Autor Wątek: LIGA LOTR'A- Warszawa  (Przeczytany 179192 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline xioze

LIGA LOTR'A- Warszawa
« Odpowiedź #90 dnia: Listopad 08, 2004, 12:26:56 pm »
Zadnych redukcji punktów - poprostu dobro będzie mogło wystawiać mniej jednostek niz armie zła
Każda Armia będzie miała przypisana max liczebność jednostek
Elfy rzeczywiście nie będą w stanie wystawić armi z 20 łukami.
Ciężko będzie zrobić armie strzelającą która by wygrywala.
Poczekajmy w spokoju aż ukarze sie pełna wersja . :)

Offline Darulus

LIGA LOTR'A- Warszawa
« Odpowiedź #91 dnia: Listopad 08, 2004, 12:55:04 pm »
Dokładnie tak Xioze, wolę przegrać z przeciwnikiem, który ma taką samą liczbę punktów. A ewentualnie zwyciestwo będzie bardziej smakowć. Dodatkowo bez przesady, wyrównanie szans nie oznacza wcale "przegęcia" w druga stronę. Wydaje mi się, że w przypadku strony złej wystarczy zwiększenie limitu jednostek przy zachowaniu tej samej punktacji oraz wprowadzenie bardziej "wyrównanych" scenariuszy np. strona dobra musi odzyskać i utrzymać jakiś punkt terenowy. A więc zmuszenie strony dobrej do ataku.
Ewentualnie można w przypadku strony dobrej wprowadzic przymus posiadania bohatera imiennego.

Offline xioze

LIGA LOTR'A- Warszawa
« Odpowiedź #92 dnia: Listopad 08, 2004, 01:27:04 pm »
Widzisz nie mamy pewnosci czy dobro będzie grało przeciw złu zawsze gracze wystawiaja 1 armie i układy moga być różne.
Ale każdy ze scenariuszy będzie wymagał mobilnosci i kombinowania a armie będą musiały być uniwersalne inaczej się niesprawdzą.
Oczywiście Bank scenariuszy będzie Jawny i opublikowany :)

Offline Haldir z Lothlorien

LIGA LOTR'A- Warszawa
« Odpowiedź #93 dnia: Listopad 08, 2004, 04:28:10 pm »
na 500 pkt moge wystawić klimatyczn.ą armie Gondoru z 45 jednostkami, 16 łucznikami i bohaterem imiennym za 80 pkt.

W tym czasie za tyle punkt ow armia zła mozy wystawić duzo więcej, jak i udzo mniej.

Co do punktów to pomysł totalnie ..... niewypalony. Jak to ma być obiektywne???? że co, ja wystawiam sobie 45 jednostek a przeciwnik 80 ?? bo ma TYLKO 200 pkt wiecej do dyspozycji?? Troche nieuczciwe.

Co do walki z Isengardem to popoukajcie się w głowę. Na 500 pkt to dobrze jak wystawawia okkoło 36 jednostek, ja mam 16 łuczników wiec ine ma problemu, przy dobrym rozegraniu zanim dochodzi do walki przeciwnik zdaje testy  na odwage ;)

Wszystki zależy od myśli taktycznej.

Cytuj
Ja tego twojego pomysłu z punktami kompletnie nie rozumiem... Nie ma to kompletnie sensu, gdyż większość wojowników dobra i tak przegrywa z Isengardem (wyjątkiem są tylklo elfy


kompletnie sie nie zgadzam, na 700 pkt wystawiam 500 jednostek w tym dwóch bohców i TLKO 9 strzelających. I bez problemy wygrywam z isengardem = mordor trollem. Wszystko zzależy od rozegrania ;)

Można sie w końcu zastanowić czy przypadnikiem nie faworyzujemy graczy dobra, odbierając im wszystkie zalety???

W końcu To zło ma z większa walkę UH, większą siłes UH, a w walce MT vs. Mordor Ork to remius i rzucasz kości ą  kto wygrywa :/.

Jednym z plusów armii Dobra są łucznuicy. Co do Elfów to zastanówmy sie ilu łuczników da się wystawić  na 700 pkt tak żeby była 1/3 16??? To intak niedużo przy 60  jednostkach zła.

może od razu zabronimy wystawiania kawalerii dobra, bo mają lance i bponusy, więc sa za dobrzy???

