gildia.pl

Gildia RPG (www.rpg.gildia.pl) => Forum RPG => Wątek zaczęty przez: Anonymous w Październik 20, 2002, 06:54:17 pm

Tytuł: Dungeons & Dragons
Wiadomość wysłana przez: Anonymous w Październik 20, 2002, 06:54:17 pm
Otwieram dyskusję na temat D&D. Co sądzicie o tym wspaniałym systemie? Jakie macie uwagi na temat działu D&D?
Tytuł: Dungeons & Dragons
Wiadomość wysłana przez: Mevv w Październik 20, 2002, 07:19:14 pm
system jest fajny, jedyną rzeczą która mnie denerwuje to HP, powinny być zrobione tak jak w SW k20, gdzie jest podział na woundy i vitality.
Tytuł: Dungeons & Dragons
Wiadomość wysłana przez: skolo w Październik 20, 2002, 10:02:12 pm
System bardzo mi sie podoba, ale w 3e stawiam dopiero pierwsze kroki. Studiuje wer. angielska, wiec moze to dluzej potrwac. Niebagatelny jest system Chainmail :), ale to juz inna Gildia hehe  :twisted:
Tytuł: Dungeons & Dragons
Wiadomość wysłana przez: Anonymous w Październik 20, 2002, 10:20:57 pm
Bardzo lubie D&D. Uwazam, ze 3ed jest naprawde fajna, a bardzo lubie forgotten realms. Zty, ze ja mam tylko podreczniki po angielsku...
prowadze 3ed od kiedy tylko dowiedzialam sie, ze sie pojawila, bo mnei zaciekawily rysunki (: a potem jakos tak juz poszlo i zostalo. Podoba mi sie swiat forgotten realms, roznowrodnosc rs i to,z e w sumie w jednej przygodzie moze byc tyle watkow, tyle zabawy...
uhm, ni epodoba mi sie tylko to, ze sie go sdtrasznie splyca. wielu DM po prostu sprowadza ten system do pulapek i rabanki.
Tytuł: Dungeons & Dragons
Wiadomość wysłana przez: Adam Waśkiewicz w Październik 20, 2002, 10:25:23 pm
Artur 'Arhtu' Mathes napisał:
>Otwieram dyskusję na temat D&D. Co sądzicie o tym wspaniałym systemie? Jakie macie uwagi na temat działu D&D?

 Dwa pytania w jednym, odpowiem po kolei:
>Co sądzicie o tym wspaniałym systemie?

 Kto jest Twoim ideałem, i dlaczego Lenin? :) Pytanie zadane w taki sposób, że od razu sugeruje, przynajmniej częściowo, odpowiedź. D&D ma sporo błędów, które zostały in extenso przeniesione z poprzednich edycji systemu; jest to system specyficzny, z tymi chorymi przyrostami hapeków, obłednymi ilościami obrażeń, które postacie są w stanie przeżyć (i zadać). Ale mnie osobiście konwencja heroic fantasy bardzo odpowiada; dodatkowym plusem w porównaniu z poprzednimi edycjami (zwłaszcza pierwszą) jest większa elastyczność w rozwijaniu postaci - już sam fakt umożliwienia zmiany profesji w trakcie gry znacznie podnosi "miodność".

>Jakie macie uwagi na temat działu D&D?

 No, tu jest już trochę mniej miodnie. Dział, owszem, funkcjonuje, ale osobiście chciałbym przeczytać w nim coś więcej niż tylko recenzje podręczników, których większość czytelników nawet nie widziała na oczy. A tymczasem w ciągu ostatniego pół roku ukzazało się zaledwie kilka artykułów, które mogłyby być w jakiś sposób pomocne w prowadzeniu: dwa teksty o pułapkach; Tajemnica Czerwonych Magów, część pierwsza (kiedy spodziewać się następnych?); i dwa opisy magicznych przedmiotów. Trochę to mało wobec prawie dwudziestu recenzji rozmaitych podręczników, jakie w tym czasie zostały zamieszczone na stronie Gildii D&D. Zachęcałbym redaktorów odpowiedzialnych za ten dział do nieco większej aktywności, Ceti i ja mieliśmy występować tylko gościnnie, a okazuje się, że nasze teksty stanowią gros materiałów zamieszczanych w tym serwisie.

 Pozdrawiam,
 Adam
Tytuł: Dungeons & Dragons
Wiadomość wysłana przez: Uszaty w Październik 21, 2002, 07:05:18 am
A ja w to jestem zielony jak arbuz. Ktore podreczniki mi sa potrzebne. Wiem, ze podstawka :P, ale czy jeszcze jakies ??
Tytuł: Dungeons & Dragons
Wiadomość wysłana przez: Adam Waśkiewicz w Październik 21, 2002, 07:38:04 am
Uszaty napisał:
>A ja w to jestem zielony jak arbuz. Ktore podreczniki mi sa potrzebne. Wiem, ze podstawka , ale czy jeszcze jakies ??

