Autor Wątek: Królestwo Ogrów - temat ogólny  (Przeczytany 74264 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Dyd

Królestwo Ogrów - temat ogólny
« dnia: Listopad 30, 2004, 11:04:59 pm »
Tak zakładam ten temat z intencją by wypowiadały się tu osoby, które już widziały kodeks, przeglądały go i chcą sie podzielić refleksjami...(bo jak na razie istnieje tylko taki o plotkach).

Ja oceniam armię pozytywnie... ale giganty są marne...nie wróżę im powodzenia na turniejach

Offline Dyd

Królestwo Ogrów - temat ogólny
« Odpowiedź #1 dnia: Listopad 30, 2004, 11:27:08 pm »
trochę bez sensu jest też zasada odnośnie ich 4-to levlowego maga (to iż można go wystawić w bitwach na conajmniej 3000 dopiero) Mag jest tak czy siak mocno średni i wątpię aby go ktoś wystawił nawet jeśli taka możliwość by istniała..może przesadzili z tym wplataniem fluffu.

Offline sokles

Królestwo Ogrów - temat ogólny
« Odpowiedź #2 dnia: Grudzień 01, 2004, 06:09:00 am »
Generalnie armia dosyć śmieszna, ale co do konkretów...po złożeniu kilku rozp: niewiele tego tam wchodzi, ogry są bądź co bądź dosyć drogie a gnoblary to tylko mięso, magia jest troche hmm no śmieszna  po prostu, mało zasiegowa, łatwo wychodząca, całkiem niezła i z brutalnymi miscastami, a moim skromnym zdaniem mag ogrów który ma statsy co najmniej herosowe to już jakaś pomyłka...big names i przedmioty magiczne dla herosów są naprawde niezłe (przynajmniej na takie wyglądają), moje ulubione to magic weapon "ja wam przyłoże stone throwerem" oraz bodajże arcane item "spróbuj rzucić jakis czar to Ci ogrowym miscastem przyłożę" :lol:  :lol:

Offline Marios

Królestwo Ogrów - temat ogólny
« Odpowiedź #3 dnia: Grudzień 01, 2004, 10:27:54 am »
Uważam, że armia jest dosyć wyważona. Miałem okazję pooglądać kodexik i jestem pozytywnie nastawiony.
Fajnie, że kilka jednostek jest DoW, a mogę Wam powiedzieć, że najprawdopodobniej już niedługo będziemy mogli używać DoW na turniejach limited :)(jeśli wniosek przejdzie pozytywnie na liście sędziowskiej).
Mariusz "Marios" Krakowczyk
INKWIZYTOR W-wa

Kampania przeciw "Wujkowi dobrej radzie"
Typowa wypowiedź "WDR'a": "...wywal to i tamto bo się nie opłaca a wrzuć to i to bo tak się gra..." - szerzenie schematu...

Offline Niedziel

Królestwo Ogrów - temat ogólny
« Odpowiedź #4 dnia: Grudzień 01, 2004, 10:54:40 am »
Mariusz jak mialby nie przejsc to zblokuje sie konta przeciwnikow:P!!
Prawdziwy Legionista nigdy nie ma kaca!
Prawdziwy Legionista budzi sie pijany!
Je sniadanie i oglada TeleEkspres!

Offline Marcin Galoch

Królestwo Ogrów - temat ogólny
« Odpowiedź #5 dnia: Grudzień 01, 2004, 11:27:56 am »
Zabila mnie tabelka miscastow. Gorsza niz w O&G.
A co do turniejow - ale bedzie mozna i tak robic turnieje z czystymi rasowo armiami, czyz nie ? Bez szumowin z Dogs of War  :badgrin:
ttp://www.earthshaker.homepages.pl/download.php

Offline Marios

Królestwo Ogrów - temat ogólny
« Odpowiedź #6 dnia: Grudzień 01, 2004, 11:46:19 am »
No tak ,ale jak już Łukasz napisał, niepodporządkowani przestaną istnieć   :badgrin:   zgubieni w odchłani chaosu  :evil:
Mariusz "Marios" Krakowczyk
INKWIZYTOR W-wa

Kampania przeciw "Wujkowi dobrej radzie"
Typowa wypowiedź "WDR'a": "...wywal to i tamto bo się nie opłaca a wrzuć to i to bo tak się gra..." - szerzenie schematu...

