Gildia Komiksu (www.komiks.gildia.pl) => Komiks - tematy ogólne => Komiksowa TOP Lista => Wątek zaczęty przez: fragsel w Grudzień 31, 2015, 10:21:32 am
Tytuł: Komiksowa Top Lista - Rok 2015
Wiadomość wysłana przez: fragsel w Grudzień 31, 2015, 10:21:32 am
WYNIKI!!!!!
1. Pasażerowie wiatru 301
2. Kroniki dyplomatyczne 172
3. Ballada o Halo Jones 157
4. Równonoce 132
5. Zrozumieć komiks 127
6. Locke & Key 122
7. Valerian 109
8. Nowa granica 107
9. Dawid Boring 104
10. Blueberry 103
11. Polina 86
12. Incal 75
13. Stwórca 66
14. Lazarus 65
15. Batman. Rok pierwszy 61
16. Cyrrus. Mil 56
Saga 56
18. Parker 52
19. Kryzys tożsamości 49
20. Sokrates. Półpies 48
21. Coutoo 46
22. Magia & Miecz 42
23. Batman. Mroczne odbicie 41
Czary Zjary 41
25. Batman. Ziemia Jeden 39
Bouncer. Do piekła i z powrotem 39
Jeremiah 39
28. Fistaszki zebrane 38
29. Thunderbolts: Wiara w Potwory 37
30. Wieże Bois-Maury #10: Olivier 36
31. Amerykański Wampir 34
Baśnie 34
33. Dżihad 33
34. Sprawiedliwość 32
Aspirine 32
36. Ralph Azham 31
37. Bois-Maury 30
38. Fatale 29
39. Bruce J. Hawker 28
40. Przebudzenie 26
Sandman 26
42. Ekspedycja. Bogowie z kosmosu 25
Krzesło w piekle 25
Lucyfer #11: Kompleta 25
New Avengers. Wszystko umiera 25
Wielka ucieczka z ogródków działkowych 25
47. Black Science 24
48. Batman. Azyl Arkham 22
Kot Rabina 22
Oczy kota 22
51. Undertaker #01: Pożeracz złota 20
52. Bękarty z Południa 19
Daredevil: Żółty 19
54. Fantastyczna Czwórka: Nadejście Galactusa 18
Lobo. Portret bękarta 18
56. Final Incal 17
Życie i śmierć Kapitana Marvela 17
58. Początki Marvela: Lata Sześćdziesiąte 16
Wonder Woman 16
Wróć do mnie, jeszcze raz 16
61. Chew 15
Tomie 15
Żywe trupy 15
64. Kot #1: Żona dyplomaty 14
Stickleback: Chwała Anglii 14
Superior Spider-Man 14
67. Bóg we własnej osobie 13
Doktor Strange: Bezimienna Kraina Poza Czasem 13
Jaskinia wspomnień 13
Juan Solo 13
Sanktuarium 13
Wieczne zło 13
73. Castaka 12
Batman. Narodziny demona 12
Lux in tenebris #02: Wilcza gontyna 12
Muminki 12
Priap 12
Superman. Czerwony Syn 12
Yorgi 12
80. W poszukiwaniu Ptaka Czasu 11
81. Avengers: Na zawsze 10
Dzień targowy 10
Green Blood 10
Kapitan Ameryka i Falcon: Tajne Imperium 10
Księga Pana Nadziei 10
Monster 10
Nick Fury: Agent S.H.I.E.L.D 10
Ołtsajders 10
Pieśń Apolla 10
Pięć centymetrów na sekundę 10
91. Thorgal 9
92. Anioł przeznaczenia 8
Avengers. Narodziny Ultrona 8
Bler #5: Człowiek ze światła 8
HA HA HA-GA 8
Persepolis 8
Robaczki 8
Shazam! 8
Uncanny X-Men: Druga Geneza 8
100. Gilles McCabe 7
Koziorożec 7
Kwintesencja 7
104. All Star Western 6
Dylan Dog #14: Golkonda! Piąta pora roku 6
Hiroki Endo - krótkie historie 6
Orły Rzymu 6
Storm #1: Świat na dnie. Ostatni zwycięzca 6
109. Battling Boy 5
Berserk 5
Bez przebaczenia 5
Elryk #2: Zwiastun burzy 5
Kolor powietrza 5
Michał i Bartek. Bardzo źli policjanci 5
Orient Men: Śmieszy, tumani, przestrasza 5
Sugar. Koci żywot 5
Tysiąc sztormów 5
Wolverine i X-Meni #01: Cyrk przybył do miasta 5
X-Men: Rozłam 5
120. 47 roninów 4
Armada #17: Chłód 4
Lady S 4
Legendy Mrocznego Rycerza 4
Lucky Luke 4
Sunstone 4
Merlin 4
Superman. Wyzwolony 4
128. All New X-Men 3
Gigantyczna broda, która była złem 3
Kapitan Żbik 3
Rodryk 3
Sam Zabel i magiczne pióro 3
133. Hellboy w Piekle #01: Zstąpienie 2
Louve 2
Oblężenie 2
Przybysz 2
Renata 2
R.I.P. 1984-2005 2
Trójca. Superman, Batman, Wonder Woman 2
X-Men: Zmierzch mutantów 2
Yans 2
142. Amerykańska Liga Sprawiedliwości 1
Atak tytanów 1
Batman: Mroczny Rycerz #02: Spirala przemocy 1
Doktor Strange: Przysięga 1
Durango 1
Elemelementarz 1
Guardians of the Galaxy. Strażnicy Galaktyki 1
Konkwistador 1
Luthor 1
Sex 1
Sklepik z robotami 1
Toshiro 1
Vreckless Vrestlers 1
XIII 1
Liczba głosujących: 70
====================================
Rozpoczynamy plebiscyt na najlepszy komiks 2015 roku.
Głosowanie trwa do 15 lutego 2016 (do godziny 23 : 59 : 59)
Zasady:
1. Głosujemy podając w postach listę, składającą się z maksymalnie 10 pozycji. W przypadku gdy lista składa się z większej ilości albumów punkty przyznam pierwszym 10 pozycjom z listy, resztę potraktuję jedynie jako ciekawostkę.
2. W przypadku gdyby lista zawierała komiks nie spełniający warunków regulaminu
a) głosujący może zostać poproszony o wyedytowanie i uzupełnienie listy (ale tylko w przypadku, gdy wykrycie błędu i edycja nastąpią przed datą zakończenia plebiscytu)
b) komiks zostanie pominięty a punkty rozdysponowane według punktacji dla listy skróconej (w przypadku gdy wykrycie niezgodności nastąpi po zakończeniu plebiscytu)
3. Edycja wpisu przez autora po zakończeniu plebiscytu skutkuje uznaniem głosu za nieważny.
4. Głosujemy na dowolny komiks (rodzimy lub z importu) wydany w Polsce w 2015 roku.
5. Głosujemy na:
a) konkretne albumy/zeszyty/tomy jeśli stanowią one zamknięte utwory lub są częścią Kolekcji (nie serii)
b) serie, jeśli kolejne albumy/tomy/zeszyty stanowią fragment większej całości; w sytuacji, gdy oddano głos na jeden z albumów serii zostanie on policzony jako głos oddany na serię właśnie;
Poprzednie edycje pokazują wyraźnie, że pojęcie serii jest pojęciem wieloznacznym, ale pod uwagę przy rozróżnianiu należy brać takie czynniki jak: autorstwo, ilość części, logiczne następstwo zdarzeń lub też fakt, czy kilka różnych albumów można by połączyć logicznie w jeden integral. Ufam w tym względzie roztropności głosujących, choć zastrzegam sobie możliwość podejmowania otwartej dyskusji na temat słuszności podjętych przez nich decyzji klasyfikacyjnych.
6. Nie wolno głosować na fragment lub kilka fragmentów jednego albumu (np. antologii). W takiej sytuacji oddany głos policzony zostanie na korzyść całego albumu a w przypadku umieszczenia na liście kilku fragmentów tego samego albumu punkty przyznam jedynie raz, za najwyższą pozycje na liście.
7. Można głosować na wznowienia (o ile wydane zostały w 2015 roku)
Punktacja:
- w przypadku podania 10 pozycji:
Miejsce 1. - 10 punktów. Miejsce 2. - 9 punktów. Miejsce 3. - 8 punktów. Miejsce 4. - 7 punktów. Miejsce 5. - 6 punktów. Miejsce 6. - 5 punktów. Miejsce 7. - 4 punkty. Miejsce 8. - 3 punkty. Miejsce 9. - 2 punkty. Miejsce 10. -1 punkt.
- w przypadku podania 9 pozycji: Miejsce 1. - 10 punktów. Miejsce 2. - 9 punktów. Miejsce 3. - 8 punktów. Miejsce 4. - 7 punktów. Miejsce 5. - 6 punktów. Miejsce 6. - 5 punktów. Miejsce 7. - 4 punkty. Miejsce 8. - 3 punkty. Miejsce 9. - 2 punkty. - w przypadku podania 8 pozycji: Miejsce 1. - 10 punktów. Miejsce 2. - 9 punktów. Miejsce 3. - 8 punktów. Miejsce 4. - 7 punktów. Miejsce 5. - 6 punktów. Miejsce 6. - 5 punktów. Miejsce 7. - 4 punkty. Miejsce 8. - 3 punkty.
- w przypadku podania 7 pozycji: Miejsce 1. - 10 punktów. Miejsce 2. - 9 punktów. Miejsce 3. - 8 punktów. Miejsce 4. - 7 punktów. Miejsce 5. - 6 punktów. Miejsce 6. - 5 punktów. Miejsce 7. - 4 punkty.
- w przypadku podania 6 pozycji: Miejsce 1. - 10 punktów. Miejsce 2. - 9 punktów. Miejsce 3. - 8 punktów. Miejsce 4. - 7 punkty. Miejsce 5. - 6 punkty. Miejsce 6. - 5 punkt.
