Autor Wątek: Własne Projekty Warband  (Przeczytany 50861 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Mistrz wałków :)

Własne Projekty Warband
« Odpowiedź #45 dnia: Wrzesień 13, 2004, 04:06:40 pm »
Dobrze zmienie upkeep zgodnie z twoja podpowiedzia Drahu.

Co do wytrzymałości broni. Masz rację ale wprowadzając żuty na niszczenie wideł czy kosy należało by równierz wprowadzic adekwatne dla reszty broni. Natomias wykonanie takiej broni jest juz w wystarczajacy sposó zobrazowane jej kosztem i zasadami specjalnymi.:)

Sołtys zostanie z ws 2.. jest to raczej spasły grubas który mocny jest tylko w gębie

Do Nahara:
Figasy powinny być gotowe,  nawet juz sie przyczaiłem na odpowiednik wozu. Lecz bedzie sie to odbywało  niestety kosztem niepomalowanych siustr. Dlatego jeżeli chcecie je odemnie pożyczyc to większośc należy jeszcze pomalować :(
Kamil. (miszczu)

Offline Wercyngetoryks

Własne Projekty Warband
« Odpowiedź #46 dnia: Wrzesień 13, 2004, 04:12:01 pm »
Rzut na to czy broń się rozpadnie czy nie jest wg mnie głupotą.
Narzędzia takie jak kosa, czy widły były robione przez chłopów nie po to zeby po jednych żniwach musieli je na nowo produkowac, więc swoje na pewno wytrzymaja. Poza tym sam jestem z "prowincji" i większość rzeczy jak chodźby te widły czy kosy używane u mnie w domu są grubo starsze odemnie. Poza tym fakt historyczny, kiedy to podczas powstań chłopi walczyli kosami postawionymi na sztorc, widłami i co tam mieli pod ręką i jakoś nie narzekali ;)

Więc rzuty na wytrzymałosć broni mozemy sobie darowac, a ceny są niskie bo to dobrz dostepne na wsi przedmioty.

A i Dwalthrim coś się tak uparł, że Drwal musi być zalany - sam spróbuj sciąć drzewo na bani :lol:  Po pracy rozumiem, ale bez przesady :)


Poza tym banda mi się bardzo podoba, i nie ma co zbytnio jej udziwniać jakimiś specjalnymi zasadami czy ekwipunkiem :)



p.s. Kamilu najlepiej zbierz już wszytko w jedną całość, machnij jakiś wstęp do bandy i testy czas zacząć :D

Offline Mistrz wałków :)

Własne Projekty Warband
« Odpowiedź #47 dnia: Wrzesień 13, 2004, 04:22:17 pm »
Ostateczna wersja (przynajmniej jak na razie ) bandy chłopów
Maksymalna liczba członków bandy 25

Bohaterowie:

1 Sołtys – 40 ZK
M WS BS S T W I A Ld
4 2 3 3 3 1 3 1 8
Może wybierać z ekwipunku bohaterów
Zasady: Dowodzenie, przerzut jednej kostki podczas eksploracji,handlaż (- K6 do kosztów kupna ekwipunku)

0-1 Myśliwy – 35 ZK
M WS BS S T W I A Ld
4 2 4 3 3 1 3 1 7
Może wybierać z ekwipunku bohaterów
Zasady:Zatawianie półapek (jak w avelandzie)
Przyjaciel zwierząt:Zwierzeta aby go zaatakować muszą zdać niemodyfikowany test Ld

0-2 Drwal – 35 ZK
M WS BS S T W I A Ld
4 3 2 4 3 1 3 1 7
Może wybierać z ekwipunku bochaterów
Zręczne posłógiwanie się toporem: +1 do injure table jeśli walczy toporem

0-1 Syn sołtysa - 20ZK
M WS BS S T W I A Ld
4 2 2 3 3 1 3 1 6
Może wybierać z ekwipunku bochaterów
Jeśli zginie jego ojciec to na 3+ wpada w furię (frenzi)


Stronnicy:

Chłop – 15 ZK
M WS BS S T W I A Ld
4 2 2 3 3 1 3 1 6
Może wybierać z ekwipunku chłopów

0-5 Parobek – 10 ZK
M WS BS S T W I A Ld
4 2 2 2 3 1 3 1 6
Może wybierać z ekwipunku Chłopów

0-2 Pies myśliwski – 15 ZK
M WS BS S T W I A Ld
4 4 0 4 3 1 4 1 5
Jest zwieżeciem
Zasady: Nie możesz mieć psów jeśli nie posiadasz myśliwego
0-2 świniopas 20 ZK
M WS BS S T W I A Ld
4 2 2 3 3 1 3 1 6
Może wybieraqć z ekwipunku chłopów
Zasady: Wyjatkowo cuchnie, przeciwnicy walczący z nim maja ujemny modyfikator -1 do trafienia.

