Autor Wątek: Turnieje - info  (Przeczytany 267261 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Jezo

Odp: Turnieje - info
« Odpowiedź #1080 dnia: Wrzesień 01, 2010, 10:16:17 am »
w jakim miescie? sztokholm? tak sie sklada ze mialem zamiar byc w szwecji co prawda na przelomie pazdziernika i listopada, ale moge przesunac ta wycieczke albo przedluzyc :)
Ludzi z X w opisie traktuje jak hakerów - to oni przypuścili zbiorowy atak na stronę ligową XD

Offline Jezo

Odp: Turnieje - info
« Odpowiedź #1081 dnia: Wrzesień 01, 2010, 11:53:52 am »
Ludzi z X w opisie traktuje jak hakerów - to oni przypuścili zbiorowy atak na stronę ligową XD

Offline PaulShin

Odp: Turnieje - info
« Odpowiedź #1082 dnia: Wrzesień 09, 2010, 03:14:55 pm »
Khem khem. Ja tu tylko zakomunikuję, że Śląski Challanger pod zacnym tytułem Fire Frenzy:Reloaded na 100% odbędzie się w listopadzie, właśnie załatwiliśmy ostatnie formalności. :>
Szczegóły oczywiście, jak już będzie bliżej terminu w osobnym temacie. ;)

Offline metalfan

Odp: Turnieje - info
« Odpowiedź #1083 dnia: Wrzesień 09, 2010, 04:07:39 pm »
Jaki to jest format (mniej-więcej)? :-)
SW / GK / BA

Offline Inkq

  • Moderatorzy
  • Stolnik bracki
  • *
  • Wiadomości: 1 420
  • Total likes: 0
  • Płeć: Mężczyzna
  • Matematyk
Odp: Turnieje - info
« Odpowiedź #1084 dnia: Wrzesień 09, 2010, 04:18:11 pm »
Jaki to jest format (mniej-więcej)? :-)

Więcej info wkrótce.

Offline Czaj-nik

Odp: Turnieje - info
« Odpowiedź #1085 dnia: Wrzesień 15, 2010, 06:16:04 pm »
Węgrzy robią Indy GT :)
Cytat: Mortimer
Witam

Otrzymałem od znajomego prośbę, żeby zareklamować węgierski odpowiednik GT, ale zorganizowany bez pomocy i wsparcia GW.

Cytuj
As you probably have heard or noticed, Eastern-European Grand
Tournament wasn’t organised this year. To fill the gap that is left
behind Hungarians are proud to bring you the Budapest Grand
Tournament. This will be the greatest Hungarian wargame tournament
ever. The event will be held on the 16th and 17th of October with six
different game systems (Warhammer, Warhamme 40000, War of the Ring,
Warmachine/Hordes, Flames of War, Warhammer Historical). The
tournament is going to be held at Zrínyi Miklós Nemzetvédelmi Egyetem
(1101 Budapest, Hungária krt. 9-11). The entry fee is EURO 20. This
includes lunch for both days. For more information please check out
our web site: www.budapestgt.eu.
We’d like to invite you all to this tournament. If you have any
questions, please send a mail to budapestgt@gmail.com

Jeśli ktoś z Polski by chciał pojechać na Węgry i sklepać im zadki, to niech się nie waha :D
 
A tak na serio - rozpuście proszę to zaproszenie w środowisku ja nie mam konta na serwisach, gdzie toczy się życie ligowe i po to, żeby wysłać jednego posta to nie chce mi się zakładać.

Pozdrawiam

Mortimer
"Explanation: It's just that... you have all these squishy parts, master. And all that water! How the constant sloshing doesn't drive you mad, I have no idea..."

Offline sokles

Odp: Turnieje - info
« Odpowiedź #1086 dnia: Wrzesień 29, 2010, 10:35:12 am »

Offline Ciernik

Odp: Turnieje - info
« Odpowiedź #1087 dnia: Październik 05, 2010, 04:15:32 pm »

Offline Wołek

Odp: Turnieje - info
« Odpowiedź #1088 dnia: Październik 29, 2010, 10:38:18 am »
14 Listopad Szczecin
Wojska Polskiego 7 Sklep Fenix.
Zasady:
Obowiązują zasady 5 ed. Warhammera 40k, wraz z aktualnymi FAQ GW oraz PKZ.

Dopuszczone wszystkie standardowe kodeksy + LatD by Sztab.
Dopuszczone Rhinosy/Razory(Bez opcji MM) i Chimery z IA2up dla armii WH, DH, DA i BT.
Bez Special Characters (poza Belialem i Samaelem)
Bez sojuszników (Za wyjątkiem Inducted Imperial Guard i Allied Space Marines w armiach WH i DH oraz sojuszników w armii LatD)

Standard FOC.

Nie będzie wymogu pomalowania armii, ale będzie ocena modelarska.
Obowiązuje pełny WYSIWYG (zero proksowania!)

Format:

1850 pkt zawierające dwa detachmenty 300-350 pkt.

Główna rozpiska: 1500-1550 pkt (musi zawierać wymagany FOC (1 HQ, 2 Troops)
Detachment:   300-350 pkt - obydwa detachmenty muszą być samoistne, tj. nie mogą   zmieniać oddziałów z części głównej oraz muszą mieć taki sam limit   punktowy. Obydwa detachmenty mogą być identyczne, jednostki mogą też   powtarzać się w detachmentach.

Suma punktów rozpiski głównej + detachmentu nie może być większa od 1850.

Gracz wybiera detachment przed rozpoczęciem każdej bitwy.

Detachments for dummies
Detachmenty muszą zostać złożone używając tego samego kodeksu co armia podstawowa.
Armia podstawowa + dowolny z detachmentów muszą mieścić się w standard FOC.
Detachment nie może dokładać żadnych opcji do jednostek z rozpiski podstawowej, żadnych broni, transportów dedykowanych itp.

Widełki:
0 - 319 10:10
320 - 639 11:9
640 - 959 12:8
960 - 1279 13:7
1280 - 1599 14:6
1600 - 1919 15:5
1920 - 2239 16:4
2240 - 2559 17:3
2560 - 2879 18:2
2880 - 3199 19:1
3200+ 20:0

Różnica w Kill Pointach:
1KP różnicy: + 220 VP
2KP różnicy: + 400 VP
3-4KP różnicy: + 800 VP
5 KP różnicy: + 1200 VP

I Misja: Bercik! Dupiemy na Gruba!
Roboty   czas zacząć! Twoja brygada musi się dostać do kopalni, aby móc zacząć   wydobywać cenny surowiec. Niestety Twoje kopalnie są oblegane przez   złowrogich chapoli.