 Właściwie trzy podstawki, jeżeli chcesz prowadzić D&D: Podręcznik Gracza, Przewodnik Mistrza Podziemi i Księgę Potworów. Do tego przydatne jest także posiadanie jakiegoś podręcznika opisującego konkretny dedekowy świat (część informacji zawartych w podręcznikach podstawowych odsyła do świata niejako "domyślnego", czyli Greyhawk; ale istnieje jeszcze conajmniej kilka innych, najpiopularniejszy z nich to Forgotten Realms). A poza tym jest całe mnóstwo dodatków opisujących konkretne profesje, rasy, krainy, nowe potwory i całe mnóstwo innych rzeczy - ale, jak to dodatki, są zupełnie nieobowiązakowe i można je sobie w znacznej mierze darować.

 Pozdrawiam,
 Adam
Tytuł: Dungeons & Dragons
Wiadomość wysłana przez: Beren w Październik 22, 2002, 06:52:01 pm
Cosz darowac mozna sobie kupno....bo kosztuja niemala fortunke :P Ale wypada sciagnac z netu i postudiowac bo informacje tam zawarte sa genialne.A ja najbardziej lubie w tym systemie fakt ze zasdy wzasadzie sa na wszystko...nie twierdze ze zasad nie mozna lamac BA trzeba ale wniektorych sytuacjach dziekujesz podrecznikowi ze ma czego potrzebujesz ;)
Tytuł: Dungeons & Dragons
Wiadomość wysłana przez: Adam Waśkiewicz w Październik 22, 2002, 07:09:28 pm
Beren napisał:
>Cosz darowac mozna sobie kupno....bo kosztuja niemala fortunke  Ale wypada sciagnac z netu i postudiowac bo informacje tam zawarte sa genialne.

 Postudiować - owszem, ale w znacznej części przypadków wprowadzają one zasady i regulacje na tyle specyficzne, że ciężko wprowadzić je do gry. Najlepszym przykładem mogą być tu zaawansowane klasy prestiżowe lub niecodzienne rasy - naturalnie zawsze można wrzucić jakiegoś NPCa, ale włączenie ich do gry jako elementów dostępnych dla graczy może być już znacznie utrudnione, zwłaszcza na wyższych poziomach.  

 Pozdrawiam,
 Adam
Tytuł: Dungeons & Dragons
Wiadomość wysłana przez: Beren w Październik 22, 2002, 07:39:30 pm
eee ja tam wlasnie bezproblemu uzywam ras i prestige classy.A i reszte wiedzy tez miele i plucze i przepuszaczam przez sito :)
Tytuł: Dungeons & Dragons
Wiadomość wysłana przez: Adam Waśkiewicz w Październik 22, 2002, 08:20:06 pm
Beren napisał:
>eee ja tam wlasnie bezproblemu uzywam ras i prestige classy.A i reszte wiedzy tez miele i plucze i przepuszaczam przez sito  
 

 No tak, tylko ja pisałem o sytuacji, gdy nową profesję/rasę chce się wprowadzić już w trakcie gry - wtedy może byc to znacznie utrudnione, jeżeli wręcz nie awykonalne.

 Pozdrawiam,
 Adam
Tytuł: Dungeons & Dragons
Wiadomość wysłana przez: Ruthra w Październik 22, 2002, 09:44:10 pm
a mi sie nie podoba
nie lubie i nie trawie takich systemow
Tytuł: Dungeons & Dragons
Wiadomość wysłana przez: Mysza w Październik 23, 2002, 01:35:51 am
Światy Dungeonowe... i owszem... sam system... tu już gorzej... ciekawe kiedy wyjdzie podręcznik "Sakiewki: geneza, typologia i zastosowania"... 94 strony, lakierowana okładka, plakacik z drzewem rozwoju sakiewek do powieszenia na ścianie... a może już jest coś takiego...
Tytuł: Dungeons & Dragons
Wiadomość wysłana przez: Adam Waśkiewicz w Październik 23, 2002, 09:04:41 am
Ruthra napisał:
>a mi sie nie podoba
nie lubie i nie trawie takich systemow

 Czyli jakich? Co konkretnie Ci się w dedekach nie podoba? MOżemy na ten temat podyskutować, ale prosiłbym o jakieś szczegóły.

