trawa

Autor Wątek: Konkursy literackie - Centrum Informacyjne  (Przeczytany 362019 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Nicram

Konkursy literackie - Centrum Informacyjne
« Odpowiedź #135 dnia: Sierpień 29, 2006, 12:40:34 pm »
Nowe czasopismo o Fantastyce i RPG ,,FANTAZYN", które od września ukaże sie w każdym Empiku i salonach prasowych, organizuje:

Mega Konkurs na PRZYGODĘ zawierającą motyw WYNALAZKU
do systemów WARHAMMER i DUNGEONS & DRAGONS

WYGRAJ JEDEN Z NAJLEPSZYCH SETTINGÓW D20 JAKI KIEDYKOLWIEK SIĘ UKAZAŁ - CONAN RPG
oraz kupę szmalu

I miejsce - 200 zł oraz Conan RPG ufundowany przez skep REBEL
II miejsce - 100 zł
III miejsce - 50 zł

Regulamin konkursu:
1. Konkurs organizowany jest przez Studio Graficzno-Wydawnicze Orion z siedzibą w Bielsku-Białej przy ulicy Sterniczej 27/4; Wszelkie pytania kierować do mnie - tel. 604 444 683 lub kontakt na forum.
2. Konkurs trwa do 15 paźniernika. Wszystkie prace nadesłane po tym terminie nie będą brane pod uwagę.
3. Prace prosimy nadyłać pocztą elektroniczną w formacie rtf na maila: konkurs@fantazyn.pl lub w formie maszynopisu pod adres oragnizatora; ewentualne ilustracje/mapki prosimy przesyłać w formacie jpg w niewielkim, podglądowym rozmiarze.
4. Wyniki konkursu zostaną ogłoszone w Fantazynie 7 i wtedy też rozpoczniemy publikację zwycięskich prac.
5. Nagrody zostaną przyznane najpóźniej tydzień po publikacji wyników.
6. Forma pracy:
- Scenariusz musi zawierać motyw WYNALAZKU.
- Scenariusz musi być dostosowany do realiów i mechaniki systemu Warhammer lub Dungeons & Dragons;
- Scenariusz powinien nie przekraczać następujących ram:
do 25 000 znaków - tekst główny
do 10 000 znaków - rozpiska postaci
do 7 000 znaków - pozostałe opisy (znaki liczymy wraz ze spacjami)
- Scenariusz powinien być kompletny - Mistrz Gry musi mieć jak najmniej pracy nad nim.
7. Praca musi być oryginalnym tworem autora.
8. Praca nie mogła być nigdzie indziej publikowana.
9. Przesłanie pracy na konkurs jest równo znaczne ze zgodą na jej publikację.
10. Przesłane prace muszą być pawidłowo opisane: imię, nazwisko, adres, oraz kontaktowy mail lub telefon;
11. Oceniamy w pierwszej kolejności zrealizowanie wątku WYNALAZKU (pomysł i wykonanie), następnie grywalność i (niekoniecznie w tej kolejności) zgodność z realiami, czytelność, pomysłowość, język.
12. Redakcja zastrzega sobie prawo do korekty, redakcji i skracania przyjętych prac.
13. Organizator ma prawo: nie przyznać głównej nagrody bez podawania przyczyny, zakończyć konkurs w dowolnym momencie, zmieniać postanowienia powyższego regulaminu.
Koniec regulaminu.

Odwiedź stronę Fantazynu:
 www.fantazyn.pl
oraz zajrzyj na forum do tematu z tym konkursem:
http://fantazyn.pl/forum/viewtopic.php?t=27

Zapraszam:)

Offline Mara

Konkursy literackie - Centrum Informacyjne
« Odpowiedź #136 dnia: Sierpień 29, 2006, 03:53:17 pm »
Kolejny konkurs:

REGULAMIN
Konkursu stypendialnego ”Dolina Kreatywna, czyli czego szuka nowa sztuka?”
z dziedziny literatura


§ 1

1.   Telewizja Polska S.A., zwana dalej „TVP”, organizuje w dniach od 1. sierpnia 2006 r. do 30. listopada  2006 r. włącznie konkurs stypendialny z dziedziny multimedia pod nazwą „Dolina Kreatywna, czyli czego szuka młoda sztuka?", zwany dalej „Konkursem”. Uwaga! Prace konkursowe należy nadsyłać                       do 15. września 2006 roku. Informacje o kolejnych  edycjach Konkursu oraz dziedzinach w jakich będą organizowane zamieszczane będą na stronach internetowych dolinakreatywna.tvp.pl
2.   W ramach Konkursu TVP przyznawać będzie nagrody młodym artystom urodzonym w latach 1981 – 1992 (pod uwagę będzie brany rok urodzenia, a nie dzień i miesiąc), którzy prześlą do TVP prace swojego autorstwa z dziedziny multimedia, zgodnie z warunkami podanymi w załączniku  nr 1 do regulaminu.
3.   Ocena i selekcja prac przeprowadzana będzie przez pracowników TVP, Jury składające się z autorytetów oraz znawców w ocenianej dziedzinie sztuki (kryteria oceny w załączniku nr 1).
 

§ 2

Warunki uczestnictwa w Konkursie:

1.   Osoby pragnące wziąć udział w Konkursie nadsyłają do siedziby TVP:

·   pracę konkursową zgodnie z formatem i warunkami podanymi w załączniku  nr 1 do regulaminu
·   wypełniony formularz zgłoszeniowy (załącznik nr 2) - w przypadku osób nieletnich formularz musi zostać dodatkowo podpisany przez rodzica lub opiekuna prawnego
·   oświadczenie (załącznik nr 3) - w przypadku osób nieletnich formularz musi zostać dodatkowo podpisany przez rodzica lub opiekuna prawnego (tylko osoby, które przeszły do finału)


2.   Kandydaci biorący udział w Konkursie mogą zgłaszać swoje prace sami lub mogą być zgłaszani przez szkoły, uczelnie, domy kultury, fundacje, pracownie itp.
3.   Osoby biorące udział w Konkursie nie mogą być zawodowcami w danej dziedzinie (czyli nie mogą wykorzystywać swojej twórczości multimedialnej do celów komercyjnych)
4.   W Konkursie nie mogą wziąć udziału osoby nagrodzone finansowo w I edycji Konkursu z dziedziny multimedia (w roku 2005).
5.   Do konkursu nie można zgłaszać prac dyplomowych oraz wykonanych na zajęciach szkół artystycznych.
6.   Termin nadsyłania prac mija dnia 15. września 2006 r. W przypadku przesyłek pocztowych, pod uwagę brana jest data stempla pocztowego. Przesyłki z datą późniejszą niż termin nadsyłania prac nie będą brane pod uwagę.


