Autor Wątek: [KHORNE]- beginners army  (Przeczytany 1231 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline BPB

[KHORNE]- beginners army
« dnia: Listopad 21, 2004, 06:44:26 pm »
(JEZELI TAKI TEMAT ISTNIAL TO PROSZE MODERATOROW O JEGO USUNIECIE)
Zaczynam grac w WFB. Na poczatku, gdy kupilem ksiazke z zasadami gry, postanowilem zbierac Slaanesha, jednak troche sie pozmienialy moje poglady na tego boga i postanowilem zbierac KHORNA. Moj wielki zapal ostudzila troche opinia mojego qmpla, ktory sadzi, ze Khorne jest baaaardzo latwa armia do prowadzenia (tzn. latwo sie nia wygrywa). Nie uwierzylem mu, lecz nie mam dowodu, by obalic jego teorie. Dlatego zwracam sie do Was z prosba, zebyscie mi doradzili co zbierac na pocatek? Chcialbym miec armie szybka, mocna lecz i taka gdzie trzeba troche poglowkowac, aby przewyzszyc szale na swoja strone podczas bitwy. Aha, poniewaz jak bylem 1 raz w BARDZie i mialem kase, kupilem sobie na poczatek:
-2 furie chaosu
-7 konightow (z CG)
-rydwan
-maga na koniu (lec chyba sie nie przyda)
Za pomoc bardzo dziekuje.

Offline Cyel

[KHORNE]- beginners army
« Odpowiedź #1 dnia: Listopad 21, 2004, 06:55:20 pm »
w armii Chaosu jest cała ogromna masa skutecznych jednostek... nie ma prostej recepty, przydać i być skuteczne mogą się wszystkie jednostki  -z paroma wyjątkami, które trudniej wykorzystać i są nieco zbyt drogie jak na swoje możliwości - wojownicy, shaggoth ...co jeszcze...(niech pomoże mi ktoś znający sie na Chaosie.....)

Jednostki są dobre do bardzo dobrych...ważniejsze jest jak się komponują ze sobą i czy sie uzupełniają na polu bitwy. Niezaleznie więc czy spróbujesz armii z trzonem śmiertelników czy bestii, na piechotę czy konno, z wieloma bohaterami czy bez, armia powinna nadawać sie do skutecznej gry.

Offline BPB

[KHORNE]- beginners army
« Odpowiedź #2 dnia: Listopad 21, 2004, 07:36:55 pm »
Eeeee... no tak, moglbym jednak dostac troche bardziej szczegolowych porad?

Offline CZys

Re: [KHORNE]- beginners army
« Odpowiedź #3 dnia: Listopad 21, 2004, 08:18:47 pm »
Cytat: "BPB"
Khorne jest baaaardzo latwa armia do prowadzenia (tzn. latwo sie nia wygrywa)


No cóż. To prawda. Znaczy się dobrze wycinają w CC i ten ich głupi, wielki demon :wall:  jest troche trudny do zabicia.

Jak chcesz sobie pogłówkować i mieć szybką armię (i w zbieraniu i jeżdżeniu po polu) to weź HElfy  :)  :)  :)

ale jak chcesz grać chaosem to kup więcej knightów i jakiegoś herosa na koniu.
ylko martwe ryby płyną pod prąd.

Offline Cyel

[KHORNE]- beginners army
« Odpowiedź #4 dnia: Listopad 21, 2004, 08:25:44 pm »
O nie...potencjał armii Khorna jest wielki, ale jest to armia ekstremalnie trudna w prowadzeniu, potrzebuje dobrego wsparcia lekkich jednostek, ostroznej gry manewrowej i dobrej znajomości własnych ograniczeń.

