Cellular Reconstruction (Odbudowanie Tkanek)
Mana: 2 Klejnoty Ciemności
Path: Technomancy, Biopsy
Dif.: 6
AoE: jeden Alchemik (w wersji ang. One Dirz figurine)
Range: 10 cm
Dur.: Specjalny
Freq.: 1
Siła Czaru: 2
P.A.: 8
Niepokojące plotki głoszą, że klony Dirza potrafią nie tylko uleczyć swoje rany ale nawet przytwierdzić swoje oderwane kończyny. Przekazywana z ust do ust i wyolbrzymiana historia uczyniła z Syharsa(?!) nadistotę.
Rzucając ten czar Technomancer osłabia zdolność odbudowy tkanek na poziomie komórkowym celu, ale zwiększa możliwość ich ożywienia. Każda rana zadana celowi czaru odczytywana jest linię niżej w tabeli zranień, ale na początku następnej fazy ruchu cel redukuje ranę o jeden poziom. Wojownik może znajdować się pod wpływem jednego czaru Cellular Reconstruction na raz.
Cerebral Atrophy (Obumarcie mózgu)
Mana: 5 Klejnotów Ciemności
Path: Technomancy, Chthonian, Typhonism
Dif.: specjalna
AoE: jedna figurka
Range: 15 cm
Dur.: do końca gry
Freq.: 1
Siła Czaru: 5
P.A.: 20
Pierwotnie czar ten wymyślony był raczej do użycia w dyplomacji nie w walce. Cerebral Atrophy zmienia wojskowych liderów w głupców. W ten właśnie sposób wielu straciło swoich negocjatorów podczas prostych z pozoru rozmów z Alchemikami Dirza... Celebral Atrophy jest teraz używane do neutralizowania wrogich generałów przed bitwą i wywoływania amnezji u posłańców.
Poziom trudności czaru jest równy współczynnikowi Dyscyplina celu. Jeśli inkantacja jest udana cel natychmiast traci ilość punktów Dyscypliny równą całkowitej liczbie gemm zużytych przy rzucaniu tego zaklęcia. Dyscyplina celu nie może spaść poniżej zera. Jeśli inkantacja się nie udaje, Mag rzuca na obrażenia z siłą 10. Obrażenia są wynikiem wstecznego psychicznego szoku.