§ 3

Ocena prac i ogłoszenie werdyktu:

Nadesłane prace konkursowe podlegają następującej ocenie:
a.   do dnia 15. października 2006 r. Jury (składające się maksymalnie                      z dziesięciu osób) wyłoni maksymalnie pięciu laureatów Konkursu, którzy wejdą do finału Konkursu
b.   Jury przyznaje maksymalnie 5 nagród finansowych oraz decyduje                 o wysokości nagród przyznanych poszczególnym laureatom oraz                 o ewentualnym przyznaniu nagród dodatkowych (patrz §1)
c.   osoby, które zakwalifikowały się do finału zostaną powiadomione                 o tym fakcie (drogą mailową lub telefoniczną) oraz o terminie i miejscu ogłoszenia werdyktu Konkursu, w terminie do dnia 17. października 2006 r. (jeśli taka informacja nie dotrze do uczestnika w podanym terminie oznacza to niezakwalifikowanie się)
d.   osoby, które zakwalifikowały się do finału (jeśli nie zrobiły tego wcześniej) przesyłają w terminie 7 dni od zawiadomienia   podpisany formularz zgłoszeniowy (załącznik nr 2)  oraz oświadczenie (załącznik nr 3) na adres Telewizja Polska S.A. ul. J.P. Woronicza 17, 00-999 Warszawa (formularz i oświadczenie osoby niepełnoletniej musi zostać podpisane przez rodzica lub opiekuna prawnego)
e.   publiczne ogłoszenie werdyktu Jury nastąpi podczas emisji programu telewizyjnego na antenie TVP2 w listopadzie 2006 r.  i/lub w tym samym terminie na stronie internetowej dolinakreatywna.tvp.pl (TVP zastrzega sobie możliwość zmiany daty emisji programu).
f.   informacja o dokładnym terminie emisji programu zostanie zamieszczona na stronie dolinakreatywna.tvp.pl w dniu              30. października 2006 r.
g.   na ogłoszenie werdyktu osoby powiadomione o zakwalifikowaniu się do finału oraz osoby towarzyszące (1 opiekun osoby niepełnoletniej) przyjeżdżają na koszt Telewizji Polskiej.


§ 4

Odbiór nagrody:

1.   Do odebrania nagrody uprawniony jest jedynie laureat, a w przypadku osób małoletnich rodzic lub opiekun prawny.
2.   W przypadku odbioru nagrody w kasie TVP laureat zobowiązany jest do przedstawienia dowodu tożsamości, potwierdzającego dane z jego formularza zgłoszeniowego.
3.   W przypadku nie zgłoszenia się laureata po odbiór nagrody, po upływie wyznaczonego w wezwaniu (przesłanym listem poleconym lub pocztą elektroniczną) terminu, prawo do odbioru nagrody wygasa.
4.   Jeżeli zostanie stwierdzone, że dane osoby, która zgłosiła się po odbiór nagrody, nie są zgodne z danymi z jego formularza, nagroda nie zostanie wydana, chyba że uczestnik w terminie 7 (siedmiu) dni wyjaśni rozbieżności. Po upływie tego terminu prawo do nagrody wygasa.
5.   Nagroda może zostać przekazana przelewem na numer konta podany przez laureata.


§ 5

Podatek:

1.   W zakresie opodatkowania nagród zastosowanie mają obowiązujące w tym zakresie przepisy prawa.
2.   Podatek w imieniu laureata odprowadzi TVP. Nagroda zostanie pomniejszona o kwotę podatku.


§ 6

Reklamacje:

1.   Wszelkie reklamacje, które mogą wyniknąć z udziału w Konkursie, uczestnicy mogą składać w terminie 7 (siedmiu) dni od daty ogłoszenia werdyktu Jury, do Biura Marketingu i Promocji pod adres: Telewizja Polska S.A., ul. J. P. Woronicza 17, 00-999 Warszawa z dopiskiem: Konkurs Stypendialny „Dolina Kreatywna”.
2.   W przypadku przesłania reklamacji złożonej za pośrednictwem poczty decyduje data stempla pocztowego.
3.   Reklamacje rozpatruje Jury. Decyzja Jury odnosząca się do zgłoszonej reklamacji jest ostateczna.
4.   TVP powiadomi o wyniku rozpatrzenia reklamacji listem poleconym w terminie 14 (czternastu) dni od daty otrzymania reklamacji.

§ 7

Przekazanie praw:

1.   Przesłanie prac na konkurs, zgodnie z § 2 pkt 1 Regulaminu, jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na prezentację przez TVP w jej programach prac konkursowych oraz udział autora pracy w audycji telewizyjnej. Zgodę w imieniu osób małoletnich podpisują rodzice lub opiekunowie w formularzach zgłoszeniowych, o których mowa w § 2 pkt 1 Regulaminu.
2.   Osoby, które przeszły do finału, razem z  pracą na konkurs „Dolina Kreatywna” przesyłają podpisane oświadczenie, którego wzór stanowi załącznik nr 3 do Regulaminu (w imieniu osób małoletnich oświadczenie podpisuje rodzic lub opiekun prawny).  W celu promocji konkursu stypendialnego TVP, podpisując oświadczenie, autorzy prac udzielają TVP na zasadach wyłączności prawa do korzystania z pracy w zakresie działań marketingowych i promocyjnych związanych z konkursem „Dolina Kreatywna, czyli czego szuka młoda sztuka”.
3.   Jeśli uczestnik konkursu nie podpisze oświadczenia, o którym mowa w pkt 2 w terminie wskazanym przez osoby z Wydziału ds. Marketingu Nowych Projektów BMiP, traktowane będzie to jako rezygnacja przez uczestnika z dalszego udziału w konkursie.




