trawa

Autor Wątek: Turnieje - info  (Przeczytany 267233 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Emeryt

  • Stolnik bracki
  • *****
  • Wiadomości: 1 699
  • Total likes: 0
  • Płeć: Mężczyzna
  • taki duży, a taki gruby.
    • Story of the Month - konkurs na fanfiki WH40.000
Odp: Turnieje - info
« Odpowiedź #1035 dnia: Lipiec 24, 2009, 10:53:34 pm »
update regu Grunwaldu. up.

Offline ederus

Odp: Turnieje - info
« Odpowiedź #1036 dnia: Lipiec 25, 2009, 06:37:49 pm »
Cytuj
Turniej odbędzie się dnia 08.08.09 w Klubie Garnizonowym przy ulicy Saperskiej 1 w Olsztynie.

Sędzia Główny: Paweł Korpal
Limit miejsc: 20

Wpisowe: 10zł

1. Armie:
- 1444 punktów;
- zbudowane wg. SFOC
- Każdy gracz na turnieju ma możliwość posiadania dwóch rozpisek (obie muszą być tej samej armii. Nie można w dwóch różnych rozpiskach używać zasad zmieniających kompozycje armii np. DE muszą być 2x WC lub 2x Cabal)
- Przed każdą bitwą gracze pokazują sobie dwie rozpiski, po czym potajemnie wybierają jedną i na ustalone hasło odkrywają tą którą wybrali.

2. Dopuszczone armie:
Codex: Space Marines
Codex: Dark Angels
Codex: Black Templars
Codex: Blood Angels
Codex: Chaos Space Marines
Codex: Eldar
Codex: Necron
Codex: Tau Empire
Codex: Dark Eldar
Dark Eldar: Wych Cult
Codex: Orks
Codex: Daemon Hunters
Codex: Witchhunters
Codex: Imperial Guard
Codex: Tyranids
Codex: Daemons
Kroot Mercenaries (CA)
Codex: Space Wolfs

- dopuszczone są jednostki sojusznicze np. Kroot Mercenaries;
- niedopuszczeni są bohaterowie specjalni i IA ;

Rozpiski i wszelkie z nimi związane wątpliwości należy przysyłać na adres jedi0@o2.pl . Gracze, którzy wyślą zgłoszenie do dnia 05.08.2009 do godz 24 00 - otrzymają premię 3 pkt turniejowych. Po terminie 05.08.2009 r. nie gwarantujemy udziału w imprezie.

3.Rozbicie: Podczas turnieju obowiązuje zasada rozbicia: za zabicie przeciwnikowi 7kp + gracz otrzymuje +333 VP. W przypadku obopólnego rozbicia nikt nie otrzymuje bonusowych punktów.

4. Gracze zobowiązani są posiadać czytelną rozpiskę, oraz kodeksy/zasady swojej armii, a oprócz tego także kostki , miarki oraz wzorniki.

5. Tereny na stołach ustawiają sędziowie i tylko oni mogą je zmieniać.

6. Gracze przyłapani na ewidentnym oszustwie (nieautoryzowana zmiana terenu, używanie sprzętu nie ujętego w rozpisce, rażące naruszenie zasad gry), otrzymują automatyczną masakrę w bitwie w której oszukiwali (2000:0 vp.). Przyłapanie na oszustwie po raz drugi skutkuje dyskwalifikacją.

7. Awanturowanie się na turnieju grozi dyskwalifikacją.

8. Stoły 60x48

9. Klaryfikacje terenowe:

- Lasy(tzw. Wykladziny) traktujemy jak area terrain'y dające cover po obrysie 4+piechota/5+ monstrus'y i pojazdy
- Podwójne górki o wysokości ponad 5” traktujemy jak tereny impassable
- W ruinach na potrzeby poruszania ściany traktujemy jako teren dostępny, bez potrzeby wychodzenia przez drzwi, okna – oczywiście LOS sprawdzamy tak jak widać
- W ruinach levele od 2 w gore traktujemy jako impassable
Zachęcamy do omówienia z przeciwnikami wszystkich terenów przed bitwa

10. Modele nie muszę być pomalowane, ale odbędzie się ocena malowania.

11. Wysywig: Wysywig jest obowiązkowy i sędziowie mogą nie dopuścić armii nie posiadającej pełnego wysywigu lub w wyjątkowych sytuacjach jedynie ukarać punktami ujemnymi (do -10 pkt)

12. Malowanie i konwersje:
W sumie 20 pkt.

MALOWANIE [0-7 pkt]

0 pkt - cała armia pomalowana 3ema kolorami
2 pkt - dodatkowo niektóre modele są wycieniowane
4 pkt - nieliczne modele nie są wycieniowane
7 pkt - armia jest pomalowana z dbałością o szczegół, a wszystkie modele są wycieniowane (podstawowymi technikami malarskimi)

KONWERSJE [0-3 pkt]

0 pkt - brak konwersji
1 pkt - zmiany pozycji ciała modeli wymagające przeróbek oryginalnych części[np. rozciecie i łączenie kilku oryginalnych elementów, zmiana luf broni itp.]
2 pkt - użycie masy modelarskiej lub innych materiałów modelarskich, nie licząc uzupełniania luk w modelach[plasticard, wyrzeźbione elementy takie jak np. purity seals, habity, futra, włosy] widoczne na duzej ilosci modeli w armi
3 pkt - nieliczne modele nie są skonwertowane, pozostała część armii skonwertowana na wysokim poziomie

Dodatkowe [0 - 6 pkt]

4 pkt - jednolity schemat armii
0 - 2 pkt - WOW!

