Autor Wątek: Zasadniczo zasady...  (Przeczytany 51743 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Descartes

Zasadniczo zasady...
« dnia: Grudzień 12, 2002, 09:31:14 pm »
Mam pare pytan odnosnie Mordheim, w ktorego zaczalem sie ostatni nieco
bawic, wiec po kolei:
1. szarza - jezeli przeciwnik jest w zasiegu szarzy, ale stoi za np.
rogiem, tak, ze go nie widze, to czy moge wykonac ruch prosto, az
pojawi sie w zasiegu widzenia i wtedy zaszarzowac, czy tez moge od
razu wykonac szarze (choc go nie widze), czy tez w zaden sposob nie
moge go zaatakowac (i jak wytlumaczyc tu np, ze wychodze zza tego rogu
i wpadam wprost na niego - nikt nic nie robi i stimy do kolejnej
tury?)
1a. i czy jakies znaczenie ma tutaj ukrywanie postaci?

2. Szarza - jezeli ktos szarzuje na moj model, a ja posiadam bron
strzelecka, czy moge wystrzelic w szarzujacego przeciwnika zanim
dojdzie do zwarcia?

3. Posiadajac brace of pistol moge strzelac w kazdej turze. Oznacza to
ze moge strzelac w kazdej mojej turze, czy rowniez w turze przeciwnika
(czyli tura 1 - moj ruch - strzelam, ruch przeciwnika - rowniez
strzelam, powiedzmy w starciu, moja tura i znowu chce strzelic, bo mam
wolne pole - moge czy nie?)

4. nokaut - jezeli moja postac w turze przeciwnika zostala knocked
down, to moze wstac:
a. W najblizszej mojej turze (czyli za chwilke)
b. w turze przeciwnika (przed czy po fazie combat?)
c. w kolejnej (drugiej) mojej turze?

5. Jezeli jest takie ustawienie:
   A-B-C
, gdzie A i B to moje postacie i B jest Knocked down, to czy C moze
dobic B czy tez A moze w jakis sposob zapobiec temu? czy A musi byc w
starciu z C?
sorki za ew. problemy, ale od jakiegos czasu mnie to nurtuje i nie
moge znalezc jasnych odpowiedzi na te pytania nigdzie indziej (jakos
nie moge dogadac sie z podrecznikiem).
Pozdrawiam
Descartes
ance with the Sword

Offline drachenfeles

Zasadniczo zasady...
« Odpowiedź #1 dnia: Grudzień 12, 2002, 10:44:10 pm »
AD 1

Możesz podejść i gdy zobaczyć zaszarżować, jeżeli chcesz odrazu to musisz to zadeklarować i wykonać test I, jeżeli oblejesz to = failed charge, w innym wypadku normalnie.

AD 2

NIE

AD 3

Zasadniczo nie, lecz możesz, gdy walczysz wręcz, to znaczy, że gdy ktoś cię zaszarżuje i masz akurat nabity pistolet to możesz strzelić poświęcając 1 A. Nigdy nie strzela się w turze przeciwnika.

AD 4

Wstaje w twojej fazie rekonwalescencji (reckovery phase), może przeczołgać się max 2" od przeciwnika, nie może atakować, może walczyć TYLKO jeśli jest zaangażowana w walkę wręcz.

AD 5

Jeżeli A i B byli zaangażowani w walkę wręcz z C, to C musi atakować A, gdy B leży.

Pozdrawiam
Drachenfeles

Offline Descartes

Zasadniczo zasady...
« Odpowiedź #2 dnia: Grudzień 13, 2002, 12:58:19 am »
Wielkie dzieki za odpowiedzi, ale jeszcze kilka uwag:
ad1. Czyli mozesz wykonac normalny ruch(bieg) powiedzmy 2 cale, i gdy zobaczysz przeciwnika - wykonac szarze wykorzystujac pozostale punkty ruchu, dobrze rozumiem?
ad3. Chodzilo mi o walke wrecz, dokladnie:
pierwsza moja tura - strzelam do przeciwnika z pistololetu nr1
pierwsza tura przeciwnika - atakuje mnie, w walce strzelam (z drugiego pistoletu)
druga mt: atakuje go - i czy moge teraz strzelac z pistoletu nr 1, czy wlasnie teraz go przeladowuje? i kiedy przeladuje pistolet nr2? czy juz w trzeciej tp bede mogl wystrzelic? amoze takie rzeczy sa liczone w najblizszej recovery turn?
ad4. Zakladajac, ze przeciwnik atakuje mnie w swojej turze, moja postac pada knock down, to czy gdy zaraz pozniej nastepuje moja faza recovery, to jest ona juz na nogach?
i od razu - w jaki sposob moze walczyc? przeciez jest wtedy automatyczne trafienie i ooc?
pozdrawiam
Descartes
ance with the Sword

