trawa

Autor Wątek: Neuroshima  (Przeczytany 35780 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Keiran

Neuroshima
« Odpowiedź #15 dnia: Marzec 02, 2003, 08:55:54 pm »
Cytuj
Czy nie chciałbyś poczuc tej zapomnianej iskierki zaciekawienia, poznając grę z odmiennym podejściem do rozstrzygania o świecie

Wystarczą mi fabularne pomysły.Nie jestem i nie zamierzam być matematykiem.
Cytuj
Czy nie masz czasem wrażenia że trzaskanie kolejnych settingów d20 pozbawia te gry odrobiny świeżości

A co ma mechanika wspólnego ze świeżością.Nowe pomysły i ciekawy opis świata da mi powiew świeżości-a nie nowy pomysł na obliczanie obrażeń.
Cytuj
Na pewno chcesz aby RPG się unifikowało

Tak-gdyż ujednolicenie mechaniki oszczędza czas,pieniądze i pozwala na zwiększenie opisu świata w settingach.
Cytuj
Ale moment..., świat tez na wstępie skreśliłeś

Nie mam pozytywnego podejścia do pretensjonalnego, postmodernistycznego stylu produktów Portalu.Trudno-zapracował solidnie na odpychającą markę.

Offline surmik

Neuroshima
« Odpowiedź #16 dnia: Marzec 02, 2003, 09:25:16 pm »
Cytuj
Wystarczą mi fabularne pomysły.Nie jestem i nie zamierzam być matematykiem.

A co to ma do rzeczy? Czy w d20 jest mniej matematyki niz w innych systemach?
Cytuj
A co ma mechanika wspólnego ze świeżością.Nowe pomysły i ciekawy opis świata da mi powiew świeżości-a nie nowy pomysł na obliczanie obrażeń.

Mechanika moze wspierac ciekawy swiat, tak jak to ma miejsce np w Deadlands. Dla mnie m.in. to sprawilo, ze po latach wfrp i sesjach w l5k tak bardzo spodobala mi sie ta gra.
Cytuj
Nie mam pozytywnego podejścia do pretensjonalnego, postmodernistycznego stylu produktów Portalu.Trudno-zapracował solidnie na odpychającą markę.

Dla osoby dla ktorej liczy sie tylko "walka i skarby" rzeczywiscie wydwnictwa Portala moga byc nieodpowiednie. Bez urazy oczywiscie.

Na szczescie RPG to tylko rozrywka, kazdy gra jak chce, grunt by sprawialo to przyjemnosc, jedynym Twoim bledem (wedlug mnie oczywiscie) jest odrzucanie gry z gory tylko z tego powodu ,ze nie posiada ona mechaniki d20... Zreszta sam piszesz, ze wazniejszy jest dla Ciebie pomysl fabularny... Nie widze, wiec problemu by uzywac swiata Neuroshimy z mechanika d20.  :o)[/quote]
Pozdrowienia,
Marek

Offline Keiran

Neuroshima
« Odpowiedź #17 dnia: Marzec 02, 2003, 09:33:10 pm »
Cytuj
co to ma do rzeczy? Czy w d20 jest mniej matematyki niz w innych systemach?

Zdecydowanie tak-d20 jest przejrzyste i łatwe do opanowania w porównaniu z systemami innymi(a znałem ich baaaardzo dużo),jest też bardzo elastyczne.
Cytuj
Mechanika moze wspierac ciekawy swiat, tak jak to ma miejsce np w Deadlands

Wstępne zapoznanie się z zasadami DL skutecznie odstraszyło mnie od tego settingu(a także jednowymiarowość).
Cytuj
Dla osoby dla ktorej liczy sie tylko "walka i skarby" rzeczywiscie wydwnictwa Portala moga byc nieodpowiednie

Och interesuje mnie to w grze-poza grą lubię czytać fajne pomysły napisane w dobrym stylu i oryginalnie-a  niestety styl produktów Portalu-jest po prostu fatalny-pretensjonalność,nadęcie nie wspominając o tragicznej graficznej oprawie.

Offline Solitaire

Neuroshima
« Odpowiedź #18 dnia: Marzec 02, 2003, 10:08:37 pm »
Cytat: "molobo"

Och interesuje mnie to w grze-poza grą lubię czytać fajne pomysły napisane w dobrym stylu i oryginalnie-a  niestety styl produktów Portalu-jest po prostu fatalny-pretensjonalność,nadęcie nie wspominając o tragicznej graficznej oprawie.