PODSTAWKI [0 - 2 pkt]

0 pkt - większość podstawek nie jest pomalowanych lub są pomalowane jednym kolorem
1 pkt - większość podstawek jest pokrytych trawką, posypką lub wycieniowanym piaskiem
2 pkt - większość podstawek wymodelowana [ruiny, ciała wrogów, broń itp], brak podstawek niepomalowanych lub pomalowanych tylko jednym kolorem

OZNACZENIA ODDZIAŁÓW [0 - 2 pkt]

0 pkt - występują oddziały nieoznaczone które można pomylić z innymi[np.
dwa tactical squady o identycznym malowaniu]
1 pkt - występują cechy pozwalające rozróżnić oddziały[np. cyfry na naramiennikach]
2 pkt - oddziały można rozróżnić na pierwszy rzut oka bez potrzeby udzielania wyjaśnień przez właściciela

13. Wynik bitwy będzie rozstrzygany według tabeli:
VP Punkty turniejowe
0 – 199 10 - 10
200 – 399 11 - 9
400 – 599 12 - 8
600 – 799 13 - 7
800 – 999 14 - 6
1000 – 1199 15 - 5
1200 – 1399 16 - 4
1400 – 1599 17 - 3
1600 – 1799 18 - 2
1800 – 1999 19 – 1
2000+ 20 - 0

14. Misje

I) Wichry Herezji
Rozstawienie: Sperhead
Cele: Wszystkie Scoringi w 12 calach od środka warte są po 444 VP

Wichry Herezji:
2 ordenance blasty są umiejscowione 24 cale od wszystkich krawędzi stołu i reprezentują trąby powietrzne.
Na początku tury KAŻDEGO gracza (przed Deep Strikiem) blasty scateruja 2k6 w kierunku wskazanym przez strzałkę (mała strzałka na hitcie)
Jeśli znacznik przesunie się przez, lub skończy ruch na, jakiejś jednostce oddział ten ruszany jest k6 cali w losowym kierunku (pojazdy wybierają orientacje po ruchu).
Przesuniecie takie traktowane jest jak konsolidacja, nie jako ruch (wiec oddziały mogą później strzelać z ciężkich broni a pojazdy/jumppacki/motory nie muszą rzucać za trudny teren)
i nie może doprowadzić do walki wręcz (modele zatrzymują się zawsze cal od przeciwnika).
Tornado nie przesuwa oddziałów już związanych w walce wręcz, traktowane jest jak trudny teren, nie blokuje LOS ale daje covera 5+, gdy sie przez nie strzela.
Uwaga! Tornado samo może wyskaterować za stół, jednak nie może wypchnać niczego za stól! Po prostu przesuń modele na krawędź.

II) Bunt Upadłych
Rozstawienie: Cleanse II
Cele misji: Po wystawieniu przed rzutem na zaczynanie gracze potajemnie na kartkach przypisują 1400 pkt do swoich jednostek,
do każdego unitu gracze przypisują od 50VP do 250 VP (musimy do każdego, wielokrotność 50vp - np. 50,100.. etc), które dostajemy dodatkowo za zabicie danego unitu
Cele poboczne: za najdroższy (nie licząc przypisanych punktów) oddział przeciwnika +333VP

III) Niewierne
Rozstawienie: Pitched Battle
Cele Misji: Na środku stołu rozstawione sa 3 znaczniki co 15'' (wzdłuż dłuższej krawędzi stołu), przedstawiające niewierne czarownice , te po bokach warte sa po 333 VP a środkowy 666 VP
Przed bitwa( po wystawieniu) scatterujemy każdy z tych znaczników o 2d6 cali, zajmujemy standardowo w 3" kawałkiem podstawki

15. Harmonogram

9:30 - 10:00 zapisy
10:00 - 11:45 I bitwa
12:00 - 13:45 II bitwa
14:00 - 15:45 III bitwa
16:00 sprzątanie i ogłoszenie wyników
106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas half a pack of cigarettes, its dark and we're wearing sunglasses.

Hit it!

Offline Emeryt

  • Stolnik bracki
  • *****
  • Wiadomości: 1 699
  • Total likes: 0
  • Płeć: Mężczyzna
  • taki duży, a taki gruby.
    • Story of the Month - konkurs na fanfiki WH40.000
Odp: Turnieje - info
« Odpowiedź #1037 dnia: Lipiec 28, 2009, 05:12:39 am »
w związku z utratą miejscówki najbliższy Grunwald został odwołany. winni zostaną ukarani. spalimy im domy, a na ich miejscu puścimy autostradę.

Offline mlodyrs

Odp: Turnieje - info
« Odpowiedź #1038 dnia: Lipiec 28, 2009, 07:06:16 am »
w związku z utratą miejscówki najbliższy Grunwald został odwołany. winni zostaną ukarani. spalimy im domy, a na ich miejscu puścimy autostradę.
A co z zaoraniem pogorzeliska i posypaniem solą  :badgrin:

Offline Emeryt

  • Stolnik bracki
  • *****
  • Wiadomości: 1 699
  • Total likes: 0
  • Płeć: Mężczyzna
  • taki duży, a taki gruby.
    • Story of the Month - konkurs na fanfiki WH40.000
Odp: Turnieje - info
« Odpowiedź #1039 dnia: Lipiec 28, 2009, 07:21:57 am »
A co z zaoraniem pogorzeliska i posypaniem solą  :badgrin:
o oczywistych oczywistościach nie ma sensu wspominać.. :)

Offline rocho

Odp: Turnieje - info
« Odpowiedź #1040 dnia: Sierpień 12, 2009, 09:08:33 pm »
NISZCZ KLIMAT - 100% powergamer'stwa

Turniej 0% balansu 100% przegięć

Miejsce: Kielce, MZIZ Plac Wolności 2
Wejściówka: 6 zł
Termin: 5 września (sobota)
Gramy 3 bitwy po 2h 30 min
Sędzia: BRAK

zgłoszenia słać na PM

Ramówka

Zapisy 9:00 - 9:30
Pierwsza bitwa 9:40 - 12:10
Druga bitwa 12:25 - 14:55
Trzecia bitwa 15:20- 17:50

1. Armie na 2300 pkt

Prawie SFOC

HQ. 1-2, Elites 0-3, Troops 2-6, FA 0-3, HS 0-3

W ramach jednego FOC można mieć jednostki z dwóch różnych armii lecz wystawiając dla każdej z nich min. 1 HQ* i 2 troopsy. Obie armie są traktowane całkowicie od siebie niezależne a więc nie można wozić jednostek z jednej w transporcie z drugiej armii, moce psioniczne nie działają na armie "sojusznicze" (wyjątek to moce które działają na przeciwnika jak np null zone, doom itp)

*wyjątek to armia SW gdzie wystawiamy 1 HQ z innej armii i zależnie od punktów przeznaczonych na wilki niezbędną im ilość HQ np wystawiając CSM i SW w sile 1200 punktów mamy łącznie możliwość wystawienia 3 HQ jedno z chaosu i 2 z wilków

2. Zasady ogólne
Obowiązują zasady 5 ed. Wh40k, z uwzględnieniem aktualnych FAQ'ów ze strony GW

Dopuszczone są:
- wszystkie armie i jednostki oficjalne - czyli kodeksy i ew. artykuły w WD;
- imperial armour (z wyjątkami- patrz niżej)
- minidexy z BoLS (z wyjątkami- patrz niżej)
- LatD

IA dopuszczony łącznie z army listami takimi jak Renegades & Heretics czy Elizianie.

