trawa

Autor Wątek: Czary i cuda jak to działa?  (Przeczytany 22718 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline mARIAN

Czary i cuda jak to działa?
« Odpowiedź #15 dnia: Lipiec 02, 2004, 01:48:58 pm »
Absolute Dogma (Dogmat Absolutny)

Cult: Universal
Dif.: Wolna
Area: Specjalna
Range: -
Dur.: do końca rundy

Dzięki utrzymywaniu części wielbionego przez siebie boga wewnątrz siebie, Wierny może przekształcać otaczającą go rzeczywistość. Jego słowo staje się prawem i nic nadprzyrodzonego nie może zaistnieć bez jego zgody. Mówią, że bogowie Światła masowo obdarzają tym cudem swoich Wiernych, ale to nieprawda. Potęgi Ciemności i Przeznaczenia korzystają z niego z równą żarliwością, chociaż ich wpływ na świat  fizyczny jest  nieco subtelniejszy... i ma mniejszy zasięg.  

Po udanym przywołaniu cudu pole aury Wiernego staje się nieaktywne dla okultystycznych sił. Nie działają w nim żadne czary ani cuda o poziomie trudności mniejszej niż ta ustalona przy przywoływaniu Dogmatu. Działanie cudu kończy się w momencie wybranym przez Wiernego, w innym przypadku trwa do końca rundy.

Kreacja: 0
Alternacja: 2
Destrukcja: 1
P.A.: 24
Żarliwość: 4

I pytanie: nie działają ewentualne inne cuda przywoływane przez Wiernego, który zapodał Dogmę?
lementy terenu do makiet i dioram: www.dhs.icw.pl

Offline cielaq

Czary i cuda jak to działa?
« Odpowiedź #16 dnia: Lipiec 02, 2004, 02:11:34 pm »
Skoro pisze żadne, to pewnie znaczy żadne, w tym twoje.
Sprawiedliwość? Kto szuka sprawiedliwości? Zaprowadzimy naszą własną sprawiedliwość - zwyciężając lub ginąc."

"If I advance, follow me! If I fall back, kill me! If I die, avenge me!"

Offline mARIAN

Czary i cuda jak to działa?
« Odpowiedź #17 dnia: Lipiec 07, 2004, 09:49:10 am »
Litanie Uniwersalne

Refusal (Odrzucenie)

Cult: Universal
Diff.: 10
Area: Specjalna
Range: Specjalny
Dur.: Natychmiast

Siła wiary Wiernego zależy od nastroju Bóstwa. Z tej zależności zrodziły się największe z potęg: jak choćby możliwość odrzucenia nieuchronnego, przez śmiertelników zwanego „opatrznością”.

Odrzucenie może być przywołane w dowolnym momencie rundy. Umożliwia graczowi kontrolującemu Wiernego, „odrzucenie” wrogiej akcji w momencie, w którym została zadeklarowana. Przeciwnik musi zmienić cel, czynność czy kierunek ruchu. Refusal nie ma wpływu na rzut na obrażenia. Refusal może być przywołany raz w ciągu rundy, bez względu na to ilu Wiernych masz w swojej armii. Refusal nie może być używany w RAG’NAROKu.

Kreacja: 0
Alternacja: 2
Destrukcja: 0
P.A.: 31
Żarliwość: 6
lementy terenu do makiet i dioram: www.dhs.icw.pl

Offline mARIAN

Czary i cuda jak to działa?
« Odpowiedź #18 dnia: Lipiec 08, 2004, 01:04:12 pm »
Kolejna pozycja z Litanii Uniwersalnych:

Sanctuary (Sanktuarium)

Cult: Universal
Dif.: 7
AoE: Specjalna
Range: Specjalny
Dur.: Natychmiast

Shaka-Umruk wsparł pięść na ziemi  
-„Bran-Ô-Kor cierpi. Jego dzieci umierają”-


Podczas przywoływania Sanctuary, określ liczbę straconych od początku gry figurek. Jeśli Sanctuary było przywoływane już wcześniej określ liczbę zabitych od poprzedniego przywołania. Każda zdjęta ze stołu figurka daje Wiernemu jeden Klejnot Mocy (wybrany dowolnie przez Wiernego). Klejnoty mogą być rozdane Magom znajdującym się w zasięgu Aury Wiernego. Magowie mogą przyjąć klejnoty, które są w stanie kontrolować. Żadna ze zdjętych wcześniej ze stołu figurek, które uwzględnione zostały przy obliczaniu ilości Klejnotów Mocy, nie może w żaden sposób powrócić do walki. Wierny podczas przywołania Sanctuary nie musi uwzględniać wszystkich zabitych.  Nie możne uwzględnić figurek „przywołanych” w trakcie gry.
Kreacja: 1
Alternacja: 1
Destrukcja: 0
P.A.: 23
Żarliwość: 4
lementy terenu do makiet i dioram: www.dhs.icw.pl

