Autor Wątek: LARP na Teleporcie  (Przeczytany 3299 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Kret

LARP na Teleporcie
« dnia: Czerwiec 03, 2004, 07:08:35 pm »
Witam.

Rys historyczno - fabularny znajduje się na Nowej Gildii w dziale LARP, polecam tam zajrzeć, bo nie chciałbym powtarzać dwa razy. Przypomnę jedynie reguły i podstawowe informacje:


"Ulica Wolności 2: Reguła przetrwania" - LARP terenowy w konwencji "cyberpunk - postapocalytpic".
Teleport, Gdańsk, 7 - 11 lipca.

Spotkanie organizacyjne - 9 lipca (piątek) po południu/ wieczorem. Gra rozpoczyna się o godz. 0.00 10 lipca.

<Nie znam jeszcze tej miejscówki Teleportu. Tak więc nie potrafię podać dokładniejszych danych co do miejsca spotkania organizacyjnego. Transport na miejsce gry odbędzie się aerodynami... znaczy samochodami>

Obowiązkowe posiadanie gogli. Zasady "Ulicy Wolności" z modyfikacjami dla broni automatycznej i walki wręcz.
Postacie mogą być związane z wydarzeniami z pierwszej edycji (konieczny szczegółowy opis relacji) lub być tymi samymi postaciami (wymagana również historia bohatera od czasów Rewolucji).

Wszelkie pytania, zgłaszanie postaci i dodatkowe informacje:
exile@panda.bg.univ.gda.pl

Dodatkowe informacje o świecie Tricity dostępne są na http://3city.org ; forum dostępne pod http://giersik.superhost.pl/forum

Reguły fizycznej obecności:
Zasady "Ulicy Wolności" opierały się od początku na uczciwości i klimacie, a nie na bezwzględnym trzymaniu się reguł. Tej gry nie można wygrać ani przegrać, tak więc wszelkie reguły służą raczej ułatwieniu zachowania się niż planowaniu osiągnięcia jakiegokolwiek celu. To nie paintball.

0. Przez cały czas trwania gry nie wolno zdejmować z oczu okularów ochronnych. Zdjęcie gogli oznacza automatyczną śmierć i zakończenie gry. W nagłych wypadkach należy zastosować "Offgame" i poprosić sędziego (Mistrza Gry) o wskazanie bezpiecznego miejsca (przewidziane jest jedno lub dwa na terenie).

Zasada "Offgame" oznacza, że wypowiadając te słowa w dowolnym momencie przerywamy grę. Nie można wówczas nic robić za wyjątkiem wyjaśnienia kwestii technicznej rozgrywki. "Offgame" należy stosować tylko w szczególnych wypadkach i należy to robić w obecności sędziego.

Sędzia jest bogiem świata gry i to co mówi jest bezwzględnie wiążące Graczy dla ich własnego bezpieczeństwa i dobrej zabawy.

Najważniejsza jest dobra zabawa.

Gracze deklarują w swojej karcie postaci kategorię gracza. Są 2 kategorie:
A - oznacza, że inni gracze nie mogą dotykać gracza. Walka wręcz odbywa się na zasadzie Papier - Nożyce - Kamień.
B - Gracz może być złapany za ubranie, pociągnięty lub dotknięty. Dozwolone jest blokowanie i markowanie ciosów, niedozwolone są podcięcia i uderzenia i chwyty niebezpieczne. Walka odbywa się na zasadzie paski-do chyba, że gracze wybiorą inną formę za obopólną zgodą.
Gracze poniżej 18 roku życia przydzielani są automatycznie do kat. A chyba, że wyraźnie zażyczą sobie zmiany przydziału.
Walka bronią białą i palną odbywa się tak samo dla obu kategorii. Broń białą stanowią noże gumowe, pałki symulujące elektroszokery, pałki, topory, miecze i inne rodzaje broni białej wykonane z miękkiego plastyku lub gumy. Pojedyncze trafienie bronią białą jest uznawane za ranę, podwójne - za ranę ciężką.
Walka bronią palną symulowana jest replikami karabinków typu airsoft, czyli popularnych karabinków i pistoletów na kulki plastykowe 6mm. Nie ma dolnej granicy co do prędkości wylotowej kulki. Trafienie kulką jest odczuwalne i powinno zostać odegrane tak, jak trafienie z broni białej. Jedno trafienie na lokację - rana ciężka.
Podczas gry możliwe są zachowania które w normalnym życiu uznalibyśmy za niedopuszczalne - obelgi, ataki słowne, symulowane układy podległości i inne specyficzne układy społeczne. Nie należy ich nadużywać, jednak wolno je stosować w celu urealnienia gry. Osoby, które napotkają Gracze w swoich przygodach to postacie które otrzymały pewne wytyczne co do stylu gry i ich stosunek do postaci graczy nie jest tożsamy ze stosunkiem do samych graczy.
Istnieją następujące rodzaje lokacji trafienia: kończyny, tors, głowa. Trafienie z broni białej dwukrotnie w dowolną lokację oprócz głowy to rana ciężka, jednokrotnie - lekka (głowa: raz - ciężka, dwa - śmiertelna). Trafienie z elektroszokera to zawsze najwyżej ogłuszenie, czyli utrata przytomności na 5 minut. Trafienie z broni palnej raz w dowolną lokację oprócz głowy to rana ciężka, 2 razy - śmiertelna. Trafienie w głowę to odrazu rana śmiertelna.
W przypadku rany lekkiej konieczne jest obwiązanie lokacji. Można jej używać, ale znacznie bardziej niezgrabnie i powolnie. W przypadku rany ciężkiej należy podać lek i obwiązać lokację. Wybranej lokacji nie można używać do poruszania się lub korzystania z przedmiotów (trafiony tors oznacza konieczność niesienia rannego na noszach lub tak, aby mógł się całkowicie rozluźnić). Rana śmiertelna to 30 sekund na wbicie Anatasonidu lub innego wspomagacza leczenia - jeśli się uda, rana przekształca się w ciężką. Jeśli nie, ranny umiera.
Torturowanie odbywać się może tylko w obecności sędziego.

Utrata przytomności jest równoznaczna całkowitemu wyłączeniu na okres 5 minut.

W przypadku śmierci postaci należy odczekać w miejscu zgonu aż akcja przeniesie się w inne miejsce i udać się do sędziego po dalsze instrukcje.

Organizatorzy gry nie ponoszą żadnej odpowiedzialności związanej z uczestnictwem w grze, nie zapewniają też ubezpieczenia (gra nie odbywa się na terenie konwentu Teleport).


Czekam na chętnych i na zgłoszenia. Pozdrawiam serdecznie

Kret