gildia.pl
Gildia Gier Bitewnych (www.bitewniaki.gildia.pl) => LOTR => Wątek zaczęty przez: xioze w Marzec 21, 2005, 08:32:16 pm
-
Pozwoliłem sobie założyć ten temat by dyskusja była przejżysta , oraz dlatego ze dotyczy ona nie tylko zgrupowania "Lotr Warszawa" ale jak gdyby tej Gry w całej Polsce przynajmniej na Turniejach.
Moderature prosze o Niekasowanie . Przynajmniej przez jakiś czas ;)
Jako Punkt wyjścia przyjąłem post Michała "Glorfindela"
wniosek po ostatnim turnieju:
zaczyna robić się nudno: Xioze cały czas wygrywa turnieje a wszyscy przerzucają sie na Gondor. Dlatego czas na zmiany
Xioze'a biorę na siebie teraz ja zaczne grać i biedaczek będzie musiął zacząc sędziowac
co do Gondoru - nadszedł chyba czas aby coś zmienić w army listach
czekamy na Wasze propozycje nowych silnych armylistów:
na 100% po świętyach dodamy :
-Shire
-Lennicy Saurona czyli Harad+ Mordor
-Eregion
-Numernor
pewnie też Dunharrow
co jeszcze zrobić z tym przegiętym gondorem
może zwiększyć limit jednostek dla zła do 75-80 jedn (gobliny 85-90)?
a niektórym dobrym (na 100% nie gondorowi) podnieść do 65?
może dopuścić Saurona (bez Pierścienia) i Balroga?
BTW czy coś w regulaminie jest niejasne lub wymaga poprawy?
bo jak zmieniać to raz a dobrze.
czekamy na Wasze propozycje - oczywiście nie obiecujemy,ze je uwzględnimy
Czas na moje zdanie :D
Xioze'a biorę na siebie teraz ja zaczne grać i biedaczek będzie musiął zacząc sędziowac
Raczej w najbliższym czasie nie będe grał na turniejach - zostanę Sędzią zobaczymy jak mi pójdzie
Powodem jest wiele jednim z nich jest budowa nowej Armii :D
co jeszcze zrobić z tym przegiętym gondorem
może zwiększyć limit jednostek dla zła do 75-80 jedn (gobliny 85-90)?
a niektórym dobrym (na 100% nie gondorowi) podnieść do 65?
może dopuścić Saurona (bez Pierścienia) i Balroga?
Najpierw Sauron i Barlog - jak mawia Wojewódzki jestem na nie
Dlaczego : Spowoduje to pełna monotonnie armii
Co masz Barloga - A ja Saurona - o kurna przegralem :D
Co masz Saurona - A ja dwa Trebuszety - robimy oblężenie
Co masz Barloga - A ja Hobbity - Będzie Remis ( strace 20 milicjantów po 3pkt ;) )
Chyba nie o to chodzi
Limity jednostek Tu problem jest Bardzo skąplikowany
W chwili obecnej między Gondorem a Isengardem czy Mordorem jest równowaga . Z jednej strony Gondor Oparty na Fontannach ; Kodach ; Rangerach /Cytadelach . Z drugiej Liczniejszy Mordor (Uruki na Morannionach ) i Isengard Barsekerzy na Szamanach . Każda z tych armii moze wygrać !
Jestem natomiast za zwiększeniem Limitów jednostek dla Morii -Fight Gobosów strasznie utrudnia im życie.
Teraz maly przykład co da zwiększenie Mordorowi limitu jednostek do 75 :D
1 Szaman Orków @ 50 ptk
Wlócznia; Ciezka Zbroja; Furia; Przebicie
1 Szaman Orków @ 50 ptk
Wlócznia; Ciezka Zbroja; Furia; Przebicie
15 Orki z Morannonu @ 135 ptk
Wlócznia; Ciezka Zbroja; Tarcza
15 Orki z Morannonu @ 120 ptk
Broń Reczna; Ciezka Zbroja; Tarcza
14 Orki - Tropiciele @ 70 ptk
Łuk orków; Broń Reczna; Zbroja
11 Wojownicy Orków @ 77 ptk
Łuk orków; Wlócznia; Zbroja
18 Wojownicy Uruk-hai @ 198 ptk
Broń Reczna; Zbroja; Tarcza
Liczba jednostek: 75
Rozpiska jeszcze nie dopracowana robiona na kolanie ale ......
Już widać że ani Rohan na 60 jednostkach nie powalczy ani Elfy nie powalczą.
A Gondor Tylko "Kuta w czystym Srebrze Rozpiska " powalczy podczas gdy ten Mordor da się złożyć na DeAg. (konwersje).
Imho Podział Gondoru O.K.
Wszystkim którzy dotrwali do końca tego postu dziękuje i prosze o opinie.
Modów upraszam o nie Kasowanie
Tyle mojego 8)
-
;)
U nas na (ku lekkiemu zaskoczeniu) wygyrwa rohan i to w 100% (lub prawie 100%) na konikach.
Pomysł z ograniczeniem jednostek uważam za dobry, lecz nadmierne komplikowanie uważam za trochę przesadzone - po co komplikować?
U nas obowiązuje jeden podział: Wolne ludy i Siły Ciemności.
ze względu na czas robimy 500p a jednsotki ograniczyamy z stosunku 50:65 i takiej proporcji trzymamy się przy zwiększeniu liczby punktów.
Przy 700 będzie w zaokrągleniu 70:90
Jeśli chodzi o armylisty to u nas są tworzone na zupełnie innej zasadzie stąd nie będę zabierał głosu.
-
Moim skromnym zdaniem Zło poniżej limitu 800 pt jest mało efektywne. Osobiście uważam, że bardzo ciężko wygrać Isengardem, którego jest mniej, i który musi atakować, bowiem wróg to na nim wymusza salwami z broni miotanej. Straty wśród walecznych sięgają po ostrzale nawet do 30% a przecież, gdy dochodzi do zwarcia zabawa dopiero się zaczyna.
