gildia.pl
Gildia Gier Bitewnych (www.bitewniaki.gildia.pl) => WFB => Kwestia zasad - WFB => Wątek zaczęty przez: Shino w Listopad 08, 2006, 06:10:53 pm
-
i) Nie wolno rozstawiać rydwanów i podobnych im jednostek na terenach nie przekraczalnych lub zadających im obrażenia w wyniku ruchu.
czy to jest kopiuj wklej? bo teraz w sumie rydwany moga przejezdzac przez takowe jednak dostaja hity
bo jeziorka i murki/plty jak rozumime maja pozostac takie jak byly w 6...
-
Szarże jednostek z frenzy: oddział będący celem wymuszonej przez frenzy szarży może (po stwierdzeniu, że szarża jest faktycznie wymuszona, a zatem po zmierzeniu dystansu) zadeklarować flee.
A co ze Stand&Shoot?
-
co rozumiecie przez "szereg walczący" przy higher ground?
czy jest to drugi szereg także w przypadku stacjonarnych włuczników lub czwarty w przypadku pikinierów?
-
co rozumiecie przez "szereg walczący" przy higher ground?
czy jest to drugi szereg także w przypadku stacjonarnych włuczników lub czwarty w przypadku pikinierów?
Wg mnie tylko ten z przodu, ten pierwszy.
-
b) To, czy oddział znajduje się w bocznej/tylnej/przedniej strefie innego regimentu można mierzyć tylko po deklaracji szarży.
a co z zapisem w rulebooku p.20 "whether a charger is in the front, flank or rear of its intended target is determined before charges are declarated"?
f) Jeśli jednostka z zasadą tunneling lub analogiczną (np. Tomb scorpion, tunneling team) wykopuje się pod regimentem, który został tak szczelnie obstawiony innymi regimentami, że wykopującej się jednostki nie ma fizycznie jak dostawić do walki wręcz - jednostki blokujące są przestawiane tak, aby wykopująca się jednostka mogła się zmieścić.
ten pomysl jest delikatnie mowiac wyjatkowo nietrafiony
a) Kowadło można okopywać jak każdą maszynę wojenną
jak mozna okopc kowadlo?
Q: Czy bohater dołączony do maszyny wojennej może strzelać do innego celu niż maszyna
A - Nie
rulebook p.85 "characters are free to fire their own missle weapon at a different target from the one that the machine is being fired at"
-
No i jeszcze co do tych monsterowych characterów to wiem, że chodzi o Slanna, ale można było po prostu dopisać to jako uściślenie do lizaków, a Tyrantów itp. Potraktować jako infantry na 40mm podstawkach. Bo teraz to wychodzi, że można sobie np Shaggotha do oddziału schować, a nie jestem pewien czy taki był zamysł twórców.
-
f) Jeśli jednostka z zasadą tunneling lub analogiczną (np. Tomb scorpion, tunneling team) wykopuje się pod regimentem, który został tak szczelnie obstawiony innymi regimentami, że wykopującej się jednostki nie ma fizycznie jak dostawić do walki wręcz - jednostki blokujące są przestawiane tak, aby wykopująca się jednostka mogła się zmieścić.
ten pomysl jest delikatnie mowiac wyjatkowo nietrafiony
delikatnie mowiac to jest on zgodny z zasadmi :roll: :roll: ;)
-
zgodnie z jakimi zasadami bo zadnych nie widze?
to jest bardzo neibezpieczny precedens
nie masz sie jak dostawic nie dostawiasz sie
-
zgodnie z zasadami tunnelingow... wystarczy zajrzec do armybooka...
-
Ja tez mam pytanie, dlaczego bretonskie bronie magiczne sa traktowane zgodnie z ich nazwami a WElfickie nie ?
-
wystarczy spojrzec do rulebooka - nie moza przesuwac sobie jednostek wroga tak aby na ich miejsce umiescic swoj oddzial
-
Mnie ciekawi skoro magiczne bronie sa traktowane jak ich nie magiczne odpowiedniki to czy bretonski bsb moze miec wyrmlance ?