§8
1.   Oryginały prac, które zostały zakwalifikowane do finału przechowywane są na terenie siedziby TVP przez okres jednego roku, a następnie zostaną zwrócone autorom na adres korespondencyjny wskazany w formularzu zgłoszeniowym.
2.   Telewizja Polska nie ma obowiązku wykorzystywania prac, zdjęć prac lub rejestracji prac konkursowych na nośnikach audiowizualnych.


§ 9

TVP S.A. ponosi odpowiedzialność za przetwarzanie danych osobowych zgodnie z ustawą z dnia 29. sierpnia 1997 r. (Dz. U. z 2002 r. Nr 101, poz. 926 ze zmianami). Przystąpienie do konkursu oznacza dobrowolną zgodę uczestnika na przetwarzanie jego danych osobowych zgodnie z Ustawą w celu promocji konkursu stypendialnego TVP oraz produkcji i promocji audycji telewizyjnej związanej z  konkursem stypendialnym TVP. Jednocześnie uczestnik przyjmuje do wiadomości, że ma prawo wglądu do swoich danych osobowych oraz ich poprawienia w Biurze Marketingu i Promocji, w Wydziale ds. Marketingu Nowych Projektów, ul. J.P. Woronicza 17.


§ 10

W sprawach nieuregulowanych niniejszym regulaminem decyzje podejmuje Jury (uwzględniając obowiązujące przepisy prawa), o którym mowa w §1 pkt.6 niniejszego regulaminu.


§ 11

Następujące załączniki stanowią integralną część niniejszego regulaminu:
1.   Załącznik nr 1 – formy nadsyłanych prac i kryteria oceny
2.   Załącznik nr 2 – wzór formularza
3.   Załącznik nr 3 – wzór oświadczenia

Załączniki znajdziecie na tej stronie.

Offline Mara

Konkursy literackie - Centrum Informacyjne
« Odpowiedź #137 dnia: Sierpień 29, 2006, 03:56:03 pm »
Chciałabym wam przypomnieć, że Konkursowe Centrum Informacyjne działa także na stronie Gildii Literatury.

Offline Mara

Konkursy literackie - Centrum Informacyjne
« Odpowiedź #138 dnia: Sierpień 30, 2006, 08:19:37 am »
Tym razem coś dla Polaków mieszkających za granicą:

IV. KONKURS LITERACKI IM: MARKA HŁASKI
Klub Inteligencji Polskiej w Austrii oraz redakcja pisma JUPITER ogłaszają inaugurację czwartej edycji konkursu literackiego na opowiadanie,
Uwaga - jest to konkurs TYLKO dla pisarzy POLONIJNYCH tzn. Polaków mieszkających poza granicami Polski.

Warunkiem udziału w IV Konkursie Literackim im. Marka Hłaski jest nadesłanie do 30 kwietnia 2007 r. tekstu, którego objętość nie przekracza 10 stron znormalizowanego maszynopisu, autor podpisać powinien utwór hasłem, pseudonimem, którego rozwiązanie powinno znajdować się w zaklejonej kopercie, na której również wypisać należy w/w hasło. W kopercie prosimy podać imię i nazwisko, adres, telefon, e-mail oraz krótką notkę biograficzną.
Jury przewiduje nagrody w wysokości: 1.: 1000,- euro, 2.: 600,- euro i 3.: 300.- euro.
Redakcja zastrzega sobie prawo innego podziału nagród. Nadesłane teksty nie będą zwracane autorom. Prosimy, w miarę możliwości, o dostarczenie tekstów na dyskietkach lub CD, co nie będzie nas zmuszało do przepisywania nagrodzonych utworów w celu opublikowania.
Redakcja zastrzega sobie prawo pierwodruku na łamach naszego pisma.
Wręczenie nagród odbędzie się tradycyjnie w sali Wiedeńskiej Stacji PAN na uroczystej Gali Literackiej w październiku 2007 r.
Teksty prosimy nadsyłać na adres:
Redakcja pisma JUPITER, Rabeng. 2/62/1 , A - 1030 Wiedeń (Wien)

Offline Mara

Konkursy literackie - Centrum Informacyjne
« Odpowiedź #139 dnia: Wrzesień 07, 2006, 06:58:11 am »
Kępińskie Towarzystwo Edukacyjno - Kulturalne "Droga" ogłasza
IV edycję ogólnopolskiego konkursu literackiego dla mieszkańców „małych ojczyzn”
o laur „Przydrożnego Kwiatu”

Regulamin konkursu:

1. Konkurs przeznaczony jest dla mieszkańców „małych ojczyzn”, dlatego nie mogą w nim wziąć udziału mieszkańcy obecnych i byłych miast wojewódzkich oraz osoby będące członkami krajowych stowarzyszeń i związków literackich.
2. Organizatorzy konkursu ustanawiają dwie grupy wiekowe:
a) 15 – 20 lat
b) powyżej 20 lat
3. Konkurs przeprowadzony będzie w dwóch kategoriach:
a) poezja (zestaw 5 wierszy)
b) proza (do 10 stron znormalizowanego maszynopisu).
4. Nadesłane utwory nie mogą być wcześniej publikowane.
5. W zakresie poezji organizatorzy nie wyznaczają tematyki, natomiast w zakresie prozy organizatorów interesuje tylko tematyka współczesna, będąca odbiciem zmian zachodzących w otaczającej nas rzeczywistości politycznej, gospodarczej, społecznej i kulturowej.
6. Organizatorzy przewidują nagrody rzeczowe oraz druk wyróżnionych utworów w odrębnej publikacji książkowej.
7. Prace nadsyłane na konkurs (w 5 egzemplarzach, znormalizowany maszynopis) muszą być opatrzone na kopercie godłem i kategorią wiekową oraz zawierać zaklejoną kopertę z danymi personalnymi autora.
8. Teksty zgłaszający powinni przesłać do 9 października 2006 r. (liczy się data stempla pocztowego) pod adres:
Powiatowa Biblioteka Publiczna
63-600 Kępno
ul. Sienkiewicza 26a

z dopiskiem na kopercie:
Konkurs literacki
Kępińskiego Towarzystwa Edukacyjno – Kulturalnego
„Droga”,

Offline andre

Konkursy literackie - Centrum Informacyjne
« Odpowiedź #140 dnia: Październik 17, 2006, 12:46:08 pm »
http://www.zoneeuropa.tv/ga/konkurs_hitchcock.php

mieszany konkurs literacko-filmowy

Offline mr.maras

Konkursy literackie - Centrum Informacyjne
« Odpowiedź #141 dnia: Listopad 01, 2006, 08:14:19 pm »
A to u nas, na Gildii Literatury znalazlem: http://www.lizardy.pl/konkurs.html.
Spalić po przeczytaniu.

