gildia.pl

Gildia Gier Bitewnych (www.bitewniaki.gildia.pl) => Forum Rozpisek => Rozpiski - WFB => Wątek zaczęty przez: Deather w Kwiecień 09, 2008, 02:26:32 pm

Tytuł: o&g 2000 prosze o komentarz
Wiadomość wysłana przez: Deather w Kwiecień 09, 2008, 02:26:32 pm
czy taka rozpiska (waszym zdaniem) może siać spustoszenie?


Orc Great Shaman @ 510 Pts
     General; Magic Level 4; Big Waagh; Choppa
     Skull Wand of Kaloth [40]                              
     Amulet of Protectyness [25]
     Bigged's 'ed Kickin Boots [30]

     1 Wyvern @ [200] Pts


Night Goblin Shaman @ 125 Pts
     Magic Level 2
     2 Magic Mushrooms [20]
     Nibbla's Itty Ring [20]

Night Goblin Shaman @ 140 Pts
     Magic Level 2
     3 Magic Mushrooms [30]
     Dispel Scroll [25]

Night Goblin Shaman @ 130 Pts
     Magic Level 2
     2 Magic Mushrooms [20]
     Dispel Scroll [25]


10 Orc Big 'Uns @ 125 Pts
     Choppa; Spear; Light Armour; Shield; Standard; Musician

20 Night Goblins @ 110 Pts
     Shield

     2 Fanatic @ [50] Pts

20 Night Goblins @ 110 Pts
     Shield

     2 Fanatic @ [50] Pts

20 Night Goblins @ 135 Pts
     Shield

     3 Fanatic @ [75] Pts

20 Night Goblins @ 135 Pts
     Shield

     3 Fanatic @ [75] Pts


2 Spear Chukka @ 80 Pts
     Bully

2 Spear Chukka @ 80 Pts
     Bully

2 Spear Chukka @ 80 Pts
     Bully

2 Spear Chukka @ 80 Pts
     Bully


1 Doom Diver @ 80 Pts

1 Doom Diver @ 80 Pts

Casting Pool: 12

Dispel Pool: 7

Models in Army: 152


Total Army Cost: 2000


Co o tym sądzicie?
Bardzo licze na komentarze, za które z góry dzięki
Tytuł: Odp: o&g 2000 prosze o komentarz
Wiadomość wysłana przez: Manowar w Kwiecień 15, 2008, 02:28:44 am
Jako, że zostałeś zignorowany to się wtrącę.
Czy może siać spustoszenie? We własnych jednostkach jak najbardziej. Najważniejsze na co zważ to, że gra się dla przyjemności i klimatu, a nie dla wygrywania.
Wywerna to raczej niezbyt rewelacyjny pomysł jak na 2000 punktów.
Szamanowi buty? To on ma walczyć?
Bully przy Spear Chukkach to raczej zbędna rzecz.
Zarzucanie po trzech fanatyków to niezły feeling.
Tytuł: Odp: o&g 2000 prosze o komentarz
Wiadomość wysłana przez: Deather w Kwiecień 17, 2008, 07:05:51 pm
w sumie po zastanowieniu się masz rację ... nie jestem (mam nadzieje że jeszcze) graczem, to były teoretyczne rozważania, poczytałem trochę i spróbowałem stworzyć armię na mniej punktów z klimatem i którą będzie miło grać i czy nie warto byłoby zamiast gobliniego bigbossa, który ma poprawić wyniki w walce nocnych goblinow wstawić 3 szamana, jeśli tak to kosztem czego? Aha i czy 2 fasty zdołają związać w walce i zatrzymać szybsze jednostki wroga i czy aby na pewno nie przesadzam z ilością bolców?