Albo zagrajmy zło na 800 pkt i Dobro na 200 będzie obiektywnie prawda??? Już coraz lepsze pomysły zaczynają sie.

W końu to  Dobro wygrało ;)
b]Mitril [/b] się zbliża

Offline Glorfindel

LIGA LOTR'A- Warszawa
« Odpowiedź #94 dnia: Listopad 08, 2004, 04:43:34 pm »
proszę powstrzymać się od dalszych spekulacji bo mówiąc brutalnie to nie prowadzą one do niczego.
Regulmin już jest i Wasze prośby/grośby/błagania nie zmienią w nim niczego.Sorry.
Ale zanim o nie dopracujemy co do ostatniego przecinka to nic się nie dowiecie :P
więc cierpliwości...
i bez nerwów...

i jeszce jedno

Cytuj
Oczywiście w przypadku ligi na 500pkt masz rację, ja myślałem o tym turnieju na 700pkt., który podobno ma sie odbyć 27 listopada w Piasecznie, a może coś pokręciłem?


w Piasecznie nie ma turnieju tylko gramy dobrzy kontra źli na jednym dłuuugim stole
color=red]Aktualny ranking Ligi Ogólnopolskiej - już dostępny na [/color][size=13]Mitril.pl[/size]

Offline xioze

LIGA LOTR'A- Warszawa
« Odpowiedź #95 dnia: Listopad 08, 2004, 07:12:56 pm »
WERSJA ROBOCZA

Regulamin rozgrywek

1.Gracze wystawiają jedną armię na 700p.
  -maksymalna liczebność armii to 60 modeli dla armii dobra (wyjątek to elfy-50 modeli)
    i 70 modeli dla armi zła (wyjątek gobliny- 75 modeli)
  -w armii musi się znaleźć minimum jeden bohater.
  -maksymalnie 33% modeli może posiadać broń strzelecką
  -maksymalnie 33% modeli może posiadać  broń miotaną
   (ograniczenie to nie dotyczy Rohanu-dla tej armii procent ten wynosi 50)
  -modele zakazane to: Sauron, Balrog, Tom Bombadil&Goldberry,Szeloba oraz Golum
  -postaci z Pierścieniem tracą możliwośc jego używania, można je normalnie wystawiać
   ale zasada ‘The Ring’ nie działa
  -machiny wojenne sa dopuszczone do rozgrywek
  -nie stosujemy zasad  do podnoszenia broni i pasażerów
  -obowiązują zasady i statystyki z Return of The King oraz dodatków: Shadow&Flame,
    Siege of Gondor i The battle of Pellenor Fields
  -nie obowiązują nowe zasady ani statystyki z White Dwarfa
   -gramy 3 bitwy po 2,5h
  -na początku turnieju losujemy 3 scenariuszy spośród dostępnych 12 (rzut k12),
   z zastrzeżeniem, że nie mogą się powtórzyć na tym samym turnieju
  -na początku danego scenariusza losujemy komu przypada jaka rola (decyduje gracz który    
    wyrzuci więcej na k6)
  -sprawę rozstawienia wojsk i pierwszeństwa reguluje scenariusz
  - w każdym turnieju można grać inną armią z zastrzeżeniem punktu 2, podpunkt c.

UWAGA: scenariusze będą jawne na około miesiąc przed pierwszym turniejem.
   

2.Punktacja:

 a) Małe punkty:
 
   -Liczymy punkty za modele zabite, jak i te które uciekły z pola bitwy
  -za wypełnienie zadań scenariusza 300p.
  -za rozbicie armii wroga ( zredukowanie jej do 50% stanu) 200p
  -za wybicie wszystkich modeli wroga- 300p (nie kumuluje się z w/w)
 
Dodatkowo wprowdzamy system handicup’ów:
 
Na pierwszym turnieju dzielimy graczy na 4 grupy wiekowe dostają oni bonusy za przynależność do poszcególnych grup.
Czyli do zabitych przez nich jednostek ,punktów za scenariusz ,wybicie itp dodajemy pewną ilość punktów

 
 do lat 12  +250 punktów w każdej bitwie
 13-14 lat  +150 p w każdej bitwie
 15-17 lat  +50p w każdej bitwie
 gracze mający 18 lat i więcej za darmo nie dostają nic :)

Na drugim turnieju i na turniejach następnych handicupy przyznajemy za wyniki osiągnięte bez  handicapów
Gracze zostają podzieleni na 4 grupy w zależności od osiągniętych do tej pory wyników netto

(czytaj: miejsca w ligowej tabeli)
i tak 25 graczy o najsłabszych wynikach dostaje +150 p w każdej bitwie
następne 25% + 100p, kolejne 25% +50p, a najlepszych 25% nie dostanie nic.