Doświadczenie początkowe
Sołtys 12 pd
Drwal 8pd
Myśliwy 4pd
Syn sołtysa 0pd
stronicy 0pd

Dostępne umiejętności
Walka(1)srzeleckie(2), Akademickie(3)szybkościowe(4)siłowe(5)specj(6)
Sołtys(1)(3)(5)(6)
Myśliwy(1)(2)(4)(6)
Drwal(1)(5)(6)
syn sołtysa(1)(2)(4)(6)


Ekwipunek bochaterów
Broń:
nóż – free/2ZK
młot – 3 ZK
Siekiera - 5ZK
dwuręczna siekiera (tylko dla drwala)- 15ZK
kosa (tylko dla sołtysa i jego syna) – 5 ZK
widły (tylko dla sołtysa i jego syna)- 3 ZK
miecz – 10 ZK
Pancerz:
Z skóry świnśkiej (skórzany) -5ZK
Lekki – 20 ZK
Hełm – 10 ZK
Broń Dystansowa:
proca- 2ZK
łuk - 10ZK
Długi Łuk(tylko dla myśliwego) – 15 ZK
Strzały myśliwskie (tylko dla myśliwego) 35 ZK

Ekwipunek Chłopów:
Broń:
nóż – free/2ZK
deska z gwożdziem - 1ZK
młot – 3 ZK
Siekiera - 5ZK
kosa – 5 ZK
widły - 3 ZK
cep do młucki- 10ZK
dwuręczna siekiera - 15ZK
Pancerz:
Z skóry świnśkiej (skórzany) -5ZK
słomiana tarcza - 2ZK
Broń Dystansowa:
proca- 2ZK
łuk - 10ZK

Zasady Broni:
Kosa- +1 do siły (+1S) i bonus +1do save przeciwnika, broń oburęczna
Widły- first strike po zdanym tescie incjatywy, broń oburęczna
Cep do młucki- pierszej rundzie walki dodaje +1 do siły (+1S) jak i +1 do trafienia, broń oburęczna
deska z gwożdziem- -1 do siły i bonus +1do save przeciwnika
słomiana tarcza- odpowiednik tarczy lecz wystarcza jedynie na jedna bitwę

Umiejętności specjalne:
Kosynier- Jeśli używa kosy w walce dostaje dodatkowy atak (+1A) i + jeden do trafienia.
Mocna gęba - dostępne tylko dl sołtysa. Pozwala przeżucić każdy niezdany test rozbicia.
Szczęsciarz- może przeżucić jedną kostkę na grę
Rębajło-(tylko dla drwala) jeśli drwal walczy siekierą lub siekierami przysługuje mu dodatkowy atak (+1A) i zadaje krytyki na 5-6
Cham- wyzywa dobrowolnie wybrany model którego widzi, jęsli przeciwnik nie zda niemodyfikowanego testy Ld musi (w następnej turze) jak najszybciej poruszać (szarżować jeśli to możliwe) się w kierunku wysywającego

Zasady specjalne bandy:
Chłopi przezwyczajeni do częstych najazdów na ich ziemie (np.przez szlachtę) potrafa sie wyjątkowo skutecznie chować. Po zdanym teście na wykrycie chłopa, przeciwnik musi przezucić kość.
Mogą najmować jedynie Ogra lub halfinga..

By Kamil
Kamil. (miszczu)

Offline Herudaio

Własne Projekty Warband
« Odpowiedź #48 dnia: Wrzesień 13, 2004, 04:30:09 pm »
Jedyne co mi nie pasuje to to że mogą najmować tylko ogra i halfinga, po prostu jakoś nie pasuje mi do klimatu
I ask only for an enemy worth fighting and a cause worth fighting for". - Spartan Prayer
Liczy się gracz, rozpiska to rzecz wtórna.

