze pancerwraki, okręty desantowe Tau i przerażające macki tyranidzkich flotylli. W przestrzeni kosmicznej rozpoczęła sie tytaniczna batalia. W tym samym czasie desant orbitalny na Tavius V trwał w pełni. Cicha i spokojna planeta stała się dziś polem walki dla największych sił galaktyki.

MISJA 1: PIERWSZA KREW

Pierwsze wybuchy wstrząsnęły powierzchnią planety. Ciszę zakłóciły ryki
potężnych silników. Desant zakończył sie pełnym sukcesem. Wojska zaczęły umacniać swoje pozycje, a pierwsze siły wysłano na głęboki rekonesans by pozajmować strategiczne punkty i zyskać znaczącą przewagę w walce. Bój o Taviusa rozpoczął się...

Detale misji: 5 znaczników wystawianych po wybraniu stref - po 2 w 12" od krawędzi danego gracza (i minimum 12" od siebie i bocznej krawędzi) i 1 neutralny na środku stołu. Rozstawienie Dawn of War.
Cel główny: kontrolować więcej znaczników niż wróg.
Cel poboczny: kontrolować chociaż jeden znacznik wroga.
Cel dodatkowy: blokować neutralny znacznik dowolnym oddziałem.

MISJA 2: KREW I STAL

W akompaniamencie ryku silników, przy huku eksplozji, wśród wstrząsów bombardowań orbitalnych ruszyła machina wojny! Armie wyszły ku sobie, by zewrzeć się w tytanicznych zmaganiach. Na pole bitwy Generał wysłał nawet swój ulubiony oddział, by podnieść morale żołnierzy. Nikt nie oczekuje litości i nikomu nie będzie ona okazana. Dziś liczy się tylko zwycięstwo!

Detale misji: Anihilacja. Rozstawienie Spearhead. Na początku gry wybierz jeden ze swoich oddziałów - do końca bitwy oddział ten będzie posiadał przypisaną zasadę Komando Khaki.
Cel główny: zdobyć przewagę minimum 3KP nad wrogiem.
Cel poboczny: utrzymać przy życiu swój najdroższy oddział.
Cel dodatkowy: Zadaj ostateczny cios dowolnemu HQ przeciwnika przy pomocy oddziału Komando Khaki.

MISJA 3: OSTATNI BASTION

Tavius V to teraz tylko cień tego czym ta planeta była przed wojną. Krajobraz został zdominowany przez wraki pojazdów i setki trupów. Ziemia, zryta tysiącami butów i lejami po pociskach, nigdy już nie obrodzi w roślinność. Wszystkie karty zostały już rozdane. Pozostała tylko jedna ostateczna rozgrywka, która raz na zawsze odpowie na pytanie, kto zostanie władcą Tavius V.

Detale misji: 2 znaczniki, wystawiane po wybraniu stref - minimum 12" od krawędzi i 24" od siebie. muszą znajdować się w dowolnym area terrain. Rozstawienie Pitched Battle. Gracz wystawiający dany znacznik ma prawo przesunąć (ale nie obracając go) teren o max 3" w dowolnym kierunku.
Cel główny: kontrolować więcej znaczników niż wróg.
Cel poboczny: chociaż jedna jednostka punktująca musi znajdować się w całości w strefie rozstawienia przeciwnika.
Cel dodatkowy: utrzymać przy życiu przynajmniej 50% swej armii.

• NAPISY KOŃCOWE
podziękowania dla Migdała za rys fabularny turnieju.
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 05, 2009, 01:04:04 pm wysłana przez Emeryt »

Offline Bern-HARD

  • Młodszy Mistrz
  • ***
  • Wiadomości: 336
  • Total likes: 0
  • Klub bitewniakowy "Rzeźnik" w Sopocie
    • Bernar DZIK !!!
Odp: Turnieje - info
« Odpowiedź #1026 dnia: Czerwiec 04, 2009, 02:02:55 am »
Pytanko, a propo czerwcowego grunwaldu, jak ze wstępem i czy jeszcze są miejsca, bo na Waszym forum widziałem że już są rezerwowi?

pzdr.
Hallo! Ich bin Berniczek, Hände hoch!!!