Offline mr.maras

Konkursy literackie - Centrum Informacyjne
« Odpowiedź #142 dnia: Listopad 07, 2006, 06:42:22 pm »
A ten konkurs znalazlem w Terminarzu na Terrafantastica:
"Ze słów - światy"

Czasu niewiele, do roboty!
Spalić po przeczytaniu.

Offline mr.maras

Konkursy literackie - Centrum Informacyjne
« Odpowiedź #143 dnia: Listopad 20, 2006, 05:37:42 pm »
To nie fantastyka, ale o pióro trzeba dbac jak mawial pewien indnianin-gitarzysta. Podaje za Esensja:

Konkurs literacki Wydawnictwa TELBIT – II edycja
 
Wydawnictwo TELBIT ogłasza II edycję konkursu literackiego na powieść dla młodzieży, w którym główną nagrodą jest 5000 zł oraz publikacja książki.
Tematyka powieści powinna obejmować problemy współczesnej młodzieży do 13 do 20 roku życia, z różnych środowisk i grup społecznych. Fabuła powinna być osadzona w dzisiejszych realiach.
Prace konkursowe należy przesyłać na adres Wydawnictwa TELBIT: ul. Powązkowska 13 b, 01-797 Warszawa, do 30 czerwca 2007 r. (decyduje data stempla pocztowego). Rozstrzygnięcie konkursu nastąpi 24 grudnia 2007 r.
Organizatorzy konkursu przewidzieli również nagrody pieniężne za zajęcie drugiego i trzeciego miejsca – odpowiednio 3000 i 2000 złotych oraz trzy wyróżnienia po 1000 złotych każde.
Wszystkie nagrodzone powieści zostaną wydane. Utwory, które wzbudzą zainteresowanie redakcji, jednak nie zostaną nagrodzone, mają również szansę na publikację.
Dodatkowe informacje o konkursie dostępne są na stronie edu.info.pl
Spalić po przeczytaniu.

Offline mr.maras

Konkursy literackie - Centrum Informacyjne
« Odpowiedź #144 dnia: Grudzień 10, 2006, 12:04:50 pm »
Spieszcie sie, termin do 8 stycznia 2007 r.

Ogólnopolski Konkurs Na Małe Formy Literackie pn. "Miłość niejedno ma imię"...
... organizuje Centrum Kultury "Muza" w Lubinie. Do udziału w konkursie zapraszamy zarówno debiutantów, jak i dojrzałych autorów. Do konkursu mogą zgłaszać swoje prace autorzy, którzy ukończyli 16 lat. Utwory nie mogą być wcześniej publikowane w całości lub we fragmentach (również w internecie) oraz nie mogą być nagrodzone w innych konkursach. Na konkurs przyjmowane będą krótkie formy literackie o tematyce miłosnej, które rozpatrywane będą przez Jury w dwóch kategoriach: 1/ poezja; 2/ proza i publicystyka. Uczestnicy zgłaszają do konkursu: w kategorii poezja - dwa utwory poetyckie (wiersze, fraszki, teksty piosenek itp.); w kategorii proza i publicystyka - jeden krótki utwór literacki (opowiadanie, pamiętnik, reportaż, esej itp.) W kategorii proza i publicystyka pod hasłem krótki utwór Organizator rozumie do 10 stron znormalizowanego maszynopisu (czcionka 12; odstęp 1,5). Każda praca winna być zgłoszona w czterech jednobrzmiących egzemplarzach każdy opatrzony pseudonimem. Autor ma możliwość złożenia pracy w każdej kategorii. Imię i nazwisko, dokładny adres, e-mail oraz telefon kontaktowy należy dołączyć osobno, w zaklejonej kopercie opatrzonej takim samym pseudonimem, jak prace konkursowe. Na kopercie należy zaznaczyć kategorię utworu. Organizatorzy nie zwracają zgłoszonych prac. Uczestnicy ponoszą wszelkie koszty związane z uczestnictwem w konkursie (dojazdy, usługi pocztowe itp.).

Ogłoszenie wyników odbędzie się w Centrum Kultury "Muza" podczas XIX Lubińskich Spotkań Literackich 24 lutego 2007 r. Konkurs oceniać będzie kompetentne Jury złożone ze znanych literatów, krytyków i miłośników literatury. Jury nie będzie rozpatrywać zestawów niezgodnych z regulaminem. Decyzje Jury są ostateczne.

Nagrody: I NAGRODA - 1 000 zł w obu kategoriach konkursowych; II NAGRODA - 500 zł w obu kategoriach konkursowych; III NAGRODA - 300 zł w obu kategoriach konkursowych; WYRÓŻNIENIA - nagrody rzeczowe w obu kategoriach konkursowych. Dodatkową nagrodą jest wydanie przez Organizatora pokonkursowego tomiku literackiego zawierającego prace nagrodzone i wskazane przez Jury. Organizatorzy przewidują możliwość publikacji wybranych fragmentów utworów bez prawa do honorarium autorskiego. W przypadku nieobecności autora na rozstrzygnięciu konkursu Organizator nie jest zobowiązany do przesyłania nagród rzeczowych.

Termin: do 8 stycznia 2007 r.
Adres: Centrum Kultury "Muza", ul. Armii Krajowej 1, 59-300 Lubin z dopiskiem "Konkurs literacki".
Informacje dodatkowe: Biuro Konkursu, tel. 076 746 22 60/61, e-mail: imprezy@ckmuza.pl, www.ckmuza.pl
Spalić po przeczytaniu.

Offline mr.maras

Konkursy literackie - Centrum Informacyjne
« Odpowiedź #145 dnia: Grudzień 18, 2006, 03:14:43 pm »
A teraz cos dla osób z zacieciem dramaropisarskim:

Teatr Powszechny w Łodzi, „Gazeta Wyborcza” i TVP-3 Łódź  ogłaszają konkurs na napisanie tekstu komediowego.

