Autor Wątek: + i - czyli wady i zalety wszystkich armii  (Przeczytany 17552 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline QUASSIMODO

+ i - czyli wady i zalety wszystkich armii
« Odpowiedź #15 dnia: Sierpień 30, 2004, 10:27:41 pm »
wilczki -zalety to prosta taktyka,daja sobie rade w pojedynku jeden na jeden niemal z kazdym
wada-drodzy...ergo malo figurek=>jak sie zatrzymaja i dostana sami szarze to moze sie zrobic miodek
Dyscyplina jest do przeskoczenia gdy sie ma wysoka inicjatywe (sa armie zarowno bez inicjatywy jak i bez dyscypliny)
niskie parametry obronne rekompensuja bardzo wysokimi ataku-co z tym fantem zrobic to wie nawet cieniutki taktyk
'm Gonna stomp'em to dust,I'm gonna grind their bones.I'm gonna burn down dere towns and cities.I'm gonna bash'eads,break faces and jump up and down on da bits dat are left.An'den I'm gonna get really mean.

Offline Robert Drakon

+ i - czyli wady i zalety wszystkich armii
« Odpowiedź #16 dnia: Wrzesień 04, 2004, 08:06:48 pm »
A może ktoś jeszcze coś napisze o Krasnoludach Tir-Na-Bor i barbarzyńcach Sessair i Drune, bo chyba o nich jeszcze niczego nie było :)
zas pieśni i wspaniałych legend, waleczności, odwagi oraz bohaterskich czynów jak i okrucieństwa zarazem.
Średniowiecze czas w którym możesz stać się RYCERZEM!!!

http://world3.knightfight.pl/?ac=vid&vid=93030006

Offline zim

+ i - czyli wady i zalety wszystkich armii
« Odpowiedź #17 dnia: Wrzesień 05, 2004, 08:35:17 am »
keltowie sessair maja zajefajne fiannki :P
no one is placed higher than another
no matter race or creed or gender
(...)
we are all flesh and blood
i am not afraid to speak my mind'

Offline cielaq

+ i - czyli wady i zalety wszystkich armii
« Odpowiedź #18 dnia: Wrzesień 05, 2004, 08:57:17 am »
Tir-Na-Bor.

Wady:
- Szybkość. Większość modeli ma 7,5 ruchu.
- Inicjatywa. Tu dominuje wartość 0, mało kto ma wyższą.

Zalety:
- Szybkość. Mamy kilka wersji kawerii, oraz giganta, z ruchem 15.
- Wytrzymałość. Rasowa zdolność Twardziel, uwążana za jedną z najlepszych, powoduje, iz ciężko ubic nawet nieopancerzonego krasnala. Do tego występuje kilka modeli z dużym RES'em, takie jak khorzy (piesi i "konni"), czy Termowojownicy.
- Para. Część krasnloludów ma ekwipunek parowy, co powoduje, iż ich cechy (zwłaszcza siła) rosną o 1d6/2d6. Termowojownicy dzięki niemu wywołuja strach!
- Siła ognia. Są zasadniczo dwie opcje strzeleckie (nie licząc sojuszniczych fizylierów): kusze i działka parowe. O ile kusznicy są przeciętni, to działka, podpakowane zbrojmisztrzem, potrafia namieszać (Siła10+2d6, przebijanie).
- Rozmiar. Krasnale są małe (poza kawalerią i modelami w stylu gigant), co powoduje, że trudiej w nie trafic, a i ryzyko trafienia ich w walce jest mniejsze.
- Różnorodność. Jest tu naprawdę z czego wybierać: zwykłe mięczo, "konne" mięcho, Bractwo Brązu, khorzy, Uren.


To na razie tyle, idę na śnadanie ;)
Sprawiedliwość? Kto szuka sprawiedliwości? Zaprowadzimy naszą własną sprawiedliwość - zwyciężając lub ginąc."

"If I advance, follow me! If I fall back, kill me! If I die, avenge me!"

Offline Mythos

+ i - czyli wady i zalety wszystkich armii
« Odpowiedź #19 dnia: Wrzesień 05, 2004, 09:15:06 am »
Gigant ma nawet 17,5 cm ruchu:)
url=http://www.mythos.pl][/url]

Offline BeRsErK

+ i - czyli wady i zalety wszystkich armii
« Odpowiedź #20 dnia: Wrzesień 05, 2004, 04:36:03 pm »
Cytat: "cielaq"
Tir-Na-Bor.

Wady:
- Szybkość. Większość modeli ma 7,5 ruchu.
- Inicjatywa. Tu dominuje wartość 0, mało kto ma wyższą.

