Autor Wątek: LIGA LOTR'A- Warszawa  (Przeczytany 131276 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Glorfindel

LIGA LOTR'A- Warszawa
« Odpowiedź #15 dnia: Listopad 01, 2004, 01:48:12 am »
Witam!

bardzo wstepne propozycje:

najpierw to co powinno przejść bez problemów
1.Pierwsze 2-3 turnieje tylko 1 armia
  3 bitwy po 2h brak, limitu tur
   500p max 50 modeli (ale patrz p.9)
   turniej raz na miesiac
   oczywiscie na każdym mozna grac inna armia
  odbedzie sie 7 spotkan ( do tabeli liczymy 5 najlepszych-ma to na celu    
  ochrone interesów ludzi uczacych sie zaocznie, pracujacych itp  
  wiadomo    ze nie zawsze ma sie czas ,a chodzi o to, zeby jedna czy  
  dwie absencje nie przekreślały szans na dobre miejsce)

faza play off-wchodzi do niej grupa osób z najlepszymi wynikami po 7 turniejach ( liczebność tej grupy zależy od tego ilu nas wezmie w lidze udział )graja one turniej na zasadzie przegrywajacy odpada i tak a do wylonienia zwyciezcy ligi


  mozliwe ze zrobimy jakies udziwnienia np jeden turniej par albo  
  zamiane armii( czytaj walczyny armiami przeciwników :)

2.Lucznicy=max 33%,
throwing spearsy mają swój osoby limit  33%
 mimimum jeden bohater
3.Zakazane:
  Balrog, Postacie z Pieścieniem ( w zwiazku z tym i Gollum),Bombadil,
  Golberry,maszyny
4.Gramy na scenariusze przygotowana bedzie lista 10-12 z których bedziemy losować przed bitwą ( z zastrzeżeniem, że nie mogą się powtórzyć na jednym turnieju)
5. punktacja:
liczymy punkty za zabite modele
+100 p za wybicie 50%
+200p ( nie kumuluje się z poprzednim) za wybicie całośći wojsk wroga
+200p za cel scenariusza

róznica do 100 p obaj gracze po 10 Victory Points
101-200 p 12:8
201-300 p 15:5
301-400 p  17:3
401+        20:0

6.bardzo chetnie wprowadził bym test wiedzy ale kto wymyśli pytania dla mnie? ;) wiec raczej nici z tego
7.to samo z malowaniem-proponuje go nie oceniac ( lub jedynie fakt czy armia jet pomalowana czy nie) no chyba ze sie znajdzie sędzia, który w lidze brać udziału nie bedzie i nie bedzie mial wlasnego interesu w przyznawaniu takiej a nie innej liczby punktów.

8.oceniany bedzie takze klimat na zasadzie
armie ''czyste''- +10p
alianse           +5 p
inne               +-0p

poza tym punkty fair i worst play- dokładne zasady ustalimy potem

dokładny wykaz army listów zamieścimy niebawem
za podstawe bedzie słuzył WD aczkolwiek zmieniony tak by bylo bardziej w duchu ksiązki (np Dol Amroth bedzie czescia Gondoru a nie oddzielnym army listem, orki na piechote znajda sie w Isengardzie)

9.czesc  armii bedzie miala swoje specjalne zasady
np Rohan 50% throwing spearsów
armie zła więcej modeli do wystawienia (60-70) itp

mam wrażenie,że o czymś ważnym zapomniałem
wiec jesli widzicie jakies braki to dajcie znac
czekamy na Wasze opinie i uwagi- będą nam niezwykle pomocne przy stworzeniu ostatecznej wersji regulaminu ligi
color=red]Aktualny ranking Ligi Ogólnopolskiej - już dostępny na [/color][size=13]Mitril.pl[/size]

Offline spot

LIGA LOTR'A- Warszawa
« Odpowiedź #16 dnia: Listopad 01, 2004, 08:51:52 am »
Dwie uwagi do "projektu regulaminu" stworzonego przez Glorfindela.
1. Jesli turniej jest jednodniowy, a co do tego, mam wrażenie zapadła powszechna zgoda, to chciałbym by powiadziano wprost ile będzie bitew?