Cel misji: Dostanie się do obleganych kopalni   (Po 3 znaczniki w każdej ze stref wystawienia, każdy co najmniej 12" od   siebie). Każda kopalnia w strefie przeciwnika warta jest 1400VP   (Kopalnie we własnej strefie warte są 0)

Wystawienie: Dawn of War

Cel   poboczny: Bercik czimiej gruba! Naszo gruba! - Nie pozwól aby   jakakolwiek kopalnia dostała się w ręce przeciwnika! Jeśli na koniec   bitwy Twój przeciwnik nie będzie zajmować żadnej kopalni otrzymujesz +   500 VP

Czas trwania:  6 tur, 7 na 5+

Zasady Specjalne:   Bercik dewej styropian i czarno farba! - Zrób psikus przeciwnikowi.   Oznacz na kartce, która z 3 kopalni będzie posiadać lipny węgiel i pokaż   przeciwnikowi po skończeniu gry! Kopalnia z fałszywym węglem warta jest   0 VP.

II Misja: Chachmyty i Przemyty
Twój wywiad   donosi, że za linią wroga znajduje się bogaty kupiec, który nie posiada   węgla na opał, a ze względu zbliżającej się zimy jest w stanie dać każdą   cenę za kawałek czarnej bryłki.

Wystawienie: Pitched Battle

Cel   misji: Przemycić do kupca jak największą ilość węgla. Aby to zrobić   obładuj każdy oddział węglem i dostarcz do strefy wystawiania   przeciwnika. Każdy oddział musi być w strefie wystawienia przeciwnika w   całości. Jego wartość punktowa VP jest mnożona przez 2. Oddziały, które   nie są w całości w strefie wystawienia przeciwnika na koniec bitwy nie   otrzymują bonusu VP. Indepowie są zbyt dumni żeby tachać węgiel, w   transportach dedykowanych nie ma miejsca, a jednostki społowione zgubiły   zbyt dużo węgla  - wszystkie te rzeczy nie liczą się do zwycięstwa.

Cel   poboczny: Nie pozwól, aby przeciwnik przeszmuglował swoje towary za   twoją linię obrony! - Różnica w Kill Pointach jest warta dodatkowe VP   według tabelki

Czas trwania: 6 tur

Zasady specjalne: Brak

III Misja: FIRE & FRENZY!!!
Dość   tej partyzantki! Śląsk jest definitywnie zbyt ciasny dla dwóch brygad!   Zanihililuj brygadę przeciwnika i wydobądź cały węgiel tylko dla siebie!

Cel misji: Zniszczenie przeciwnika,oddziały wroga liczą się x3 VP

Wystawienie: Spearhead

Cel   poboczny: Zaciupać sztajgra - Losowo wybrane HQ przeciwnika warte jest +   450 VP (Losowo wybiera się unit ze slotu HQ, nie licząc jakichkolwiek   transportów dedykowanych)

Czas trwania: 7 tur

Zasady specjalne: Brak

Nie chodzi o siłę twoich ciosów.Chodzi o siłę przyjętego ciosu i zdolność do brnięcia dalej.
Ile możesz przyjąć na siebie i wciąż iść przed siebie.Tak zostaje się Zwycięzcą.-Rocky Balboa


Liczy się tylko sfora.

Offline Brother Michal

Odp: Turnieje - info
« Odpowiedź #1089 dnia: Październik 29, 2010, 02:13:52 pm »
    Toruń  - 07.11.2010 r.

  • Czas i miejsce turnieju: 7 listopada 2010 r., Klub  Osiedlowy „Kameleon”, ul. Tuwima 9

  • Koszt akredytacji za turniej wynosi 10 zł.
 
  • rozpoczęcie turnieju – godz. 9.00.
 
  • Skład Sędziowski:
  - Michał Nowicki (główny)
  - Szymon Ziajko (pomocniczy)
-  Krystian Domeracki (pomocniczy)
 
  • zgłoszenia/rozpiski należy wysyłać na adres brothermichal @ poczta.onet.pl bądź  na PMke do 04 listopada,

 
  • Do turnieju dopuszczone zostaną armie nie przekraczające  2100 pkt. zbudowane według Standard Force Organization Chart. Obowiązują FAQ i  PKZ.
 
  •Dopuszczeni Lost and Damned wg. Sztabu.
 
  •Special Characters dopuszczeni – max 1 na armię.
 
  • Dopuszczone armie:
 
  Codex: Space Marines
  Codex: Blood Angels
  Codex: Dark Angels
  Codex: Black Templars
  Codex: Space Wolves
  Codex: Eldar
  Codex: Dark Eldar (również Wych Cult)
  Codex: Chaos Space Marines
  Codex: Chaos Daemons
  Codex: Orks
  Codex: Witch Hunters
  Codex: Daemon Hunters
  Codex: Tyranids
  Codex: Imperia Guard
  Codex: TAU Empire
  Codex: Necrons
 
  •Bez Imperial Armour z wyłączeniem stosowania zasad  Imperial Armour vol. II Update ver. 1.3:
 
  Link do zasad: http://www.forgeworld.co.uk/Downloads/Product/PDF/i/IA2update28AUG.pdf
 
  Armie BT, DA, WH i DH mogą korzystać z następujących  pojazdów z „IA2up1.3” (z uwzględnieniem wszelkich zastrzeżeń):
  1. Rhino,  Predator Destructor, Predator Annihilator, Whirlwind, Vindicator, Land Rider,  Land Rider Crusader, Land Speeder Squadron, Drop pod, Inquisitorial Land Rider,  Inquisitorial Rhino
  2.
Inquisitorial Chimera Armoured  Transport
  3. Sisters of Battle Rhino, Immolator, Exorcist

  Pojazdy z grupy 1 korzystają z zasad umieszczonych w  Codex: Space Marines
  Pojazdy z grupy 2 korzystają z zasad umieszczonych w  Codex: Imperial Guard
  Pojazdy z grupy 3 korzystają z zasad umieszczonych w  Codex: Witch Hunters oraz Codex: Space Marines.
  Umieszczenie w rozpisce choć jednego pojazdu z IA2up1.3  powoduje że nie można wziąć żadnego pojazdu z codexu, którego odpowiednik  znajduje się w IA2up1.3.
 