Offline mARIAN

Czary i cuda jak to działa?
« Odpowiedź #19 dnia: Lipiec 08, 2004, 01:41:14 pm »
I jeszcze jedna:

Divine Clemency (Boża Łaska)

Cult: Universal
Dif.: Specjalna
AoE: jedna figurka
Range: 20 cm
Dur.: Natychmiast

Wycofujący się wojownicy spostrzegli nagle zbliżającego się Wiernego. Ruchami rąk przywoływał boże błogosławieństwo na rannego wojownika leżącego przed nim. I nagle na oczach gapiącego się tłumu, krew przestała płynąć a uznany za martwego otworzył oczy.

Trudność przywołania Divine Clemency jest zależna od rodzaju rany figurki: Lekka/8, Poważna/9, Krytyczna/10. Po udanym przywołaniu cudu figurka zostaje natychmiast wyleczona ze wszystkich ran. Divine Clemency nie znosi efektu Ogłuszenia i Śmierci wojownika. Każdy wojownik może zostać uleczony tym cudem tylko raz w ciągu gry.

Kreacja: 2
Alternacja: 0
Destrukcja: 0
P.A.: 18
Żarliwość: 4
lementy terenu do makiet i dioram: www.dhs.icw.pl

Offline mARIAN

Czary i cuda jak to działa?
« Odpowiedź #20 dnia: Lipiec 08, 2004, 09:02:49 pm »
Znowu Litanie Uniwersalne, (tłumaczenie może nienajlepsze a texty nadęte, ale wiadomo o co chodzi  :) )

Kingdom of Martyrs (Królestwo Meczenników)
Cult: Universal
Dif.: 8
AoE: Wierny
Range: Pole Aury Wiernego
Dur.: do końca rundy

Bogeyman rozpostarł ramiona jakby na powitanie samej Śmierci . Nieświadomi niebezpieczeństwa  Strzelcy wypalili w jego kierunku. Kiedy dym się rozwiał Wierny Salaüela ciągle stał! Oczywiści był teraz sam, ale wszystkie karabiny były niezaładowane... a blask księżyca migotał na ostrzu sztyletu Bogeymana

Podczas przywoływania cudu wybierz sojuszniczą figurkę będącą w zasięgu Aury Wiary Kapłana. Jeśli przywołanie się powiedzie, wszystkie ewentualne rany, które do końca rundy otrzyma Wierny zostają „przeniesione” na wybraną figurkę. Cud kończy się kiedy wojownik zostaje zabity. Nie można przenieść stanów Ogłuszony i Zabity.
Kreacja: 0
Alternacja: 1
Destrukcja: 1
P.A.: 17
Żarliwość: 3

Sacred Design (Święty Zamiar)

Cult: Universal
Dif.: 7
AoE: jedna figurka
Range: 20 cm
Dur.: do końca rundy

Poprzez natchnięcie cudem umierającego ciała i umysłu wojownika, Wierny zatrzymał śmiertelny pocałunek Żniwiarza. Obdarowany niezachwianą wolą wojownik powstał na wystarczająco długo aby zostać uleczonym lub zabrać ze sobą do piekła kilku wrogów.

Sacred Design może być wzywany tylko na wojowników z Poważną lub Krytyczną raną. Jeśli przywołanie się powiedzie rzuć K6 przed każdym rzutem na zadanie obrażeń, przy wyniku 5 lub 6 ignoruj wynik. Cud kończy się automatycznie jeśli wojownik zostanie uleczony przed końcem rundy. Wojownik może korzystać z tego cudu tylko raz w ciągu gry.

Kreacja: 1
Alternacja: 1
Destrukcja: 0
P.A.: 16
Żarliwość: 2
lementy terenu do makiet i dioram: www.dhs.icw.pl

Offline mARIAN

Czary i cuda jak to działa?
« Odpowiedź #21 dnia: Lipiec 15, 2004, 10:26:52 am »
Litanie Uniwersalne cd:

Eviction of the Impostors (Usunięcie Oszustów)

Cult: Universal
Dif.: 6
AoE: Jedna rezerwowa karta
Range: Specjalny
Dur.: Natychmiast

Eviction of the Impostors jest cudem charakterystycznym dla najbardziej perfidnych Wiernych. Rozsiewają oni zwątpienie w umysłach przeciwników i wypaczają ich wiarę w przywódców. Wszyscy wodzowie wiedzą, że zwycięstwo nie pozostawia miejsca na niezdecydowanie. Nawet jeśli przywróci się dyscyplinę, wątpliwości pozostają a przeciwnik traci cenny czas...

Cud wezwany w Fazie Ruchu zmusza przeciwnika do zmiany strategii. Karta Rezerwowa przeciwnika wraca do tali, którą należy przetasować.