Niedopuszczone są:
- superheavy, gargantuany, flyers itp.
- Age of Heresy (BoLS)

3. Speciale dopuszczeni

4. Warunki zwycięstwa

"Mixed System"

Krok pierwszy – ustalić kto jest zwycięzcą, bazując na zasadach z rulebooka (1 objective więcej itp). Zwycięzca dostaje 15 pkt, a przegrany 5. W przypadku remisu obaj gracze dostają po 10 pkt.

Następnie dodajemy/ odejmujemy DP bazując na różnicy w zdobytych VP:

1900 + +5 for vps winner/-5 for vps looser
1520-1899 +4 for vps winner/-4 for vps looser
1140-1519 +3 for vps winner/-3 for vps looser
760-1139 +2 for vps winner/-2 for vps looser
380-759 +1 for vps winner/-1 for vps looser
0-379 15-5/10-10 stays – bez dodatkowych punktów

5. Obowiązuje PKZ i UPR

6. Misje

Bitwa 1: Mission: Capture and Control. Deployment: Dawn of War.

Zasady dodatkowe: każdy z graczy ma do rozstawienia po dodatkowym znaczniku (oprócz tych które są celem misji), znacznik taki można rozstawić min 12 cali od krawędzi i innego znacznika. W miejscu umieszczenia znacznika co turę spada ( 3k6 na strzałce 2k6 na hicie) bombardowanie o następującym profilu
S 2k6 (max 10) APk6 duży placek barrage

Bitwa 2: Mission: Annihilation. Deployment: Pitched battle.

Zasady dodatkowe: Jeden z modeli z armii nie będący pojazdem MUSI być wyposażony w granat vortexowy działający zgodnie z zasadami APO.
model ten wart jest dodatkowe 3 KP

Bitwa 3: Mission: Seize Ground with 5 counters. Deployment: Spearhead
Zasady dodatkowe: na początku tury gracza każdy z znaczników porusza się z k6 w losowo wybranym kierunku

7. Ocena "hobbystyczna"

a) Armia pomalowana 0-3DP
-min 3 kolory 1DP
-więcej niż 3 kolory 2 DP
-cieniowanie i inne bajery 1 DP
b) Podstawki 0-1 DP
c) Oznaczenia oddziałów 0-1 DP
d)Najbardziej poroniona rozpiska 3 DP (wybrana przez uczestników)
e)Czytelna wydrukowana rozpiska (czytelna ma być dla mnie nie dla gracza), miarka, kostki, wzorniki itp 0-1 DP
f) Konwersje 0-2
g) Przesłanie rozpiski do 29.08.09 0-1 DP

8. Zgłoszenia

0.Rocho
1. Kupicha
2. Lesio
3. Misiek
4. Kumoter
5. Emil
6. Emeryt
7. Cylindryk
8. Strat-0-sphere
9. Miszczu
10. Sławek
11. Josef
12. Wosho
13. DarthPejter
14. ElChe
15. Wojciech "Inkq" Szerląg
16. Radek Szerląg
17. irkuck
18. Marcin "ząbek" Narewski
19. Rafał "mirai" Zygadło
20. Kulesza Maciej
21. Simonsen
22. Adrian Chrobak
23. mlodyrs
24. Szpilman

rezerwa
-Jakub "Kheed" Borsa

Offline Vladdi

Odp: Turnieje - info
« Odpowiedź #1041 dnia: Sierpień 17, 2009, 01:08:48 pm »
Swedzi wrzucili cos takiego na forum etc, zapraszaja do udzialu.

The (Very) Unofficial Swedish Open Team WH40K Championships!

This team tournament will take place in Borås, 65 kilometers from Gothenburg, Sweden, commencing on Friday October 30th and ending on Sunday November 1st, 2009. It will be held at Borås SpelKonvent (Borås Game Convention) so participants must register for both the convention and the tournament. Free lodging will be available at the convention (floor space, but at least it's indoors!). Meals are bought on site or in the city of Borås (we're 1d4 minutes from everything).

Each team must consist of between four to six players, of which one is appointed captain. The captain enters four army lists of 1500 points each in advance. These lists will be awarded composition points by a panel of unscrupulous judges. During the tournament, teams will play five games (one on Friday, three on Saturday and one on Sunday). Before each game, the captains decide who will play each list (yes, you can change players within the team from one game to the next) and then proceed to create four matchups. Each game is (usually) played over 3h 15 minutes. The results from all five matchups are added together and constitute the final game result. The team with the most points from five games plus composition points is declared the winner.

Each army must be at least Tabletop Standard, but there will be no points awarded for painting. There will be a separate Best Painted competition.

Each team can only take one army from each codex, all Space Marine codexes count as one codex for this purpose. If a team has no Chaos Marine army, it can take two Space Marine armies instead (by tradition). Matchups will be done similar to the ETC process (we think).

A matchup yields 20 points in total, divided between the players depending on their ratio of victory points. A player can usually earn as many objective VPs as he can from regular VPs (so you can get 1500 points from objectives and 1500 for killing the entire opposing army).

Registration will begin in September. More information will be available in the hopefully not so distant future.

/Björn Engqvist, tournament (dis-)organiser.

Jocke: There's no website up, but something will soon come up on either a big Swedish forum or a seperate website. We have gotten the full group of organizers together now, and I decided to be one of the team, which means I'll probably be able to answer more of your questions.

More information will come shortly here: http://www.svenska40k.se/forum/viewforum.php?f=47

Missions and practical information for the tournament will be up. If you have any questions just ask them here or on the svenska40k-forum.

There will be composition on the tournament and it will be set by using a fixed composition sheet, that will look a little something like this: http://www.svenska40k.se/forum/viewtopic.php?f=52&t=519
It will however go through some changes before the tournament and we will further specify how it will affect the outcome but you can get a feel of the general idea.
They told me they needed an army. They made me call half the humanity and tell them to kill the other half. There was no racism after that, no discrimination, no conflicts based on property, politics or religion. It only mattered if you were one of those that answered the phone or one of those that didn't. Apocalypse came and I was at it's gates.

