Autor Wątek: Czary i cuda jak to działa?  (Przeczytany 22717 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline mARIAN

Czary i cuda jak to działa?
« dnia: Czerwiec 30, 2004, 03:46:26 pm »
Ten topik mam nadzieję pomoże części z nas w szybszym zapoznaniu sie z zasadami rzucania czarów i cudów oraz ich efektami.  Zapraszam do wspólpracy :) Na początek coś z zestawu "Litanie Ciemności" i od razu pytanie: jak interpretować ostatnie zdanie opisu?


Litanie Ciemności

Inversion (Odwrócenie)

Cult: Meandry Ciemności
Diff.: 8
Area: Specjalna
Range: 5 cm
Dur.: Natychmiast

„Za Odnir i Tir-Nâ-Bor!” ryknął kapłan Thermo szarżując na Nerana. Oślepiony furią i chęcią zniszczenia Wiernego Mid-Nor-u, zbyt późno zorientował się, że jego przeciwnik się zmienił. Teraz, okrutnie chichocząc stał przed nim Azahir.

Po przywołaniu Odwrócenia Wierny zamienia się miejscami z sojuszniczą figurką, która niezaangażowaną w walkę wręcz i znajdującą się w odległości nie większej niż 5 cm od Wiernego. Podmieniona figurka poddawana jest szarży lub kontratakowi zamiast Wiernego i musi wykonać test odwagi jeśli  przeciwnika dysponuje Umiejętnościa (Ability) Dreadful.
Odwrócenie może być użyte tylko w chwili kiedy Wierny jest celem Szarży lub kontrataku przeciwnika.

Niemożliwe jest użycie Odwrócenia jeśli któraś z zamieniających się miejscami figurek potrzebuje innej figurki aby się poruszyć :?  It is impossible to use Inversion if either fighter’s replacement needs another figurine to be moved

Kreacja: 1
Alternacja: 1
Destrukcja:0
P.A.: 15
Żarliwość: 3
lementy terenu do makiet i dioram: www.dhs.icw.pl

Offline _Wychwethyl_

Czary i cuda jak to działa?
« Odpowiedź #1 dnia: Czerwiec 30, 2004, 03:52:55 pm »
Imho tzn ze jesli nie ma bezposredniej drogi od rzucajacego (np cel jest otoczony i nie ma w ktora strone wyjsc z walki)do celu to nie mozna rzucic teg cudu   :)
FB: Wood Elves; Imperium
Konfrontacja: Gryfy, Lwy , Cynwalle,
WH40K: Imperial Guard

Offline psyduck

Czary i cuda jak to działa?
« Odpowiedź #2 dnia: Czerwiec 30, 2004, 04:02:28 pm »
jak to, czyli cud polega na tym ze facio sobie poszedl a drugi przyszedl na jego miejscuwke, co to za cud  :o myslalem ze facio przemieszcza sie... jakby tu rzec...teleportacyjnie  :P
ie przejmuj sie swoja rola bo i tak cie opier@*!#

Offline cielaq

Czary i cuda jak to działa?
« Odpowiedź #3 dnia: Czerwiec 30, 2004, 04:09:06 pm »
Nienajlepsze tłumaczenie. Powinno być raczej "potrzebuje, aby inna figurka się ruszyła." (została ruszona)
Sprawiedliwość? Kto szuka sprawiedliwości? Zaprowadzimy naszą własną sprawiedliwość - zwyciężając lub ginąc."

"If I advance, follow me! If I fall back, kill me! If I die, avenge me!"

Offline veyDer

Czary i cuda jak to działa?
« Odpowiedź #4 dnia: Czerwiec 30, 2004, 04:17:15 pm »
Na przykład jeśli zamieniasz kawalerzystę ze zwykłym, który jest otoczony dookoła przez 4 figurki - kawalerzysta się tam nie zmieści, więc cud nie zadziała...
b]Dystybutor systemu Confrontation[/b]
(A co? Nie mogę mieć takiego podpisu? Jak każdy to każdy :P)

http://forum.mythos.pl - Oficjalne Polskie Forum Konfrontacji i Rag'Naroka.

Offline mARIAN

Czary i cuda jak to działa?
« Odpowiedź #5 dnia: Czerwiec 30, 2004, 05:27:33 pm »
Wielkie dzieki! Teraz dwa czary dołączone do Władcy Marionetek Mid-Noru


Necrosis ( Martwica )

Path: Corruption
Dif.: Free
Area: jedna figurka
Range: kontakt
Czas: do końca gry
Freq.: nieograniczona

Gapiąc się na Władcę Marionetek u swoich stóp, gigantyczny barbarzyńca uniósł miecze, za moment ta obrzydliwość mała przestać kalać swą obecnością ziemię Danu. Nagle jego uwagę zwróciło delikatne łaskotanie. Po jego nodze wspinała się  zrobiona ze skóry lalka. Wybuchła zanim zdążył choćby drgnąć, rozdzierając ciało Kelta.

