trawa

Autor Wątek: [RAG] Pytania o zasady  (Przeczytany 15578 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline veyDer

[RAG] Pytania o zasady
« Odpowiedź #15 dnia: Wrzesień 29, 2004, 11:20:31 am »
Walka wręcz

Samo rozdzielanie walk, testy inicjatywy, przydzielanie kości do ataku/oborny, atakowanie, parowanie, itp. są identyczne jak w Konfrontacji. Nie dostaje się jedynie kości za przeciwnika, a bohater może dostać maksymalnie jedną kość obniżając statystyki. Nic mi nie wiadomo na temat Ciągłej Obrony. Nie trzeba też ustalać minimalnego poziomu ataku równego obronie przeciwnika - minimalny poziom ataku to 0.

Po udanym rzucie na atak wykonuje się rzut w tabelce obrażeń. 6 można przerzucić, ale 1 po przerzucie jest automatycznie porażką (czyli równa 1 a nie 7).

Po walce liczy się wynik walki - strona, która zadała więcej ran, wygrywa. Przegrana strona wykonuje test Odwagi o trudności 6, a w przypadku kiedy Dominacja wygranego oddziału jest większa od jej Dominacji o 10 lub więcej - trudność tego testu wynosi 8. Jeśli nie trzeba wykonywać testu lub był on udany - przechodzi się do ruchów pościgowych. Oddział, który nie zdał tego testu nie może wykonywać ruchów pościgowych.

Modyfikatory trudności testu
+1 jeśli oddział jest w luźnym szyku
+1 jeśli oddział jest zdezorganizowany
+1 jeśli oddział jest w stanie "Kontroli"

Ruchy pościgowe

Po zakończonej walki wygrana strona (w przypadku remisu o kolejności decyduje gracz, który wygrał Rzut Taktyczny ) może wykonać pierwsza ruch pościgowy. Każdy model z tego oddziału nie będący w kontakcie z wrogiem może się poruszyć maksymalnie o dystans swojej charakterystyki Ruch w cm. Można wejść w zwarcie z wrogim modelem, ale musi to być model z tej samej walki. Jeśli model będący w innej walce stoi na drodze - trzeba go ominąć. Jeśli inny model (nie będący w walce) stoi na drodze - można go odsunąć.
Po zakończeniu ruchów pościgowych przez pierwszą stronę, ruchy wykonuje druga strona (o ile może - Nieumarli i Konstrukty, których Dominacja oddziału jest mniejsza od Dominacji oddziału wroga i którzy przegrali walkę nie mogą wykonać tego ruchu. Nie może go wykonać również uciekająca jednostka).

Niezależne modele będące w oddziale a nie będące w kontakcie z wrogimi modelami mogą się odłączyć od oddziału podczas ruchów pościgowych.

Jeśli po zakończeniu ruchów pościgowych jakiś model z oddziału nie jest w kontakcie z wrogiem, ale jest więcej niż 2.5cm od reszty oddziału, należy go przesunąć na 2.5cm, ale nie może on wejść w zwarcie z wrogim modelem podczas tego darmowego ruchu.

Jeżeli oddział wroga został wybity do nogi, zamiast wykonywać ruch pościgowy można się przegrupować.
b]Dystybutor systemu Confrontation[/b]
(A co? Nie mogę mieć takiego podpisu? Jak każdy to każdy :P)

http://forum.mythos.pl - Oficjalne Polskie Forum Konfrontacji i Rag'Naroka.

Offline veyDer

[RAG] Pytania o zasady
« Odpowiedź #16 dnia: Wrzesień 29, 2004, 11:42:32 am »
Tabela Obrażeń


Wound Table
Str - Res
D6..-/-20..-19/-18..-17/-16..-15/-14..-13/-12..-11/-10..-9/-8..-7/-6
.1...-........-........-........-........-........-.......-......-
.2...-........-........-........-........-........-.......-......-
.3...-........-........-........-........-........-.......-......-
.4...-........-........-........-........-........-.......-......-
.5...-........-........-........-........-........-.......-......1
.6...-........-........-........-........-........-.......1......1
.7...-........-........-........-........-........1.......1......1
.8...-........-........-........-........1........1.......1......1
.9...-........-........-........1........1........1.......1......1
10...-........-........1........1........1........1.......1......1
11...-........1........1........1........1........1.......1......1
12...1........1........1........1........1........1.......1......2



Wound Table
Str - Res
D6..-5/-4..-3/-2..-1/0..1/2..3/4..5/6..7/8..9/10..11/+
.1....-......-......-....-....-....-....-....1......1
.2....-......-......-....-....-....1....1....1......1
.3....-......-......-....1....1....1....1....1......2
.4....-......1......1....1....1....1....1....2......2
.5....1......1......1....1....1....1....2....2......2
.6....1......1......1....1....1....2....2....2......2
.7....1......1......1....1....2....2....2....2......3
.8....1......1......1....2....2....2....2....3......3
.9....1......1......2....2....2....2....3....3......3
10....1......2......2....2....2....3....3....3......4
11....2......2......2....2....3....3....3....4......4
12....2......2......2....3....3....3....4....4......5
b]Dystybutor systemu Confrontation[/b]
(A co? Nie mogę mieć takiego podpisu? Jak każdy to każdy :P)

http://forum.mythos.pl - Oficjalne Polskie Forum Konfrontacji i Rag'Naroka.