Zalety
- odporność na psychologię
- siła uderzeniowa
- dodatkowa obrona przeciwmagiczna
Wady
- obowiązkowe szarże !
- wysoki koszt stygmatów

Offline CZys

[KHORNE]- beginners army
« Odpowiedź #5 dnia: Listopad 21, 2004, 08:36:00 pm »
Też prawda. Ale jak wystawisz klocek chosenów z wypasionym lordem i jakimiś markami to zamiatasz. Problem w tym, żeby nie zostać wcześniej wystrzelanym, ale od tego są furie, pieski i teren.

Jeżeli nie zabije ci chosenów, to w następnej turze furie zajmą jego oddziały strzeleckie. A jak zabije furie, to nie tknie chosenów.
ylko martwe ryby płyną pod prąd.

Barbarossa

  • Gość
[KHORNE]- beginners army
« Odpowiedź #6 dnia: Listopad 21, 2004, 08:42:21 pm »
Armię Khorna bardzo łatwo jest rozjechać. BAAAAARDZO ŁATWO. Choseni z drogim lordem w środku? Ależ zapraszam, zapraszam :)

Moja rada - jak jesteś początkujący, wybierz inną armię. Khornem to se możesz masakrować kolegów z podwórka, ale wszyscy rasowi powergamerzy na turniejach marzą o tym, by trafić na chaos khorne'a. Łatwe punkty.

Offline Tytus

[KHORNE]- beginners army
« Odpowiedź #7 dnia: Listopad 21, 2004, 08:44:05 pm »
Jeszcze jedno:
Khorne'em nie możesz uciec od szarży przeciwnika. A uwierz mi są jednostki które nawet Chosenów koszą, jak chcą.
Czołgi, gryfy, smoki, bohaterowie, grail knightci- oni wszyscy moga naciąć ci twoich wybrańców i złamać w walce (czesto przeciwnik użyje paru mocnych jednostek żeby mieć pewność sprzątnięcia ci tego regimnetu).

Z bardzo niedoświadczonym przeciwnikiem pewnie wygrasz khrone'em, bo dojdzie do pojedynku jeden-na-jeden w którym jesteś silniejszy. Natomiast ktoś kto troche juz grał zaraz rzuci ci jakieś mięcho na przynętę, rycerze podbiegną gdzie twój przeciwnik chce i dostaną szarżę: 1)Imperialnych rycerzy z bohaterem w środku i czołgu parowego, 2) Dużego kolca Black Knightów z Blood Dragonem w środku, 3)kloc Highelfickiej kawalerii z bohaterem oraz jakieś 2 charioty etc.

Jest też możliwe, że przeciwnik podrzuci ci scoutów od tyłu (za szarżuje ci rycerzy od tyłu) ty go albo wybijesz albo złamiesz i będziesz musiał pogonić lub overrunować  w kierunku twojej krawędzi stołu i pewnie stracisz 2-3 tury żeby wrócic do akcji (czyli twoji knighci będą wyjęci z walki pewnie do końca gry).

Właśnie te wady powodują, że armię czysto Khornową młodsi gracze (doświadczeniem) powinni sobie darować, bo przeciw większości już lekko doświadczonych przeciwników będą dostawać łupnia. Ci kltórzy jeszcze nie potrafią sobie poradzić z Khorne'em po paru bitwach z tobą zmienią rozpiski i nie dadzą się wgniatac w ziemię dłużej.

Takie jest moje zdanie, zrób jak chcesz, ale to co jest powyżej jest szczere, jak nie wierzysz to może szybko się przekonasz.
Najpierw pal, a potem rabuj, to co zostało- czyli Złoto"
Istnieje 10 rodzajów ludzi, ci którzy rozumieją kodowanie binarne liczb dziesiętnych i ci którzy tego nie rozumieją...