 Pozdrawiam,
 Adam
Tytuł: Dungeons & Dragons
Wiadomość wysłana przez: jqm w Październik 23, 2002, 07:38:39 pm
Kocham Dedeki ale ponieważ jest to miłosć prawdziwa dostrzregam wady tego sytemu. Najbardziej chore IMHO jest to że weteran milionów bitew w Wojnie Krwi - wojownik powiedzmy 39 poziomu pozbawiony swej artefaktycznej mitrylowej pełnej płytowej +7 może zostać trafiony niemalże tak łatwo jak pierszopoziomowiec.
Pozdrowionka dla Forum
Tytuł: Dungeons & Dragons
Wiadomość wysłana przez: Adam Waśkiewicz w Październik 23, 2002, 07:56:10 pm
jqm napisał:
>Najbardziej chore IMHO jest to że weteran milionów bitew w Wojnie Krwi - wojownik powiedzmy 39 poziomu pozbawiony swej artefaktycznej mitrylowej pełnej płytowej +7 może zostać trafiony niemalże tak łatwo jak pierszopoziomowiec

 Bynajmniej - będąc wysokopoziomowym wojownikiem na pewno będzie miał przynajmniej kilka zdolności zwiększających jego AC, chocby Dodge, czy Expertise; nie wspominając już  o tym, że na tak wysokim poziomie będzie miał dostęp do epc feats, a tam są już naprawdę chore zdolności. Poza tym, nawet jeżeli zostanie już trafiony, to będzie w stanie bez problemu wytrzymać obrażenia, które początkującego poszukiwacza przygód posłałyby na tamten świat.

 Pozdrawiam,
 Adam
Tytuł: Dungeons & Dragons
Wiadomość wysłana przez: Beren w Październik 23, 2002, 08:59:30 pm
Pewno ze nie mozna go latwo trafic :) A na 39 poziomie to wiesz ....tak jak zostalo ppowiedziane epik fity i rozne rzeczy jeszcze  o ktorych pewnie nie wiem...
Tytuł: Dungeons & Dragons
Wiadomość wysłana przez: Mevv w Październik 23, 2002, 09:33:21 pm
postać na 39 poziomie to bóg :)
a jak sie nie myle to nie mozna miec daną profesją więcej niż 20 lvl
załóżmy 20lvl wojownik, 19lvl barbarzyńca, w szale rozszarpał by smoka gołymi pieściami :D
Tytuł: Dungeons & Dragons
Wiadomość wysłana przez: Beren w Październik 24, 2002, 11:38:09 am
hyhy zalezy jaiego smoka :P W podreczniku Epickim jest smoczek ktory ma duzo wieksze CR niz 39 ale nasczescie jest ich malutko i pewnie woogle na innym planie :) A Hp i tak bohaterowie biora tylko z 20 leveli  profesi.
Tytuł: Dungeons & Dragons
Wiadomość wysłana przez: Uszaty w Październik 24, 2002, 04:48:59 pm
Z tego co mi sie zdaje na polskim rynku jest tylko w wersji PL Podrecznik Gracza. A kiedy mozna sie spodziewac Podrecznika MG ??
Tytuł: Dungeons & Dragons
Wiadomość wysłana przez: Adam Waśkiewicz w Październik 24, 2002, 06:14:23 pm
Uszaty napisał:
>Z tego co mi sie zdaje na polskim rynku jest tylko w wersji PL Podrecznik Gracza. A kiedy mozna sie spodziewac Podrecznika MG ??

 Poza tym także Żyjący Greyhawk (Living Greyhawk), Bezsłoneczna Cytadela (Sunless Citadel), i Kuźnia Gniewu (Forge of Fury). Nota bene wszystkie te podręczniki zrecenzowane już zostały na NG przez naszego nieocenionego Cetiego. Jeśli zaś chodzi o pozostałe podręczniki podstawowe, to informacji o terminach ich wydania szkałbym na stronie firmy ISA.

 Pozdrawiam,
 Adam
Tytuł: Dungeons & Dragons
Wiadomość wysłana przez: Ruthra w Październik 24, 2002, 07:14:34 pm
Cytat: "Adam Waśkiewicz"
Ruthra napisał:
>a mi sie nie podoba
nie lubie i nie trawie takich systemow

 Czyli jakich? Co konkretnie Ci się w dedekach nie podoba? MOżemy na ten temat podyskutować, ale prosiłbym o jakieś szczegóły.
 Pozdrawiam,
 Adam