Offline Tarhuna

[RAG] Pytania o zasady
« Odpowiedź #17 dnia: Wrzesień 29, 2004, 12:34:46 pm »
W opisach zdolności nie opisałeś co dają teraz: oburęczność,  fierce. I czy nadal obowiązują wszystkie zdolności jednostek? Tyrant ma coś takiego, że wszystkie wejscia w zwarcia są traktowane jako szarże

Offline veyDer

[RAG] Pytania o zasady
« Odpowiedź #18 dnia: Wrzesień 29, 2004, 12:45:17 pm »
Oburęczność daje to samo, co w Konfrontacji, a Fierce to po polsku Zawzięty - jest w opisie zdolności.

Co do specjalnych zasad jednostek, to różnie z tym jest - na przykład Zjawa Acheronu zamiast zabijania przy trafieniu w korpus i odporności na lekkie rany ma 2 rany mimo, że nie jest dużym celem, traktuje 5 jako 6 w tabeli zranień (można przerzucić, 1 po przerzucie nie jest porażką) i zamiast wykonywać Niszczycielski Atak może uleczyć jedną ranę.

Tak więc zdolności specjalne modeli mogą się dosyć istotnie różnić. Nie mam jednak dostępu do wszystkich takich jednostek. Podejrzewam, że jeśli jakaś zdolność nie ma nic związanego z Konfrontacją (np. coś o poziomach ran, czy częściach ciała, czy kartach), działa normalnie. Co do innych nie mam pojęcia - musimy poczekać na Rag'Narok.
b]Dystybutor systemu Confrontation[/b]
(A co? Nie mogę mieć takiego podpisu? Jak każdy to każdy :P)

http://forum.mythos.pl - Oficjalne Polskie Forum Konfrontacji i Rag'Naroka.

Offline Misiołak

[RAG] Pytania o zasady
« Odpowiedź #19 dnia: Wrzesień 30, 2004, 06:47:52 am »
A co ze strachem? Jak szarżuje 20 puppetów to mają +20 do feara? :giggle:
Nigdy nie rób dziś tego, co możesz zrobić pojutrze. Będziesz miał 2 dni wolnego."

Offline veyDer

[RAG] Pytania o zasady
« Odpowiedź #20 dnia: Wrzesień 30, 2004, 07:30:31 am »
Nie, bo 20 zwykłch kolesi miałoby +20 do Odwagi  :lol:

Strach jest testowany na normalną wartość, ale jeśli Dominacja Oddziału testującego jest mniejsza - ucieka, a jeśli większa - jest w stanie "Kontroli" (czyli pod wpływem Strachu - musi testować co turę, normalne minusy do statystyk i -1 do Odwagi w teście po przegranej walce wręcz).
b]Dystybutor systemu Confrontation[/b]
(A co? Nie mogę mieć takiego podpisu? Jak każdy to każdy :P)

http://forum.mythos.pl - Oficjalne Polskie Forum Konfrontacji i Rag'Naroka.

Offline BeRsErK

[RAG] Pytania o zasady
« Odpowiedź #21 dnia: Wrzesień 30, 2004, 09:21:57 am »
Bartuś a co z tabelką trafień bo przyznam, że mnie to troszkę intryguje ??
I czy mozna mieć armię z samych detechmentów ??

Offline cielaq

[RAG] Pytania o zasady
« Odpowiedź #22 dnia: Wrzesień 30, 2004, 09:27:25 am »
@Berserk. Jeśli masz na myśli trafianie w walce/strzelaniu, to tak jak w Konfie. Ustalasz poziom ataku, i jedziesz. Tyle, że nie musisz ustawić PT minimum na obronę przeciwnika. Tabelki nie ma.
Sprawiedliwość? Kto szuka sprawiedliwości? Zaprowadzimy naszą własną sprawiedliwość - zwyciężając lub ginąc."

"If I advance, follow me! If I fall back, kill me! If I die, avenge me!"

Offline BeRsErK

[RAG] Pytania o zasady
« Odpowiedź #23 dnia: Wrzesień 30, 2004, 09:30:59 am »
Czyli jak heros ma 10 obrony i damy mu kosć w defa to i tak gobos go przytrafia na 2+??

a jak rozpatrywane jest atakujący-obrońca - rzut na inicjatywę czy kto szarżował??

Offline veyDer

[RAG] Pytania o zasady
« Odpowiedź #24 dnia: Wrzesień 30, 2004, 09:32:22 am »
Cytat: "BeRsErK"
Bartuś a co z tabelką trafień bo przyznam, że mnie to troszkę intryguje ??


Pisałem, że atakowanie, parowanie, itp. są takie jak w Konfie. Jedyną różnicą (to fakt, nie zaznaczyłem tego) jest to, że nie trzeba ustawiać minimalnego poziomu trudności równego obronie przeciwnika - minimalny poziom ataku to 0.