Ponieważ sprawa wygląda następująco: spotykamy się o 09.00, a chcemy przecież, żeby i osoby spoza Warszawy, takie jak ja  :) , także brały udział w turnieju, ( w tym miejscu zapraszam Siedlce i Radom i inne ośrodki w których gra się w LOTRa). Przy w miarę sprawnym przebiegu spraw organizacyjnych, mamy szansę zacząć o 10.30. Zatem:
09.30 - 11.30 - I przeciwnik, I bitwa,
11.45 - 13.45 - I przeciwnik, II bitwa,
14.00 - 16.00 - II przeciwnik, I bitwa,
16.15 - 18.15 - II przeciwnik, II bitwa.
A gdzie kolejne 4 h na III przeciwnika?
Oczywiście przy założeniach, że starczy nam po 15 minut na spakowanie się, zmianę stołu i ponowne rozpakowanie się, a między bitwami z tym samym przeciwnikiem starczy nam 10 minut. No i co dalej?
Pytanie: czy na pewno o to chodziło?!
Proponuję JEDNAK skrócenie bitew do 1,5 h. Przy założeniu, że nie o sklepanie armii przeciwnika będzie chodzić ale o realizację celów scenariusza, gracze z pewnością sie pośpieszą - 1,5 może być ok.
Może więc tak:
09.30 - 11.00 - I przeciwnik, I bitwa,
11.10 - 12.40 - I przeciwnik, II bitwa,
13.05 - 14.35 - II przeciwnik, I bitwa,
14.45 - 16.15 - II przeciwnik, II bitwa,
16.30 - 18.00 - III przeciwnik, I bitwa,
18.15 - 19.45 - III przeciwnik, II bitwa.
Czy aby o to nam chodzi?
Jeśli dwie armie i trzech przeciwników to absolutnie nie dłużej niż 1,5 na grę. Nie chcę się tutaj wypowiadac o pierwszych (np. 2 turniejach), kiedy będziemy grać jedną armią bo to "pikuś".
W przypadku 1,5 h nie ma problemu tur. Tak mi się wydaje.

Kwestę pozostawiam szerszej dyskusji. Ale można wziąć pod uwagę kalendarz zastosowany na Wojennym Młocie.

2. Jeśli mamy grać 7 turniejów (listopad - maj), to play-offy np. przy 4 finalistach będą trwały czerwiec - wrzesień. A co jesli będzie ich więcej?
We wrześniu to chyba moglibyśmy rozpocząć ligę na rok kolejny.

3.   punktację proszę za bitwę a nie za przeciwnika.
Boję się, że przy takiej punktacji górę może wziąć pomysł sklepania przeciwnika na realizacją założeń scenariusza.

4. proponuje przedyskutować kwestię modyfikacji list armii GW. Bo skoro możemy zrobić to, to dlaczego nie mielibyśmy zmienić zasad gry i jeszcze czegoś ...
Pozdrawiam,

Offline xioze

LIGA LOTR'A- Warszawa
« Odpowiedź #17 dnia: Listopad 01, 2004, 09:24:39 am »
Listy armi zrobione przez GW nie trzymaja się książki i są jak gdyby spaczone.... już tłumacze o co chodzi np klimatyczne jest według nich połączenie Elfów na khazadach z Dainem na czele (pkt za  klimat) i Gondor +DolAmroth (też  5 pkt) Albo Isengard Orki na wargach -klimat , Orki na piechote - brak klimatu....
Oczywiście to moje zdanie :twisted:
Sprawa wybicia armi do zera -symulacje przeprowadzone przezemnie nie pozwoliły mi na wibicie żadnej armii no poza taką co na 500pkt ma 300pkt w Bohaterach. Pamiętajmy to nie będą bitwy a scenariusze trzeba będzie coś zająć , coś utrzymać manewrować a nie umacniać się na wzgórzu i strzelac a potem atakować . Szybko się przemieszczać itp
Czas bitew przy 2 armiach to żeczywiście max 1,5 natomiast pierwsze 1 armią to 2-2,5godziny
No tyle mojego ;)

