Autor Wątek: 1. Heroic action a czary 2. Kilka atakow 3. crossbow  (Przeczytany 7318 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Lord_cypher

1. Heroic action a czary 2. Kilka atakow 3. crossbow
« dnia: Marzec 29, 2004, 07:34:10 pm »
Witam!
Niedawno rozegralem z moim kumplem pierwsze 3 bitwy z czego dwie wygralem  8)  nie chce Was zanudzac opisem skladow naszych armii oraz przebiegiem bitew natomiast jeszcze sa drobne zgrzyty apropos zasad.
Mam pytanie jak w temacie:
 
1. Czy podczas heroic action np. Lurtz-a albo samego Sarumana, Saruman ktory znajduje sie w zasiegu bohatera wykonujacego heroic acion moze rzucic czar?

2. Jak wyglada konfrontacja bahatera, ktory posiada np. 2 ataki (np. Lurtz) z powiedzmy takim zwyklym gondorczykiem? zakladajac ze rzut na fight wygra Lurtz, gondorczyk cofa sie o 2cm i wtedy bohater ma prawo sprubowac dwukrotnie zadac gondorczykowi rane?

3. Czy kusze tak samo jak luki moga wykonywac volley fire?

W srode kolejna bitwa i mam nadzieje ze rowniez bedzie nalezala do mnie  :twisted:

Z gory dzieki za pomoc
Pozdrawiam
Lord_cypher
a Sarumana!!!

Offline Isembold

1. Heroic action a czary 2. Kilka atakow 3. crossbow
« Odpowiedź #1 dnia: Marzec 29, 2004, 08:36:30 pm »
Ad1. Nic Ci nie powiem, bo nie kumam zbytnio o co Ci chodzi...

Ad2. Bohater wtedy rzuca tyloma koscmi ile ma pkt ataku i od niego zalezy jak te uderzenia rozlozy. Moze je zadac jednemu, ale takze kilku (oczywiscie nie wiecej niz ma pkt A :))

Ad3. Na szczescie (zaraz zostane zbluzgany za to :P) kusze nie moga prowadzic salwy. Ta zasada akurat GW sie udala ;)
i]From the ashes a fire shall be woken. A light from the shadows shall spring.
Renewed shall be blade that was broken. The crownless again shall be king. [/i]

Offline Lord_cypher

1. Heroic action a czary 2. Kilka atakow 3. crossbow
« Odpowiedź #2 dnia: Marzec 29, 2004, 08:57:54 pm »
Dzieki Isembold za pomoc a co do punktu pierwszego to poprostu chodzi mi o to czy podczas heroic action mozna czarowac. Gdy jakis bohater zuzywa 1 pkt might moze wykonac heroic action, wowczas wszystkie jednostki znajdujace sie w promieniu 14cm od tego bohatera moga wykonac jakis ruch lub strzelic wiec czy Saruman znajdujacy sie w tym promieniu moze rzucic jakies zaklecie?

Mam nadzieje ze teraz zostalem doszczetnie zrozumiany   ;)  

Pozdrawiam
Lord_cypher
a Sarumana!!!

Offline drachenfeles

1. Heroic action a czary 2. Kilka atakow 3. crossbow
« Odpowiedź #3 dnia: Marzec 29, 2004, 10:27:09 pm »
Cytuj

Na szczescie (zaraz zostane zbluzgany za to ) kusze nie moga prowadzic salwy. Ta zasada akurat GW sie udala


tak, ale tylko częściowo, kusze nadal mają potężny zasięg, a to kompletna bzdura... niestety od kilkunastu lat nikt jeszcze nie uświadomił o tym chłopców Genialnego Wytfurcy.

Offline Lemartes

1. Heroic action a czary 2. Kilka atakow 3. crossbow
« Odpowiedź #4 dnia: Marzec 30, 2004, 08:26:29 am »
to pewnie dlatego ze zwiekszylo by to szanse zła
a teraz pytanko wutlumaczcie mi plz wszystko dotyczące salw plz :)

Offline Glorfindel

1. Heroic action a czary 2. Kilka atakow 3. crossbow
« Odpowiedź #5 dnia: Marzec 30, 2004, 10:42:00 am »
nie chce byc wredny ale ta zasada byla wyjasniana ze 6 razy wiec przejrzyj sobie poprzezdnie topiki

powtarzam swój stary apel:

Panowie!
zapisujcie sobie zasady/statsy jakie byly w danym topiku bo pewne pytania powtarzają się z przerażającą wręcz regularnością!!!!!
color=red]Aktualny ranking Ligi Ogólnopolskiej - już dostępny na [/color][size=13]Mitril.pl[/size]

Offline drachenfeles

1. Heroic action a czary 2. Kilka atakow 3. crossbow
« Odpowiedź #6 dnia: Marzec 30, 2004, 11:19:13 am »
Cytuj

Panowie!
zapisujcie sobie zasady/statsy jakie byly w danym topiku bo pewne pytania powtarzają się z przerażającą wręcz regularnością!!!!!


Kłopot w tym, że brakuje osobno moderowanego forum lotra i robi się straszny bałagan, ale miejmy nadzieję, że to się zmieni.