1499 Pts  -   Orcs & Goblins Army

1 Black Orc Big Boss @ 152 Pts
     General; Heavy Armour; Shield
     Warboss Imbad's Iron Gnashas [30]
     Sword of Battle [15]

     1 Boar @

1 Night Goblin Big Boss @ 49 Pts
     Light Armour; Shield
     Martog's Best Basha [15]

1 Night Goblin Shaman @ 110 Pts
     Magic Level 2; Little Waagh
     Dispel Scroll [25]

1 Night Goblin Shaman @ 110 Pts
     Magic Level 2; Little Waagh
     Dispel Scroll [25]

5 Goblin Spider Riders @ 65 Pts
     Spear; Shield

     
5 Goblin Spider Riders @ 65 Pts
     Spear; Shield

     
20 Night Goblins @ 130 Pts
     Spear; Shield

     2 Fanatic @ [50] Pts

20 Night Goblins @ 130 Pts
     Spear; Shield

     2 Fanatic @ [50] Pts

18 Orc Big 'Uns @ 213 Pts
     Choppa; Spear; Light Armour; Shield; Standard; Musician
     War Banner

2 Spear Chukka @ 70 Pts


2 Spear Chukka @ 70 Pts


2 Spear Chukka @ 70 Pts
   
4 River Trolls @ 240 Pts
     

Casting Pool: 6

Dispel Pool: 4

Models in Army: 107


Total Army Cost: 1500



Bolce po 2 na skrzydłach i 2 na środku, blackorc w oddziale trolli, fasty prubują związać w walce szybsze jednostki, bolce prują ile sił w cięciwach, a jak coś podejdzie to trolle z blackorkiem albo bigunsi to miażdżą, night gobliny pilnują balist na skrzydłach.
Jak wasza armia walczyłaby z taką armią ??
mam nadzieje że ten post nie zostanie zignorowany
Tytuł: Odp: o&g 2000 prosze o komentarz
Wiadomość wysłana przez: M.M w Kwiecień 18, 2008, 11:46:16 am
W zasadzie nie znam się na O&G - dlatego nie odpisywałem. Ale skoro pytanie jak bym grał przeciwko czemuś takiemu, odpowiedzią służę i nikt nie będzie się czuł ignorowany 8).

Wystrzelałbym to. Nie wszystko ma się rozumieć. Błyskawice inżynierów skupiłbym na fastach, bo miękkie i drogie, chyba, że ustawiłbyś gobliny tak, że któryś nie miałby ld z generała - wtedy pewnie próbowałbym wywołać panikę. Niewolnikami wywabiłbym fanatyków - w obecnej edycji te małe świry co prawda nie są już tak niebezpieczne, przez co nie da się IMHO wygrywać samemy goblinami, ale i tak lepiej użyć do tego slawów. Armata i jezzaile - po trolach.
Orki jak się zbliżą, oberwą z dwóch ratlinganów po czym odbiją się od klocka clanratów, podobnie gobliny - ich w zasadzie nie trzeba zmiękczać, clanrat to dla nich wyzwanie.
A tunneling team zdejmuje balisty.


