Gildia Gier Bitewnych (www.bitewniaki.gildia.pl) > Mordheim

Własne Projekty Warband

(1/37) > >>

Herudaio:
Hmmm, zapraszam do dyskusji
Bohaterowie:
1 Nippoński Szlachcic – 60 ZK
M WS BS S T W I A Ld
4   4    4  3 3  1 4 1 8
Może wybierać z ekwipunku Samurajów
Zasady: Dowodzenie

0-1 Kensai – 70 ZK
M WS BS S T W I A Ld
4   5    2  3 3 1  5 2 7
Może wybierać z ekwipunku Samurajów
Nigdy nie może wziąć broni dystansowych

0-3 Samurai – 35 ZK
M WS BS S T W I A Ld
4   4   3   3 3  1 4 1  7
Może wybierać z ekwipunku Samurajów

Stronnicy:
0-6 Yoimbo – 25 ZK
M WS BS S T W I A Ld
4   4   3   3 3  1 3 1  7
Może wybierać z ekwipunku Samurajów
Zasady: Każdy Samuraj może mieć co najwyżej jednego Yoimbo

Ahigaru – 25 ZK
M WS BS S T W I A Ld
4   3    3  3 3  1 3 1 7
Może wybierać z ekwipunku Chłopów
Zasady: Nigdy nie może być więcej nie-samurai niż dwa razy liczba samurai

Heinini – 15 ZK
M WS BS S T W I A Ld
4   2    2  3 3 1  3 1 7
Może wybierać z ekwipunku Chłopów
Zasady: Nigdy nie może być więcej nie-samurai niż dwa razy liczba samurai

Ekwipunek Samuraiów:
Broń:
Katana – 20 ZK
Wakizashi – 15 ZK
Daisho (Katana + Wakizashi) – 30 ZK
Naginata – 15 ZK
Tetsubo - 15 ZK
Yari – 10 ZK
Ono – 5 ZK
Pancerz:
Lekki – 20 ZK
Ciężki – 50 ZK
Hełm – 10 ZK
Broń Dystansowa:
Długi Łuk – 15 ZK
Ekwipunek Chłopów:
Broń:
Yari – 10 ZK
Kama – 5 ZK
Tonfa – 3 ZK
Nunchako – 3 ZK
Pancerz:
Lekki – 20 ZK
Hełm – 10 ZK
Broń Dystansowa:
Długi Łuk – 15 ZK
Łuk – 10 ZK

Zasady Broni:
Bo – Ogłuszenie, Parada jeśli trzymany oburęcznie
Naginata – Dwuręczna, +1S, Strike Firs
Tetsubo – Dwuręczna, +1S, Ogłuszenie
Yari – Strike First
Kama - -1 do testu pancerza przeciwnika
Tonfa - Ogłuszenie
Nunchako - Ogłuszenie
Ono – -1 do testu pancerza przeciwnika
Katana – Nieśmiertelna Stal, jeśli trzymana oburącz +1S, można łączyć jedynie z Wakizashi
Wakizashi – Nieśmiertelna Stal, można łączyć jedynie z Kataną
No-Dachi – Nieśmiertelna Stal, +1 S, dwuręczna, Strike First

Nieśmiertelna Stal – Broń jest tak ostra że z łatwością przecina zbroje i przeciwnika, +1 do rzutu na rany i modyfikator -1 do testu pancerza przeciwnika

Umiejętności specjalne:
Nito Kenjutsu – Jeśli postać walczy przy pomocy Daisho dostaje dodatkowy atak
Iaijutsu – Bohater z tą umiejętnością może wyprowadzić w pierwszej turze walki przed wszystkimi jeden cios, jeśli cios zabije przeciwnika nie liczy się on do limitu ataków na tą turę.
Kyujutsu – Bohater z tą umiejętnością opanował technikę strzelania z łuku bez celowania, jeśli się nie poruszał w danej turze to otrzymuje +1 do rzutu na trafienie z łuku

I prosze na razie nie komentować skąd się ta banda wzięła w mordheim

Dabi:
Ktoś tutaj się nagrał chyba w L5K sporo  :D
Pomysł może i dobry choć osobiście nie przepadam za małymi żółtymi ludzikami i ichnim kodeksem honorowym.
A co do bandy to jest jak dla mnie przepakowana :)
Zbyt tani henchmeni o zbyt dobrych statsach jak na mój gust.
Brak wad wiekszych banda i strzela i walczy i czyni to lepiej niż  podręcznikowe.
Ekwipunek to moim zdaniem najwieksza wada tej bandy. O ostatecznym rozrachunku mają go lepszy niż Sisters of Sigmar  
Zastanawiam się skąd pomysł że katana ściaga sava ?
+1 do injury table ok bo ta broń cieła ciało jak brzytwa bo w istocie taki miała przekrój ostrza. Nienadawała się do przebijania pancerzy zbyt dobrze. Cios takiego oręża napotykającego na tarczę lub nawet na broń pprzeciwnika czy też płytę po prostu spowoduje że katana pęknie.
Była to broń niezwykle ostra ale i delikatna. Dopiero później pojawiły się inaczej wykonywane wytrzymalsze ostrza

IMO Pomysł fajny ale źle z wyważeniem tegoż :)
No chyba że gramy seting Kitaj i tam gramy bandami które prezentują podobny poziom jak ta zaprezentowana tutaj.

