trawa

Autor Wątek: Cyberpunk: Cybergeneration  (Przeczytany 2080 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Otimor

Cyberpunk: Cybergeneration
« dnia: Sierpień 30, 2004, 06:54:22 pm »
Witam :)
       
       Niedawno z gracza przedziezgnalem sie w MG i szukajac na sieci roznych materialow natkanlem sie na opis dodatku do Cybera :CyberGenration.
Maly problem polega na dostepnosci tegoz dodatku. Copernicus nie wydal go w Polsce. Talsorian zrobil z niego osobna gre, a dodatku samego nie juz nie sprzedaje.

Czy ma ktos moze ten dodatek i moglby go uzyczyc w jakies formie?? np. ksero, skan??

Lub chociazby mala recenzja. Na sieci sa same pochlebne, to wiem. Ale pytanko jest czy da sie duzo wyciagnac z tego dodatku, pomijajc nadnaturalne moce Zarazy weglowej, ktorych istnienie mi nie pasuje.

Najbardziej interesuje mnie ulica i granie mlodocianymi gangami. Duzo tam jest o tym?

Pozdrawiam,
Otimor
-
otimor malpa tlen pl

Offline Kret

Cyberpunk: Cybergeneration
« Odpowiedź #1 dnia: Sierpień 30, 2004, 09:09:53 pm »
Z tego co pamiętam interesując się swego czasu mocno tym dodatkiem, to traktuje on o bardzo młodych postaciach i - co już ma też podobno zależeć od stylu prowadzenia - pozwala na znacznie bardziej "wczutą" rozgrywkę. O dostępności w Polsce tego dodatku nigdy nie słyszałem.

Pozdrawiam

Kret

Offline Adam Waśkiewicz

Re: Cyberpunk: Cybergeneration
« Odpowiedź #2 dnia: Sierpień 31, 2004, 08:00:36 am »
Cytat: "Otimor"
Niedawno z gracza przedziezgnalem sie w MG i szukajac na sieci roznych materialow natkanlem sie na opis dodatku do Cybera :CyberGenration.
Maly problem polega na dostepnosci tegoz dodatku. Copernicus nie wydal go w Polsce. Talsorian zrobil z niego osobna gre, a dodatku samego nie juz nie sprzedaje.

Czy ma ktos moze ten dodatek i moglby go uzyczyc w jakies formie?? np. ksero, skan??

Lub chociazby mala recenzja. Na sieci sa same pochlebne, to wiem. Ale pytanko jest czy da sie duzo wyciagnac z tego dodatku, pomijajc nadnaturalne moce Zarazy weglowej, ktorych istnienie mi nie pasuje.

Najbardziej interesuje mnie ulica i granie mlodocianymi gangami. Duzo tam jest o tym?


 Na Nowej Gildii jest recenzja podstawki do tego systemu i dodatku Eco Front.

 Zasady są znacznie uproszczone w porównaniu z "dorosłym" Cyberpunkiem - walka, działanie w sieci, praktycznie wszystkie elementy odchudzono i ograniczono od strony kostkologii - zamiast kilkunastu sztuk walki i umiejętności odpowiedzialnych za posługiwanie się rozmaitymi rodzajami broni mamy jedną umiejętność "Fighting", dodatkowo niektóre gangi (Mega-Violents i Street Fighters) mają swoje specjalne zdolności wspomagające ich w walce.

 Postacie są dużo słabsze od tych z Cyberpunka - nie tylko mają mniej umiejętności, ale także nie dysponują wszczepami, a moce Węglowej Zarazy są raczej mocno ograniczone, ale także maksymalne wartości cech są niższe niż te w Cyberounku (ciężko znaleźć 10-latka z Budową 10).

 Gangi są jednym z fajniejszych elementów systemu - jest ich naprawdę dużo (18 w podstawce, ponadto chyba każdy dodatek wprowadza nowe), i znacznie róznią się między sobą. Każdy ma jakieś specjalne zdolności / umiejętności, swoją specyfikę i styl. Oczywiście nikoniecznie wszystkie przypadły mi do gustu, ale wybór jest na tyle duży, że te nielubiane można zignorowac,  zostaje i tak mnóstwo. Typów mutacji jest znacznie mniej, i są dosyć ciekawe, ale nawet jeśli ktoś chce z nich zrezygnować, myślę że Cybergeneration może sprawdzić się znakomicie (chociaż oczywiście postacie będą znacznie osłabione, i starcie nawet z niewielką liczbą standardowych cyberpunkowych przeciwników może łatwo zakończyć się dla nich tragedią).

 Nie podoba mi się obraz niektórych młodocianych gangów - o ile bez problemu uwierzę w pozerskich Gotów (ktoś chyba nie lubił WoDu) czy samozwańczych obrońców podmiejskich osiedli, o tyle piraci zajmujący się włamywaniem to transmisji programów i wrzucaniu do nich własnych produkcji to już mocno naciągane, a w nastolatków rekombinujących DNA i odtwarzających zagrożone / wymarłe gatunki nijak nie uwierzę. Ale jak już pisałem, bez nich też da się grać.

 Dostępność podręcznika jest mocno ograniczona, można zawsze próbować przez Amazona, Tundrę albo bezpośrednio u wydawcy, ale w Polsce rzecz jest chyba kompletnie nie do dostania (podstawkę widziałem kiedyś na Allegro za jakieś śmieszne pieniądze, ale to było dawno).

 Nawiasem mówiąc system chyba nie cieszy się na zachodzie jakimś makabrycznym powodzeniem, bo wydano do niego stosunkowo niewiele dodatków, i nic nie słychać, by były planowane nowe, czy jakaś reedycja.

 Pozdrawiam,
 Adam

 

anything