Autor Wątek: Zasady?  (Przeczytany 89076 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline MiszkA

Zasady?
« Odpowiedź #30 dnia: Kwiecień 08, 2004, 09:08:22 pm »
Mam kilka kwestii co do ktorych mam pewne watpliwosci, prosze o ich rozwianie ;]
1. Moj Knight z Lanca szarzuje uruka. Nastepnei w fazie ruchu rywala podchodzi i atakuje mnei drugi uruk. Czy moj knight dostaje dodatkowy atak za szarze?
2. Czy jezeli podchodze z odleglosci 2 cm to to tez jest szarza? chodzi mi o to czy konnica dostaje dodatkowy atak.
3. kiedy ktos szarzuje moja konnice z lancami to moj rycerz walczy meiczem czy lancą? ma +1 do trafienia czy nie?
4. W ciagu tury mag moze zucic neiograniczona ilosc czarow?
5. Czy jezeli wykupie warriorowi łuk i tarcze, a w trakcie gry odrzuce luk to moj warrior ma +1 do obrony?
6. czy Wojownik umarlych moze sie shieldowac? teoretycznie ma tarcze fiksik, ale w zasadach nie ma nic o tarczach dla tych jednostek... ten sam problem jes z wloczniami --- maja te wlucznie czy nie? bo fiksik wlucznie ma, a w rulebooku nie ma o tym ani slowa...
Z gory dziekuje za odpowiedzi ;]
G: 3248856

Offline drachenfeles

Zasady?
« Odpowiedź #31 dnia: Kwiecień 08, 2004, 09:18:06 pm »
Konnny nie dostaje ekstra ataku podczas szarży, to wygląda tak:
Jeżeli szarżuje i wygra walkę to przewraca cel, a w przewróconego bije się z Atak x2.

Offline MiszkA

Zasady?
« Odpowiedź #32 dnia: Kwiecień 08, 2004, 09:49:12 pm »
If a mounted warrior charges a warrior on foot then he receives two special bonuses: 'extra attack' and 'knock to the ground'.
extra attack:
A mounted warrior with this bonus gains one extra attack. So a rider with 1 attack would roll two dice in a fight, a warrior with 2 attacks rolls three dice, and so on.
Wydaje mi sie ze w takim razie szarzujac mam 2 ataki, a jesli wygrywam to on sie wywraca i dostaje 4 ciosy.
Wiem tez juz ze jezeli szarzuje gosca, a jego kompan zaszarzuje mnie to i tak mam premie dodatkowego ataku.


Ok, na to pytanie sobie odpowiedzialem, ale pozostalo kilka innych pytan ;]
G: 3248856

Offline Isembold

Zasady?
« Odpowiedź #33 dnia: Kwiecień 08, 2004, 09:51:20 pm »
Hmm....jest zasada Extra Attack, ktora daje szarzujacemu jezdzcy +1 atak przy sprawdzaniu kto wygrywa walke. No i raczej tylko wtedy.
Jesli walke wygrywa to wszyscy leza na ziemi i tu juz poprzednik wyjasnil reszte ;) IMHO te zasady nie daja az takiej przewagi kawalerii, ale juz nie bede sie na ten temat rozpisywal :oops:

EDIT: Widze ze sie podczas mojego pisania post pojawil. To ze koles siedzi na koniu nie daje mu w statsach od razu 2 atakow. Moze rzucic sobie jedna wiecej kostka przy sprawdzaniu kto walke wygrywa. Poxniej to ma normalnie jeden atak

Co do reszty pytan
Ad4. Jeden czar na ture.
Ad5. A mozna odrzucic luk? Jesli jest taka zasada (ale chyba nie ma ;)) to bedziesz dostawal -1 to walki (za to ze walczy sztyletem) i +1D bys chyba dostal. Ale zasady mowiacej o wyrzucaniu wlasnej broni w podr. RotK nie znalazlem.
i]From the ashes a fire shall be woken. A light from the shadows shall spring.
Renewed shall be blade that was broken. The crownless again shall be king. [/i]