  • Obowiązują „Warszawskie  lasy”  – każdy las, niezależnie od  gęstości i wysokości drzewostanu, daje cover save 4+ oraz 5+ dla pojazdów i  monstrous creature.
 
 
•  Ściany: wszelkie wolno stojące ściany, ściany opierające się na innych  ścianach (pod warunkiem, że niema okien) słupy itp. są impassable (same ściany,  teren wokół to area terrain z coverem 4+).
  Ruinki: area terrain 4+. Drugie i wyższe piętra są  impassable.


•  Górki: pierwszy poziom= normalny teren, drugi poziom= difficult, trzeci  poziom=impassable .
  Wysokie skały: Impassable po obrysie.


  • W wyniku losowania gracze zostaną podzieleni na pary, w  których rozegrają pierwszą bitwę. W kolejnych bitwach pary będą wyznaczane  przez komputer (program Sędziówka). Każdy gracz stoczy w sumie 3 bitwy, po czym  zostanie wyłoniony zwycięzca. Wygra ten, kto będzie miał największą liczbę  punktów. W przypadku remisu, wygra ten, kto będzie miał więcej "małych  punktów". Organizatorzy zastrzegają sobie prawo do modyfikacji par np.  tak, aby w miarę możliwości nie toczyć bitwy dwa razy z tym samym  przeciwnikiem.

 
  • Osoby biorące udział w turnieju muszą posiadać ze sobą:  czytelną i poprawnie wypełnioną rozpiskę oraz jej kopię dla sędziego (jeśli  wcześniej się nie zgłosiły i nie wysłały jej na podany adres). Wymagane jest  również posiadanie podręczników lub ich kopii, z których się korzysta (np.  kodeksy armii). Wymagane jest również posiadanie kostek, miarki calowej oraz  używanych przez siebie wzorników. W przypadku, gdy gracz nie posiada  odpowiedniego sprzętu do grania, lub powołuje się na przepis ze źródła, którego  nie posiada, sędzia może rozstrzygnąć kwestię na jego niekorzyść.
 
  • Armie nie muszą być w całości pomalowane.
 
  • Jednostki muszą być reprezentowane przez adekwatne figurki  - WYSIWYG wymagany z możliwością lekkich Proxów.

•  Proxy:
  Można proxować jedynie do 3 modeli infantry , lub 1 walker; monster creature, 1  pojazd ale nie szwadron; w armii według podanych poniżej przykładów.
  1. Gwardzista z flamerem => Gwardzista z meltagunem. OK.
  (Pod warunkiem, że w armii nie ma drugiego takiego samego modelu w swojej  naturalnej roli)
  2. Razorback z heavy bolterem => Razorback z lascanonem. OK
  (Pod warunkiem, że w armii nie ma drugiego takiego samego modelu w swojej  naturalnej roli)
  3. Ork Warboss na motorze => Librarian na motorze. Nie
  4. Pudełko po herbacie => Trukk. Rozumiemy orkową myśl techniczną, ale nie.


Bohaterowie Specjalni  nie mogą być proxowani. Wymagany jest oryginalny model bądź konwersja nie budząca  żadnych pytań i kontrowersji.
 
  • Gry odbywają się na wyznaczonych przez sędziego stołach.  Makiety będą rozstawione przed rozpoczęciem turnieju i nie będzie można  modyfikować ich położenia.

 
 
•  Gry odbywają się na stołach o wymiarach 48”x72”.

  • Każde pełne 5 minut spóźnienia z oddaniem wyników bitwy  będzie skutkować 2 pkt karnymi.

 
  • Rozegranych będą 3 bitwy:
 
  • 8.30- 9.00 Zapisy
 
  • 9.00 – 11.45 Bitwa I
 
  • 12.00 – 14.45 Bitwa II
 
  • 15.00 – 17.45 Bitwa III
 
 
  • Na koniec turnieju każdy gracz może przyznać fair play  jednemu ze swoich przeciwników. 1 fair play = 1 pkt
 
  • Niedopuszczalne jest uczestnictwo w rozgrywkach osób  postronnych, które podpowiadają lub przeszkadzają grającym. Osoby takie mogą  zostać usunięte z terenu imprezy lub ukarane przez sędziego punktami karnymi  (jeśli biorą udział w turnieju). Podobnie może zostać ukarany gracz, któremu  podpowiadano.
 
  • Gracze przyłapani na oszukiwaniu otrzymają automatyczną  przegraną w bitwie, w której oszukiwali (20:0). Powtórne przyłapanie na  oszustwie będzie równoznaczne z dyskwalifikacją.
 
  • Sędzia ma prawo do udzielenia upomnienia za niewłaściwe  zachowanie. W szczególnych przypadkach może wykluczyć daną osobę z dalszych  rozgrywek. Decyzja sędziego głównego jest ostateczna i nie można się od niej  odwoływać.
 
  • Przystąpienie do rozgrywek oznacza akceptację powyższego  regulaminu. Nieznajomość jego treści nie zwalnia od odpowiedzialności i  postępowania w myśl jego postanowień.
 
  • W czasie turnieju zostaną rozegrane 3 bitwy według  następujących zasad:
 
  1) Gramy na VP.
  2) W każdej bitwie liczymy punkty VP za zabite jednostki.
  3) W każdej bitwie liczymy VP za zabite Kill Pointy.  Różnica w zabitych KP daje następujące bonusy:
  a) 1 KP różnicy +200 VP
  b) 2 KP różnicy +400 VP
  c) 4+ KP różnicy +600 VP
  4) W każdej bitwie liczymy VP za zdobyte cele - szczegóły  w scenariuszach.
 
  Wynik z każdej bitwy liczymy dodając wszystkie VP (z  punktów 2, 3 i 4) i biorąc rezultat z tabeli:
 
  0 - 350 10 - 10
  351 - 700 11 - 9
  701 - 1050 12 - 8
  1051 - 1400 13 - 7
 
  1751 - 2100 15 - 5
  2101 - 2450 16 - 4
  2451 - 2800 17 - 3
  2801 - 3150 18 - 2
  3151 - 3500 19 - 1
  3501+ 20 - 0
 
  Misje:
 
  1 RECON (przełamanie frontu)
  Rozstawienie: Pitched Battle, Night Fight w 1 turze.
  Cel:
  1) Jeżeli masz więcej scorów w strefie rozstawienie  przeciwnika niż wróg ma w Twojej - 1000 VP
  2. Jeżeli masz DWA razy więcej scorów (ale min 2) w  strafie rozstawienia przeciwnika niż on ma w Twojej - dodatkowo 500 VP.
  2) Jeżeli wróg nie ma w Twojej strefie rozstawienia  żadnego scora - 750 VP.
  Oddział znajduje się w strefie rozstawienia jeżeli  znajdują się w niej wszystkie modele z oddziału.
  Ilość tur: 6; 7na 5+.
 
