Turniej WH40K
- nie więcej niż 1500pkt
- jeden detachment ułożony według Standard Force Organisation
- bez Special Characters (także tych na wystawienie których nie jest wymagana zgoda przeciwnika), ale ich modele mogą reprezentować zwykłych bohaterów
- mogą być użyte tylko modele Citadel Miniatures lub konwersje (w wypadku modeli pojazdów budowanych od podstaw wymagane jest to samo położenie broni co na modelu GW oraz co najmniej ta sama wielkość)
- Można używać pojazdów z podręczników Imperial Armour , bez flyer’ów i heavy
- używamy zasad Chapter Approved Recomended Optional
- bez proxy
- każdy z graczy zobowiązany jest posiadać własne kości do gry, miarkę oraz wzorniki, zasady swojej armii (Codex, artykuł z WD), 2 kopie listy armii (jedna do oceny armii, druga na czas gry)
- lista armii powinna zawierać czytelnie imię i nazwisko gracza, dokładnie rozpisane koszty punktowe oddziałów oraz ich pełne charakterystyki. Listy armii stworzone za pomocą programu Army Builder nie będą akceptowane
- Na turniej będą wpuszczane tylko pomalowane armie (malowanie będzie oceniane w drugim dniu turnieju)
- obowiązuje zasada "What You See Is What You Get" -- wygląd oraz wyposażenie modeli muszą być zgodne z listą armii (zgodność zostanie sprawdzona przed rozpoczęciem turnieju. Jeżeli czegoś nie będzie zostanie to skreślone z listy armii oraz armia nie otrzyma punktów za WYSWYG). Powyższa zasada nie dotyczy granatów, terminator honours i zdolności weteranów. W wypadku wyposażenia, z którego identyfikacją może być problem prosimy umieścić krótki jego opis w liście armii
- listy armii należy zgłaszać w celu oceny ich poprawności do dnia 21.04.2004 (włącznie) na adres: marekkalski@wp.pl (liczba miejsc ograniczona)
- wejściówka na turniej – 10zł
LISTA ARMII DOPUSZCZONYCH DO TURNIEJU:
Space Marines
Codex Space Marines, Codex Blood Angels, Codex Dark Angels (również Deathwing i Ravenwing), Codex Space Wolves, Codex Armageddon Salamanders, Codex Armageddon Black Templars, White Scars, Imperial Fist, Raven Guard, Iron Hands, Flesh Tearers, Death Company Army (25% dotyczy także całego wyposażenia), Space Wolfs 13th Company
Imperial Guard
Codex Imperial Guard (przy armiach budowanych w oparciu o doktryny prosimy o zaznaczenie jakie zostały wykorzystane) Cadian Shock Troops, Valhallan Ice Wariors, Tallarn Desert Raiders, Mordian Iron Guard, Armageddon Steel Legion, Ttanith Firtd&Only, Catachan Jungle Fighters (w wypadku brania czystej armii można użyć Codex’u Catachan w innej sytuacji używamy zasad doktryn, nie można łączyć armii opartej na nowym codex’ie i zdolności deathworld Veterans z Codex’u Catachan’s), Salvar Chem-Dogs, Terrax Guard, Harakoni Warhawks, Death Korps of Krieg, Kanak Skull Takers, Imperial Guard Battlegroup
Sisters of Battle
Codex With Hunters (mogą być brani jako sprzymierzeńcy według zasad własnego kodeksu)
Deamonhounters
Codex Deamouhounters (mogą być brani jako sprzymierzeńcy według zasad własnego kodeksu)
Armie Imperium mogą użyć Deathwatch Kill Teams.
Chaos Space Marines
Codex Chaos Space Marines, Black Legion, Night Lords, Iron Warriors, Word Bearers, Alpha Legion, World Eaters, Thousand Sons, Death Guard, Emperor’s Children, The Lost and the Damned
Orks - Codex Orks, Codex Armageddon Speed Freeks. Feral Orks. Orks Klanz
Eldar - Codex Eldar, Codex Craftworld Eldar Ulthwe Strike Force,
Tyranids - Codex Tyranids.