Offline Glorfindel

Zasady?
« Odpowiedź #34 dnia: Kwiecień 08, 2004, 10:50:10 pm »
Cytuj
EDIT: Widze ze sie podczas mojego pisania post pojawil. To ze koles siedzi na koniu nie daje mu w statsach od razu 2 atakow. Moze rzucic sobie jedna wiecej kostka przy sprawdzaniu kto walke wygrywa. Poxniej to ma normalnie jeden atak


nie tylko
MiszkA ma racje- czyli jezeli szarżujący konny z jednym atakiem wygra z pieszym to rzuca na obrażenia 4 kostkami ( na atak oczywiście dwoma) chyba że piechur ma silę 6 lub wiecej wtedy rzucasz dwoma

Cytuj
Ad5. A mozna odrzucic luk? Jesli jest taka zasada (ale chyba nie ma ;)) to bedziesz dostawal -1 to walki (za to ze walczy sztyletem) i +1D bys chyba dostal. Ale zasady mowiacej o wyrzucaniu wlasnej broni w podr. RotK nie znalazlem.



tu masz całkowitą racje
nic w świetle zasad wyrzucać nie można
color=red]Aktualny ranking Ligi Ogólnopolskiej - już dostępny na [/color][size=13]Mitril.pl[/size]

Offline MiszkA

Zasady?
« Odpowiedź #35 dnia: Kwiecień 09, 2004, 09:34:40 am »
Hmm... Fakt, zajrzalem do cudownego rulebooka w wersji pdf i faktycznei nie ma nic o odrzucaniu broni. Jednak ktos wczesniej napisal, ze gdyby mozna tak bylo zrobic musialbym walczyc nozem, co akurat w moim wypadku nei jest prawda, bo warriors of minas tirith maja widoczna bron (miecz w pochwie), a wiec walcza mieczem :P
G: 3248856

Offline Kubon

Zasady?
« Odpowiedź #36 dnia: Kwiecień 10, 2004, 03:21:29 pm »
Ja mam takie pytanie czy jezeli mojego Uruka z tarczą wspomaga jeden Uruk z Piką to moge walczyc z jednym elfem czy z wiekszą ich liczbą (chodzi mi o to czy Uruk z piką który daje drugi atak urukowi z tarczą nie jest liczony przy potyczce i czy wtedy nie występujw walka wielosobowa)
Aha i jesczekiedy za moim Urukiem stoi Uruk z Piką i następny Uruk z Piką pierwszy Uruk ma trzy ataki???????
azzzup....

Offline LordThom

Zasady?
« Odpowiedź #37 dnia: Kwiecień 10, 2004, 03:46:06 pm »
tak, uruk z 2-ma pikinierami za nim faktycznie ma 3 ataki, ale nie polecam tego ustawienia...
i wyzej wymieniony uruk, jak dobrze pojdzie, moze zabic 3 wrogow, inaczej zadac 3 rany.
i]Czas nie ma początku ani końca.
Czas jest jak wąż Uroboros, który chwycił zębami własny ogon.
W każdym momencie kryje się wieczność.
A wieczność składa się z chwil, które ją tworzą.[/i]

Offline Kubon

Zasady?
« Odpowiedź #38 dnia: Kwiecień 11, 2004, 12:56:30 pm »
Jaki ma zasięg Throving Weapon i czy można go używac z drugiego lub trzeciego szeregu :?
azzzup....

Offline Glorfindel

Zasady?
« Odpowiedź #39 dnia: Kwiecień 11, 2004, 05:28:09 pm »
ma zasięg 6''/14 cm

nie jest to chyba nigdzie powiedziane dokladnie(sprawdzilem pobieznie) ale raczej z drugiego szeregu mozna

natomiast z trzeciego to wykluczone (nie mozna robic nimi volley fire!!!!!)
color=red]Aktualny ranking Ligi Ogólnopolskiej - już dostępny na [/color][size=13]Mitril.pl[/size]