Gracze, którzy dołączą do Nas w trakcie rozgrywek dostają w swoim pierwszym turnieju bonus wynikający z ich wieku.



c) Punkty zwycięstwa:
   
O miejscu w tabeli decyduje liczba  punktów zwycięstwa (VP).Otrzymujemy je za bitwy w następujących ilościach:

Różnica do 149 małych punktów  - obaj gracze otrzymują po 10 VP
150-299 p różnicy  – zwycięzca otrzymuje 12 VP przegrany 8 VP
300-449 p  róznicy - zwycięzca otrzymuje  15VP przegrany 5 VP
450-599 p   róznicy - zwycięzca otrzymuje 17 VP przegrany 3 VP
powyżej 600 p różnicy zwyciężca otrzymuje  20VP przegrany 0 VP

Dodatkowo przyznajemy punkty za:
Czytelną rozpiskę +1 VP
Pomalowanie armii w +50% +1 VP
Pomalowanie 100% armii +2 VP( nie kumuluje się z powyższym)
Zobienie podstawek 100% modeli +1 VP
WYSIWIG (tzn Pełna zgdnośc zapisów w rozpisce z wyglądem figurek- jeśli Wasz kapitan ma tarcze w rozpisce to musi ją mieć  również figurka, która go przedstawia)

Armie
’’czysta’’  +10VP
Sojusz  +5 VP
Inna amia -brak punktów

Jedynym i niepodważalnym wyznacznikiem tego co jest uważane za armie ’’czystą’’ a co za sojusz jest załączona do regulaminu lista!


Przed zakońceniem rozgrywek przyznane zostaną punkty za pomalowanie armii i konwersje
(gracz musi walczyć armią, którą poddaje pod ocenę przynajmniej w połowie swoich występów w rozgrywkach.) Można będzie otrzymać od 0 do 50p.  Kryteria zostaną podane w terminie późniejszym.


d)Fair Points
Każdy z garczy na starcie ma 5 FP, po każdej sytuacji kiedy zachowa się niezgodnie z duchem Fair Play (czyli mówiąc brutalnie zostanie złapany na bezczelnym oszustwie itp.)
sędzia na wniosek przeciwnika na prawo ukarać go 1 punktem ujemnym

Po zakończeniu turnieju punkty zdobyte przez garcza w bitwach są mnożone przez % zachowanych FP tzn jeżeli gracz ma wszystkie to punktacja pozostaje bez zmian
Jeżeli ma tylko 3 FP to jego punkty mnożymy przez 0.6 a jeżeli nie został mu żaden FP wtedy jego punktacja wynosi 0 ( słownie: zero)

O miejscu w tabeli decyduje suma wyników z 5-8 najlepszych występów (w zależności od tego ile turniejów rozegramy).  Przewidujemy ich  od 7 do 12.
Ostatni rozegramy w XII 2005 r. Zwycięzca zostanie ogłoszony  na pierwszym turnieju w 2006 r. :)



 Załącznik 1 : Listy Armii

Uwaga: Gandalf Szary i Radagast może być wystawiony w każdej armii dobra( wyjątek The Last Alliance) Tam gdzie występują obaj panowie może występować Orzeł
           

1.Armie ’’czyste’’
a) Gondor  
Bohaterowie:
- Denethor
- Boromir
- Faramir
- Imrahil
- Beregond
- Damrod
- Kapitan
- Aragorn
- Gandalf Biały
- Pippin

Jednostki:
-Knights of Minas Tirith
-Knights of Dol Amroth
-Guard of the Fountain Court
-Citadel Guard
-Rangers of Gondor
-Warriors of Minas Tirith
-Warriors of Gondor
-Avenger
-Battlecry Trebuchet