Dark Eldar - Codex Dark Eldar
Necron - Codex Necron
Tau - Codex Tau
Kroot - Kroot Mercenaries (mogą być brani jako sprzymierzeńcy według zasad własnego kodeksu)
Przebieg turnieju:
900-950- rejestracja graczy oraz sprawdzanie armii (malowanie oraz WYSWYG)
1000-1230- pierwsza bita Cleanse II
1240-1510- druga bitwa Dawn Assault
1510-1530- przerwa
1530-1800- trzecia bitwa Pitched Battle
1810-2040- czwarta bitwa Escalating Engagment
PUNKTACJA:
Po każdej bitwie należy policzyć Victory points, w/g zasad z podręcznika (str. 137).
wyniki:
0 – 200- remis
201 – 500- minor
501 – 1000- solid
1000+ masakra
W niedzielę (między 8.30 a 9.30) każdy z uczestników turnieju wystawia swoją armię na stole o numerze zapisanym na karcie zawodnika. Ma do dyspozycji ¼ stołu. Obok armii należy pozostawić kartę zawodnika i jeden egzemplarz listy armii. W turnieju hobbystycznym będą brały udział jedynie armie samodzielnie pomalowane. Podczas pokazu (w godzinach 10.00-15.00) nikt (poza osobami oceniającymi) nie ma dostępu do armii.
MALOWANIE ARMII (punkty które można potencjalnie otrzymać):
· Pomalowana (4): Armia jest pomalowana, czyli modele są pomalowane co najmniej trzema kolorami.
· Podstawki(0-4): Wszystkie podstawki są modelowane i pomalowane, czarne krawędzie są dopuszczone pod warunkiem, że reszta podstawki jest wymodelowana i pomalowana Detale(0-8): Wszystkie modele w armii są szczegółowo pomalowane wieloma kolorami.
· Oznaczenia(0-4): Wszystkie oddziały posiadają oznaczenia (ten sam kolor, numer) umożliwiający ich identyfikacje
· Wspaniała(4): Wygląd armii wywołuje u sędziego zachwyt.
CHARAKTER ARMII:
· Lista Armii( 0-4): Gracz przygotował pełną i czytelną listę armii.
· WYSIWYG(4): "What You See Is What You Get". Wygląd modeli jest całkowicie zgodny z listą armii. Sędziowie nie mają problemu z identyfikacja modelu lub oddziału oraz ich wyposażenia
· Klimat(0-4): Gracz dodał klimatyczny opis do swojej armii i oddał go wyglądem modeli.
· Unikalna osobliwość(0-8): Co najmniej jeden model jest mocno skonwertowany lub dodaje unikalnego charakteru armii.
TEST WIEDZY
W trakcie trwania turnieju odbędzie się test wiedzy składający się z 12 pytań.
Każda prawidłowa odpowiedź jest warta 1punkt.
SPORTOWE ZACHOWANIE:
· Każdy gracz może zgłosić swojego przeciwnika, za wyjątkowo nieprzyjemną grę do ukarania punktami Worst Play.
· Punkty te przyznawane będą na wyraźne życzenie grającego i po ocenie sytuacji przez sędziego.
· Nie ma możliwości nominowania do punktu Worst Play po zakończeniu bitwy i podaniu sobie rąk.
· W trakcie trwania bitwy należy zgłosić jednemu z sędziów rodzaj problemu.
· Jednocześnie należy poinformować o tym fakcie swojego przeciwnika.
· Po zakończeniu bitwy, jeżeli wrażenie nie zmieniło się, należy złożyć u sędziego technicznego odpowiednie uzasadnienie.
· o przyznanych punktach decyduje liczba głosów uzyskanych od przeciwników. (gracz który uzyska 4 głosy kończy turniej automatycznie na ostatnim miejscu)
PUNKTY KARNE:
W czasie gry sędzia ma prawo udzielić graczowi ostrzeżenia, jeżeli ten zachowuje się nie sportowo, kłóci się z sędzią lub graczem. Drugie ( i każde następne) ostrzeżenie powoduje utratę 5 punktów z wyniku końcowego.
OBOWIĄZUJE ZASADA, ŻE SĘDZIA MA ZAWSZE RACJĘ.
ORGANIZATORZY ZASTRZEGAJĄ SOBIE MOŻLIWOŚĆ ZMIAN ZASAD.