Zasady uczestnictwa:

1. Konkurs ma charakter otwarty i zamknięty. Uczestnikiem części otwartej Konkursu może być każdy kto ukończył osiemnaście lat. Część zamknięta konkursu adresowana jest do wybranych dramatopisarzy

2. Przedmiotem konkursu jest utwór dramatyczny o charakterze komediowym nigdzie wcześniej nie publikowany, nie wystawiany, nie nagradzany, nie będący adaptacją lecz oryginalnym dziełem autora.

3. Prace należy nadsyłać w formie wydruku komputerowego (3 egzemplarze, format A4) oraz zapisu elektronicznego (CD, dyskietka). Prosimy o dołączenie w osobnej kopercie danych osobowych (imię, nazwisko, data urodzenia, telefon kontaktowy, adres korespondencyjny, e-mail) i krótkiej noty biograficznej (wykształcenie, zawód, osiągnięcia itp.) na adres:

Teatr Powszechny
ul. Legionów 21
91-069 Łódź
z dopiskiem KOMEDIOPISANIE

4. Termin nadsyłania prac konkursowych upływa 30 czerwca 2007. Ogłoszenie wyników konkursu nastąpi w styczniu 2008.

5. Oceny nadsyłanych prac dokonuje jury powołane przez organizatorów konkursu. W skład jury wchodzą. Jury przyzna główną nagrodę Grand Prix w wysokości 10 tysięcy złotych. Pula nagród do rozdysponowania wynosi 20 tysięcy złotych; jej podział leży w gestii jury. Przewidywane jest specjalne wyróżnienie dla utworu mówiącego o Łodzi. Teatr Powszechny zastrzega sobie prawo do prapremiery nagrodzonych tekstów. Organizatorzy zastrzegają sobie prawo publikacji tekstów nadesłanych w celu promocji konkursu bez honorarium dla autora.

6. Organizatorzy nie zwracają nadesłanych tekstów.

7. Nadesłanie pracy na konkurs jest równoznaczne z przyjęciem wszystkich warunków regulaminu.
Spalić po przeczytaniu.

Offline mr.maras

Konkursy literackie - Centrum Informacyjne
« Odpowiedź #146 dnia: Grudzień 18, 2006, 03:17:14 pm »
.... i scenopisarskim:

KONKURS SCENARIUSZOWY HARTLEY-MERRILL 2007

Mistrzowska Szkoła Reżyserii Filmowej Andrzeja Wajdy ogłasza otwarcie Konkursu Scenariuszowego Hartley-Merrill 2007 i zaprasza do zgłaszania prac. Partnerami, współorganizatorami konkursu są: Polski Instytut Sztuki Filmowej oraz HBO Polska. Zgłoszenia należy przysyłać do 31 stycznia 2007.

Szkoła Andrzeja Wajdy po raz drugi jest organizatorem Konkursu – w zeszłym roku zwyciężył scenariusz pt. „Zdjęcie” Macieja Adamka, który następnie zajął trzecie miejsce w edycji międzynarodowej.

Konkurs przeznaczony jest dla debiutantów oraz autorów, którzy mają w swoim dorobku nie więcej niż jeden zrealizowany scenariusz pełnometrażowego filmu fabularnego. Organizatorzy zachęcają do proponowania scenariuszy o tematyce uniwersalnej, zawierające wątki kulturowe, związane z krajem pochodzenia autora. Zgłoszenie musi zawierać: 2 oprawione egzemplarze scenariusza do 125 stron (koniecznie z dołączonym plikiem na dyskietce lub płycie CD); synopsis (streszczenie fabuły) – 2 strony; dane autora (imię, nazwisko, adres, telefon i adres e-mail oraz podpisaną zgodę na przetwarzanie danych osobowych). Zgłoszenia należy składać/nadsyłać w nieprzekraczalnym terminie 31 stycznia 2007 pod adres: Mistrzowska Szkoła Reżyserii Filmowej Andrzeja Wajdy, 00-724 Warszawa, ul. Chełmska 21; tel/fax (0-22) 851 10 56; (0-22) 851 10 57; e-mail: info@wajdaschool.pl

Mistrzowska Szkoła Reżyserii Filmowej Andrzeja Wajdy powoła Jury, złożone z przedstawicieli polskiego przemysłu filmowego, które wytypuje zwycięzcę polskiej edycji konkursu oraz laureata Nagrody Specjalnej HBO. Scenariusz, który zajmie w Polsce pierwsze miejsce zostanie przygotowany w wersji angielskiej i weźmie udział w międzynarodowym finale.

O KONKURSIE

Konkurs Hartley-Merrill jest jednym z najbardziej znanych konkursów scenariuszowych. W 1989 roku Ted Hartley, prezes RKO Pictures oraz jego żona, Dina Merrill wpadli na pomysł konkursu na scenariusz filmowy w krajach byłego ZSRR. Konkurs zainaugurowano wspólnie ze Stowarzyszeniem Scenarzystów Ameryki oraz z Robertem Redfordem, Nikitą Michałkowem, Davidem Putnamem. Później pomysłodawcy postanowili rozszerzyć konkurs na inne kraje. Obecnie organizowany jest w 21 państwach – m.in.  Polsce, Czechach, Słowacji, Węgrzech, Nowej Zelandii, Kubie, Wielkiej Brytanii, Irlandii, Meksyku, Argentynie i Peru. Nagroda ma zachęcać scenarzystów do pisania scenariuszy o tematyce uniwersalnej, mogącej zainteresować światową publiczność.
Spośród 42 scenariuszy, które zdobyły nagrody w międzynarodowej edycji konkursu na ekran przeniesiono 29. Realizacji doczekało się też wiele tekstów, które zajęły dalsze miejsca. Jeden film był nominowany do Oskara, jeden wygrał Festiwal w Sundance, a liczne zdobywały laury na festiwalach w krajach pochodzenia.

Polskie scenariusze odnoszą w tym konkursie znaczące międzynarodowe sukcesy. Wiele tekstów zostało zrealizowanych – są wśród nich: „Bandyta” Cezarego Harasimowicza, „Stacja” Piotra Wereśniaka oraz „Komornik” Grzegorza Łoszewskiego, który, wyreżyserowany przez Feliksa Falka, zdobył Złote Lwy w Gdyni w 2005 roku. Produkcja filmu „Zdjęcie”, laureata zeszłorocznej edycji Konkursu, mają się rozpocząć w czerwcu 2007 r.

Organizator: Mistrzowska Szkoła Reżyserii Filmowej Andrzeja Wajdy
Partnerzy: Polski Instytut Sztuki Filmowej oraz HBO Polska
Sponsorzy: Prokom Software, Prokom Investments, Orange; Marcinkiewicz, Czarnohorski i Partnerzy - Adwokaci i radcowie prawni
Patronat medialny: Kino, Telewizja Kino Polska, Stopklatka

Regulamin

1. Organizatorem Polskiej Edycji Konkursu jest Mistrzowska Szkoła Reżyserii Filmowej Andrzeja Wajdy, a Partnerami-Współorganizatorami: Polski Instytut Sztuki Filmowej oraz HBO Polska.

2. Wzięcie udziału w Konkursie oznacza bezwarunkową zgodę na postanowienia niniejszego regulaminu.

3. W Konkursie mogą brać udział scenarzyści, którzy w swoim dorobku artystycznym mają nie więcej niż jeden zrealizowany pełnometrażowy film fabularny na podstawie własnego scenariusza. Jeśli scenariusz ma więcej niż jednego autora, zasada ta dotyczy wszystkich współautorów.

4. Jeden scenarzysta może nadesłać najwyżej dwa scenariusze. Jeśli scenariusz ma więcej niż jednego autora, zasada ta dotyczy wszystkich współautorów.

5. Konkurs dotyczy scenariuszy oryginalnych na pełnometrażowe filmy fabularne. Adaptacje nie są brane pod uwagę.

6. Do Konkursu można zgłaszać również scenariusze zakupione już przez producenta, pozostające jednak przed skierowaniem do produkcji. Zgłoszenie takie powinno zawierać zgodę producenta na udział scenariusza w Konkursie i na postanowienia niniejszego regulaminu.

7. Organizatorzy oczekują scenariuszy o tematyce uniwersalnej, mogącej zainteresować światową publiczność kinową. Mile widziane są wątki kulturowe, związane z krajem pochodzenia autora.

8. Zgłoszenie musi zawierać: 2 oprawione egzemplarze scenariusza w języku polskim, do 125 stron (koniecznie z dołączonym plikiem na dyskietce lub płycie CD); synopsis (streszczenie fabuły) – 2 strony; dane autora (imię, nazwisko, adres, telefon i adres e-mail – na pierwszych stronach scenariuszy i synopsisu) oraz podpisaną zgodę na przetwarzanie danych osobowych. Przy redagowaniu scenariusza należy uwzględnić ogólnie przyjęte zasady konstruowania scenariusza filmowego. Organizatorzy zalecają rozmiar czcionki 12 pt. i odstępy między wierszami na 1,5 lub 2 linijki.

9. Zgłoszenia należy składać osobiście lub nadsyłać listem poleconym / przesyłką kurierską w nieprzekraczalnym terminie 31 stycznia 2007r. pod adres: Mistrzowska Szkoła Reżyserii Filmowej Andrzeja Wajdy, 00-724 Warszawa, ul. Chełmska 21; tel/fax (0-22) 851 10 56; (0-22) 851 10 57; e-mail: info@wajdaschool.pl  Zgłoszone prace nie są odsyłane i pozostaną w archiwum Organizatora.

10. Wstępnej kwalifikacji nadesłanych do Konkursu utworów dokona powołana przez Organizatora Komisja Kwalifikacyjna.

11. Wyłonione przez Organizatora Jury wybierze jeden scenariusz, który zostanie przetłumaczony i znajdzie się w międzynarodowym finale. Jego autor dostanie też Nagrodę Główną w wysokości 4 000 USD; oprócz niej przyznana zostanie też Nagroda Specjalna HBO w wysokości 1 000 USD.

12. Publiczne ogłoszenie werdyktu nastąpi w marcu 2006r. Nagrody zostaną wręczone Finalistom lub upoważnionym przez nich reprezentantom, obecnym na ceremonii rozdania nagród, której miejsce i termin zostaną ustalone w terminie późniejszym.

13. W swoich decyzjach Komisja Kwalifikacyjna i Jury będą całkowicie autonomiczne. Głównym kryterium oceny będzie talent i efekt pracy uczestników Konkursu. Decyzje Komisji Kwalifikacyjnej i Jury są ostateczne i niepodważalne.

14. Zgodnie z zapewnieniem Organizatora Edycji Międzynarodowej, zwycięzca Edycji Międzynarodowej otrzyma nagrodę pieniężną oraz szansę uczestnictwa w pracach Laboratorium Scenariuszowym w Los Angeles i odbędzie szereg spotkań z przedstawicielami amerykańskiego przemysłu filmowego. Zdobywcy drugiego i trzeciego miejsca otrzymają dyplomy i nagrody pieniężne. Nagroda ma również charakter prestiżowy, wiąże się z możliwością profesjonalnej promocji tekstów - zostaną one zarekomendowane najlepszym agentom i producentom w Hollywood. Odpowiedzialność Organizatora Edycji Polskiej kończy się w momencie wręczenia nagród Edycji Polskiej i dostarczenia przetłumaczonej wersji zwycięskiego scenariusza Organizatorowi Edycji Międzynarodowej.

15. Autor wyraża zgodę na nieodpłatne opublikowanie w celach niekomercyjnych scenariusza oraz jego fragmentów przez Organizatora oraz nieodpłatne użycie ich do celów dydaktycznych i promocyjnych.

16. Autor wyraża zgodę na przechowywanie i przetwarzanie danych osobowych przez Organizatora i Współorganizatorów (zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych DZ.U. Nr. 133, poz. 833). Informacje takie jak: adres zamieszkania, telefon, e-mail służą jedynie do celów związanych z organizacją konkursu i pozostają do wyłącznej wiadomości Organizatorów.