Offline Celeborn

LIGA LOTR'A- Warszawa
« Odpowiedź #18 dnia: Listopad 01, 2004, 11:56:04 am »
Uważam że regulamin jest ok. Dobry pomysł ze scenariuszami, bo dzieki temu niekoniecznie bedzie sie liczyc ilosc oraz nie bedzie mozna stac i sie bronic  :) (chyba ze bedzie taki scenariusz) co do pytan moge znalezc kogos kto ułoży trochę pytań i przesłac je Michałowi czy komuś innemu....
ISTRZEM POLSKI JEST LEGIA, LEGIA NAJLEPSZA JEST, LEGIA TO JEST POTĘGA, LEGIA CWKS!!!!!!

MAMY MISTRZA!!!

Offline Haldir z Lothlorien

LIGA LOTR'A- Warszawa
« Odpowiedź #19 dnia: Listopad 01, 2004, 11:59:10 am »
Cytuj
Ponieważ sprawa wygląda następująco: spotykamy się o 09.00, a chcemy przecież, żeby i osoby spoza Warszawy, takie jak ja  , także brały udział w turnieju, ( w tym miejscu zapraszam Siedlce i Radom i inne ośrodki w których gra się w LOTRa).


A ty skąd jesteś:>?? jeśli można wiedzieć. Bo ja z Siedlec.

Co do bitew to czas będzie zależał od scenariuszów, bo jeżeli będzie np: za zadanie utrzymać jakiś punkt przez określony czas to sie da zrobić. Jeżeli np: Kill the General to może być gorzej.

Co do liczby meczy, to przecież 4 bitwy to nie jest mało.

Co do klimatu Xioze ma racje, wg. Ksiązki jest dużo lepiej.

Punktacja. Zgadzam sie ze Spt'em jezeli za wyklonanie scenariusza jest tyle samo pkt co za wybicie do nogi przeciwnika, to załóżmy, że się trafia łatwy scenariusz to można pójść na pkt za scenariusz. jeżeli masz trudniejszy to pójdziesz na wybicie.


Xioze, skoro wg. twoich symujacji nie zdażyło się wybicie, nie znaczy to, że sie nie zdaży;).  Aczkolwiek jest po porstu mniejsze prawdopodobieństwo, więc można dać za to więcej pkt.
b]Mitril [/b] się zbliża

Offline Glorfindel

LIGA LOTR'A- Warszawa
« Odpowiedź #20 dnia: Listopad 01, 2004, 03:35:16 pm »
Cytuj
. Jesli turniej jest jednodniowy, a co do tego, mam wrażenie zapadła powszechna zgoda, to chciałbym by powiadziano wprost ile będzie bitew?


przy turniejach na 2 armie myslalem raczej o 4 ( 2*2) bitwach po 2h
ale przedstawiona przez Ciebie Maćku propozycja 6 bitew po 1.5 h bardzo przypadla mi do gustu :) może być i tak niech zadecyduje vox populi

 
Cytuj
Jeśli mamy grać 7 turniejów (listopad - maj), to play-offy np. przy 4 finalistach będą trwały czerwiec - wrzesień. A co jesli będzie ich więcej?
We wrześniu to chyba moglibyśmy rozpocząć ligę na rok kolejny.


chyba się nie zrozumielismy bedzie JEDEN turniej finalowy
np uczestnikow bedzie 8.
 po pierwszej bitwie ( tzn 2- meczu i rewanżu) odpada 4 i mamy juz połfinał. po połfinale odpadają dwie kolejne osoby ( i graja mecz o trzecie miejsce) natomist zwyciezcy graja final
czyli caly play-off odbedzie sie na jednym turnieju (w czerwcu)
a w październiku ruszamy od nowa :)  

