Autor Wątek: house rules  (Przeczytany 19382 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Nazroth

house rules
« Odpowiedź #150 dnia: Grudzień 11, 2005, 11:24:37 pm »
Ja tam jestem z nagród BARDZO zadowolony i Anka zresztą też... nie dlatego poruszyłem tamten temat... zresztąkogo o zdrowych zmysłąch nei ucuieszyły bydwa komplety kości po 29zł sztuka + 2 koszulki? (kij, zę do podizału na 2... to i tak boskie nagrody) myślę nawet, ze dotychczas nei było lepszych (przynajmniej za pierwsze miejsce jeszcze nei widziałem)...
'Jedynym sposobem by zmądrzeć jest grać z mądrzejszym przeciwnikiem'

Offline Mistrz wałków :)

house rules
« Odpowiedź #151 dnia: Grudzień 11, 2005, 11:35:31 pm »
W takim razie dobrzeże wyjaśniliśmy to sobie  Maćku :D

Gdyby zawsze tak dyskusje ie szybko kończyły.. :D
Kamil. (miszczu)

Offline MiSiO

house rules
« Odpowiedź #152 dnia: Grudzień 11, 2005, 11:44:46 pm »
Przepraszam bardzo. Na oMTH był i dyplom i koszulka i kości i figurka... :D więc na 1 osobę wypas... ale to oMTH :D

Miłe uczucie być koszulkowym prekursorem :D

Offline nahar

house rules
« Odpowiedź #153 dnia: Grudzień 11, 2005, 11:55:48 pm »
Cytuj
Przepraszam bardzo. Na oMTH był i dyplom i koszulka i kości i figurka... więc na 1 osobę wypas... ale to oMTH

Miłe uczucie być koszulkowym prekursorem


Wiesz co jakbym chciał dać nagrody pierwszej trójce to by też było tego kupa. Poza tym nawet wtedy jest to 6 osób a nie 3. Wiec proszę nie denerwuj mnie bo ja i Kamil dołożyliśmy sporo z własnej kieszeni do tego turnieju i nie odliczałem sobie za toner do drukarki i papier oraz indentyfikatory.

Przypominam o konieczności trzymania się tematu

Zmiany proponowane przez nas nie będą obowiązywały na turniejach. Tak jak i nie obowiązują na ich inne HR.

A co do tego ze warto brać konnego - pozostawie to bez komentarza. Żaden z Was nie grał konnym. Road Warden jest jedynym mocnym modelem konnym. Freelancer to dno, a Highwayman ma tylko jedną zaletę - mogą go brać skaveny. Atak konnego to też dno - ma jeden. A kon z atakiem kosztuje 80 gc. Mi chodzi o to żeby miało sens kupienie rumaka kapitanowi, orczemu bossowi itp. Bo teraz to nie ma.


Jak mam do wyboru wydać 150 gc i 4 skille po to zeby miec gościa wystawionego na ostrzał i do tego ginącego 2 razy łatwiej niż piechur (pamiętajcie o dwukrotnym rzucie na Injury modeli konnych, plus rzut za konia), a wpakowaniem tej kasy w sprzęt/dodatkowych henchmanów plus zrobienie z gościa mordercy to co wybieram?? KONIA???


Powtarzam - odniesienia do rzeczywistości na bok, nie o to tu chodzi.

Co jak co ale chyba znam się troszkę lepiej na tym co mógł konny (z racji studiów) w dawnych czasach. Wiec wyobraźcie sobie że 300 cięzkozbrojnych rycerzy potrafiło przejechać po kilku tysiącach piechoty. A husaria MASAKROWAŁA ciapasów zza Bałtyku. Proszę poczytać o bitwach - pod Kircholmem i Kłuszynem. A potem mi tu dyrdy**ły prawić że można pod ladry wbić włócznię. Szarżujący kopijnik zmiatał piechotę - dobrze to widać w III częsci Władcy Pierścieni - tak to wyglądało.
paweł

Offline Nazroth

house rules
« Odpowiedź #154 dnia: Grudzień 12, 2005, 12:15:22 am »
MAsz jak najbardziej rację Naharze, ale mówimy o liczbie 100+ kontra 1000+... a nie 1&kilku... jak pędzi na Ciebie 100 konnych to choćbys sie zesrał nei uciekniesz... a jak jedzie na Ciebi ekonny (w mieście pełnym śmieci i gruzów) to odskakujesz w bok na chwile przed stratowaniem... szansa jest spora (szansa na to, ze dupas cię nawet nie trafi... nawet nie będzie blisko przejeżdżął)!! no ni eprzeginajmy... on nie dojeżdża nas w drzwiach do jasnej ciasnej - tylko naszerokiej ulicy dla przykładu!