-
Naprawdę świetny temat.
To wszystko prawda.
Jeszcze kiedyś moje Uruki miały wyrównane szanse z Gondorem, teraz niestety nie.
1. Jak stwierdził Lugburc - uruki muszą cały czas atakować, aby nie zostać rostrzelanym przez trubushery, łuczników, avangera, a idąc do przodu, przeciwnik się cofa i strzela,strzela,strzela... (zresztą opisany był już ten problem wcześniej w innym temacie)
2. Ostatnio mój przeciwnik zmasakrował mnie grając "metalami" Gondoru tj. rangersi, fantannicy, Dol Amroth z Imbrahilem + avanger. Kaplica! :cry: W momencie kiedy doszło do walki wręcz, po drugiej rundzie się poddałem.
3. Zwiększenie liczby limitu modeli dla Ciemnej Strony to IMO dobry pomysł. (ostatnio zaczęłem grać Urukami z Orkami, chociaż nie lubię łączyć ras to inaczej się nie da. Przerobiłem orki mordoru na orki Isengardu - nawet fajnie wyglądają :D )
PS. Drach, podaj rozpiskę armii Rohanu, która u was wygrywa.
-
PS. Drach, podaj rozpiskę armii Rohanu, która u was wygrywa.
nie pamiętam szczegółów, ale wszystkie modele na konikach, w większości royal guardzi.
-
PS. Drach, podaj rozpiskę armii Rohanu, która u was wygrywa.
nie pamiętam szczegółów, ale wszystkie modele na konikach, w większości royal guardzi.
A jak wygląda z terenami bo u nas na stole 48"/48" są przynajmniej dwa Lasy(duze) dwa wzgórza , kilka plotków czasem Chatka jakieś skałki....
-
tereny są dość gęste, rzecz jasna zalezy to od scenariusza, są laski jeźiorka wzgórza trochę ruinek.
-
IMO Gondor to najlepsza i najlepiej wywazona armia. Dlatego tak duzo osod chce nia grac. Nie jest tak przegieta jak elfy albo hob...... (no wiecie co ;) ). Jest naprawede roznorodna. Ale w Mordorze tez jest bardzo duzo jednostek. Moze zaczniemy na turniejach dopuszczac nieoficjalny dodatek "The Age of the King"? Tam jest sporo nowych jednostek z Khandu, Rhun itp. Zgadzam sie tylko ze stwierdzeniem, ze armie Zla na mala ilosc punktow maja trudniej, bo nie moga wyciagnac takiej przewagi liczebnej. Acha i co do goblinow to faktycznie mozna powiekszyc limity.
pozdrowienia
-
W chwili obecnej między Gondorem a Isengardem czy Mordorem jest równowaga .
:badgrin:
tyle mojego w tej kwestii...
Z jednej strony Gondor Oparty na Fontannach ; Kodach ; Rangerach /Cytadelach . Z drugiej Liczniejszy Mordor (Uruki na Morannionach ) i Isengard Barsekerzy na Szamanach . Każda z tych armii moze wygrać !
problem w tym ,ze isengard na berserkerach i mordor na urukach i morannonach ( w proporcji takiej jak w jakiej znajdują sie w Gondorze fontanny, KoDa, rangersi i cytadelki) nie da Ci przewagi liczebnej
Jestem natomiast za zwiększeniem Limitów jednostek dla Morii -Fight Gobosów strasznie utrudnia im życie.
czyli przynajmniej jeden punkt mamy z głowy :D
już czuję ,że połowe świąt będę wisiał na telefonie...
-
Z jednej strony Gondor Oparty na Fontannach ; Kodach ; Rangerach /Cytadelach . Z drugiej Liczniejszy Mordor (Uruki na Morannionach ) i Isengard Barsekerzy na Szamanach . Każda z tych armii moze wygrać !
problem w tym ,ze isengard na berserkerach i mordor na urukach i morannonach ( w proporcji takiej jak w jakiej znajdują sie w Gondorze fontanny, KoDa, rangersi i cytadelki) nie da Ci przewagi liczebnej
Mordor Darka Isengard Łukasza :D -oba mają!
Wyjściem byłoby podzielene Gondoru na Sojuszników i Gondor Właściwy
Z jednej strony Fontan ,Minas , Cytadel i Rangers z drugiej KoDA i Lennicy
Z tym że byłaby to zmiana konia w polowie wyścigu.
Lub limity jednostek
Gondor 60
Rohan 70
Mordor 75
Isengard 75
Elfy 55
Harad 75 przy zachowaniu obecnego Limitu Łuków
Powinno to oslabić Gondor !
już czuję ,że połowe świąt będę wisiał na telefonie...
Niekoniecznie 8)
Jeżeli sklepiesz Mordor 75 jednostek Rohanem na 65 jednostkach ustąpie we wszystkich kwestiach :D Poza Sauronem i Barlogiem
Ale w tej kwesti też się zgadzamy - chyba 8)
-
;)
Pomysł z ograniczeniem jednostek uważam za dobry, lecz nadmierne komplikowanie uważam za trochę przesadzone - po co komplikować?
U nas obowiązuje jeden podział: Wolne ludy i Siły Ciemności.
ze względu na czas robimy 500p a jednsotki ograniczyamy z stosunku 50:65 i takiej proporcji trzymamy się przy zwiększeniu liczby punktów.
Przy 700 będzie w zaokrągleniu 70:90
Jeśli chodzi o armylisty to u nas są tworzone na zupełnie innej zasadzie stąd nie będę zabierał głosu.
Wiem ze zabrzmi to jakbym sie z choinki urwal ale w takim razie wedlug jakich zasad bedziemy grac na Mlotku?