2)Rohan:

Uwaga: Riders of Rohan, którzy nie mają na wyposażeniu łuków kosztują punkt mniej:)

Bohaterowie:
- Theoden
- Eomer
- Eowina
- Gamling
- Kapitanowie
- Drzewiec :) ...no a gdzie miałby się podziać?
- Aragorn
- Gimli
- Legolas
- Merry
- Gandalf Biały

Jednostki:
-     Rohan Royal Guard
- Warriors of Rohan
- Riders of Rohan

c)Leśne Elfy

Uwaga: 40 % może posiadać luki!!!! A co, niech się chłopaki cieszą...

Bohaterowie:
-    Galadriela
- Celeborn
- Legolas
- Kapitan
- Haldir

Jednostki:
-Wood Elf Wariors

d)Krasnoludy:
 
Bohaterowie:
-Dain
-Gimli
-Balin
-Dwarf King
-Kapitin

Jednostki:
-Khazad guard
- Dwarf Warriors

e)Wysokie Elfy-Rivendell

Bohaterowie:
- Elrond
- Arwena
- Glorfindel
- Elladan+Elrohir
- Kapitan
- Aragorn
- Halbarad
- Rangers of the North
- Bilbo

Jednostki:

High Elf Warriors


f)Mordor

bohaterowie:
-    Witch King
- Nazgul
- Gothmog
- Gorbag
- Shagrat
- Grishnak
- Mouth of Sauron
- Troll Chieftain
- Easterling Captain
- Orc Captain
- Uruk Hai captain
- Orc shaman

Jednostki:
-Orc Warriors
-Moranon Orcs
-OrcTrackers
-Uruk hai Mordor
-Easterlingowie
-Mordor Troll
-Mordor War Catapult
-Mordor Siege Bow

g)Isengard

Bohaterowie:

-    Saruman
- Grima
- Lurtz
- Sharku
- Orc Captain
- Uruk hai Captain
- Uruk hai Shaman
- Dunlending Chieftain


Jednostki:

-Uruk hai
-Orc Warriors
-Warg riders
-Dunlendingowie
-Uruk hai Siege assault balista
-Berserkers

h)Moria:

Bohaterowie:
-Dugburz
-Goblin Shaman
-Goblin Captain
-Upiór Kurhanu
Jednostki:

-Goblinki
-Cave Troll
-War Drum

i)Harad
Uwaga: 40% modeli może mieć łuki

bohaterowie:
- Mumakil
- Suladan
- Hasharii
- Chieftans

Jednostki:

-Haradrim Warriors
-Haradrim Raiders

2) Sojusze:

a) The Last Alliance:

Uwaga:   Dla każdej z nacji limit broni liczymy oddzielnie.Obie nacje powinny być  
               reprezentowane przez w miarę równą liczbę modeli

Bohaterowie:

- Elendil
- Isildur (bez Pierścienia)
- King of Men (Anarion)
- Gil-Galad
- Elrond
- Glorfindel
- Elf captain
- Captain of Men




Jednostki:

-Warriors of Gondor
-High Elf Warriors

b) Bitwa 5 armii

Uwaga: dla każdej z 3 nacji limit broni strzeleckich liczymy oddzielnie:)
               Dodatkowo każda musi być reprezentowana przez w miarę równą liczbę modeli


Bohaterowie:
-Dain
-Dwarf King ( Thorin)
-Dwarf captain
-Bilbo
-Gwaihir
-King of Men( Bard)
-Captain of Men
-Gandalf Szary
-Wood Elf Captain
-Legolas
Jednostki:

- Warriors of Rohan ( ludzie z Esgaroth)
- Khazad Guard
- Dwarf  Warriors
- Wood Elfs Warriors

c)Pellenor Fields-Good

Uwaga: Riders of Rohan, którzy nie mają na wyposażeniu łuków kosztują punkt mniej:)

Bohaterowie:

- Gandalf Biały
- Merry
- Pippin
- Legolas
- Gimli
- Aragorn
- Imrahil
- Beregond
- Kapitanowie ludzi
- Halbarad
- Rangers of The North
- King of the Dead
- Elladan+ Elrohir
- Theoden
- Gamling
- Eowina
- Eomer


