Autor Wątek: STATYSTYKI Z SIEGE OF GONDOR!  (Przeczytany 13982 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Glorfindel

STATYSTYKI Z SIEGE OF GONDOR!
« Odpowiedź #15 dnia: Marzec 08, 2004, 12:00:04 pm »
na wstepie przepraszam, że dwa posty pod soba ale ten bedzie długi, a poniewaz poprzedni tez nie jest z tych najkrótszych to nie chciałbym,zeby się zlewały i utrudniało to dostep o zasad.

Na wstepie generalna zasada strzelajac z maszyny wybieramy cel

1)Battlefield Target-chyba jasne o co chodzi(figurki) jedyny niezbyt logiczny punkt to zaliczenie tu ''fortress gate''

modele trafione przez maszyne i otrzymawszy ranę gina AUTOMATYCZNIE
oczywiscie można się bronic fate'm jak przezyja to sie przewracaja
wyjątek to modele o D10 lub 10W ktore co prawda też leża ale dostaja połowe swoich ran(zaokrąglamu w górę) np Balrog zamiast 1 rany dostanie 5

2)Siege target wszelkie nieruchomości+maszyny+wieże oblęznicze


RUCH

maszyny moga się ruszac razem z załogą jaśli są w kontakcie podstawka w podstawkę
przy 3 modelach pełny ruch
przy 2 połowa
modele o S6 i więcej liczą się za trzech
nie można przekraczać terenu trudnego


STRZELANIE Z MASZYNY

cel trzeba widzieć jak przy normalnym ostrzale
trafienie testujemy jak przy normalnym strzelaniu
(wykorzystujemy NAJNIŻSZE spośród umiejętności strzeleckich załogantów)
jezeli trafimy rzucamy czy pocisku nie zniosło
w tabelce scatter chart
chyba że to Siege target wtedy tabelke pomijamy :)

SCATTER CHART
1.poszło nie tak :cry:  wróg moze wyznaczyc Twój cel w 6'' w który pocisk trafił jeśli nie ma takowych to pocisk chybia
2-5 to samo ale pudło nie ma tragicznych efektów- wróg nominuje cel spośród własnych jednostek.jesli ich nie ma to pudło
6 prosto w cel!

widac wiec, że strzelanie w pojedyńczy model z dala od reszty to kiepski pomysl szanas trafienia jak 1 do 12 lub 1 do 18(mordor siege bow)

modele dobra nie mogą wybierac celu, który znajduje się bliżej niż 6'' od wlasnych jednostek (jak przy volley fire)

po trafieniu rozpatruje sie oczywiście rzut na obrażenia

ROZSTAWIENIE

Maszyny rozstawiamy przed wszystkimi innymi modelami
załoga musi stykac sie podstawką z maszyną

ZAŁOGA WYTRENOWANA

załoganci mogą sie przemieszczać miedzy maszynami danej rasy np. Gondorczycy między trebuszetem a Avengerem itp. nie wplywa to na ich skutecznosc

NIEWYTRENOWANA ZAŁOGA

do maszyn moga dolączaą inne figurki ale wpływa to a celność
trafienia następują tylko na 6-ce herosi nie moga używac might aby modyfiować rzuty odnoszące się do strzelania


BATTLECRY TREBUCHET 110p

S10 D10 Batter Points (odpowiednik woundów) 4
3 załogantów jak warriorsi z MT

można dokupic:
kolejnych za 7p od łebka
flaming  amunition 15p
siege veterans 15p
superior construction 20p
engineer captain 75p

opisze te upgrade'y za jakiś czas  

rules:
zasięg 96''
strzela volley fire(zasady wybierania celu + minimalny zasiąg 18'') ale trafia na 4+
po trafieniu wszystkie modele w promieniu 2'' dostają trafienie z S5
(ale nie przewracają się i nie giną automatycznie)
przeciwko siege targets można rzucuic dwa razy na wounda i wybrać wższy wynik

AVENGER BOLT THROWER 70p

S7 D10 BP 3

2 załogantów

zasięg 24''
stzela k6 pocisków w rundzie  za każdy wykonujesz odzielny rzut na trafienie
cele muszą się znajdować w promieniu 3'' od pierwszego
nie są automatycznie zabijane i przewracane :cry:
z powodu lepszej niz trebusz celnosci przy rzutach na scatter uzyj 3'' a nie 6''

flaming  amunition 15p
siege veterans 15p
swift reloaded 20p
engineer captain 75p



