trawa

Autor Wątek: Mtg - zasady  (Przeczytany 3332 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Deacon

Mtg - zasady
« dnia: Grudzień 08, 2004, 02:30:47 pm »
Mam pare pytan jesli chodzi o zasady ... zaznaczam , iz na turniejach nie gram juz dlugi czas ( tylko teraz z kumplami ) , wiec jak cos sie zmienilo w ciagu ostatnich 2-3 lat to zaznaczcie jak bylo kiedys , a jak jest teraz .

1.Czy protekcja chroni przed "efektami globalnymi" ( np. atak taunting elfem i czyms jeszcze , albo wystawienie propagandy ) .

2.Czy jak kreautura ma protekcje ( np. Mother of runes 1/1 ) i atakuje ja stwor ( np. 4/4 ) z tramplem to matka dostaje 1 , a 3 w gracza czy wszystko zostaje na matce ?

3.Czy w grze na 4 graczy ( 2 vs 2 ) karta The Rack dziala na obydwu przeciwnikow ?

kurde dzisiaj z rana wiecej tego mialem we lbie ... jak cos mi wpadnie do glowy to dopisze .

Offline wujtehacjusz

Mtg - zasady
« Odpowiedź #1 dnia: Grudzień 08, 2004, 06:37:40 pm »
Hmmm

1. Protekcja nie chroni przed efektami globalnymi (niestety).

2. Protekcja "wchłania" wszystkie obrażenia. Nic nie przechodzi.

3. szczeze mówiąc to nie wiem co ta karta robi :P ale jesli jest napisane na karcie ze dziala na wszystkich graczy to na wszystkich, a jesli ze na przeciwnikow to na Twojego kumpla nie a na pozostala 2 jak najbardziej.

Radze zagladac od czasu do czasu na http://www.magicthegathering.com

Pozdro i jak jakies pytania to na gg lub priva. Po co zasmiecac forum? :P:P:P

Offline Deacon

Mtg - zasady
« Odpowiedź #2 dnia: Grudzień 13, 2004, 01:45:20 pm »
hmmm ... wydaje mi sie jednak , iz temat moze sie przydac do jakich innych watpliwosci , jednakze jesli moderatorzy uwazaja inaczej to kasowac :P

pare kolejnych "problemow" :

1. Jaka jest kolejnosc uzywania roznych rzeczy . Mam enchantment Seal of fire np. i chce go poswiecic i zadac dmg , w tym momencie ktos rzuca disenchant - moge jako instant poswiecic jednak tego Seala ? Tak samo z tapowaniem landow . Jak jest jakas karta , ktora mozna stapowac land ( np. Ring of Gix ) , to czy moge jednak wyprzedzic to i wziac mane ? Jak to dziala ?

2.Czy kreatura , ktora przed chwila weszla do gry moze zostac w jakis sposob stapowana ? Dam moze przyklad ( dek , ktory zrobil moj kumpel ) . Mamy karte Squirrel Nest ( Enchanted land has "<tap> : Put a 1/1 green Squirrel creature token into play." ) i Earthcraft ( Tap an untapped creature you control: Untap target basic land. ) . Czy moge wiec stapowac kreature , ktora przed chwila stworzylem ?

3.Czy z karty Sun Droplet ( Whenever you're dealt damage, put that many charge counters on Sun Droplet.
At the beginning of each player's upkeep, you may remove a charge counter from Sun Droplet. If you do, you gain 1 life. ) mozna sciagnac jeden czy dowolna ilosc counterow ?

4.Rzucam karte Dying Wail ( When enchanted creature is put into a graveyard from play, target player chooses and discards two cards from his or her hand. ) na cos co moge w kazdej chwili poswiecic ( np. Blood Pet ) . Ktos ma dwie karty na rece i zagrywa cos . Czy moge jako instant poswiecic tego Blood Peta i zrzucic przeciwnikowi te dwie karty ?