  2. CLEANSE (ćwiartki)
  Rozstawienie: Spearhead.
  Cel:
  1) Ćwiartka wroga - 1200 VP
  2) Ćwiartki boczne - każda 750 VP.
  3) Ćwiartka swoja - 400 VP.
  Żeby zająć ćwiartkę trzeba mieć w niej więcej scorów niż  wróg ma ODDZIAŁÓW. Jeżeli oddział jest w kilku ćwiartkach zajmuje/blokuje tą w  której jest więcej modeli. Jeżeli równa część oddziału jest w dwóch różnych  ćwiartkach o tym którą oddział zajął decyduje rzut kostką
  Ilość tur: 6; 7 na 5+.
 
  3. SECURE & CONTROL (5 znaczników)
  Rozstawienie: Dawn of War
  Cel:
  1) Każdy ze znaczników wart 450 VP.
  Ilość tur: 6 oraz 7 na 5+.
 
 
 
Zostanie  też przeprowadzona ocena przygotowania gracza do turnieju !
  Karne punkty za brak:

  - wydrukowana rozpiska - 3 DP
  - kostki, w tym scatter (używany) - 1 DP
  - calówka - 1 DP
  - wzorniki (używane) – 1 DP
  - codex własnej armii – 2 DP

Na  turnieju nie ma wymogu malowania. Jednak za wkład włożony w tworzenie armii  gracz może otrzymać dodatkowe DP do klasyfikacji końcowej (max 10 DP):
  Malowanie:

  0 – mniej niż połowa armii pomalowana minimum 3 kolorami
  1 – ponad połowa armii pomalowana 3 kolorami
  2 – armia pomalowana w 100 %
  3 – w wypadku, gdy armia pomalowana w 100 %, coś, co ujmie  oceniającego (cieniowanie, ciekawe konwersje, itp.)
  Schemat armii:
  0 – 3 i więcej oddziały wyłamują się ze schematu
  1 – 1 lub 2 oddziały wyłamują się ze schematu
  2 – cała armia w jednakowym schemacie
  Wysiwyg:
  0 – 3 i więcej odstępstw od wysiwyg’u.
  1 – 1 lub 2 odstępstwa.
  2 – 100%
  Podstawki:
  0 – mniej niż 50% podstawek wymodelowanych, pomalowanych  lub posypka
  1 – więcej niż 50% podstawek wymodelowanych, pomalowanych  lub posypka
  2 – 100% podstawek wymodelowanych, pomalowanych lub  posypka
  Rozróżnienie  oddziałów:
  0 – nie ma pełnego rozróżnienia oddziałów
  1 – każdy z oddziałów można w prosty sposób rozróżnić
Imperial Stormtroopres don't die...
They can only go to hell and regroup.

A wszystko na co mam ochotę jest niemoralne,nielegalne,albo tuczące ]:->

Offline vanswirr

Odp: Turnieje - info
« Odpowiedź #1090 dnia: Październik 29, 2010, 03:44:57 pm »
Dark eldarzy na starym czy nowym kodeksie ?
Jestem agentem Mossadu, ponadto za czarną robotę płaci mi CIA, FSB, Al-Kaida, koncerny energetyczne, Bilderbergowie, wydział XIII Watykanu, Kult Wielkiego Cthulhu, sztab wyborczy PO i oczywiście sam Szatan.

Offline Vladdi

Odp: Turnieje - info
« Odpowiedź #1091 dnia: Październik 29, 2010, 04:10:12 pm »
Bedzie gdzies lista zgloszen? Moze bym odwiedzil piernikowo:)
 
vladdi
They told me they needed an army. They made me call half the humanity and tell them to kill the other half. There was no racism after that, no discrimination, no conflicts based on property, politics or religion. It only mattered if you were one of those that answered the phone or one of those that didn't. Apocalypse came and I was at it's gates.

Offline AxelKrk

Odp: Turnieje - info
« Odpowiedź #1092 dnia: Listopad 02, 2010, 06:36:26 pm »
To mój pierwszy post na tym forum tak więc witam wszystkich :biggrin: . Od razu chciałbym zaprosić wszystkich na turniej do Magic Traders w Krakowie.

A oto regulamin:

Termin: 13-11-2010
Miejsce: ul. Kochanowskiego 3/1. Kraków.
Wpisowe: 10zł (można coś wytargować za zgodą sprzedawców i uczestników)

Zaczynamy o 11.00 (zapisy od 10)

Gramy na 1100p. (minimum 1090p.)

Obowiązkowo trzeba posiadać CZYTELNĄ rozpiskę, własne akcesoria i kostki.

OBOWIĄZUJE TOTALNY ZAKAZ PROKSÓW


Zasady turnieju:
-3 bitwy na 1100p.
-limit graczy to 14 (jak będzie więcej chętnych to coś się wymyśli.
-standard FOC
-zakaz bohaterów specjalnych
-gramy na VP

Bitwa 1
Rozstawienie: Dawn of War
Scenariusz: Kill Points (warte po 110VP).

Bitwa 2
Rozstawienie: Ćwiartki
Scenariusz: 2 znaczniki w strefie rozstawienia (warte po 550VP).

Bitwa 3
Rozstawienie: Zwykłe
Scenariusz: 4 znaczniki (warte po 275VP)



Jakby ktoś nie mógł trafić to spotykamy się o 10.15 na rogu Karmelickiej i Piotr michałowskiego (przedłużenie Batorego), obok sklepu Milea.


TURNIEJ NIE ZGŁASZANY DO LIGI OGÓLNOPOLSKIEJ!!