Z tym czarem nie wiąże się wykonanie rzutu na Obrażenia, jednak zadaje straszny ból. Aby przeciwstawić się działaniu czaru ofiara musi wykonać rzut na Resilience (Odporność) z trudnością równą poziomowi trudności rzucanego czaru. Jeśli test się nie uda ofiara otrzymuje ujemny modyfikator –1 do rzutów na Celność , Inicjatywę, Atak i Obronę, do końca gry.
Ujemne modyfikatory mogą się kumulować. Ofiara może być pod wpływem jednego czaru Necrosis na raz.


Sacrifice of the Doll ( Poświęcenie Lalki )

Path: Corruption, Chthonian
Dif.: 5
Area: Specjalny
Range: -
Czas: natychmiastowy
Freq.: 1

Magicy Despoty uzyskują wiedzę i moc dzięki Konopnym Lalkom, które zawsze noszą przy sobie. Są one symbolem ciemnej magii Mid-Noru i jednym z filarów armii. Czasem jednak konieczne jest poświęcenie jednej z nich aby zrealizować wielkie plany Władcy Marionetek.

Po udanym rzuceniu czaru, Mag odrywa głowę Konopnej Lalki uwalniając część magii jaką zawierała. Mag zyskuje jeden klejnot żywiołu ciemności, który musi wykorzystać przed końcem rundy. Rzuca K6, wyrzucenie 1 oznacza że właśnie zużył swoją ostatnią lalkę i nie może rzucić tego czaru ponownie do końca gry. Jeśli klejnot nie zostanie wykorzystany do końca rundy, eksploduje i zadaje Magowi ranę (Wound) z siłą 1.

Czaru tego mogą używać tylko Magowie Mid-Noru.
lementy terenu do makiet i dioram: www.dhs.icw.pl

Offline _Wychwethyl_

Czary i cuda jak to działa?
« Odpowiedź #6 dnia: Czerwiec 30, 2004, 06:03:50 pm »
I czego w nich nie rozumiesz  :?

Necrosis
Zalozmy ze rzucasz czar o trudnosci (wybranej) 8. Przeciwnik ma Res 4, wiec na K6 musi rzucic 4 albo wiecej. Inaczej ma podane modyfikatory do konca gr. Mzoe kumulowac sie z innymi czarami np word of Pain

Sacrifice the Doll
Mag rzuca ten czar i ma dodatkowy gem mroku na ta ture (np po to zeby rzucac inne czary). Po urzyciu rzuca K6. jesli wypadnie 1 to nie mzoe uzywac juz tego czaru do konca gry. Co do tego  gemu - jesli nie zostanie zuzyty (z jakichkolwiek powodow) to mag dostaje trafienie z S1
FB: Wood Elves; Imperium
Konfrontacja: Gryfy, Lwy , Cynwalle,
WH40K: Imperial Guard

Offline mARIAN

Czary i cuda jak to działa?
« Odpowiedź #7 dnia: Czerwiec 30, 2004, 06:09:18 pm »
Nie mówiłem że czegoś nie rozumiem :) . Ale może komuś innemu tłumaczenie ułatwi grę, często bardziej obeznani z zasadami gracze walą slangiem i skrótami choćby przy rozpiskach a tu mają jasno i przejżyście. A jeśli pojawi sie jakis problem to na pewno zapytam :)
lementy terenu do makiet i dioram: www.dhs.icw.pl

Offline mARIAN

Czary i cuda jak to działa?
« Odpowiedź #8 dnia: Lipiec 01, 2004, 04:01:28 pm »
I nastepny cud z Litanii Ciemności:

Divine Engagement (Boska obietnica)

Cult: Meandry Ciemności
Dif.: 6
Area: jedna sojusznicza figurka
Range: 15 cm
Dur.: Specjalne

Czasem zdarza się, że w gorączce bitwy na wojowniku przeciwnika skupia się gniew boga Ciemności. (Twój) Wojownik jest od tej chwili wybrany do tego aby doprowadzić do zagłady tego zuchwalca. Jego los jest przesądzony i  tylko jeden z nich przeżyje walkę.