Wybacz pytanie, ale miałes ty Neuroshime w ręku?
Śmiem wątpić.
Nie pytam juz nawet o próbę, pobieżnego choćby, przeczytania.
Czy dopuściłes choćby myśl, że możesz się jednak pomylić w ocenie gry?
I że prawdopodobieństwo błędu jest tym większe im słabiej ja znasz.
Mam prośbę.
Jeśli nie masz specjalnych oporów, to poświęć 10 minut z najbliższej wizyty w sklepie hobbystytcznym na przekartkowanie Neuroshimy.
Zrób choć tyle, a potem wróć do nas i rozmawiajmy, aż klawiatura siądzie.
Ku chwale Neuroshimy. :D
Już się gwiezdne poniszczyły zamiecie,
Cień się chwieje poróżniony z mogiłą,
Coś innego stać się pragnie na świecie,
Coś innego, niż to wszystko, co było.

Offline Keiran

Neuroshima
« Odpowiedź #19 dnia: Marzec 02, 2003, 10:10:18 pm »
.
Cytuj
Wybacz pytanie, ale miałes ty Neuroshime w ręku?
Śmiem wątpić.


Tak -czytałem fragmenty dostępne za darmo na sieci-od razu odrzucił mnie ten pretensjonalny styl i szpanerskie gadki.Nie zauważyłem niczego też oryginalnego w materiale promocyjnym tej gry.
Swoją drogą-może tak troszkę mniej arogancji a więcej treści w wypowiedziach ?

Offline Karloss G

Neuroshima
« Odpowiedź #20 dnia: Marzec 04, 2003, 06:43:27 pm »
Cytat:
>>Mechanika moze wspierac ciekawy swiat, tak jak to ma miejsce np w >>Deadlands

>Wstępne zapoznanie się z zasadami DL skutecznie odstraszyło mnie od ?>tego settingu(a także jednowymiarowość).

Bo jesteś mięczak ze wschodu i w zyciu nie trzymales colta w swoich delikatnych raczkach!!!! :)

A tak na powaznie, co to znaczy wstepnie? przeczytales recenzje? czy moze opis z tylu okladki? hahaha mieczak!!!

DL settingiem? ciekawe czego? za duzo D20 synku! dla takich jak ty frajerow ze wschodu pinnacle wydal DL na D20. :))

Martwe Ziemie jednowymiarowe?!?!?! no tak w porownaniu do kolejnych lochow pelnych wielkich zielonych smokow wysiadojacych swoje 20 scienne kostki to rzeczywiscie swiat DL jest szary i nieciekawy :>!!!

Czlowieku lecz sie....

ps. sam lubie d20 jako mech. do d&d ale to co ty wygadujesz to jakias pseudo parodia.

ps2. bez obrazy za styl to taka maniera po jednowymiarowych systemach mieczaki!!!!....

ps3. a i jeszcze co na temat neorochimy, czytam ja sobie powolutku i musze przyznac ze chlopaki z portala odwalili kawal dobrej roboty.
Aha i kto powiedzial ze neuro nie jest na d20 jest ale na 3 d20 ;)
arloss G

Offline Solitaire

Neuroshima
« Odpowiedź #21 dnia: Marzec 04, 2003, 07:44:43 pm »
Cytat: "molobo"

Tak -czytałem fragmenty dostępne za darmo na sieci-od razu odrzucił mnie ten pretensjonalny styl i szpanerskie gadki.Nie zauważyłem niczego też oryginalnego w materiale promocyjnym tej gry.
Swoją drogą-może tak troszkę mniej arogancji a więcej treści w wypowiedziach ?

Nie chciałem zabrzmieć arogancko, wybacz. To raczej złość na bezzasadne przekreślanie wartości pracy Portalu.
Styl i charakter wypowiedzi jest sprzęgnięty z wizją świata w którym poruszaja się gracze. Nie wiem, co rozumiesz przez "materiały promocyjne", bo dla mnie norma w tym kraju jest raczej ich brak. Demo podręcznika na sieci to juz coś.
Nie mienię sie ekspertem, ale Neuroshimy bronić będę jak niepodległości, bo myślę, że jest tego warta. Dla mnie to oryginalny system, ciekawe rozwiązania stricte techniczne, doskonale opracowane podstawy (póki co tylko podstawy) świata i "Teraz Polska".
Nie odrzucaj tej gry lekka ręką. Jest nadzieja (wnioskując po liczbie sprzedanych egzemplarzy w moim pięknym mieście), że system będzie prężny jak żaden dotąd. I to naszym własnym wysiłkiem. :)
Już się gwiezdne poniszczyły zamiecie,
Cień się chwieje poróżniony z mogiłą,
Coś innego stać się pragnie na świecie,
Coś innego, niż to wszystko, co było.