Zalety:
- Szybkość. Mamy kilka wersji kawerii, oraz giganta, z ruchem 15.
- Wytrzymałość. Rasowa zdolność Twardziel, uwążana za jedną z najlepszych, powoduje, iz ciężko ubic nawet nieopancerzonego krasnala. Do tego występuje kilka modeli z dużym RES'em, takie jak khorzy (piesi i "konni"), czy Termowojownicy.
- Para. Część krasnloludów ma ekwipunek parowy, co powoduje, iż ich cechy (zwłaszcza siła) rosną o 1d6/2d6. Termowojownicy dzięki niemu wywołuja strach!
- Siła ognia. Są zasadniczo dwie opcje strzeleckie (nie licząc sojuszniczych fizylierów): kusze i działka parowe. O ile kusznicy są przeciętni, to działka, podpakowane zbrojmisztrzem, potrafia namieszać (Siła10+2d6, przebijanie).
- Rozmiar. Krasnale są małe (poza kawalerią i modelami w stylu gigant), co powoduje, że trudiej w nie trafic, a i ryzyko trafienia ich w walce jest mniejsze.
- Różnorodność. Jest tu naprawdę z czego wybierać: zwykłe mięczo, "konne" mięcho, Bractwo Brązu, khorzy, Uren.


To na razie tyle, idę na śnadanie ;)


Zdecyduj się -  wada: szybkość - zaleta: szybkość :P
Ja raczej dał bym to do wad bo przy małej ilości szybkich modeli  trudno zbudować "szybką rozpę". Bez wsparcia nawet gigant szybko siądzie a z drugiej strony kawaleria, która może coś namieszać( i dać jemu wsparcie) jest droga.

Offline cielaq

+ i - czyli wady i zalety wszystkich armii
« Odpowiedź #21 dnia: Wrzesień 05, 2004, 05:00:01 pm »
Cytat: "BeRsErK"

Zdecyduj się -  wada: szybkość - zaleta: szybkość :P
Ja raczej dał bym to do wad bo przy małej ilości szybkich modeli  trudno zbudować "szybką rozpę". Bez wsparcia nawet gigant szybko siądzie a z drugiej strony kawaleria, która może coś namieszać( i dać jemu wsparcie) jest droga.
Mała ilość? Masz cztery wersje kawalerii, nie licząć war staffu! Ile jescze armii ma taki wybór? A co do ceny, zwykła kawaleria kosztuje 16/19, ciężka 36/39 putnków. To drogo? Dla porównania: Opancerzony Centaur 35, Jeździec na Brontopsie 54, Rycerz Alahanu 64 punkty. Także nie mów, że kawaleria u TNB jest droga.
Sprawiedliwość? Kto szuka sprawiedliwości? Zaprowadzimy naszą własną sprawiedliwość - zwyciężając lub ginąc."

"If I advance, follow me! If I fall back, kill me! If I die, avenge me!"

Offline war2bone

+ i - czyli wady i zalety wszystkich armii
« Odpowiedź #22 dnia: Wrzesień 05, 2004, 06:52:46 pm »
pozatym mozna calkiem niezla rozpiske zrobic na samych kawalerzystach a jedyny problem to bylby z dostepnoscia tych modeli bo chyba sa one jeszcze z 1 ed
 tak a propo

KU KLUX DZBAN i nie ma mocnych

Offline BeRsErK

+ i - czyli wady i zalety wszystkich armii
« Odpowiedź #23 dnia: Wrzesień 06, 2004, 12:09:52 pm »
Cytat: "cielaq"
Cytat: "BeRsErK"

Zdecyduj się -  wada: szybkość - zaleta: szybkość :P
Ja raczej dał bym to do wad bo przy małej ilości szybkich modeli  trudno zbudować "szybką rozpę". Bez wsparcia nawet gigant szybko siądzie a z drugiej strony kawaleria, która może coś namieszać( i dać jemu wsparcie) jest droga.
Mała ilość? Masz cztery wersje kawalerii, nie licząć war staffu! Ile jescze armii ma taki wybór? A co do ceny, zwykła kawaleria kosztuje 16/19, ciężka 36/39 putnków. To drogo? Dla porównania: Opancerzony Centaur 35, Jeździec na Brontopsie 54, Rycerz Alahanu 64 punkty. Także nie mów, że kawaleria u TNB jest droga.


Zakładając, że tylko upgrade'owani Khorzy(na attack razorbackach) mają dodatkową kość w szarży to raczej mało. Tym bardziej, że reszta tej "super kawalerii" ma 0 inicjatywy i bez tej trzeciej kostki raczej średnio się spisuje.
O boor on razorback i ich wersji "young" nie piszę bo ich jedynym plusem jest szybkość(2 i 3 wytrzymałości to raczej śmiech na sali)...
Wymienione przez Ciebie Brontopy czy lwia kawaleria jest droga ale i cholernie mocna w statach.