EDIT: Zauważ, że oba plany (mój i Twój) zakładają strzelanie i jakąś kontre, a więc będzie wymiana ognia. Zastanów się kto na tym lepiej wyjdzie: Twoje orki, czy moje skaveny?
Tytuł: Odp: o&g 2000 prosze o komentarz
Wiadomość wysłana przez: Manowar w Kwiecień 18, 2008, 03:59:23 pm
Za mało klocków. Nie wiem czy od bossa goblińskiego nie byłby lepszy kolejny szaman z grzybkami. No właśnie, jak już masz nocnikowych szamanów to daj im grzybki najwyżej się zatrują, ale przecież chodzi o zabawę.
Tytuł: Odp: o&g 2000 prosze o komentarz
Wiadomość wysłana przez: Deather w Kwiecień 19, 2008, 09:54:32 am
zdołałem wcisnąć trzeciego szamana i każdemu dać po dwa grzybki kosztem goblińskiego przywódcy i spider ridersow, czy 2 chukki zamienic na oddział pięciu squig hoppers? i w jaki sposob wystawic wiecej klockow? gdzie znalezc punkty na to?
Tytuł: Odp: o&g 2000 prosze o komentarz
Wiadomość wysłana przez: Manowar w Kwiecień 20, 2008, 02:04:04 am
5 hoppersów wiosny nie czyni, w piątkę nic nie zdziałają. Popatrz sobie na rozpiski innych graczy, ale jeśli nie chcesz być powergamerem  wystaw sobie figurki takie jakie Ci się podobają. Dla przykładu banda trolli bardzo ładnie wygląda, ale na tym kończy się jej piękno.
Tytuł: Odp: o&g 2000 prosze o komentarz
Wiadomość wysłana przez: Deather w Kwiecień 20, 2008, 03:39:40 pm
4 auto hity ignorujace pancerz z S 5, -1 do ataku w HtH, ward save na wszystko i 3 W a do tego szybkość 7 cali poza tym że ładnie wygląda wydaje mi się że może dość mocno ugryźć, nie mówie już, że są fajne i klimatyczne ...
Tytuł: Odp: o&g 2000 prosze o komentarz
Wiadomość wysłana przez: Manowar w Kwiecień 20, 2008, 09:07:22 pm
Za te 4 autohity musisz zapłacić raptem 160 punktów i kolejne 80 jeśli chcesz mieć warda LUB -1 do trafienia (nie ataku) w HTH. I jaka szybkość, najpierw trzeba przezwyciężyć głupotę.
Tytuł: Odp: o&g 2000 prosze o komentarz
Wiadomość wysłana przez: Deather w Kwiecień 20, 2008, 11:47:06 pm
nie jest przypadkiem tak, że wszystkie trolle mają regenerację, która daje Ward Save, a dodatkowo River trolle mają -1 do trafienia (w nie) i AS ? A głupotę można (nie jestem na 100% pewien) zniwelować(w sensie znacznie ograniczyć) przy użyciu wysokiego morale generała?


a co do strzelających skavenów, obie armie ustawią się defensywnie i będą strzelać, mówiłeś, że twoje strzlanie jest groźniejsze, zgadza się, ale na bliższy dystans, nie miałbym zamiaru podchodzić, trolle schowałbym za czymś blisko obrony, a wobec 6 chukków vs armata(jezzaile muszą podejść, wyprowadź mnie z błędu jeśli się mylę, bo nie znam się i jeśli dobrze słyszałem padają od jednego wounda), mysle ze bys podszedl, a zanim jezzaile zrobilyby ze mnie mokrą plamę myślę że grad pocisków by je ściągnął, ratling gun też nie groźny gdy jest daleko. Może się mylę, jeśli tak proszę o wytknięcie błędów w moim rozumowaniu
Tytuł: Odp: o&g 2000 prosze o komentarz
Wiadomość wysłana przez: Manowar w Kwiecień 21, 2008, 11:07:39 am
Regenerację tak, wszystkie. A generała szkoda aby ciągle ich pilnował, poza tym to też nie jest 100% rzut.Balisty wszystko zabijają, no może gorzej idzie z pomodlonymi Bretończykami. 
Tytuł: Odp: o&g 2000 prosze o komentarz
Wiadomość wysłana przez: Deather w Kwiecień 22, 2008, 11:44:38 pm
jako że w temacie jest o&g 2000 a pierwsza rozpiska jest jedną wielką pomyłką zamieszcze tu rozpiskę na 2k punktów by rozmowa była po prostu na temat :p i ponawiam pytanie jak byście z tym walczyli (i oczywiscie co byscie zmienili?)