Pozdrawiam
Tufzog
-
Gondor 60
Rohan 70
Mordor 75
Isengard 75
Elfy 55
Harad 75 przy zachowaniu obecnego Limitu Łuków
Gdyby mnie ktos zapytal o zdanie (a wiem, ze nie zapyta) to bym powiedzial, ze mi sie podoba :D wszystko z wyjatkiem Isengardu. 75 jednostek przy dobraj rozpisce zalatwi Gondor i wszystko inne z latwoscia.
Wiem ze zabrzmi to jakbym sie z choinki urwal ale w takim razie wedlug jakich zasad bedziemy grac na Mlotku?
Drach mowi o zasadach obowiazujacych w Krakowie i to na 500 pkt., a na Mlotku to chyba wedlug wskaznika, ktory wlasnie staramy sie ustalic :D
pozdorowienia
-
Wiem ze zabrzmi to jakbym sie z choinki urwal ale w takim razie wedlug jakich zasad bedziemy grac na Mlotku?
Pozdrawiam
Tufzog
Na młotku żadnych zasadniczych zmian nie będzie
Dyskusja dotyczy raczej tego co po młotku
-
Ok, a co by było np w przypadku sojuszu Pelennor-Good?? Czy ilość zostałaby zmieniona?? Poza tym IMO Isengard na 75 to za dużo -> chyba żeby wprowadzić limit na berserkerów :badgrin: :badgrin: (joke!!) Przecież taka armia rozgromi każdego:
1 Uruk-Hai Shaman @ 50 Pts
Spear; Fury; Transfix
20 Uruk-Hai Berserker Isengard @ 300 Pts
Berserker Hand Weapon
15 Orc Warrior @ 90 Pts
Hand Weapon; Armour; Shield
20 Orc Warrior @ 140 Pts
Spear; Armour; Shield
19 Orc Warrior @ 114 Pts
Orc Bow; Armour
Total Models: 75
Total Force Cost: 694
Pozdrawiam
Celeborn
-
Pozwolicie, że wtrącę swoję trzy grosze do całej sprawy...
Chciałbym rzucić trochę światła na kilka faktów, które co tu mówić pozostawały trochę w cieniu...
Nikt nie zwrócił uwagi na chyba najistotniejszą rzecz - poziom graczy...
IMO to czy taki "przysłowiowy" Xioze :D będzie grał Gondorem czy też Mordorem za wiele nie zmieni - wciąż będzie tym samym Księciem, który wygrywa turniej za turniejem... ;)
Fakt, że Gondorem grają właśnie Ci najlepsi? - uznałbym to zbiegiem okoliczności i dziwnym trafem, bo zarówno Mordor, Isengard czy też nawet teraz Harad (podziękowania dla White Dwarf'a) są bardziej przegięte niż Gondor!
Drugie przeoczenie - koszta armii, nie wiem czy ktoś zwrócił uwagę ale czołówka ma w swoich szeregach po 30-40 metali... pewien ktoś nawet 60... ;)
Za takie sumy mamony każdą armię można tak dozbroić aby była naprawdę mocna!
Trzecia sprawa, wydająca się głupią, ale może jakiś wpływ jest...
Elfy... mają tak wielkie ograniczenia, że niektóre osoby zrezygnowały z gry nimi - choćby Mads... ;)
Uważam jednak, że mimo to nad niewielkimi znamianami trzeba pomyśleć...
Po pierwsze elfy i Moria - IMO na turniejach zdecydowanie najsłabsze...
Elfy, które zawsze słyneły z najlepszych łuczników same musza podchodzić do wroga bo zostaną rozstrzelane... :D
A Moria dochodzi do testów męstwa z racji straty połowy jednostek przed starciem! ;)
Po prostu paradoks...
IMO Moria - 90 - niech się cieszą chłopcy...
Elfy - 60 i 33% łuków lub 50/55 i 40% łuków.
Pozdrawiam
Mads
PS. Celeborn - Na WI rozniosłem coś bardzo, ale to bardzo podobnego... ;)
-
Coś od potworków świata:
1. Podzielenie Gondoru nam się podoba
2. Dla goblinków testy męstwa to nie problem :D Łącząc szamana z Durburzem mamy duuuży automatyczny Stand Fast! a ewentualnie można wrzucić bębny
3. Myśle czy przerzucić się na Mordor, Isengard czy może Shire :D
Poczekam, gdzie wynegocjujecie najlepsze warunki i tam przystąpie.
4. Dobrym pomysłem może być zezwolenie na uczestnictwo Drzewca na podobnej zasadzie jak Gandalfa Szarego i Radagasta Burego - wszędzie klimatyczny (poza Gondorem offcourse) :badgrin:
5. Balrog i Sauron - Nigdy w życiu. Jeżeli to wprowadzicie, kupuje Balroga, a pojedynki będą taaakie ciekawe... :roll:
6. Zwiększanie limitu jednostek - sorry, ale to do mnie nie przemawia. Jak już pisałem, Głowa Morią z SALWY ściął mi łącznie 6 rangerów + 3 KoDA, a ja mu w BEZPOŚREDNIM strzale 3 goblinki (i to w ciągu wszystkich tur, czyli koło 5-6!!!)... I kto tu mówi że Gondor jest przesadzony?? 8) :D
7. Isengard na 75 jednostek?? Dla mnie OK, ale niech bedzie limit na berserkerów ;)
8. To ja mam pomysł, zezwolcie na Balroga i Saurona, ale dobru też coś dodajcie... Toma i Jagódkę, ok?? ;)
-
Mads - na wstępie powiem że jestem bardzo miło zaskoczony twoim postem!
A teraz czas na :D
Nikt nie zwrócił uwagi na chyba najistotniejszą rzecz - poziom graczy...