Offline bless

Królestwo Ogrów - temat ogólny
« Odpowiedź #7 dnia: Grudzień 01, 2004, 11:56:03 am »
Miscasty faktycznie sa swietne ! Dlatego tez ten przedmiot, ktory sprawia, ze wszyscy magowie przeciwnika, ktorzy w danej turze (kiedy przedmiot zostaje odpalony) rzuca jakiegokolwiek dubla (choc moze poza IF) dostaja ogrowego miscasta, jest morderczy. Praktycznie wylacza ture czarowania przeciwnikowi (przynajmniej ja bym nie ryzkowal czarowania w takich warunkach - wcale prawdopodobne, ze sie straci wiecej, niz jednego maga...).
Barbarossa, a Twoi leadbelchersi to jednak jakas kicha. Oni nie strzelaja co druga ture. Oni w najlepszym przypadku strzelaja co druga ture, bo chodzi o to, ze by moc drugi raz strzelic, musza spedzic jedna ture nie ruszajac sie (nie bedac w walce z przeciwnikiem). A to znaaaacznie ogranicza ich wartosc.
Mnie sie spodobal ten Goarger (czy jakos tak), ten rare'owy potworek. Koles ma unbreakable i to (w polaczeniu z jego T5 i 4W) czyni go wcale sensownym wyborem. Do tego ma killing blow. Yummmy...
Szczegolnie, ze pozostale rary sa raczej srednie. Slavegiant rozni sie od zwyklego tylko tym, ze nie ma stubborna i jeden atak ma gorszy (w rubryczce large target, zwykly gigant ma Thumb with club, gdzie przeciwnik testuje inicjatywe, a jesli nie zda, dostaje 2D6 woundow; w wypadku slavegianta testuje sie T, czyli jak dla mnie bomba - moj coach jest duzo bezpieczniejszy, podobnie jak smok, bo nie zdaja tylko na 6). Slave jest przy tym tanszy tylko o 30 pkt. Wiec ja wole miec juz jednak ten stubborn. :)
Maneatersi - niby fajni, bo moga mocno uderzyc, a przede wszystkim maja stubrona na 8, ale za 80 pkt/kazdy, to chyba jednak srednio oplacalne. Juz lepiej miec tego potworka z unbreakable - tez zatrzyma wiekszosc rzeczy, jest mobilniejszy i w sumie tanszy.
Katapulta jest taka sobie - w niektorych rozpiskach moze sie sprawdzic, jednak jesli chodzi o specjale, to moim zdaniem wymiataja yhetee. Przechodza sobie przez trudne tereny bez zadnych oganiczen, maja magiczne ataki, 7 cali ruchu , przeciwnik ma -1 to hit przeciwko nim. Naprawde wypas. W mojej armii by sie pojawiali obowiazkowo.
Z magicznych przedmiotow najbardziej rozczartowaly mnie sztandary. W armii ogrow sa one naprawde kiepskie...
Natomiast sam podrecznik zrobiony jest po prostu swietnie ! Kupa fajnych obrazkow ( i to zarowno fotografi, jak i szkicow), swietne opracowanie, duzo fluffu. Miodzio. Pod tym wzgledem zadroszcze przyszlym graczom ogrowym. :)
No i na szczescie historia o tym, jakoby hunter sciagal large targety do siebie, jest nieprawdziwa... Uff...  ;)
img]http://i12.photobucket.com/albums/a235/blessio/bykomstop.gif[/img]

"Więc gdy się zdarzy chłopcom
Rasę napotkać obcą
Armatnie mięso zmienią
w krwisty befsztyk
Tak jest !"

Offline Dyd

Królestwo Ogrów - temat ogólny
« Odpowiedź #8 dnia: Grudzień 01, 2004, 01:47:19 pm »
apropo DoW to również jestem za możliwościa wystawiania ich na limited - w końcu po coś umieścili w rare'ach adnotację, że można je wystawiać, a jestem przeciwko jakimkolwiek ograniczaniom (może schiza po zeszłej edycji, gdzie się dosłownie WSZYSTKO ograniczało), przynajmniej w ogólnych zasadach polskich turnieji.
Choć akurat mi to średnio na rękę, bo gram skavenami, lizakami i imperium, które mająo wiele lepsze rare'y.