- w przypadku podania 5 pozycji: Miejsce 1. - 10 punktów. Miejsce 2. - 9 punktów. Miejsce 3. - 8 punktów. Miejsce 4. - 7 punkty. Miejsce 5. - 6 punkty.
- w przypadku podania 4 pozycji: Miejsce 1. - 10 punktów. Miejsce 2. - 9 punktów. Miejsce 3. - 8 punkty. Miejsce 4. - 7 punkt.
- w przypadku podania 3 pozycji: Miejsce 1. - 10 punktów. Miejsce 2. - 9 punktów. Miejsce 3. - 8 punkt.
- w przypadku podania 2 pozycji: Miejsce 1. - 10 punktów. Miejsce 2. - 9 punktów.
- w przypadku podania 1 pozycji: Miejsce 1. - 10 punktów.
Istnieje również możliwość by w przypadku podania listy składającej się z mniej niż 10 pozycji głosujący sam przyporządkował punkty za poszczególne komiksy. Przyznaje wtedy od 1 do 10 pkt., przy czym ilości punktów nie mogą się powtarzać.
Niestety nie jestem w stanie zapewnić listy wydanych w tym roku komiksów. Pomocna w tym zakresie okazać się może jednak gildia komiksu (np. http://www.komiks.gildia.pl/nowosci/2015 (http://www.komiks.gildia.pl/nowosci/2015)) lub aleja komiksu (np. http://www.alejakomiksu.com/archiwum_komiksow/2015/ (http://www.alejakomiksu.com/archiwum_komiksow/2015/)) chociaż nie gwarantuję, że którakolwiek z tych list jest kompletna czy też że wskazane na nich komiksy naprawdę się ukazały. No, ale jeśli jakiś komiks wam się podobał to na pewno o nim nie zapomnicie...
Zaczynamy...
Tytuł: Odp: Komiksowa Top Lista - Rok 2015
Wiadomość wysłana przez: Gr8responsibility w Grudzień 31, 2015, 12:14:03 pm
1. WKKM - Życie i Śmierć Kapitana Marvela - 10 pkt
4. WKKM - Początki Marvela: Lata Sześćdziesiąte - 7 pkt
5. WKKM - Thunderbolts: Wiara w potwory - 6 pkt
6. WKKM - Doktor Strange: Bezimienna Kraina Poza Czasem - 5 pkt
7. WKKM - Kapitan Ameryka i Falcon: Tajne Imperium - 4 pkt
8. WKKM - Nick Fury: Agent SHIELD - 3 pkt
9. WKKM - Oblężenie - 2 pkt
10. WKKM - Doktor Strange: Przysięga - 1 pkt
Poprawione
Tytuł: Odp: Komiksowa Top Lista - Rok 2015
Wiadomość wysłana przez: Death w Grudzień 31, 2015, 01:25:43 pm
Jeśli muszę zagłosować na konkretny tom, to podałem go w nawiasie.
1. Pasażerowie wiatru (integral 2, bo wszyscy zagłosują na 1 Albo nie, jednak głosuję na 1, bo jak wygra jakieś superhero, to tego nie przeżyję. :biggrin: ) 2. Wilcza gontyna 3. Wieże Bois-Maury (10 - Olivier) 4. Bois-Maury (3 - Dulle Griet) 5. Blueberry (integral 5) 6. Ballada o Halo Jones 7. Jeremiah (4 - Oczy płonące żelazem) 8. Locke & Key (2 - Łamigłówki) 9. Valerian (integral 2) 10. Ralph Azham (6 - Wróg mojego wroga)
Nie chciało mi się głosować na smuty typu Równonoce, choć to absolutnie fantastyczny komiks. Postawiłem na rozrywkę na najwyższym poziomie. Największe zaskoczenie to Wilcza gontyna, oraz Ballada o Halo Jones. Nie spodziewałem się takich niesamowitych historii. Aha, no i Dulle Griet. Bo kto by pomyślał, że syn Hermanna napisze coś tak wspaniałego...
Tytuł: Odp: Komiksowa Top Lista - Rok 2015
Wiadomość wysłana przez: JanT w Grudzień 31, 2015, 01:42:52 pm
01.Lazarus 02.Locke & Key 03.Saga 04.Valerian 05.Baśnie 06.Fatale 07.Amerykański Wampir 08.WKKM - Thunderbolts: Wiara w potwory 09.Superman - Czerwony Syn 10.Ballada o Halo Jones
Poza punktacją:
Parker Nowa Granica Jeremiah Lobo - Portret bękarta Wonder Woman Pasażerowie Wiatru Chew Sprawiedliwość Sex Koziorożec
PS.Nie róbmy "Słabej Listy" w tym roku :smile:
Tytuł: Odp: Komiksowa Top Lista - Rok 2015
Wiadomość wysłana przez: kuba g w Grudzień 31, 2015, 01:49:37 pm
1. Ballada o Halo Jones (Studio Lain) 2. Lazarus (Taurus) - naginam trochę bo polskiej edycji nie kupuję 3. Bękarty z południa (Mucha) - jak z Lazarusem, trochę naginam 4. Yorgi (Kultura Gniewu) 5. Incal (Scream Comics) 6. Nick Fury Agent SHIELD (WKKM) 7. Stickleback (Studio Lain) - bo dobra pulpa zawsze dobra 8. Blueberry (Egmont) 9. Jeremiah (Elemental) 10. Vreckless Vrestlers (Kultura gniewu) - z czystą premedytacją drugi rok z rzędu ten sam komiks
Fajnie, że cholernie ciężko wybrać ten top. Też nie wrzucam kilku komiksów, które uważam za wybitne tylko dlatego, że czasem jednak trzeba postawić czystą rozrywkę, o którą moim zdaniem dziś trudno nad wybitnymi "doznaniami", heh.
Choć pewnie za chwilę włączy mi się opcja, że wybrałem coś nie tak...
Tytuł: Odp: Komiksowa Top Lista - Rok 2015
Wiadomość wysłana przez: absolutnie w Grudzień 31, 2015, 01:59:07 pm
1. Nowa granica 2. Zrozumieć komiks 3. Wróć do mnie jeszcze raz 4. Bóg we własnej osobie 5. Sokrates półpies 6. Równonoce 7. Pasażerowie wiatru 8. Lazarus - 1 9. Polina 10. Dzień targowy
Bo to najlepsze komiksy, jakie się u nas w mijającym roku ukazały. Z trochę bolącym sercem zrezygnowałem z głosowania na rzeczy, których pierwsze tomy ukazały się rok wcześniej: Parker, Saga, Locke & Key, ale i tak mogłem oddać głos tylko na 10 komiksow.
Tytuł: Odp: Komiksowa Top Lista - Rok 2015
Wiadomość wysłana przez: rzem w Grudzień 31, 2015, 02:11:35 pm
1. Pasażerowie wiatru 2. Ballada o Halo Jones 3. Wieże Bois- Maury tom 10 4. Black Science 1 5. 5 cm. na sekundę 6. Valerian 2 7. Castaka 8. Przebudzenie (The Wake) 9. Battling Boy 10.Luthor
Tytuł: Odp: Komiksowa Top Lista - Rok 2015
Wiadomość wysłana przez: Epekeina w Grudzień 31, 2015, 02:24:12 pm
Dużo komiksów, które pewnie miałyby szansę znaleźć się na liście mnie ominęło (Pasażerowie wiatru, Daniel Clowes, Wielka ucieczka z ogródków działkowych). Tym niemniej:
1. Incal 2. Równonoce 2. Czary Zjary 4. Bois-Maury - Dulle Griet 5. Wieże Bois Maury - Oliwier 6. Final Incal 7. Blueberry 4. 8. Nowa granica 9. Zrozumieć komiks 10. Batman - Mroczne odbicie
Tytuł: Odp: Komiksowa Top Lista - Rok 2015
Wiadomość wysłana przez: Kratoss w Grudzień 31, 2015, 03:05:19 pm
Nie przeczytałem jeszcze "Krwi tchórzy" i "Żywych trupów" więc lista może jeszcze ulec zmianie. Osiem komiksów z Europy (w tym cztery Andreasa), dwa ze Stanów (wyłącznie McClouda).
Jak widać dla mnie to był rok Andreasa. W ogólnym rozrachunku kupiłem i przeczytałem ponad 50 komiksów czyli nieco mniej niż w 2014 r. ale z drugiej strony nieco więcej niż w 2013 r.
To był dobry rok. Mam nadzieję, że nadchodzący będzie równie udany.
Edit:
W rozbiciu na wydawnictwa Egmont wprowadził do mojego top 10 trzy komiksy, Sideca i Kultura Gniewu po dwa, BUM Projekt, Wydawnictwo Komiksowe i Znakomite po jednym. Gdyby więc był plebiscyt na wydawnictwo roku oddałbym głos na Egmont Polska.
