gildia.pl

Gildia Gier Bitewnych (www.bitewniaki.gildia.pl) => LOTR => Wątek zaczęty przez: pablooss1 w Luty 15, 2004, 12:45:46 pm

Tytuł: Zalety armii zła
Wiadomość wysłana przez: pablooss1 w Luty 15, 2004, 12:45:46 pm
No i właśnie. Zaczynam zbierać siły zła ale chciałbym wiedziec jakie ona ma zalety i jakie są jej optymalne ustawienia?? :twisted:
Tytuł: Zalety armii zła
Wiadomość wysłana przez: pc1 w Luty 15, 2004, 01:10:50 pm
Jak dla mnie zło może wystawić dużo tanich jednostek, a wszyscy wiedza, ze ilosc jest lepsza niz jakosc w przypadku bitweniakow. Nawet najsilniejszy bohater nia ma szans z 10 przeciwnikami
Tytuł: Zalety armii zła
Wiadomość wysłana przez: LordThom w Luty 15, 2004, 01:21:04 pm
Armia Zla ma oczywiscie zalety i wady (hehe, jak wszystko- nie zbyt to odkrywcze  :) ) jak narazie to jeszcze nie wiem ktorych wiecej  :P

gobliny- to w/g mnie jest porazka i nie ma wogule co brac tych jednostek pod uwage. fakt, kilka wrogow moze zdejma, ale to przez przypadek. lucznicy- trafiaja chyba tylko jak sobie wypija  :) nawet jako mieso armatnie jest troche nie halooo, bo spowolniaja marsz

orki- juz lepsze. nadaja sie na miesko w sam raz. a i z typami takimi jak gondorczycy (z ostatniego przymieza) i piesi rohanczycy sobie w miare poradza.

uruk-hai- wypas jednostki, silne, dobra obrona, te z bialej reki moga strzelac z kuszy, bron tez silna. wady- uruki sa drogie (10pkt), kusznicy nie moga strzelac jak sie rusza. no i berserkerzy- silniiiiiiii bardzo wojownicy, ale az 15 pkt. ale uwazam ze warto tyle zaplacic.

trole- wypasione stworzonka, z wlocznia albo mlotem w lapie przez szeregi rohanu i gondoru przechodza jak przez maslo... niestety,sa duze i lucznicy latwo w nie trafiaja...

nazgule- fajooowe upiorki. transfix i compel baaardzo przydatne (paraliz), a dzieki sap will mozesz wrogim bohaterom zabrac Will. ale tylko na koniach, zeby mogly szybko uciekac przed banda zwyklych wojownikow  ;) . niestety jak walcza wrecz to odpiszujesz im po punkcie willa, a jak maja 0 to odfruwaja do mordoru  :)

saruman- to byyyl baaardzo dobry magik, ale w GW sa same chamy i teraz S. moze przez palanira rzucac jedynie odpowiedniki czarow nazguli- czyli paraliz i paraliz z rozkazem... w swobodnym tlumaczeniu  :D  niestety nie moze zlamac laski gandalfowi, a ten z koli moze TO zrobic sarumanowi, a wtedy saruman traci +1 do Willa na ture.

balrog i sauron... bez komentarza  :D

aaa jeszcze nazgul na bestii... silna jednostka, latac sobie moze tu i ówdzie... ale rowniez jest podatna na strzaly.

no to tak w duuuzym srocie.
i najwazniejsza zaleta tej armii- JEJ WYGLĄD !!!   :lol:
Tytuł: Zalety armii zła
Wiadomość wysłana przez: CHam-solo w Luty 15, 2004, 01:23:58 pm
Cytuj
Nawet najsilniejszy bohater nia ma szans z 10 przeciwnikami


Powiedz to moim urukhaiowym berserkerom rozjeżdżanym przez Aragorna, albo orkom i goblinom w ilościach około 100 mordowanych przez Boromira.

