Autor Wątek: House Rules  (Przeczytany 15997 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Draugdin

House Rules
« Odpowiedź #30 dnia: Lipiec 14, 2004, 10:45:30 pm »
Dobra postaram się w miare regularnie wrzucać tu tak zwana House Rules przynajmniej te ciekawsze znalezione w necie.

Zasięg oddzwania strzałów:
Ponieważ przy odległości 6"/12cm i poniżej cele znajdują się znacznie bliżej i tym samym stanowią łatwiejszy cel powinno być dużo łatwiej je trafić. Aby to oddać w zasadach przy tej odległości obniża się wynik potrzebny do trafienia o jeden czyli elfy trafiają na 2+, ludzie na 3+ i tak dalej.


Siła włóczni:
W rozgrywkach z zastosowaniem House Rules bywa stosowana zasada w której siła włóczni jest przyjmowana jako 4 a jeśli postać konna to 5. Jest następstwem faktu że włócznia jest szersza,cięższa i dłuższa od strzały i nie może być odbita na przyklad przy pomocy miecza. (dość logiczne prawda?)


Elfi Czarodzieje.
Walka 5
Siła 4
Obrona 4
Ataki 1
Rany 1
Odwaga 5
Potega/Wola/Przeznaczenie 1/6/1
Koszt punktowy 100 punktów

Elfi Czarodzieje posiadają jako ekwipunek drewniana laskę która skupia ich magiczne umijętności. Może być używana jako broń jedno- lub dwu-ręczna.
Magiczne umiejętności:
Aura Przerażenia 3+
Gniew Natury 4+
Paraliż 5+


Na pierwszy raz wystarczy.
Tylko Prosze nie krzyczcie na mnie bo naprawdę ja tych zasad sam nie wymyślałem. Znalazłem ja w necie, przetłumaczyłem (na ile potrafię) i chciałem je wam tu zaprezentować.
Myślę że przynajmniej niektóre z nich są dość logiczne i sensowne jak na rozgrywki towarzyski żeby urozmaicić grę.
Czekam na wasze opinie i dyskusje.
here is no better Magic than Steel...

Offline Herudaio

House Rules
« Odpowiedź #31 dnia: Lipiec 17, 2004, 04:20:06 pm »
Czarodzieje powinni mieć 2 woundy, wszyscy pomniejsi magowie (szamani) mają po 2 woundy nawet gobliny
I ask only for an enemy worth fighting and a cause worth fighting for". - Spartan Prayer
Liczy się gracz, rozpiska to rzecz wtórna.

Offline drachenfeles

House Rules
« Odpowiedź #32 dnia: Lipiec 17, 2004, 05:26:39 pm »
1. Elfich magów było tylu, ile było pierścieni elfów, chyba latwo policzyć

2. Tego wywodu o włóczni ni w ząb nie rozumiem

3. Zasięg strzałów... jeszcze ujdzie, ale to niepotrzebne komplikowanie zasad. W 3 sekundy wymienię ci 10 modyfikatorów, które istnieją podczas prawdziwego strzelania, tylko po co? uzywanie ich w bitewniaku, to zły plan z przyczyn oczywistych.

Offline Draugdin

House Rules
« Odpowiedź #33 dnia: Lipiec 17, 2004, 10:41:31 pm »
Powtarzam że ja tylko tłumaczę i powielam teksty i zasady wygrzebane w internecie. Od siebie niczego nie dodaję.
Jeśli chodzi o włoćznie to co tu do rozumienia. Czasem zdarza się tak (głównie w filmach) że bohater potrafi przy pomocy niesamowitego refleksu (czytaj Farta) odbić lecącą w niego strzałę - przwdopodobnie chodziło o to że włóczni tak nie da rady odbić.
here is no better Magic than Steel...

Offline drachenfeles

House Rules
« Odpowiedź #34 dnia: Lipiec 17, 2004, 10:55:42 pm »
to, że nie twoje to wiem ale obawiam się, że filmowe tricki mają bardzo niewielki związek z rzeczywistością.
Dalej jednak nie rozumiem jak rzekome odbijanie pocisków ma się do siły włóczni. Że niby żołnierze masowo odbijaja bronią strzały z lukow, stąd jego siła 2? tymczasem w swej "mądrości" autor tej zasady uznał, że włócznie o wiele trudniej się odbija, bo są cięższe i stąd S4... no comments.

Offline Draugdin

House Rules
« Odpowiedź #35 dnia: Lipiec 18, 2004, 12:24:18 am »
Ale z drugiej strony to pomyślmy obiektywnie.
Zaliczyć strzał z łuku a dostać cios włócznią od przejeżdżającego jeźdzca.
Strzała ma większe przebicie a włócznia uderza z większą siłą - ciężar własny plus wysokość i pęd konia.
Jest chyba jakaś różnica.
here is no better Magic than Steel...

Offline drachenfeles

House Rules
« Odpowiedź #36 dnia: Lipiec 18, 2004, 12:28:47 am »
Zgadza się, włócznia ma S3, łuk S2... po co zmieniać?
a jak mówiłem nadmierne komplikowanie nigdy nie wychodzi na dobre.