Wiem, zę obaj z Kamilem sie pasjonujecie rycerstwem (i nie tylko) i naprawdę wizja zakutego w zbroję wojaka to jest coś pięknego - ale nie wazne jakiej bandy i jak wyposazony kapitan (z koniem, ze zbroją, czy bez) jak wysatwiacie typa na atak całej bandy wroga - to jest to po prostu głupota... bo on na 100% zejdzie... a jak chcecie, aby w mieście pełnym ruin i gruzów typol cos zdziałał... to zamiast na konia - to usadźcie go na dupie, za murkiem i niech strzela do wroga... ja juz dawno wyrosłem z pchania mojego cpt. WH do walki dla klimatu - ten goś cma łepetynę na karku i wie co robic z wrogiem...

Zresztą o czym my gadamy - huzaria czy cieżkozbrojna konnica nie "masakrowała" tysięcy piechoty w mieście - bo setka partyzantów zrobiła by im z dupy gruzowisko... ot co... to ni ejest szczere pole...chcecie masakrowac tysiące dziesiątkami konnych?... battl... ale mordheim to coś innego:)
'Jedynym sposobem by zmądrzeć jest grać z mądrzejszym przeciwnikiem'

Offline MiSiO

house rules
« Odpowiedź #155 dnia: Grudzień 12, 2005, 07:44:28 am »
Cytuj
Wiec proszę nie denerwuj mnie bo ja i Kamil dołożyliśmy sporo z własnej kieszeni do tego turnieju i nie odliczałem sobie za toner do drukarki i papier oraz indentyfikatory.


To Cię zaskoczę i powiem, że ja do każdego turnieju, który robiłem dokładałem. Nawet jak wyszło z 20 zł na plus. Taka rola organizacji i informowania ludzi o imprezie + dojazdy, drukowanie itp.itd. Co do denerwowania Ciebie... po prostu odkryłeś realia turniejowe :D

Offline Motorek

house rules
« Odpowiedź #156 dnia: Grudzień 12, 2005, 10:07:14 am »
Nazroth ma racje, to nie wolne pole, po którym można gonić wiesniaków z widłami i wyhaczać ich jednego po drugim tylko zrujnowane miasto i konnemu jest w związku z tym ciężej, nie wszędzie wjedzie to raz, wg mnie koń prędzej wsadzi nogę w jakąś dziurę i ją złamie niż człowiek to dwa, a trzy jedzie sobie ulicą jegomość na koniu i powiedzmy z drugiego piętra obrywa kamieniem od skaveńskiego procownika w czoło , traci panowanie nad koniem zalewa go krew i OoA ;) Jakoś tak to widzę, a konni niestety ale klimatem nie pasują do mojej wizji zrujnowanego miasta i nie tylko do mojej jak widać po wypowiedziach. Lubię filmy kostiumowe , szarże rycerstwa, jak leje się jucha itp. ale bez przesady. Ponosi Was ułańska fantazja ;)
Cytuj
Przepraszam bardzo. Na oMTH był i dyplom i koszulka i kości i figurka... więc na 1 osobę wypas... ale to oMTH

Miłe uczucie być koszulkowym prekursorem
Mówił Wam ktoś co było na Falkonie :?:  :p

Offline Mistrz wałków :)

house rules
« Odpowiedź #157 dnia: Grudzień 12, 2005, 12:37:18 pm »
Ja się poddaję..
Koniec dywagacji z mojej strony i tak was nieprzekonam.

Za to kupie orki i zrobie dowódce na bojowym dziku :)
Kamil. (miszczu)

Offline Motorek

house rules
« Odpowiedź #158 dnia: Grudzień 12, 2005, 01:20:13 pm »
Znalazłem ciekawą stronkę klubu Mordheim z Australii ;) http://alexheadsmordheim.blogspot.com i kilka zasad domowych, które zastosowali na swoim turnieju:

The following house rules apply


Dual Weapon Fighting

i."Fighting with two weapons". Due to the difficulty in fighting with more than one weapon, any warrior attempting to do so suffers a -1 penalty to hit with both weapons. A warrior using a pistol in hand-to-hand combat is exempt from this penalty."
ii. New Combat Skill "Maniac Warrior: The Warrior is adept at fighting with a weapon in each hand. He may ignore the -1 to hit penalty that such practice normally incurs."


Armour
Shields: A warrior armed with a shield and a hand-weapon has a basic save of 5+ (or may add +2 to his armour save if other armour is worn) when in hand-to-hand combat. (may add only +1 to his armour save vs shooting). Mounted models may not gain this benefit.


Bucklers: A warrior armed with a buckler and a hand-weapon has a basic save of 6+ (or may add +1 to his armour save if other armour is worn) when in hand-to-hand combat. No benefits vs shooting.

