gildia.pl
Gildia Gier Bitewnych (www.bitewniaki.gildia.pl) => Mordheim => Wątek zaczęty przez: Dracon2 w Styczeń 20, 2003, 09:16:27 am
-
Napisałem rozpiskę do skavenów (klan eshin) i midenheimers, i nie wiem jak te rozpiski by się sprawdziły, oceńcie je, a oto one:
Assasin Adept 175
Lekki pancerz, darmowy sztylet, weeping blades, hełm i warplock pistol
Black Skaven 95
Lekki pancerz + bojowe pazury + darmowy sztylet
2x Night Runner za 44
darmowy sztylet i proca
5x Verminkin za 185
darmowe sztylety, proca, miecz + tarcza
Razem 499
i rozpiska ludzi (middenheimers):
Mercenary Captain 140
darmowy sztylet, łuk, dwa topory, ciężka zbroja i hełm
2xChampion 150
darmowy sztylet, dwa topory (ewenteualnie jeden i buckler), lekki pancerz, hełm
3x Warriors 135
darmowe sztylety, łuki, topór + buckler
2x Marksmen 70
darmowe sztylety i łuki
Razem 495
A i ma jeszcze pytanie bohaterzy mają tam kilkanaście pkt. doświadczenia i czy za te punkty to się losuje co ma z tych punktów, czy samemu wybiera czy nic nie dostaje?
-
Szczerze powiem ze jesli chodzi o battla to slyszalem o rozpiskach , ale do mordki nie : )
Moim zdaniem na poczatku nie wiele mozna powiedziec, dopiero z czasem i nabywanym doswiadczniem mozna powiedziec co na co jest dobre
-
Zbedne sa zbroje, bo duzo kosztuja a daja znikama ochrone (6+, jesli S nie przekracza 3), lepiej zamiast tego kupic dodatkowego herosa (black skavena), tarcze tez sobie daruj (lepiej miec 2 A - drugi darmowym sztyletem) a i dla WSZYSTKICH kup proce, sa tanie i bardzo grozne.
Warto tez miec jak najwiecej bohaterow na poczatku bo to oni sa zrodlem kasy po bitwie.
pozdrawiam
No i ze startowych punktow to nic nie masz (chodzi o to ze np Adept ma 20 pkt, ale tez ma lepsze staty niz zwykly verminkin i to maja odzwierciedlac te punkty).
-
To ja o middenheim, bo grałem nimi dłuugo...
Zero pancerzy, nie bierz chapionów tylko kapłanów urlyka + obowiązkowo po wilku dla każdego. Do tego oczywiście 2 yougbloodów.
zależy od tego jaki charakter grupy wybierzesz to albo na maxa strzelców z długimi łukami, albo szermierzy.
Aha i koniecznie daj kapitanowi umiejętność berseker.
Co do broni to sugeruję dać miecze + topory lub młoty
-
Middenheimerom wymień topory na młoty
1 są bardziej klimatyczne
2 twoi bohaterowie(chempioni i kapitan) mają siłe 4 więc i tak redukują save
3 lubie bandy biegające z młotami (sigmaride warhamer- ulubiona broń sigmaritek, "Młot na czarownice"-ulubiona lektura łowców czarownic...)
-
własnie o młoty mi chodziło,a nie o topory (dla klimatu tylko je daje :D , a czym się różnią zasady topora od młota?)
ma ktoś zasady do wolf priest of ulrick?
A z tymi pancerzami to racja 20GC za gównianą zbroje, chyba dam więcej ludzi za koszt tych zbroji (za 20GC moge mieć 1 verminkina ze sztyletem :D )
PS. dawać kapitanowi middenheimers ciężką zbroje?
-
Odwiedź moją stronę http://dracon2.w.interia.pl
Na stronie pierwsze przetłumaczone na polski zasady Warhammer Skirmisha!