Kreacja: 0
Alternacja: 1
Destrukcja: 1
P.A.: 14
Żarliwość: 3

Convocation (Zgromadzenie, Synod)

Cult: Universal
Dif.: 7
AoE: Jedna karta w tali
Range: Specjalny
Dur.: Natychmiast

„Słuchajcie mojego głosu! Czy słyszeliście go wśród bitewnej wrzawy? Czuliście jego drżenie wśród jęków konających?”

                        -Sykho Volesterus. Pobożny Arh-Tolth’a-

   

Dzięki użyciu Convocation Wierny zmienia koleje losu podczas bitwy. W dowolnym momencie Fazy Ruchu, kiedy jest twoja kolej do ciągnięcia kart, wybierz ze stosu Kartę Referencyjną, która nie została jeszcze aktywowana. Jeśli przywołanie cudu się udało, możesz wziąć wybraną kartę z talii. Jeśli reprezentuje ona figurki twojej armii, zastępuje tą kartę którą,  wziąłbyś z talii w normalny sposób, jeśli nie jest to twoja karta, twój przeciwnik ciągnie kartę a Wierny przywołujący cud otrzymuje Lekką Ranę. Po każdym przywołaniu Convocation należy potasować karty.

Kreacja: 0
Alternacja: 1
Destrukcja: 0
P.A.: 14
Żarliwość: 3
lementy terenu do makiet i dioram: www.dhs.icw.pl

Offline mARIAN

Czary i cuda jak to działa?
« Odpowiedź #22 dnia: Lipiec 17, 2004, 10:34:42 am »
Aura of the Implacable (Aura Nieprzejednania)

Cult: Universal
Dif.: 7
AoE: jedna figurka
Range: 10 cm
Dur.: na stałe

Cud ten może być przywoływany na początku fazy ruchu. Jeśli przywołujesz czar korzystając z aspektu Kreacji, współczynnik Odwaga (Courage) celu wzrasta o wartość Kreacji Wiernego przywołującego cud, jeśli korzystasz z aspektu Destrukcja, wzrasta współczynnik Strach (Fear). Umiejętność Leadership nie przenosi dodatkowych, uzyskanych dzięki cudowi punktów. Nie można „nadawać” współczynnika Strach modelom posiadający współczynnik Odwaga i na odwrót. Rzuć K6 przy końcu każdej rundy dla każdej figurki na którą działa Aura of Implacable, przy wyniku 1 cud zanika i nie może być rzucony na figurkę powtórnie. Wojownik może być pod wpływem tylko jednej Aury.

Kreacja: X
Alternacja: 1
Destrukcja: X
P.A.: 12
Żarliwość: 2
lementy terenu do makiet i dioram: www.dhs.icw.pl

Offline mARIAN

Czary i cuda jak to działa?
« Odpowiedź #23 dnia: Lipiec 17, 2004, 02:36:58 pm »
Indestructible Rampart (Niezniszczalny Bastion)

Cult: Universal
Dif.: 7
AoE: Specjalna
Range: 10 cm
Dur: 1K6 rund

Dzięki części potęgi swojego boga, Wierny przywołując Niezniszczalny Bastion, stworzył niewidzialny mur, nie do przejścia dla rzeczy materialnych

Umieść kartę cudu na polu bitwy w pozycji pionowej, opierając ją o element terenu lub figurkę. Rzuć K6 aby określić jak długo bariera pozostanie na polu bitwy. Znika ona natychmiast jeśli element o który opiera się karta poruszy się lub zostanie usunięty z gry. Bariera znajduje się na tym samym poziomie co Wierny w momencie przywołania. Bariera nie ogranicza widoczności, ale uniemożliwia przejście: ruch, strzelanie. Zaklęcia i cuda swobodnie przekraczają barierę.

Kreacja: 2
Alternacja: 0
Destrukcja: 0
P.A.: 11
Żarliwość: 4

Pytanie:
1. Kartę należy postawić na dłuższym czy krótszym boku?
lementy terenu do makiet i dioram: www.dhs.icw.pl

Offline Mythos

Czary i cuda jak to działa?
« Odpowiedź #24 dnia: Lipiec 17, 2004, 03:13:28 pm »
Teoretycznie informacja pionowo może sugerować że ma stać na krótszym boku, ale wydaje mi się, że jednak występuje tu dowolność umieszczenia karty - podobnie jak w wypadku goblińskich miotaczy gazu.
url=http://www.mythos.pl][/url]

Offline mARIAN

Czary i cuda jak to działa?
« Odpowiedź #25 dnia: Lipiec 18, 2004, 11:46:15 am »
Hindrance (Bariera)

Cult: Universal
Dif.: 6
AoE: jedna figurka
Range: 20 cm
Dur.: do końca rundy

Boski wpływ jest subtelny ale wszechobecny. Misjonarze chcący wykazać potęgę swego boga niedowiarkom często przywołują Barierę. Jest to też doskonała kara za grzeszenie przeciwko Wiernemu. Siły które kontroluje Wierny znienacka osłabiają ofiarę.    