17. Ostateczna interpretacja niniejszego regulaminu należy do Organizatora.

18. Dodatkowych informacji udziela Mistrzowska Szkoła Reżyserii Filmowej Andrzeja Wajdy, 00-724 Warszawa, ul. Chełmska 21; tel/fax (0-22) 851 10 56; (0-22) 851 10 57; e-mail: info@wajdaschool.pl Można je też znaleźć na stronie internetowej: www.wajdaschool.pl
Spalić po przeczytaniu.

Offline Mara

Konkursy literackie - Centrum Informacyjne
« Odpowiedź #147 dnia: Grudzień 30, 2006, 09:52:16 am »
Hej, hej! Wróciłam :-) Mam też dane dotyczące konkursu z portalu Fabrica Librorum. Mam nadzieję, że jeszcze nikt go jeszcze nie umieszczał.

KONKURS PROZATORSKI "FUROR PROZAICUS" 2006/2007

Organizatorzy:
Portal Literacki - Fabrica Librorum
Miesięcznik krótkich form prozatorskich "Opowieści"

Terminy:
Start - 15 września 2006 r.
Nadsyłanie tekstów - do 31 stycznia 2007 r.
Wyniki I etapu oceny - 31 marca 2007 r.
Ostateczne wyniki - 31 maja 2007 r.

Nagrody
Publikacja w specjalnym pokonkursowym numerze"Opowieści"
Publikacja na stronach Portalu Literackiego
Dwie roczne prenumeraty "Opowieści"
Książki o wartości ponad 1000 zł

___________________________________ ______


REGULAMIN


Konkurs organizują Portal Literacki - Fabrica Librorum oraz Miesięcznik krótkich form prozatorskich "Opowieści".
Jedna osoba może przesłać jedno opowiadanie o objętości od 3 do 15 stron. Teksty na Konkurs można przesyłać wyłącznie za pomocą formularza na stronie www.
Do konkursu przyjmowane są wyłącznie teksty polskojęzyczne. Warunkiem jest, aby nie były one wcześniej publikowane (także w Internecie). Teksty nie mogą zawierać błędów (ortograficznych, interpunkcyjnych, frazeologicznych, składniowych, gramatycznych, stylistycznych, leksykalnych - chyba, że jest to celowym zabiegiem artystycznym).
Najlepsze zdaniem jury teksty zostaną nagrodzone drukiem na stronach Portalu Literackiego oraz w specjalnym poświęconym konkursowym pracom numerze "Opowieści". Przyznamy nagrody: pierwszą, drugą i trzecią.
Sposób i rozdział nagród zależy od organizatorów Konkursu.
Jury ocenia teksty według następującej dwustopniowej procedury. W pierwszym etapie wszystkie nadesłane teksty będą oceniane przez trzy lub więcej wyznaczonych do tego osób. Juror samodzielnie będzie oceniał każdy tekst przyznając od 0 do 6 punktów w trzech kategoriach: 1 - język, 2 - treść, kompozycja, narracja, 3 - wartość artystyczna. Następnie wyniki zostaną podliczone i podane do publicznej wiadomości. Dwadzieścia najlepiej ocenionych tekstów zakwalifikuje się do drugiego etapu, w którym kolejni jurorzy znowu samodzielnie ocenią każdy z tych tekstów według tej samej procedury przyznawania punktów. Po zsumowaniu wyników z obydwu etapów ogłoszony zostanie zwycięzca oraz laureat drugiego i trzeciego miejsca.
Jurorzy otrzymują zestaw tekstów, które nie są podpisane, co ma zapewnić obiektywną i pozbawioną uprzedzeń ocenę.
Jeśli kilka tekstów uzyska tę samą, najwyższą w danej edycji ilość punktów, organizatorzy mogą ogłosić dogrywkę i wytypować jurorów, którzy ocenią współzawodniczące o palmę pierwszeństwa utwory.
Jury może nie przyznać pierwszej i drugiej nagrody, jeśli jego werdykt nie jest zgodny albo poziom najlepszych tekstów uzna za zbyt niski i jeśli taką wolę wyrazi większość jurorów.
Dane osobowe zbierane dla celów Konkursu nie są przedmiotem handlu. Nikomu nie są udostępniane, po zakończeniu danej edycji zgromadzone informacje są kasowane z pamięci komputera.
Warunkiem uczestnictwa w Konkursie jest zgodne z prawdą wypełnienie formularza. Zgłoszenia, w których zabraknie Imienia lub Nazwiska, albo adresu bądź kontaktu telefonicznego czy e-mailowego, nie będą przyjmowane do Konkursu.
Organizatorzy zastrzegają sobie prawo dokonywania zmian w niniejszym regulaminie.

___________________________________ ______



Serdecznie zapraszamy do udziału w konkursie.


JAK PRZESŁAĆ TEKST?
Poniższe instrukcje są dla chętnych więcej niż ważne!!!
Prosimy o uważną lekturę i dostosowanie się do określonych wymogów!!!


1. Otwórz swój edytor tekstów (MicrosoftWord, StarWriter, WordPerfect, AbiWord, LotusWord, 602Text, Open Office lub inny) i przygotuj w nim swój tekst. Sformatuj go następująco:

- Cały tekst ma być napisany czcionką Times New Roman o rozmiarze 14.

- Wybierz odstępy pomiędzy wersami tak, aby ilość linii tekstu na stronie wyniosła maksymalnie 35.

- Sprawdź czy tekst ma odpowiednią objętość - przyjmujemy tylko teksty, które mają od 3 (przyjmujemy taki pułap, aby nie przysyłano nam jakiś nieporadnych i niestarannych "ścinków" literackich znajdujących się na pograniczu opowiadania, poezji, blogu czy egzaltowanych listów i wspomnień - przy tej okazji należy przeprosić wszystkich, którzy tworzą bardzo krótkie formy prozatorskie z dobrym skutkiem, prosimy o zrozumienie - zalew pseudoopowiadań byłby wtedy porównywalny zapewne z ilością tekstów nadsyłanych na Konkurs Poetycki, a to wykluczałoby możliwość rzetelnej oceny) do 15 stron.

- Przejdź na początek tekstu. Wstaw pustą stronę. Na niej zapisz swoje godło - godło to dowolny ciąg znaków cyfrowych i literowych od 6 do 20. Prosimy, aby godła były możliwie oryginalne, tak aby wykluczyć możliwość powtórzenia się tego samego godła w tekstach różnych uczestników. Godło musi być rzecz jasna takie samo jak wpisane potem w formularzu zgłoszeniowym.