Tytuł: Odp: Komiksowa Top Lista - Rok 2015
Wiadomość wysłana przez: Mati29 w Styczeń 01, 2016, 06:53:37 am
1. Równonoce 2. Nowa Granica 3. Batman Rok Pierwszy 4. Amerykański Wampir 5. Ballada o Halo Jones 6. Locke&Key 7. Bękarty z Południa 8. Lazarus 9. Wonder Woman 10. Lobo - Portret Bękarta
Aspiryne, Nick Fury i Stwórca wciąż czekają na przeczytanie :)
Tytuł: Odp: Komiksowa Top Lista - Rok 2015
Wiadomość wysłana przez: Gmork w Styczeń 01, 2016, 09:22:58 am
PS- Nejlepší komiks roku 2015 v Czechach - Deluxe edice Criminal 2. :wink:
Tytuł: Odp: Komiksowa Top Lista - Rok 2015
Wiadomość wysłana przez: 8azyliszek w Styczeń 01, 2016, 12:45:40 pm
1. New Avengers Wszystko umiera (http://www.mestro.pl/New-Avengers-Wszystko-umiera,product232835.html) 2. Marvel Lata 60-te 3. Wieczne Zło 4. Życie i Śmierć Kapitana Marvela (oba tomy zbiorczo). 5. Thunderbolts: Wiara w Potwory 6. Wolverine and the X-men - Cyrk przybył do miasta 7. Sprawiedliwość 8. Superman: Czerwony Syn 9. Nick Fury: Agent SHIELD t.1 10. Amerykańska Liga Sprawiedliwości t.1
Tytuł: Odp: Komiksowa Top Lista - Rok 2015
Wiadomość wysłana przez: niuklik w Styczeń 01, 2016, 12:59:32 pm
1. Kroniki Dyplomatyczne 2. Ballada o Halo Jones 3. Równonoce 4. Stwórca 5. Valerian 6. Saga 7. Krzesło w Piekle 8. Dżihad 9. Przybysz 10. Wróć do mnie, jeszcze raz
Tytuł: Odp: Komiksowa Top Lista - Rok 2015
Wiadomość wysłana przez: Archelon w Styczeń 01, 2016, 08:05:56 pm
1. Pasażerowie Wiatru 2. Ballada o Halo Jones 3. Cyrrus - Mil 4. Blueberry 5 5. Valerian 2 6. David Boring 7. Incal 8. Dżihad 9. Bouncer 10. Hellboy w piekle 1
Tytuł: Odp: Komiksowa Top Lista - Rok 2015
Wiadomość wysłana przez: angelscorpion w Styczeń 01, 2016, 10:57:09 pm
1. Valerian 2 2. Batman - Narodziny Demona 3. Lobo - Portret Bękarta 4. Batman - Rok Pierwszy 5. WKKM 63 - X- Men Druga Geneza 6. New Avengers: Wszystko Umiera 7. Ekspedycja 8. Wonder Woman 9. WKKM 65 - X-Men: Zmierzch Mutantów 10. Strażnicy Galaktyki: Kosmiczni Avengers Wyróżnienie dla tytułów: Sprawiedliwość oraz Nowa Granica za rysunki oraz objętość, natomiast dla Azylu Arkham za rysunki i ciekawą fabułę. W Czerwonym Synu rewelacyjna końcówka.
Tytuł: Odp: Komiksowa Top Lista - Rok 2015
Wiadomość wysłana przez: skil w Styczeń 02, 2016, 08:48:49 pm
Tradycyjnie nie głosowałem na wznowienia. Kolejność miejsc 4-10 dowolna.
Tytuł: Odp: Komiksowa Top Lista - Rok 2015
Wiadomość wysłana przez: starcek w Styczeń 03, 2016, 11:33:44 am
Ballada o Halo Jones
Dżihad
Incal
Przebudzenie (The Wake)
Parker
Blueberry
Valerian
Superman: Czerwony Syn
Black Science
Amerykański wampir
A kilka wciąż na półce krzyczy o przeczytanie, więc ich tu nie ma...
Tytuł: Odp: Komiksowa Top Lista - Rok 2015
Wiadomość wysłana przez: greg0 w Styczeń 03, 2016, 12:28:46 pm
10 miejsce - Incal wyd. Scream Comics 9 miejsce - W poszukiwaniu Ptaka Czasu wyd. Egmont 8 miejsce - Rodryk wyd. Ongrys 7 miejsce - Kroniki dyplomatyczne wyd. Timof 6 miejsce - Orient Men wyd. Ongrys 5 miejsce - Ekspedycja wyd. Komiksowe 4 miejsce - Blueberry wyd. Egmont 3 miejsce - Bruce J. Hawker wyd. Ongrys 2 miejsce - Pasażerowie wiatru wyd. Egmont 1 miejsce - Valerian wyd. Taurus Media
wyróźnienie dla: - Leo Roa wyd. Scream Comics - Szósty Reworwer wyd. Timof - Lady S. wyd. Kubusse - Fistaszki zebrane wyd. Nasza Księgarnia - Podróź smokiem Diplodokiem wyd. Ongrys - W.E.S.T. wyd. Taurus Media Trudny wybór. Postawiłem na rozrywkę i przygodę , komiksy ambitne zostawiam sobie na później.
Tytuł: Odp: Komiksowa Top Lista - Rok 2015
Wiadomość wysłana przez: p3rshing w Styczeń 03, 2016, 02:58:28 pm
1. Pasażerowie Wiatru 2. Blueberry #5 3. Batman. Rok Pierwszy 4. Bruce J. Hawker #2 integral 5. Sanktuarium #1: USS Nebraska 6. Bouncer. Do piekła i z powrotem 7. Incal 8. Parker #3 9. Kryzys Tożsamości 10. Oczy Kota
Tytuł: Odp: Komiksowa Top Lista - Rok 2015
Wiadomość wysłana przez: wujekmaciej w Styczeń 03, 2016, 08:59:30 pm
1. Pasażerowie Wiatru 2. Ballada o Halo Jones 3. Coutoo 4. Równonoce 5. Kroniki Dyplomatyczne 6. Nowa Granica 7. David Boring 8. Fistaszki zebrane 9. Aspirine 10. Koziorożec
blisko 10 były:
Souichi i jego głupie klątwy Bękarty z Południa Wonder Woman Juan Solo Chew Saga Lazarus Monster Dżihad Parker Dzień Targowy Oczy kota Mushishi WKKM - Dr Strange Ditko WKKM - Fantastic Four Kirby
nie głosowałem na reedycje (Incal, Azyl, Rok Pierwszy, Sandman).
Tytuł: Odp: Komiksowa Top Lista - Rok 2015
Wiadomość wysłana przez: kbk w Styczeń 04, 2016, 12:03:03 am
Tytuł: Odp: Komiksowa Top Lista - Rok 2015
Wiadomość wysłana przez: bosssu w Styczeń 04, 2016, 01:28:45 pm
1. Pasażerowie Wiatru 1 2. Bouncer- Do piekła i z powrotem 3. Ekspedycja 4. Valerian 3 5.Blueberry 3 6. Elryk 2 7. W poszukiwaniu ptaka czasu- Muszla Ramora 8. Jaskinia Wspomnień 9. Juan Solo 10. Bois Maury 3-Dulle Griet
Tytuł: Odp: Komiksowa Top Lista - Rok 2015
Wiadomość wysłana przez: sgor w Styczeń 04, 2016, 09:07:14 pm
Ballada o Halo Jones
Krzesło w piekle
Incal
Kwintesencja
Nowa granica
Zrozumieć komiks
Batman. Rok pierwszy
Kroniki dyplomatyczne
Pasażerowie Wiatru
David Boring
Tytuł: Odp: Komiksowa Top Lista - Rok 2015
Wiadomość wysłana przez: Koalar w Styczeń 05, 2016, 01:40:12 am
1. Przebudzenie
Tytuł: Odp: Komiksowa Top Lista - Rok 2015
Wiadomość wysłana przez: westchnienie w Styczeń 05, 2016, 02:46:23 pm
Tuż pod kreską i ogromnie żałując, że się nie załapały (w gorszym roku miałyby spokojnie miejsce w rankingu): "Życie i śmierć Kapitana Marvela" "Pieśni Apolla" "Nowa granica" "Daredevil: Żółty" "Zmierzch mutantów"
Nie brałem pod uwagę wznowień.
* - "Ralphowi" należało się miejsce w zeszłorocznym rankingu, jednakże całość przeczytałem dopiero teraz. Miejsce więc nie tylko za dwa ostatnie tomy ale w ogóle całą serię.
Tytuł: Odp: Komiksowa Top Lista - Rok 2015
Wiadomość wysłana przez: mica w Styczeń 07, 2016, 10:31:51 pm
1. Żona dyplomaty (Kot nr 1) 2. Wielka ucieczka z ogródków działkowych 3. Ha ha Ha-Ga 4. Anioł przeznaczenia 5. Dylan Dog 6. Michał i Bartek. Bardzo źli policjanci 7. Ołtsajders Chrzest ognia 8. Kapitan Żbik 9. Renata 10. Elemelementarz
Tytuł: Odp: Komiksowa Top Lista - Rok 2015
Wiadomość wysłana przez: Corto Maltese w Styczeń 08, 2016, 03:13:00 pm
Gdybym miał stworzyć listę Top oddając głosy jedynie na pojedyncze albumy, nie serie i bez wznowień, byłaby dość uboga i pominąłbym wiele świetnych komiksów, toteż tej zasady stosować nie będę. To jedziemy:
1. Sandman (seria) - najbardziej podobał mi się album "Refleksje i przypowieści" (z tych z krótszymi historiami) i "Ulotne życia" (z tych dotyczących głównego wątku) i chociaż zdarzały się słabsze momenty ("Zabawa w ciebie"), to jak przygodę z serią zacząłem ponieważ miała status kultowej i chciałem jej dać szansę, tak w miarę poznawania postaci i historii, coraz mocniej wsiąkałem. Wydane w tym roku trzy albumy kończące serię, a szczególnie "Panie Łaskawe" i "Przebudzenie" sprawiają, że nie mogę zrobić inaczej jak umieścić Sandmana na szczycie mojej Top Listy. Nie będę się rozpisywał jakie to jest genialne, bo jest, życzę sobie jedynie by zapowiedziany na ten rok w Polsce "Sandman: Uwertura" był komiksem zasługującym na podium przyszłorocznego Topu.
2. Kroniki Dyplomatyczne - ten komiks powinien mieć podtytuł "Dyplomata Psychopata czyli jak radzić sobie z szefem-ministrem wąchającym codziennie, podkreślające markery stabilo i tworzyć dyplomację za pomocą fiszek i przemówień". Przydługi, wiem. Świetna lektura, zabawna w niektórych momentach, pobudzająca do refleksji, niecodzienna tematyka i do tego wszystko oparte o prawdziwe wspomnienia. Oraz galeria ciekawych postaci, z których każda ma swój niepowtarzalny charakter (mój faworyt - radca ds. Ameryki i Dalekiego Wschodu). Jest to pozycja, którą mogę polecić każdemu czytelnikowi komiksów, ludziom nawet bardzo słabo interesującym się polityką i osobom, które komiksów na co dzień nie czytają.