Niestety musze Cie zmartwic. Zasady te przetlumaczylem zdziebko wczesniej niz 21.12.2002, wiec Twoj serwis nie jest "pierwszym, ktory przetlumaczyl zasady skirmish". Sa na Gildii od marca 2002
-
tak są na Gildi? Nie wiedziałem, a gdzie są? A po zatym u mnie są w PDF-ie
-
czy jest figurka wolf priesta? i za ile jest wilk?
-
GW niestety nie zrobił modeli Kapłanów urlyka :-(
Jako wilki urlykańskie idealnie nadają się "Giant wolfy"
W roosterku wilk kosztuje 25gc, a kapłan 60.
-
a ja chcialbym wiedziec skad sa dodatkowe zasady to middenheimu!?
bo w podstawce sa calkiem niegrozni.
-
W TC8 pozatym moim zdaniem to są najlepsi nawet w podstawce, z najemików oczywiście.
-
a mógłby ktoś zeskanować tę stronę z TownCryer nr.8 z tymi dodatkowymi zasadami do middenheimers?
"Giant wolfy" to figurki wilków do vampikóf (tych z mordki)?
-
taak było by fajnie, gdyby ktokolwiek miał dostęp do TC.
Zasady są takie, że możesz mieć do dwóch kapłanów urlyka w grupie, lecz zastępują oni championów. Każdy kapłan może mieć jednego wilka urlykańskiego.
Giant wolf to jednostka z WFB zwykle dosiadają ich gobliny (w mordce też mogą), lecz jak wspominałem pasują idealnie, gdyż wilki urlykańskie to wyrośnięte bestie o białym futrze i kłach jak noże.
Gdy prowadziłem middenheim (i chyba do tego powrócę) to taki wilczek potrafił wszamać ograsa na śniadanko i zakąsić kilkoma przerażonymi wojownikami... pyszna była zabawa :-D
-
Tu znajdziesz zasady kapłanów urlyka po polsku (a nawet Mordheim.PL podręcznik) http://republika.pl/groan/
-
thx. Teraz trzeb tylko zdobyć parę gobasków na wilkach :D . Zauważyłem że te zasady zostały dodane dopiero 15-01-2003! Dlatego ich wcześniej nie widziałem, a tak pozatym brakuje zasad dla płaszczu z wilka i jak można go zdobyć.
-
gdzieś tu już pisałem na forum... tylko nie pamiętam gdzie.
no dobra wilczą pelerynę można zdobyć:
1. Zapłać 10gc
2. Wybierz bohatera, dla którego ma być futro
3. Przetestuj jego siłę
4. jak ci się udało to masz futro dające +1 armour save przeciwko pociskom.
5. Jak nie to nie masz 10gc.
-
ok, napisałem nową lepszą bandę do middenheimers a oto ona:
1 Mercenary Captain @ 85 GC
BERSERKER Free Dagger; Axe (x1); Sword (x1); Helmet
1 Wolf Priest of Ulric @ 75 GC
Free Dagger; 2-Handed Weapon (x1)
3. Bloodlust
1 Wolf Priest of Ulric @ 75 GC
Free Dagger; 2-Handed Weapon (x1)
3. Ulric How
1 Wolf Companion @ 25 GC
1 Wolf Companion @ 25 GC
1 Youngblood @ 28 GC
Free Dagger; Hammer (x1); Sword (x1)
1 Youngblood @ 28 GC
Free Dagger; Hammer (x1); Sword (x1)
3 Swordsmen @ 144 GC
Free Dagger; Hammer (x1); Sword (x1)
Warband Rating: 70
Number of models: 10
Total Warband Cost: 485
-
tak są na Gildi? Nie wiedziałem, a gdzie są? A po zatym u mnie są w PDF-ie
http://teksty.gildia.com/skolo/zasady_dodatkowe/przejscie
-
1 Wolf Priest of Ulric @ 60 GC
Free Dagger
3. Bloodlust
Hmm bloodlust ze sztyletem... a moze by tak 2 młotki?