Cel na który rzucony został cud, musi wykonać rzut Mutagenic / -2, a potem odjąć uzyskaną liczbę od swoich charakterystyk. Cud nie działa na Wiernych. Cel nie może znaleźć się pod wpływem tego cudu częściej niż raz na rundę.

Kreacja: 0
Alternacja: 1
Destrukcja: 1
P.A.: 9
Żarliwość: 3

Pytanie: Od jakich charakterystyk odejmuje się wynik rzutu? Kto o tym decyduje przywołujący cud czy ofiara?
lementy terenu do makiet i dioram: www.dhs.icw.pl

Offline Maru1

Czary i cuda jak to działa?
« Odpowiedź #26 dnia: Lipiec 18, 2004, 05:51:49 pm »
ok to i ja mam pytanko
jak działa ten czar i na kogo moge go rzucic - jest on z kyranem łowcą - prosze o odpowiedz z jego anglojenzycznej karty lub o tłumaczenie z francuskiego - nie z AB !!!! - bo w nim zaleznie od jezyka ten czar robi 2 ruzne rzecy .... a dokładniej raz moge rzucic na swuj model a raz nie   ..


rup Bellamy'ego szczerniały i suchy
Wisi pod Kingston, aż brzęczą łuńcuchy

Offline mARIAN

Czary i cuda jak to działa?
« Odpowiedź #27 dnia: Lipiec 21, 2004, 08:54:25 am »
Ostatni cud z zestawu Litanii Uniwersalnych, coś dla Ciebie Lycan, chociaż znając szczęście vanswirra w kościach... :)

Favour (Przysługa)

Cult: Universal
Dif.: 6
AoE: jedna figurka
Range: 20 cm
Dur.: do końca rundy

Nawet wrodzy bogowie mogą okazać łaskę tym którzy zanoszą do nich modły. Nawet życzliwi bogowie gotowi są zdradzić swoich Wiernych aby doprowadzić do ich zagłady.

Cel musi natychmiast wykonać rzut  Mutagenic/-2 i przydzielić otrzymane punkty do swoich charakterystyk tak jakby dysponował tą umiejętnością. Zdobywa umiejętność Immunity / Mutagenic do końca rundy i traci modyfikatory wynikające z umiejętności Mutagenic (jeśli takie miał). Cel nie może znaleźć się pod wpływem tego cudu częściej niż raz na rundę.

Kreacja: 1
Alternacja: 1
Destrukcja: 0
P.A.: 9
Żarliwość: 3
lementy terenu do makiet i dioram: www.dhs.icw.pl

Offline BeRsErK

Czary i cuda jak to działa?
« Odpowiedź #28 dnia: Lipiec 21, 2004, 09:44:57 am »
Cytat: "mARIAN"
Ostatni cud z zestawu Litanii Uniwersalnych, coś dla Ciebie Lycan, chociaż znając szczęście vanswirra w kościach... :)

Favour (Przysługa)

Cult: Universal
Dif.: 6
AoE: jedna figurka
Range: 20 cm
Dur.: do końca rundy

Nawet wrodzy bogowie mogą okazać łaskę tym którzy zanoszą do nich modły. Nawet życzliwi bogowie gotowi są zdradzić swoich Wiernych aby doprowadzić do ich zagłady.

Cel musi natychmiast wykonać rzut  Mutagenic/-2 i przydzielić otrzymane punkty do swoich charakterystyk tak jakby dysponował tą umiejętnością. Zdobywa umiejętność Immunity / Mutagenic do końca rundy i traci modyfikatory wynikające z umiejętności Mutagenic (jeśli takie miał). Cel nie może znaleźć się pod wpływem tego cudu częściej niż raz na rundę.

Kreacja: 1
Alternacja: 1
Destrukcja: 0
P.A.: 9
Żarliwość: 3


Chyba tu jest mały błąd w Twoim tłumaczeniu - "and loses his Mutagenic Ability if he had it already." - Ja bym bardziej obstawał, że traci zdolnośc mutagenik jeśli takową posiadał(np. mut/3) na rzecz mut/-2.

Offline Fenris

Czary i cuda jak to działa?
« Odpowiedź #29 dnia: Lipiec 21, 2004, 09:49:34 am »
Owszem natomiast modyfikatory do cech rozdzielone przed rzuceniem tego cudu nie ulegają zmianie ( wniosek: jeśli przydzieliłeś punkty mutagenu przed fazą cudowania ten cudek ci nic nie robi ;) )
ff through the new day's mist I run
Out from the new day's mist I have come
I hunt

 

anything