3. Magia&Miecz - długo czekałem na Toppiego, po "Opowieściach Szecherezady", ale w końcu się doczekałem. I nie zawiodłem! Zbiór opowieści zawarty w tym tomie to jedna z najbardziej pozytywnych niespodzianek ubiegłego roku. Sergio Toppi jak zwykle potwierdza swoje mistrzostwo ołówka, a fabularnie zawodzi (z ośmiu) jedynie pierwsza historia (krótka, dokumentalna o Sobieskim pod Wiedniem) i przedostatnia (Uroczysko). Na rysunki mógłbym patrzeć godzinami. Oby więcej takich komiksów w Polsce.
4. Valerian (seria)- dawno, dawno temu, w latach 90 XX w. czytałem różne komiksy (no, nic dziwnego, obecnie też czytam) ale gdy minęło czasu mało-wiele, tylko niektóre chciałem widzieć ponownie wydane. I jak moje życzenia o Rorka zostały spełnione, dwa razy, jak niedługo spełni się życzenie o Hugo, tak miłą niespodzianką było gdy Taurus zapowiedział i zaczął wydawać Valeriana. Powtórzę to co pisałem w odpowiednim temacie: przygoda, charakterystyczni (i charakterni) bohaterowie, ogromna pomysłowość w przedstawianiu różnych kosmicznych ras i planet, podlane humorem, przystępne, urocze i po prostu fajne. Valerian jest super. Jedyny minus to widoczne tu i tam lewicowe poglądy scenarzysty, dlatego mam trochę obaw co do tomu 4, z historiami na Ziemi, ale ogólnie polecam tą serię z czystym sumieniem.[size=78%]
5. Coutoo - Andreas w wysokiej formie. Mroczna, niejednoznaczna historia kryminalna z wątkami metafizycznymi. Ale czy aby na pewno? Komiks, do którego jeszcze kiedyś wrócę. Autor ujął mnie dawno temu pierwszymi tomami Rorka i chociaż później bywało różnie (np. niezły Cromwell Stone ale już zbyt pokręcone, jak na moje gusta, dwa pierwsze tomy zbiorcze ARQ), tym dziełem utwierdził mnie w przekonaniu, że jest artystą wysokiej klasy. Jedyny jego album jaki nominuję, bo "Jaskinia Wspomnień" z tym mocnym osadzeniem w pogaństwie, jakoś mnie odrzuca, choć czyta się gładko.
6. Batman: Rok Pierwszy - komiks, który stał się fundamentem z którego wyrosły później takie dzieła jak Długie Halloween i Dark Mirror. Scena ucieczki przed oddziałem SWAT stała się inspiracją dla podobnej w filmie Batman:Begins. Klasyczny origin Batmana, ale jednocześnie z bardzo mocną rolą Gordona i tego co się dzieje w życiu przyszłego komisarza, co sprawia, że występuje naturalna równowaga i Batman/Bruce Wayne nie przytłacza fabuły swoją obecnością sprowadzając resztę do tła. Przeciwnie, losy Gordona są interesujące, a on sam, pełnowymiarową postacią, ściśle splecioną z losem Gotham. Frank Miller nie stosuje swoich dziwnych pomysłów jak w "All-Star Batman i Robin", a aluzje erotyczne są ograniczone w porównaniu z "Powrotem Mrocznego Rycerza". Czytałem pierwsze wydanie, mam je, ale na pewno w deluxe ten komiks tylko zyskuje.
7. Batman:Azyl Arkham - czytałem już dość dawno temu, ale jest to na pewno jeden z najważniejszych komiksów dziejących się w uniwersum Batmana. Niewiele tam Mrocznego Rycerza, można się zżymać na fabułę ( w jej części odnoszącej się do sprawy "Mad Doga",streszczona we wspomnieniach Amadeusza Arkhama w grze Arkham Asylum, które można odkryć "dodatkowo" w czasie rozgrywki) ale mimo wszystko Grant Morrison i Dave McKean z jego psychodelicznymi rysunkami to świetne połączenie. Komiks na pewno najlepszy z tych o Arkham jakie czytałem (Living Hell niezłe, Madness średnie). I jako drugi z komiksów z Batmanem trafia na moją listę, wygrywając bój z np. Mrocznym Odbiciem (komiksem bardzo dobrym) - Azyl Arkham mroczniejszy.
8. Wieże Bois-Maury (seria) - ponieważ ostatni tom ukazał się już w 2015 roku, pozwolę sobie nominować właśnie tą serię. Za całość fabuły, rysunki, osadzenie w realiach historycznych. Miło się czyta również kontynuację, Bois-Maury i również ją, jako całość mógłbym nominować. Zdarzają się słabsze tomy, zdarzają się naprawdę dobre, więc nie wyróżniam żadnego pojedynczo. A bez serii głównej, nie byłoby tomów kontynuujących opowieść o rodzie Bois-Maury.
9. W poszukiwaniu ptaka czasu (seria) - niby historia jest dość prosta, ale podoba mi się takie klasyczne fantasy "zanim wyruszysz w drogę, musisz zebrać drużynę". Twist fabularny jest w tomie 4, który dopiero się ukaże (ponownie, wreszcie!) w tym roku, ale cała seria zasługuje na wzmiankę w Top (choć nie czytałem cyklu o Rycerzu Bragonie). Nie tylko z uwagi na rysunki Loisela, które lubię, nie tylko z uwagi na ciekawą kreację świata. A pewnie, przy zalewie komiksów w 2016 roku, sam tom 4 nie wystarczy by seria znalazła się na liście w przyszłym roku.
10. Chew (seria) - śmieszyć nie śmieszy, ale ta seria ma swój własny, pokręcony urok. Na pewno wyróżnia się oryginalnym pomysłem i galerią postaci, a chociaż ciągle balansuję na granicy "kupować czy przestać" to po tomie 3 jakby bardziej zaciekawiło mnie dokąd twórcy poprowadzą losy bohaterów.
Nie czytałem i raczej nie przeczytam (chyba, że pojawi się okazja by pożyczyć) wielu chwalonych serii takich jak Lazarus, Pasażerowie Wiatru, Saga, Locke&Key (pierwszy tom wywołał zamiast efektu "wow" efekt "meh"), stąd ich nieuchronny brak wśród moich nominacji. Przy tylu komiksach wychodzących ostatnimi czasy w Polsce, muszę dokonywać selekcji, szczególnie przy wchodzeniu w dłuższe serie, takie jak np. Saga, a koncept i świat przedstawiony nie przyciągają mnie już na starcie, co jest ważnym kryterium wyboru.
Nie nominuję (lecz są to komiksy warte wzmianki): Bękarty z Południa - byłoby to naciągane (czytałem po angielsku), a także dlatego, że tom 2 serii uważam za lepszy, a ukaże się on już w tym, 2016 roku. Nic z WKKM ani Marvel NOW - czekam na drugi tom Fury'ego, nim się wezmę za ten komiks, a Avengers i New Avengers podobnie,przeczytam jak się ukażą kolejne tomy Blueberry - czytałem parę lat temu pożyczone pierwsze trzy tomy i lubię tą serię, lecz ciągle jest ona na mojej liście "zaległości" do kupienia Oczy Kota - rysunki Moebiusa to oczywiście coś, co można podziwiać, czytając, czy właściwie oglądając, tą historię wyobrażałem sobie klimat miasta i muzykę lecącą w tle, najlepiej tętniące, zwiastujące coś groźnego, rytmy. Jest tylko jeden problem. Jest za krótka. Taka miała być, wręcz nawet została wydłużona, wedle słów Jodorowsky'ego ze wstępu, ale przyjmę zasadę jak przy ocenach piłkarzy po meczu - ten, który nie dostał zbyt wiele czasu by się pokazać na boisku, zostaje bez oceny. Równonoce - nie wiem czy przeczytam do daty końca plebiscytu, trochę brak czasu, trochę też podejścia, że lubię czytać komiksy odpowiednio do nastroju. Na pewno b.dobrze wydany (ten powiększony format!) i po przejrzeniu, zapowiada się smakowicie. Black Science - za pomysł i za rysunki Remendera. Jeszcze nie czytałem, choć mam dwa tomy, przeczytam jak znajdę czas. [/size]
Tytuł: Odp: Komiksowa Top Lista - Rok 2015
Wiadomość wysłana przez: Tomasz 66 w Styczeń 09, 2016, 05:46:14 pm
1/ Pasażerowie wiatru 2/ Równonoce 3/ Polina 4/ David Boring 5/ Stwórca 6/ Zrozumieć komiks 7/ Sokrates. Półpies 8/ Dżihad 9/ Był to facet, co się zowie 10/Nie będziesz miał bogów cudzych przede mną
Tytuł: Odp: Komiksowa Top Lista - Rok 2015
Wiadomość wysłana przez: Julek_ w Styczeń 11, 2016, 12:40:44 am
1 Scott McCloud „Zrozumieć komiks – Niewidzialna sztuka” (Kultura Gniewu, USA) 2 François Bourgeon „Pasażerowie wiatru” (Egmont, EU) 3 Daniel Clowes „David Boring” (Kultura Gniewu, USA) 4 Jacek Świdziński „Wielka ucieczka z ogródków działkowych” (Kultura Gniewu, PL) 5 Darwyn Cooke „Nowa granica” (Egmont, USA) 6 Cyril Pedrosa „Równonoce” (Timof i cisi wspólnicy, EU) 7 Abel Lanzac, Christophe Blain „Kroniki dyplomatyczne” (Timof i cisi wspólnicy, EU) 8 Alan Moore, Ian Gibson „Ballada o Halo Jones” (Studio Lain, EU) 9 Krzysztof Gawronkiewicz „Krzesło w piekle” (Kultura Gniewu, PL) 10 Kurt Busiek, Carlos Pacheco, Roger Stern, Jesus Merino „Avengers: Na zawsze” tomy 1 i 2 (Hachette, USA)
Tytuł: Odp: Komiksowa Top Lista - Rok 2015
Wiadomość wysłana przez: Bobo w Styczeń 11, 2016, 03:23:00 pm
1. Locke and Key 2. Baśnie 3. Pasażerowie wiatru 4. Amerykański wampir 5. Żywe trupy 6. Daredevil Żółty 7. Armada 8. Lady S 9. Fatale 10. Konkwistador
Tytuł: Odp: Komiksowa Top Lista - Rok 2015
Wiadomość wysłana przez: ramirez82 w Styczeń 12, 2016, 03:09:34 pm
1. Pasażerowie Wiatru 2. Nowa Granica 3. Ballada o Halo Jones 4. Blueberry 5. David Boring 6. Parker 7. Czary Zjary 8. Kroniki dyplomatyczne 9. Dzień targowy 10. Jeremiah
Bardzo trudny wybór, zwłaszcza ostatnie miejsca w moim top 10. Dlaczego Jeremiah, a nie Saga, lub Fatale? Dlaczego Dzień targowy, a nie Polina? Nie mam pojęcia... Nie zdążyłem przeczytać kilku komiksów, które być może mogłyby znaleźć się w tym zestawieniu jak Dżihad, czy Fistaszki. Coutoo po drugiej lekturze też mógłby się tu znaleźć.