1 Wolf Priest of Ulric @ 63 GC
Free Dagger; Hammer (x1)
6. Call of Ulric
1 Wolf Form @
1 Wolf Companion @ 25 GC
Wolf form sie nie bierze!!
ta opcja jest po to, by zaznaczyć, że kapłan nie powrócił do ludzkiej formy po wykożystaniu zaklęcia i pozostał wilkiem.
Youngblood @ 30 GC
Free Dagger; 2-Handed Weapon (x1)
odradzałbym broń dwuręczną
i nie wystawiał 'warriora' tylko dał dowódcy kuszę i bersekera.
Natomiast drugiemu kapłanowi wilka.
-
ok zmieniłem bandę (patrz powyżej), i mam parę pytań:
1. Jakie moditwy dać Kapłanom Ulryka?
2. Skąd jest zasada Berserker?
A po zatym mogę wrazie czego hełm usunąć kapitanowi i dać mu kuszę, tylko za bardzo nie pasuje mi do tej bandy(kusza rzecz jasna).
A jako Kapłanów Ulryka użyje Championów z Middenheimu (szczególnie pasuje ten owinięty w wilczą skóre na kapłana)
-
Zaklęcia się losuje, a nie daje
Zasada mówiąca o tym, że jeden z bohaterów middenheim może być bersekerem znajduje się w White Dwarf 242, p30. Wtedy TC jeszcze nie było o ile się nie mylę.
nie każę ci uzywać kuszy, tylko proponuję, bo to dobry wynalazek :-)
-
dobra, rozumiem, a jakie są najlepsze modlitwy Ulryka (mi się zdaje że te które są w bandzie powyżej)? A pozatym u mnie w bandzie nie będzie camperstwa!
-
he he po to złożyłem sobie norsów, oni nie trzelają :-D ale spytaj nahara ci się dzieje w HtH.
-
he he po to złożyłem sobie norsów, oni nie trzelają :-D ale spytaj nahara ci się dzieje w HtH.
jest fajna rozwala ba ja mam krasnale.....
kusze sa srednie jak grasz na malej planszy (ja mialem np tilean marksman, ktory sie zupelnie nie sprawdzil w strzelaniu - norsi dracha go skopali...).
Bron strzelacka tylko dla capitana (ma bs 4) , duelling pistol jest ok, albo kusza, reszta z midennheimerow najwyzej łuki jak ci zostanie troche kapusty. Tylko jak masz 2 kaplanow to nie wiem komu mialbys dac te łuki...... moze henchmanom, bo nie youngblood oni maja za malo bs.
A jam mam jeszcze pytanko:
Czy jesli po odjeciu wszystkich kar za odlegosc oslone i ruch szansa trafinia spada do zera (wymagany rzut k6 to np 8) to czy oznacza to automatyczne pudlo jesli sie zadeklarowalo strzal, czy tez ZAWSZE jest jakas szansa trafienia (czyli zawsze trafiasz jesli rzucisz 6 na k6)
-
W mordheimie to automatyczne pudło... w necrosie jest dodatkwa tabelka.
-
no, chybatych kusz to nawet nikomu (prócz kapitanowi) nie mam dać. A kapitan może chyba mieć kusze bo w końcu on rządzi i ma lepsze uzbrojenie :D . Wczoraj sobie kupiłem czempiona middenheimu(tego owiniętego w wilczą skóre) i będe go używał jako kapłana, tylko wilczki trza skombinować.
-
Czy moje czarne myśli są poprawne?:
jeżeli skavenowi dam pazury to nie mogę mu dać także procy?
jeżeli tak to sztyletu tez nie moze używac?
jeżeli nie moze używać, to mogę ten sztylet dać komus innemu zeby mial 2?
-
jeżeli skavenowi dam pazury to nie mogę mu dać także procy?
Możesz, bo nie używasz ich jednocześnie, a to jest zabronione.
jeżeli tak to sztyletu tez nie moze używac?
nie nie może, ale może posiadać.
jeżeli nie moze używać, to mogę ten sztylet dać komus innemu zeby mial 2?
tak, dlaczego by nie? możesz dowolnie zamieniać broń pomiędzy członkami frużyny.