MORDOR WAR CATAPULT 90p

S10 D 10 BP 4

zasieg 96''
trzech załogantów ze sztyletami-statsy orków
można za 5p dokupic kolejnych

strzela volley fire(zasady wybierania celu + minimalny zasiąg 18'') ale trafia na 4+
po trafieniu wszystkie modele promieniu 2'' dostają trafienie z S6
(ale nie przewracają się i nie giną automatycznie

flaming  amunition 15p
siege veterans 15p
severed heads 5p
engineer captain 65p
troll 90p


MORDOR SIEGE BOW 50p

S9 D10 BP 3
2zalogantów ze sztyletami
następni po 5p

zasieg 48''
po trafieniu model jest przewracany i leci do tylu 2k6 cali jak po trafienu pociskiem Gandiego/Sarumana modele na drodze dostają trafienie z S5 i przewracają się chyba  ze mają silę 6 lub więcej
w rzutach na scatter uzyj 3'' zamast 6-ciu

flaming  amunition 15p
engineer captain 65p



no to by była jakaś  1/3 zasad :)  
reszta raczej nie predko bo mam cholernie duzo roboty na uczelni a i czekanie 3h żeby sięz netem połączyć już
mnie dobija ( problemów nie ma jedynie w nocy ale na to chwilowo nie liczcie bomusze odespać)

sorry za liczne blędy w pisowni
jak któs znajdzie merytoryczne to niech da znać
liczę szczególnie na Lu-trza :)


CDN
dopóki jest tu to CDN to znaczy że jeszce nie podałem wszystkiego
color=red]Aktualny ranking Ligi Ogólnopolskiej - już dostępny na [/color][size=13]Mitril.pl[/size]

Offline Lugburc

STATYSTYKI Z SIEGE OF GONDOR!
« Odpowiedź #16 dnia: Marzec 08, 2004, 01:29:17 pm »
Glor., zdradź mi co studiujesz????? Taaak z ciekawości pytam.
rki i Gobliny wszystkich krajów łączcie się!

Offline Glorfindel

STATYSTYKI Z SIEGE OF GONDOR!
« Odpowiedź #17 dnia: Marzec 09, 2004, 04:52:54 am »
stosunki miedzynarodowe (III) i historie(I) na UW

ps.POST ODNOŚNIE MASZYN ZOSTAŁ ZAKTUALIZOWANY :)
color=red]Aktualny ranking Ligi Ogólnopolskiej - już dostępny na [/color][size=13]Mitril.pl[/size]

Offline LordThom

STATYSTYKI Z SIEGE OF GONDOR!
« Odpowiedź #18 dnia: Kwiecień 01, 2004, 02:12:40 pm »
sorka zagrzalem sie, kazdy kto czytal ten post przed tym jak do zedytowalem wie o co chodzi  :P   :)

a teraz pytanko do Glorfindela- masz troche czasu, aby uzupelnic zasady do maszyn?
i]Czas nie ma początku ani końca.
Czas jest jak wąż Uroboros, który chwycił zębami własny ogon.
W każdym momencie kryje się wieczność.
A wieczność składa się z chwil, które ją tworzą.[/i]

Offline drachenfeles

STATYSTYKI Z SIEGE OF GONDOR!
« Odpowiedź #19 dnia: Kwiecień 01, 2004, 11:11:36 pm »
byłbym wdzięczny za zasady bomb urukow i pełniejszy spis wyposarzenia jednostek, tzn co mają, gdy wchodzą itp.