Cytuj
Boję się, że przy takiej punktacji górę może wziąć pomysł sklepania przeciwnika na realizacją założeń scenariusza.


przy 1.5 h masakry beda sie zdazac bardzo, bardzo rzadko :cry:

Cytuj
4. proponuje przedyskutować kwestię modyfikacji list armii GW. Bo skoro możemy zrobić to, to dlaczego nie mielibyśmy zmienić zasad gry i jeszcze czegoś ...


ależ właśnie to zaproponowałem :)
color=red]Aktualny ranking Ligi Ogólnopolskiej - już dostępny na [/color][size=13]Mitril.pl[/size]

Offline spot

LIGA LOTR'A- Warszawa
« Odpowiedź #21 dnia: Listopad 01, 2004, 04:24:40 pm »
Dzięki za komentarze.
propozycja 3 przeciwników x 2 bitwy x 1,5 h każda sprawdza się - patrz Wojenny Młot ale to i tak wymaga żelaznej dyscypliny.
Zaproponowałem taki układ ponieważ podczas Bazyliszka rozmawialiśmy i były duże naciski na 3 przeciwników po 2 bitwy.
Jesli odpowiada wam 2 x 2 x 2h - to ok. ale padł już taki zarzut (chyba Xioze to powiedział), że zbyt duzo zależy w takim przypadku od losowania przeciwnika. I trudno mu nie przyznać racji.
Jeden turniej finałowy w czerwcu -  :lol: .
Moja sugestia duskusji na temat list armi - to takie w zasadzie umycie rąk od tematu. Tak naprawdę to wszystko inne poza tą kwestią można wytłumaczyć w miarę racjonalnie, tutaj dyskusja może być pozamerytoryczna - dlatego zostawiam ją tolkienowskim purystom. :P
Mieszkam w Brwinowie. Pewnie nie jest to tak daleko jak Siedlce ale też trochę dalej niż Pajac Kultury i Nauki :)

Offline xioze

LIGA LOTR'A- Warszawa
« Odpowiedź #22 dnia: Listopad 01, 2004, 04:53:24 pm »
Problem Losowości rozwiązuje podział wiekowy
teraz w naszej grupce "emerytów"  :lol: trudno będzie trafić tzw łatwą rozpiske 8)  :lol:

Offline spot

LIGA LOTR'A- Warszawa
« Odpowiedź #23 dnia: Listopad 01, 2004, 04:59:18 pm »
Rozwinę jeszcze wątek "czystości" armii. Nie chcę brac udziału w dyskusji na ten temat z bardzo prostej przyczyny. Nie będę próbował udowadniać, że moja rozpiska jest klimatyczna i dlatego należy wprowadzić takie to a takie zmiany.
Wolę układ nastepujący: niech jeden maniak  :P zrobi to odgórnie i obwieści jak wygląda sytuacja. Żadnych dyskusji i dorabiania ideologii do faktów czyli swoich rozpisek.

I jeszcze jedno (propozycja!):
pierwsze dwa turnieje po 500 pts. (listopad - grudzień)
reszta - dwie armie - total 1000 pts. Tylko, żeby nie było takiej sytuacji 750 dobro i 250 zło (i tak spisane na straty). Sugeruję tu rzecz następującą - ŻADNA ARMIA NIE MOŻE BYĆ MNIEJSZA NIŻ 480 PTS. ALBO NAWET 490 PTS.