-
Dzieki za odpowiedz. W zasadach jest jednakowoż napisane:
Cumbersome: A model armed with Fighting Claws May not use any other weapons in the entire battle.
aczkolwiek wydaje się logiczne ze moze ciskac kamyczki z procy.
To jeszcze się pochwalę :) Dzisiaj walczyłem z orkami. Mieli T4 i większość miała zbroje - powaliłem wszystkich. Nareszcie.
i propo tego pytanko: jak to jest gdy przeciwnik ma włócznie, topór i tarczę?
szarżuje na niego, on mi oddaje tylko włócznią, ja go wale swoje i on mi oddaje dopiero toporem. Ok to chyba tak ma być.
ale, jeżeli ma tarcze to kiedy deklaruje ze jej używa? moze atakować mnie (np szarża) z użyciem włóczni i topora a jak ja w swojej turze go tłukę to on stwierdza ze teraz ma tarczę i topór i dlatego ma save +1.
Czy jak to jest? kiedy mozna zmienic zestaw broni zeby nie przesadzać?
Może tylko w swojej turze deklaruje sie czego się używa?
i jeszcze jedno pytanko ale to juz tylko tak dla ścisłości: jeżeli postać jest 2" nad podłożem i strzela to strzela do dowolnego. i wtedy każdy też może do niej strzelać? oczywiście zakładając ze nikogo innego nie widzi (strzelający do tego na podwyższeniu) czyli: on mnie widzi ja go zawsze tez.
-
Nie znam za dobrze Skavenów, ale mam wrażenie, że Fighting Claws to ustrojstwo przywiązane do łap na stałe i w związku z tym szczurek"may not use any other weapons in the entire battle", bo zwyczajnie nie ma ich jak trzymać, to samo byłoby z procą: aby mógł ją rozkręcić z powiedzmy dziesięciocalowym drutem przedłużającym mu rękę to musiałby być prwdziwym prestidigitatorem :wink:
-
Czy jak to jest? kiedy mozna zmienic zestaw broni zeby nie przesadzać?
Może tylko w swojej turze deklaruje sie czego się używa?
nie można jak ma topór, tarczę i włócznię, to musi wybrać jakim zestawem chce walczyćalbo ma topór i tarczę, albo topór i włócznię, albo włócznię i tarczę. Jednak może mieć przy sobie tarczę i walczyć toporem i włócznią, jednak wtedy będzie miał +1 do armour save tylko przeciwko pociskom.
jeszcze jedno pytanko ale to juz tylko tak dla ścisłości: jeżeli postać jest 2" nad podłożem i strzela to strzela do dowolnego. i wtedy każdy też może do niej strzelać? oczywiście zakładając ze nikogo innego nie widzi (strzelający do tego na podwyższeniu) czyli: on mnie widzi ja go zawsze tez.
tak stojąc na podwyższeniu obowiązuje zasada 'pick target' czyli ty wybierasz dowolny cel, ale jak słusznie zauważyłeś ciebie też bardzo dobrze widać i będzie można do ciebie strzelać.
Cumbersome: A model armed with Fighting Claws May not use any other weapons in the entire battle
Aaaa skoro tak to nie można... nie wiedziałem, że mają zasadę 'Cumbersome'. Ta zasada mówi o tym, że mając taką broń można mieć tylko tą.
szarżuje na niego, on mi oddaje tylko włócznią, ja go wale swoje i on mi oddaje dopiero toporem. Ok to chyba tak ma być.
tak, tak jest oki
Aha i jeszczee jedno, gratuluję zwycięstwa, orki to nie lada przeciwnik :-D
-
tak sobie czytam zasady i czytam i znalazłem jeden kruczek: z jaką ilością doświadczenia startuje Wilczy Kapłan Uryka?
