Zapraszamy wszystkich do Rzeszowa.
Regulamin turnieju - Rzeź na kresach II (27.01.2008 r.)
Lokalizacja:
Spółdzielczy Osiedlowy Dom Kultury Nowe Miasto, Rzeszów, ul. Podwisłocze 6
Wstęp 10 zł.
Termin:
Niedziela, 27 stycznia 2008 r., zapisy od 9.30, gramy od 10.00 do 18.00.
Zasady:
1. Armie:
• 1350 punktów;
• Armie maja liczyć nie więcej niż 1350 punktów oraz mają się składać z jednego detachmentu złożonego zgodnie z następującym Force Organisation Chart: 1 HQ, 0-2 Elity, 2-5 Troops, 0-2 Fast Attack, 0-2 Heavy Support. Przedstawiony schemat wystawienia NIE podlega modyfikacjom (np. Space Wolves nie mogą mieć dodatkowego HQ).
2. Dopuszczone armie:
• wszystkie armie i jednostki oficjalne, oraz, po uprzednim zgłoszeniu sędziemu: Citadel Journal, Chapter Approved, White Dwarf (pod warunkiem, że zasady do tychże armii nie zostały zmienione przez nowe kodeksy);
• nie dopuszczone są podręczniki Imperial Armour
• dopuszczone są jednostki sojusznicze np. Deathwatch Kill Team, Kroot Mercenaries;
• nie dopuszczeni są bohaterowie specjalni i imienni NIEZALEŻNIE od kodeksowych limitów punktowych ich wystawienia;
• zabronione są VDR i Tyranid Monstrocities;
• nie można korzystać z Minor Psychic Powers opisanych w "It's all in the mind";
3. Rozpiski należy przesyłać na adres turniejwrzeszowie@op.pl Za poprawne rozpiski przesłane w terminie do 25 stycznia 2008 r. uczestnik otrzyma 3 pkt do klasyfikacji turnieju. Ilość miejsc ograniczona, liczy się kolejność zgłoszeń.
4. Osoby biorące udział w turnieju MUSZĄ posiadać ze sobą: czytelną i poprawnie wypełnioną rozpiskę oraz jej kopię dla sędziego (jeśli wcześniej się nie zgłosiły i nie wysłały jej na podany adres). Wymagane jest również posiadanie podręczników, lub ich kopii, z których się korzysta (np. kodeksy armii, oraz dodatkowe zasady, np. do 'Deathwatch Kill Team'). Wymagane jest również posiadanie kostek, miarki calowej, oraz używanych przez siebie wzorników. W przypadku, gdy gracz nie posiada odpowiedniego sprzętu do grania, lub powołuje się na przepis ze źródła, którego nie posiada, sędzia może rozstrzygnąć na jego niekorzyść.
5. Gry odbywają się na wyznaczonych przez sędziego stołach o wielkości 48x48 cali. Makiety będą rozstawione na stołach przed rozpoczęciem turnieju i nie będzie można modyfikować ich położenia.
6. Podczas turnieju obowiązywać będzie zasada rozbicia: jeżeli w dowolnym momencie bitwy, liczebność armii któregoś z graczy spadnie poniżej 25% stanu początkowego, jest ona traktowana jako rozbita. Przeciwnik otrzymuje za to +3 duże pkt, gra natomiast toczy się do końca regulaminowej liczby tur. Armia rozbita może kontrolować ćwiartki czy inne cele misji. W czasie bitwy może zdarzyć się sytuacja, iż obie armie zostaną rozbite - w tym przypadku ŻADEN Z GRACZY NIE OTRZYMA PREMII punktowej.
7. Wynik bitwy będzie rozstrzygany według tabeli:
VP Punkty turniejowe
0 – 150 10 - 10
151 – 300 11 - 9
301 – 405 12 - 8
406 – 540 13 - 7
541 – 675 14 - 6
676 – 810 15 - 5
811 – 945 16 - 4
946 – 1080 17 - 3
1081 – 1215 18 - 2
1216 – 1350 19 - 1
1351+ – 20 - 0
8. Niedopuszczalne jest uczestnictwo w rozgrywkach osób postronnych, które podpowiadają, lub przeszkadzają grającym. Osoby takie mogą zostać usunięte z terenu imprezy lub ukarane przez sędziego punktami karnymi (jeśli biorą udział w turnieju). Podobnie może zostać ukarany gracz, któremu podpowiadano.