Cytuj
siły zła [...] jakie ona ma zalety


Dużo piechoty (orki i gobliny, uruki są za drogie). Nie bież trolli, i tak wszyscy je unieruchamiają i nie ma znich pożytku. Aby radzić sobie z wrogimi bohaterami bierz 1 Nazgula ze wsparciem 2 Barrow wightów. W sumie 210 punktów i 70 zł w kasie.
Tytuł: Zalety armii zła
Wiadomość wysłana przez: Fleur de Lys w Luty 15, 2004, 01:31:28 pm
Najfajniejszy był ostatni pokaz w faberze Aragorn przebijał sie przez wszystko bez żadnych wyjątków
co tam uruk-hai
co tam trolle
jedna tura i koniec
Tytuł: Zalety armii zła
Wiadomość wysłana przez: drachenfeles w Luty 15, 2004, 01:34:54 pm
w LOTRze i armi zła chodzi o to, żeby groźnie wyglądać, mieć olbrzymią armię i brać po głowie od herosów przciwnika  :lol:
Tytuł: Zalety armii zła
Wiadomość wysłana przez: LordThom w Luty 15, 2004, 01:45:57 pm
Cytuj
Nawet najsilniejszy bohater nia ma szans z 10 przeciwnikami

- ma szanse. aragorn wyposazony w Anduril ma taaakie szanse, ze jeszcze bys sie zdziwil. a tak na marginesie- to jest maxymalna przesada, zeby Aragorn uzbrojony w jakis patyk zabijal WSZYSTKO na 4+...  :)  mam nadzieje ze nie urazilem zadnego Aragorna  :D
no ale do walki z bohaterami trzeba wykorzystac rozne jednostki... poczawszy od nazguli! poprzez trole konczac na zwyklych urukach.

Cytuj
Dużo piechoty (orki i gobliny, uruki są za drogie).

- no i co z tego ze pojdziesz na ilosc nie jakosc? w pierwszej turze elfi lucznicy tak przezedza ci szeregi, ze az sie zdziwisz... bardzo sie zdziwisz  :)  uruki w/g mnie to powinien byc trzon armi. wspomagany przez np. orka wlocznika i takie tam...

Cytuj
Nie bież trolli, i tak wszyscy je unieruchamiają i nie ma znich pożytku

- nie mozna ich pchac na przod! chowasz za innymi, tak zeby gandalf nie mogl rzucic na niego czaru... a co powiedz na kapitana troli z mordoru? M/W/F odpowiednio 2/1/1... jak dla mnie wypas... tylko ci lucznicy...

Cytuj
Aragorn przebijał sie przez wszystko bez żadnych wyjątków

- no raczej trudno zatrzymac Obiezyswiata bez czarodzieji...
Tytuł: Zalety armii zła
Wiadomość wysłana przez: drachenfeles w Luty 15, 2004, 01:55:47 pm
Aragorn powstrzymał dziewięciu, tylko nie wiem jakim cudem.
Tytuł: Zalety armii zła
Wiadomość wysłana przez: CHam-solo w Luty 15, 2004, 02:02:48 pm
Nie wiem czy wiesz LordThomie że jeśli wystawia się armię na Urukach to zachodzi sytuacja że każdy z twoich uruków musi sobie poradzić z dwoma wojownikami dobra. Tj: zamiast zła dobro ma przewagę liczebną.

A trolla i tak widać i tak łatwo go unieruchomić kiedy dojdzie do walki wręcz.

Elfi łucznicy są fajni w ilości od 20 wzwyż -> czyli conajmniej trzeba przeznaczyć na nich 180 punktów.

A kapitan trolli wytrzyma tylko jedną turę dłużej zanim go unieruchomią. Niewielka pociecha.
Tytuł: Zalety armii zła
Wiadomość wysłana przez: Isembold w Luty 15, 2004, 02:44:04 pm
Cytat: "LordThom"

gobliny- to w/g mnie jest porazka i nie ma wogule co brac tych jednostek pod uwage. fakt, kilka wrogow moze zdejma, ale to przez przypadek.


no tak...te przeklete gobliny ostatnio mi salwa 8 elfow lucznikow zdjely, a elfy goblina zadnego....bez komentarza wogole ;p
Tytuł: Zalety armii zła
Wiadomość wysłana przez: mic w Luty 15, 2004, 03:21:44 pm
Aragorn sieka naprawde strasznie, z andurilem moze przebijac sie przez naprawde duzo jednostek, niewazne czy to gobliny czy uruki czy orki. to jeden z najlepszych bohaterow po stronie dobra moim zdaniem 8)
Tytuł: Zalety armii zła
Wiadomość wysłana przez: LordThom w Luty 15, 2004, 03:29:40 pm
Cytuj
jeśli wystawia się armię na Urukach to zachodzi sytuacja że każdy z twoich uruków musi sobie poradzić z dwoma wojownikami dobra