IMO to czy taki "przysłowiowy" Xioze będzie grał Gondorem czy też Mordorem za wiele nie zmieni - wciąż będzie tym samym Księciem, który wygrywa turniej za turniejem...
Fakt, że Gondorem grają właśnie Ci najlepsi? - uznałbym to zbiegiem okoliczności i dziwnym trafem, bo zarówno Mordor, Isengard czy też nawet teraz Harad (podziękowania dla White Dwarf'a) są bardziej przegięte niż Gondor!
Harad z WD jest IMHO najbardziej przegiętą armią w tym systemie (no może poza Elfami) i to jest prawda :D
Co do najlepszych Graczy to nie Dokońca
Daurlus - Mordor
Lu trz Isengard
Tufsog Isengard
Wszystkie te Armie są wstanie wklepać Gondorowi co zresztą udowodnił ostatnio Darek :D
Drugie przeoczenie - koszta armii, nie wiem czy ktoś zwrócił uwagę ale czołówka ma w swoich szeregach po 30-40 metali... pewien ktoś nawet 60...
Za takie sumy mamony każdą armię można tak dozbroić aby była naprawdę mocna!
Można ale nie wszystkie równo :roll:
IMO Moria - 90 - niech się cieszą chłopcy...
Elfy - 60 i 33% łuków lub 50/55 i 40% łuków
Moria jak najbardziej Tak
Elfy nie - dlaczego
Walne ich na samych Wojakach (no moze jakis Ranger of North ) I naprawdę nic im nie podskoczy .
Statystycznie będą wtedy wygrywać ze wszystkim co się rusza :D
-
PS. Celeborn - Na WI rozniosłem coś bardzo, ale to bardzo podobnego... ;)
Kuba, twoja armia jest jeszcze mocniejsza......F4, przerzuty, FG z D7, Imrahil, Rangerzy......Taki Gondor jest do zniszczenia przez.......może Mirkwood w płaszczach (nie postrzelasz sobie, będziesz musiał podejść, nawet w walkach możesz mieć problemy)........
-
1. Podzielenie Gondoru nam się podoba
Jak powszechnie wiadomo nie gram KoDA - ale jestem przeciw było by to nie wpożądku w stosunku do osób które mają taki Gondor i które wpakowały w niego kupe kasy!
2. Dla goblinków testy męstwa to nie problem Łącząc szamana z Durburzem mamy duuuży automatyczny Stand Fast! a ewentualnie można wrzucić bębny
Problemem Gobciów jest F2 !
3. Myśle czy przerzucić się na Mordor, Isengard czy może Shire
Poczekam, gdzie wynegocjujecie najlepsze warunki i tam przystąpie.
:D
4. Dobrym pomysłem może być zezwolenie na uczestnictwo Drzewca na podobnej zasadzie jak Gandalfa Szarego i Radagasta Burego - wszędzie klimatyczny (poza Gondorem offcourse)
Niby Dlaczego - jestem w stanie znaleść w książkach Tolkiena fragmęty świadczące o udziale Gandalfa Szarego w walkach w Gondorze :D
5. Balrog i Sauron - Nigdy w życiu. Jeżeli to wprowadzicie, kupuje Balroga, a pojedynki będą taaakie ciekawe...
Nie wprowadzimy - osiągneliśmy porozumienie :D
6. Zwiększanie limitu jednostek - sorry, ale to do mnie nie przemawia. Jak już pisałem, Głowa Morią z SALWY ściął mi łącznie 6 rangerów + 3 KoDA, a ja mu w BEZPOŚREDNIM strzale 3 goblinki (i to w ciągu wszystkich tur, czyli koło 5-6!!!)... I kto tu mówi że Gondor jest przesadzony??
Nie mówimy o przypadkach losowych ale o właściwościach Armii
Mi 8 orków trafiających na 6 zabiło 5 Rangersów - Czy mam twierdzić że Gondor potrzebuje wzmocnienia :D
Gobcie go potrzebują bo mają F2!
7. Isengard na 75 jednostek?? Dla mnie OK, ale niech bedzie limit na berserkerów
Limit 75 jednostek w Isengardzie nic nie zmieni i tak więcej niż 24-25 Bearsekerów nie wpakujesz 8)
A punkt 8 . Pomine :D :shock:
-
Adam, czepiasz się szczegółów... :D
Z Mirkwood'em dalibyśmy sobie radę... przynajmniej taką mam nadzieję... ;)
Gorzej byłoby z Haradem... 36 jednostek z D7, 24 haradrimskie łuki, kilka włóczni i Suladan - bohater z 3atakami, 3 mightami, koniem i dowodzeniem za 100pkt... :?
Tylko się modlić... ;)
Xioze z tymi elfami to rzeczywiście trochę przesadziłem... chociaż w sumie... czemu nie?
-
Oto moje propozycje jedna rewolucyjna, druga może mniej.
I. Strona zła bez limitów liczebności armii stona dobra limit jednakowy dla wszystkich tj. 60 figurek.
II. Wprowadzenie dwóch nowych armii, mianowicie lennicy gondoru oraz lennicy mordoru.
uzasadnienie
ad. I. Jeżeli wystawię w mordorze elitarne jednostki (uruki i morannoni) to nigdy nie przekroczę limitu 70 figurek, natomiast gdy wystawię samych orków to wtedy przewagę jakości strony dobrej zrównoważy liczba orków. Armia mordoru w układzie zarówno książkowym jaki i filmowym bazowała na przewadze liczebnej czego odzwierciedleniem są statystyki jej podstawowego elementu to jest orków. Dotyczy to także morii. Tak więc jako dowódca mordoru będę miał do wyboru wystawienie elity (wówczas będę miał mniej figurek) albo regularnego wojska (wówczas będę miał znaczną przewagę liczebną) albo wariantu pośredniego.
ad. II. tutaj wydzieliłbym z gondoru KoDA, a z mordoru esterlingów.