Wiedzialem ze ktos zareaguje :twisted:
Jak dla mnie system jest za prosty, typowa nawalanka i grajac w niego mailem duzo ubawu z niektorych rozwiazan. Musialbym pisac duzo zeby podac wszystkie ale kilka wymienie:
- pkt expiriensu / ze sa
- przydzielanie dowolnej umiejetnosci po wskoczeniu na jakis level / bzdury wychodza bo postac moze wybierac sobie dowolnie
- magia / uczenie sie codzienie tych samych czarow (sztuk magicznych) ci magowie to chyba jacys debile nie potrafia zapamietac paru slow :)
Insza inszosc ze nigdy nie czytalem podrecznika wiec nie wiem czy byl prowadzony co do joty wedlug systemu.
Zreszta dla mnie wielkim bledem systemow wydanych jest to iz gracz moze poznac swiat a dla mnie caly pic polega na poznawaniu swiata stworzonego przez mistrza (systemy autorskie)
Tio nia tile
Tytuł: Dungeons & Dragons
Wiadomość wysłana przez: Adam Waśkiewicz w Październik 24, 2002, 11:37:07 pm
Ruthra napisał:
>Jak dla mnie system jest za prosty, typowa nawalanka i grajac w niego mailem duzo ubawu z niektorych rozwiazan. Musialbym pisac duzo zeby podac wszystkie ale kilka wymienie:
- pkt expiriensu / ze sa

 A co w tym złego? Trzeba jakoś zasymulować rozwój postaci, a punkty doświadczenia temu właśnie służą.

>- przydzielanie dowolnej umiejetnosci po wskoczeniu na jakis level / bzdury wychodza bo postac moze wybierac sobie dowolnie

 A to bynajmniej nie jest tak, jak piszesz. Po wejściu na poziom postać, owszem, może podnieść sobie umiejętności, ale ich wybór jest mocno ograniczony. Bynajmniej nie jest tak, że bohater wybiera sobie dowolne umiejętności, które zechce podnieść. Niektóre, owszem, można podnosić bez większych trudności, motywując to jakimś treningiem w czasie wolnym (wspinaczka, pływanie, wiązanie węzłów, etc.), ale przy niektórych wymagana jest już znacznie większy wysiłek - jeżeli np. chcesz podnieść sobie Wiedzę o Planach, to trzeba do tego znaleźć nauczyciela, ewentualnie spędzić długie tygodnie wśród zakurzonych manuskryptów w jakiejś bibliotece.  

>- magia / uczenie sie codzienie tych samych czarow (sztuk magicznych) >ci magowie to chyba jacys debile nie potrafia zapamietac paru slow

 Jest to bardzo powszechny błąd - traktowanie "uczenia się" czarów, jakby było to zakucie na pamięć jakiejś regułki. Tymczasem mag musi medytować nad czarem, zbierać z okolicy energię magiczną (manę, czy jak by to tam nazwać), przekształcać ją zgodnie ze wzorcem zaklęcia, i asymilować. Naturalnie potężniejsze czary wymagają więcej tej energii, stąd ich "nauczenie się" zajmuje odpowiednio więcej czasu, podobnie jest, jeżeli chce się w jakiś sposób zmodyfikować bazowy wzorzec czaru (za pomocą różnych Metamagic feats, typu Silent spell, Empower spell, etc.). W momencie rzucania zaklęcia ta energia jest uwalniana, ogniskowana za pomocą komponentów, odpowiednich słów i gestów. Dlatego właśnie czary mogą rzucać tylko niektóre profesje - wojownik, nawet gdyby zdołał powtórzyć wszystkie gesty i frazy zaklęcia, nic by nie zdziałał, bo nie potrafi magazynować i ogniskować tej energii magicznej, dzięki której czary wogóle działają.
 
>Insza inszosc ze nigdy nie czytalem podrecznika wiec nie wiem czy byl >prowadzony co do joty wedlug systemu.
>Zreszta dla mnie wielkim bledem systemow wydanych jest to iz gracz >moze poznac swiat a dla mnie caly pic polega na poznawaniu swiata >stworzonego przez mistrza (systemy autorskie)

 Jednym mówiąc zdaniem - błędem wydawanych systemów jest to, że są wydawane. :) To już kwestia graczy, czy chce im się psuć sobie zabawę poznając konkretny świat poza grą.

 Pozdrawiam,
 Adam
Tytuł: Dungeons & Dragons
Wiadomość wysłana przez: Ruthra w Październik 25, 2002, 10:27:37 am
Cytat: "Adam Waśkiewicz"

 Jednym mówiąc zdaniem - błędem wydawanych systemów jest to, że są wydawane. :) To już kwestia graczy, czy chce im się psuć sobie zabawę poznając konkretny świat poza grą.

Reasumujac za i przeciw przypomniala mi sie najwazniejsza kwestia - mistrz gry. Bez dobrego MG kazdy nawet najlepszy system bedzie beznadziejny. Zdarzalo mi sie jednak grac u mistrza pierwszej wody ale system byl na tyle cienki ze poprostu kupa smiechu i bez przerobek systemu nie dalo sie grac.
Tytuł: Dungeons & Dragons
Wiadomość wysłana przez: Anonymous w Październik 25, 2002, 06:45:20 pm
No proszę. Ile Wy ludzie możecie pisa w ciągu paru dni???

Co do systemu, to wg. jest boski - świetna, prosta mechanika. Nie podoba mi się tylko DM's Guide - losowanie podziemi i inne dungeon crwlowe bzdury.
Wkurza mnie też cena podręczniów, ale to tylko nasza wina (że w Polsce nie zarabia się cztery razy więcej).

Co do działu D&D to ja teraz będę działał, jak również w zwykłym RPG (byle Surmik moje teksty wrzucał, bo ma zaległości...). Nie wiem co z Sir Artusem i jego tekstami. Te jego Tajemnice to są troszkę mocno niekompletne.

Moja opinia na temt DnD pl? Lipa i kompletna kaszana. Cho gdybym nie widział oryginału to bym się podniecał nim jak 12 latek playboyem... :roll:
Tytuł: Dungeons & Dragons
Wiadomość wysłana przez: Beren w Październik 26, 2002, 09:30:43 pm
Ja juz sie tak przyzwyczailem do Angileskiej wersii ze po polsku bym nie mogl przecztac... ;) A tabelki w DM olac sa inne ciekawe rzeczy tam :P A Cene przemilczec ;) i zaplakac ...
Tytuł: Dungeons & Dragons
Wiadomość wysłana przez: Anonymous w Październik 30, 2002, 06:36:08 pm
Muszę zadać takie pytanie: co chcecie by znalazło się w naszym dziale D&D?
Tytuł: Dungeons & Dragons
Wiadomość wysłana przez: Adam Waśkiewicz w Październik 30, 2002, 08:34:45 pm
Artur 'Arhtu' Mathes napisał:
>Muszę zadać takie pytanie: co chcecie by znalazło się w naszym dziale D&D?

 Ja najchętniej widziałbym przygody, pomysły czy motywy do wykorzystania na sesjach. Jakieś nowe przedmioty czy klasy prestiżowe już niekoniecznie, ale od czasu do czasu - czemu by nie.
 I tak przy okazji mam pytanie - czy dział ma być poświęcony _tylko i wyłącznie_ samemu D&D, czy innym, niededekowym settingom do d20 (np. nowym SW) także?

 Pozdrawiam,
 Adam
Tytuł: Dungeons & Dragons
Wiadomość wysłana przez: Anonymous w Listopad 02, 2002, 06:56:26 pm
Więc będę nad tym pracował. Co d20 ... ja się w sumie na tym nie znam (SW,CoC)... ale trza nad tym pomyśleć. Trzeba temat na liście poruszyć.
Tytuł: Dungeons & Dragons
Wiadomość wysłana przez: RAJ w Listopad 19, 2002, 09:31:43 am
Cytat: "Adam Waśkiewicz"
I tak przy okazji mam pytanie - czy dział ma być poświęcony _tylko i wyłącznie_ samemu D&D, czy innym, niededekowym settingom do d20 (np. nowym SW) także?


Panie Boze chron!
Podzial RPG ze wzgledu na mechanike...
Adam!!!
Skad ci sie takie pomysly biora?

Zas co do wspanialej mechaniki d20.
Ani jedna osoba dysponujaca podrecznikami i prowadzaca SW wg d6
nie przesiadla sie na d20. Wszyscy ktorzy prowadza d20 to nowi ktorzy nie mieli stycznosci ze starymi podrecznikami.

Nie mialem kontaku z 2 edycja SW WotC ale z tego co wiem jest tam mnostwo drastycznych zmian w stosunku do oryginalu (mowa oczywiscie o mechanice).
Tak drastyczne zmiany w zaledwie 2 lata po wydaniu pierwszej edycji... Nie sadzicie ze to swiadczy o tej mechanice?
Tytuł: Dungeons & Dragons
Wiadomość wysłana przez: Adam Waśkiewicz w Listopad 19, 2002, 04:52:29 pm
RAJ, nie denerwuj się tak. :)
 Pytałem dlatego, że do d20 wychodzi mnóstwo podręczników, część z nich zapewne doczeka się zrecenzowania na łamach NG, i chciałbym mieć jasny obraz, czy będą one miały swoje miejsce w dziale D&D, czy tworzyć dla nich oddzielny corner, czy może każdy setting powinien mieć własny katalog i boksik.
 Jeżeli chodzi o niektóre podręczniki do d20 (ZC, SW, Deadlands), to ich recenzje świetnie mieszczą się w działach tych konkretnych systemów, natmiast do D&D już bardzo średnio - tutaj niewątpliwie masz rację; ale inne znakomicie pasują do "zwykłego" D&D (jak w zasadzie wszystkie podręczniki oparte na tej mechanice zrecenzowane przeze mnie); a w przypadku jeszcze innych granica wydaje się byc bardzo płynna - czy Oriental Adventures to D&D, czy nie D&D (poza tym, że to Legenda 5 Kręgów na d20)?
 
 Pozdrawiam,
 Adam
Tytuł: monk w d&d
Wiadomość wysłana przez: morciba w Listopad 29, 2002, 12:18:03 pm
czy monk w d&d moze wziac featsa "two weapon fighting" i korzystac z dodatkowego ataku walczac wrecz (unarmed) ??
Tytuł: Dungeons & Dragons
Wiadomość wysłana przez: Beren w Listopad 29, 2002, 01:41:56 pm
Jasne ze moze wziasc...ale w zasadzie zamiast tego ma Flury of blows..
Tytuł: Dungeons & Dragons
Wiadomość wysłana przez: morciba w Grudzień 02, 2002, 01:53:58 pm
Cytat: "Beren"
Jasne ze moze wziasc...ale w zasadzie zamiast tego ma Flury of blows..

tak, ale czy moze korzystac z furry of blows i two weapon fighting, zeby miec dwa ataki dodatkowo.  :lol:
Tytuł: Dungeons & Dragons
Wiadomość wysłana przez: Adam Waśkiewicz w Grudzień 29, 2002, 10:52:11 pm
A ja znowu będę marudził na ten sam temat:
 A mianowicie, czy dział D&D ma być poświęcony li i jedynie trzecioedycyjnym dedekom, wydawanym przez Wizardów, czy także innym settingom do d20; a jeżeli przyjąć tę drugą opcję, to jakie należałoby wówczas zastosować kryterium, określające, czy tekst poświęcony danemu podręcznikowi zamieścić w dziale D&D, czy jednak nie; a poza tym, co wówczas należałoby zrobić z "odrzuconymi" tekstami - czy wrzucać je do boksika "inne systemy", czy każdemu robic jakiś oddzielny boks albo zakładkę w boksie "systemy RPG"? Gdzieś przecież wzmianka o nich powinna zostać, żeby nie zaginęły w pomroce dziejów...
 Naturalnie chciałbym tu usłyszeć zdanie redaktorów kierujących działem D&D na Nowej Gildii, ale także opinie czytelników.

 Pozdrawiam,
 Adam
Tytuł: Star Wars d20
Wiadomość wysłana przez: bukwa w Styczeń 09, 2003, 03:23:35 pm
Witam!
Cytat: "RAJ"
Zas co do wspanialej mechaniki d20.
Ani jedna osoba dysponujaca podrecznikami i prowadzaca SW wg d6
nie przesiadla sie na d20. Wszyscy ktorzy prowadza d20 to nowi ktorzy nie mieli stycznosci ze starymi podrecznikami.

Trudno mi się zgodzić. Jako kontrargument wysuwam dział Star Wars d20 (http://dnd.rpg.pl/viewforum.php?f=31) na forum Dungeons & Dragons i d20.

Sam nie gram i nie grałem w SW, ale dyskutują tam osoby grające wcześniej w SW d6. Z różnych powodów zdecydowały się jednak przesiąść na d20. :-)
Tytuł: Flurry
Wiadomość wysłana przez: bukwa w Styczeń 09, 2003, 03:29:39 pm
Cytat: "morciba"
Cytat: "Beren"
Jasne ze moze wziasc...ale w zasadzie zamiast tego ma Flury of blows..

tak, ale czy moze korzystac z furry of blows i two weapon fighting, zeby miec dwa ataki dodatkowo.  :lol:

Nie może - monk nie atakuje jedną ręką, on walczy "całym ciałem". Uderzenia, duszenia, dźwignie, kopnięcia - to wszystko angażuje więcej niż jedną kończynę.
Tytuł: Dungeons & Dragons
Wiadomość wysłana przez: kaduceusz w Styczeń 18, 2003, 10:59:37 am
Cytat: "Artur 'Arhtu' Mathes"
Wkurza mnie też cena podręczniów, ale to tylko nasza wina (że w Polsce nie zarabia się cztery razy więcej).

Cytat: "Beren"
A Cene przemilczec ;-) i zaplakac ...


Cóż to, że ośmielę się rzec, za bzdury wypisujecie, panowie? Podręczniki do DnD PL mają takie ceny w przedsprzedaży, że sam nie wiem jak ISA na tym zarabia...

A że do dedeków potrzeba ze czterech podręczników... cóż począć, taki system.
Tytuł: Dungeons & Dragons
Wiadomość wysłana przez: Crow4 w Styczeń 18, 2003, 04:53:36 pm
Dzisiaj Kumpel zapytał się mnie, czy chce zagrać w D&D.
Oczywiście zgodziłem się, mówię wam, grało się Super, naprawdę muszę przyznać, że D&D jest zrobiony poprostu świetnie.
Bardzo cieszę się, że mogłem zagrać w niego....... :D  :D  :D  :D  :D
Tytuł: Dungeons & Dragons
Wiadomość wysłana przez: Sony w Styczeń 22, 2003, 12:51:24 pm
To akurat nie prawda, wystarczy Players HandBook, i można grać. Jak potrzebójesz opisu świata to musisz kupić seting. Wynika to z tego że światów do D&D jest dużo, książka opisująca wszystkie światy do 3ed D&D nie mogła by się ukazać bo liczyła by chyba z 5000 kartek.
Jak chcesz grać w swoim świecie lub znasz dobrze świat to PH wystarczy, a reszta jest dodatkiem, pewnie że Monster Manual i Master Guide się przydaje ale ja sam widzę że częściej z nich kożystam przygotowując się do prowadzenia lub pokazując mniej zorientowanym rysunki potwórów.
A polkie wydanie jest tanie więc za 160 zeta trzy ślicznie wydane książli to mała cena.  I jest o zaleta, jak zaczynasz kupujesz PH i prowadzisz, jak się wyrobisz możesz wprowadzać Master Guida z dodatkowymi zasadami i magicznymi przedmiotami, potem kupujesz Monstry i pozwalasz graczom zrobić np. półsmoka.
Tytuł: Dungeons & Dragons
Wiadomość wysłana przez: Adam Waśkiewicz w Styczeń 22, 2003, 01:18:52 pm
Sony napisał:
> To akurat nie prawda, wystarczy Players HandBook, i można grać.

 Co akurat nie jest prawdą? Bądź uprzejmy cytować wypowiedź, do której się odnosisz.

>Jak potrzebójesz opisu świata to musisz kupić seting. Wynika to z tego że światów do D&D jest dużo, książka opisująca wszystkie światy do 3ed D&D nie mogła by się ukazać bo liczyła by chyba z 5000 kartek.
 
 Bynajmniej - o ile w przeciągu ostatnich dni nic się w tej kwestii nie zmieniło, to do trzecioedycyjnego D&D ukazały się tylko dwa światy: Greyhawk i Forgotten Realms. Chyba że Wizardzi wydali jeszcze jakieś o których nie wiem.

>Jak chcesz grać w swoim świecie lub znasz dobrze świat to PH wystarczy, a reszta jest dodatkiem, pewnie że Monster Manual i Master Guide się przydaje ale ja sam widzę że częściej z nich kożystam przygotowując się do prowadzenia lub pokazując mniej zorientowanym rysunki potwórów.

 PH wystarczy, jeżeli jako przeciwników chcesz przeciwstawić graczom wyłącznie ludzi (i inne tego typu humanoidy), a nie potwory - to raz. Dwa, że ten podręcznik nie zawiera żadnych wskazówek dotyczących przyznawania pedeków, ani konstruowania magicznych przedmiotów - a jeżeli postać ma umiejętności, które jej to umożliwiają, to takie zasady są bardzo potrzebne.

>A polkie wydanie jest tanie więc za 160 zeta trzy ślicznie wydane książli to mała cena. I jest o zaleta, jak zaczynasz kupujesz PH i prowadzisz, jak się wyrobisz możesz wprowadzać Master Guida z dodatkowymi zasadami i magicznymi przedmiotami, potem kupujesz Monstry i pozwalasz graczom zrobić np. półsmoka.

 Czy prawie dwie stówy za system to tanio, to już kwetia dyskusyjna. Co do DM's Guide, to przydaje się on dużo bardziej właśnie nie "wyrobionym", a początkującym Mistrzom Gry, jako że zawiera dużo wskazówek, które ci wyrobieni znają już na pamięć. A bestiariusz przydaje się nie tylko, gdy gracze chcą grać potworem, ale także (a może nawet przede wszystkim), gdy MG zechce jakiegoś wystawić przeciw postaciom jako przeciwnika.

 Pozdrawiam,
 Adam
Tytuł: Dungeons & Dragons
Wiadomość wysłana przez: kaduceusz w Styczeń 22, 2003, 07:49:05 pm
Cytat: "Sony"
To [ze do gry trzeba kilku podrecznikow to] akurat nie prawda, wystarczy Players HandBook, i można grać.