Offline Inkq

  • Moderatorzy
  • Stolnik bracki
  • *
  • Wiadomości: 1 420
  • Total likes: 0
  • Płeć: Mężczyzna
  • Matematyk
Odp: Turnieje - info
« Odpowiedź #1027 dnia: Czerwiec 04, 2009, 08:08:58 am »
Pytanko, a propo czerwcowego grunwaldu, jak ze wstępem i czy jeszcze są miejsca, bo na Waszym forum widziałem że już są rezerwowi?

pzdr.

Warto się zapisać. Osoby rezygnują, a limit czasami udaje się zwiększyć. :)

Offline Emeryt

  • Stolnik bracki
  • *****
  • Wiadomości: 1 699
  • Total likes: 0
  • Płeć: Mężczyzna
  • taki duży, a taki gruby.
    • Story of the Month - konkurs na fanfiki WH40.000
Odp: Turnieje - info
« Odpowiedź #1028 dnia: Czerwiec 05, 2009, 01:05:03 pm »
zmiany w regulaminie Grunwaldu - dodana wejściówka (5zł) i...

zwiększony limit do 31osób :)

Offline rocho

Odp: Turnieje - info
« Odpowiedź #1029 dnia: Czerwiec 14, 2009, 05:17:41 pm »
Miejsce: Kielce, MZIZ Plac Wolności 2
Wejściówka: 5zł
Termin: 4 lipca (sobota)
Gramy 3 bitwy po 2h
Sędzia: XXX

Ramówka:
Zapisy: 9:00- 9:30
Pierwsza bitwa: 9:30 – 11:30
Druga bitwa: 11:45 – 13:45
Trzecia bitwa: 14:15- 16:15

Na 20 minut przed końcem danej bitwy będę prosił o dokończenie ostatniej tury i oddanie wyników.

1. Armie na 1750 pkt, SFOC

2. Dozwolone Armie:
Codex: Chaos Space Marines
- Codex: Daemonhunters
- Codex: Dark Eldar
- DE: Wych Cult
- Codex: Eldar
- Codex: Imperial Guard
- Codex: Necrons
- Codex: Orks
- Codex: Space Marines
- Blood Angels
- Codex: Dark Angels
- Codex: Black Templars
- Codex: Space Wolves
- Codex: Tau Empire
- Codex: Tyranids
- Codex: Witch Hunters
- Codex: Eye of Terror - SM: 13 co.
- Kroot Mercenaries
- Codex Deamons

3. IA/forgeworld zabroniony

4. Speciale dopuszczeni za wyjątkiem:
Ghazkul Trakka
Eldrad
Vulkan
Shrike
Kor’sarro Khan
Last chancers
Masque

5. Zabronione jest używanie sojuszników (WH, DH, Deathwatch, Krooty) w armiach!

6. Używamy Euro Rules Claryfications

7. Warunki zwycięstwa

"Mixed System"

Krok pierwszy – ustalić kto jest zwycięzcą, bazując na zasadach z rulebooka (1 objective więcej itp). Zwycięzca dostaje 15 pkt, a przegrany 5. W przypadku remisu obaj gracze dostają po 10 pkt.

Następnie dodajemy/ odejmujemy DP bazując na różnicy w zdobytych VP:

1450-1750 +5 for vps winner/-5 for vps looser
1150-1449 +4 for vps winner/-4 for vps looser
850-1149 +3 for vps winner/-3 for vps looser
550-849 +2 for vps winner/-2 for vps looser
250-549 +1 for vps winner/-1 for vps looser
0-249 15-5/10-10 stays – bez dodatkowych punktów.