Tytuł: Odp: Komiksowa Top Lista - Rok 2015
Wiadomość wysłana przez: giera w Styczeń 12, 2016, 05:24:48 pm
1. Kroniki dyplomatyczne 2. Zrozumieć komiks 3. Równonoce 4. Polina 5. David Boring 6. Nowa granica 7. Aspirine 8. Battling Boy 9. Stwórca 10. Muminki: komiksy Tove Jansson t.1
Tytuł: Odp: Komiksowa Top Lista - Rok 2015
Wiadomość wysłana przez: pioma10 w Styczeń 14, 2016, 10:35:46 am
1. Nowa granica 2. Blueberry 3. Parker 4. Lazarus 5. Pasażerowie wiatru 6. Locke & Key 7. Monster 8. Superman - Czerwony Syn 9. Jeremiah 10. Daredevil - Żółty
Tytuł: Odp: Komiksowa Top Lista - Rok 2015
Wiadomość wysłana przez: Jaroslaw_D w Styczeń 23, 2016, 04:37:11 pm
1) Green Blood – bezsprzecznie największe zaskoczenie w tym roku. Nie spodziewałem się, że western w japońskim wydaniu może być tak dobry. Kolejna pozycja autorstwa Kakizakiego Masasumi. Dużo akcji, jeszcze więcej przemocy, wojny gangów i ciekawy scenariusz. Zdecydowanie zasłużenie pierwsze miejsce. 2) Superior Spider – Man długo czekałem na powrót Pajączka do Polski i w końcu się udało. Co prawda to już nie ten Spider co w dawnych czasach, ale nadal jego przygody bawią. 3) Bler: Człowiek ze światła – moja ulubiona polska seria komiksowa. Świat Blera się rozrasta i dojrzewa, a część piąta jest takim podsumowaniem tego faktu. Bohater z Krakowa przeszedł prawdziwą rewolucję od pierwszego zeszytu. Zupełnie inni przeciwnicy, zupełnie inna powaga więc i miejsce na podium się należy. 4) Gilles McCabe tom 2 – czekałem na finisz historii i autorzy mnie nie zawiedli. Znów świetne rysunki i udany scenariusz. Niestety całość zepsuta przez wydawnictwo, które zmieniło jakoś papieru, co wpłynęło na gorszy odbiór komiksu. 5) Tomie 2 – Ito... i wszystko jasne. Kolejna dobra rzecz od mistrza komiksu grozy z Japonii. 6) Robaczki – autobiograficzny komiks Dominika Szcześniaka robi wrażenie swoim autentyzmem. Co prawda rysunki nie należą do idealnych, ale cała reszta już jak najbardziej. Lekko i szczerze opisane życie twórcy komiksów, który ma przecież prywatne i rodzinne życie. Dodatkowy plus za celne spostrzeżenia na temat światka komiksowego. 7) Berserk – musi się znaleźć w podsumowaniu roku. Każda kolejna część jest równie dobra co poprzednia, całość trzyma klimat. Pozostaje się cieszyć, że przed nami jeszcze tyle kolejnych odsłon serii. 8) Pieśń Apolla – Osamu Tezuka... i wszystko jasne. Cieszy, że wydawnictwa sięgają po prace autora, który uchodzi za boga mangi. 9) Dzień targowy – piękne, nastrojowe rysunki oraz leniwie tocząca się akcja w połączeniu dały nam uniwersalną historię, która jest „jakaś”. Dla „Zwykłych ludzi pracy” bardzo ciekawa pozycja. 10) Sklepik z Robotami - zamyka dziesiątkę, ale należy mu się wyróżnienie za świetne żarty, udany cartoonowy styl rysunki i poprawę humoru. D19 i B20 to duet lepszy nawet od R2D2 i C3PO!
Tytuł: Odp: Komiksowa Top Lista - Rok 2015
Wiadomość wysłana przez: pokia w Styczeń 28, 2016, 06:15:28 pm
1. Polina 2. Równonoce 3. Juan Solo 4. Czary Zjary 5. Pasażerowie Wiatru 6. Sugar 7. Oczy Kota 8. Krzesło w Piekle 9. Magia & Miecz 10. Sokrates. Półpies
Tytuł: Odp: Komiksowa Top Lista - Rok 2015
Wiadomość wysłana przez: kalbaro74 w Styczeń 31, 2016, 08:37:41 pm
Dużo fajnych rzeczy "wyszło" w 2015 roku.( ale patrząc na zapowiedzi to w 2016 dopiero będzie trudny wybór). Pierwsze 3 tytuły to jedne z najlepszych komiksów ever. Lądują na najwyższej półce w kolekcji. Reszta - warte przeczytania, kontynuowania i dalej kolekcjonowania. W sumie to od nr4-10 kolejność ( prawie) dowolna. Może jakbym przeczytał Boucera - coś bym zmienił w liście. Ale wiem, że już nie zdążę przed zakończeniem plebiscytu. Fajny rok !
Tytuł: Odp: Komiksowa Top Lista - Rok 2015
Wiadomość wysłana przez: fragsel w Luty 07, 2016, 06:54:13 am
1. Kroniki Dyplomatyczne 2. Ballada o Halo Jones 3. Bouncer. Do Piekła i z Powrotem 4. Magia i Miecz 5. Storm 6. Jeremiah 7. Merlin 8. Yorgi 9. Coutoo 10. Toshiro
Tytuł: Odp: Komiksowa Top Lista - Rok 2015
Wiadomość wysłana przez: Sokratesik w Luty 11, 2016, 12:58:26 am
1. Lucyfer 2. Baśnie 3. Sandman 4. Stwórca 5. Kot Rabina 6. Batman 7. Lucky Luke 8. Thorgal 9. Yans 10. XIII ....... 11. Dylan Dog 12. All Star Western 13. Tysiąc Sztormów 14. Żywe Trupy 15, Ballada o Hallo Jones 16. Smerfy 17. Bois-Maury (wg. mnie kontynuacja lepsza niż wieże) 18. Amerykański Wampir 19. Valerian 20. Parker i W.E.S.T Zrobiła się z tego trochę lista wszech czasów, bo tyle było wznowień w tym roku, a te komiksy ciągle dobre są :wink: Oczywiście tego czego jeszcze nie czytałem tu nie ma. Większość to serie. Może jednak warto byłoby za rok zrobić osobno album poj. i seria ...?
Tytuł: Odp: Komiksowa Top Lista - Rok 2015
Wiadomość wysłana przez: SawiK w Luty 11, 2016, 06:56:40 am
1.Batman Rok Pierwszy. 2.Batman AzylArkham. 3.Sandman. 4.Nowa Granica. 5.Thorgal. 6.Kryzys Tożsamości. 7.Mroczne Odbicie. 8.Sin City. 9.Wonder Woman(NDC). 10.Justice(Jakość i forma wydania)
Tytuł: Odp: Komiksowa Top Lista - Rok 2015
Wiadomość wysłana przez: 4-staczterdzieściicztery w Luty 11, 2016, 12:29:12 pm
1. "Pasażerowie wiatru" 2. "David Boring" 3. "Stwórca" 4. "Sokrates. Półpies" 5. "Monster" 6. "Kot Rabina 6: Nie będziesz miał bogów cudzych przede mną" 7. "Bois-Maury: Dulle Griet" 8. "Gigantyczna broda która była złem" 9. "R.I.P. Best of 1985-2004" 10. "Wieże Bois-Maury 10: Oliwier"
W 2015 roku przeczytałem 27 premierowych komiksów. Pierwsze cztery miejsca to jedne z najlepszych komiksów jakie przeczytałem w ciągu ostatnich kilku lat, następne 3 to takie które siedziały mi w głowie i miałem pewność, że znajdą się na tej liście, natomiast ostatnie trzy znalazły się tu trochę z braku możliwości innego wyboru.
Tytuł: Odp: Komiksowa Top Lista - Rok 2015
Wiadomość wysłana przez: Rork w Luty 11, 2016, 03:57:02 pm
Moja lista 30 TOP. Nie głosuję na wznowienia, zrobiłem na nie odrębną listę.