Offline Emeryt

  • Stolnik bracki
  • *****
  • Wiadomości: 1 699
  • Total likes: 0
  • Płeć: Mężczyzna
  • taki duży, a taki gruby.
    • Story of the Month - konkurs na fanfiki WH40.000
Odp: Turnieje - info
« Odpowiedź #1093 dnia: Grudzień 02, 2010, 09:14:37 pm »
[size=24]Turniej: Mistrzostwa Podbeskidzia Warhammer'a 40.000 ' 2010[/size]

Data: 18-19 grudzień 2010 (turniej dwudniowy: sobota-niedziela)
Start - sobota: 12:00
Planowane zakończenie - niedziela: ok. 16:00



Miło nam zaprosić po raz kolejny wszystkich graczy oraz fanów gry Warhammer 40.000 na czwartą już edycję turnieju z serii Mistrzostwa Podbeskidzia!
Tak jak w ubiegłych latach chcemy tym turniejem zapełnić weekend dobrą zabawą przy grze, plus kilka dodatkowych atrakcji bazujących na naszym hobby. Dla nas to duża impreza i chcemy by wzięło w niej udział jak najwięcej graczy, tylko tak będzie się ona Wam podobała - stąd też zapraszamy nie tylko graczy z najbliższych okolic, ale także z innych miast i miasteczek. Ogólnie - każdego kto w tym terminie ma czas, ma trochu figsów, i ma ochotę przyjechać by zagrać nawet, a raczej zwłaszcza, jeśli dawno już nie grał w Warhammer'a, a jego figurki pokrył kurz.

Bardzo ważna sprawa – aby turniej się podobał trzeba graczy, a żeby podobał się bardziej to trzeba ich więcej. Tak więc bardzo proszę – dla Waszego dobrego turnieju – podajcie te informacje jak największej grupie Waszych znajomych graczy, zaproście ich na ten turniej. Jeśli ktoś jeszcze nie grał na turnieju to może być na prawdę dobry początek, a jeśli ktoś już dano nie grał to niech przyjdzie na ten właśnie jeden turniej w roku – Warto.

Czym są Mistrzostwa Podbeskidzia?
Turnieje te zostały zapoczątkowane przez nasz klub w 2005 roku, założenie podstawowe to turniej nastawiony na klimat i pogranie, gdzie aby zostać zwycięzcą trzeba w równym stopniu pokazać umiejętności gracza jak i podejście hobbystyczne do tej gry, czyli pokazać się z jak najlepiej przygotowaną i wypieszczoną armią.
Staramy się uwzględniać jak najwięcej możliwości jakie dają, często uważane za czysto fanowe, zasady wydawane przez GW. W tym roku zapraszamy Was do udziału w rozgrywkach z wykorzystaniem misji - „Battle Missions”.
Od zeszłego roku przygotowujemy też dla zwycięzców specjalne puchary – rzadkie figurki produkcji Games Workshop, osadzone w dioramach na podstawach pucharowych, przygotowywane i malowane przez naszych najlepszych modelarzy w regionie. Zwycięzca naszego turnieju stanie się posiadaczem oryginalnej nagrody, która jest owocem miesięcy pracy. W ten sposób zwycięzca staje się posiadaczem oryginalnej nagrody . Na turniej ma wstęp każdy, bielszczanie zapraszają :)

- - - - - - - - - - - - - -

[size=18]I. Podstawowe Informacje[/size]

WARHAMMER 40.000 - MISTRZOSTWA PODBESKIDZIA 2010
Miejsce turnieju: Miejski Dom Kultury Włókniarzy, ul. 1 maja 12, Bielsko-Biała
mapka dojazdu: KLIKNIJ TUTAJ
Data: 18-19 grudzień 2010 (sobota-niedziela)
Format: 1750 pkt
Godziny startu: sobota: 12:00 (zapisy i obecność graczy oczekiwana od 11:30)
niedziela: 10:00 . .
Planowe zakończenie: sobota: ok. 20:30
niedziela: ok. 16:00
Rundy: 5 bitew
Wpisowe: 25 zł
Stoły: 48x72" (120x180 cm)
Prerejestracja: patrz niżej
Kontakt: Tel: (33) 8213432 begin_of_the_skype_highlighting              (33) 8213432      end_of_the_skype_highlighting lub 660527787, mail: wh40k.gnom@gmail.com
NAGRODY:
- Zwycięzca otrzymuje tytuł Mistrza Podbeskidzia 2010 wraz ze specjalnie przygotowanym na tę okazję pucharem (puchar to diorama na podstawie pucharowej z tabliczką pamiątkową). Otrzymuje też bon na zakupy w naszym sklepie o wartości 250 zł.
- Miejsce drugie jest nagradzane bonem o wartości 200 zł.
- Miejsce trzecie jest nagradzane bonem o wartości 100 zł.
- Zostaną także przyznane trzy nagrody losowe, o wartości 60 zł każda.
Wraz z pucharem wartość puli nagród na tym turnieju wynosi ok. 1100 zł.
Info ligowe: Turniej ten jest zgłoszony do ligi ogólnopolskiej


[size=18]II.  Konkretne ustalenia formatu.[/size]

** Format punktowy to 1750 pkt. Armia nie może przekroczyć tej wartości.
** Można korzystać z oficjalnych armii GW. 
** Na tym turnieju do Waszych armii możecie dołączyć bohaterów specjalnych. To jest specyfika naszego turnieju.
** Dopuszczone są jednostki z podręczników Forge World z wyłączeniem maszyn ciężkich (z punktami struktur), ogromnych monstrów oraz lotnictwa. Wymagane jest aby gracz posiadał oryginalne modele jeśli chce skorzystać z tej opcji. Modele te muszą także być w pełni pomalowane.
** Nie dopuszczone do użytku na polach bitew są jednostki specjalistyczne: DEATHSTORM DROP POD oraz DREDNOUGHT DROP POD. Komisarze Imperium nie uznają tej technologii za bezpieczną.
** Jak na turniej odpowiedniej klasy, żeby być całkowicie fair-play wobec przeciwników nie można w armii posiadać żadnych proxów – czyli wystawiamy figurki do oddziałów w jakich mają być, nie ma tez żadnych „pustych” podstawek czy też transporterów grających ciężkie czołgi :)[/b]
** Wymiary stołów bitewnych na turnieju:  48'' x 72''.
** Zostanie rozegrane 5 bitew, systemem szwajcarskim, w układzie: 3 bitwy w sobotę i 2 bitwy w niedzielę.