Offline Inkq

  • Moderatorzy
  • Stolnik bracki
  • *
  • Wiadomości: 1 420
  • Total likes: 0
  • Płeć: Mężczyzna
  • Matematyk
Odp: Turnieje - info
« Odpowiedź #1042 dnia: Sierpień 28, 2009, 10:24:59 am »
WRZEŚNIOWY GRUNWALD

• 12 wrzesień 2009
• Rozpoczęcie godz. 9.00
• Młodzieżowy Dom Kultury- ul. Grunwaldzka 5 Kraków
• Limit osób: 24 – w wypadku większego zainteresowania może ulec powiększeniu.
• Wpisowe: 5 zł
• Ramy czasowe:
1. Zapisy: 9:00
2. Pierwsza bitwa: 9:30 – 11:30
3. Druga bitwa: 11:45 – 14:15
4. Trzecia bitwa: 14:30 – 17:00
• Wszelkie pytania i wątpliwości:
   • mail: turniejgrunwald [at] gmail.com
   •Temat na forum krakowskiego klubu Legion

ZASADY – wzorowane na regulaminie tegorocznej krakowskiej Areny ( http://www.arenawh40k.blogspot.com/ )

1. Armie:
Każdy z graczy przygotowuje dwie rozpiski. Obie rozpiski muszą zostać złożone w oparciu o ten sam Codex i zasady kompozycji (np. jeśli gramy pierwszą bitwę Wych Cultem to rozpiska w pozostałych dwóch też musi być na Wych Culcie):

- 1250 punktów
   1 HQ
   0-2 Elites
   2-6 Troops
   0-2 Fast Attack
   0-2 Heavy Support
Obowiązuje zakaz dublowania jednostek poza slotami Troops (czyli nie można wystawić dwa razy tego samego oddziału). Zakaz ten nie obejmuje jednostek wystawianych w ramach jednego slotu (np. dwóch Heraldów u demonów, Zoantrop u Tyranidów itp.).
Special characters: dopuszczeni jedynie Samael i Beliali pod warunkiem, że zostaną użyci również w rozpisce na niedzielę. Armia Space Wolves w myśl swoich zasad musi mieć 2 HQ.

- 2100 punktów, Standard FOC.
Dopuszczone jest wystawienie jednego bohatera imiennego z wyłączeniem:
O: Ghazkul Trakka, E: Eldrad , SM: Vulkan , SM: Shrike , SM: Khan,
D: Oracle, D: Masque, IG: col. Straken, IG: Yarrick, IG: Usarkar Creed
CSM: Abaddon
lub jednej jednostki z Imperial Armour z wyłączeniem:
Deathstorm Drop Pod, Inferno Shells,jednostek Super Heavy,Gargantuan Creatures, Flyers

2. W wypadku proksowania należy się skontaktować zapytać się przed turniejem o pozwolenie. Wszystko zależy od realizacji. Kartoniki i kiepskawe samoróbki nie będą dopuszczane na pewno, ale np. Rhinos udający Predatora będzie dopuszczony.
3. Armie nie muszą być pomalowane.
4. Gracz musi posiadać rozpiskę. W wypadku braku rozpiski następuje dyskwalifikacja.
5. Obowiązują PKZty i URP wraz z wszystkimi aneksami.
6. Rospiski/zgłoszenia należy wysyłać pod adres turniejgrunwald [at] gmail.com do dnia 9 września do godz. 23.59.
7. Punkty dodatkowe:
0/2 pkt armia pomalowana
0/1 pkt oznaczenie oddziałów
0/1 pkt 25% skonwertowanych modeli
0/2 pkt cała armia posiada WYSIWYG
0/3 pkt za terminowe nadesłanie obu poprawnych rozpisek
0/2 pkt za posiadanie kodeksu/zasad swojej armii, kostki, miarki oraz wzorników
-2/0 pkt za posiadanie nieczytelnej lub (błędnej na swoją korzyść) rozpiski np. rozpiska napisana "na kolanie", pismem czytelnym jedynie dla właściciela; czy rozpiska bez wyróżnionych poszczególnych upgrade'ow do oddziałów/pojazdów;
8. Punktacja:
•   Tabela dla pierwszej bitwy:
Min:max Różnica VP - punkty dla zwycięzcy - punkty dla pokonanego
0:179 - 10 - 10
180:359 - 11 - 9
360:539 - 12 - 8
540:719 - 13 - 7
720:899 - 14 - 6
900:1079 - 15 - 5
1080:1259 - 16 - 4
1260:1439 - 17 - 3
1440:1619 - 18 - 2
1620:1799 - 19 - 1
1800+ - 20 – 0
•   Tabela dla bitwy drugiej i trzeciej:
Min:max Różnica VP - punkty dla zwycięzcy - punkty dla pokonanego
0:284 - 10 - 10
285:569 - 11 - 9
570:854 - 12 - 8
855:1139 - 13 - 7
1140:1424 - 14 - 6
1425:1709 - 15 - 5
1710:1994 - 16 - 4
1995:2279 - 17 - 3
2280:2564 - 18 - 2
2565:2849 - 19 - 1
2850+ - 20 - 0

9. Misje:

Misja 1 – rozpiski na 1250 punktów, stoły 60”x 48” .
Rozstawienie: Dawn of War
Czas trwania: 6 tur, 7 tura na 5+
Cele misji: 4 znaczniki na stole, każdy warty 400VP
Zasady dodatkowe: Zapięcie, Strategic Assets, Victory Points

Misja 2 – rozpiski na 2100 punktów, stoły 72”x 48”:
Rozstawienie: Pitched Battle
Czas trwania: 6 tur, 7 tura na 5+
Cele misji: 5 znaczników wystawianych po wyborze stron. 1 znacznik na środku stołu i po 2 w 12" od krawędzi każdego gracza. Po rozstawieniu każdy z graczy wybiera jeden scoring unit przeciwnika, który będzie traktowany jako "złodziej".
Cel główny: kontrolować więcej znaczników niż wróg - warty 1500 VP
Cel drugorzędny: kontrolować/blokować "złodziejem" neutralny znacznik- warty 900 VP
Cel trzeciorzędny: Zadać większe straty przeciwnikowi niż on Tobie (liczone w KP) - warty 600 VP
Zasady misji: Zapięcie, Strategic Assets;

Misja 3 – rozpiski na 2100 punktów, stoły 72”x 48”:
Rozstawienie: Spearhead
Czas trwania: 6 tur
Cele misji: Anihilacja - każdy KP zdobyty na przeciwniku jest warty 200 VP.
Zasady misji: Zapięcie, Strategic Assets, Victory Points

Zasady specjalne misji
Zapięcie:
Zwane czasem rozbiciem. Gracz, który zniszczy minimum 75% jednostek (==KP) przeciwnika, dokonuje zapięcia - przekłada się to na 3 dodatkowe punkty turniejowe za daną bitwę. Jeżeli obaj gracze dokonają zapięcia przeciwnika, obaj otrzymują 3 dodatkowe punkty.