1. Pasażerowie wiatru 1 2. Pasażerowie wiatru 2 3. Cyrrus - Mil 4. Coutoo 5. Kroniki dyplomatyczne 6. Ballada o Halo Jones 7. Final Incal 8. Castaka 9. Bouncer 10.Juan Solo
1.Incal 2.Batman:Azyl Arkham 3.Człowiek z Ciguri 4.Persepolis 5.Sandman 6.Batman. Rok Pierwszy 7.Kot Rabina 8.R.I.P. Best of 1985-2004 9.Przybysz 10.Sin City 11.Yans 12.Żywe trupy 13.Lobo - Portret bękarta 14.Ekspedycja 15.Wiedźmin (Polch, Parowski)
Tytuł: Odp: Komiksowa Top Lista - Rok 2015
Wiadomość wysłana przez: amsterdream w Luty 11, 2016, 04:11:48 pm
1. Jeremiah 2. Pasażerowie Wiatru 3. Ballada o Halo Jones 4. Thunderbolts: Wiara w potwory 5. Hiroki Endo: krótkie historie 6. Żywe Trupy 7. 5 cm na sekundę 8. All-New X-Men 9. Tomie 10. Berserk ------- 11. Saga 12. The Superior Spider-Man tom 2 13. Souichi i jego głupie klątwy 14. X-Men: Rozłam 15. Locke & Key 16. Kryzys Tożsamości 17. Powóz lorda Bradleya 18. New Avengers 19. Na dzień przed ślubem 20. Chew
Tytuł: Odp: Komiksowa Top Lista - Rok 2015
Wiadomość wysłana przez: kosmoski w Luty 11, 2016, 09:26:40 pm
1. Locke & Key 2. Kroniki dyplomatyczne 3. Fatale 4. Wonder Woman 5. Jeremiah 6. Równonoce 7. Lazarus 8. W poszukiwaniu ptaka czasu 9. Batman - Mroczne odbicie 10. Atak Tytanów
ławka rezerowych: WKKM - 57 -Thunderbolts Pasażerowie wiatru #1 Star Wars Darth Vader i Widmowe Więzienie Nowa granica Magia & Miecz
Pozycje dobierane według kryterium nie tyle wybitności, co satysfakcji z lektury. Pozycje do których wracam od czasu do czasu - tym samym dla mnie najlepsze :)
Tytuł: Odp: Komiksowa Top Lista - Rok 2015
Wiadomość wysłana przez: stupidbadugly w Luty 13, 2016, 11:49:35 am
Bez wznowień i narzucone ograniczenie: tylko jeden Andreas, bo inaczej połowę listy by zajął :smile: . Ciężko było wybrać tę dziesiątkę, bo miałem 15 "pewniaków" na listę.
10.Wonder Woman - bo to najlepsze z nowego DC co u nas wychodzi po zakończeniu Supka Morrisona. Jak generalnie nie lubię Azarello to przetwarzanie mitologii w tym komiksie wyszło mu bardzo fajnie. 9. Yorgi - jak ta seria się wspaniale rozwija, od międzygalaktycznych intryg po PRL, od Gierka po Lema i PK Dicka
. 8. Blueberry - czego można chcieć więcej od komiksu przygodowego? Jest akcja, jest humor, są intrygi, charakterystyczni bohaterowie i ich adwersarze a to wszystko w ekscytujących klimatach dzikiego zachodu i rysunkach Girauda. Nad takim Jeremiahem, który był jednym z moich "pewniaków", Blueberry ma przewagę dłuższych i bardziej skomplikowanych historii, w tym wypadku preferuję wrażenie ciągłości nie epizodyczności. 7. Priap - bo komiksy Presla jakoś nie chcą wyjść z głowy po przeczytaniu, zmuszają do przemyśleń i interpretacji. Autor bardzo zręcznie łączy świat "rzeczywisty" ze zwidami i symboliką, płynnie przechodzi od jednego do drugiego (jak w sekwencji
). 6. Zrozumieć komiks - nie sądziłem, że tak dobrze będzie mi się to czytało, uczy i bawi :D. 5. Kryzys Tożsamości - co?! Czemu nie Nowa Granica profanie?! Prawdopodobnie Nowa Granica jest lepszym komiksem, bardziej dopracowany scenariusz, ładniej narysowane, dodatkowo konteksty historyczne, społeczne itd. itp. Jednego Nowej Granicy nie udało się zrobić, co Kryzys Tożsamości zrobił - zaangażował mnie emocjonalnie. 4. Pasażerowie Wiatru - po prostu piękne, szczególnie drugi integral. 3. Ballada o Halo Jones - bardzo pomysłowe, porusza ciekawe kwestie i czyta się to znakomicie. 2. Cyrrus Mil - świetnie skonstruowane plansze, przeplatanie rysunków czarno-białych i kolorowych odzwierciedlające fabułę, zakręcony, tajemniczy, dziwny. Po prostu Andreas. 1. Locke & Key - na żaden inny komiks tak nie wyczekuję jak na kolejne części Locke & Key. Wspaniała współpraca scenarzysty i rysownika, prawdziwy efekt synergii. Interesująca fabuła, pełno dobrych pomysłów i ich przedstawienie (np.
) i co może najważniejsze świetnie napisane postacie. Dodatkowo to jak styl rysunku, układ i wielkość kadrów dopasowują się do akcji sprawia, że czytanie tego komiksu to prawdziwa uczta. Może to tylko rozrywka i do tego niezbyt ambitna, ale ja nie jestem ambitnym człowiekiem :smile: .
Tytuł: Odp: Komiksowa Top Lista - Rok 2015
Wiadomość wysłana przez: Motyl w Luty 13, 2016, 03:22:35 pm
Tytuł: Odp: Komiksowa Top Lista - Rok 2015
Wiadomość wysłana przez: Wyszu w Luty 13, 2016, 07:10:58 pm
1. Batman: Ziemia Jeden 2. Zrozumieć komiks - Niewidzialna sztuka 3. Stwórca 4. Batman: Mroczne odbicie 5. Locke & Key (seria) 6. Black Science #1: Zasada nieskończonego spadania 7. Lazarus#2 8. Bękarty z Południa #1: Był to facet, co się zowie 9. Parker (seria) 10. Kryzys tożsamości
Tytuł: Odp: Komiksowa Top Lista - Rok 2015
Wiadomość wysłana przez: głowonuk w Luty 14, 2016, 03:27:50 pm
1. Kroniki dyplomatyczne (Blain) 2. Zrozumieć komiks (McCloud) 3. David Boring (Clowes) 4. Polina (Vives) 5. Ołtsajders t. 1, 2 (Gierczak) 6. Aspirine (Sfar) 7. Sokrates półpies (Sfar, Blain) 8. Czary zjary (Hanselmann) 9. New Avengers t. 1 (Hickman, Epting) 10. Hellboy w Piekle t. 1 (Mignola)
Tytuł: Odp: Komiksowa Top Lista - Rok 2015
Wiadomość wysłana przez: VooDoo79 w Luty 14, 2016, 06:29:47 pm
1. Pasażerowie Wiatru 2. Locke & Key 3. Thunderbolts: Wiara w Potwory 4. Kryzys tożsamości 5. Bouncer: Do Piekła i z Powrotem 6. Lazarus 7. Przebudzenie ( The Wake ) 8. Amerykański Wampir 9. Bois Maury 10.Juan Solo
Głosy oddałem na komiksy które wydane były po raz pierwszy więc nie brałem pod uwagę komiksy które były po raz kolejny wznawiane oraz serie których pierwsze numery ukazały się pod koniec zeszłego roku jak:Saga czy Fatale. Niby 10 miejsc do punktacji to dużo ale jednak za mało ;-)
Poza punktacją:
1. Sandman 2. Sprawidliwość ( za jakość wydania oraz genialne rysunki ) 3. Saga 4. Fatale 5. Batman - Rok pierwszy 6. Batman - Ziemia Jeden 7. Batman - Mroczne Odbicie 8. Undertaker #1 Pożeracz Złota 9. Blueberry
Tytuł: Odp: Komiksowa Top Lista - Rok 2015
Wiadomość wysłana przez: adam and arluk w Luty 14, 2016, 09:02:17 pm
1. Ralph Azham 2. Pasażerowie wiatru 3. Ballada o Halo Jones 4. Aspirine 5. Równonoce 6. Magia & Miecz 7. Bruce J. Hawker 8. Lux in Tenebris 9. Jeremiah 10. Polina
11. Blueberry 12. Storm 13. Valerian 14. Parker 15. Merlin 16. Bois-Maury 17. Oczy kota 18. Kot rabina 19. Wonder Woman 20. Amerykański wampir
Lista mogłaby się ułożyć nieco inaczej gdybym przeczytał wciąż oczekujące na swą kolej tytuły, m.in. Stwórca, Sokrates, Kroniki dyplomatyczne, Nowa granica, David Boring, Pasażerowie wiatru 2, Saga, Fatale, Chew, Bouncer, Juan Solo, Monster, Locke & Key...