5.Wracajac do poprzedniego - na karcie The Rack jest napisane At the end of target opponent's upkeep, The Rack deals that player 1 damage for each card in his or her hand fewer than three. . Target tzn , ze wybieram sobie jednego z przeciwnikow i tylko on dostaje dmg z tej karty ?


z gory dzieki za odpowiedzi i mam nadzieje , ze nie sa to jakies totalne banaly :P

Offline Muerte

Mtg - zasady
« Odpowiedź #3 dnia: Grudzień 13, 2004, 02:33:59 pm »
Dawno juz gralem w Mtg, ale cosik pamietam ;)

1. Z tym disenchantem i sealami zawsze mialem problem, ale wg mojego rozumowania, jesli opponent w odp rzuca disenchanta to on idzie na "gore efektow" i dziala jako pierwszy, wtedy Seal jest zniszczony. A co do Ring of Gix to na bank jestem pewien ze jesli opponent tapuje Ci land to Ty mozesz wziac w odpowiedzi mane z tego ladu.

2. Tak mozesz bo ona nie wykorzystuje "swoich zdolnosci" tylko innej karty i nie ma choroby przywolywania. Do tego jeszcze karta Opposition i jest juz super a z Squirrel Nestem dziala swietnie ;)

3. Tylko 1

4. Nie jestem pewien, ale jesli opponent zagral juz karte to ona czeka az zresolwuje, ty w odpowiedzi poswiecasz Blood Peta z Dying Wail i opponent musi wyrzucic karte, no chyba ze on w opowiedzi rzuci ta ostatnia karte :)

5. Pisze wyraznie ze na koncu danego opponenta, tak wiec tylko przeciwnik.

Na 100% nie powiem ze odpowiedzi sa maje poprawne, lepiej jakby sie nzlazl tutaj jeszcze jakis sedzi, to odpowie Ci na nie w 100% poprawnie :) Jesli masz jakies uwagi to wal na strone Poltergeista (najlepsza polska strona o Mtg, duzo tam gracz, dobrych graczy i na pewno odpowiedza Tobie na pytania.
ll my friends are gone, they died (gonna take you down)
They all screamed, and cried (gonna take you down) - KoRn "Thoughtless"

Offline Deacon

Mtg - zasady
« Odpowiedź #4 dnia: Grudzień 13, 2004, 04:46:42 pm »
dzieki wielkie ! jeszcze coby nie bylo niedopowiedzen ...


1.A jesli jest odwrotnie , tzn ja tapuje land dla many , a przeciwnik gixa i mowi , ze mi tapuje ten land - to ja w odpowiedzi moge stapowac ten land ?? czy wtedy juz jest stapowany i do mana poola nic nie wezme ?

2.Czyli mozna tych wiewiorek mnozyc nieskonczenie wiele ? Bo robie nowa wiewiorke , tapuje ja , odtapowuje tamten land , robie wiewiorke ... i tak caly czas ??  :shock:

5.No to to ja wiem , ze ja nie dostaje dmg , ale chodzi mi czy w grze 2 vs 2 obydwaj gracze w upkeepie dostaja dmg czy tylko jeden wybrany ?

Offline Muerte

Mtg - zasady
« Odpowiedź #5 dnia: Grudzień 13, 2004, 06:28:10 pm »
1. Jesli bierzesz mane z ladow to juz je masz, mane bierzesz zawsze, nawet jak w odpowiedzi opponent tapnie Ci landy.

2. No niestety tak jest (chyba ze cos mi sie pomylilo, ale nie sadze)

3. W opisie karty pisze ze tylko jeden gracz.
ll my friends are gone, they died (gonna take you down)
They all screamed, and cried (gonna take you down) - KoRn "Thoughtless"

Offline Deacon

Mtg - zasady
« Odpowiedź #6 dnia: Grudzień 18, 2004, 09:42:15 pm »
tym razem tylko dwa :)

1.Czy mana burne jest na koncu kazdej tury czy na koncu kazdej fazy ??

2.Jak dokladnie dziala "imprint" ? Np. karta Isochron Scepter - Imprint — When Isochron Scepter comes into play, you may remove an instant card with converted mana cost 2 or less in your hand from the game. (The removed card is imprinted on this artifact.)
2 ,<tap>  : You may copy the imprinted instant card and play the copy without paying its mana cost.


zrzucam na nia powiedzmy counterspella i moge go co ture zagrac placac 2 i tapujac to ?? I czy do karty Chrome Mox - Imprint — When Chrome Mox comes into play, you may remove a nonartifact, nonland card in your hand from the game. (The removed card is imprinted on this artifact.)
<tap> : Add one mana of any of the imprinted card's colors to your mana pool.  
licza sie tez te , ktore sa na scepterze ?