Strategic Assets
Każdy z graczy rozpoczyna turniej posiadając komplet wymienionych Assetów. W ciągu całego turnieju można wykorzystać 3 z nich przy czym w jednej bitwie można wykorzystać tylko jeden Asset. Nie można w dwóch różnych bitwach użyć tego samego Assetu! Zużycie Assetu musi być zaznaczone w karcie gracza - przez przeciwnika, lub sędziego z zaznaczeniem numeru bitwy w której dany Asset został użyty.

Dostępne Assety:

Zakłócenia łączności
Kiedy używany: po rzucie na wybór strony/zaczynanie
Działanie: przeciwnik ma 3 minuty na wystawienie swoich jednostek (w bitwach drugiej i trzeciej - 5 minut) mierzone od pierwszej figurki. Czas mierzy przeciwnik (czyli gracz który używa Assetu). Jednostki które nie zostaną wystawione, wychodzą w 1 turze z własnej krawędzi. Po użyciu tego assetu przeciwnik który wygrał rzut na zaczynanie może oddać inicjatywę.

Sabotaż
Kiedy używany: po zakończeniu wystawienia obu graczy (również infiltratorów) a przed rozpoczęciem bitwy.
Działanie: Wybrany wystawiony oddział przeciwnika wychodzi w 2 turze z własnej krawędzi. Można w ten sposób usunąć transporter wraz z zawartością. Po użyciu tego Assetu przeciwnik może automatycznie przejąć inicjatywę.

Informacje wywiadu
Kiedy używany: po zakończeniu wystawienia obu graczy (również infiltratorów) a przed rozpoczęciem bitwy.
Działanie: gracz może przestawić 1 dowolny oddział w swojej strefie rozstawienia. Przestawiony oddział, nadal musi spełniać wymogi wystawienia danego scenariusza. Można w ten sposób przestawić transport wraz z zawartością.

Wsparcie artyleryjskie
Kiedy używany: na początku dowolnej tury (nie może zostać użyty w 1 turze).
Działanie: S3, AP-, Large Blast - umiejscowiony w dowolnym miejscu planszy - posiada BS0 (przy strzałce scatteruje pełne 2d6) i rzuca 2d6 na przebicie pojazdów.

Interwencja siły wyższej
Kiedy używany: w dowolnym momencie bitwy po wykonaniu rzutu kośćmi
Działanie: pozwala na przerzucenie 1 dowolnej kości gracza, który korzysta z tego Assetu. Gracz musi zaakceptować wynik drugiego rzutu.

Heroizm
Kiedy używany: na początku dowolnej swojej tury.
Działanie: jeden oddział gracza automatycznie się zbiera, ignorując wszelkie ograniczenia (poniżej 50%, wróg w 6" itp.). W tej turze oddział traktowany jest jako nie ruszony, więc może strzelać z ciężkiej broni, ruszać się itp.


------------------------------------------------

UWAGA!

-zbanowany pod dla Dreadnought'a z nowego IA Update
-zwiększenie limitu osób do 32

Aktualna lista (R - wysłana, PR - rozpiska poprawna):
1. Miszczu
2. Emeryt
3. Ząbek
4. Damian Politański
5. Roman, SW - PR
6. Eman, BA - PR
7. Wojtek Kałuża
8. Sebastian Ramus
9. Radek, BA - PR
10. Inkq, DH - PR
11. Kruq
12. Vladdi, CSM - PR
13. Artur “R2D2” Wysocki CSM - PR
14. Damian 'Szpilman' Malinowski
15. Kamil Meka, Eldars - PR
16. Sławek Bogusławski, Tyranids - PR
17. Siwy
18. Mysza
19. Lesiu - Miechów
20. Migdał - Miechów, Ultramarines - PR
21. Przemysław Armata
22. Jakub Borsa
23. Szymon Borsa
24. Lesiu
25. Spejs
26. Damian Wójcik Eldarzy
27. Harry
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 09, 2009, 03:53:57 pm wysłana przez Inkq »

Offline Emeryt

  • Stolnik bracki
  • *****
  • Wiadomości: 1 699
  • Total likes: 0
  • Płeć: Mężczyzna
  • taki duży, a taki gruby.
    • Story of the Month - konkurs na fanfiki WH40.000
Odp: Turnieje - info
« Odpowiedź #1043 dnia: Sierpień 29, 2009, 04:27:56 pm »
• 6 wrzesień 2009
• Rozpoczęcie godz. 10.30
• Sklep Smok - Galeria Kazimierz - Kraków
• Limit osób: 14 – w wypadku większego zainteresowania może ulec powiększeniu.
• Wpisowe: 10 zł
• Bitwy po około 90minut, ale jakby się ciut przedłużyło to nikt zapewne nie będzie spinał.

turniej zgłoszony do Ligi WH40K

• ZASADY – wzorowane na regulaminie tegorocznej krakowskiej Areny ( http://www.arenawh40k.blogspot.com/ )

1. Armie na  1250 punktów

FOC:
1 HQ
0-2 Elites
2-6 Troops
0-2 Fast Attack
0-2 Heavy Support

Obowiązuje zakaz dublowania jednostek poza slotami Troops (czyli nie można wystawić dwa razy tego samego oddziału). Zakaz ten nie obejmuje jednostek wystawianych w ramach jednego slotu (np. dwóch Heraldów u demonów, Zoantrop u Tyranidów itp.).
Special characters: dopuszczeni jedynie Samael i Belial. Armia Space Wolves w myśl swoich zasad musi mieć 2 HQ.