Tytuł: Odp: Komiksowa Top Lista - Rok 2015
Wiadomość wysłana przez: Dariusz Hallmann w Luty 14, 2016, 09:42:32 pm
Szkoda, że nie można było głosować do końca lutego. Jeszcze z dwadzieścia komiksów chętnie bym przeczytał. Ten rok również zapowiada się na bogato, więc optuję za tym, żeby przedłużyć termin – powiedzmy do dnia rozdania Oscarów, a nawet Orłów (bo te to nawet chyba w pierwszej dekadzie marca są). :) Nigdy na mojej liście nie było tylu komiksów z Batmanem! :D
1. „Fistaszki zebrane: 1973-1974” 2. „Bois-Maury t. 1: Assunta” 3. „Batman: Mroczne odbicie” 4. „Pasażerowie wiatru” cykl drugi 5. „Pasażerowie wiatru” cykl pierwszy 6. „Wieże Bois-Maury t. 10: Oliwier” 7. „Polina” 8. „Blueberry t. 4: Wyjęty spod prawa. Angel Face” 9. „Sprawiedliwość” 10. „Zrozumieć komiks”
21. „Hulk: Szary” 22. „Sam Zabel i Magiczne Pióro” 23. „Księga pana Nadziei” 24. „Lucky Luke: Calamity Jane. Siedem opowieści o Lucky Luke’u. Sznur wisielca i inne historie” 25. „Lucyfer t. 11: Kompleta” 26. „Avengers: Na zawsze” 27. „Sherlock Holmes i wampiry Londynu” (t. 1 i t. 2) 28. „Nowa granica” 29. „Incal” 30. „Priap”
31. „XIII Mystery t. 4: Pułkownik Amos” 32. „Blueberry t. 5: Złamany Nos. Długi marsz. Plemię widmo” 33. „Najdłuższy dzień przyszłości” 34. „Cyrrus – Mil” 35. „Papirus Cezara” 36. „Wiedźmin” 37. „Równonoce” 38. „Batman – Mroczny Rycerz t. 3: Szalony” 39. „Oczy kota” 40. „Parker t. 4: Jatka”
41. „Usagi Yojimbo: Senso” 42. „Wielka ucieczka z ogródków działkowych” 43. „Bois-Maury t. 3: Dulle Griet” 44. „Bois-Maury t. 2: Rodrigo” 45. „Epoxy” 46. „Krótkie historie” Hirokiego Endo 47. „Rewolucje: Pod śniegiem” 48. „Batman t. 5: Rok Zerowy – Mroczne miasto” 49. „Fistaszki zebrane: 1975-1976” 50. „Batman: Ziemia Jeden”
51. „Sugar – koci żywot” 52. „Batman/Superman/Wonder Woman: Trójca” 53. „Parker t. 2: Firma” 54. „Magia i miecz” 55. „Legendy Mrocznego Rycerza” (z rysunkami Tima Sale’a) 56. „Pandora Hearts” t. 17 i t. 20 57. „David Boring” 58. „47 roninów” 59. „Jaskinia wspomnień” 60. „Postapo: Antologia”
61. „Bois-Maury t. 4: Wasyl” 62. „Dzień targowy” 63. „Bóg we własnej osobie” 64. „Sisters t. 1: Podobieństwo rodzinne”, „Sisters t. 2: Będzie zabawa” 65. „Armada t. 17: Chłód” 66. „Valerian t. 2: Kraina bez gwiazd. Witajcie na Alflololu. Władca ptaków” 67. „Naruto t. 69: Początek karmazynowej wiosny”, „Naruto t. 70: Naruto i pustelnik Rikudo”, „Naruto t. 71: Takich was lubię” 68. „Szpon t. 2: Upadek Sów” 69. „Przyjaciółki” 70. „Kolor powietrza”
71. „Daredevil: Żółty” 72. „Za żelazną kurtyną” 73. „Tomie” t. 1 i t. 2 74. „Emma” t. 8 i t. 10 75. „Luthor” 76. „XIII Mystery t. 3: Little Jones” 77. „Dr. Slump” t. 36 78. „MAD kręci SF” 79. „R.I.P. – Best of 1985-2004” (Thomas Ott) 80. „Emma” t. 7 i t. 9
81. „Na dzień przed ślubem” 82. „Naruto t. 66: Nowy potrójny pat”, „Naruto t. 67: Luka”, „Naruto t. 68: Droga”, „Naruto t. 72: Naruto Uzumaki” 83. „Lobo: Portret bękarta” 84. „Gilles McCabe” cz. 2 85. „Tysiąc sztormów” 86. „Niesłychane losy Ivana Kotowicza” 87. „Pandora Hearts” t. 15, t. 16, t. 18 i t. 19 88. „Srebrny Trójkąt” 89. „Bleach t. 37: Beauty Is So Solitary” 90. „Bleach t. 38: Fear For Fight”
91. „Bruce J. Hawker” t. 2 (wydanie zbiorcze) 92. „Batman: Narodziny demona” 93. „Dr. Slump” t. 35 94. „Batman – Detective Comics t. 4: Gniew” 95. „Gigantyczna Broda, która była złem” 96. „Czarnobyl” 97. „Thorgal – Kriss de Valnor t. 6: Wyspa zaginionych dzieci” 98. „All Star Western t. 2: Wojna Lordów i Sów” 99. „Judge” t. 6 100. „Toshiro”
101. „Thorgal – Młodzieńcze lata t. 3: Runa” 102. „Powóz lorda Bradleya” 103. „Kuroshitsuji – Mroczny kamerdyner” t. 21 104. „Początki Marvela: Lata sześćdziesiąte” 105. „Bois-Maury t. 5: Oko niebios” 106. „Ao No Exorcist” t. 9 107. „Kuroshitsuji – Mroczny kamerdyner” t. 20 108. „Thorgal – Louve t. 5: Skald” 109. „Time Killers” 110. „Historia pewnego hipisa”
Tytuł: Odp: Komiksowa Top Lista - Rok 2015
Wiadomość wysłana przez: mazol w Luty 15, 2016, 03:59:08 am
1. Kroniki dyplomatyczne (Blain) 2. Czary zjary (Hanselmann) 3. David Boring (Clowes) 4. Pieśń Apolla 1 (Tezuka) 5. WKKM: Kapitan Ameryka i Falcon: Tajne imperium 6. WKKM: Doktor Strange: Bezimienna kraina poza czasem 7. Sokrates półpies (Sfar, Blain) 8. WKKM: Fantastyczna Czwórka: Nadejście Galactusa 9. Valerian t.2 (Christin, Mezires) 10. Zrozumieć komiks (McCloud)
Tytuł: Odp: Komiksowa Top Lista - Rok 2015
Wiadomość wysłana przez: radef w Luty 15, 2016, 08:39:32 am
Nie wszystko udało mi się przeczytać, nie wszystko kupić, ale mam nadzieję, że o żadnym dobrym komiksie, który przeczytałem, nie zapomniałem. Reedycje są jedynie wtedy, kiedy wcześniej nie przeczytałem danego komiksu.
1. Valerian 2. Baśnie 3. Kot Rabina 4. Blueberry 5. Muminki 6. Fatale 7. 47 roninów 8. New Avengers 9. Zrozumieć Komiks 10. Bruce J. Hawker ... Blisko listy W poszukiwaniu ptaka czasu Batman: Mroczne odbicie Życie i Śmierć Kapitana Marvela Lil i Put Daredevil: Żółty Usagi Yojimbo Sisters Avengers: Na Zawsze Ekspedycja Pieśń Apolla Smerfy Gigant 182 Asteriks
Podsumowanie: W poprzednim roku na dwóch pierwszych miejscach miałem naprawdę znakomite komiksy - V jak Vendetta i Umowa z Bogiem, w tym, nie zdarzyło mi się przeczytać tak znakomitych komiksów, ale poza tym, poziom był naprawdę wysoki, co widać po tym co się nie dostało na listę, są to nie raz świetne komiksy, ale jednak wybór jedynie 10 komiksów powoduje, że na liście znajdują się jedynie świetne komiksy.
Tytuł: Odp: Komiksowa Top Lista - Rok 2015
Wiadomość wysłana przez: weiter w Luty 15, 2016, 08:43:09 am
1 Blueberry Integral 5 2 Undertaker. Pożeracz zlota 3 Bruce J. Hawker Integral 2 4 Pasażerowie wiatru 5 Orły Rzymu 6 Batman: Mroczne odbicie 7 Batman: Legendy Mrocznego Rycerza 8 Ekspedycja 9 Valerian Integral 3 10 Baśnie: Wiedźmy
Tytuł: Odp: Komiksowa Top Lista - Rok 2015
Wiadomość wysłana przez: Nawimar w Luty 15, 2016, 09:23:47 am
1. Nowa granica 2. Daredevil: Żółty 3. Sprawiedliwość 4. Thunderbolts: Wiara w potwory 5. Batman; Ziemia Jeden 6. Shazam! 7. Castaka 8. Doktor Strange: Bezimienna kraina poza czasem 9. Valerian: Wydanie zbiorcze t. 3 10. Fantastic Four: Przybycie Galactusa
Tytuł: Odp: Komiksowa Top Lista - Rok 2015
Wiadomość wysłana przez: Night wolf w Luty 15, 2016, 10:02:46 am
1.Kryzys Tożsamości 2.Locke & Key 3.Saga 4.Amerykański wampir 5.All Star Western 6.Superior Spider-Man 7.Żywe trupy 8.Parker 9.Trójca 10.Lady S
Tytuł: Odp: Komiksowa Top Lista - Rok 2015
Wiadomość wysłana przez: KukiOktopus w Luty 15, 2016, 11:25:33 am
1. Pasażerowie wiatru 2. Równonoce 3. Ballada o Halow Jones 4. David Boring 5. Valerian 6. Kroniki dyplomatyczne 7. Aspirine 8. Magia & Miecz 9. Amerykański Wampir 10. Lazarus
Napisalbym jeszcze kilka slow odnoszacych sie do uznanych tytulow (w szczegolnosci do niektorych amerykanskich serii), ktore nie znalazły sie na powyższej liscie, ale akurat teraz mam mocne cisnienie czasowe i byc moze zrobie to za kilka dni w komentarzach.