Wylosuj kartę spośród kart przeciwnika. Twoja figurka, będąca pod wpływem Boskiej Obietnicy ma 4 rundy na wyeliminowanie figurki reprezentowanej przez wylosowaną kartę i    tak długo jak trwa „pościg” za celem, zyskuje umiejętność Survival Instinct. Jeśli pod koniec czwartej tury nie uda się zabić przeciwnika, figurka będąca pod wpływem cudu ginie, zostaje strącona w Otchłań i w żaden sposób nie może powrócić na pole bitwy.

Kreacja: 1
Alternacja: 0
Destrukcja: 0
P.A.: 14
Żarliwość: 3
lementy terenu do makiet i dioram: www.dhs.icw.pl

Offline kapeluch

Czary i cuda jak to działa?
« Odpowiedź #9 dnia: Lipiec 01, 2004, 08:24:30 pm »
A propos cudów, czarów
To jak to idzie z kolejnością ?
Najpierw są czary, a może cuda czy strzały?
wszystkie są w fazie strzelania.
Strzał i czar są na inicjatywe więc można zrozumieć ale dyscyplina??
ekhm,  :?
help me?
And then I says, tell me I'm wrong! And she says, I can't baby, 'cause you're not!"
The Evil Midnight Bomber What Bombs at Midnight

Offline Fenris

Czary i cuda jak to działa?
« Odpowiedź #10 dnia: Lipiec 01, 2004, 08:35:24 pm »
Najpierw cuda a czary i strzelanie według inicjatywy.
ff through the new day's mist I run
Out from the new day's mist I have come
I hunt

Offline cielaq

Czary i cuda jak to działa?
« Odpowiedź #11 dnia: Lipiec 01, 2004, 08:36:37 pm »
Cytat: "kapeluch"
A propos cudów, czarów
To jak to idzie z kolejnością ?
Najpierw są czary, a może cuda czy strzały?
wszystkie są w fazie strzelania.
Strzał i czar są na inicjatywe więc można zrozumieć ale dyscyplina??
ekhm,  :?
help me?
Cuda (magia kapłańska) jest po ruchu, a przed strzelaniem. Czary (magia czarodziejska) jest w tej samej fazie, co strzelanie (magowie "strzelają" czarami).
:edit: Fenris wygrał rzut na Inicjatywę. To pewnie przez ten jego mutagen.  :(
Sprawiedliwość? Kto szuka sprawiedliwości? Zaprowadzimy naszą własną sprawiedliwość - zwyciężając lub ginąc."

"If I advance, follow me! If I fall back, kill me! If I die, avenge me!"

Offline kapeluch

Czary i cuda jak to działa?
« Odpowiedź #12 dnia: Lipiec 01, 2004, 08:44:46 pm »
dzięki

nie mógłbym spać z takim problemem :P
And then I says, tell me I'm wrong! And she says, I can't baby, 'cause you're not!"
The Evil Midnight Bomber What Bombs at Midnight

Offline Jaskier

Czary i cuda jak to działa?
« Odpowiedź #13 dnia: Lipiec 01, 2004, 08:47:58 pm »
nie wiedziałbyś czy rzuciać najpierw caary czy cuda ochronne ?  :giggle:

Offline mARIAN

Czary i cuda jak to działa?
« Odpowiedź #14 dnia: Lipiec 01, 2004, 11:07:19 pm »
Teraz coś z Litanii Uniwersalnych:

Occult Dubbing (Okultystyczne Uszlachetnienie)

Cult: Universal
Dif.: ilość celów+5
Area: sojusznicze figurki
Range: Kontakt
Dur.: Specjalne

 „Ork Raïk pokłonił się przed Starszym i przyjął błogosławieństwo.  Powstał i uwolniwszy furię Szakala miażdżył wszystko co stanęło mu na drodze. Nawet kula ze strzelby Vistana nie mogła go powstrzymać„
                                fragment Mrocznych Kronik Zdegenerowanego Legionu


Okultystyczne Uszlachetnienie błogosławi broń lub zbroję figurki na którą została rzucona. Broń lub zbroja zyskuje status poświęconej. Poświęcona broń zabija przy każdym Wyjątkowym Zranieniu (dublet na kostkach przy rzucie na Obrażenia). Poświęcona zbroja chroni przed Wyjątkowymi Zranieniami. Rzuć K6 na końcu każdej rundy za każdego wojownika będącego pod wpływem Okultystycznego Uszlachetnienia, 1 oznacza, że cud przestaje działać a broń/zbroja wraca do swojego normalnego stanu.

Kreacja: 1
Alternacja: 1
Destrukcja: 0
P.A.: 17
Żarliwość: ilość wojowników pod wpływem cudu x2
lementy terenu do makiet i dioram: www.dhs.icw.pl