-
I. Strona zła bez limitów liczebności armii stona dobra limit jednakowy dla wszystkich tj. 60 figurek.
Elfy na 60 - nie!
Hobbity na 60 - nawet się nie da a dając Wszystkich Bohaterów + Gandalf +RoN = Wyjdzie ..........
II. Wprowadzenie dwóch nowych armii, mianowicie lennicy gondoru oraz lennicy mordoru.
Tylko co mają zrobić ci ludzie którzy majac na początku Ligi jasną Sytuacje zainwestowali kupe Kasy w Gondor na Kodach - grać sojuszem :badgrin: :badgrin: :badgrin:
To nie bedzie O.K.
ad. I. Jeżeli wystawię w mordorze elitarne jednostki (uruki i morannoni) to nigdy nie przekroczę limitu 70 figurek, natomiast gdy wystawię samych orków to wtedy przewagę jakości strony dobrej zrównoważy liczba orków. Armia mordoru w układzie zarówno książkowym jaki i filmowym bazowała na przewadze liczebnej czego odzwierciedleniem są statystyki jej podstawowego elementu to jest orków. Dotyczy to także morii. Tak więc jako dowódca mordoru będę miał do wyboru wystawienie elity (wówczas będę miał mniej figurek) albo regularnego wojska (wówczas będę miał znaczną przewagę liczebną) albo wariantu pośredniego.
Wszystko to prawda - ale wystawie Mordor na 80-85 jenostkach w układzie Moranion /Uruk /Trakers
Rozwal to wtedy Gondorem nawet na Koda :D
ad. II. tutaj wydzieliłbym z gondoru KoDA, a z mordoru esterlingów.
Easterlingow tak
Co do Gondoru wyraziłem swoje zdanie wcześniej
Oczywiście jeżeli znajdzie się osoba która odkupi Koda od wszystkich armii Gondoru które będą chciały się ich pozbyć - Będe na Tak
Inaczej będe się czuł odpowiedzialny za małe świnstwo zrobione tym Ludzią ;) 8)
-
1. Podzielenie Gondoru nam się podoba
Jak powszechnie wiadomo nie gram KoDA - ale jestem przeciw było by to nie wpożądku w stosunku do osób które mają taki Gondor i które wpakowały w niego kupe kasy!
Będe się tego trzymał ręcami i nogicami! :D
Sorry Potworek, ale nie po to wpakowałem 1000zł, żeby teraz usłyszeć, że nie ma sensu grać tym co mam bo na starcie obetnie mi się 20VP za klimat! :? A takich graczy jest więcej!
Gdybym wiedział, że jest rozpatrywana taka możliwość to przegiąłbym coś innego. ;) Ewentualnie kupiłbym Lorien, o którym zawsze marzyłem. :D
Więcej ciężko zarobionych Mads'owych pieniążków już nie mam i nic więcej jak na razie nie kupię, dlatego ta wypowiedź.
Jak zasponsorujesz porządną armię to możemy przejść do konkretów dzielenia Gondoru... :D
Co do tych limitów na jednostki...
Ciekawe jak taki Rohan, Shire czy nawet Gondor na 60 jednostkach ma pokonać orki lub gobliny na 120? Zakładając, nawet, że zło będzie podchodzić - co jest przecież głupotą bo ma więcej łuków... to i tak dobro się pogrąży, bo na przewagę dwukrotnie większej ilości ataków nie ma rady... ;)
Nie wiem jak reszcie, ale mi się to nie uśmiecha... ;)
Co do Morii to w moim starciu z Głową, Moria robiła testy męstwa przed starciem... efekt? dwa trolle uciekły...
F2 skutecznie pozbawiło szans goblinów i w teoretycznie równe starcie skończyło się masakrą, gdzie po jednej stronie leżała zwała trupów, a po drugiej 5 chwalebnie poległych... :D
Dlatego jestem za limitem na 90 jednostek dla Morii...
-
Dlatego jestem za limitem na 90 jednostek dla Morii...
Wtej kwestii swoje zdanie uzależniam od limitu Hobbitów
musi być ich conajmniej 25%-33% wiecej niz Gobosów
Szeryfowie maja co prawda F wyższy niż Gobliny ale Def 3 (schodzą na 4+)
Łucznicy sa zabójczy ale F2 i -1na wygranie walki no i def nadal 3
Milicja F1 (niższy niż Gobciów ;) ) i def 3
A wszyscy siłe na poziomie 2!
I kamienie tu naprawdę niewiele zmieniają ;)
-
ale sie nam ciekawa dyskusja zrobiła :D
1. Podzielenie Gondoru nam się podoba
nie ponieważ:
a) z powodu wskazanego przez Xioze'a
b) lennicy Gondoru nie występowali nigdy jako samodzielna armia
zawsze wspierali Gondor a nie stanowili odrębną siłe pod przwodnictwem Imrahila ;)
4. Dobrym pomysłem może być zezwolenie na uczestnictwo Drzewca na podobnej zasadzie jak Gandalfa Szarego i Radagasta Burego - wszędzie klimatyczny (poza Gondorem offcourse) :
drzewiec tylko Rohan no i może Leśne Elfy - do zastanowenia sie ;)
5. Balrog i Sauron - Nigdy w życiu. Jeżeli to wprowadzicie, kupuje Balroga, a pojedynki będą taaakie ciekawe... :roll:
Surona rzucilem tak na ''na rybkę'' ... jakbym wiedział,że tak Was to wzburzy to bym sie nie wygłupiuał.