Offline al3r

Zasady?
« Odpowiedź #40 dnia: Kwiecień 12, 2004, 01:43:53 pm »
Mam kolejne dwa pytania:-) Dysponuje narazie tylko rulebookiem do druzyny pierscienia i nie wiem czy dane zasady nie zostaly zmienione. Z obserwacji na forum domyslam sie ze te o ktore zapytam, jednak zostaly zmienione. Pytania kieruje aby sie upewnic.
Pyt nr1
Jak to jest dokladnie z punktami przeznaczenia. Moge leczyc dowolna ilosc ran, w dowolnym momencie (tak jak to jest w podreczniku pl) czy tylko ostatnia rane. Jezeli tylko ostatnia rane, to mam pytanie do takiej sytuacji. Przypuscmy ze mam Aragorna z jednym (juz ostatnim punktem zycia). Zostay mi 3 punkty przeznaczenia. Przeciwnik zadaje mi jedno obrazenie. Czy w takim przypadku moge wykozystac wszystkie 3 punkty aby zucic 3 kostkami i zwiekszyc szanse uleczenia jednej rany? Czy jezeli wyzuce np 1,4,5 to uleczylem jedna rane (ta ostatnia), czy tez dwie?
Druga sytuacja: jezeli przeciwnik zadal mi 2 obrazenia,a mi zostal tylko 1 punkt zycia, to czy moge wykozystujac 3 punkty przeznaczenia aby zucic 3 kostkami i w przypadku gdy na dwoch lub wiecej wypadlo 4+ obranic sie przed tymi 2 obrazeniami?
Pyt nr2
W skrocie zasad w rulebooku pl jest taki tekst dotyczacy wycofywania sie wojownikow w przypadku przegranej walki: "wojownicy, ktorzy nie moga sie wycofac, gdyz uniemozliwiaja im to wrogowie, przyjaciele lub przeszkoda,sa zlapani w pulapke. Czy ta zasada zostala zmieniona? (chodzi mi o przyjaciol). Obilo mi sie cos o tym ze przyjaciel moze zrobic miejsce. Wiem, ze na tym forum ten temat byl poruszany i przeprowadzono niezla polemike,a ja nadal nie wiem jak to jest do konca. Lubie wszystko wiedziec dokladnie:-)
Z gory dziekuje za odpowiedzi i pomoc.
Pozdrawiam
ak sie chce, to i kasa sie znajdzie (ja znalazlem:-)

Offline drachenfeles

Zasady?
« Odpowiedź #41 dnia: Kwiecień 12, 2004, 02:26:04 pm »
ad 1)
punkty przeznaczenia nie leczą ran, tylko im zapobiegają.
Wyglada to tak - dostajesz ranę, możesz wydać punkt, by ją znegować, jak ci się nie uda to możesz wydać nastepny i tak do skutku.
Gdy zrobisz tak, że decydujesz się wydać wszystkie na raz to i tam dotyczy to tylko aktualnego zranienia.

ad 2)
sojusznicy mogą się ruszyć (chyba, że sami nie mogą), by zrobić miejsce, ale nie muszą - twój wybór.

Offline LordThom

Zasady?
« Odpowiedź #42 dnia: Kwiecień 22, 2004, 01:44:05 pm »
dręczy mnie taki szczegół, który jednak może znacznie wpływać na przebieg walki... przegrany gdy jest odsuwany, to koniecznie w lini prostej od przeciwnika...?
w podr. nie ma jasnego zdania o tym, jedynie zdjecia na to wskazuja
i]Czas nie ma początku ani końca.
Czas jest jak wąż Uroboros, który chwycił zębami własny ogon.
W każdym momencie kryje się wieczność.
A wieczność składa się z chwil, które ją tworzą.[/i]

Offline drachenfeles

Zasady?
« Odpowiedź #43 dnia: Kwiecień 22, 2004, 04:00:06 pm »
odsuwany jest, jeżeli da sięgo przesunąć, tzn jeżeli jest na to miejsce

Offline Isembold

Zasady?
« Odpowiedź #44 dnia: Kwiecień 28, 2004, 01:26:05 pm »
Mnie tez dreczy jedna sprawa... Mamy taki szereg
L
M
Ł

Ł - łuki
M - miecze
L -....lezacy na ziemi i stykajacy sie z miecznikami :D

I teraz...Czy lucznicy z 3 rzedu w takim przypadku moga strzelac, jesli wszyscy podstawkami sie stykaja??? ;]
i]From the ashes a fire shall be woken. A light from the shadows shall spring.
Renewed shall be blade that was broken. The crownless again shall be king. [/i]

 

anything