8. Misje

Bitwa 1: Mission: Capture and Control. Deployment: Dawn of War.
Bitwa 2: Mission: Annihilation. Deployment: Pitched battle.
Bitwa 3: Mission: Seize Ground with 5 counters. Deployment: Spearhead

9. Zgłoszenia
Zgłaszajcie się na pm miarę możliwości

limit miejsc 22/24

Offline Ketchup

Odp: Turnieje - info
« Odpowiedź #1030 dnia: Czerwiec 17, 2009, 08:39:55 am »
Klub Fantasy FENIX ma zaszczyt wszystkich zaprosić na nasz pierwszy turniej WH40k:


Mroczne Millenium


- data: 20 czerwca (sobota)
- miejsce: Włocławskie Centrum Kultury Stara Remiza, ul. Żabia 8 we Włocławku. (Na terenie Starej Remizy obowiązuje ZAKAZ SPOŻYWANIA ALKOHOLU!)
- wstęp: 10zł (Klubowicze Fenix’a również 10zl)
- dojazd:

Ulica Stefana Okrzei (krajowa jedynka / E75) na północ kieruje się w stronę Torunia, Bydgoszczy i Gdańska
a na południe rozwidla się na Płock i Warszawę lub Łódź.
Ulica 3 Maja jest deptakiem, który można przejechać jedynie w poprzek.
Zwróćcie również uwagę na dużą ilość jednokierunkowych uliczek w centrum Włocławka.
Niebieską literką 'P' zaznaczyłem bezpieczny/darmowy parking przy Kauflandzie i Multikinie. Znajduje się on około 10 minut drogi od Remizy.


SPONSORZY:

SKLEP FANTASTYCZNY
www.sfan.pl


FORMAT:
PATROL na 500pts


REGULAMIN:
Gramy 4 bitwy na stołach 48"x48" z następującymi zasadami specjalnymi:
- Wsparcie? Jakie wsparcie? - Ponieważ armie są oddziałami zwiadowczymi nie mogą liczyć na pomoc głównych sil. W efekcie w żadnej misji nie można niczego wystawić w rezerwach. Nie ma tez outflanka. (wyjątkiem są demony, które wystawiają się według swoich zasad)
- Tak jest Panie generale! Natychmiast Panie Generale! - Nie wiedzieć czemu po 60 minutach starcia dowództwo wzywa was do powrotu do bazy. Nie obchodzi ich że właśnie wygrywacie za nich wojnę. Macie sie natychmiast wycofać i stawić w HQ albo sąd polowy będzie musiał rozpatrzyć apelacje wdowy po was. A wiecie jak sądy polowe nie lubią rozważać takich spraw! Kiedy rozlegnie się sygnał jest 30 sekund by skończyć właśnie rozliczane rzuty. Po czym następuje drugi sygnał i odkładamy kości.
- Łee... My tez takie mamy... - Dla ułatwienia i umilenia wszystkim gry wszystkie lojalistyczne rhinosy/razory są kupowane na zasadach z nowego codexu SM (wyjątek bloodzie którzy mogą albo kopić swoje albo z codexu SM) a wszystkie Chimery po cenach i kosztach nowego codexu Gwardii.

INFORMACJE DODATKOWE:
- rozpiski należy zgłaszać na adres raffaele @ wp.pl do 18 czerwca
- turniej zaliczany do Rankingu Ligi Ogólnopolskiej
- proxy niedopuszczone
- sędziować będzie Loki
- decyzje sędziego są niepodważalne (to nie znaczy, że nie można spytać sędziego czemu taką podjął decyzję, chodzi tu o wykłócanie się, wymądrzanie się itd...), w przypadku gdy ktoś przegnie posypią się punkty karne

- NIE BĘDZIE TESTU WIEDZY ANI OCENY MALOWANIA


OGRANICZENIA:
Bez specjali
Bez gumoludkow i koszmarnych proxow
Bez deth storma.
Bez modeli z 2+ save
Bez modeli z 3+ ranami
Bez pojazdów z suma przód/bok/tył większa niż 33
Bez ordynansow (teoretycznie można brać large blasty ale jeszcze musimy się upewnić czy nowa gwardia nie przegnie)
Maksymalnie na armie jedna bron z sila 8+ (tak to znaczy ze można mieć albo 1 fista albo jednego laskannona) granaty nie liczą się do tego limitu!
Dopuszczony jest Imperial Armor pod warunkiem z\że spełnia powyższe zastrzeżenia i pod warunkiem że ludzie na forum uznają że można to dopuścić