6. Zwiększanie limitu jednostek - sorry, ale to do mnie nie przemawia. Jak już pisałem, Głowa Morią z SALWY ściął mi łącznie 6 rangerów + 3 KoDA, a ja mu w BEZPOŚREDNIM strzale 3 goblinki (i to w ciągu wszystkich tur, czyli koło 5-6!!!)... I kto tu mówi że Gondor jest przesadzony?? 8) :D
a pewien gośc to zabił drugiemu w jednej bitwie dwadzieścia Aragornów jednym goblinem :p
sorry, ale nie przemawia do mnie wypowiedź '' jak grałem to było tak a tak, więc jest to reguła'' nastepnym razem może być inaczej.
7. Isengard na 75 jednostek?? Dla mnie OK, ale niech bedzie limit na berserkerów ;)
nie ,nie i jeszcze raz nie! limit na bersekkerów=limit na Kody, Fontanny ,Cytadeli, Morannony,khazady RG itd jedynie elfy na tym korzystają :D
ad. II. tutaj wydzieliłbym z gondoru KoDA, a z mordoru esterlingów
do czasu ukazania się nowego dodatku Easterliongowie pozostaną w Mordorze mimo stworzenia odrebnego armylistu
Trzecia sprawa, wydająca się głupią, ale może jakiś wpływ jest...
Elfy... mają tak wielkie ograniczenia, że niektóre osoby zrezygnowały z gry nimi - choćby Mads...
Uważam jednak, że mimo to nad niewielkimi znamianami trzeba pomyśleć...
Po pierwsze elfy i Moria - IMO na turniejach zdecydowanie najsłabsze...
Elfy, które zawsze słyneły z najlepszych łuczników same musza podchodzić do wroga bo zostaną rozstrzelane...
Elfy padły ofira akcji ''czysta rozpiska - czyste rece'' ponieważ gram Elfami nie chciałem dać im za dużo żeby nie pojawiły się podejrzenia o to że układam regulamin pod siebie
poza tym ten fight 6 :badgrin:
co do przegrywania pojedynków strzeleckich..
a)Lorien - światełko Galadrieli :D
b)Mirkwood -szkoda słów -jak strzelać do czegoś czego nie widać?
c)High Elfy - def 5 robi dużo - generalnie (pomijam kilka przypadków) schodzisz na 6 a przeciwnicy na 5
ten limit 40% - może i słuszny- będzie wygładał bardzo nieładnie - teraz kilka turniejów posędziuje Xioze, a ja pogram. I jak to będzie wyglądało?- Glorfindel wchodzi do gry = dopakowujemy elfy?
wolę poprzegrywac niż być oskarżonym o to,że dostosowuje regulamin do swoich potrzeb...
moria dostanie więcej jednostek bo faktycznie jest słaba - rzeczywistoć zweryfikowała plany -na papierze prezentowła się dużo lepiej niż na polu bitwy
-
No dobra, argument ekonomiczno-moralny dotyczący gondoru przemawia za jego niedzieleniem :) , natomiast co z armią lenników mordoru (zakładam że taka armia byłaby klimatyczna), w skład której wchodziliby esterlingowie oraz harad. Przy ogólnym założeniu, że mordor to orki, uruki i trolle, natomaist lennicy to źli ludzie. Acha jeszcze jeden waszki argument estetyczny połaczenie esterlingów i haradu dałoby naprawdę piękną armię :D . Dodatkowo taka armia uruchomiłaby nieistniejacy do tej pory na wojennych stołach harad.
-
lennicy mordoru = jak najbardziej
ale w mordorze Easterlingowie ciągle pozostaną - zobaczymy co przyniesie nowy dodatek :D
a co do pozytywnych skutk ów tego kroku to masz całkowitą racje
-
Michał chyba mnie uprzedził :D
Easterlingowie i Tu i Tu
-
W takim razie chyba wszystko stało się już jasne...
Może poza kwestią hobbitów :D Ja stawiam na 120-140. Jak będzie ich więcej to nawet podejść się nie będzie dało... :)
Co do Haradu to z tego co wiem dwóch graczy będzie nim grać:
-Beregond
-Vash
obaj proklamują przegiętą wersję z White Dwarf'a i chyba trzeba będzie się ich obawiać na następnych turniejach... ;)
Szczególnie, że ten drugi gra naprawdę nieźle... należy do grupy 3 honorowych "Pałer Gejmerów" :D , którzy kiedykolwiek mnie pokonali... :D
Oby tylko dość długa przerwa z lotr'em mu nie zaszkodziła... :(
-
A może dopakować „słabe” armie darmowym bohaterem ? :idea:
Wystawiasz morię – Durburz za friko
Rohan – Eomer za darmo
Isengard – Saruman za 15 pkt. :lol:
Sauron + Balrog jak najbardziej za. Każda z tych figurek jest w stanie zaatakować max. 2 figurki na turę (no Sauron może jeszcze czarować :evil: ). Generalnie nie są to zbyt wydajne figurki turniejowe, chociaż w kilku scenariuszach mogą się świetnie sprawdzać. Urozmaicą rozgrywkę, będzie lepsza zabawa. I o to chodzi BRODA, o to chodzi ...
-
Isengard – Saruman za 15 pkt.
:badgrin: :badgrin: :badgrin: :badgrin: :badgrin:
-
Isengard – Saruman za 15 pkt. :lol:
:D :D :D
-
naprawdę widać, że wiosna idzie ;)
-
Wystawiasz morię – Durburz za friko
Rohan – Eomer za darmo
Isengard – Saruman za 15 pkt.
To chyba nie jest metoda zwłaszcza że
Morii zawiele by to nie pomogło :D
Rohanowi dało za Duzo
a Isengardowi jeszcze więcej
8) ;)
Sauron + Balrog jak najbardziej za. Każda z tych figurek jest w stanie zaatakować max. 2 figurki na turę (no Sauron może jeszcze czarować ). Generalnie nie są to zbyt wydajne figurki turniejowe, chociaż w kilku scenariuszach mogą się świetnie sprawdzać. Urozmaicą rozgrywkę, będzie lepsza zabawa. I o to chodzi BRODA, o to chodzi ...