Offline Keiran

Neuroshima
« Odpowiedź #22 dnia: Marzec 09, 2003, 03:28:49 pm »
Cytuj
A tak na powaznie, co to znaczy wstepnie? przeczytales recenzje? czy moze opis z tylu okladki? hahaha mieczak!!!

Przeczytałem prawie wszystkie istniejące dodatki do tego systemu, które mój kolega Ramel uprzejmie mi dał do przeczytania.
Cytuj
Martwe Ziemie jednowymiarowe?!?!?! no tak w porownaniu do kolejnych lochow pelnych wielkich zielonych smokow wysiadojacych swoje 20 scienne kostki to rzeczywiscie swiat DL jest szary i nieciekawy :>

Do d20 wydaje się settingi osadzone w wszelkich możliwych światach począwszy od heroic fantasy (jak FR), po dark fantasy(Scarred Lands), światy współczesne (D20 Modern, Afganistan D20) aż po SF i horror(Dragonstar i Cthulhu d20)
Po twojej wypowiedzi widzę że niezbyt orientujesz się w co do D20.Polecam stronę www.enworld.org gdzie znajdziesz więcej informacji o tym systemie i światach do niego wydawanych.
Nie przedstawiłeś poza tym żadnych argumentów ,nazywanie mnie mięczekiem niezbyt dodaje wiarygodności twej wypowiedzi.Jeśli czujesz się sfrustrowany moze poćwicz sport zamiast pisać bezproduktywną paplaninę ? :)
Jest nadzieja (wnioskując po liczbie sprzedanych egzemplarzy w moim pięknym mieście), że system będzie prężny jak żaden dotąd
Cytuj

I jednocześnie pozbawiony takiego zaplecza jak D20 -czyli idących w setki dodatków tworzonych przez wybitnych twórców RPG.Tym samym hermetyczny i pozbawiony możliwości rozwoju.
Cytuj
Dla mnie to oryginalny system

Co jest oryginalnego w kolejnej kalce Fallouta,Gamma World i MadMaxa?
Może Tornado ? Narkotyk pojawiący się przynajmniej w dwóch znanych opowiadaniach SF traktującyh o świecie po wojnie ?

Offline Stormcrow

Neuroshima
« Odpowiedź #23 dnia: Marzec 10, 2003, 12:26:51 pm »
Neuroshima jest rewelacyjnym produktem. Polak jednak też potrafi. System jest nowatorski i bardzo obiecujący. Świat jest genialnie skonstruowany. Jego wszechstronność jest oszałamiająca. Można prowadzić na wiele sposobów i w różnym "wystroju" . Dla mnie ten system to perełka.  
       
      A teraz coś dla naszego malkontenta molobo :D :
   D20 może jest bardziej przystępny nie ukrywam ALE jest zarazem bardziej SZTUCZNY. zasady te twoerzą wynatużenia : co to znaczy że koleś 10 poziomu morze wyrżnąć jak prosiaki całe miasto? wg zasad i opisu świata większość to ciury 1-2 poziomu i nawet jeśli bohater dostanie widłami w bebechy to zostanie mu jeszcze "50 życia". :|  
      Co do settingów w d20 to sorry ale to że je cenisz najwyżej oznacza że nie masz jeszcze dobrze rozwiniętego systemu oceny.
 
 P.S> Unifikacja wszystkich produktów prowadzi do zubożenia rynku. I do obniżenia jakości wyrobu.

Offline Keiran

Neuroshima
« Odpowiedź #24 dnia: Marzec 10, 2003, 04:54:41 pm »
Cytuj
: co to znaczy że koleś 10 poziomu morze wyrżnąć jak prosiaki całe miasto

Mylisz najwyrażniej d20, z jakimś innym systemem.Zasady nie pozwolą na zaistnienie takiej sytuacji.Poza tym w d20 nie czegoś takiego jak "życie"
Czy w ogóle czytałeś zasady d20 ? Bo twojej wypowiedzi widzę, że nie masz o nich najmniejszego pojęcia.