Offline Wercyngetoryks

Własne Projekty Warband
« Odpowiedź #49 dnia: Wrzesień 13, 2004, 04:36:36 pm »
Ale są juz w fazie przygotowań dwaj specjalni najemnicy,tylko dla bandy Chłopów.
Zielarz, o którym była juz mowa wcześniej i chyba powstanie jeszcze Kowal... Więc jak dla mnie to klimat jest :)

Offline Mistrz wałków :)

Własne Projekty Warband
« Odpowiedź #50 dnia: Wrzesień 13, 2004, 04:41:11 pm »
Wstęp:

Na nie jednej prowincji chłopi mieli juz dość wysługiwania się panom...
Ty i uwdzie dochodziły słuchy na temat ruin miasta Mordheim o którym mówiono że jest przeklęte ale zarazem odmienia losy ludzi. Przewrotnośc jego polegała na tym że każy bogaty który sie w nim znalazł stawał sie biednym a biedn bogatym.
I Choć chłopi byli ludzmi prostymi to jednak ziarnko zasiane przez opowieści z czasem kiełkowało aż urosło do nadzieji która rozkwitała kwiatem złudnej zapowiedzi sprawiedliwości.
Przecież nie mieli wiekszego marzennia: jak możliwośc zamiany rolami z panem ich włości.

Z czasem w niejednej wsi zebrała sie grupka smiałków pod dowódctwem smiałego sołtysa która wyruszała w zgybnym kierunku niesiona ndzieja przyszłego bogactwa.
Nie jeden Janko żegnał się z swoja Karusią słowami:
"Zobaczysz jak wrucę będziemy prawdziwymi panami"

I tak oto w ten sposób do ruin miasta mordheim zaczeły nadchodzić coraz większe rzesze chłopów uzbrojnych w kosy i widły.

Jak bedę miał ew. nieco więcej czasu to jeszcze to dopracuję :)
Kamil. (miszczu)

Offline Mistrz wałków :)

Własne Projekty Warband
« Odpowiedź #51 dnia: Wrzesień 13, 2004, 04:45:47 pm »
Heruldaio napisał
Cytuj
Jedyne co mi nie pasuje to to że mogą najmować tylko ogra i halfinga, po prostu jakoś nie pasuje mi do klimatu


A czego ty sie spodziewałeś?
Że do bandy obdarciuchów najmie sie przykładowo Free lancer, mag, tielien marksmen lub inny szanujący sie najemnik!!!

To są chłopi! Śmierdzą, są chamowaci ,głupi i zabobonni. Tylko podobny im Ogr i sąsiad halfing może zdzierzyć ich toważystwo!!!
Kamil. (miszczu)

Offline drachenfeles

Własne Projekty Warband
« Odpowiedź #52 dnia: Wrzesień 13, 2004, 07:43:32 pm »
Cytuj

Maksymalna liczba członków bandy 25


dopiero teraz to zauważyłem, czy ty czasem nie przesadzasz?
20 to jest maks dla mordheim i kropka. To jest Skirmish, 20 to i tak dużo.

Pozatym uważam, że np parobkowie powinni mieć S4 i kosztować 30p
nie lekcewazcie sobie siły chłopów, oni ciężko pracują, to że nie potrafią walczyć i czasem nawet używają oręża z właściwej strony to jedno, ale siły nie mozna im odmówic.

Offline Mistrz wałków :)

Własne Projekty Warband
« Odpowiedź #53 dnia: Wrzesień 13, 2004, 07:53:50 pm »
Z tym że oprucz posiadanej siły należy jeszcze umiec ją wykożystać.
Parobek- to inaczej pomocnik, chłopak w wieku o 12-14 lat. Więc naprawdę nie wiem z kad ci się wzieło mniemanie o ich sile.

25 ludzików dla chłopow to idealna liczba! Scaveni mają 20 a kazdy z nich jest znacznie lepszym wojownikiem. Ludzkie za to bandy z odpowiednią liczbą najemników dochodzą do 18-19 członków. Więc pytam się dlaczego nie ma być 25 chłopów. To jest cizba, masa. bez odpowiedniej ilości niemają najmniejszych szans. Tego napewno nie zmienie i basta!!!
pozatym zakładając srednie staty nie spodziwam się aby chłopi mieli wilki przyrost członków.
Oj drahu drahu strasznie marudzisz.