Offline Isembold

STATYSTYKI Z SIEGE OF GONDOR!
« Odpowiedź #20 dnia: Kwiecień 02, 2004, 09:53:15 pm »
Cytat: "Glorfindel"
taak... juz widze ten tłum :)

Tlumu nie ma, ale wlasnie znalazlem na mulku ladny pliczek co sie nazywa "Siege of Gondor Rulebook.pdf". Po wielu przejsciach z tym upartym oslem raczej watpie zeby to bylo to czego wszyscy szukaja :)
Ale moze...kto wie ;]

Cytuj
wiesz, dla mnie nie ma znaku równości między schalaniem się jak świnia i dobrą zabawa

A chyba nie myslisz ze ja stawiam ten znak:D Po imprezie po prostu nie chce sie siadac juz do kompa, a nie, ze nie mozna go w pokoju znalezc bo sie z drzwiami zlewa ;PP
Sorka za spore odejscie od tematu... :oops:
i]From the ashes a fire shall be woken. A light from the shadows shall spring.
Renewed shall be blade that was broken. The crownless again shall be king. [/i]

Offline Glorfindel

STATYSTYKI Z SIEGE OF GONDOR!
« Odpowiedź #21 dnia: Kwiecień 04, 2004, 01:22:28 am »
Drach. to o co prosiłeś:
Boromir startuje z heavy armour i mieczem no i horn of gondor
beregond -h.armour,longbow,hand weapon
citadel guard- h.armour + sword
gothmog handweapon+heavy arm.
szaman -spear(zapomnialem o niej napisac wczesniej -mea culpa...  )+heavy arm.=D5
morannonsi hand weap.+ heavy arm
trackersi orc bow i badziewne pancerzyki(i tak D3)


demolition charge 80p
1 berserker z pochodnia(nie moze walczyc mieczem jako 2r)
2 enginners-statsy jak zwykly uruk bez tarczy moga miec pochodnia za 1p
demolition charge ma  D7 i W3

ruch: 2 engineersow przenosi ladunek o pelen ruch, jesli niesie 1 to tylko o polowe

po podniesieniu z ziemi nie mozna go ruszyc w tej turze

ładunków nie moga przenosic inne modele niz uruk hai (tylko oni są równie popie..., ze by to zrobic ;) )

szaman nie moze rzucac zaklec niosac ladunek a strzelcy nie moga strzelac.

inny uruk moze zajac miejsce zabitego.

odpalanie:
ladunek musi lezec na ziemi
nie moze byc zdetonowany w ture w ktorej zostal upuszczony
detonuje go model z pochodnia-musi dotknac go podstawka w fazie walki
poniewaz to pewna śmierć musi zdac test odwagi aby odpalic ładunek :)

KABOOM
Po odpaleniu rzucamy w tabelce
1 niewypał  :cry:
2-5wybuch! WSZYSTKO(figurki, budynki, maszyny itp.) w zasiegu 2''/4cm dostaja k6 ran
( RAN A NIE TRAFIEN!!!!!) w przypadku battlefield target rzuca sie w BATTER CHART(kiedys to tez opisze...) na kazda zadana rane
6.BARDZO DUŻE KABOOM :) TO SAMO ALE RAN JEST 2K6!!!!

alternatywne detonowanie: jesli nie masz pochodni mozna spróbowac zdetonowac uderzajac w bombe bronią-test na odwage również jest potrzebny! rzucasz k6 za kazdego uruka ktory probuje to zrobic
na 6-tce detonacja

mozna tez zrobic to z dystansu strzelasz w bombe i jesli zadasz rane to detonacja na 4+ jesli straci 3 rany a nie wybuchnie usuń model z gry



BALISTA URUKÓW 65P

S9 D10  BP 4

zaloga: 3 uruków ze sztyletami(!!!!!) i w pancerzu

mozna ich dokupic za 10/szt

upgrade
flaming amunition 10p
superior construction 15p
enginner captain 85p

piercing shot :jak mordor siege bow
raise the ladders:wybieraz cel battlefield i jezeli trafisz jedna drabina w promieniu 6'' podnosi sie-dostaw ja do muru/sciany modele ktore ja niosly sa podnoszone razem z nia model na szczycie moze walczyc!