FOC:
1-4 troopsy
0-1 HQ
0-2 Elit
0-2 Fast Ataków
0-2 Hevy suportów

MISJE:
1
- Rozstawienie: k6 – Gracz z wyższym wynikiem cala krawędź do 24 cali w głąb; Drugi gracz – odległość nie mniejsza niż 18 od jednostek wroga. Wystawiamy tylko troopsy i HQ; reszta na swojej krawędzi w pierwszej turze ruchu gracza.
- Zasada specjalna: 1 tura walka w nocy (po deklaracji celu 2k6x3 Cale; jeżeli mniej niż co celu jednostka nie może strzelać w tej fazie)
- Objective: Przed gra rozdzelamy 600 punktow miedzy swoje oddzialy. Każdej własnej jednostce przydzielamy od 50 do 300 punktow tyle sa one warte dodatkowo dla przeciwnika.

2
- Rozstawienie: cala krawędź do 9 cali w głąb.
- Objective: 3 objectivy rozlosowywane kostką rozrzutu i 4k6 cali(min 12 cali od siebie nawzajem). Troops na koniec w odległości 3 cali objective'a - 200 VP.

3
- Rozstawienie: ćwiartki 12cali od środka
- Objectiv: Cwiartki boczne po 150 przeciwnika za 300 wlasna nic.

4
- Rozstawienie: cala krawędź do 9 cali w głąb.
- Objective: środek stołu. Za każdy troops na koniec gry w 9 calach od środka (całość) 200 VP.


DODATKOWE INFORMACJE:
można uzyskać pod
GieGie 5641500 (Mefi/Rafał)
GieGie 7154275 (Shinue/Rafał)


HARMONOGRAM TURNIEJU:
Zapisy od godziny 8:30
I Bitwa 9:00
II Bitwa
III Bitwa
IV Bitwa

Ogłoszenie wyników i zakończenie imprezy 18:30

- Za przedłużanie będą punkty karne !!!


PROGI:
0-65 10-10
66-130 11-9
131-195 12-8
196-260 13-7
261-325 14-6
326-390 15-5
391-455 16-4
456-520 17-3
521-585 18-2
586-650 19-1
651+ 20-0

Limit 12 osób
1. leigabar
2. młodszy brat leigabara
3. ciernik
4. mefi
5. nightbringer
6. Gronibard
7. Vengeance_Knight
8. Adaler
9. Ketchup
10.
11.
12.
ANWIL MISTRZ!!! In the grim darkness of the future, there is only ... Ketchup.

Offline Bern-HARD

  • Młodszy Mistrz
  • ***
  • Wiadomości: 336
  • Total likes: 0
  • Klub bitewniakowy "Rzeźnik" w Sopocie
    • Bernar DZIK !!!
Odp: Turnieje - info
« Odpowiedź #1031 dnia: Czerwiec 18, 2009, 10:28:12 pm »
28.06.09 Turniej w Sopocie w klubie Rzeźnik ul. Kolberga 9

Wjazd 5zł.

Scenariusze:

Stoły pełne 72"x48".
Lasy warszawskie - 4+/5+

1. Secure and Control
Wystawienie: ćwiartki, 12" cali od środka
5 znaczników po 300pkt.
Random game lenght.

2.Take and Hold
Wystawienie: Dawn of War 12" długie krawędzie
Każdy scoring 6" od środka wart 500 pkt.
Night Fight w 1 turze.
6 tur gry.

3. Kill 'em all
Wystawienie: 12" od krawędzi.
Każdy kill point wart 200pkt.
Random game lenght.

Do każdego scenariusza liczą się VP.

małe punkty/duże punkty
0-170 10-10
171-340 11-9
itd...


Zapraszam!

« Ostatnia zmiana: Czerwiec 22, 2009, 07:49:12 pm wysłana przez Bern-HARD »
Hallo! Ich bin Berniczek, Hände hoch!!!

Offline Uriel

Odp: Turnieje - info
« Odpowiedź #1032 dnia: Lipiec 05, 2009, 12:47:42 am »
Widzę, że Emeryt tego tu nie wrzucił :)

- 12 lipiec 2009 (niedziela)

- Sklep Smok, Galeria Kazimierz
- wpisowe w wysokości : 10 zł

Gramy 3 bitwy na 999 pkt
Czas jednej gry: 90min
Turniej zgłoszony do Ligi WH40K jako turniej lokalny.
Organizatorem turnieju jest Uriel i sklep Smok.