Unnamed2000 Pts  -   Orcs & Goblins Army

1 Orc Great Shaman @ 280 Pts
     General; Magic Level 4;
     Staff of Baduumm [40]
     Amulet of Protectyness [25]

1 Night Goblin Shaman @ 140 Pts
     Magic Level 2;
     3x Magic Mushrooms [30]
     Dispel Scroll [25]

1 Orc Shaman @ 120 Pts
     Magic Level 2;
     Nibbla's Itty Ring [20]

1 Orc Shaman @ 125 Pts
     Magic Level 2;
     Dispel Scroll [25]

19 Orc Big 'Uns @ 249 Pts
     Choppa; Spear; Light Armour; Shield; Standard; Musician
     War Banner [25]

19 Orc Boyz @ 148 Pts
     Choppa; Spear; Light Armour; Shield; Standard; Musician

19 Orc Boyz @ 148 Pts
     Choppa; Spear; Light Armour; Shield; Standard; Musician

12 Orc Boyz @ 99 Pts
     2ndWeapon; Choppa; Light Armour; Standard; Musician

2 Spear Chukka @ 70 Pts


2 Spear Chukka @ 70 Pts


2 Spear Chukka @ 70 Pts


2 Spear Chukka @ 70 Pts


1 Giant @ 205 Pts

1 Giant @ 205 Pts

Casting Pool: 12

Dispel Pool: 7

Models in Army: 107


Total Army Cost: 1999


i co o tym sądzicie?
Tytuł: Odp: o&g 2000 prosze o komentarz
Wiadomość wysłana przez: Manowar w Kwiecień 23, 2008, 01:59:38 am
Trochę się Tobie dziwię bo z jednej strony trochę taki powergamerski styl 8 chukków, w takim razie dlaczego aby sobie ładnie powymiatać bronią dalekiego zasięgu nie zaciągniesz do Rare dwóch Doom Diverów? Olbrzymy dla mnie nie są klimatyczne i nie chodzi o to, że nie są zielone. Ale każdy ma swój gust. Gdzie masz fast? To podstawa armii O&G pomimo tego, że mogą nikogo nie zabić i samemu polec. Klocki orkowe są trochę zbyt małe ilościowo. Ilość i uzupełniające się ranki w regimencie to powinien być orczy standard. Poza tym brakuje mi tu jakiegoś warbossa na świni aby mógł zarządzać tym całym bajzlem. Dowódca szaman... ble, to mi nie pasuje.
Tytuł: Odp: o&g 2000 prosze o komentarz
Wiadomość wysłana przez: M.M w Kwiecień 23, 2008, 01:00:30 pm
Cytuj
co do strzelających skavenów, obie armie ustawią się defensywnie i będą strzelać, mówiłeś, że twoje strzlanie jest groźniejsze, zgadza się, ale na bliższy dystans, nie miałbym zamiaru podchodzić, trolle schowałbym za czymś blisko obrony, a wobec 6 chukków vs armata(jezzaile muszą podejść, wyprowadź mnie z błędu jeśli się mylę, bo nie znam się i jeśli dobrze słyszałem padają od jednego wounda), mysle ze bys podszedl, a zanim jezzaile zrobilyby ze mnie mokrą plamę myślę że grad pocisków by je ściągnął, ratling gun też nie groźny gdy jest daleko. Może się mylę, jeśli tak proszę o wytknięcie błędów w moim rozumowaniu

Jezzaile mają zasięg 36". To po prostu strzelcy. Ratling ma faktycznie tylko 15" zasięgu, ale on de facto robi jako kontra. Do tego skaveny dysponuja obsceniczną ilością kostek mocy, więc trzeba się liczyć, że się przebiją z magią.
Grad pocisków z 6 chuck?   No nie wiem. :doubt:

Takie dyskutowanie kto by wygrał jest jałowe, trzeba by było sprawdzić w walce - co niestety jest niemożliwe, bo grywam tylko w gronie znajomych i tylko w wakacje. Tak zostanie dopóki nie skończe kompletować armi, bo wstyd iść w wielki świat z pyroxami.
Mógłbym (jeśli jest taka ochota) pokazać swoją rozpiskę i wtedy byśmy dyskutowali która lepsza, ale to też by niewiele dało, bo moja jest na 1250  :)
Tytuł: Odp: o&g 2000 prosze o komentarz
Wiadomość wysłana przez: Deather w Kwiecień 23, 2008, 10:48:23 pm
Jezzile mają move or shoot (prawda?) więc aby zacząć strzelać do nieruchomej armii muszą podejść, zakładając że w jednej rundzie podejdą odpowiednio blisko by móc spokojnie strzelać do tego do czego chcesz strzelać potrzebują jednej rundy co daje mi w przypadku gdy zaczynam 2 tury na zdjęcie ich chukkami a gdy Ty zaczynasz 1 turę ... myślę że istnieje spora szansa na wyeliminowanie ich zanim zaczną strzelać. Pozatym zgadzam się, że takie porównywanie jest jałowe (mam tylko nadzieję, że zasiałem zwątpienie po tym pewnym siebie "wystrzelałbym to"  ;-) )