- a kto powiedzial zeby wystawiac armie zbudowana jedynie z urukow?? napisalem zeby to byl trzon, armii, na niej ma sie opierac cale wojsko. jesli grasz na 1000 punktow, 300 poswiecilbym na uruki. z 400 na mieso. ale glowna zaleta armii beda uruki, a nie 'pospolstwo' mimo ze bedzie ich wiecej.

Cytuj
A trolla i tak widać i tak łatwo go unieruchomić kiedy dojdzie do walki wręcz.

- chowasz trola za szeregami, strzaly musza robic testy czy trafiaja orki czy duuuzego trola. w odpowiednim momencie wpychasz go w sam srodek walki... ale to jest zalozenie teoretyczne. trole przyciagaja strzaly jak magnes, ale czary? jesli w armii jest saruman lub nazgule, to po co rzucac na jakiegos trola czary jak mozna ubic z luku, nie?

Cytuj
Elfi łucznicy są fajni w ilości od 20 wzwyż -> czyli conajmniej trzeba przeznaczyć na nich 180 punktów.

- a co to jest 180 punktow?  :) poza tym nie wiem jak to liczyles. lucznik elfi kosztuje 11pkt*20= 220 pkt...  :|
Tytuł: Zalety armii zła
Wiadomość wysłana przez: Glorfindel w Luty 15, 2004, 03:36:25 pm
tak....  chcialbym zobaczyc jak sie przez te tlumy przebija ze swoim kosztem 175+10(armour)+75(badziewny mieczyk)=260p no i pewnie konik za 10p

nazgul *2 i paru uruków i już może pisać testament...

jedyne zastosowanie Przybłędy to walka z przeciwnikami od trolla wzwyz
bo inaczej nie zdazy sie zwrocic zanim go zabija :cry:
Tytuł: Zalety armii zła
Wiadomość wysłana przez: Isembold w Luty 15, 2004, 03:41:55 pm
No niestety tak jest z kazdym bohaterem. Trzeba sie pilnowac zeby wrog herosa nie okrazyl, to wtedy moze Aragorn wymiatac ostro. Chyba ze znowu pecha w kosciach bedzie mial, ale to juz inna bajka ;]
Tytuł: Zalety armii zła
Wiadomość wysłana przez: drachenfeles w Luty 15, 2004, 05:24:34 pm
Cytuj

jedyne zastosowanie Przybłędy to walka z przeciwnikami od trolla wzwyz
bo inaczej nie zdazy sie zwrocic zanim go zabija


fakt, z andurilem balrogi i inne pasqudy powinny trzęść portkami, bo ich obrona na nie wiele się zda, ale tak czy owak Aragorn jest największym rzeźnikiem z "dobrych" bohaterów, nawet bez tego miecza.
Może boromir mu dorównuje.
Tytuł: Zalety armii zła
Wiadomość wysłana przez: pablooss1 w Luty 15, 2004, 07:24:36 pm
Jeszcze jedno co mnie denerwoje apropo postaci. Ile w armii dobra jest bochaterow a ile po stronie zła!! to jest niesprawiedliwe a to mało powiedziane!!!
Tytuł: Zalety armii zła
Wiadomość wysłana przez: LordThom w Luty 15, 2004, 08:05:22 pm
no wlasnie. jakich gracze zla maja bohaterow? sharku, lurtz... pomijajac nazgule, sarumana i kapitana troli z mordoru to nic specjalnego... bo sarauron i balrog rownych sobie raczej nie maja... ale jak to powiedziec... sa ciut nie praktyczni, jesli trzeba na nich wydac 500 pkt...
Tytuł: Zalety armii zła
Wiadomość wysłana przez: szymek4000 w Luty 15, 2004, 08:09:53 pm
W armi zła najbardziej podoba mi się Barlog jest poprostu świetny. :)
Tytuł: Zalety armii zła
Wiadomość wysłana przez: Lugburc w Luty 15, 2004, 08:46:36 pm
Wracając do Aragorna, no cóż, ginie zawsz na początku bitwy. Moje Nazgule i mój Saruman... wiecie co chcę powiedzieć.
Tytuł: Zalety armii zła
Wiadomość wysłana przez: Bioły w Luty 15, 2004, 09:05:44 pm
Dziwne troszke ze Aragorn tak szybko ginie . :x I to przez Nazgule i Sarumana... mozesz cos wiecej na ten temat napisac :?