Offline Muerte

Mtg - zasady
« Odpowiedź #7 dnia: Grudzień 19, 2004, 03:24:24 pm »
odp.
1. Mana burn jest na koncu kazdej z faz

2. Na Scepterze dokladnie tak jest, removujesz dowolna karte Instant z wylozeniem 2 lub mniejszym z reki, a potem mozesz placac za nia dowolna mane i tap rzucicac Instatnt wywalony poza gre.
Chrom Mox daje ci dowolna 1 mane takiego koloru jakiego byla karta revowana poza gre :)
ll my friends are gone, they died (gonna take you down)
They all screamed, and cried (gonna take you down) - KoRn "Thoughtless"

Offline Alice

Mtg - zasady
« Odpowiedź #8 dnia: Grudzień 19, 2004, 05:10:41 pm »
Na patyku najciekawszy imprinmtowany spell, jaki widziałam, to był Disenchant. Może brzmi to zabawnie, ale sprawdzał się (;
i]so i threw you the obvious
to see what occurs behind the eyes of a fallen angel,
eyes of a tragedy.
oh well. apparently nothing.
[/i]
My DEVIANT page

Offline Muerte

Mtg - zasady
« Odpowiedź #9 dnia: Grudzień 19, 2004, 07:09:00 pm »
No moze teraz i dziala bo z tego co sie orientuje to masa artefaktow teraz w T2 jest. Ja gralem tylko w formacie ext. Zreszta rok temu przestalem i nie zaluje, jak dla mnie Mtg sie stoczylo niestety i nie ma za grosz klimatu jak kiedys w blokach Tempestu, czy nawet Invasion
ll my friends are gone, they died (gonna take you down)
They all screamed, and cried (gonna take you down) - KoRn "Thoughtless"

Offline Alice

Mtg - zasady
« Odpowiedź #10 dnia: Grudzień 19, 2004, 09:28:17 pm »
Oh, nie, to było przeciwko mojemu White Survival Angel Deck, najmłodsze karty to landy z 7th Ed (;
i]so i threw you the obvious
to see what occurs behind the eyes of a fallen angel,
eyes of a tragedy.
oh well. apparently nothing.
[/i]
My DEVIANT page

Offline Zibi

Mtg - zasady
« Odpowiedź #11 dnia: Grudzień 19, 2004, 09:45:50 pm »
Hmm, nie trawie T2 :) Najlepszy typ w M:tG to ext. Wystawialem przewaznie kontrolki: Atog, albo Mono B :) Ah, to byly czasy. Jak wspomnial Muerte, M:tG sie stoczylo :/ Przerzucam sie powolutku na WFB :)

Offline Alice

Mtg - zasady
« Odpowiedź #12 dnia: Grudzień 19, 2004, 10:13:29 pm »
Ja funkcjonuję nadal na starych kartach, chociaż z racji musu przerzuciłam się na nowe zasady.
Fajna była moja talia Mono Brown. Same landy i artefakty (; Szkoda, że totalnie niegrywalna....
i]so i threw you the obvious
to see what occurs behind the eyes of a fallen angel,
eyes of a tragedy.
oh well. apparently nothing.
[/i]
My DEVIANT page

Offline Muerte

Mtg - zasady
« Odpowiedź #13 dnia: Grudzień 20, 2004, 09:11:30 am »
No tez gralem i to duzo MBC wlasnego pomyslu i dawalem rade co niekiedy :)
Zibi na WFB tez przeszedlem wlasnie z Mtg, ale teraz i z WFB troszku rezygnuje bo po prostu nie mam czasu na malowanie i konwertowanie figure, no a przy okazji to jest drozsze hobby niz karty. Ja teraz twardo pogrywam w L5K. Jednak karcianki to karcianki ;)
ll my friends are gone, they died (gonna take you down)
They all screamed, and cried (gonna take you down) - KoRn "Thoughtless"

Offline wujtehacjusz

Mtg - zasady
« Odpowiedź #14 dnia: Styczeń 09, 2005, 08:23:02 pm »
A ja mam pewne wątpliwości co do punktu numer 5. Tam jest napisane opponent i upkeep. Jeśli gram 2vs2 to na początku ich tury każdy z nich ma upkeep i każdy z nich jest Twoim opponentem. Każdy z nich dostaje dmg. Nie jestem tego na 100% pewien, ale tak mi się wydaje. Na karcie jest napisane taget opponent ale nigdzie nie jest napisane, że nie musze obrać za cel jednego przeciwnika ;)