A tak do tego tematu dodając:

Tak jak Bless uważam, że yetti będą królowały na stołach :)

Ten atak na large targety giganta po prostu jest tak nędzny, że to się w głowie nie mieści (bo chyba zresztą wszystkie large targety majątafa conajmniej 5 !!)
Gougery też będą postrachem stołów głównie przez unbreakable.
A gnoblary wcale nie sątakie złe. Bo może być ich tyle co oddziałów zwykłych ogrów a NIE o jeden oddział mniej jak wyczytałem ongiś na jakimśangielskim forum.

Ogry z armatkami są mocno średnie, bo normalnie rzucają na BSa nie wiem czy o tym wiedzieliście ale skirmisheró w lesie trafiająna szóśtkach.... To że strzelają "co dwie rundy" to już druga sprawa

Offline bless

Królestwo Ogrów - temat ogólny
« Odpowiedź #9 dnia: Grudzień 01, 2004, 04:41:17 pm »
No, chlopaki, nowy Black Gobo sie pojawil na stronce GW US. Troche stuffu na temat ogrow - nowe foty, szkice, itp. Warto zajrzec. :)
img]http://i12.photobucket.com/albums/a235/blessio/bykomstop.gif[/img]

"Więc gdy się zdarzy chłopcom
Rasę napotkać obcą
Armatnie mięso zmienią
w krwisty befsztyk
Tak jest !"

Offline Glegut

Królestwo Ogrów - temat ogólny
« Odpowiedź #10 dnia: Grudzień 01, 2004, 05:18:41 pm »
mam prosbe czy mógłbys wrzucic linka do tej strony?? z gory dizekuje :)
ulnerant  omnes  ultima necat

Offline thurion

Królestwo Ogrów - temat ogólny
« Odpowiedź #11 dnia: Grudzień 01, 2004, 06:14:38 pm »
Ja już ogry analizuje od dłuzszego czasu...Tak, tak Dyd nie przywidziało ci się wtedy w Snocie ;). I wg. mnie są mocno średnią armią... Ja bym się starał składać defensa;p z kontrą;) na 4 scrapach, 2 gaugerach kupie gnoblarow i malych oddzialkach bullów, ale jak kto woli ;). Ogry to armia bardzo klimatyczna, ale zdecydowanie nie turniejowa...Ale podrecznik to prawdziwy wypas!!!!

Offline darkshadow

Królestwo Ogrów - temat ogólny
« Odpowiedź #12 dnia: Grudzień 01, 2004, 06:41:12 pm »
http://us.games-workshop.com/games/warhammer/ogrekingdoms/extras/preview/default.htm  to jest en adresik
a tak swoja groga to czy tak ciezko tam wejsc?? :roll:

Offline Chory

Królestwo Ogrów - temat ogólny
« Odpowiedź #13 dnia: Grudzień 02, 2004, 05:21:42 pm »
IMO Ogry jedną z najsłabszych armi w warhamerze.W swojej słabości prześcigają DE , Dwarfy czy Tomb Kingi o głowe.A ich specjale są najsłabsze spośród wszystkich armi(Leadbelchers, Yeti , Katapulty).
Oprócz jednego przegiętnego przedmiotu(tego co miscasty powoduje) nie maw tej armi nic ciekawego.
I nie zgodze sie z tym że Yeti są dobre.Są mocno średnie.5 siły i brak save boli.A ochrona na ice magic zbytnio sie nię przyda :badgrin:

Jankiel

  • Gość
Królestwo Ogrów - temat ogólny
« Odpowiedź #14 dnia: Grudzień 02, 2004, 05:54:36 pm »
Cytuj
IMO Ogry jedną z najsłabszych armi w warhamerze.W swojej słabości prześcigają DE , Dwarfy czy Tomb Kingi o głowe.A ich specjale są najsłabsze spośród wszystkich armi(Leadbelchers, Yeti , Katapulty).

Zobaczymy. Teraz ferowanie takich wyroków jest imo nieuprawnione. Kodeksy, które na pierwszy rzut oka wydają sie przegięte, przegięte nie są. I na odwrót.
Każda armia trafi w końcu na swojego powergamera, który pokaże, co z armylista można wyciągnąć.

 

anything