-
c) Przerzuty na bohaterach znajdujących się w oddziale działają wyłącznie na te czynności, które bohater wykonuje samodzielnie; nie można ich więc wykorzystywać przy okazji break testów całego oddziału, głupoty oddziału itp.
tyczy sie to rowniez warpstone charma?
b) Aby ustalić, w której strefie oddziału znajduje się przeciwnik wykonujący overrun, przesuwamy oddział idealnie po prostej - w punkcie, w którym się zetknie, wykonujemy align; nie mierzymy w tym wypadku stref jak przy zwykłej szarży.
to jest bardzo dobre uscislenie, w bydzi na challengerze juz widzialem sie problem pojawial czy mozna sie dowhelowywac itp
a) Sztuczka z minersami: oddział 20 minersów wchodzi na stół w linii, robi reform i szarżuje z kowadła.
zmiencie to :) przeciez oddzial po wejsciu z pogoni, czytaj tak jak wchdoza minerzy jest traktowany jak poruszony, wiec nie moze robic reforma :) trik polega na dodawaniu rzedow !!
-
Dzięki za komentarze, faktycznie ostało się jeszcze kilka badziewi z poprzednie ed. - zostaną poprawione. Kwestia wykopywaczek jest zgodna z zasadmi i stoi i nie jest to żaden niebezpieczny precedens, bo sam RB pozwala na lekkie przemieszczanie unitów przy dostawianiu szarżujących tak, aby szarża, która "dotknie" wroga była możliwa.
-
tak ale co sie stanei np. w przypadku gdy przesuniesz oddzial tak ze teraz dostanie szarze z boku a nie od przodu? - to akurat nie jest ciekawe
przegladam army booki skavenow i tomb kingowi nigdzie nie widze zapisu o przesuwaniu oddzialow przeciwnika
-
a) Kowadło można okopywać jak każdą maszynę wojenną
jak mozna okopc kowadlo?
Jak masz magistra inzyniera to mozesz sobie okopac jedna ze swoich maszynek, w tym kowadlo.
Z reszta rzeczy ktore wymieniles sie zgadzam.
b) Aby ustalić, w której strefie oddziału znajduje się przeciwnik wykonujący overrun, przesuwamy oddział idealnie po prostej - w punkcie, w którym się zetknie, wykonujemy align; nie mierzymy w tym wypadku stref jak przy zwykłej szarży.
to jest bardzo dobre uscislenie, w bydzi na challengerze juz widzialem sie problem pojawial czy mozna sie dowhelowywac itp
No nie wiem czy takie dobre, bo jest niezgodne z RB (strona 45):
"This means that it is normally necessary to wheel in order to maximise the number of combatants."
A tak czesto bedzie clipping :p
-
Ja Was proszę...
Zwracajcie nam uwag na ewidentne babole mające są geneże w 6 edycji (jak sprawdzanie stref szarży) a nie na rzecdzy, które były od miesiąca na wszelki możliwy sposób dyskutowane (tunnelingi).
-
czemu nie ma nic o HE?? ;)
ja ciagle nie wiem jaka jest oficjalna interpretacja zasad Stadart of Balance..
choc podejrzewam ze daje teraz tylko Immune to Psychology..czyli prawie nic za te pkt :)
-
Dokładnie tak. Jest to dosyć jasne. Próba wymuszenia innej interpretacji to po prostu naginanie zasad.
Też mi się nie podoba, bo sam gram HE, ale co zrobić?
-
Dokładnie tak. Jest to dosyć jasne. Próba wymuszenia innej interpretacji to po prostu naginanie zasad.
Też mi się nie podoba, bo sam gram HE, ale co zrobić?
dzieki..
mozemy czekac jedynie na nowy RB
-
Pytanie dyskutowane w tym temacie (http://forum.gildia.pl/viewtopic.php?t=21911), niestety bez żadnych konstruktywnych wniosków.
Zatem ja, proch marny (co czasem gra Eshinem), zwracam się do wysokiej LS z prośbą o rozstrzygnięcie w sprawie:
Jakie zasady stosować w sytuacji "wteleportowania" kogoś z Eshinu na wrogi model/jednostkę.
Z góry dziękuję, pozdrawiam
Krzysiek
-
co rozumiecie przez "szereg walczący" przy higher ground?
czy jest to drugi szereg także w przypadku stacjonarnych włuczników lub czwarty w przypadku pikinierów?
Wg mnie tylko ten z przodu, ten pierwszy.
a jakieś poparcie dlaczego?
jeżeli walcza pikinierzy "do przodu", to walczą powiedzmy 4 szeregi, dlaczego więc tych szeregów nie traktowac jako szeregu walczacego, a tylko ten pierwszy?