Pokazowa i bardzo dobra figurka zła jest pan ciemny Sauron. Gram przeciwko niemu i bardzo czesto potrafi skopac tylek ...  :x
Tytuł: Zalety armii zła
Wiadomość wysłana przez: Lugburc w Luty 16, 2004, 07:39:40 am
rzucasz na obieżyświata paraliż z przesunięciem - ruch do przodu o 7 cm,
Saruman poprawia tym samym czarem - kolejne 7 cm; podsuwasz go pod własną armię, tam otaczasz (rany razy dwa) trollami, berserkerami, które używają broni 2ręcznej i... po kłopocie. Aragorn nie ma szans.
Tytuł: Zalety armii zła
Wiadomość wysłana przez: Bioły w Luty 16, 2004, 08:37:47 am
Ha no to maiłeś od razu napisac ze sa jeszcze trolle i berserkerzy . z poprzedniego postu wynikało ze tylko Sarumanem i Nazgulem powalasz Aragorna. Zreszta grałem podobna potyczke i nie dalem sie zeby Aragorn dostał w pupe ..... :)
Tytuł: Zalety armii zła
Wiadomość wysłana przez: Lugburc w Luty 16, 2004, 09:38:15 am
ok, wariant nr 2
rzucasz na Aragorna nazgulem paraliż z przesunięciem - opętanego przemieszczasz w stronę krańca mapy. Saruman rzuca na niego pocisk i... wyrzuca go z pola bitwy!!!!
Tytuł: Zalety armii zła
Wiadomość wysłana przez: Lu-trz w Luty 16, 2004, 10:54:51 am
Witam,

Lugburc, ktoś tego Aragorna strasznie badziewnie ustawia  :o.

Godna polecenia dla armi zła jest armia RZEŹNICKA :
1. 17 Goblinki z łukami (volley fire do eliminacji konnicy, herosówi i łuczników i do zasłaniania cięzkiej piechoty) = 85 pkt.
2. 4 Goblinki z włóczniami (do wspierania goblinków z łukami kiedy zaczną już walczyć wręcz) = 20 pkt.
3. Cięzka piechota dysponująca 4 atakami czyli : 10*Berserker+10ork z włócznią+4*pikinier = 10*15+10*6+4*11=150+60+44=254 pkt.
4. Witch king bez konia (niewidoczny za piechotą, 20 pkt will, użytek dowolny w szczególności obrona przed Arweną próbującą poprzewracać Twoje wojsko) = 140 pkt.

powyższa armia liczy 499 pkt., 46 figurek i jest bardzo skuteczna, zwykle w momencie gdy dobro jest wybite do nogi zło nie ma jeszcze przekroczonego break pointu, zagrożeniem dla niej może byc dużo konnicy (od 20 wzwyż).

dodatkowe jednostki w miarę jak rośnie wielkośc armi to
5. Saruman (bez ograniczeń obezwładnianie łucznków, konnicy ew. bohaterów)
6. Wargowie (mobillna jednostka do zabezpieczania flanek)
7. Lurtz, Shagrat, Gorbag, Shaku (wyłacznie dla Might i will)
8. Troll chieftain do eliminacji silnych bohaterów.
9. Sauron (tylko dla sadystów  :D, super walka i super czary)
10. Balrog (tylko dla super sadystycznych sadystów w bitwach po 2.500 pkt uwielbiającyh gigantyczne podstawki, które gdziekolwiek trudno wcisnąc :lol: )

Uwaga taktyczna : najsłabszych (goblinki) ustawiaj w środku, powinny przez jakiś czas się obronić a w międzyczasie ciężką piechotą wygrywaj na skrzydłach co pozwoli okrążyc resztki wojska dobra. Możesz też używac goblinków do forsowania przeszkód terenowych celem wyjścia na tyły armi dobra. I trochę statystyki 2 goblinki z łukami (10 pkt) radzą sobie równie dobrze jak 1 elfi lub  ludzki łucznik jeśli obie strony strzelają do siebie z uzyciem volley fire. Generalizując jeśli dobrzy nia mają konnicy możesz sobie poczekać aż obu stronom zaczną kończyć się łucznicy i dopiero wtedy posłać ciężka piechotę. Natomiast jeśli od razu atakujesz to koniecznie ustaw przed berserkerami 2 szeregi goblinków aby nie wystrzelano ci najlepszej piechoty.