Jednostki:
- Gondor( wszystko)
- Riders of Rohan
- Rohan Royal Guard (konno)
- Army of the Dead


d)Morannon-Good

jak wyżej ale dostępna też piechota Rohanu
niedostępni: Halbarad, Merry,Eowina,Theoden, King of the Dead i Army of the Dead



e)Pellenor Fields-Evil

bohaterowie:
Mordor i Harad bez Mouth of Sauron, Shagrat, Grishnak,Gorbag

Jednostki: Mordor i Harad

Orzełka można umieścić tam gdzie jest Gandalf obu kolorów i Radagast

Offline spot

LIGA LOTR'A- Warszawa
« Odpowiedź #96 dnia: Listopad 08, 2004, 07:26:39 pm »
Cytuj
na 500 pkt moge wystawić klimatyczn.ą armie Gondoru z 45 jednostkami, 16 łucznikami i bohaterem imiennym za 80 pkt.

W tym czasie za tyle punkt ow armia zła mozy wystawić duzo więcej, jak i udzo mniej.


Twoja sprawa. Grasz tym, co masz. Nikt nikogo nie zmusza do gry Dobrem. Jak chcesz to możesz wystawić na 500 pts - Lurtza i około 8 Uruk Hai Captain. Wiesz to się nazywa wolność wyboru, gdzie nikogo nie zmusza się do grania dwiema stronami:)))

Cytuj
Co do punktów to pomysł totalnie ..... niewypalony. Jak to ma być obiektywne???? że co, ja wystawiam sobie 45 jednostek a przeciwnik 80 ?? bo ma TYLKO 200 pkt wiecej do dyspozycji?? Troche nieuczciwe.

Wszyscy maja tyle samo punktów do dyspozycji - czyli 700. Wszyscy - niezaleznie od wieku.

Cytuj
Co do walki z Isengardem to popoukajcie się w głowę. Na 500 pkt to dobrze jak wystawawia okkoło 36 jednostek, ja mam 16 łuczników wiec ine ma problemu, przy dobrym rozegraniu zanim dochodzi do walki przeciwnik zdaje testy na odwage  

Wszystki zależy od myśli taktycznej.

Zagraj z Lu-trz'em i pokaż mu swą myśl taktyczną:))) Wiesz - bo to wszystko zależy od tego z kim grasz....
 

Cytuj
Można sie w końcu zastanowić czy przypadnikiem nie faworyzujemy graczy dobra, odbierając im wszystkie zalety???



Twoje stwierdzenie jest chyba sprzeczne same w sobie. Nie pamiętasz jak przed momentem stwierdziłeś, że dobrze jest byc graczem Dobra.

Patrz proszę poczatek posta Xioza - stoi jak byk napisane 700 pts na gracza.

Offline DRowMaX

LIGA LOTR'A- Warszawa
« Odpowiedź #97 dnia: Listopad 08, 2004, 08:17:10 pm »
sorrki ale ludzie z esgaroth to chyba ludki nie oficjalne...wood elfi do bitwy pięciu armi??myślałem że to byli ci elfy highy
Legolas do pięciu armi??...
Grinshnaka dołożył bym do isenu a zabrał z mordoru
co z upiorami kurhanu??
a gdzie Haldir??
i jego elfy??
pipina do rohanu dołączcie
hmmm...chyba więcej rzeczy tu nie widzę...a można jeszcze dodać gobliny z gór mglistych...i goblińskich jeźdców wargów
óżkolwiek piszesz, chroń się pisać stylem podłym

Offline xioze

LIGA LOTR'A- Warszawa
« Odpowiedź #98 dnia: Listopad 08, 2004, 08:44:49 pm »
Haldir w leśnych
Upiory w morii- moria jest tu traktowana jako lista gobosów
Uleciało przy pisaniu

Offline Celeborn

LIGA LOTR'A- Warszawa
« Odpowiedź #99 dnia: Listopad 08, 2004, 08:49:55 pm »
Grishnak był kapitanem Orków z Mordoru, wysłanym przez Saurona by przechwycić Hobbitów. Co do Haldira było Wood Elves.... ogólnie zasady są ok choć pewnie ulegną jakimś poprawkom...

edit: sorki xioze, ale co upiory kurhanów mają wspólnego z goblinami.... przecież Moria a dawny Arnor to ładna odległość...upiory bardziej by pasowały do Angamru tylko że nie ma takiej armi... więc chyba Mordor....i czemu Szeloba jest zabroniona?? :?
ISTRZEM POLSKI JEST LEGIA, LEGIA NAJLEPSZA JEST, LEGIA TO JEST POTĘGA, LEGIA CWKS!!!!!!