-
a jakieś poparcie dlaczego?
rulebook... :roll:
-
Mam pytanie jak uzasadniacie to ze obługa pozostawia maszyny zeby gonic wroga na którego ma hate?
Nie chce sie wykłócac tylko poznac wasze argumenty
-
Mam pytanie jak uzasadniacie to ze obługa pozostawia maszyny zeby gonic wroga na którego ma hate?
Nie chce sie wykłócac tylko poznac wasze argumenty
http://forum.gildia.pl/viewtopic.php?t=21735
-
Mam pytanie jak uzasadniacie to ze obługa pozostawia maszyny zeby gonic wroga na którego ma hate?
Nie chce sie wykłócac tylko poznac wasze argumenty
strona 86 malego polskiego podrecznika.. ostatnie zdanie nad akapitem opuszzone machiny
-
a jakieś poparcie dlaczego?
rulebook... :roll:
a precyzyjniej? bo nie znalazłem nigdzie definicji "fighting rank"...
-
bo definicji takowewgo nie ma... jednak jedyne co mozna zobaczyc jest w czesci walka w szeregach. Spear na piechocie daje mozliwosc wykonania ataku gdy model sie nie rszal i stoi za modelem zaangazowanym w walke (+ nie dziala na boki). Ostatnia czesc sprawia, ze ten drugi model mimo, ze moze wykonac swoje ataki w walke zaangazowany nie jest (przynajmniej ja to tak interpretuje)
-
bo definicji takowewgo nie ma... jednak jedyne co mozna zobaczyc jest w czesci walka w szeregach. Spear na piechocie daje mozliwosc wykonania ataku gdy model sie nie rszal i stoi za modelem zaangazowanym w walke (+ nie dziala na boki).
czyli bonusu za higher ground nie ma jeżeli jednostka na wzniesieniu jest zaszarżowana z boku? bo wtedy też walczą tylko po jednym modelu z każdego szeregu?
no i nie wiem czy to, czy ktoś się ruszał czy nie ma mieć wpływ na bonus do CR. Po prostu wykorzystuje się go wedle aktualnie przeprowadzonej walki.
Bo przecież jak ładnie to opisano, ci wyżej mają łatwiej, czyli ci z 2 szeregu łatwiej mają.
Ostatnia czesc sprawia, ze ten drugi model mimo, ze moze wykonac swoje ataki w walke zaangazowany nie jest (przynajmniej ja to tak interpretuje)
a ja bym to właśnie interpretował inaczej, bo skoro fighting rank, to ten rank, z którego modele walczą. u high elfów będą to 2 szeregi w szarzy, 3 jeżeli przyjmują szarżę, u pikinierów wolę nie mówić kto walczy :-)
no i jak można zaatakować nie będąc zaangażowanym w walkę :-)
-
zgodnie z zasadami tunnelingow... wystarczy zajrzec do armybooka...
Zasady tunelingów NIC nie mówią o przesuwaniu oddziałów wroga.
Uściślenie NIE JEST zgodne z zasadami.
Rzecz w tym, że też NIE JEST NIEzgodne :?
-
@grzech76
Sprawiasz niepotrzebne problemy ;) , a i tak nikogo nieprzekonasz . Fighting rank to taki, w który może cie klepnąć wróg i z którego ty możesz klepnąć. Można bić bezpośrednio po 2 szeregu ? :)
-
@grzech76
Sprawiasz niepotrzebne problemy ;) , a i tak nikogo nieprzekonasz . Fighting rank to taki, w który może cie klepnąć wróg i z którego ty możesz klepnąć. Można bić bezpośrednio po 2 szeregu ? :)
ja chcę tylko, żeby się to znalazło w uściśleniach, skoro już jest stwierdzenie "fighting rank", to niech będzie wiadomo co to jest.
a to, że ktoś może bić tylko po pierwszym szergu, to nie jest jakieś tam specjalne wytłumaczenie :-P
ale niewazne. olejmy to zatem.
-
Gdybyśmyu mieli dopisywać wszysctko, co dla jakiegokoliek gracza jest niejasne, uściślenia miałyby koło 50 stron. I tak juz są zbyt rozwlekłe.
Generalnie staramy się nie pisać rzeczy oczywistych.
-
własnie to nie jest takie oczywiste w przypadku włuczni i pik, dlatego zapytałem.