- Teraz zapisz swój tekst w odpowiednim formacie. Przyjmujemy teksty tylko w formacie rtf (Rich Tekst Format). Wszystkie inne pliki będą lekceważone. Każdy przyzwoity edytor tekstów ma możliwość zapisu do tego formatu, także edytory darmowe jak np. AbiWord, Atlantis, KiwiWord, Jarte, które można ściągnąć np. z tej strony: http://download.chip.pl/index.html z działu "Programy biurowe/Edytory tekstu". Od biedy można korzystać z systemowego WordPada, ale należy sprawdzić ilość stron na podglądzie wydruku. Aby zapisać plik w formacie RTF należy wybrać menu "Plik/File" w swoim edytorze, następnie kliknąć zakładkę "Zapisz jako/Save as" i wybrać odpowiedni format (Tekst sformatowany RTF, Rich Text Format itp.) i zapisać. Nazwa pliku ma być taka sama jak wybrane godło. Dopiero taki plik można wysłać na konkurs.

- Do pliku nie wstawiaj elementów graficznych. I, co chyba oczywiste, nie podawaj w nim swoich danych osobowych, bo zgłoszenie będzie nieważne.

2. Teraz wróć do tej strony i wypełnij formularz wpisując jako godło ten sam ciąg znaków, który wpisałeś w pliku i którym zatytułowałeś plik. Następnie kliknij "Przejdź dalej".

3. Kolejna strona pozwoli przesłać zapisany wcześniej plik. Postępuj zgodnie z zawartymi na niej instrukcjami. Kiedy proces będzie zakończony strona w nowym oknie pokaże się pusta strona z logiem konkursu - to będzie znaczyło, że plik został wysłany. W razie problemu w nowym oknie otworzy się strona z informacją o popełnionym błędzie i będzie można powtórzyć operację.

Formularz dostępny na tej stronie.

Offline Mara

Konkursy literackie - Centrum Informacyjne
« Odpowiedź #148 dnia: Styczeń 06, 2007, 01:26:45 pm »
Konkurs na horror:

Drodzy Autorzy!
Chcemy zachęcić Was do wzięcia udziału w naszym konkursie na tekst, opowiadanie, nowelę, których temat jest dowolny. Określamy tylko gatunek – HORROR.

Nagrodą w konkursie będzie publikacja tekstu. Najlepsze teksty spośród nadesłanych zostaną przez nas wydane w formie antologii.

Czekamy na Państwa utwory do 31.03.2007 roku.

Wszelkie informacje odnośnie nadsyłania do nas tekstów znajdą Państwo w zakładce Jak wydać się w Red Horse.

Prosimy o nadsyłanie tekstów z dopiskiem (jeśli drogą pocztową) lub w temacie (jeśli drogą mailową): „Konkurs – HORROR 2007”.

Strona wydawnictwa www.redhorse.pl

Offline Mara

Konkursy literackie - Centrum Informacyjne
« Odpowiedź #149 dnia: Styczeń 09, 2007, 09:28:29 pm »
Konkurs portalu Elixir:

Cele:
Konkurs ma parę celów do osiągnięcia.
Po pierwsze wyszukać talenty do współpracy z Fantastyką.
Po drugie dać iskrę do powstania kolejnej partii świetnych opowiadań.
Po trzecie pokazać ludziom, kto tutaj naprawdę zna się na pisaniu.

Nagroda
Zależnie od ilości nadesłanych tekstów jedna, dwie, lub trzy osoby dostaną specjalny karnecik, dzięki, któremu ich twórczość będzie ukazywać się na Fantastyce w pierwszej kolejności do końca 2007. A oni szczycić się będą mianem najlepszych literatów elixiru. Co będzie nota bene zaznaczone przy ich nowych tekstach. Czeka ich wiec sława, chwała, wieniec laurowy, Exegi monumentum, oraz pomniki z brązu.
A istnieje awet szansa, że konkurs ten dostanie patronat góry i sypnie nagrodami rzeczowymi.

Tekst
Opowiadanie ma zostać napisany do 1 marca i przesłane na meila krysztalowa_kula@o2.pl.
Tegoroczny temat to: RÓŻA nie jedno ma imię.
Nie jest to bowiem taka zwykła róża, w tekście nie ma prawa znaleźć się jako taki kwiat. Można używać dowolnego znaczenia tego słowa, jego symbolicznego przedstawienia, alegorii, jako powiedzonko, coś może różę przypominać, jednak sama roślina sensu stricte nie ma wstępu między wersy. I w tytule proszę by się nie znalazła (choć to już po prostu żeby teksty rozróżnić, a nie 12 "Róż" jedna pod drugą.).
Tylko napiszcie te opowiadania starannie i skontrolujcie je dobrze, bo ze strony wsadzających nie spotkają się nawet z cieniem korekty.
Każdy autor może wystawić do konkurencji jeden tekst.

Głosowanie
Głosować będą sami czytelnicy po tym jak teksty znajdą się na portalu. A, jako, że zostaną wsadzone bezimiennie bronić się będą same opowiadania nie autor.
Wyróżnią trzy miejsca. Przy czym pierwsze dostanie trzy punkty, drugie dwa, trzecie jeden.
Tak sporządzony głos ma zostać wysłany na moje PW (Prywatne Wiadomości).
Tekst z największą ilością punktów wygra. Jeśli będzie ich więcej zostanie przyznane również drugie i trzecie miejsce.
Głosowanie skończy się po dwóch tygodniach od wrzucenia tekstów.
Osoby biorące udział muszą zagłosować. Jeśli tego nie zrobią ich tekst, nawet jeśli będzie najlepszy nie zostanie wzięty pod uwagę w klasyfikacji konkursowej. Oczywiście punkty przyznane sobie nie zostaną dodane, choć nie podejrzewam nikogo o głosowanie na siebie.
Do końca głosowania obowiązuje cisza wyborcza i proszę nie komentować w tym okresie startujących opowiadań.

Pióra w dłoń literaccy braci i siostry i niech muzy wam sprzyjają.