** Układ scenariuszy jest następujący:
 * 3 bitwy sobotnie będą rozgrywane korzystając ze scenariuszy zamieszczonych w podręczniku „Battle Missions”. W pierwszej bitwie rzutem kością wybierany jest gracz którego armia będzie losowała jedną ze swoich misji z księgi. Po wylosowaniu jednej z trzech dostępnych misji gracze przystępują do gry wcześniej zapoznając się ze sposobem wystawienia, zasadami specjalnymi oraz celami misji.
W drugiej i trzeciej bitwie gracze postępują przy losowaniu misji w następujący sposób: Gracz który jeszcze nie grał scenariusza dotyczącego własnej armii losuje misje z tabeli dla własnej armii; Jeśli obaj gracze rozgrywali już przynajmniej po jednej z misji „własnych” to rozpoczyna się od rzutu kością który wyznacza armię dla której będzie losowana misja.
W przypadku gdy na polu bitwy spotkają się dwie takie same armie gracz który losuje misje jest jednocześnie graczem do którego odnoszą się zasady misji; drugi gracz automatycznie staje się „enemy player”.
Gracze prowadzący armie inkwizycji losują dla siebie misje z puli dla Gwardii Imperialnej.
Gracze prowadzący zakony (Black Templars, Dark Angels, Blood Angels, Space Wolves) losują dla siebie misje z pili dla Space Marines.
 * 2 bitwy niedzielne są rozgrywane w kolejności:
      Bitwa 4: scenariusz Seize Ground, 5 znaczników
      Bitwa 5: scenariusz Anihilation

** Ustalenia dodatkowe punktacji w bitwach:
        -  za rozbicie wroga poniżej 20% stanu początkowego (liczonego w modelach) +1 punkt.
** Ustalenia dodatkowe dotyczące terenu:
        - wyjście na górkę kosztuje tyle cali ile cali ma wysokości ta górka (zaokrąglając do pół cala w dół),
        - jeśli wzgórze ma 3 cale i więcej wtedy staje się terenem niedostępnym dla pojazdów z wyjątkiem
          maszyn kroczących oraz skier-ów,
        - stosujemy tzw. „warszawskie” zasady dotyczące lasów.
      
** Rozpiski armii należy wcześniej nadesłać do weryfikacji na adres: wh40k.gnom@gmail.com. Na rozpiski czekamy do dnia 16.12 włącznie.
Nie wysłanie rozpiski nie eliminuje Was z turnieju, ale utrudnia nam pracę i nie otrzymujecie części punktów hobbystycznych.      
** Na turnieju punktujemy armie które są pomalowane – to jest turniej hobbystyczny więc nagradzamy starania i chęci by na polach bitew było ciekawiej i bardziej klimatycznie. Będziemy też w tym roku promować klimat - punktujemy wymyślone i spisane przez Was historie waszych armii - napisać czytelnie i przekazać przy rejestracji. Tematyka: ma opisywać Waszą armię, forma: w zasadzie dowolna, byleby minimum 12 zdań.


[size=18]III.  Wymagania[/size]

Gracze są zobowiązani znać i respektować zasady gry, szczególnie dotyczące własnej armii, co oznacza również posiadanie na turnieju podręcznika do własnej armii. W przypadkach spornych wołamy sędziego. Jego decyzje też respektujemy.
Podręcznik własnej armii jest wymagany do udziału w turnieju.
Drugim wymogiem jest posiadanie kopii rozpiski armii która będzie do dyspozycji przeciwnika przez cały czas trwania danej gry.

Gracze są zobowiązani do przestrzegania kultury osobistej, zachowania czystości miejsca gry, zachować jak
najbardziej kulturalne zachowanie w stosunku do pozostałych uczestników turnieju. Postarajmy się wypaść tak, by dla żadnego z graczy nie był to czas tracony.
Gracze biorący udział w turnieju są zobowiązani do posiadania kostek, miarki, używanych przez siebie wzorników, zasad swojej armii, plus dodatkowe elementy jak las dla Wood Elfów (no chyba, że nie
będą ich używać). Brak tych akcesoriów opóźnia rozgrywkę, wiec będzie punktowane ich posiadanie.
Gracze biorący udział w turnieju zgadzają się jednocześnie z regułami turnieju opisanymi w tym temacie i dokumencie turniejowym.


[size=18]IV.  Informacje techniczne[/size]

a) Harmonogram turnieju
Sala turniejowa będzie otwarta w niedzielę od g. 8:00. Graczy chętnych do pomocy przy ustawianiu stołów zapraszamy wcześniej (znaczy ok. g. 10:30) – pomoc potrzebna, więc zapraszam tak jak w latach ubiegłych miejscowych graczy do trochę wcześniejszego przybycia (skoro uważamy się za graczy hobbystycznych to szanujmy się wzajemnie, nie zostawiajmy wszystkiego na głowie jednej osoby). Prosimy o punktualne przybycie na sam turniej, co oznacza PRZED godziną 12:00. Jeśli osoby z dalszych okolic miałyby problem z dojazdem na tę godzinę od razu proszę o kontakt, podobnie gdyby pociąg/autobus się spóźniał w dniu turnieju też proszę dzwonić bezpośrednio do organizatora (patrz Kontakt).

Po zakończeniu głównej części turnieju i rozdaniu nagród będziemy prosić graczy z naszych okolic o pomoc w porządkach – do zebrania będą stoły w jedno miejsce i tereny do pudeł, nic nadzwyczajnego, a na pewno łatwiejsze do wykonania w osób dziesięć niż dwie.

SOBOTA:
11:00  – Rozpoczęcie zapisów. Przy zapisach należy pokazać rozpiskę armii.
12:00 - Koniec zapisów, spotkanie organizacyjne graczy
12:10 – 14:55 – Bitwa pierwsza
15:10 – 16:55 – Bitwa druga
17:00 – 17:30 – przerwa obiadowa
17:30 – 20:15 – Bitwa trzecia
po 21:00 – planowane Side Eventy w sklepie „Gnom”. Szczegóły – przy następnej aktualizacji tego dokumentu.
NIEDZIELA:
10:00 – 12:30 – Bitwa czwarta
12:45 – 15:30 – Bitwa piąta
Ok. 15:45 – Ogłoszenie wyników, rozdanie nagród, zdjęcia :)


b) Papu
Będzie możliwość zamawiania Pizzy, plus inne Fast-foody.
Na Sali turniejowej możliwe do nabycia napoje – Cola, Fanta, Sprite, soki Cappy, woda mineralna.
Można także prosić (a nawet się powinno :) ) organizatora o gorącą herbatę czy kawę.


c) NOCLEGI
Informacja głównie dla graczy wybierających się do nas z dalszych okolic - namiary na tanie noclegi w schroniskach młodzieżowych w bliskiej okolicy:

Szkolne Schronisko Młodzieżowe im. Bolka i Lolka, ul. Starobielska 10
telefon: +48 (33)8167466    strona: http://ssm.bielsko.pl/

Dom Turysty PTTK, ul. Krasińskiego 38
telefon: +48 (33)8123019   strona: http://www.pttk.bielsko.pl/

W obu przypadkach polecam rezerwacje grupami 3-5 osobowymi. Jeśli byłyby jakieś poważne problemy z noclegiem proszę o kontakt.


