Chłopaki - proponuję zmienić tabelę pogody Miśka na tą (poprawioną):
Rzuć 2D6 aby zdeterminować „jaka mamy dziś pogodę?”
2. Wyjątkowo mglisty dzień:
„Ten dzień jest wyjątkowo mglisty. Białe kłęby pary przykrywają całe Mordheim. Niekiedy wystarczy wyciągnąć rękę, by nie widzieć własnej dłoni!”
Na początku kazdej tury gracz rzuca D6, wynik „1” oznacza, że mgła rozpieżchła się na tyle, iż nie utrudnia życia bardziej niż na co dzień. Do tego czasu jest ona tak gęsta, iż:
-Obcina zasięg wszystkich broni strzeleckich o połowę.
-Nie wolno w niej biegać.
-Ataki w walce wręcz i strzeleckiej mają modyfikator –1 do trafienia.
-Wszystkie testy strachu brane są na modyfikatorze –1.
*Po tym, jak mgła rozpływa się należy nadal rzucać kostką na początku tury, wynik 1 oznacza, iż mgła ponownie zgęstniała...
3-4. Ulewa:
„Leje jak z cebra. Na ulicach pojawiło się błocko, które kleji się do butów. Nogi grzęzną, ubrania mokną, a pistolety zawodzą.”
Na początku każdej tury gracz rzuca D6, wynik „1” oznacza, że ulewa ustępuje i nie przeszkadza puki co poszukiwaczom.
-W trakcie ulewy wszystkie modele nie znajdujące się na początku tury ruchu pod zadaszeniem dostają modyfikator –1 do M, na czas tej tury. (Nie dotyczy Large targets, oraz Animals)
-Bronie strzeleckie nie wypalają przy wyniku 1,2,3 na D6 – należy stestować przed strzałem!
-Zasięg broni strzeleckich zmniejszany jest o 6” (nie licząc pistoletów i broni miotanych)
-Wszystkie modele dostają modyfikator –1 I, pod względem testów jak wspinaczka, wykrywanie...
*Po tym, jak ulewa przeszła należy nadal rzucać kostką na początku tury, wynik 1 oznacza, iż rozpadało się ponownie...
5-9. Zwykły szary, zamglony dzień:
„Słońce ledwo przebija się przez chmury. Dookoła unosi się zapach stęchlizny i dymu. Zwykły dzień w mieście potępionych...”
Nic nadzwyczajnego nie ma miejsca w taki dzień.
10. Wyładowania!:
„Pogoda rozszalała się na dobre. Co chwilę piorun uderza niecałe pare metrów od mojej głowy! Dobrze, że nie ubrałem zbroi!!”
Na początku każdej tury gracz rzuca D6, wynik „1” oznacza, iż pojawiło się wyładowanie elektryczne! Należy wtedy ponownie rzucić D6, aby zdeterminować kogo ów piorun porazi!
Parzyste wyniki oznaczają bandę, której jest teraz tura, nieparzyste bandę przeciwnika. Ofiarę pioruna należy wylosować ze znajdujących się na otwartej przestrzeni modeli gracza, który został wybrany przez kapryśną pogodę.
-Model otrzymuje trafienie z S4 (S5, jeśli posiada jakąś tarczę, L.zbroję, lub chełm/S6, przy H.Zbroji!)
-Modele „nieumarłe” ranę z S5, rzuca się dla nich na injury w następujący sposób: 1-5 paraliż na 2 tury (nie działa „no pain”)/6 – zgon...jako iż łatwo ulegają paraliżowi.
-Postać, która przeżyje trafienie piorunem otrzymuje +1Exp., jeśli zaś zostanie o.o.a i przeżyje mimo wszystko dostaje +2Exp. (dotyczy także stronników)
11. Lekka mżawka:
„Delikatne kropelki spadają na ulicę, odbijają się z pluskiem od kaptura, szczelnie naciągniętego na twarz. W powietrzu czuć powiew świeżości.”
Na początku każdej tury gracz rzuca D6, wynik „1” oznacza, iż mżawka ustąpiła a zastąpiona przez „wyjątkowo mglisty dzień” Do tego czasu jednak obowiązują pewne zasady:
-Zasięg broni strzeleckich modyfikowany jest o –D6, rzucamy co turę.
-Każdy model, który chce biec, musi rzucić D6 – wynik „1” oznacza, iż się poślizgnął. Należy wtedy niezwłocznie wykonać rzut na „injury”.
-Bronie strzeleckie nie wypalają przy wyniku 1 na D6 – należy stestować przed strzałem!
12. Mgła żednieje:
„Jeśli w mordheim można wogule mówić o ładnym, słonecznym popołudniu – to jest to własnie ten dzień! Małe promyki słońca przedzierają się przez gęste chmury. Powietrze wydaje się lżejsze i mniej śmierdzące!”
Na początku każdej tury gracz rzuca D6, wynik „1” oznacza, iż chmury zasłoniły słońce na jakiś czas. W trakcie, gdy promienie słońca przedzierają się przez chmury bandy takie jak: Siostry Sigmara, Łowcy czarownic, Mercenaries, Krasnoludy: dostają modyfikator +1 do LD.
Gdy słońce jest zasłonięte nadal rzucamy D6 co turę, wynik „1” oznacza kolejne przebłyski swiatła... dopuki to jednak nie nastąpi wszystkie bandy: Nieumarłych, Opetanych, Skavenów, Carnival of chaos, Beastmen, oraz Orków i Goblinów: Dostaja +1 do swojego LD. Nie dotyczy modeli takich jak: „Zombi, Dire Wolves, Animals...”
Jest bardziej sprawiedliwa... (motyw z piorunami &zombi/wilki można wykasowac, jesli uważacie, że to przegięcie w kierunku mojej bandy - ale zatrzymanie dire wolfa na 2 tury jest chyba warte takiej zasady:D)
Ogólnie nie ma + do zasięgu broni palnych, jako iż pogoda i doskonała widocznośc nie moga zwiększyć zasięgu kuli wystrzelonej z pistoletu!! Tęcza, która u Misia dodaje +sdo liderki jest niestety idiotyczna, ponieważ undeadzi i posseści mają centralnie w dupie kolorowe jej elementy;]... do tego nie ma "PRZEGIĘĆ w kierunku skavenów"!!:P... i takich tam... co najwazniejsze - nie trzeba jak idiota pilnowac tur - ile jeszcze/ile jeszcze... bo w tej tabeli cos trwa, lub nie trwa!! i tyle:)... jest prostsza, mniej przegięta, bardziej wywazona, klimatyczniejsza!
Na kjoniec chciałem zaznaczyc, że tabela Miśka była oczywiście pierwowzorem mojej i jest naprawde niezła, ja na nią nie najeżdżam... szanuję Miśka i podobają mi się jego pomysły - niektóre jednak powinny być bardziej przemyślane. Poza tym Misiu uwielbia "komplikować" życie i zasady - po co robic proste jak gw - łatwe i szybkie w użyciu... skoro można otwierać drzwi na trzy sposoby:P?
No nie Misiu:P?
Pozdrawiam.