Pozatym brakuje mi paru zasad specjalnych. Coś w stylu Bushido
Dajmy na to zhańbiony wojownik który dał się pokonać np takiemu goblinowi czy innemu miechu jest zmuszony do popełnienia sepukku ;)

Spodobał mi się zamysł stworzenia jakiejś bandy i poddania ją tutaj pod dyskusję , sam chyba siądę sobie i w wolnej chwili coś wyskrobie  :)

krytyką się nie przejmuj jestem znanym marudą  :giggle:

Herudaio:
Więc tak co do ściągania armour save'a to jest to temat do dyskusji, co do przepakowania, niestety tej bandy za bardzo na strelanie nie da się zrobić, jedyne co ma do strzelania to łuki (ew. można próbować na bazie heininów ale wtedy i tak mamy bs2), natomiast zwróć uwage na cene ekwipunku, no-dachi 35, katana z wakizashi 30, jedyny dwie możliwości dania 2 ataków (w każdym razie jednego dodatkowego to danie albo 2 toporów albo daisho) tak jak mówiłem na razie to są zasady próbne które w sumie 2 razy testowałem (nie było więcej okazj), więc wszystkie uwagi notuje, nad zasadą bushido pracuje, natomiast mam zastój w pomysłach na jeszcze jakieś skille specjalne (tak żeby razem było 5 jak dla każdej bandy)

Dwalthrim:
Znam Nipońską bande napisał ją Mark "Rinku" Dewis! Ale Twoja Herudaio jest jakaś inna, skąd ją ściągnąłeś?
W wersji którą ja mam ściągniętą z A.Pestiliens http://hem.passagen.se/pestilen/index.htm. W Herosach nie ma żadnego Kensai, jest tylko Nippoński szlachcic (jak dla mnie poprostu Daimyo jak w Legendzie) i 3 samurajów.
W Henchmanach natomiast nie ma Yoimbo- ochroniarzy ani chłopów -Heiminów! Są młodzi samurajowie (0-5), mnisi wojownicy (0-3) i opór Ashigaru! Max bandy to 15-u typa! Kiedyś nawet zaczeliśmy w Komo tę rozpiske tłumaczyć ;)
Specjalne skille to: Kenshi, Iaijutsu, Kyujutsu, Kiai, Sumai (coś ala sumo)!
Najlepsze są zasady specjalne których braknie u Ciebie np. nie mogą wynajmować najemników, którzy nie są ludźmi, albo sepuku które herosi muszą popełnić gdy zaatakują swojego Daimyo (np. pod wpływem Lure of chaos), uciekną z walki, zostaną porwani etc. Najbardziej honorowa i zaskakująca banda jaką znalazłem na necie! Chce se w przyszłości ściągnąć figurki z reapera (http://www.reapermini.com/gallery/rokugan) i nimi pociąć! Banzai

RafiK:
Po prostu: nic dodać nic ująć do głosu przedmówców. Zgadzam się z Dabim, że banda przepakowana. Chociaż już w kształcie zaproponowanym przez Dwalthrima wygląda ciekawiej - ograniczają ją raczej zasady specjalne niż horrendalne ceny broni :) Do tego wydaje mi się, że bliżej jej klimatem do Nipponu niż pierwszej wersji, autorstwa Herudaio.

Od siebie dodałbym jeszcze broń kusarigama - łańcuch z sierpem na końcu. Zasady możnaby wzorować na steel wheep SoS i wreszcie siostrzyczki nie byłyby osamotnione ;)
Dodatkowo ciekawą zasadą specjalną byłoby dla samurajów traktowanie henchmanów na zasadzie "expendable" (coś jak gobaski w bandzie Zielonych). No i jeszcze dodałbym im jakąś odporność na strach - inaczej banda dokonać może samozagłady po jednej bitwie :)
Osłabić ich można również dając utrudnienia w najmowaniu bohaterów i co lepszych stronników (trudno odtworzyć straty - w końcu goście z Nipponu dojeżdżają).

A pomysł na setting pt. Nippon... ja wiem czy to by się sprawdziło? Jakie to miałoby być w klimacie? Co te bandy miałyby tam porabiać - plądrować świątynie jak w Lustrii? Chyba, że natykałyby się co rusz na smoki demony i inne tałatajstwo z mitów Japońskich, he, he :)

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej