Autor Wątek: KONWENT I TURNIEJ MORDHEIM  (Przeczytany 51356 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline MiSiO

KONWENT I TURNIEJ MORDHEIM
« Odpowiedź #45 dnia: Czerwiec 22, 2004, 04:39:30 pm »
scenariusze - skitmish moga byc ciekawe. moze jakis wyrdstone hunt? a co do prochowej... nie dosc z strzebla jest za 35! (po obnizce z jakies 28)gc, strzela co 2 tury to ma jeszcze wybuchac? a potem to niby jak ja odkupie? z ubezpieczenia? do tego znikomosc duza. (no i jak grupa nie ma tego samego sprzetu - jeden stracil bron, to co?). dla mnie tazasada na turnieju jest za duza loteria.

ale na brak najemnikow da sie zgodzic... tylko wtedy skaveny to dopiro beda rozrabiac... :)

Offline Udo Twardke

KONWENT I TURNIEJ MORDHEIM
« Odpowiedź #46 dnia: Czerwiec 22, 2004, 09:36:03 pm »
zamiast wybuchnać moze jesze komus przypinkolić z wiekszą siła, na dwoje baba wróżyła

Niebawem pojawi sie nowa alternatywna wersja regulaminu samej rozgrywki
ódl sie do Jasnego Sigmara bym nie znalazł w tobie niczego co pragnąłbyś Ukryć

Offline nahar

KONWENT I TURNIEJ MORDHEIM
« Odpowiedź #47 dnia: Czerwiec 23, 2004, 01:06:43 am »
Zdecydowanie nie zgadzam się z Misiem - krytyki dla broni prochowej są super, a obniżanie na nią cen nie ma sensu, bo szkoda sie biedzić z liczeniem. Jak Ci wybuchają to strzelaj z łuku, ja tam mam bande piratów WYŁĄCZNIE z bronią palną za NORMALNĄ cenę i z krytykami i nie narzekam, a wręcz jestem zachwycony. To nie szachy zeby wszystko przewidywać.

Najemnicy wedle woli (zakaz ich na starcie moze być pewną odmianą).
Scenariusze są dostepne na naszej stronie (link w poscie klubu Treasure Hunters), oraz na NG.
paweł

Offline RafiK

KONWENT I TURNIEJ MORDHEIM
« Odpowiedź #48 dnia: Czerwiec 23, 2004, 05:51:50 am »
Witam

Oto zaakceptowany przez władze (organizatorów) zarys zasad turnieju Mordheim na konwencie Goblikon 13.-15.08.2004.

Wystawiane bandy są oczywiście nowe, bez żadnych rozegranych bitew na starcie ;)
Dopuszczalne są WSZYSTKIE bandy z podręcznika i annuala - będą kopie robocze tych podręczników do wglądu u sędziów na turnieju (jakby kto nie pamiętał czegoś).
Rozpiski band, które są traktowane jako deklaracja wzięcia udziału w turnieju, proszę dostarczyć je (mail'em lub na żywca) do godz. 17. w piątek, pierwszego dnia konwentu (13.08.). Potem musimy rozstawić graczy więc po tej dacie zgłoszenia na turniej nie będą przyjmowane.
Sędziowie nie występują, jedynie w wypadku nieparzystej liczby graczy wystawiana jest banda sędziowska, naturalnie nie może ona zwyciężyć w turnieju ;)

Po zebraniu graczy następuje rozstawienie pierwszych par wg ratingu band - tak by słabsi grali ze słabszymi, mocniejsi z mocniejszymi. W wypadku równego ratingu o rozstawieniu zadecyduje rzut kostką.

Turniej odbywa się w etapach:
I etap to rozegranie zmodyfikowanego scenariusza "Jaskinia Trolli". Novum jest tutaj fakt, że bandy do rabowania jaskini przystępują osamotnione a Trollami kierują naprzemiennie przeciwnicy rozstawieni do pierwszych par w turnieju :)
II etap - scenariusz "Eskorta",
III etap - walczą tu za sobą zwycięzcy i pokonani wg pierwotnej rozpiski, używając scenariusza "Łowcy nagród",
IV etap - po ponownym  przeliczeniu ratingu nowe zestawienie par (niewykluczone, że ktoś znowu na siebie trafi ;)) i gra wg scenariusza "Wieża Czarodzieja",
V etap - scenariusz "Stare porachunki" a jeśli bandy ze sobą jeszcze nie walczyły to grają "Polowanie na czarownice" (zmodyfikowane o tyle, że ze stosu nie ściaga się swego herosa tylko postać sędziego turniejowego ;))
rozstawienie do tego etapu jest oparte o zdobytą dotąd ilość punktów zwycięstwa.

Jeśli pięć etapów nie wyłoni kolejności w tabeli turnieju nastąpią dogrywki rozegrane na zasadzie pojedynków na arenie przedstawicieli każdej bandy (bohaterów).