Offline cielaq

+ i - czyli wady i zalety wszystkich armii
« Odpowiedź #24 dnia: Wrzesień 06, 2004, 12:20:55 pm »
Nie chodzi mi o to, że ta kawaleria jest zajefajna, tylko, że są to szybsze wersje pieszych modeli, i tak należy jet traktować. Kto jeszcze może wystawić model z ruchem 15 za 16 punktów? Gryfy mają "mięcho" w tej cenie ;) Spójż na to z tej strony: na 350 punktów możesz wystawić 22 modele (to już samo w sobie nie jest złe), i każdy z nich ma ruchu 15. A że mały res? Od tego mają Twardziela.
Sprawiedliwość? Kto szuka sprawiedliwości? Zaprowadzimy naszą własną sprawiedliwość - zwyciężając lub ginąc."

"If I advance, follow me! If I fall back, kill me! If I die, avenge me!"

Offline BeRsErK

+ i - czyli wady i zalety wszystkich armii
« Odpowiedź #25 dnia: Wrzesień 06, 2004, 12:48:18 pm »
Wiesz ale przy 2/3 wytrzymałości to nie trudno o kill outright a przed tym twardziel nie broni.
Sorki ale przed taka "kawalerią" to i zwykłe mięcho po 8/10 pkt się wybroni.

Offline cielaq

+ i - czyli wady i zalety wszystkich armii
« Odpowiedź #26 dnia: Wrzesień 06, 2004, 01:14:15 pm »
Jak często zabijasz jednym ciosem? Musisz mieć niezłe rzuty, zważywszy, ze większość mięcha za 8/10 pts ma siłę 3, w porywach do 5.  Moi Templariusze za 29 pts mają 5! A przy ruchu 15, to zwylke oni zaszarzują, więc te ich marne statsy nie będą aż takie marne. Mała ini? Z tą ceną zwylke mogą szarżować po kilku na jeden model. Poza tym nie traktuj ich jako typoej kawalerii, raczej jako szybką, mobilną piechotę. W armii, której główną wadą jest mobilność, te chłopaki są naprawde przydatne. Jak są za "miętcy", zawsze można użyć khoró, mają res 12.
Sprawiedliwość? Kto szuka sprawiedliwości? Zaprowadzimy naszą własną sprawiedliwość - zwyciężając lub ginąc."

"If I advance, follow me! If I fall back, kill me! If I die, avenge me!"

Offline BeRsErK

+ i - czyli wady i zalety wszystkich armii
« Odpowiedź #27 dnia: Wrzesień 06, 2004, 01:21:39 pm »
Cytat: "cielaq"
Jak często zabijasz jednym ciosem? Musisz mieć niezłe rzuty, zważywszy, ze większość mięcha za 8/10 pts ma siłę 3, w porywach do 5.  Moi Templariusze za 29 pts mają 5! A przy ruchu 15, to zwylke oni zaszarzują, więc te ich marne statsy nie będą aż takie marne. Mała ini? Z tą ceną zwylke mogą szarżować po kilku na jeden model. Poza tym nie traktuj ich jako typoej kawalerii, raczej jako szybką, mobilną piechotę. W armii, której główną wadą jest mobilność, te chłopaki są naprawde przydatne. Jak są za "miętcy", zawsze można użyć khoró, mają res 12.


Jak często zabijam jednym ciosem coś z 3 wytrzymałości...często.
Moje jednostki za 8/10 pkt maja 4 lub 6 siły.
Owszem na rzuty nie narzekam ale chyba nie myślisz przetrwać tym np. boju z wilczkami o średniej sile 8 i 3 kościach ??
Moim skromnym zdaniem lepiej dać ich jako wsparcie niż opierać na nich siłę bojową EOT.

Offline cielaq

+ i - czyli wady i zalety wszystkich armii
« Odpowiedź #28 dnia: Wrzesień 06, 2004, 01:42:29 pm »
Cytat: "BeRsErK"

Moim skromnym zdaniem lepiej dac ich jako wsparcie niż opierac na nich siłe bojową EOT.
Dokładnie!
Sprawiedliwość? Kto szuka sprawiedliwości? Zaprowadzimy naszą własną sprawiedliwość - zwyciężając lub ginąc."

"If I advance, follow me! If I fall back, kill me! If I die, avenge me!"

Offline Robert Drakon

+ i - czyli wady i zalety wszystkich armii
« Odpowiedź #29 dnia: Wrzesień 07, 2004, 07:09:58 pm »
a może coś więcej niż to że keltowie sessair maja zajefajne fiannki  :lol:
bo to chyba każdy widzi, a zresztą to nie jest raczej zaleta przydająca się na polu bitwy  :P
zas pieśni i wspaniałych legend, waleczności, odwagi oraz bohaterskich czynów jak i okrucieństwa zarazem.
Średniowiecze czas w którym możesz stać się RYCERZEM!!!

http://world3.knightfight.pl/?ac=vid&vid=93030006