[size=18]V.  Punkty Turniejowe - Bitwy i punkty dodatkowe[/size]

Pełna punktacja za bitwy zostanie podana w tym dokumencie oraz w ogłoszeniach na stronach www.mistrzostwapodbeskidzia.pl i www.gnom.bielsko.pl/forum podczas
następnej aktualizacji – 5 grudnia.
Prosimy o cierpliwość !


Rozpisane punkty za hobbystykę znajdziecie w dokumencie turniejowym poniżej.

[size=18]VI.  Kontakt i Prerejestracja[/size]

Organizator turnieju - Klub Fantastyki "Gnom";
Tel: (33) 8213432 (w godzinach pracy sklepu), email: wh40k.gnom@gmail.com (prerejestracja i rozpiski + pytania)
Osoba odpowiedzialna za prowadzenie turnieju – Roman Cupek - Tel: 660527787

Aby zgłosić swój udział w turnieju proszę o podanie: imienia, nazwiska, miejscowości i armii którą będziecie grać:
 - odpowiadając jako post w tym temacie
 - pisząc mail na adres: wh40k.gnom@gmail.com
 - dzwoniąc do nas: (33)8213432 w godzinach pracy /pon-pt 10:00-19:00, soboty 10:00-16:00/
 - lub odwiedzając po prostu nasz sklep.


DOKUMENT TURNIEJOWY -  PLAYER'S PACKET WARHAMMER 40.000
Aby ułatwić graczom przygotowania do turnieju w linku poniżej znajdziecie plik - Dokument turniejowy w formacie PDF. Znajdują się w nim wszystkie powyższe informacje uzupełnione o szczegóły.
Plik można pobrać z linku: http://mistrzostwapodbeskidzia.pl/Warhammer40k_MP2010_Przewodnik_Gracza.pdf<-

ZAPRASZAMY

WWW.MISTRZOSTWAPODBESKIDZIA.PL

Offline Krysiak

Odp: Turnieje - info
« Odpowiedź #1094 dnia: Grudzień 07, 2010, 08:35:35 pm »
Cytuj
    W łódzkim klimacie - turniej parowy 2X1100pts


Kiedy: 19 grudnia
  Gdzie: Łódź, Piotrkowska, Game Lord
  Wejściówka: 12zł dla graczy z opłaconą składką 10zł (od osoby)
  Format: 2x 1100 pkt
  Stoły: 72" x 48"
  Sędziowie: Szymon „Sanguinius” Bartyka, ?
  Sędzia modelarski: Łukasz „Krysiak” Krysiak
  Kontakt: kom. 785255448 gg 5727122 mail zgłoszenia.rozpiski@gmail.com
  Gracz rezerwowy: Poszukiwany/Poszukiwana !!!!!!!
 
 
  Zasady kompozycji armii:
 
  - Gramy na zasady 5. Edycji WH40k, obowiązują oficjalne FAQi i Erraty, tak jak  i PKZ oraz URP;
 
  - Gramy na "Łódzkie Łagiewniki", czyli niezależnie od zalesienia lasy  dają cover 4+, a pojazdom / MC 5+;
 
  - Dopuszczone są wszystkie oficjalne armie kodeksowe;
 
  -Dopuszczone jest Kroot Mercenaries;
 
  - Dopuszczone są braki WYSIWYGu lecz odbijają się jednak one na ocenie modelarskiej!
 
  - Zabronione jest używanie sojuszników pochodzących z podręczników Codex:WH,  lub Codex:DH w armiach innych niż WH/DH;
 
  - Zabronione jest używanie proxów!
 
  - Zabronione jest używanie wszelkich innych pojazdów i/lub Army Listów  zawartych w podręcznikach Imperial Armour;
 
  - Zabronione jest używanie Vehicle Design Rules i Tyranid Monstrosities;
 
  - Sojusz z dwiema takimi samymi armiami (np. SM + SM) ma jeden wspólny SFOC nie  ograniczony powyższymi zakazami
 
  -Armie BT, DA, WH i DH mogą korzystać z następujących pojazdów z  "IA2up1.3" (z uwzględnieniem wszelkich zastrzeżeń):
  1. Rhino, Rzorback (bez opcji  multi-melty), Predator Destructor, Predator Annihilator, Whirlwind, Vindicator,  Land Raider, Land Raider Crusader, LandSpeeder Squadron, Drop pod, Inquisitorial  Land Raider, Inquisitorial Rhino
  2. Inquisitorial Chimera Armoured Transport
  3. Sisters of Battle Rhino, Immolator, Exorcist
  Pojazdy z grupy 1 korzystają z zasad umieszczonych w Codex: Space Marines
  Pojazdy z grupy 2 korzystają z zasad umieszczonych w Codex: Imperial Guard
  Pojazdy z grupy 3 korzystają z zasad umieszczonych w Codex: Witch Hunters oraz  Codex: Space Marines.
  Umieszczenie w rozpisce choć jednego pojazdu z IA2up1.3 powoduje, że wszystkie  pojazdy z powyższej listy należy wystawiać na zasadach IAup1.3, a nie kodeksu.
 