Przypominam jeszcze raz nieuważnym. chłopi s swoim ekwipunkiem mają jeden i tylko jeden atak! (z ws2) takie ząbiki
Kamil. (miszczu)

Offline drachenfeles

Własne Projekty Warband
« Odpowiedź #54 dnia: Wrzesień 13, 2004, 08:36:07 pm »
Cytuj

Parobek- to inaczej pomocnik, chłopak w wieku o 12-14 lat. Więc naprawdę nie wiem z kad ci się wzieło mniemanie o ich sile.


bo to nie koniecznie byli młodzi chłopcy, ale nieważne, i tak zrobisz jak zechcesz.

Offline Dwalthrim

Własne Projekty Warband
« Odpowiedź #55 dnia: Wrzesień 13, 2004, 10:08:31 pm »
Świniopasów musiałem rzeczywiście gdzieś przeoczyć ale to pewnie dlatego, że nie było zasad dotyczących stadka świnek tak to bym zarejestrował ;) Co do maxa bandy zrobił bym 20 tak jak mają gobasy/skaveni/hobbity? itd. Z najemnikami będa mogli miec pod 25-u chłopa, a po rozwinieciach to łoooo :bite:

Do Nahara: Templariusz Sigmara autorstwa Eda Hastingsa ma 3A i jakoś nie widziałem żeby ktoś jakieś miał halo? Templariusze zrobieni przezemnie mają po 2 więc mniej o jeden od pierwzowzoru!!! Wogóle w porównaniu do statów Temp.Sigmara to cieniasy :lol:
JAH RASTAFARAI-SIGMAR HELDENHAMMER EMPEROR I!!!"


Offline nahar

Własne Projekty Warband
« Odpowiedź #56 dnia: Wrzesień 14, 2004, 12:43:32 pm »
Parobek to silny chłop Miszczu!!!
Zgadzam się z Drachem S 4 i wyższy koszt.
paweł

Offline Herudaio

Własne Projekty Warband
« Odpowiedź #57 dnia: Wrzesień 14, 2004, 03:44:58 pm »
Kamilu sam przeczysz sobie umiejętność wykorzystania siły odzwierciedla ws natomiast S określa tylko i wyłącznie siłę postaci, nie wymagaj by orkowie mieli siłę 1 w twojej wizji pojmowania tego współcznynnika
I ask only for an enemy worth fighting and a cause worth fighting for". - Spartan Prayer
Liczy się gracz, rozpiska to rzecz wtórna.

Offline Mistrz wałków :)

Własne Projekty Warband
« Odpowiedź #58 dnia: Wrzesień 14, 2004, 05:11:25 pm »
Za to w Twoim pojęciu (hreuldaio) orki powinny mieć 8S. Przecierz to jest jedna wielka kupa mięsa.

Jak dla mnie wspólczynik S odzwierciedla siłę postaci i jej umiejetnośc jej uzycia
Natomiast WS stopien posłógiwania sie bronią.

Powiedz cie na jakiej podstawie sądzicie że parobki powinny mieć 4 S.
Przecież to są pomocnicy chłopów, Ci którzy wypasaja krowy , pilnują owiec na pastwisku lub pomagaja przykładowemu cieśli.

Nie mylcie ich z robotnikami!!!

A co do Ciebie drachu to jesteś prawdziwie zboczony na punkcie umięśnoinych wojowników.

Ci chłopi nie maja być polska wersja Norsów!!!
Kamil. (miszczu)

Offline Wercyngetoryks

Własne Projekty Warband
« Odpowiedź #59 dnia: Wrzesień 14, 2004, 05:33:07 pm »
Parobek to nie koniecznie młody chłopak,albo jakis osiłek. W jednym przypadku parobkami byli 14-letni chłopcy wypasajacy owce czy krowy, ale w innym to mogli być 20-latkowie którzy przez całe zycie pracowali fizycznie i im nikt krzepy nie odmówi. W niektórych przypadkach był to rodzaj kary, idz i pracuj u tego chłopa przez rok jako parobek (a kto by dzieci karał :P ) Poza tym podaj w "Chłopach" był parobek Kuba, który do młodych nie należał.

Także ja uważam,że decyzja należy do autora :) jakich parobków ma na myśli ;)