Ja i raczej ty nie wystawimy żadnego stych panów - stosunkowo łatwo grać z nimi na remis a czasem mozna się nieprzyjemnie naciąć :D ;)
A rozgrywke obaj uczynia bardzo monotonną :D
Sorki ze drugi pościk
-
Co do podzielenia Gondoru - ja byłbym za ogólną tendencją do podziału to raz i mam dwa pomysły
a) Dwie listy: Kody i Rangerzy część wspólna
b) może od przyszłego roku skoro wy się tak nastawiliście na system roczny ;)
-
A moze tak bez ograniczeń
Taka laitowa rozpiska Rohanu na Meriadoku (Hobbity teraz w modzie) :D ;)
1 Meriadoc Brandybuck - Rycerz Marchii @ 30 ptk
Broń Reczna; Zbroja; Tarcza
30 Królewska Gwardia Rohanu @ 270 ptk
Broń Reczna; Ciezka Zbroja; Tarcza
12 Królewska Gwardia Rohanu @ 120 ptk
Broń Miotana; Broń Reczna; Ciezka Zbroja; Tarcza
14 Wojownicy z Rohanu @ 112 ptk
Broń Miotana; Broń Reczna; Zbroja; Tarcza
24 Wojownicy z Rohanu @ 168 ptk
Łuk; Broń Reczna; Zbroja
:D
-
Pytanko - czy są punkty za sojusz w przypadku wystawienia Haradu wraz z jednostkami z WD i Mordoru?
Zaciekawiło mnie to... ;)
Xioze fajna rozpiska...
Z chęcią zagrałbym takim albo podobnym Rohanem na młotku... ;)
Może tylko kilku gwardzistów konno i jeźdzców z łukami, tak, aby w partyzanta się bawić... :D
-
A gdyby tak wprowadzic zamiast gre na czas gre na tury :?: Powiedzmy ze walka trwa tyle ile tur trwa dojscie do przeciwnika czyli np. jezeli dopiero w 7 turz dochodzimy do przeciwnika to gra trwa jeszcze 7 tur pozwoliłoby to ukrócic chamską gre na czas (niektórych ;) ) generałow dobra.....a pozatym sa przeciez dodatkowe punkty dla zła.... 8)
-
u nas zawsze było, poza czasowym, ograniczenie rund, tzn czasowe pozwalało na swobodne rozegranie wyznaczonej liczby rund, ale jak ktoś rozwlekał no to dopadał go zegar i koniec... choć prawdę mówiąc zdażyło się to raz i to w ostatniej rundzie.
Gracie na 700p więc ok 15 rund będzie w sam raz, wszystko zależy od scenariusza.
-
gra na ilośc rund odpada
na upatrego może praktycznie nie dośc do zwarcia - chowanie sie po rogach, po lasach
dodatkowo takie rozwiazanie jeszcze mocniej faworyzuje armie strzelające - są w stanie zadać więcj strat w poczatkowej fazie rozgrywek
dodatkowo podejrzewam ,że spora częśc bitew kończyła by sie po godzinie i 15 rundach volley'a ;)
fajnym patentem były by zegary szachowe - kto przekroczy czas na ruch traci możliwość przesuwania figurek i nie ma przeproś.
niestety niemożliwe do zrealizowani - kto jest w stanie załatwić 15-20 zegarów na turniej?
-
IMHO Na 700pkt czas 2,5godziny kożystając z podstawek rozgrywam 40 tur w tym czasie
15 tur daje tylko to że obie armie idą na siebie
Zero taktyki
Zero pułapek
Poprostu marsz i koniec
Chyba już wole obliczyć na kalkulatorze kto wygrał
IMHO 2
Isengard Lu trza na 700pkt (70jednostek) jest tak zmaxowany ze nie znam Gondoru na 60jedn który moze liczyć na coś więcej niż remis
Danie większej liczby jenostek akurat tu nic nie zmieni (no chyba że Gondorowi ;) )
-
skoro macie taki problem z graczami to napiszcie takie scenariusze, które wymuszą na obu stronach ruch i walkę :D
-
Poza "Zabij generała" i ew. God safe the queen (ale to zależy od strony) IMO takie są nasze scenariusze.....
-
zastanawiam się czy nie było by dobrym pomysłem zwiekszenie punktów za scenariusz :?: - wtedy to dopiero wszyscy by latali za artefaktem czy zajmować ćwiartki :D
-
zastanawiam się czy nie było by dobrym pomysłem zwiekszenie punktów za scenariusz :?: - wtedy to dopiero wszyscy by latali za artefaktem czy zajmować ćwiartki :D
IMHO I tak i nie
Tak bo by pewnie latali ;)
Nie bo zło bylo by wstanie grając na czas uzyskać przewage w każdej ćwiartce ( Siedzi w lesie i Volleyuje wychodzi w ostanich turach i zajmuje ćwiarteczki ) ma zamiast małego zwycięstwa Duze :D
PS
Michał jak możesz daj najnowszą sytuacje w Lidze W. Tzn
Jaka armia jakiego gracza ma ile punktów za bitwy i w ile tych bitew stoczyła :D
Moze ten biedny Gondor nie jest taki przegięty ;)
-
gra na ilośc rund odpada
na upatrego może praktycznie nie dośc do zwarcia - chowanie sie po rogach, po lasach
dodatkowo takie rozwiazanie jeszcze mocniej faworyzuje armie strzelające - są w stanie zadać więcj strat w poczatkowej fazie rozgrywek
dodatkowo podejrzewam ,że spora częśc bitew kończyła by sie po godzinie i 15 rundach volley'a ;)
fajnym patentem były by zegary szachowe - kto przekroczy czas na ruch traci możliwość przesuwania figurek i nie ma przeproś.
niestety niemożliwe do zrealizowani - kto jest w stanie załatwić 15-20 zegarów na turniej?