Offline pc1

1. Heroic action a czary 2. Kilka atakow 3. crossbow
« Odpowiedź #7 dnia: Marzec 30, 2004, 02:25:08 pm »
Akurat jeżeli chodzi o kusze, to gdyby pozwolić im na volley fire, stały by się najbardziej przegiętą bronią strzelecką (chyba, że już są).
To by spowodowało, że jednostka, która nimi włada, jest droższa w punktach.

Chociaż z drugiej strony dlaczego nie :)

Kusze mają bardzo dużą siłę nośną = daleko strzelają z dużą siłą. Łuki się z nimi nie równają.
Zbroje płytowe wymyślono głównie do ochrony przed bronią strzelecką - łukami.
W momencie wynalezienia kuszy nie było już sensu dzwigac zelastwa, które i tak belt przebijal, więc wyszły z mody :).

pozdrawiam wszystkich

Offline drachenfeles

1. Heroic action a czary 2. Kilka atakow 3. crossbow
« Odpowiedź #8 dnia: Marzec 30, 2004, 07:56:56 pm »
Cytuj

Kusze mają bardzo dużą siłę nośną = daleko strzelają z dużą siłą. Łuki się z nimi nie równają.
Zbroje płytowe wymyślono głównie do ochrony przed bronią strzelecką - łukami.
W momencie wynalezienia kuszy nie było już sensu dzwigac zelastwa, które i tak belt przebijal, więc wyszły z mody


Mądrze prawisz watsonie, ale nie wziąłeś pod uwagę jednej istotnej kwestji. Mianowicie faktu iż bełt nie ma lotki i to włąśnie jest przyczyną
a) niskiego zasięgu kuszy
b) uniemozliwia strzał innym torem niż linia prosta

Offline pc1

1. Heroic action a czary 2. Kilka atakow 3. crossbow
« Odpowiedź #9 dnia: Marzec 31, 2004, 09:43:04 am »
Masz rację z brakiem tych lotek, ale przy volley fire trzeba po prostu strzelic w gore, a potem strzala (bałt) spada juz własną masą. Grot jest najcięższą częścią, więc leci najniżej, choć oczywiście mogę się mylić.

Tak czy siak może to powodować spustoszenie.

Offline Tufzog

Belt kuszy
« Odpowiedź #10 dnia: Marzec 31, 2004, 10:32:46 am »
małe sprostowanie:

belt kuszy posiada lotki (dokladnie 2 szt)  8)

pozdrawiam
Tufzog
dzie dwóch się kłóci tam Mitril korzysta

Gdzie diabeł nie może tam Mitril'a pośle

Offline Herudaio

Trochę teorii latania czyli dlaczego kusza ma krótszy zasięg
« Odpowiedź #11 dnia: Marzec 31, 2004, 08:07:23 pm »
Od czego zależy odległość na jaką leci pocisk:
 Po 1. Od prędkości wylotowej którą pocisk uzyskuje podczas wystrzelenia
 Po 2. Zalezy od oporów ruchu
 Po 3. Od toru lotu
1. Kusza uzyskuje większą prędkość wylotową dlatego jest taka zabójcza, że przebija pełny pancerz płytowy na wylot.
2. Pociski mają podobne kształty więc opory są podobne, ale strzała ma zdecywanie większą masę niż bełt dlatego wolniej traci prędkość
(II Z.D.  a=F/m a opory są takie same :])
A propo lotek, bełty do kuszy czasem mają a czasem nie zależy to od zasięgu kuszy tzn kusze o małym zasięgu i np miniaturki osobiste (wszystkie wariacje kusz na ręke, w formie "pistoletu" itp.) nie mają lotek bo to nic nie zmienia a po co robić coś jak jest to nie potrzebne.
3. Przy torze płaskim łuk i kusza mają taki sam zasięg. Natomiast strzelanie lotem parabolicznym jest z kuszy niemożliwe. (Ze względu na budowe bełta który jest krótki o w miarę równym rozkładzie masy i małe lotki (nie mogą być duże bo bełt jest mały).
No to myśle że chyba wyczerpałem temat :)
I ask only for an enemy worth fighting and a cause worth fighting for". - Spartan Prayer
Liczy się gracz, rozpiska to rzecz wtórna.

Offline drachenfeles

1. Heroic action a czary 2. Kilka atakow 3. crossbow
« Odpowiedź #12 dnia: Marzec 31, 2004, 08:35:15 pm »
no nareszcie ktoś kompetentny  :)

Offline Tufzog

1. Heroic action a czary 2. Kilka atakow 3. crossbow
« Odpowiedź #13 dnia: Marzec 31, 2004, 08:53:31 pm »
Herudaio masz gdzies moze przyklad ryciny beltu bez lotek?
wszedzie w literaturze pokazuja belty z lotkami (drewnianymi lub z piora) stad moja wypowiedz.

Swoja droga niezly wyklad :)

Pozdrawiam
Tufzog
dzie dwóch się kłóci tam Mitril korzysta

Gdzie diabeł nie może tam Mitril'a pośle

Offline pc1

1. Heroic action a czary 2. Kilka atakow 3. crossbow
« Odpowiedź #14 dnia: Marzec 31, 2004, 09:03:18 pm »
Proszę bardzo, podoba mi się kierunek w jakim zmierza ten topis









z chęcią podyskutuję o zaletach kusz i łuków

pozdrawiam
pc1

PS. Herudaio dobra wypowiedz[/img]

 

anything