Zapisy 10:45 – 11:00
Pierwsza bitwa 11:00- 12:30
Druga bitwa 12:45- 14:15
Trzecia bitwa 14:30- 16:00


2. Zasady ogólne

Obowiązują zasady 5 ed. Wh40k, z uwzględnieniem aktualnych FAQ'ów ze strony GW oraz PKZ i punkty od 1 do 14 URP dostępne na forum ligowym: http://www.liga40k.com/portal.php

Dopuszczone są Proxy (o ile są reprezentowane przez modele odpowiadające mniej więcej wielkości oryginału), jako element uzupełniający- nie powinny przekraczać 40% armii.

Armie na 999 pkt.
Obowiązuje standard FOC (1-2 hq, 0-3 elite, 2-6 troops, 0-3 fast, 0-3 heavy).

Dopuszczone są:
- wszystkie armie i jednostki oficjalne - czyli kodeksy i ew. artykuły w WD;
Niedopuszczone jest Imperial Armour

3. Wymogi

Każdy zawodnik zobowiązany jest posiadać własne kostki, miarkę calową, potrzebne wzorniki, czytelną rozpiskę i zasady swojej armii.

4. Ocena hobbystyczna

cała armia pomalowana min. 3kolorami +2
zrobione podstawki +1
rozróżnienie oddziałów +1
25% skonwertowanych modeli +1
WYSIWYG +1
kostki (w tym scatter, chyba, że Twoja armia nie używa) +1
calka +1
wzorniki (nie licząc nieużywanych przez Twoją armię) +1
wydrukowana rozpiska +1
oryginalny codex +1

4. Punktacja

Zapięcie - jeżeli w dowolnym momencie bitwy, liczebność armii spadnie poniżej 25% stanu początkowego, jest ona traktowana jako zapięta. Przeciwnicy otrzymują za to +3DP.

Misja Pierwsza: ANNIHILATION
Rozstawienie: Dawn of War
Cele: Kill Points. Każdy KP różnicy wart jest 2DP.
Zasady specjalne: deep strike, reserves, random game length, hunter-hunted.
Hunter-hunted: najdroższa jednostka przeciwnika jest warta 2KP (retinue liczymy oddzielnie od indepa).

Misja Druga: CAPTURE & CONTROL
Rozstawienie: Pitched Battle
Cele: 2 znaczniki. Każdy wart 5DP.
Zasady specjalne: deep strike, reserves, random game length.

Misja Trzecia: SEIZE GROUND
Rozstawienie: Spearhead
Cele: 5 znaczników, każdy wart 2DP, wystawiane przed wybraniem stref, muszą być min. 8” od siebie i krawędzi stołu, nie mogą stać w impassable terrain.
Zasady specjalne: deep strike, reserves, random game length, złap gołębia.
Złap gołębia - na początku tury każdego gracza każdy znacznik scatteruje D6 cali. Hit lub w 3 calach znajduje się scoring unit - stoi w miejscu.
Cytuj
Give me a hundred space marines. Or falling that, bring me vortex granade.

Offline Emeryt

  • Stolnik bracki
  • *****
  • Wiadomości: 1 699
  • Total likes: 0
  • Płeć: Mężczyzna
  • taki duży, a taki gruby.
    • Story of the Month - konkurs na fanfiki WH40.000
Odp: Turnieje - info
« Odpowiedź #1033 dnia: Lipiec 22, 2009, 09:44:56 am »
Bitwa pod Grunwaldem (w literaturze niemieckiej pierwsza Bitwa pod Tannenbergiem) - jedna z największych bitew w historii średniowiecznej Europy (pod względem liczby uczestników), stoczona na polach pod Grunwaldem 15 lipca 1410, w czasie trwania Wielkiej wojny, między siłami zakonu krzyżackiego wspomaganego przez rycerstwo zachodnioeuropejskie, pod dowództwem wielkiego mistrza Ulricha von Jungingena, a połączonymi siłami polskimi, litewsko-ruskimi i smoleńskimi oraz posiłkowymi oddziałami czeskimi, mołdawskimi i tatarskimi, pod dowództwem króla Polski Władysława II Jagiełły, liczącymi w sumie ponad 34 tysiące żołnierzy. Z tej liczby tylko rycerstwo polskie dorównywało uzbrojeniem i wyszkoleniem ciężkiemu rycerstwu krzyżackiemu, reprezentującemu ówczesny najwyższy poziom europejski.