Offline Mart

Zasadniczo zasady...
« Odpowiedź #3 dnia: Grudzień 13, 2002, 07:35:00 am »
Ad4.Każdy wojownik który wstaje  zawsze uderza ostatni nawet po broni dwóręcznej w turze w której wstał.

Offline skolo

Zasadniczo zasady...
« Odpowiedź #4 dnia: Grudzień 13, 2002, 10:16:41 pm »
Witam Cie Descartes jako szef calego tego dzialu. Milo ze zaczales sie interesic Mordheimem ;) Wyslalem ci kilka rzeczy na serverek, ale chyba nie zauwazyles bo nie dales odpowiedzi ;)) W kazdym razie sciagnalem caly stuff z twojego ftpa i bardzom zadowolon . pzdr

Offline drachenfeles

Zasadniczo zasady...
« Odpowiedź #5 dnia: Grudzień 13, 2002, 10:18:04 pm »
ad 1.

Nie możesz biec, a potem szarżować, możesz tylko podejść np 2", a następnie zaszarżować na 4".

ad 3.

jeżeli jest twoja faza możesz albo strzelać, albo atakować. nie na raz.
jednakże z pistoletu można strzelać w walce wręcz, tzn. Szarżujesz i zamiast atakować bronią strzelasz - raz. Jeżeli masz 2 pistolety możesz strzelić, lecz poświęcasz na to drugi atak. Jeżeli zostały ci jeszcze ataki to noramalnie jak w walce wręcz.

jeśli chodzi o ładowanie to po strzale musi minąć 1 twoja tura i dopiero można strzelić ponownie.

ad 4.
Jeżeli ktoś cię szarżuje i w efekcie pod koniec tuty on stoi nad tobą, a tyleżysz (knocked down). Mija jego tura i zaczyna się twoja.
Ty w recovery phase wstajesz i musisz walczyć z tym gosciem, który cię położył, z tym, że jak słusznie zauważył Mart atakujesz zawsze jako ostatni lecz traktowany jesteś jak normalny model o W1.

Gdyby ktoś bił cię, gdy jesteś knocked down to trafia automatycznie, lecz wounduje normalnie. Masz prawo do rzutu na armour save oraz do parady.

Gdy leżysz stunned to ten, kto poświęci 1A na uderzenie ciebie automatycznie zdejmuje cię ze stołu.

drach

Offline Descartes

Zasadniczo zasady...
« Odpowiedź #6 dnia: Grudzień 14, 2002, 03:01:42 am »
thx za informacje i (skolo:) ) mile przyjecie.
mialem informacje na serwerze, ale ... coz, musisz mi wybaczyc - jest ich sporo i w sumie odpisuje wtedy, gdy sprawa jest kluczowa:) no ale mysle, ze teraz, skoro spotykamy sie tutaj, nieco blizej zainteresuje sie Twoimi propozycjami (ale musisz mie je przypomniec).
Mysle ze w mordheima pobawie sie ladny kawalek czasu, jak tylko bede mial wiecej czasu na przyswojenie zasad. A dzis jeszcze traningowa partyjka, pewnie wykorzystam informacje i wrzuce jeszcze kilka zapytan.

i od razu jeszcze raz punkt1.
jezeli muwisz - podejsc 2 cale, a nastepnie zaszarzowac, masz na mysli: w kolejnej turze? jesli tak, to to nie jest dla mnei mila informacja:)
moze od razu pytanie - jak sie rozpatruje postacie ukryte? i jakie szanse na ich zauwazenie maja kranoludy?(nieco retoryczne pytanie:) )
pozdrawiam
Descartes
Skolo: nie wiem, czy podalem na serwerze, ale jak cos pilnego odnosnie ftp rpg, to: angh@wp.pl
ance with the Sword

Offline Ulthran

Zasadniczo zasady...
« Odpowiedź #7 dnia: Grudzień 14, 2002, 07:59:49 am »
x/6*100% gdzie x to jego inicjatywa :)
chyba idziesz 2 cale w tej samej turze szarżujesz... ale ręki nie dam :)

Offline Rondel

Zasadniczo zasady...
« Odpowiedź #8 dnia: Grudzień 14, 2002, 02:45:14 pm »
Czy jesli postac ma dwa ataki, nie znajduje sie w HtH to moze oddac dwa strzaly np. z luku?

