Witam
No ale wiedziałem że przetrawię w końcu wypiedz Pafnucego, i jestem dumny z tego że zajęło Mi to tak niewiele czasu!
![Question :?:](https://forum.gildia.pl/Smileys/bb/question.gif)
No, dobra ale przecież w zasadzie każda profesja nadaje ci pewne ograniczenia, drogę, wzkazówki, i tym podobne rzeczy. W pewnym stopniu definiują sposób gry. I wszyscy zdają sobie z tego sprawę w czasie ich wyboru. Dlatemu nie wydaje Mi się, żeby tworzenie specjalistów w danej dziedzinie było czymś złym.
Trzeba pamiętać, że profesje zaawansowane są już pewnego rodzaju specjalnościami. I tak już nie raz padało tu stwierdzenie, iż profesja
Zabójcy jest specjalizacją takich profesji jak
Zabijaka czy
Oprych.
Przecież przedtem przewiną się wątek grajka (czy czegoś tam bardopodobnego), w którym założeniem było że nie jest to stereotypowy bard, tylko postać wyuczona do gry na instumeńcie.
To w takim bądź razie jaki jest stereotyp barda? I czy właśnie bard nie jest przyuczony do grania na instrumencie? Moim zdaniem, to właśnie pula umiejętności dodatkowych daje nam pole manewru, dzięki czemu nasza postać nie będzie sztampowa. Bo do w/w przykładu barda, (a mówiąć konkretnie profesja
Cyrkowiec- trubadur) możemy dodać np: umiejętności
etykieta czy
heraldyka i może jeszcze
urok osobisty i w ten sposób otrzymujemy muzykanta, który wrazam ze swoją trupą występuje tylko na dworach szlachty. I nie jest to już "stereotypowy" bard. I to mam właśnie na myśli pisząć, iż nie widzę sensu, by tworzyć specjalizacji lub klonu profesji
Cyrkowiec- trubadur, która nazywała by się
"Bard grający tylko u bogatych" (nazwa wymyślona z głowy.
Rozumiem małą modyfikacje np. Arabski zabójca to Assasyn i będzie wyposażony w umiejetność teologia, czy kislevski będzie zwał się skrytobójcą itp.
Uważam, że te specyficzne różnice moża przede wszystkim pokazać odgrywaniem. Zabójca z Arabii będzie na siebie mówił assain, a z innego regionu lub nawet rasy jeszcze inaczej. A wspomniany przez Ciebie przykład dodawania kilku umiejętności, ja bym zastąpił pulą umiejętności dodatkowych.
Nasuwa mi się taki wniosek, iż właśnie chyba pula umiejętności dodatkowych jest dość zapomniana. Poza tym najprostsza modyfikacja zasady z tą pulą związana, czyli pominięcie losowania, a danie wyboru Graczowi (pod opieką MG rzecz jasna
![Wink ;)](https://forum.gildia.pl/Smileys/bb/wink.gif)
), może już czynić różnice w jedej profesji.
Pozdrawiam