Punkty przyznawane będą wg zasady - 3/zwyc., 2/remis (bitwa nierozstrzygnięta), 1/porażka.
Punkty dodatkowe:
0-2p. za malowanie bandy (obaj główni sędziowie nieźle znają się na malowaniu, sami malują i obaj lubią kompletnie różne klimaty więc nikt nie powinien być pokrzywdzony).
0-2p. za "klimat" bandy (rozumiem przez to: idee bandy, zastosowane konwersje i wykończenie figurek oraz podstawek).
Malowanie i "klimat" chcieliśmy ocenić na początku turnieju, żeby na koniec nie być posądzanym o manipulowanie tabelą :)
2p. otrzyma na koniec gracz uznany w głosowaniu innych graczy najbardziej fair (taki, z którym granie da Wam najwięcej radości)

sędziowie mogą odjąć w trakcie bitwy 2p. osobom, które mimo dwukrotnych ostrzeżeń będą: awanturować się z sędzią lub innym graczem, oszukiwać itp. (to będzie tzw. "czerwona kartka", na ME się sprawdza).

Offline RafiK

KONWENT I TURNIEJ MORDHEIM
« Odpowiedź #49 dnia: Czerwiec 23, 2004, 06:04:55 am »
Sorry za postowanie pod rząd, ale tamten mi się jakoś "sam wysłał"...

Zasady turnieju (more):
nie wolno używać w całym turnieju Bohaterów Specjalnych (Dramatis Personae),
najemników zapraszamy tylko podręcznikowo/annualowych wg normalnych cen i zasad,
korzystamy z rozszerzonych tabel trafień krytycznych (sztylet dostaje krytyki jak walka bez broni),
ceny sprzętu są podręcznikowe (można brać sprzęt z annuala - rapiery, pawęże...), nie bawimy się w obniżanie cen, przeliczanie itp.
wszystkie lokacje ustawiają sędziowie (zagramy pewno na 3-4 stoły, gęsto obstawione budynkami),
sprzęt z adnotacją rzadkości (rare) mozna kupować wg zasad podręcznikowych, nie ma tu żadnych ograniczeń.

Na Wasze sugestie czekam jesli chodzi o wydarzenia losowe: kusi mnie żeby je odpuścić i grać bez nich (przyspiesza to rozgrywki) ale dajcie znać czy to dobry pomysł.

Proszę o konstruktywną krytykę i wyrozumiałość (pierwszy raz tworzę zasady turnieju Mordki). Pozdrawiam wszystkich.

P.S. wszystkie scenariusze są w wersji spolszczonej na stronce Gildii, więc zachęcam do odwiedzin.
P.S.2. wszelkie modyfikacje scenariuszy oraz dokładne zasady turnieju pojawią się na dniach na oficjalnej stronie konwentu www.goblikon.com

Offline nahar

KONWENT I TURNIEJ MORDHEIM
« Odpowiedź #50 dnia: Czerwiec 23, 2004, 08:07:18 am »
REWELKA!!!
więcej po południu.
Przyjade na 200%!
A i bez wydarzen - szybkość rozgrywki jest BARDZO WAŻNA.
Pozdrowiam i do zobaczenia w Mordheim.
paweł

Offline Wercyngetoryks

KONWENT I TURNIEJ MORDHEIM
« Odpowiedź #51 dnia: Czerwiec 23, 2004, 08:36:50 am »
Zabieram sie z Toba, najprawdopodobniej zabieram zielona mase :lol:  :lol:  :lol:

Offline drachenfeles

KONWENT I TURNIEJ MORDHEIM
« Odpowiedź #52 dnia: Czerwiec 23, 2004, 08:50:00 am »
mnie też się podoba, chciałem inwazję norsów przeprowadzić, ale trudno, wezmę krasnale.

Offline Dwalthrim

KONWENT I TURNIEJ MORDHEIM
« Odpowiedź #53 dnia: Czerwiec 23, 2004, 11:27:47 am »
Git!!! Wchodze w to na 100-we! Jak pisałem wcześniej stawiam się z Bretonią or Ostlandem ;) Będą zdarzenia losowe?!!!? Było by trochę ciekawych niespodzianek typu "drzewko szczęśćia" :lol:
JAH RASTAFARAI-SIGMAR HELDENHAMMER EMPEROR I!!!"


Offline nahar

KONWENT I TURNIEJ MORDHEIM
« Odpowiedź #54 dnia: Czerwiec 23, 2004, 12:33:35 pm »
Wydarzenia losowe strasznie zwalniają grę i na turnieje się nie nadają.
paweł

Offline goobos

KONWENT I TURNIEJ MORDHEIM
« Odpowiedź #55 dnia: Czerwiec 23, 2004, 12:45:20 pm »
no nie wiem-czasem jak wyskoczy drzewko czy burza to potrafi mocno przyspieszyc gre likiwdujac bande albo i dwie ;)
-(..)Wiec nie ma w wlace nic pieknego?Nie ma.Pot, krew smrod...Nie spotkalem takiego, co dostal mieczem i sie nie sfajdal." "Achaja" A. Ziemianski

Offline RafiK

KONWENT I TURNIEJ MORDHEIM
« Odpowiedź #56 dnia: Czerwiec 23, 2004, 12:58:42 pm »
Po pierwsze cieszę się, że zasady turniejowe spodobały się starym wyjadaczom ;) Miałem małą tremę, ale skoro jest ok to ok.