1st Company oraz Legion wzywają Wasze majestaty na bitwę śmiertelną i aby męstwo Wasze, którego Wam widać brakuje, podniecić, śle Wam ten oto regulamin.

GRUNWALD 41.410 - 599 rocznica Bitwy pod Grunwaldem
pierwszy sierpnia anno domini 2009

Młodzieżowy Klub Umiejętności Progres - ul. Marii Konopnickiej 19, Kraków

wjazd 5zł

Turniej parowy.
1410 punktów na osobę.
Standard FOC (zakaz dublowania jakichkolwiek entry. Nie dotyczy sekcji Troops).
zakaz dublowania armii w parze. zakaz dublowania dowolnych zakonów SM w parze.
zakaz wystawiania IA, allies, special characters, wszystkiego, co nieoficjalne (LaTD jednakowoż dopuszczamy).
proxy dopuszczone w granicach normy.
oczywiście te wszystkie PKZty i URP obowiązują wraz ze wszystkimi aneksami, bo mnie potem będzie Inq gonił.


Uwaga! Żadne zasady specjalne nie działają na armie sojusznika (traktuje się je jako osobne armie, np. IC nie mogą dołączać do armii sojusznika, nie można rzucać Fortuny na oddział sojusznika, nie można korzystać z Doom'a jeżeli to sojusznik go rzucał, nie wolno korzystać z ikon/homerów sojusznika, kapelan sojusznika przy DC nie niweluje Black Rage'a itd.)

Osoby, które zgłoszą się bez pary, zostaną sparowane z innymi takimi osobami.

limit par: 26

ramy czasowe:
1. Zapisy: 9:00
2. Pierwsza bitwa: 9:30 – 12:15
3. Druga bitwa: 12:30 – 15:15
4. Trzecia bitwa: 15:30 – 18:15

zgłoszenia (wraz z rozpiską - do 29lipca włącznie) oraz pytania na mail: turniejgrunwald [at] gmail.com

temat na forum: http://1stcompany.mojeforum.net/temat-vt976.html

miny tyranidzkie nie są kill-pointami.

Punktacja bitew (różnica zdobytych victory points określa ilość zdobytych Dużych Punktów):
10:10 0-400
11:9  401-800
12:8  801-1200
13:7  1201-1600
14:6  1601-2000
15:5  2001-2400
16:4  2401-2800
17:3  2801-3200
18:2  3201-3600
19:1  3601-4000
20:0  4001+

zapięcie - wyczyszczenie przeciwnikom stołu (społowione pojazdy traktuje się pod tym względem jak zdymane) skutkuje +3DP do klasyfikacji generalnej.

Punkty dodatkowe:
cała armia pomalowana min. 3kolorami +2
zrobione podstawki +1
rozróżnienie oddziałów +1
25% skonwertowanych modeli +1
WYSIWYG +1
kostki (w tym scatter, chyba, że Twoja armia nie używa) +1
calka +1
wzorniki (nie licząc nieużywanych przez Twoją armię) +1
wydrukowana rozpiska +1
nadesłanie rozpiski w terminie +3
oryginalny codex +1

w każdej misji obowiązują: deep strike, reserves, infiltration, vp za zniszczone/społowione jednostki wroga.