Critical Hits
i. Critical Hits Chart. Under result 5-6 "Master Strike!" remove the line "The attack ignores all armour saves"
ii. Optional Missile Critical Hits Chart. Under result 5-6 "Master Shot" remove the line "There is no armour save"
iii. Optional Bladed Weapon Critical Hits Chart. Under result 5-6 "Sliced!" remove the words "ignores armour saves"

Spell casters
i. Starting spell caster heroes may choose their starting spell. Additional spells gained are randomised as normal.
ii.Hired Sword spell casters generate their spells randomly as per normal rules.

Black powder Weapons
i.Handguns and Hunting rifles are Str 5 under half range.

Spears
i.Spears strike first in the first round of hand to hand combat, even if charged.

Falling
i.The ground can cause critical hits. Use the bludgeoning weapons critical hit table.

W sumie ciekawe propozycje, to pierwsze pogrubione, pamiętam , ze kiedyś było dyskutowane na forum , a drugie w troche innej wersji zastosowaliśmy w Lublinie na turnieju.

Offline Mistrz wałków :)

house rules
« Odpowiedź #159 dnia: Grudzień 12, 2005, 02:40:20 pm »
Poza czarami i upadkami wszystkie tytaj proponowane zmiany to kopia naszych pomysłów z Pawłem (zreszta wielokrotnie testowanych w grach-sprawdziły się)

Jak miło że inni też mają podobne pomysły  :D  :D  :D  :D

PS. PAWEŁ NIE JESTEŚMY SAMI!!! :D:D
Kamil. (miszczu)

Offline Nazroth

house rules
« Odpowiedź #160 dnia: Grudzień 12, 2005, 05:42:24 pm »
PONIŻESZE mi sie podobają, wydają się wyważone, nei wydłużą gry w żaden sposób. Zresztą po latach gry sam chciałbym podobne wprowadzić. Natomiast:

1) walka dwoma brońmi TRAGICZNIE wydłuża grę przy rzutach na -1 do hita (zrozumiem model cierpi -1WS, ale do hita to jest porażka!!)

2)puklerz z +1 do save'a ODPADA wg. mnie... to już mi nie podchodzi... przegięte za 5gc...

3)critical hits - tych bym wcale nei ruszał... zostawić jak jest...

Armour
Shields: A warrior armed with a shield and a hand-weapon has a basic save of 5+ (or may add +2 to his armour save if other armour is worn) when in hand-to-hand combat. (may add only +1 to his armour save vs shooting). Mounted models may not gain this benefit.

Spell casters
i. Starting spell caster heroes may choose their starting spell. Additional spells gained are randomised as normal.
ii.Hired Sword spell casters generate their spells randomly as per normal rules.

Black powder Weapons
i.Handguns and Hunting rifles are Str 5 under half range.

Spears
i.Spears strike first in the first round of hand to hand combat, even if charged.

Falling
i.The ground can cause critical hits. Use the bludgeoning weapons critical hit table. "


Porozmawiam z Michałem i Sebastianem...moze uda nam się to wprowadzić na różnych turniejach TH... było by fajnie... ja je sobie chyba tez zapisze i w domu będe z nich kożystał... są bardzo dobre... choćby i czary wybierane (zawsze za tym byłem) dzięki temu nei wypierdal$%#@... punktów na typa z bezużytecznym czarem (priest z odpornościa na magię jak walczy z siostrami co mają hearts of steel, albo nekromanta wzbudzający fear walczący z possesstami itd... ) ... wiadomo - gość studiował magię i wie czego chce się uczyć... a nie losowo generowany czar, na naukę którego on poswięcił całe dotychczasowe życie;]...
'Jedynym sposobem by zmądrzeć jest grać z mądrzejszym przeciwnikiem'

Offline Dabi

house rules
« Odpowiedź #161 dnia: Grudzień 12, 2005, 06:07:53 pm »
Mi się zmiany podobają i ani puklerz ani nic z innych zmian nie jest jakimś szczególnie mocnym ingerowaniem w grę... Chociaż szczerze podarowałbym sobie punklerze i po prostu odróżnił skórzaną zbroje od kolczugi i cieżkiej płyty. Np dodając po prostu + 1 save wtedy będzie to dalej drogie zabezpieczenie ale za to już coś dające wiecej  

Generalnie czynią one nieco bardziej użytecznymi pancerze zmniejszając min przebijające efekty krytyków...

I tak będą dalej słabe te armory wiec ten element w Mordheimie się nie zmieni ale już może ktoś ich będzie używał (save 3+ za 60 gc i monusy do Movementu to nie jest takie fajne... )

A zasada - 1 do hita jest super ;) - 1 Ws to mialoby sens jakby tabelka To Hit odwzorowywałaby wpływ różnicy WS jakoś sensowniej bo w wersji zeżniętej z innych systemów to nic by nie zmieniało
eśli coś wydaje się trudne , to pewnie takie jest