Powyższa armia to samograj. Statystycznie jak nią dojdziesz do piechoty albo kawaleri dobra to wygrasz. Jak masz pecha w kościach to wystaw jeszcze 1, 2 sztandary - uwaga : nie są tak przydatne jak można by się spodziewać, prznajmnie z perspektywy małych liczb Lu-trza   :eek:
Tytuł: Zalety armii zła
Wiadomość wysłana przez: Rav-SD w Luty 16, 2004, 10:59:58 am
Cytuj
rzucasz na Aragorna nazgulem paraliż z przesunięciem - opętanego przemieszczasz w stronę krańca mapy. Saruman rzuca na niego pocisk i... wyrzuca go z pola bitwy!!!!


Piszesz o tym jakby to była pestka :)  Ale przecierz po pierwsze czary mają ograniczony zasięg po drugie trzeba wyrzucić kością odpowiednią liczbe oczek by zadziałały i po trzecie Aragorn ma pkt Woli i może się oprzeć czarowi.[/code]
Tytuł: Zalety armii zła
Wiadomość wysłana przez: Lugburc w Luty 16, 2004, 12:05:28 pm
Tak, to prawda - Aragorn ma wiele b. świetnych bajerków, łącznie z Wolą. Weź jednak pod rozwagę, że nazgule z TRotK posiadają więcej Woli, poza tym mają takie zabawne zaklęcie z S9 i punkty Mocy. Zatem, dokładając do tego uderzenie Sarumana Z S5 (oraz jego punkty M), obawiam się, że pojedynek Obieżyświat kontra Karunir&Upiór, wygra Zło. Spadkobierca dawnych królów nie dojdzie nawet do wali. Zbyteczne może się okazać wyrzucenie go poza planszę przy splocie w/w zaklęć.
Tytuł: Zalety armii zła
Wiadomość wysłana przez: Lugburc w Luty 16, 2004, 12:16:44 pm
Lu-trz, ciekawa koncepcja, jakkolwiek nie do końca się z nią zgadzam. budując armię Zła stosuję sprawdzoną w wielu bitwach zasadę. Jak najmniej bohaterów, jak najwięcej wojska. taki układ wymuszają strzelcy wroga, i dla tego musisz dążyć do uzyskanie przewagi liczebnej. co ci z tego, że Lurc (czy nawet sam Barlog) dojdzie przed szeregi wroga jaśli będzie sam i dostanie w klatę 20-30 elfickich strzał? podobnie jest z każdym herosem.
a co do volley fite, chcąc kiedyś przebić dobro w łucznikach wystawiłem ich ok. 80. Strzelałem w/w sasadą i jak spedło 2-3 elfiaków na turę, to było dobrze....
Tytuł: Zalety armii zła
Wiadomość wysłana przez: pablooss1 w Luty 16, 2004, 02:22:27 pm
No ja narazie dysponuje Sarumanem, Nazgulem na latającej bestii, 12 goblinami, Lurtzem i 3 Uruk hai z łukami.

Czy cos mozna zdziałać z takim asortymentem??