-
Zero!
i to jest jego największa zaleta :-D
-
jak tak to super, szybko levele będzie zdobywał :D :D :D
-
Kilka pytań:
1 Animozje: jeżeli jeden goblin/ork rzuca sie na drugiego to czy to jest normalna 1 runda walki, czy ten rzucający sie atakuje a ten drugi nie odddaje.
2 Jezeli dobrze rozumiem Big Una nie da się dorekrutować skoro ma 15 pd na początku
3 Jak to jest ze stunned i knocked down.
Stunned wstaje w najbliższej fazie recovery, a knocked down w najbliższej swojej fazie recovery? czyli jeżeli:
a) koles pada stunned w swojej turze to jest knocked down w turze przeciwnika, a później wstaje w najblizszej swojej turze?
b) koles jest stunned w turze przeciwnika, w swojej jest knocked down i całą turę przeciwnika leży knocked down?
nie wiem czy dobrze to ujołem, ale chodzi mi o rozpatrzenie sytuacji co sie dzieje i kiedy moze być atakowany w jakim stanie koles, zależnie od tury w której cos sie z nim stało.
uff
-
no, to banda middenheimów już jest to teraz kolej na skavenów wymyśliłem taką bandę:
1 Assassin Adept @ 122 GC
Free Dagger; Sling; Weeping Blades (x1); Helmet
1 Black Skaven @ 75 GC
Free Dagger; Fighting Claws (x1)
1 Black Skaven @ 75 GC
Free Dagger; Fighting Claws (x1)
1 Night Runner @ 24 GC
Free Dagger; Sling; Dagger (x1)
1 Night Runner @ 24 GC
Free Dagger; Sling; Dagger (x1)
3 Verminkin @ 105 GC
Free Dagger; Sling; Club (x1); Sword (x1)
2 Verminkin @ 74 GC
Free Dagger; Sling; Spear (x1); Shield
Warband Rating: 86
Number of models: 10
Total Warband Cost: 499
-
Zamiast kupować drogie włócznie i miecze spróbuj coś lepszego runnerom dać.
-
witam
spear dla skavenow to pomylka - to oni najczesciej atakuja, wiec bron defensywna rzadko sie im przyda.
pozdrawiam
Descartes
-
no włócznie są tak dla beki i dla taktyki ustawiam ich w strefie przejęcia szarży i w razie szarży wroga to on wpada w nich, a jak nie to reszta szczurków szarżuje na nich. Night runnersi to będą stać na dachach/domkach, a w następnej walce to dostaną coś "macz beter" :D .
A i pomalowałem już trzech swordsmenów i kapłana Ulryka fotka tutaj (a i w tle ładnie zrobiony przeze mnie budynek :D ): http://dracon2.w.interia.pl/middenheimers_dracon2.jpg
-
Band Marienburgczyków nastawiona na walke wręcz:
Kapitan-miecz, kusza, p.pojedynkowy,l.zbroja, tarcza
Champion- miecz, p.pojedynkowy
Champion - korbacz, tarcza, p.pojedynkowy
2 X Youngblood -darmowy sztylet
2 X Żołnierz - włócznia, topór
Miecznik - miecz, p. pojedynkowy
Miecznik - miecz, włócznia
Strzelec - dł Łuk
Najemnik - Stirlandzki Łucznki (to jest dopiero wymiatacz)
11 modeli
-
Jak to jest z tymi najemnikami? Można ich w kampanii wrzucac od samego początku?
-
Nie przypominam sobie zasady mówiące że nie można, a jeśli jednak nie to 1 bitwe bym bez niego przepękał...ale było by ciężko
-
Hmm, na początku taki koleś daje rzeczywiście niesamowitą przewagę. Druchii Assasin sprawiał mi kłopoty jeszcze po dziesięciu bitwach (na szczęścię nie pojawił się od samego początku).
-
Jak to jest z tymi najemnikami? Można ich w kampanii wrzucac od samego początku?
Hired Swords mogą być w rozpiskach od samego początku, Dramatis Personae nie.