  Co do samej armii:
 
  - 2 armie po 1100 punktów. Czyli na stronę przysługuje 2200 punktów;
  - Obowiązuje następujący Force Organisation Chart dla armii (każdej z osobna) w  sojuszu 1 HQ, 2 sloty ELIT, 5 slotów TROOPS, 2 sloty FAST ATTAC, 2 sloty HEAVY  SUPPORT;
  - Zabronione jest używanie bohaterów specjalnych / unikalnych / imiennych;
  - Sojusz z dwiema takimi samymi armiami (np. SM + SM) ma jeden wspólny SFOC nie  ograniczony powyższymi zakazami;
 
 
  Punkty dodatkowe:
 
  Oprócz punktów z bitew drużyna może zdobyć punkty dodatkowe w następujących  kategoriach:
 
 
  - Wysłana Rozpiska! + 2 DP przysługują drużynie, która przed terminem 16.12.2010  nadeśle pod adres zgłoszenia.rozpiski@gmail.com prawidłową rozpiskę;
 
 
  - Przygotowanie do gry! +1 DP przysługują drużynie, która posiada miarkę,  kości, używane przez siebie wzorniki i zasady swoich armii. Brak dowolnej z  wymienionych rzeczy oznacza nie przyznanie punktu;
 
 
  Ocena Modelarska:
  1) Malowanie: 0-3
  0 - armia nie pomalowana
  1 - armia pokryta podkładem; nieliczne modele pomalowane
  2 - armia w znaczącej większości pomalowana; nieliczne modele są nie
  pomalowane; armia maźnięta 3 kolorami
  3 - armia pomalowana w 100% (bez zastrzeżeń)
  2) wymodelowanie:
  + 1 pkt za wszystkie podstawki wymodelowane (co najmniej posypka)
  + 1 oznaczenia oddziałów
  + 1 jednolitość armii ( nie ma np. rhinosów SW w armii BA)
  3) - WYSIWYG (-1 za każde odstępstwo do max - 4)
  4) - uznanie oceniającego (1-3) - ocena indywidualna prawie jak WOW (ale nie do  końca)- liczą się ciekawe/śmieszne konwersje; pomysłowość, widoczny wkład pracy  w armie itp.
 
  Ramy Czasowe:
  10.00 – 10.20 – Zapisy
  10.30 - 13.00 = I Bitwa
  13.10 – 15. 40 = II Bitwa
  15.40 – 16.00 = Przerwa na szybkie jedzenie
  16.00 – 18.30 = III Bitwa
  18.45- ogłoszenie wyników
 
  Zasady wygranej w bitwie:
 
  Turniej rozgrywany jest w systemie Euro:
  Gracz, który wygrał misję (spełniając podane w opisie misji warunki), dostaje  15 Dużych Punktów, a jego przeciwnik 5 DP. Jeśli według opisu misji wynikiem  bitwy był remis, to obaj gracze dostają po 10DP.
 
  Następnie należy policzyć Victory Points za zniszczone/uszkodzone jednostki, a  różnica między VP zdobytymi przez obu graczy modyfikuje wynik w DP:
 
  Różnica VP Premia/kara DP
  0 - 370 +0 / -0
  371 - 740 +1 / -1
  741 - 1110 +2 / -2
  1111 -1480 +3 / -3
  1481 - 1850 +4 / -4
  1851+ +5 / -5
 
  I Bitwa. Ooooo rzesz KU@$@ JESTESMY W ŁODZI!!!!!!!
  Czas trwania: 6 tur
  Rozstawienie: Pitched Battle
  Cel misji: Yyyyyyyyyyyyyyyy boys czemu jesteśmy w Łodzi???? Znacie to miasto???  Na środku każdej z ćwiartek stołu ustawiamy znacznik. Aby kontrolować znacznik  należy mieć w odległości 3   cali oddział scorujacy (czyli Troops). W kontrolowaniu  znacznika przeszkadza dowolny oddział w odległości 3 cali.
 
  Zasady specjalne: Seize Initiative, Reserves, Infiltration, Scout, Deep Strike,  Outflank
 
  Zasada specjalna scenariusza: Jak my się ty znaleźliśmy????? Zna ktoś kruca to  miasto??? Przez pierwszą turę obowiązuje zasada walki w nocy!!!!!
 
  II Bitwa. ZAKIM KUR@$% JESTEŚ
  Czas trwania: 6 tur
  Rozstawienie: Pitched Battle
  Cel misji: No już wiesz, że jesteś w mieście walki o barwy… Teraz czeka Cie  opowiedzenie się po jednej z stron tego konfliktu…. Przed bitwą obie pary muszą  przydzielić do 3 swoich oddziałów z slotów TROOPS (czyli 3 szaliki na parę,  rozdzielone w dowolny sposób) szaliki (szaliki mogą być reprezentowane przez  pieniążek bądź też podstawkę piechoty). Wygrywa ten gracz który na koniec bitwy  ma więcej oddziałów z szalikami w strefie rozstawienia przeciwnika. Jeżeli  odział z szalikami zostanie zniszczony szaliki przepadają (płoną w rękach  przeciwnej grupy)
 
  Zasady specjalne: Seize Initiative, Reserves, Infiltration, Scout, Deep Strike,  Outflank
 
  Zasada specjalna scenariusza: Szaliki w barwach swojego klubu to duma dla  każdego kibica!!! Niestety bardzo często działają też jak płachta na byka dla  kibiców przeciwnej drużyny!!!! Oddziały „szalikowców” w potyczce uzyskują  specjalną zasadę furious charge na inne odziały „szalikowców”. Jeśli oddział  posiada już tą zasadę nic się nie zmienia.
 
  III Bitwa. ŁYSY DAWAJ KIJA!!!!!!!!!
  Czas trwania: losowy (5-7 tur)
  Rozstawienie: Ćwiartki
 
 
  Cel Misji: No to już znasz realia Łodzi….. Ale jak już tu się znaleźliście to  wypadało by zaliczyć jakąś imprezie…. Od razu nie spodobaliście się  bramkarzom.. Cel misji to zniszczyć jak najwięcej oddziałów przeciwnika (KP).
 
  Cel poboczny: Co to za SCHABY są!!!!! Chłopaki dawajcie im naklepiemy!!!! Za  zabicie wszystkich wrogich HQ (obu przeciwników) + 3 duże punkty. Chodzi o  definitywną śmierć obu HQ w sojuszu. Możliwe jest wykonanie celu po obu  stronach.
 
 
  Zasada specjalna scenariusza: Łysy!!! wiadomo, że łyse chłopaki mają szacunek  na dzielni tak więc nasi generałowie MUSZĄ być łysi!!!!!! (nawet jak są  kobietami!!!!!). Zasada ta daje każdemu HQ zasadę Fearless. Jak charakter już  posiada tę zasadę nic mu to nie daje.
 
  Zasady specjalne: Seize Initiative, Reserves, Infiltration, Scout, Deep Strike,  Outflank

 

anything