czy usunięcie giganta i wstawienie doom divera plus 2x spider riders i zwiększenie liczebnosci klockow do 24,23,22 kosztem tego z 2 brońmi jest dobrym pomyslem?
Tytuł: Odp: o&g 2000 prosze o komentarz
Wiadomość wysłana przez: Manowar w Kwiecień 23, 2008, 10:58:15 pm
czy usunięcie giganta i wstawienie doom divera plus 2x spider riders i zwiększenie liczebnosci klockow do 24,23,22 kosztem tego z 2 brońmi jest dobrym pomyslem?
pograsz, zobaczysz :)

Co do Skavenów to nie mam zdania bo nigdy przeciw nim nie miałem okazji zagrać choć sam ich kiedyś przez jakiś czas zbierałem.
Tytuł: Odp: o&g 2000 prosze o komentarz
Wiadomość wysłana przez: M.M w Kwiecień 24, 2008, 12:35:26 pm
Jezzile mają move or shoot (prawda?) więc aby zacząć strzelać do nieruchomej armii muszą podejść, zakładając że w jednej rundzie podejdą odpowiednio blisko by móc spokojnie strzelać do tego do czego chcesz strzelać potrzebują jednej rundy co daje mi w przypadku gdy zaczynam 2 tury na zdjęcie ich chukkami a gdy Ty zaczynasz 1 turę ... myślę że istnieje spora szansa na wyeliminowanie ich zanim zaczną strzelać. Pozatym zgadzam się, że takie porównywanie jest jałowe (mam tylko nadzieję, że zasiałem zwątpienie po tym pewnym siebie "wystrzelałbym to"  ;-) )

Powtórzę: Jezzaile mają 36 cali zasięgu. Nie muszę nimi podchodzić. Przypomnę, że przepisowy stół ma długość ok. 48 cali, a przepisowa odległość między strefami rozstawienia to dokładnie 24 cale. Wystarczy więc dobrze je ustawić. Poza tym jedną chukką zabijesz jednego jezzaila na raz.
 Zresztąto i tak, wszystko jedno, bo wcale nie polegam na nich aż tak bardzo. Osobiście uważam, że są przereklamowane, jednak gracze chaosem, bretonią itp. bardzo rozsławiły tę broń, bo ich faktycznie bardzo boli. Sądze, że bez porównania więcej skaveni robią magią. Poprawa mnie, jeśli się myle, ale czy chuka nie ma przypadkiem 2 bs?

Pozdrawiam :-)
Tytuł: Odp: o&g 2000 prosze o komentarz
Wiadomość wysłana przez: Deather w Kwiecień 26, 2008, 10:43:32 am
Cytuj
Poprawa mnie, jeśli się myle, ale czy chuka nie ma przypadkiem 2 bs?

jak napisałem w pierwszym poście(albo jednym z pierwszych) nie jestem graczem w WFB, tylko kims kto "coś gdzieś przeczytał", nie wiem ile BS ma chukka, w Army Builderze nie jest to przedstawione ...
Tytuł: Odp: o&g 2000 prosze o komentarz
Wiadomość wysłana przez: Manowar w Kwiecień 26, 2008, 11:10:40 am
Zarówno w Army Builderze, jak i tym nie lubianym przez wszystkich Army Book'u, jest napisane BS=3. Załoga byłaby nieprzydatna gdyby nie mogła strzelać.
Tytuł: Odp: o&g 2000 prosze o komentarz
Wiadomość wysłana przez: Deather w Kwiecień 26, 2008, 12:35:19 pm
a to przepraszam, myślałem, że bierze się BS załogi ale nie chciałem wprowadzać nikogo w błąd, bo nie znam zasad.
Tytuł: Odp: o&g 2000 prosze o komentarz
Wiadomość wysłana przez: Bej Man w Październik 12, 2008, 12:19:25 pm
wykorzystam wątek, żeby umieścić swój pomysł na rozpiske troche mniejsza:

20 Orc Big 'Uns @ 230 Pts
     Choppa; Light Armour; Shield; Standard; Musician; Boss

1 Orc Shaman @ 110 Pts
     General; Magic Level 2; Big Waagh; Choppa
     Waaagh! Paint [10]

20 Night Goblins @ 163 Pts
     Spear; Shield; Boss

     3 Fanatic @ [75] Pts

1 Night Goblin Shaman @ 115 Pts
     Magic Level 2; Little Waagh
     Magic Mushrooms [10]
     Mad Cap Mushrooms [20]

20 Night Goblins @ 163 Pts
     Spear; Shield; Boss

     3 Fanatic @ [75] Pts

1 Night Goblin Shaman @ 95 Pts
     Magic Level 2; Little Waagh
     Magic Mushrooms [10]

2 Snotlings @ 40 Pts

2 Snotlings @ 40 Pts

2 Squig Herd @ 60 Pts

1 Wolf Chariot @ 60 Pts

1 Wolf Chariot @ 60 Pts

6 Goblin Wolf Riders @ 114 Pts
     Spear; Light Armour; Shield; Standard; Musician; Boss

Casting Pool: 8

Dispel Pool: 5

Models in Army: 91

Total Army Cost: 1250

główne założenie jest żeby dużo magii wykorzystać i miły trik z fanatykami i osłaniającymi je snotlingami. Zastanawiam sie bardzo nad iloscia standow snotlingow bo nie wiem czy 2 to nie za malo zeby cokolwiek oslonic i mysle tez o wyrzuceniu jednego szamana goblinskiego na rzecz jakiegos bossa orkowego albo bsb do bigunow zeby miec jakis oddzial powazniejszy...
Tytuł: Odp: o&g 2000 prosze o komentarz
Wiadomość wysłana przez: Soulles_Being w Luty 18, 2010, 01:43:27 pm
a to przepraszam, myślałem, że bierze się BS załogi ale nie chciałem wprowadzać nikogo w błąd, bo nie znam zasad.
Alez bierze sie BS zalogi i to jest wpisane w profilu dziala/chukki czy co tam jest.
Chukke obsluguja gobliny nie snotlingi wiec maja BS3
Bully wbrew wszystkiemu sie przydaje dodajac Ld jesli chukki operuja tam gdzie generala nie ma pod reka. Stary ork weteran tez pomaga w walce wrecz by zlac kopiace sie szczury czy harpie no i jest klimatyczny.
Ale to bonus na wyzsze punkty.
Ork szaman jako general to IMHO klimatyczna opcja no i rzadko widywana. Sam tak wystawialem na starym booku i sprawdzalo sie. Mozna ladnie wymaxowac magie na goblinach szamanach lub pominac jednego wrzucajac BSB orka.

Proponuje bys jak juz wystawiasz klocki orkow to dawal im min 20 chlopa a najlepiej 25.
Daruj wlocznie chyba ze masz pkt, w obecnym booku choppa jest bardzo efektywna szczegolnie combo 2x choppa. Przy szarzy masz +1S, przy 2x choppa pakujesz 8x S4 i 3x S5 z bosa.
Wlocznie sa fajne na druga runde ale zastanow sie czy warto doplacac.

Giganty mocne jednak pasc szybko moga. Bierz to co fajne, osobiscie lubie trolle i stosowalem je blisko generala nie w jednostce z nim.
Pozdrawiam
Tytuł: Odp: o&g 2000 prosze o komentarz
Wiadomość wysłana przez: PaulShin w Luty 19, 2010, 07:47:41 pm
Wiesz, że odpowiadasz na post sprzed 2 lat? :p
WFB na Gildii generalnie nie żyje.