2. Armie nie muszą być pomalowane.
3. Gracz musi posiadać rozpiskę. W wypadku braku rozpiski następuje dyskwalifikacja.
4. Obowiązują PKZty i URP wraz z wszystkimi aneksami.
5. Ocena hobbystyczna

cała armia pomalowana min. 3kolorami +2
zrobione podstawki +1
rozróżnienie oddziałów +1
25% skonwertowanych modeli +1
WYSIWYG +1
kostki (w tym scatter, chyba, że Twoja armia nie używa) +1
calka +1
wzorniki (nie licząc nieużywanych przez Twoją armię) +1
wydrukowana rozpiska +1
oryginalny codex +1
rozpiska na równe 1050pkt +1

6. Punktacja:

Min:max Różnica VP - punkty dla zwycięzcy - punkty dla pokonanego
0:179 - 10 - 10
180:359 - 11 - 9
360:539 - 12 - 8
540:719 - 13 - 7
720:899 - 14 - 6
900:1079 - 15 - 5
1080:1259 - 16 - 4
1260:1439 - 17 - 3
1440:1619 - 18 - 2
1620:1799 - 19 - 1
1800+ - 20 – 0

9. Misje:

Misja 1
Rozstawienie: Dawn of War
Czas trwania: 6 tur, 7 tura na 5+
Cele misji: przed rzutem na wybór strony gracze na przemian wystawiają po 2 znaczniki - muszą się one znajdować min 18" od siebie i min. 12" od dowolnej krawędzi. każdy kontrolowany znacznik (scoring w 6") warty jest 400VP
Zasady dodatkowe: Zapięcie, Victory Points

Misja 2
Rozstawienie: Spearhead
Czas trwania: 6 tur
Cele misji: Ćwiartki warte: 300VP własna, 400VP neutralna, 500VP przeciwnika.
Zasady dodatkowe: Zapięcie, Anihilacja

Misja 3
Rozstawienie: Pitched Battle
Czas trwania: 6 tur
Cele misji: Każdy scoring w strefie rozstawienia przeciwnika jest warty 400 VP
Zasady dodatkowe: Zapięcie, Victory Points

Offline Inkq

  • Moderatorzy
  • Stolnik bracki
  • *
  • Wiadomości: 1 420
  • Total likes: 0
  • Płeć: Mężczyzna
  • Matematyk
Odp: Turnieje - info
« Odpowiedź #1044 dnia: Wrzesień 11, 2009, 04:30:02 pm »
Przypominam ze na grunwaldzie obowiązują zasady arenowe, m.in. ta:

Cytuj
Zasady:
Obowiązują zasady 5 edycji Warhammera 40,000.
Obowiązują oficjalne FAQ ze strony GW (z wyłączeniem zapisu o zajmowaniu więcej niż jednego celu misji jednym oddziałem), Polskie Klaryfikacje Zasad (PKZ) oraz URP wraz z aneksem nr 1 i 2.
Ignorowany jest zapis FAQ o zajmowaniu - jeden oddział może zajmować maksymalnie 1 cel misji/ćwiartkę itp.

Offline Czaj-nik

Odp: Turnieje - info
« Odpowiedź #1045 dnia: Wrzesień 13, 2009, 06:49:48 pm »
1. Informacje ogólne
Miejscówka: liceum im. Lelewela ul. Kiwerska 3 Warszawa
Wejściówka: 30zł od pary
Termin: pewnie 4 października
Sędzią głównym turnieju jest Czaj-nik (czaj-nik at poczta neostrada pl)
Sędzią liniowym jest
Gramy 4 bitwy na 2x500 każda
Czas jednej gry: 1:30

- Gramy w parach! Nikt bez pary nie pozostanie :)
- Tereny na stołach ustawiają sędziowie
- Gracze przyłapani na ewidentnym oszustwie (nieautoryzowana zmiana terenu, używanie sprzętu nie ujętego w rozpisce, rażące naruszenie zasad gry), otrzymują automatyczną masakrę w bitwie w której oszukiwali. Przyłapanie na oszustwie po raz drugi skutkuje dyskwalifikacją.
- Awanturowanie się na turnieju grozi dyskwalifikacją.
- Od decyzji sędziego nie można się odwołać.
- Dodatkowo sędzia może przyznać karniaki za zadawanie mu głupich pytań- patrz niżej

Zapisy  -   kończą się o 10:00
Pierwsza bitwa  10:00- 11:30
Druga bitwa     11:30- 13:00
Trzecia bitwa   13:30- 15:00
Czwarta bitwa  15:00- 16:30

2. Zasady ogólne
Obowiązują zasady 5 ed. Wh40k, z uwzględnieniem aktualnych FAQ'ów ze strony GW oraz PKZ, URP oraz aneksy do URP.

Armie budujemy wg. następujących zasad:
-   Każdy z graczy może na swoją armię wydać 500 pkt. Każdy gracz może przekazać do 10pkt sojusznikowi.
-   Każdy z graczy układa swą rozpiskę wg. następującego FOC: 0-1 HQ, 1-6 Troops, 0-1 Elite, 0-1 Fast, 0-1 Heavy
-   Armie w parze nie mogą się powtarzać
-   Żadnych broni typu ordnance
-   Żadnych modeli z armour save 2+
-   Żadnych modeli 3 lub więcej woundowych
-   Pojazdy z pancerzem maksymalnie 33 (suma przód+bok+tył)
-   Nie można brać sojuszników (WH, DH, krooty, a tażke IIG i ASM)
-   Armie w sojuszu są wobec siebie neutralne tzn. nie można jeździć w transportach sojusznika, dołączać indepów do jego oddziałów, wydawać mu rozkazów, naprawiać czołgów, smyrać macką po głowie itp.

Dopuszczone są:
-   wszystkie armie i jednostki oficjalne - czyli kodeksy  i ew. artykuły w WD;

Niedopuszczone są:
-   Imperial armour

Gramy na stołach 48”x48”.

Obowiązują „warszawskie lasy” – każdy las, niezależnie od gęstości i wysokości drzewostanu, daje cover save 4+ oraz 5+ dla pojazdów i monstrous creature.

Gramy na VP za zabite/ z połowione jednostki + VP za objectivy.