Offline Ribald

LIGA LOTR'A- Warszawa
« Odpowiedź #24 dnia: Listopad 01, 2004, 05:28:30 pm »
Jeśli chodzi o test wiedzy służę pomocą w robieniu takowego. Pewnie samemu nie będzie mi się chciało wybrać grać do Stolicy ;)
mam swoje zdanie, z którym się nigdy nie zgadzam

Offline xioze

LIGA LOTR'A- Warszawa
« Odpowiedź #25 dnia: Listopad 01, 2004, 05:33:21 pm »
Cytuj
jeszcze jedno (propozycja!):
pierwsze dwa turnieje po 500 pts. (listopad - grudzień)
reszta - dwie armie - total 1000 pts. Tylko, żeby nie było takiej sytuacji 750 dobro i 250 zło (i tak spisane na straty). Sugeruję tu rzecz następującą - ŻADNA ARMIA NIE MOŻE BYĆ MNIEJSZA NIŻ 480 PTS. ALBO NAWET 490 PTS

Jestem jak najbardziej za z tym że zrobiłbym żadna armia nie mniejsza niż 450pkt ale to tylko sugestia

Offline Haldir z Lothlorien

LIGA LOTR'A- Warszawa
« Odpowiedź #26 dnia: Listopad 01, 2004, 06:56:40 pm »
Zwrócicie uwagę, że w/w aniecie wiekszość osób posiada jedną armię i grupie "młodzików" bez stałych funduszy trudno w 2 m-ce skompletować armię na 500 pkt.
Ja sam posiadam ze zła sztandar UH 5 UH i Lurtza i nie mam jeszcze wymarzonej armii dobra;)
b]Mitril [/b] się zbliża

Offline spot

LIGA LOTR'A- Warszawa
« Odpowiedź #27 dnia: Listopad 01, 2004, 07:24:23 pm »
Ciesze się Haldir, że padło takie stwierdzenie. Takie są po prostu fakty i znakomicie to rozumiem.
Na pocieszenie mogę tylko powiedzieć, że moja armia zła jest w proszku i oprócz 24 orków i commandu w chwili obecnej nie mam zbyt dużo.
Założenie jest jednak takie by wszyscy zbierali dwie armie i mogli grac normalnie z kimkolwiek - Dobro vs. Zło a nie koncentrowali się na podpakowywaniu do niestworzonych granic np. armii kraśków  :wall:
Wydaje mi się, że jest co do tego zrozumienie i dlatego najbliższy turniej na dwie armie będzie w styczniu (pod koniec stycznia?) a w tzw. międzyczasie będzie gwiazdka ..... Też na nią czekam.
To tyle dla Ciebie i innych posiadających drugą armię w powijakach.
Słowo do Xioze:
Podział na grupy wiekowe miał być ale na etapie wyników a nie gry, czyż nie? Proszę decydentów o wypowiedź.

Offline xioze

LIGA LOTR'A- Warszawa
« Odpowiedź #28 dnia: Listopad 01, 2004, 07:47:25 pm »
Wyniki wspólne ale gracze grają w swojej kategorii wiekowej przynajmniej takie jest założenie :)
Ale decydentami jesteśmy wszyscy, my tylko z Glorfinderem rzucamy idee do dyskusji 8)
Co do drugiej armi no cóż mam Gondor , mam Rohan, i 15 figurek do zła oraz koncepcje na tą armie w powijakach :giggle:
Myśle że DeAgostini mnie wspomorze :lol:

Offline Haldir z Lothlorien

LIGA LOTR'A- Warszawa
« Odpowiedź #29 dnia: Listopad 01, 2004, 07:55:16 pm »
Nie licz na DeA :D

Co do podziału na grupy wiekowe, to innej opcji nie ma. Bo Xioze wie o co chodzi jak osatatno graliśmy. To jest nierówne i moomentami dziwne.
Jak każemy grać 15-latkowi z wami 'starymi wyjadaczami", nie bedzie co z niego zbierać. Dlatego lepeije tak jak Michał pisałe, Trzymac pdozał na wiek, aż do fazy play-off. I dopiero wtedy losować pary normalnie.

Co do punktów to myślę, że optimum to będzie 600 pkt.

I ta zasada, że siły zła mogą wystawic wiecej modeli :/

Wiadomo sa ludzie, ktorsy armią orków z Mordou potrafią gromić Elfy, ale to czy weźmiesz 40 Orków czy 36 UH z trollem to jest tylko i wyłącznie twoja sprawa.
b]Mitril [/b] się zbliża