   Tak, ale co to za gra? Równie dobrze mogę sobie za darmo ściągnąć z sieci mechanikę uniwersalną, choćby FUDGE. Połowa PG to czary. Druga to zasady. Trochę o tworzeniu postaci trochę o walce. Brakuje tych o zdobywaniu poziomów doświadczenia AFAIR.
   Wielu rpgraczy skłania się ku tezie, że istota rpg nie leży w mechanice, a poza nią w PG są... obrazki.

Cytuj
Jak potrzebójesz opisu świata to musisz kupić seting.


Dla mnie system rpg bez świata to żaden system. Także żeby grać w DnD potrzeba mi czegoś oprócz zasad z PG. Inaczej to będzie tylko d20.

Cytuj
Wynika to z tego że światów do D&D jest dużo, książka opisująca wszystkie światy do 3ed D&D nie mogła by się ukazać bo liczyła by chyba z 5000 kartek.


Ja przecież nie chcę żeby wszystkie światy były wydawane razem. Ale byłbym zadowolony, gdyby do gry w DnD [a nie d20] wystarczyła jedna podstawka, wraz z opisem podstawowego świata jaki jest wg. mojej wiedzy GreyHawk, skróconym bestiariuszem [przecież większości tych stworów i tak nie użyję] i tymi nielicznymi zasadami, które nie znalazły się w PG a są do rozgrywki niezbędne.

Cytuj
Jak chcesz grać w swoim świecie lub znasz dobrze świat to PH wystarczy


Gdybym chciał grać we własnym, autorskim świecie to na pewno nie wybrałbym mechaniki d20. :-> d20 widzę, pomimo zaistniałych obecnie tendencji, głównie jako mechanikę do DnD. Lubię gdy mechanika dopasowuje się do świata rozgrywki, tak jak np. w EarthDawnie. Użycie poziomowego d20 poza DnD, a już sczególnie w systemach, które wcześniej nie prowadziły "poziomowania" postaci [choćby DeadLands] , wydaje mi się dziwactwem.

Cytuj
a reszta jest dodatkiem, pewnie że Monster Manual i Master Guide się przydaje ale ja sam widzę że częściej z nich kożystam przygotowując się do prowadzenia lub pokazując mniej zorientowanym rysunki potwórów.


:-) To się nazywa użyteczny bestiariusz!

Cytuj
A polkie wydanie jest tanie więc za 160 zeta trzy ślicznie wydane książli to mała cena.  


Tu się zgadzam, ale zamiast mała powiedziałbym, niewysoka :-)

Cytuj
I jest o zaleta, jak zaczynasz kupujesz PH i prowadzisz, jak się wyrobisz możesz wprowadzać Master Guida z dodatkowymi zasadami i magicznymi przedmiotami, potem kupujesz Monstry i pozwalasz graczom zrobić np. półsmoka.


Obawiam się, ze ja wolę kupić sobie podstawkę do ED. Mam już wtedy to wszystko o czym piszesz. Potem mogę kupić sobie "Barsawię" by rozbudować wizję świata i "Księgę wiedzy" jeżeli chce większej ilości zasad itd itp. I gdzie w porównaniu ta wielka zaleta takiego wydania DnD? Ja nie widzę.

Pozdrawiam,
Tomasz "kaduceusz" Pudło
Tytuł: Dungeons & Dragons
Wiadomość wysłana przez: kaduceusz w Styczeń 22, 2003, 07:53:52 pm
Cytat: "Adam Waśkiewicz"
Sony napisał:
> książka opisująca wszystkie światy do 3ed D&D nie mogła by się ukazać bo liczyła by chyba z 5000 kartek.
 Bynajmniej - o ile w przeciągu ostatnich dni nic się w tej kwestii nie zmieniło, to do trzecioedycyjnego D&D ukazały się tylko dwa światy: Greyhawk i Forgotten Realms. Chyba że Wizardzi wydali jeszcze jakieś o których nie wiem.


AFAIR widziałem zasady do Spelljammer'a w Polyhedronie [aż chciało się grać widząc te obrazki statków międzygwiezdnych :-]. A prawa do Ravenlofta ma bodajże Biały Wilczek.
Tytuł: Dungeons & Dragons
Wiadomość wysłana przez: Adam Waśkiewicz w Styczeń 23, 2003, 07:12:13 am
Kaduceusz napisał:
>A prawa do Ravenlofta ma bodajże Biały Wilczek.

 Jak najbardziej, tyle tylko, że, przynajmniej formalnie, nowa podstawka do Ravenlofta nie jest podręcznikiem do D&D, tylko d20 - na okładce ani nigdzie indziej znaczka "Dungeons & Dragons" nie uświadczysz.

 Pozdrawiam,
 Adam