Czekam na prenumerate tak ze moi uruk hai zwiekszą swoją liczebność do 27. Jak wam sie widzi taka armijka??
Tytuł: Zalety armii zła
Wiadomość wysłana przez: Lu-trz w Luty 17, 2004, 09:35:25 am
Isitari Lugburc, wybacz ale mój post i tak był dość długi więc pozwoliłem sobie na skrót myślowy.
W pełni się zgadzam z Tobą - im mniej bohaterów tym lepiej. Chodziło mi o to że rozbudowując armię o dodatkową piechotę, łuczników i jazdę można się pokusić o dodawanie niektórych bohaterów gdyż ich might bardzo się przydaje do wykonywania ruchów poza kolejnością, warto do tego używać tańszych orkowych bohaterów mających po 3 might a kosztujących raptem 45 pkt. Uważam też, iż jest 3 bohaterów zła których naprawdę warto mieć w swoich szeregach o ile oczywiście punktowa wielkośc armi na to pozwala, sa nimi : Witch King (20 will), Saruman (unieruchomienie rzucane na dowolny punkt stołu, 1 darmowy will na turę) no i Sauron (3 darmowe will na turę, super czary o dużym zasięgu - 42 cm, doskonałe umiejętności bojowe).

Natomiast Balrog jest przereklamowany, ma gigantyczną podstawkę i jest zawsze widoczny (podobnie jak upiór pierścienia na Nazgulu) - super cel dla łuczników.

Myslałem sobie o takiej armi zła za 1000 pkt. : Sauron z pierścieniem (500 pkt.), 50 goblinków z łukami (250 pkt), 1 ork z łukiem (6 pkt.) i 22 Wargów (242 pkt.). Problem z ww. armią polega na tym że przy zmniejszeniu jej do 500 pkt trzeba by wystawiac pół Saurona  :lol: .
Tytuł: Zalety armii zła
Wiadomość wysłana przez: Rav-SD w Luty 17, 2004, 11:34:22 am
Odpowiedz mi na nurtujące mnie pytanie na co Ci jeden Ork z łukiem :) ?? Zeby było urozmaicenie :P
Tytuł: Zalety armii zła
Wiadomość wysłana przez: Lu-trz w Luty 17, 2004, 12:26:00 pm
Jak to po co ????

To ten przez którego pokojowo nastawione siły zła zostaja zmuszone przez brutalne dobro do niechcianej konforntacji !!!!
Zawsze mam figurkę łucznika, któy samotnie wedruje w strone dobra w pokojowych zamiarach a "dobro" zawsze go zabija !!! Gdyby nie to moje figurki wymieszały by się w pokojowym nastroju z figurkami dobra, pohandlowały, popiły i poszły do domu. Nie macie pojęcia jakie "dobro" jest zawzięte - nigdy jeszcze nie odpuścili temu pojedynczemu biedakowi, chyba będę musiał go skonwertować na orka rodzaju żeńskiego czyli ORKINIE ale anając krwiorzerczych graczy dobra nie zda się to na wiele ...
Tytuł: Zalety armii zła
Wiadomość wysłana przez: Lu-trz w Luty 17, 2004, 12:27:41 pm
Jak to po co ????

To ten przez którego pokojowo nastawione siły zła zostają zmuszone przez brutalne dobro do niechcianej konfrontacji !!!!
Zawsze mam figurkę łucznika, który samotnie wędruje w strone dobra w pokojowych zamiarach a "dobro" zawsze go zabija !!! Gdyby nie to moje figurki wymieszały by się w pokojowym nastroju z figurkami dobra, pohandlowały, popiły, kto wie może i pociurlały z Arweną lub Eowiną i poszły do domu. Ale niestety, nie macie pojęcia jakie "dobro" jest zawzięte - nigdy jeszcze nie odpuścili temu pojedynczemu biedakowi, chyba będę musiał go skonwertować na orka rodzaju żeńskiego czyli ORKINIE ale znając krwiorzerczych graczy dobra nie zda się to na wiele ...
Tytuł: Zalety armii zła
Wiadomość wysłana przez: Lugburc w Luty 17, 2004, 12:55:40 pm
ja Lu-Trz inaczej bym się wyraził o Jasności
Dobro jez ZŁE !!!
A co do twojego orka, to istotnie taka złośliwość tkwi w umysłach wodzów Zachodu. Jak wystawiam Sarumana, to znany w wieży Barad-dur pod imieniem Brodacz, a powszechniej - Gandalf Biały, goni jak opętany za moim Kurunirem, by złamać mu różdżkę. I nigdy mi się to nie udaje!!
Tytuł: Zalety armii zła
Wiadomość wysłana przez: Ribald w Luty 17, 2004, 11:08:33 pm
A może to nie Gandalf goni za laską, ale laska za nim? :P