Po drugie małe sprostowanko - sam jestem fanem zdarzeń losowych, uwielbiam te niespodzianki! Ale niestety wiem z doświadczenia, że najcześciej jednak spowalniają one rozgrywkę. Drużyny zamiast uskuteczniać założenia scenariusza rzucają się na pająki/szczury/bloodletter'ow albo co tam jeszcze wyłazi... Walki jest o morze więcej no i wychodzi 3-godzinna bitwa. A jeśli będzie więcej uczestników - sami wiecie. Turniej jest, owszem, dwudniowy ale jednak jakieś limity trzeba sobie narzucić. Tymbardziej, że jak widzę band może być nawet kilkanaście (co mnie baaardzo cieszy, chętnie poznam chłopaków, znanych dotąd tylko z relacji turniejowych :))

Oczywiście oczekujemy - ja i Udo Twardke - na wszelkie refleksje, sugestie etc. szczególnie już na samym turnieju, ale i teraz.

Jestem już w trakcie pisania zasad szczegółowych, więc niebawem będą dostępne. Kiedy to się stanie dam znać na forum.

Offline nahar

KONWENT I TURNIEJ MORDHEIM
« Odpowiedź #57 dnia: Czerwiec 23, 2004, 04:46:22 pm »
Nie rozumiem tylko o co chodzi z tym ze scenariusz trzeci (łowcy nagród) gramy rozpiskami startowymi?? Po co to?? Ze jak bede gumował rozwinięcia na karcie?
paweł

Offline RafiK

KONWENT I TURNIEJ MORDHEIM
« Odpowiedź #58 dnia: Czerwiec 23, 2004, 05:24:36 pm »
No nie!!! Źle się wysłowiłem - po diabła byłoby gumować rozwinięcia i wracać do rozpisek startowych? Ale to moja wina: nie wysłowiłem się :(

Chodzi o ustalenie par w III etapie. Będą to: zwycięzca kontra zwycięzca z sąsiadujących ze sobą na liście band (lista wg pierwotnego ratingu, ta pierwsza wg której zagracie I i II etap) oraz z tychże par przegrany kontra przegrany.

Zasady rozstawiania są może ciut wydziwaczone, ale naprawdę proste - ja je zresztą łapię dobrze i spróbuję Wam, na żądanie, wyjaśniać wszelkie "ale" :) Ogólnie chodziło mi o to żeby stworzyć system, który popchnie ku sobie bandy i Graczy zbliżonych poziomem - by "silny" walczył z "silnym" a "słaby" ze "słabym". Chyba wtedy radość z grania jest największa?

Mam też nadzieję, że nie natkniecie się na żadne nonsensy w regulaminie. A niestety "gumowanie" rozpisek takim nonsensem by było. Chodziło mi bowiem również o taki dobór scenariuszy by bandy w krótkim czasie (to w końcu parę bitew) mogły się maksymalnie "obłowić" - w PD i złoto!!! Również żeby jedna spartolona bitwa nie oznaczała od razu dziadowania do końca turnieju. Stąd wszystkie scenariusze dają spore możliwości zarobku.

Pozdrawiam

Offline nahar

KONWENT I TURNIEJ MORDHEIM
« Odpowiedź #59 dnia: Czerwiec 23, 2004, 07:52:56 pm »
Oki rozumiem.
A z rozstawianiem to bedziecie mieli niezlby bajzel. Nie dlatego ze system nie jest ok, ale to zawsze sie chrani. Jak sedziowałem na WM to myślalem ze dostane kota: na 5 bitew wychodziło ze 3 ze soba zagrają Orki Seby i Elfy Michała (tak wychodziło z zasad...) niezłe co? Pod koniec (w ostatniej rundzie dymanicznie zmieniłem zasasy losowania par zeby tego uniknąc (po tym jak na 4 bitwy 2 grali ze sobą).
W ostatniej rundzie powinni bić sie miedzy sobą bandy o najwyższym dorobku pkt. nie ratingach. Bo wtedy bezpośrednie starcia decydują o miejscu. Eliminuje to taką sytuację ze banda o niskimi ratingu pozornie słaba (jak np najemnicy lub undeady) czesze pkt bo gra z podobnymi. Nie wiem czy jasno pisze - jak nie to daj znac;-))).
ps:
Na start jakinia trolli....uuuuuuuuu to bedzie rzeź. Ten sceanriusz jest diabelnie ciężki (sam go napisałem to wiem), a tak z ciekawości w której wersji, mojej, czy z poprawkami Misia (jak z poprawkami to po pierwszej bitwei bandy wyjdą tak pocharatane, ze szkoda gadać - wynika to z konieczność wybijania okien i drzwi)???
paweł