Offline Draugdin

House Rules
« Odpowiedź #37 dnia: Lipiec 18, 2004, 12:36:36 am »
Wydaje mi się że nie ma co rozważać czy to komplikuje zasady czy też nie. W końcu są to House Rules czyli do rozgrywek towarzyskich i to tylko my sie decydujemy czy sobie urozmaicić grę czy też nie.
Mnie te zasady ogólnie się podobają. Postaram sie w najbliższym czasie wrzucić następne.
here is no better Magic than Steel...

Offline Turgon Mądry

House Rules
« Odpowiedź #38 dnia: Wrzesień 08, 2004, 08:09:21 pm »
Hmmm.. to chyba ten temat. Czytając książkę zawsze mnie wkurza to co zrobili z Eomerem, zwłaszcza teraz, po wyjściu Imrahila. W bitwie na polach Pellenoru cała trójeczka (Aragorn, Imrahil i Eomer) walczyła równie zabójczo więc myślę, że statsy Eomera powinny dorównywać pozostałej dwójce (no, może nie Aragornowi...)
Proponuję:

Eomer
F6 S4 D6 A3 W3 C6

Dodatkowo dochodziłyby jakieś fajne zasady. np.

Koński ogon zamiast pióropusza (wiem, że śmiesznie brzmi:)): Eomer działa jak sztandar dla wojowników Rohanu w promieniu...hmm...8cm, albo 14cm??

Mam jeszcze parę innych pomysłów. Koszt do uzgodnienia później.

Dodatkowym argumentem niech będzie fakt, że Rohan to JEDYNA armia, która nie ma jednostki z A3 W3 !!!!
Skandal!!!
rrare humanum est, sed insapientis - in errore perseverare.

Offline Osqar

House Rules
« Odpowiedź #39 dnia: Wrzesień 08, 2004, 08:15:36 pm »
Rohan ogólnie najsłabiej wypada :(
A szczególnie jeszcze jeśli się patrzy na:
33% łuczników (nie bedzie szarzy jazdy konnej- choć i tak do tego się nie nadają :? )
cenę blisterków :/
b]Beware the elves...[/b]

Offline Herudaio

House Rules
« Odpowiedź #40 dnia: Wrzesień 08, 2004, 09:51:50 pm »
Co do łuków i konnych, to ja prosze, ja błagam, ludzie czytajcie, bo ja to tłumacze 12 raz, że to że jednostka ma wykupiony łuk nie znaczy że go musi mieć, czyli możesz mieć całą armię konnicy natomiast tylko 33% "wzięło łuki z domu"
Co do Rohanu, to tak: ta armia nie ma A3 W3 i co z tego? Rivendell ma może i Elronda i Gil-galada, ja ich nie używam i sobie z tym świetnie radze. Po drugie zauważcie że nie ma ograniczenia broni miotanej, a tu może mieć ją cała armia! Każda armia jest silna, tylko trzeba umieć wykorzystać jej atuty
I ask only for an enemy worth fighting and a cause worth fighting for". - Spartan Prayer
Liczy się gracz, rozpiska to rzecz wtórna.

Offline drachenfeles

House Rules
« Odpowiedź #41 dnia: Wrzesień 09, 2004, 09:49:24 am »
zgadzam się z heruadaio, ale faktycznie eomer zotał nieco po macoszemu potraktowany.

Offline Dragon Warrior

House Rules
« Odpowiedź #42 dnia: Wrzesień 09, 2004, 01:35:29 pm »
jak dla mnei eomer ma dobre statsy .. to Imrahil ma przesadzone ...
Cytuj
a tu może mieć ją cała armia!

z tym ze 33% zabiera ją z domu ;)
n Taro Adun

Offline Osqar

House Rules
« Odpowiedź #43 dnia: Wrzesień 09, 2004, 04:45:05 pm »
@Heraduio
Oprócz Elronda i Gil-galada jest jest Glorfindel, Elladan i Elrohir ;)

Eomer dobre? No cóż... z takim statami miałby walczyć pod helmowym jarem z dziesiątkami wrogów tak? :P
A któż jak nie Eomer zbiegał z Aragornem pod bramę z okrzykiem:
'- [nazwa miecza Eomera- zapomniałem ;P] za Rohhirimów!'
'- 'Anduril za Dunedainów!'
b]Beware the elves...[/b]

Offline Herudaio

House Rules
« Odpowiedź #44 dnia: Wrzesień 09, 2004, 05:44:17 pm »
Elladan i Elrohil mają 2W, co broni miotanych TO NIE MA OGRANICZEŃ do 33% wlicza się "all types of bows and crossbows", eh to jest wizja twórcy statystyk, to jest wasza wizja, co do dziesiątek wrogów to nie ma takiej jednostki w Lotrze która by walczyła z dziesiątkami wrogów
I ask only for an enemy worth fighting and a cause worth fighting for". - Spartan Prayer
Liczy się gracz, rozpiska to rzecz wtórna.

 

anything