OPIS UPGRADE'ÓW

enginner capitain-statsy ja normalny kapitan swej rasy,ma ekwipunek jak załoga, ale moze uzywac mighta do podnoszenia rzutów maszyny (inni herosi nie mogą)

flaming amunition mozna przerzucic rzut w BATTER CHART

severed hand zamist pocisku moze strzelic glowami :)  S3+dodatkowo test na odwage lub w nogi
dla modeli w promieniu 2'' od celu.

siege veterans dwa rzuty w BATTER CHART i wybierasz wyższy

superior constr. zasieg wzrasta do 60''/140 cm
 swit reload rzucasz 2k6 i wybierasz lepszy wynik

troll:
katapulta moze strzelic 2 razy w turze o ile troll styka sie podstawka na poczatku tury i nie walczy
mozna dolaczyc tylko jednego trolla
nie liczy sie do minimalnej wymaganej liczby zalogi


to by bylo na tyle

reszta jest w zasadzie nieprzydatna (wrzuce jeszce drabiny i tarany)
a ja nie mam sily wklepywac tabelek z wytrzymaloscia i BP iluś tam rodzajów drzwi i ściańn:wall:

jak ktoś chce sobie porobic oblęzenia to dodatek jest nieodzowny

mam nadzieje że Isembold znalazł to co ma nadzieje że znalazł, bo to wszyskim ułatwi życie

sorry za wszystkie blędy literowe, skróty myślowe itp. ale jest już
troche póżno...
color=red]Aktualny ranking Ligi Ogólnopolskiej - już dostępny na [/color][size=13]Mitril.pl[/size]

Offline drachenfeles

STATYSTYKI Z SIEGE OF GONDOR!
« Odpowiedź #22 dnia: Kwiecień 04, 2004, 02:27:35 am »
Dzięki, zaraz wszystko wklepię do AB

Offline Isembold

STATYSTYKI Z SIEGE OF GONDOR!
« Odpowiedź #23 dnia: Kwiecień 04, 2004, 08:56:27 am »
Jest juz update do AB ze statsami z Siege of Gondor.
Oto link:
http://www.datafilesrus.com/ab/lotr4_0.ab

Jesli ktos jakies bledy zauwazy (zwlaszcza Glorfindel, bo on podrecznik ma :)) to niech da znac na forum
i]From the ashes a fire shall be woken. A light from the shadows shall spring.
Renewed shall be blade that was broken. The crownless again shall be king. [/i]

Offline Neo

STATYSTYKI Z SIEGE OF GONDOR!
« Odpowiedź #24 dnia: Kwiecień 04, 2004, 09:53:34 am »
Cytuj
Tlumu nie ma, ale wlasnie znalazlem na mulku ladny pliczek co sie nazywa "Siege of Gondor Rulebook.pdf".


Gdzie go znalazłeś?
img][/img]

Offline Glorfindel

STATYSTYKI Z SIEGE OF GONDOR!
« Odpowiedź #25 dnia: Kwiecień 05, 2004, 08:08:30 pm »
Cytat: "Isembold"
Jest juz update do AB ze statsami z Siege of Gondor.
Oto link:
http://www.datafilesrus.com/ab/lotr4_0.ab

Jesli ktos jakies bledy zauwazy (zwlaszcza Glorfindel, bo on podrecznik ma :)) to niech da znac na forum


Glorfindel nie zauważy bo AB nie używa ;)
color=red]Aktualny ranking Ligi Ogólnopolskiej - już dostępny na [/color][size=13]Mitril.pl[/size]

Offline drachenfeles

STATYSTYKI Z SIEGE OF GONDOR!
« Odpowiedź #26 dnia: Kwiecień 06, 2004, 09:29:42 am »
pytanie za 100 punktów, superior construction zwiększa zasięg do 60" baliście uruków, a ile trebuczetowi ??

Jankiel

  • Gość
STATYSTYKI Z SIEGE OF GONDOR!
« Odpowiedź #27 dnia: Kwiecień 06, 2004, 09:37:13 am »
Superior Construction jest tylko i wylacznie dla trebucheta. Zwiksza mu zasieg do 60" z 48" - z racji tego, ze trebuchet ma volley fire ostateczny zasieg wynosi 18"-120"

Offline drachenfeles

STATYSTYKI Z SIEGE OF GONDOR!
« Odpowiedź #28 dnia: Kwiecień 06, 2004, 10:20:31 am »
patrz wyżej Assault Balista ma superior construction za 15p, a warcry trebuchet za 20p

Jankiel

  • Gość
STATYSTYKI Z SIEGE OF GONDOR!
« Odpowiedź #29 dnia: Kwiecień 06, 2004, 10:29:40 am »
Racja - to przez to, ze maszyny uruk-hai opisane sa oddzielnie i nie zwrocilem na nie uwagi :oops:

 

anything