Offline Samba

[KHORNE]- beginners army
« Odpowiedź #8 dnia: Listopad 21, 2004, 08:54:52 pm »
Tez mysle, ze Khornem nie powinni zajmowac sie poczatkujacy.
Umiejetnie dobrane jednostki Khorne'a moga stworzyc sprawny kolektyw. Wg. mnie, klasyfikujac armie wg. bogow są na drugim miejscu - za niedoścignionym Slaaneshem. Ale jesli dopiero zaczynasz z WFB, na 100% nie bedziesz potrafil grac Khornem na jakims przyzwoitym poziomie.
ww.druchii.net

Offline CZys

[KHORNE]- beginners army
« Odpowiedź #9 dnia: Listopad 21, 2004, 09:33:59 pm »
Racja. Trochę nad tym posiedziałem i doszedłem do tego, że jest ich zbyt mało i łatwo jest ich okrążyć. I te obowiązkowe szarże. Ale za to muł na psychologię robi swoje. Jak wbiję się od boku, nawet dwoma odziałami, powiedzmy że wybiję cały oddział, ale lord pozostaje i co ja Elfami poradzę na to? W drugiej turze mam tylko 3S, w porywach 6 (jak dam bohaterowi dwuraka) i nic więcej. Jeszcze lord chaosu ma więcej I i wysieka biednych kawalerzystów, których niedobitki uciekną.

Fakt, zostaje sam boss bez obstawy.
ylko martwe ryby płyną pod prąd.

Offline BPB

[KHORNE]- beginners army
« Odpowiedź #10 dnia: Listopad 21, 2004, 09:48:32 pm »
W takim razie, jaka armie byscie mi radzili na poczatek by potem dobrze grac khorem???

Offline Cyel

[KHORNE]- beginners army
« Odpowiedź #11 dnia: Listopad 21, 2004, 09:54:33 pm »
Cytat: "CZys"
Racja. Trochę nad tym posiedziałem i doszedłem do tego, że jest ich zbyt mało i łatwo jest ich okrążyć. I te obowiązkowe szarże. Ale za to muł na psychologię robi swoje. Jak wbiję się od boku, nawet dwoma odziałami, powiedzmy że wybiję cały oddział, ale lord pozostaje i co ja Elfami poradzę na to? W drugiej turze mam tylko 3S, w porywach 6 (jak dam bohaterowi dwuraka) i nic więcej. Jeszcze lord chaosu ma więcej I i wysieka biednych kawalerzystów, których niedobitki uciekną.

Fakt, zostaje sam boss bez obstawy.


Combat resolution. Ta gra nie polega na zabijaniu figurek. Ta gra polega na zdobyciu CR dośc dużego, żeby przeciwnik przegrał walkę, uciekł i został potem zagoniony w całosci i na jeden raz....

To samo może spotkać lorda, ani jednej rany nie trzeba mu zadać, żeby go zabic...

Offline Tytus

[KHORNE]- beginners army
« Odpowiedź #12 dnia: Listopad 21, 2004, 10:12:21 pm »
Cytat: "BPB"
W takim razie, jaka armie byscie mi radzili na poczatek by potem dobrze grac khorem???


Ja bym polecił undivided generała, i taką mieszankę bogów w armi ireszcie bohaterów jaka ci pasuje.
W armiach szybkich pieski to podstawa- mają 1001 zastosowań. Trochę rycerzy, może jacyś maruderzy na koniach z flailami żeby pojechać na jakąś armatę alo wjechać w jakiś klocek od boku gdy od przodu uderzą rycerze. Furie są tez przydatne, screemery tak samo.
Jeszcze jedno -spawny slanesha mają 3D6 ruchu i całkiem nieżle można nimi powalczyc nawet w armi złożonej głównie na kawalrii i lataczach. Inne ze względu na mniejszą prędkość szybko zostaną w tyle jak weżmiesz dużo kawalerii i lataczy.
Puls może jakiś oddział beastmenów wychodzący z ambusha też pewnie znalazłby jaieś zastosowanie.

Tyle ;)
Najpierw pal, a potem rabuj, to co zostało- czyli Złoto"
Istnieje 10 rodzajów ludzi, ci którzy rozumieją kodowanie binarne liczb dziesiętnych i ci którzy tego nie rozumieją...

 

anything