Jak podaje Jan Długosz, przed rozpoczęciem batalii trzystu najemnych żołnierzy czeskich wycofało się bez wiedzy króla z pola bitwy. Zawrócili jednak, gdy podkanclerzy Królestwa Polskiego, Mikołaj Trąba, napotykając ich na swojej drodze, wypomniał im strach przed wojskami zakonnymi. Mimo to podczas bitwy najemnicy z Czech i Moraw z chorągwi św. Jerzego ponownie opuścili plac boju namową swojego dowódcy Jana Sarnowskiego. Również tym razem dostrzegł ich Mikołaj Trąba i oskarżył Jana o zdradę, pozbawiając go dowództwa nad chorągwią.

Przed zapisaniem się każda para rzuca K6 w obecności sędziego. Na 4+ nie bierze ona udziału w turnieju. :wink:

Bitwa rozpoczęła się około południa. W przebiegu bitwy można wyróżnić pięć faz:

CZĘŚĆ PIERWSZA:

na początku bitwy lekka jazda litewska i tatarska uderzyła na artylerię i piechotę krzyżacką. Artyleria zakonu zdołała oddać dwie salwy i nie wzięła udziału w dalszej części bitwy.

Rozstawienie: Pitched Battle. Na początku gry gracze wystawiają tylko oddziały z sekcji FA i HS. Cała reszta armii wchodzi w 1turze z własnej krawędzi, ale nie dalej niż 24” od bocznych krawędzi. Czas gry: 5 tur + 6tura na 4+.

II faza bitwy rozpoczęła się atakiem jazdy krzyżackiej na prawe i lewe skrzydło armii polsko-litewskiej i zderzeniem się ciężkiej jazdy obu stron. W efekcie powstały dwa ośrodki walki: prawe skrzydło wojsk litewsko-rusko-tatarskich przeciwko Krzyżakom w okolicach Stębarku i lewe skrzydło wojsk polskich i zaciężnych przeciw krzyżackim siłom głównym. Ta faza bitwy trwała około godziny.

Cel misji: 5 znaczników, wystawianych podręcznikowo. Każdy znacznik wart jest 750vp.

CZĘŚĆ DRUGA:

III faza bitwy powstała, kiedy jazda krzyżacka odepchnęła w zażartej walce wojska litewskie (40 chorągwi) pod wodzą wielkiego księcia Witolda w kierunku lasu i w efekcie nastąpiło załamanie się skrzydła litewskiego. Ta tzw. ucieczka Litwinów (według niektórych wersji początkowo pozorowana) związała w pościgu poważne siły zakonne. Wojska te wróciły na główne pole bitwy, przekonane o zwycięstwie Zakonu, kiedy wojska polskie na lewym skrzydle brały górę nad zakonnymi.

Rozstawienie: Spearhead. Jedna armia w każdej z par wychodzi ze swojej krawędzi dopiero w 3turze (w przypadku, gdy taka armia wychodzi z rezerw, w 4 turze dany unit wychodzi na 3+, w 5 na 2+, w 6 automatycznie). Czas gry: 7tur.

W tej fazie bitwy Krzyżacy nieomal zdobyli wielką chorągiew królestwa i zaczęli nawet śpiewać pieśń zwycięstwa. Faza ta trwała 2-3 godziny.

Cel misji: Anihilacja. Każdy KP (prócz HQ) wart jest 350vp. Zabite HQ warte jest 700vp.


CZĘŚĆ TRZECIA:

W IV fazie nastąpił atak odwodu 16 chorągwi wielkiego mistrza i walka w centrum i na lewym skrzydle polskim.

Rozstawienie: Pitched Battle. Czas gry: random (podręcznikowo). Od 5tury włącznie obowiązuje Night Fight.

Atak odwodów polskiej jazdy rozerwał zasadniczy korpus sił krzyżackich oraz umożliwił przeprowadzenie decydującego ataku odwodów lekkiej jazdy ukrytej w zaroślach. Nastąpiło okrążenie i klęska wojsk krzyżackich. Faza ta trwała ok. 1-2 godziny.

V fazą było zdobycie taborów i obozu krzyżackiego oraz pościg wyniszczający za uciekającymi wojskami krzyżackimi.


Cel misji: Anihilacja + Take&Hold. Każdy KP wart jest 250vp. Każdy Scoring będący na koniec gry w strefie rozstawienia przeciwnika wart jest 500vp.