Tytuł: Odp: Komiksowa Top Lista - Rok 2015
Wiadomość wysłana przez: koziorozec1979 w Luty 15, 2016, 03:55:47 pm
1. Kroniki dyplomatyczne Blain'a to absolutnie najlepszy komiks jaki bylo mi dane czytac w ubieglym roku. Zarowno pod wzgledem scenariusza jak i od strony graficznej. Powazny temat polityki, pracy i relacji miedzyludzkich w pracy potraktowany niby troche z przymrozeniem oka...ale jednak na powaznie. Co ciekawe we wczesniejszych komiksach autora ktore czytalem ( tych od Egmontu) ten zdawaloby sie humorystyczny styl rysunkow odpowiadal mi znacznie mniej...choc to w Kronikach jest powazniej. 2. Lucyfer czyli domkniecie najlepszej serii ukazujacej sie 2015 PL (poza reedycja Sandmana ktory to tez doczekal sie w minionym roku szczesliwego zakonczenia.) Dodam ze frapujace zamkniecie serii ktora jako calosc byla jednym wielkim katalizatorem przemyslen na temat religii, dobra i zla, wolnej woli i predestynacji, dokonwania wyboru i ponoszenia konsekwencji tych wyborow. Z kazdym kolejnym tomem bylem pod coraz wiekszym wrazeniem koncepcji scenarzysty i tak zostalo az do konca. 3. Zrozumiec komiks. Choc trudno powiedziec czy ksiazka pomogla mi w zrozumieniu komiksu gdyz po zapoznaniu sie z wieloma roznorodnymi utworami komiksowymi czy okolokomiksowymi, wydawac sie moze ze spostrzezenia McClouda wyczuwa sie intuicyjnie.......ale tu jest wszystko tak przejrzyscie poukladane, wyklarowane i pokazane na przykladach ze czyta sie tak fenomenalnie jak najbardziej wartka fabule. 4. Dzihad. Moment wydania tego komiksu w PL nie mogl chyba byc wlasciwszy. Wojna za wschodnia granica bedaca efektem imperialnych zapedow Moskwy i jej nieoficjalnego cara, tarcia na linii z Kijowem, nawiazywanie do mocarstwowej historii...przeciez to wszystko dzieje sie tu i teraz. A komiks przedstawia to w sposob podbity dodatkowo ezoteryka . W ogole wydaje mi sie ze koncept szukania odwolania do hordy w momencie tworzenia komiksu mogl wydawc sie wydumany, dzis juz nie tak bardzo bo dzis juz znowu widac ze tam, tak jak w czasach Bulhakowa chocby,moze wydarzyc sie absolutnie wszystko :shock: 5. Blueberry czyli jednak lubie ten caly Egmont. Decyzja o przywroceniu tej serii na rynek, o wydawaniu kolejnych integrali, o przyspieszeniu w publikacji cyklu i zamiar jego dokonczenia pomimo wczesniejszych perturbacji to jak dla mnie najwazniejsza Decyzja ostatnich miesiecy. Nie tylko w skali Egmontu ale dla calego rynku. Ta najbardziej Klasyczna seria przygodowa na to zasluguje. Za caloksztalt, za piekne obrazy, za wysmienicie skomponowane scenariusze, za Belmondo. Polski lud czytajacy komiksy zasluguje na przedstawienie tego cyklu w pelnej krasie i klasie. Teraz czekam juz tylko na Decyzje ktoregos zWydawcow w sprawie Corto Maltese. 6. Pasazerowie wiatru pomimo ze po 2 pierwszych albumach bylem rozczarowany bo pod wzgledem fabuly to raptem ot prawie ze zwykla przygodowka. Na szczescie dalej jest lepiej. Duzo lepiej. Co ciekawe jak na komiks w pewnym stopniu marynistyczny, ciekawiej zrobilo sie po doplynieciu i zejsciu na suchy lad. A drugi integral jeszcze lepszy. 7. Bog we wlasnej osobie czyli niesztampowe ujecie tematu miejsca Boga w dzisiejszym swiecie oraz miejsca Boga wsrod ludzi. I przede wszystkim oczekiwan ludzi w stosunku do Najwyzszego (?). 8. Czary zjary czyli najbardziej pojechany koks roku (mialo byc komiks ale klawiaturka w tel figle wciaz plata. Zostawiam bo tu akurat pasuje ten koks). drugiego kandydata do tego wyroznienia Vreckless vrestlers ciezko bowiem zrozumiec bez dialogow :lol: ). Czary zjary to komiks Smieszny choc wcale nie wesoly. 9. Kot Rabina czyli z klasa zakonczenie (?) najlepszej serii o kotach i ludziach. Konczy sie cudem narodzin. Nie moglo sie skonczyc lepiej. Nie zgadzam sie z opiniami iz tom ten mialby byc slabszy od poprzednich (szczegolnie 5). Jest mniej epicki od 5. Ale jest znowu bardziej ludzki. W kwestii porownan z Sokratesem polpsem, to sa zupelnie odmienne utwory. Startuja od zblizonego konceptu ale eksploruja rozne tematy, Sokrates ogranicza sie do analizy relacji miedzy kobieta i mezczyzna, podczas gdy obszar rozwazan zawartych w kolejnych tomach Kota zdaje siebyc ograniczony jedynie przez zasieg ludzkich spraw/ludzkie zycia. Ale Sokrates to tez dobra rzec. Bylby u mnie w 15. 10. Priap czyli kolejny przejmujacy niemy komiks Nikolasa Presla od wydawnictwa Lokator. O ile generalnie odstrecza mnie od komiksow bez slow ( bardzo duze znaczenie ma. bowiem dla mnie w dziele literackim uzyty jezyk , styl, nad szczegolowa grafike przedkladam zdecydowanie ciekawie napisane dialogi) o tyle akurat komiksy Presla ( i Otta rowniez) slow wybitnie nie potrzebuja. Tutaj slowa by przeszkadzaly we wlasciwym odbiorze, w skupieniu sie nad rysunkami. Ale do osiagniecia tego efektu potrzebny jest niestandardowy pomysl na strone graficzna. I stad uwazam ze zarowno Presl jak i Ott to artysci nieszablonowi i wybitni. (Ott tez by mogl spokojnie trafic na liste).
Drobna uwaga: na 2 miejscu powinien byc Incal w prawidlowych kolorach (w przeciwienstwie do felernej edycji Egmontu). Ale nie glosowalem na wznowienia. A mimo wszystko to jednak wznowienie. Oprocz tych komiksow przynajmniej 20 kolejnych moglo trafic na liste albo wrecz bylo na niej gdy ja ukladalem w glowie. A Koziorozec wypadl juz w trakcie pisania posta ( styczniowy Priap Presla mi sie przypomnial). To byl naprawde swietny rok dla czytelnikow komiksow!
Tytuł: Odp: Komiksowa Top Lista - Rok 2015
Wiadomość wysłana przez: winckler w Luty 15, 2016, 05:02:02 pm
1. Księga pana Nadziei 2. Incal 3. David Boring 4. Cyrrus / Mil 5. Ralph Azham: Wróg mojego wroga 6. Fistaszki 1973-74 7. Nowa granica 8. Magia i miecz 9. Pasażerowie wiatru, drugi cykl 10. Żona dyplomaty
11. Wieże Bois-Maury: Oliver 12. Kroniki dyplomatyczne 13. Ballada o Halo Jones 14. Sam Zabel i magiczne pióro 15. Wonder Woman: Trzewia
Tytuł: Odp: Komiksowa Top Lista - Rok 2015
Wiadomość wysłana przez: Shinue w Luty 15, 2016, 05:20:29 pm
1. Locke & Key 2. Fatale 3. Batman - Ziemia Jeden 4. Incal 5. Batman - Mroczne odbicie 6. Lazarus 7. Pasażerowie wiatru 8. Valerian 9. Parker 10. Sex
Tytuł: Odp: Komiksowa Top Lista - Rok 2015
Wiadomość wysłana przez: Itachi w Luty 15, 2016, 06:02:21 pm
1. Locke&Key 2. Batman - Rok pierwszy 3. Kryzys Tożsamości 4. Batman - Ziemia Jeden 5. Batman - Mroczne odbicie 6. Saga 7. Superman Wyzwolony 8. Valerian 9. Bękarci z południa 10. Lazarus
Tytuł: Odp: Komiksowa Top Lista - Rok 2015
Wiadomość wysłana przez: Darkwolf1 w Luty 15, 2016, 06:23:53 pm
1. Batman - Rok Pierwszy (Egmont) 2. Batman - Azyl Arkham (Egmont) 3. Lobo - Portret Bękarta (Egmont) 4. Kryzys Tożsamości (Egmont) 5. Batman - Ziemia Jeden (Egmont) 6. Sprawiedliwość (Mucha) 7. Daredevil - Żółty (Mucha) 8. Wieczne Zło (Egmont) 9. Uncanny X-men - Druga Geneza (Hachette) 10. Nowa Granica (Egmont)
Tytuł: Odp: Komiksowa Top Lista - Rok 2015
Wiadomość wysłana przez: horror w Luty 15, 2016, 07:05:42 pm
1. Stickleback 2. Avengers Na Zawsze 3. Oczy Kota 4. Priap 5. Zrozumieć Komiks 6. Bez Przebaczenia 7. Magia i Miecz 8. Tomie 9. Batman Ziemia Jeden 10. Valerian
Mam podobne odczucia jak Darek i widziałbym chętnie przedłużenie głosowania w przyszłym roku do końca lutego(a i tak może okazać się, że czasu nie starczy). Tyle wychodzi różnych rzeczy, a tak mało czasu na czytanie :)
Tytuł: Odp: Komiksowa Top Lista - Rok 2015
Wiadomość wysłana przez: milos3 w Luty 15, 2016, 08:54:46 pm
1 Kroniki dyplomatyczne 2 Sokrates pół pies 3 Black science 4 Ballada o Halo Jones 5 Stwórca 6 Lazarus 7 Pasażerowie wiatru 8 Shazam 9 The Wake 10 Czerwony syn
Tytuł: Odp: Komiksowa Top Lista - Rok 2015
Wiadomość wysłana przez: kickic w Luty 15, 2016, 10:05:56 pm
1. Polina 2. Zrozumieć komiks 3. David Boring 4. Czary Zjary 5. Parker 6. Dzień targowy 7. Tomie 8. Fistaszki 9. Ralph Azham 10. Żona dyplomaty
11. Kot rabina 6 12. Nowa granica 13. Równonoce 14. Sugar
Tytuł: Odp: Komiksowa Top Lista - Rok 2015
Wiadomość wysłana przez: tucoRamirez w Luty 15, 2016, 10:46:54 pm
1. Pasażerowie wiatru (int.2) 2. David Boring 3. Cyrrus-Mil 4. Dżihad 5. Krzesło w piekle 6. Coutoo 7. Oczy kota 8. Magia & miecz 9. Parker 10.Sokrates półpies
Z jednej strony nie wszystko, co chciałem, zdążyłem przeczytać, a z drugiej - niektóre wydawałoby się "pewniaki", po skończonej lekturze, bardziej lub mniej rozczarowywały...
Tytuł: Odp: Komiksowa Top Lista - Rok 2015
Wiadomość wysłana przez: fragsel w Luty 17, 2016, 08:22:08 pm