Hmm pomysl z zegarami jest dobry mozna by przeciez zamiast zegarów szachowych zorganizować stopery czy jakies inne elektronicze zegarki obaj przeciwnicy pilnowali by sie wtedy nawzajem....
-
To jest jeden scenariusz, generalnie zazwyczaj zwiększenie pkt za scenariusz owocuje ciekawsza grą, i np. przeniesienie + 100 pkt za 75% właśnie do pkt za zrealizowanie scenariusza
-
gra na ilośc rund odpada
na upatrego może praktycznie nie dośc do zwarcia - chowanie sie po rogach, po lasach
dodatkowo takie rozwiazanie jeszcze mocniej faworyzuje armie strzelające - są w stanie zadać więcj strat w poczatkowej fazie rozgrywek
dodatkowo podejrzewam ,że spora częśc bitew kończyła by sie po godzinie i 15 rundach volley'a ;)
fajnym patentem były by zegary szachowe - kto przekroczy czas na ruch traci możliwość przesuwania figurek i nie ma przeproś.
niestety niemożliwe do zrealizowani - kto jest w stanie załatwić 15-20 zegarów na turniej?
Hmm pomysl z zegarami jest dobry mozna by przeciez zamiast zegarów szachowych zorganizować stopery czy jakies inne elektronicze zegarki obaj przeciwnicy pilnowali by sie wtedy nawzajem....
ja w LOTra nie gram ale kiedys mieslismy podobne pomysly i okazalo sie ze znacznie taniej i prosciej jest przygotowac przed gra odpowiednia kartke i zapisac np godzine zaczecia gry i potem czas zakonczenia poszczegolnych tur wkoncu prawie wszyscy maja zegarki :)
-
To jest jeden scenariusz, generalnie zazwyczaj zwiększenie pkt za scenariusz owocuje ciekawsza grą, i np. przeniesienie + 100 pkt za 75% właśnie do pkt za zrealizowanie scenariusza
Zgadza się, this is good idea :idea:
To jest jeden z elementów który może uczynić grę ciekawszą. Zresztą LOTR jest tak pomyślany, żeby właśnie grać scenariusze a nie wybijać się.
Niestety większość gier w których uczestniczę to "jatki" a to zaczyna być nudne, a w przypadku pojednynku z Gondorem lub Mirkwood Elfami stresujące. ;)
-
No Mam Trochę statystyki :D
Klasyfikacja Generalska Czyli Gołe punkty za Bitwy pierwsze 9 miejsc na 39 klasyfikowanych czyli Tzw Grupa Handicapowa A
Isengard – Lu trz (1 Turniej)
Gondor -mój ( 2 Turnieje )
Gondor – Mads (1 Turniej )
Gondor – Potworek (1 Turniej )
Mordor – Darulus (2 Turnieje )
Isengard – Drow MaX
Isengard – Mfrancis
Pelenor Good – HeavenBrinder
Five Armii –RaLpHi
Jak widzimy w pierwszej Dziesiątce Mamy
3 Gondory
3 Isengardy
1 Mordor
2 Sojusze
Co z tego Wynika
Ano Brak !
Morii
Angmaru
Haradu
Rohanu
Moje wnioski :D Należy WZMOCNIĆ
Morie
Angmar
Rohan
Harad - Sam się wzmocni jak ktoś wpadnie by skożystać z jednostek z :D WD :D
Można Też wzmocnić Mordor (ale nie w takim stopniu jak np.Morie )
Nie Należy wzmacniać
:D Gondoru
Isengardu
-
No Mam Trochę statystyki :D
statystyka kłamie ;)
Isengard – Mfrancis
Gondor a nie Isengard!!!
Pelenor Good – HeavenBrinder
Pellenor tylko na jednym turnieju a na drugim Gondor
zresztą Pellenor Tomka był w 90% na Gondorze
Jak widzimy w pierwszej Dziesiątce Mamy
3 Gondory
4.5 :D
3 Isengardy
2
Ano Brak !
Morii
moria gra aż dwóch zawodników... i radzą sobie całkiem nieźle
Angmaru
jeden zawodnik :p
Haradu
brak zawodników = niby jak miał się znaleźć w pierwszej grupie????
Rohanu
2-3 zawodników - a Pablo radzi sobie coraz lepiej :D
Gondorów jest ok 10
Isengardów kilkanaście
jak inne armie miały by taką reprezentacje też by coś się z nich wybiło do pierwszej grupy
problem w tym, że stawiasz teze:
armii nie ma w grupie A = armia jest słaba
ja postawiłbym sprawe inaczej :
armia jest mało popularna (brak super jednostek, mały ich wybór) =gra mało graczy = mniejsza szansa na dobrego gracza
przypadkiem dochodzimy do tego samego wyniku ;)
trzeba te armie wzmocnić co by ludzi zachecić do grania nimi
Moje wnioski :D Należy WZMOCNIĆ
Morie
przecież już zaproponowałem zwiekszenie limitu i zgodzilimy sie w tej kwesti :?:
Angmar
dostanie białe wargi, ruffiansów/dunlandczyków =ludzie z Karn Dum
może limit 75
Rohan
zgadzam się, ale wiesz na co nie;)
Harad - Sam się wzmocni jak ktoś wpadnie by skożystać z jednostek z :D WD :D
Beregond już wpadł :D
Można Też wzmocnić Mordor (ale nie w takim stopniu jak np.Morie )
jasne
Nie Należy wzmacniać
:D Gondoru
Amen :D
-
Mój Błąd z Mfrancis :oops:
Cytat:
Nie Należy wzmacniać
Gondoru
Amen
I Isengardu
Amen