MAMY MISTRZA!!!

Offline xioze

LIGA LOTR'A- Warszawa
« Odpowiedź #100 dnia: Listopad 08, 2004, 08:57:22 pm »
Lista Moria została tak pomyślana żeby obejmowała nie tylko Morie ale i angmar ( coś jak gdyby zbiorcza lista gobosów) stąd upiór tam. :)

Offline Haldir z Lothlorien

LIGA LOTR'A- Warszawa
« Odpowiedź #101 dnia: Listopad 08, 2004, 09:48:17 pm »
Cytuj
Patrz proszę poczatek posta Xioza - stoi jak byk napisane 700 pts na gracza.


Słuchaj przeczytaj wczesniejsze pomysły a dopiero potem czepiaj sie mnie ok???

W tym poście została użytwa ironia i anie słowa o wieku wiec nie wiem skąd to wytrzasnąłes, może jestes jakiś uprzedzony?? Nie ieim.


Co do listy, to mam pytanie o machiny wojenne.

Czy to nie sa zbyt potężne jednostki, skoro można wystawic Trebusza to mozna teeż wystwić Balroga, który kosztuje wiecej i jest mniej....śmiercioniośny.
b]Mitril [/b] się zbliża

Offline RaLpHi

LIGA LOTR'A- Warszawa
« Odpowiedź #102 dnia: Listopad 08, 2004, 10:07:50 pm »
Niepodobają mi się trochę te niektóre UWAGI w listach armii,
np.: przy bitwie 5 armii - każda nacja ma stanowić równy %całości, i jeszcze ten % broni strzeleckiej liczony dla każdej nacji osobno????

Druga sprawa - żeby wystawić Orzełka to według waszych zasad muszą występować w rozpisce dwaj czarodzieje (Szary i Radagast), według ROTK wystarczy jeden z nich???

Słuchajcie mój apel jest taki aby zbyt mocno nie ingerować w ogólnie przyjęte listy armii. Każdy z nas ma stworzoną swoją rozpiskę którą teraz musi mocno zmodyfikować aby móc brać udział w tej lidze, a na innych turniejach będzie grał swoją starą rozpiską.

Liga ma ruszyć koło stycznia więc może poddali byście niektóre zasady tej ligii pod głosowanie, bo mam takie wrażenie, że zasady zostały ułożone tylko przez kilka z wielu osób które wyraziły chęć grania.

Pozdrawiam!
People should know when they're conquered!

Offline Darulus

LIGA LOTR'A- Warszawa
« Odpowiedź #103 dnia: Listopad 09, 2004, 07:12:53 am »
Panowie, żadnego głosowania, demokracja jest dobra ale w podręcznikach historii. Xioze Z Glorfindelem wzięli na swoje barki opracowanie regulaminu ligi i za to należy im podziękować. Pewne kwestie należy poprostu narzucić, gdyż inne rozwiąznie tj. kompromis albo jego brak prowadzą do nikąd. Kompromis oznacza przeważnie niezadowolenie dwóch stron. Natomiast w przypadku narzucenia zasad tylko jedna strona będzie nie zadowolona. :P A ewentualne zmiany, oczywiście poza kosmetycznymi, należy wprowadzić po pierwszych rozgrywkach.

Offline GICO

LIGA LOTR'A- Warszawa
« Odpowiedź #104 dnia: Listopad 09, 2004, 08:14:21 am »
można dorzucić jeszcze sojusz dobrych gości spod helms deep (ten filmowy). Według mnie the last alliance nie powinna być armią sojuszu tylko armią klimatyczną. Szkoda że umarlaki są w sojuszu a nie nalezą do gondoru pokrzyżowało mi to troche plany :(
img]http://img211.imageshack.us/img211/3488/userbar111511ag4.gif[/img]

 

anything