Witam
Oto zaakceptowany przez władze (organizatorów) zarys zasad turnieju Mordheim na konwencie Goblikon 13.-15.08.2004.
Wystawiane bandy są oczywiście nowe, bez żadnych rozegranych bitew na starcie
Dopuszczalne są WSZYSTKIE bandy z podręcznika i annuala - będą kopie robocze tych podręczników do wglądu u sędziów na turnieju (jakby kto nie pamiętał czegoś).
Rozpiski band, które są traktowane jako deklaracja wzięcia udziału w turnieju, proszę dostarczyć je (mail'em lub na żywca) do godz. 17. w piątek, pierwszego dnia konwentu (13.08.). Potem musimy rozstawić graczy więc po tej dacie zgłoszenia na turniej nie będą przyjmowane.
Sędziowie nie występują, jedynie w wypadku nieparzystej liczby graczy wystawiana jest banda sędziowska, naturalnie nie może ona zwyciężyć w turnieju
Po zebraniu graczy następuje rozstawienie pierwszych par wg ratingu band - tak by słabsi grali ze słabszymi, mocniejsi z mocniejszymi. W wypadku równego ratingu o rozstawieniu zadecyduje rzut kostką.
Turniej odbywa się w etapach:
I etap to rozegranie zmodyfikowanego scenariusza "Jaskinia Trolli". Novum jest tutaj fakt, że bandy do rabowania jaskini przystępują osamotnione a Trollami kierują naprzemiennie przeciwnicy rozstawieni do pierwszych par w turnieju
II etap - scenariusz "Eskorta",
III etap - walczą tu za sobą zwycięzcy i pokonani wg pierwotnej rozpiski, używając scenariusza "Łowcy nagród",
IV etap - po ponownym przeliczeniu ratingu nowe zestawienie par (niewykluczone, że ktoś znowu na siebie trafi
) i gra wg scenariusza "Wieża Czarodzieja",
V etap - scenariusz "Stare porachunki" a jeśli bandy ze sobą jeszcze nie walczyły to grają "Polowanie na czarownice" (zmodyfikowane o tyle, że ze stosu nie ściaga się swego herosa tylko postać sędziego turniejowego
)
rozstawienie do tego etapu jest oparte o zdobytą dotąd ilość punktów zwycięstwa.
Jeśli pięć etapów nie wyłoni kolejności w tabeli turnieju nastąpią dogrywki rozegrane na zasadzie pojedynków na arenie przedstawicieli każdej bandy (bohaterów).
Punkty przyznawane będą wg zasady - 3/zwyc., 2/remis (bitwa nierozstrzygnięta), 1/porażka.
Punkty dodatkowe:
0-2p. za malowanie bandy (obaj główni sędziowie nieźle znają się na malowaniu, sami malują i obaj lubią kompletnie różne klimaty więc nikt nie powinien być pokrzywdzony).
0-2p. za "klimat" bandy (rozumiem przez to: idee bandy, zastosowane konwersje i wykończenie figurek oraz podstawek).
Malowanie i "klimat" chcieliśmy ocenić na początku turnieju, żeby na koniec nie być posądzanym o manipulowanie tabelą
2p. otrzyma na koniec gracz uznany w głosowaniu innych graczy najbardziej fair (taki, z którym granie da Wam najwięcej radości)
sędziowie mogą odjąć w trakcie bitwy 2p. osobom, które mimo dwukrotnych ostrzeżeń będą: awanturować się z sędzią lub innym graczem, oszukiwać itp. (to będzie tzw. "czerwona kartka", na ME się sprawdza).