Cytuj

I czy mozna mieć armię z samych detechmentów ??


Z tego, co na razie wiem, to można, o ile ci się to opłaca - mało modeli = mało ataków = mała siła przebicia...
b]Dystybutor systemu Confrontation[/b]
(A co? Nie mogę mieć takiego podpisu? Jak każdy to każdy :P)

http://forum.mythos.pl - Oficjalne Polskie Forum Konfrontacji i Rag'Naroka.

Offline veyDer

[RAG] Pytania o zasady
« Odpowiedź #25 dnia: Wrzesień 30, 2004, 09:35:06 am »
Cytat: "BeRsErK"
Czyli jak heros ma 10 obrony i damy mu kosć w defa to i tak gobos go przytrafia na 2+??


Dokładnie tak.

Cytuj

a jak rozpatrywane jest atakujący-obrońca - rzut na inicjatywę czy kto szarżował??


Tak, jak w Konfrontacji - zaszarżowany ma po prostu -1 do Ataku, Obrony i Inicjatywy.

Oprócz tego są jeszcze Taktyki, ale na razie znam 3 (z kilkunastu), więc o nich nie wspominam... W skrócie: są to takie jakby manewry zmieniające statsy (jedne na plus, a jednocześnie inne na minus).
b]Dystybutor systemu Confrontation[/b]
(A co? Nie mogę mieć takiego podpisu? Jak każdy to każdy :P)

http://forum.mythos.pl - Oficjalne Polskie Forum Konfrontacji i Rag'Naroka.

Offline BeRsErK

[RAG] Pytania o zasady
« Odpowiedź #26 dnia: Wrzesień 30, 2004, 12:54:00 pm »
Acha - Piter jak na jutro chcesz troszkę modeli to mam pokazowe gryfulce - co by nie grać proksamy ;)

Offline veyDer

[RAG] Pytania o zasady
« Odpowiedź #27 dnia: Wrzesień 30, 2004, 07:40:08 pm »
Znalazłem Brutala i kilka innych Zdolności - są na stronie 1 w poście o Zdolnościach.
b]Dystybutor systemu Confrontation[/b]
(A co? Nie mogę mieć takiego podpisu? Jak każdy to każdy :P)

http://forum.mythos.pl - Oficjalne Polskie Forum Konfrontacji i Rag'Naroka.

Offline Tarhuna

[RAG] Pytania o zasady
« Odpowiedź #28 dnia: Wrzesień 30, 2004, 07:46:43 pm »
Wiem że pisałeś już iz Oburęczność daje to samo co w Konfrontacji ale ładniej będzie wyglądało jak ją umieścisz na 1 stronie wśród innych zdolności  :)

Offline veyDer

[RAG] Pytania o zasady
« Odpowiedź #29 dnia: Wrzesień 30, 2004, 07:52:36 pm »
Specjalne zasady bohaterów i oddziałów

Acheron
Gorgona i Banshee
Odporność / Głowa oznacza, że ignoruje wynik 1,2 i 3 w tabeli obrażeń (niezależnie od różnicy między jej Wytrzymałością a Siłą przeciwnika).

Kwestor
Kwestorzy tworzący Konklawe mogą być od siebie oddaleni więcej niż 10 cm.

Zjawa Acheronu
Traktuje 5 jako 6 przy rzucie na obrażenia (może być przerzucona). Jeśli zada więcej ran, niż miał dany model może, zamiast wykonywać Niszczycielski Atak uleczyć jedną ranę. Ma 2 rany mimo, iż nie jest dużym modelem. Może zawsze dobrowolnie opuścić walkę. Może przechodzić przez wrogie jednostki, muszą one wtedy wykonać test Strachu (o ile nie są odporne na Strach wywoływany przez Zjawę).

Alchemicy Dirza
Mieczo-Topór
Traktuje 5 jako 6 przy rzucie na obrażenia (może być przerzucona).

Kayl Kartan
Dorsalowe Ostrza dają mu dodatkową kość walki.

Sasia Samaris
Dorsalowe Ostrza dają jej dwie dodatkowe kości walki.

Barbarzyńcy Sessair
Topór Migbłystalny
Wynik 4,5 lub 6 przerzucony po 6 w tabeli obrażeń automatycznie zabija przeciwnika. Nie działa na modele ze Zdolnością Odporność/Głowa.

Łuk Smoka
Kiedy Hogarth celuje (nie ruszał się przez całą turę) rzuca na obrażenia dwiema kośćmi i sumuje wynik.

Gryfy
Pierścień Pokuty
Egzekutor rzuca na swój pierwszy atak przy użyciu Zdolności Zabójca trzema kośćmi i wybiera najlepszy wynik. Zdolność ta nie działa na modele odporne na Zdolność Zabójca.
b]Dystybutor systemu Confrontation[/b]
(A co? Nie mogę mieć takiego podpisu? Jak każdy to każdy :P)

http://forum.mythos.pl - Oficjalne Polskie Forum Konfrontacji i Rag'Naroka.