UWAGA!
Jeśli zapytany sędzia znajdzie odpowiedź na pytanie w regulaminie, kodeksie lub rulebooku może on przyznać 1DP karny za zadawanie mu głupich pytań.UWAGA!

3. Wymogi
Wszystkie modele powinny być sklejone, odpowiadać wyglądem jednostkom z rozpiski i mieć przedstawione zakupione wyposażenie (WYSIWYG).

Każde odstępstwo od WYSIWYG’u karane –1 DP.

Każdy zawodnik zobowiązany jest posiadać swoją armię, kostki, miarkę calową, wzorniki, czytelną rozpiskę i zasady swojej armii.

4. Punktacja

10 : 10 -  0-  135
11 : 9   -  136- 270
12 : 8   -  271- 405
13 : 7   -  391- 540
14 : 6   -  521- 675
15 : 5   -  651- 810
16 : 4   -  781- 945
17 : 3   -  911- 1080
18 : 2   -  1041- 1215
19 : 1   -  1171- 1350
20 : 0   -  1351+

Zostanie też przeprowadzona ocena przygotowania sojuszu do turnieju
wydrukowane rozpiski - 3 DP
kostki, w tym scatter-  1 DP
calówka -  1 DP
wzorniki (wszystkie!) – 1 DP
 codexy własnych armii – 1 DP
Total: 0-7 DP

Nie używanie scattera, lub któregoś ze wzorniów nie zwalnia z ich przyniesienia!

UWAGA
Za poprawnie wypełnienie tabelek z wynikami na karcie gracza (tzn. wpisanie tego co jest wymagane w wyznaczone miejsce) +2 DP do klasyfikacji ogólnej.

5. Misje

Misja 1
Rozstawienie: Dawn of War
Para wspólnie wystawia do 2 troopsów i do 1 HQ.
Cel: Recon: scoringi w całości w 12” od przeciwnej długiej krawędzi stołu pod koniec bitwy dają 400 VP.
Cel drugorzędny: Middle ground: na środku stołu należy ustawić znacznik. Kontrolowanie go daje 200vp.
Czas trwania: 6 tur, 7 tura na 4+.

Misja 2
Rozstawienie: Pitched Battle
Cel: Capture and control: Dwa znaczniki. Znacznik przeciwnika wart 800 vp, a własny 400.
Cel drugorzędny: Shoot the Big Ones!: Najdroższy oddział każdego z graczy wart jest dodatkowe 100 vp. Czyli za z połowienie go dostaniemy dodatkowe 50, a za zabicie 100 vp. 
 Czas trwania: 6 tur, 7 na 4+.

Misja 3
Rozstawienie: Spearhead
Cel: 3 znaczniki, leżące na linii po środku stołu- dwa 12” od krótkich krawędzi i jeden na środku. Każdy znacznik wart jest 400 vp.
Cel drugorzędny: Killpoints: Strona która nabije więcej killpointów zdobywa na koniec dodatkowe 200vp.
 Czas trwania: 6 tur, 7 na 4+.

Misja 4
Rozstawienie: Pitched battle
Cel: Take and Hold: Pod koniec gry scoringi w całości 12” od środka dają 400 vp.
Cel drugorzędny:  Oni ukradli nasze Święte Jabłko!: no a jak ukradli to teraz muszą z nim bezpiecznie schronić- każda ze stron w sekrecie zapisuje który oddział ukradł Święte Jabłko- jeśli pod koniec gry znajdzie się on w 12” od środka, strona zdobywa dodatkowe 200vp.
Czas trwania: 6 tur, 7 na 4+.

6. Zgłoszenia
1. Emeryt & Miszczu
2. Cebul & Azot
3. Cylinder i DarthPejter
4. Grabarian i Ciciek
5. Rocho i Spejs
6. Amdor i Kozak
7. Arek i Olek
8. Leigabar i Kalinoś
9. E_F_o_D & Don
10. Czarnylord + Aghmed
11. Squadack & Stefan
12. Zły Marios
13. Brain of SlanesH
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 28, 2009, 02:34:35 pm wysłana przez Czaj-nik »
"Explanation: It's just that... you have all these squishy parts, master. And all that water! How the constant sloshing doesn't drive you mad, I have no idea..."

Offline Czaj-nik

Odp: Turnieje - info
« Odpowiedź #1046 dnia: Wrzesień 14, 2009, 10:44:09 pm »
Przesuneliśmy ramówkę o godzinę do przodu :)
"Explanation: It's just that... you have all these squishy parts, master. And all that water! How the constant sloshing doesn't drive you mad, I have no idea..."

Offline Gruchon

Odp: Turnieje - info
« Odpowiedź #1047 dnia: Wrzesień 19, 2009, 09:52:06 am »
Termin: 18.10.09
Wpisowe: 20zł od pary
Format: 1200 i 600
Miejsce: Łódź - Piotrkowska 101 - Game Lord

Dopuszczone armie:
Imperial Armour Formations : DKoK , Elysian , Vraksian, etc....
Codex: Space Marines
Codex: Dark Angels
Codex: Space Wolves
Codex: Black Templars
Blood Angels (White Dwarf Update)
Codex: Eldar
Codex: Chaos Space Marines
Codex: Necron
Codex: Tau Empire
Codex: Dark Eldar
Dark Eldar: Wych Cult (Chapter Approved 2003)
Codex: Orks
Codex: Daemonhunters
Codex: Witch Hunters
Codex: Imperial Guard
Codex: Tyranids
Codex: Daemons
Codex: Eye of Terror: SW: 13th Company
Kroot Mercenaries

Zbanowane:
Armored Battle Group

Zasady:
-Gramy w V Edycje Wh40k
-Gramy na stołach 72" na 48"
-Każdy team powinien mieć swoją miarkę, używane wzorniki, komplet kości, kodeksy swoich armii(w przypadku ich braku kwestie sporne rozgrywane na ich nie korzyść), czytelne rozpiski swoich armii.
-Gracze powinni przed bitwą ustalić tereny(w ramach nie ustalenia tego przed bitwą sędzia zadecyduje)
-Rozpiski powinny zawierać Imię i Nazwiska obu graczy, ich ksywki, jaką armią grają i miasto z jakiego są... No i oczywiście rozpiske Very Happy
-Rozpiski wysyłaś na adres stdeath@wp.pl
-Termin nadsyłania rozpisek mija 14.10.09
-Za wysłanie rozpiski w terminie +2DP

- W momencie odkrycia zwałowania rozpiski i poinformowaniu o tym jednego z organizatorów lub sędziów, team z choć jedną zwałowaną rozpą dostaje auto masakre(20-0 bez rozbicia i dodatkowego celu). Sędzia obejrzy jego rozpiskę i według własnego uznania wyrzuci coś z niej żeby można było dalej grać. W przypadku usunięcia elementu wyświgu czyli np powerfist z championa został wyrzucony a champion na modelu dalej go ma i tak liczy się jako wyświg.