Offline drachenfeles

Zasadniczo zasady...
« Odpowiedź #9 dnia: Grudzień 14, 2002, 03:15:32 pm »
ataki liczą się tylko w HtH, atrzelać można zawsze raz, nie znam takiej zasady, może się mylę?

Można podejść i zaszarżować w jednej turze;
zużywasz 2 punkty M na podejście 2" i 2 na szarżę na 4". Kwestia umowna, gdyż niektórzy poprostu liczą 8" na szarżę i biegają zakosami, lecz zasady mówią, że biagać można tylko w linii prostej...

Offline skolo

Zasadniczo zasady...
« Odpowiedź #10 dnia: Grudzień 14, 2002, 10:02:27 pm »
Cytat: "Descartes"
Skolo: nie wiem, czy podalem na serwerze, ale jak cos pilnego odnosnie ftp rpg, to: angh@wp.pl


cos probowalem pisac cholera na twojego mejla z grupy dyskusyjnej, ale sie maskujesz i nic z tego nie wyszlo:)
jak co to sie odezwe :)

Offline Descartes

Zasadniczo zasady...
« Odpowiedź #11 dnia: Styczeń 07, 2003, 11:57:45 pm »
Witam ponownie - ciag dalszy pytan:)
Jak to jest z szarza - jezeli nie widze przeciwnbika, bo jest za jakas sciana cxzy kamieniem, ale sie nie ukrywal, to czy moge na niego szarzowac? i jak w wypadku, gdy sie ukrywal?
Dalej - wczesniej bylo powiedziene, ze moge podejsc kawalek, a gdy zaobacze przeciwnika - zaszarzxowac. Ale jezeli pierwszym etapem ruchu jest szarza, a potem dopiero move, to to sie kloci nieco. Moze ktos to dokladnie rozstrzygnac?
trzecia sprawa, to rany. Jezeli zadam przeciwnikowi o w=1 2 rany. to jak je rozpatrzyc? liczyc tylko jedna? i jai wplyw na walke ma 0 w u przeciwnika?
pozdrawiam
ance with the Sword

Offline Mart

Zasadniczo zasady...
« Odpowiedź #12 dnia: Styczeń 08, 2003, 11:40:59 am »
OK najpirw odpowiem na drugie pytanie(w1=2) jeżeli postać ma wiele ran to normalnie odejmujesz ,natomiast jeżeli postać ma jedną rane(zero)rzucasz  2x w tabeli obrażeń i wybierasz wyższy wynik. np wypadło 1(znokautowany) i 6 (zdjęty z placu boju) liczy się 6.

Gdy przeciwnik się nie ukrywa  ale go nie widzisz możesz go zaszarżować albo podchodząc(opisane wyżej) albo gdy jest 4" od twojej postaci rzucasz test na incjetywe i jeśli się udał szarżujesz.

Offline Nilgar

Zasadniczo zasady...
« Odpowiedź #13 dnia: Styczeń 08, 2003, 01:29:16 pm »
OK, generalnie jak koleś biega bez Woundów (dostał np. Knock Out  i wstał w kolejnej turze)  to ma jakiekolwiek minusy od tego, czy też traktowany jest zupełnie tak samo jak by miał 1 Wound?

Offline Vatt'ghern

Zasadniczo zasady...
« Odpowiedź #14 dnia: Styczeń 08, 2003, 05:19:19 pm »
jest traktowany tak jakby mial 1 wound.

moje watpliwosci wzbudza co innego. czy podejscie i szarze mozna wykonac w JEDNEJ I TEJ SAMEJ TURZE? wedlog zasad nie, ale nikt tego nie podkreslil i stad nawet ja zglupialem. chyba ze sa jakies inne zasady, ktorych nie znam?

 

anything