Offline Adam Waśkiewicz

Neuroshima
« Odpowiedź #25 dnia: Marzec 20, 2003, 07:33:53 am »
Na NG ukazała się kolejna już recenzja systemu Neuroshima tym razem autorstwa Solirtaire'a. Zapraszam do podzielenia się swoimi uwagami na jej temat.

 Ja, niestety, muszę stwierdzić, że jako osoba nie znająca systemu niewiele się z tekstu Solitaire'a dowiedziałem - o mechanice nie napisał nic, poza tym, że jest określana jako 3k20; odniesienia do opisu świata są dosyć chaotyczne i najwyraźniej zakładają przynajmniej pobieżną znajomość realiów przez czytelników. Ale i tak cieszy mnie, że forumowicze zaczynają pisać o systemach, które ich interesują - brawo Solitaire, i niech Twoja recenzja stanowi dobry przykład dla innych.

 Pozdrawiam,
 Adam

Offline Solitaire

Neuroshima
« Odpowiedź #26 dnia: Marzec 20, 2003, 08:32:34 am »
To nie miała być recenzja, a raczej luźny strumień odczuć związanych z nową grą. :)
Dzięki za komentarz. Popracuję nad tym.
Już się gwiezdne poniszczyły zamiecie,
Cień się chwieje poróżniony z mogiłą,
Coś innego stać się pragnie na świecie,
Coś innego, niż to wszystko, co było.

Offline Mevv

Neuroshima
« Odpowiedź #27 dnia: Marzec 20, 2003, 08:02:19 pm »
dorzuce swoje 3 grosze :) sorry jak powtorze czyjąś wypowiedz ale jakoś nie chciało mi się tego wszytskiego czytać.

Jak widze kolejne(nowe) gry fabularne oczywiście o mechanice D20 to wymiotować mi się chce (co po częsci spowodowane moim uprzedzeniem do tej mechaniki, po porstu uważam ja za kiepską), wczesniej ktoś mowił o świerzości, tu jest troche racji, świat tworzy klimat, ale MECHANIKA TEŻ, dowód: zobaczcie star wars d20, ta systematyka nie jest w stanie w odpowiedni sposób odzwierciedlić Mocy, przy używaniu mocy traci się punkty vitality - co za bzdura, nie pamietam aby w filmie czy książce ktokolwiek padł ze zmęczenia bo użył sobie kilka razy mocy.

Offline Adam Waśkiewicz

Neuroshima
« Odpowiedź #28 dnia: Marzec 21, 2003, 07:10:07 am »
Cytat: "Mevv"
Jak widze kolejne(nowe) gry fabularne oczywiście o mechanice D20 to wymiotować mi się chce (co po częsci spowodowane moim uprzedzeniem do tej mechaniki, po porstu uważam ja za kiepską), wczesniej ktoś mowił o świerzości, tu jest troche racji, świat tworzy klimat, ale MECHANIKA TEŻ, dowód: zobaczcie star wars d20, ta systematyka nie jest w stanie w odpowiedni sposób odzwierciedlić Mocy, przy używaniu mocy traci się punkty vitality - co za bzdura, nie pamietam aby w filmie czy książce ktokolwiek padł ze zmęczenia bo użył sobie kilka razy mocy.


 Ja akurat nie mam nic przeciwko mechanice d20, jakkolwiek nie do wszystkiego się ona nadaje, to w oparciu o ten engine powstało kilka bardzo fajnych settingów, ale zgadza się jak najbardziej, że mechanika także jest jednym z istotniejszych elementów każdego erpega.
 
 Co do używania Mocy wyczerpującego postać - w "Powrocie Jedi" Imperator po użyciu Mocy słania się tak, że Vader musi go podtrzymywać. To tyle w temacie.

 Pozdrawiam,
 Adam

Offline Yarpen

Neuroshima
« Odpowiedź #29 dnia: Marzec 25, 2003, 05:36:57 pm »
Ja grałem w Neuroshima i podobało mi sie nawet.
Jako Polski system jest wyrąbisty.
Moze nawet za granicą by znalazł sporo zwolenników.
Fajnie sie tworzy postac a szczególnie pochodzenie (człowiek z ....nie twój zastarny interes) :)
Tak w ogóle przypomina mi Deadlandy martwe ziemie i troche nie wiem czemu Shadowruna!