Bój trwał ponad sześć godzin i skończył się przed zachodem słońca. Przewagę na placu boju miały praktycznie cały czas (oprócz fazy III, kiedy nieco zaskoczone siły zbrojne unii polsko-litewskiej dały się zepchnąć do defensywy) wojska dowodzone przez króla Polski.
« Ostatnia zmiana: Lipiec 24, 2009, 10:50:04 pm wysłana przez Emeryt »

Offline Emeryt

  • Stolnik bracki
  • *****
  • Wiadomości: 1 699
  • Total likes: 0
  • Płeć: Mężczyzna
  • taki duży, a taki gruby.
    • Story of the Month - konkurs na fanfiki WH40.000
Odp: Turnieje - info
« Odpowiedź #1034 dnia: Lipiec 22, 2009, 09:53:23 am »
- 9 sierpień 2009 (niedziela)

- Sklep Smok, Galeria Kazimierz, Kraków
- wpisowe w wysokości : 10 zł

Gramy 3 bitwy na 1050 pkt
Czas jednej gry: 90min
Turniej zgłoszony do Ligi WH40K jako turniej lokalny.
Organizatorem turnieju jest Uriel i sklep Smok.

Zapisy 10:45 – 11:00
Pierwsza bitwa 11:00- 12:30
Druga bitwa 12:45- 14:15
Trzecia bitwa 14:30- 16:00


2. Zasady ogólne

Obowiązują zasady 5 ed. Wh40k, z uwzględnieniem aktualnych FAQ'ów ze strony GW oraz PKZ i punkty od 1 do 14 URP dostępne na forum ligowym: http://www.liga40k.com/portal.php

Dopuszczone są Proxy (o ile są reprezentowane przez modele odpowiadające mniej więcej wielkości oryginału), jako element uzupełniający- nie powinny przekraczać 40% armii.

Armie na 1050 pkt.
Obowiązuje standard FOC (1-2 hq, 0-3 elite, 2-6 troops, 0-3 fast, 0-3 heavy).

Dopuszczone są:
- wszystkie armie i jednostki oficjalne - czyli kodeksy i ew. artykuły w WD;
Niedopuszczone jest Imperial Armour

3. Wymogi

Każdy zawodnik zobowiązany jest posiadać własne kostki, miarkę calową, potrzebne wzorniki, czytelną rozpiskę i zasady swojej armii.

4. Ocena hobbystyczna

cała armia pomalowana min. 3kolorami +2
zrobione podstawki +1
rozróżnienie oddziałów +1
25% skonwertowanych modeli +1
WYSIWYG +1
kostki (w tym scatter, chyba, że Twoja armia nie używa) +1
calka +1
wzorniki (nie licząc nieużywanych przez Twoją armię) +1
wydrukowana rozpiska +1
oryginalny codex +1
rozpiska na równe 1050pkt +1

4. Punktacja

Zapięcie - jeżeli w dowolnym momencie bitwy, liczebność armii spadnie poniżej 25% stanu początkowego, jest ona traktowana jako zapięta. Przeciwnicy otrzymują za to +3DP.

Misja Pierwsza: ANNIHILATION
Rozstawienie: Dawn of War
Cele: Kill Points. Każdy KP różnicy wart jest 2DP.
Zasady specjalne: deep strike, reserves, random game length, hunter-hunted.
Hunter-hunted: najdroższa jednostka przeciwnika jest warta 2KP (retinue liczymy oddzielnie od indepa).

Misja Druga: CAPTURE & CONTROL
Rozstawienie: Pitched Battle
Cele: 2 znaczniki. Każdy znacznik różnicy wart 5DP.
Zasady specjalne: deep strike, reserves, random game length.

Misja Trzecia: SEIZE GROUND
Rozstawienie: Spearhead
Cele: 5 znaczników, każdy znacznik różnicy wart 2DP, wystawiane przed wybraniem stref, muszą być min. 8” od siebie i krawędzi stołu, nie mogą stać w impassable terrain.
Zasady specjalne: deep strike, reserves, random game length, złap gołębia.
Złap gołębia - na początku gry (po przejęciu inicjatywy) każdy znacznik scatteruje 2D6 cali.