9. Gracze przyłapani na oszukiwaniu otrzymają automatyczną przegraną w bitwie, w której oszukiwali (20:0). Powtórne przyłapanie na oszustwie będzie równoznaczne z dyskwalifikacją.
10. W wyniku losowania, gracze zostaną podzieleni na pary, w których rozegrają pierwszą bitwę. W kolejnych bitwach pary będą wyznaczane przez komputer (program Sędziówka). W przypadku remisu, wygra ten, kto będzie miał więcej "małych punktów". Organizatorzy zastrzegają sobie prawo do modyfikacji par, np. tak, aby w miarę możliwości nie toczyć bitwy dwa razy z tym samym przeciwnikiem.
11. Dodatkowe punkty turniejowe
Malowanie i charakter armii:
- zachowanie jednolitego schematu malowania armii (0-1),
- podstawki pomalowane są według schematu (0-1),
- podstawki wymodelowane i pomalowane (0-1)
- większość modeli w armii pomalowana jest z uwzględnieniem szczegółów (0-1);
- WYSIWYG (0-2),
- oznaczenie oddziałów (0-1),
- widoczne konwersje (0-1),
- przesłanie rozpiski (0-3).
12. Gracze mogą używać modeli zastępczych (figurki do innych systemów bitewnych, modele historyczne) albo żetonów. Modele zastępcze/żetony muszą odpowiadać wielkością reprezentowanym figurkom i być dokładnie opisane co do wyposażenia.
13. Przystąpienie do rozgrywek oznacza akceptację powyższego regulaminu. Nieznajomość jego treści nie zwalnia od odpowiedzialności i postępowania w myśl jego postanowień.
Scenariusze i Dodatkowe Regulacje
Tereny:
1. Górki zasłaniają zgodnie z WYSIWYG, traktowane są jak normalny teren przy wchodzeniu i schodzeniu, na górce nie ma Cover Save, dają Cover Save na 5+ modelom stojącym za nimi.
2. Lasy mają wielkość 3, traktowane są jak trudny teren przy chodzeniu po nich, dają Cover Save na 5+.
3. Budynki i ruiny:
• Mają wysokość 3,
• teren wewnątrz budynku traktowany jest jako trudny,
• 6" budynku blokuje LOS (drzwi, okna itp. są nieistotne),
• modele za oraz wewnątrz budynków otrzymują Cover Save na 4+, natomiast modele z AV mogą być traktowane jako obscured,
• wkraczać do budynku można z każdej strony (drzwi, okna itp. są nieistotne), zakłada się, że obie strony dysponują odpowiednimi środkami do przebicia wątłych ścian,
• w budynku mogą znaleźć się jedynie te jednostki, które mogą pokonywać trudny teren.
Misje
Gramy następujące misje:
1. Cleans II – dodatkowe zasady: dusk&dawn, infiltration, deep strike, victory points,
2. Rozpoznanie – rozstawienie 15” od krawędzi, dodatkowe zasady: dusk&dawn, victory points, za każdy scoring unit w strefie przeciwnika po zakończeniu bitwy gracz dostaje jego równowartość punktową w VP
3. Zajmij i Utrzymaj – rozstawienie 12” od krawędzie, dodatkowe zasady: infiltration, deep strike, victory points, za każdy scoring unit znajdujący się po zakończeniu bitwy w promieniu 6” od środka stołu gracz dostaje jego równowartość punktową w VP;
4. Znajdź i zniszcz – rozstawienie 15” od krawędzi, 24” od przeciwnika, dodatkowe zasady: infiltration, victory points, za każdy scoring unit na polu bitwy po jej zakończeniu gracz dostaje jego równowartość punktową w VP;