FOC dla 1200
HQ 1-2, Troops
1-4, Elites 0-3
Fast Attack 0-3,
Heavy Support 0-3

FOC dla 600
HQ 0-1, Troops
1-4, Elites 0-1,
Fast Attack 0-1,
Heavy Support 0-1

Nie dopuszczone: IA; Bohaterowie Imienni; 600 gra na zasadach patrolu więc AV<33, Zakaz 3W, Zakaz Sv 2+, unit który ma modele o 2W może liczyć max 3 jednostki; Bohaterowie Imienni;
Gracz któy gra 600 punktami może wystawić jednostkę o 3W za taki sam koszt ale z 2W
Dla 1200 zakaz dublowania HQ, Tryplowania Elites FA i HS oraz Quadrowanie Troopsów(z wyjątkiem Nekronów i Elysian)
Dla 600 Zakaz Tryplowania Troops(Z wyjątkiem Nekronów i Elysian)

Nie można łączyć tych samych armii w parę

Scenariusze:

1.Capture and Control
Rozstawianie: Spearhead(ćwiartki)
Cel: Przejęcie wrogiej bazy przeciwnika
Zwycięstwo: Posiadać bazę przeciwnika Pod koniec bitwy jak on nie posiada twojej
Przegrana: Nie posiadać bazy przeciwnika pod koniec bitwy gdy on posiada twoją
Remis: Ani ty ani przeciwnik nie posiadacie bazy tego drugiego lub obaj posiadacie swoje bazy
Misja Dodatkowa: Pod koniec bitwy mieć w którejś z baz dwa swoje odziały

2. Sieze ground
Rozstawianie: Długie Krawędzie
Cel: Znaczniki (k3 +3)
Zwycięstwo: Mieć w swoim posiadaniu więcej objectivów niż przeciwnik
Przegrana: Mieć w swoim posiadaniu mniej objectivów niż przeciwnik
Remis: Ty i przeciwnik macie po równo objectivów
Misja Dodatkowa: Znaczniki są numerowane, na początku bitwy losujecie(w dowolny sposób) który numer jest misją dodatkową. Gracz który pod koniec jest w 3” od objectivu(jednostka musi scorować ale nie musi go kontrolować) dostaje punkty

3. Anihliacja
Rozstawianie: Dawn of War
Zwycięstwo: Zdjąć przeciwnikowi więcej KP
Przegrana: Zdjąć przeciwnikowi mniej KP
Remis: Zdjąć tyle samo KP co przeciwnik
Misja Dodatkowa: Na początku bitwy gracz nominuje odział(nie pojazd) który ma zabić przeciwnik żeby uzyskać punkty z celu dodatkowego


Scorują tylko Troopsy(bez Swarmów, Pojazdów i jednostek którym zasady zabraniają)
Blokada i Scoring w 3”


Do każdego scenara będzie opis, dodatkowy objective i jakieś bonusy ale to dopiero w przyszłym tygodniu(po 20 Września)

Punktacja:
Za oryginalną nazwę teamu +1DP(przeprowadzimy ankietę wśród graczy)
Za najfajniejszą nazwę teamu +1DP(na karcie graczy będzie rubryka żeby wpisać najfajniejszą nazwę teamu, ZAKAZ GŁOSOWANIA NA SIEBIE, za zagłosowanie na siebie będzie kara w postaci nie przyznania +1DP za nazwę)

Zwycięstwo = 15/5 DP
Remis = 10/10
Bonus Objective = +2DP
Masakra = +3DP
Różnica VP (VP obu graczy sumują się!!)
1800 = +5/-5 DP
1440 - 1799 = +4/-4 DP
1080 - 1439 = +3/-3 DP
720 - 1079 = +2/-2 DP
360 - 719 = +1/-1 DP
0 - 359 = 0


Ocena modelarska:

0-3 Pomalowanie armii* (1pkt. 33-66%, 2pkt. 67-99%, 3pkt. 100%)
0-3 Podstawki (1pkt. 50%-75%, 2pkt. 76%-100%, 3pkt. 100% + dobra jakość podstawek)
0-2 Konwersie (liczy się jakość, mniej ilość)
0-3 Wow (0pkt. Brzydka armia, 1pkt. Normalna 3pkt. Full wypas)
0-2 Wyświg (0pkt. Brak wyświgu, 2pkt. Pełen)
0-1 Jednolity schemat kolorystyczny
0-1 Znakowanie odziałów

Nie można dostać ujemnych punktów z modelarki. Ocena modelarska teamu to średnia arytmetyczna z obu ocen graczy. Do konwersji nie liczą się Scratchbuildy ani doklejone tak po prostu bitzy z innych modeli. W ocenie Wow sędzia ocenia i nie ma od tego odwołania

ZAKAZ PROXÓW

Kontakt na forum Ośmiornicy Łódzkiej http://www.osmiornica.info/phpBB2/ (ksywa na forum Gruchon) lub na gg 2452346
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 30, 2009, 01:58:00 pm wysłana przez Gruchon »

Offline Czaj-nik

Odp: Turnieje - info
« Odpowiedź #1048 dnia: Wrzesień 19, 2009, 03:10:26 pm »
Mini Parówka (aka Wacikowe Wojny) odbędą się w niedzielę.
"Explanation: It's just that... you have all these squishy parts, master. And all that water! How the constant sloshing doesn't drive you mad, I have no idea..."

Offline Gruchon

Odp: Turnieje - info
« Odpowiedź #1049 dnia: Wrzesień 30, 2009, 01:59:18 pm »
W informacji o turnieju "Czemu ja mam mniej?" wkradł się błąd, już został poprawiony. Błąd był w podanym emailu na który trzeba zgłaszać się. Jeżeli ktoś się zgłosił to proszę o nadesłanie ponownego zgłoszenia