gildia.pl

Gildia Gier Bitewnych (www.bitewniaki.gildia.pl) => WFB => Wątek zaczęty przez: rals w Październik 24, 2002, 10:03:29 pm

Tytuł: Czary?
Wiadomość wysłana przez: rals w Październik 24, 2002, 10:03:29 pm
Czy mozecie mi powiedziec jaka armi ma njlepsza magie i jaki czar jest najlepszy :?:
Tytuł: Czary?
Wiadomość wysłana przez: Solitaire w Październik 24, 2002, 10:13:50 pm
Oto zaiste filozoficzne pytanie :!:
A teraz kilka truizmów, które, jak podejrzewam, wielokrotnie słyszałeś.
Wszystko jest względne.
Czary nie są uniwrsalnymi narzędziami zagłady, sztuką jest je dopasować do sytuacji.
Im czar prostszy tym lepiej.
Im czar potężniejszy tym lepiej.
Istotną kwestią są umiejętności magów danej armii.
I magiczne przedmioty.
A także magowie przeciwnika.
I ich przedmioty.
Przeznaczenie twoich magów.
A także ich koszt.
Oraz przeżywalność.
Ilość tychże w armii.
Twojej i przeciwnika.
Stawiam na jakiekolwiek 2k6 hitów z S4 :wink:
Tytuł: Czary?
Wiadomość wysłana przez: Shinji w Październik 24, 2002, 11:04:17 pm
To jest najbardziej uniwersalny czar.
Jeżeli chodzi o szczegóły:
- na duże jednostki o małym as(np armia nekromancka, Wood Elves, Lizardmeni itp :P ) - płomienie fenixa z magii HE
- na konice coś co zadaje bez armour sava
- do wzmocnienia konnicy piechoty- steed of shadows(czy cos takiego) - zwieksza ruch o iles cali :)
Tytuł: Dziwne pytanie
Wiadomość wysłana przez: Falki w Październik 25, 2002, 07:06:21 am
Zakładam, że grasz taką armią, która może wybierać z dowolnej szkoły, right? Jeżeli tak, to wg mnie najlepsza jest magia życia ex aequo z magią niebios. Praktycznie na każdym stole sa jakieś górki, lasy - wtedy d6 z siłą 5 albo 2d6 z siłą 4 BEZ KONIECZNOŚCI WIDZENIA CELU, PRAKTYCZNIE W DOWOLNYM MIEJSCU NA STOLE po prostu RULEZ! A najlepsze jest na samotnych magów. Wtopa jest wtedy, kiedy przeciwko Chaosowi albo Undeadom wylosujesz 3 i 6 :-(
Teraz Heavens - komety nie trzeba przedstawiać - jak już pier... to robi duże kuku - czasem własnym oddziałom. Ale najlepsze są "pioruny" - znowu dowolny cel (no dobra, tym razem w 24") rządzi - no i dochodzimy do przerzutów. Co jest najważniejsze w Warhammerze? Wielu ludzi mówi jednym głosem - KOSTKI. W takim razie jaki czar jest najważniejszy? Second Sign Of Amul, kropka. Możesz przerzucić praktycznie każde d6 (miscasta nie zniwelujesz), a to jest naprawdę Power. Jak grałem ze strzelającymi lizardmenami to koleś miał średnio 5 przerzutów na turę - starczało akurat na tyle, żeby wszystkie 8 Salamander trafiło i zadało liczbę ran powyżej średniej... co za dół.
Wniosek: bierz Heavens, a jak stół jest gęsto zastawiony terenem, to ryzykuj Life.
Tytuł: Czary?
Wiadomość wysłana przez: Finfarin w Październik 25, 2002, 12:36:40 pm
A magia światła? Dwa czasry obniżające WS do 1, jeden z nich dodatkowo obniża ruch o połłowę, tani magic missile wystarczający do zabicia banshetki czy innego cholerstwa, czasr dający immune to psychology dla całej armi, oraz podstawowy dający twemu magowi jakieś szanse przeżycia gdy szarżuej na ciebie zagon maruderów( mój przetrzyma ich do końca gry) oraz jeden leczący? Ta magia może nie ma czaru wygrywającego grę, niszczącego największy oddział przeciwnika, ale nie ma praktycznie większych wad.
Tytuł: Czary?
Wiadomość wysłana przez: Shinji w Październik 25, 2002, 01:39:41 pm
Czyli po prostu:
każda magia jest dobra ale zależy do czego ją uzyjemy:P
Tytuł: Statystyki
Wiadomość wysłana przez: Falki w Październik 25, 2002, 01:42:56 pm
Cytat: "Shinji"
Czyli po prostu:
każda magia jest dobra ale zależy do czego ją uzyjemy:P

Ciekawe, czy ktoś podlicza częstość wykorzystania wszystkich typów. Moje prywatne odczucie jest takie, że ludzie wybierają Heavens, Fire i Life, a reszta zostaje zawsze "na ławce rezerwowych".
Tytuł: Czary?
Wiadomość wysłana przez: Shinji w Październik 25, 2002, 01:51:00 pm
Niezła tez jest magia Shadow
Tytuł: Czary?
Wiadomość wysłana przez: Piotr Mazurowski w Październik 25, 2002, 02:03:59 pm
Cytat: "Shinji"
Czyli po prostu:
każda magia jest dobra ale zależy do czego ją uzyjemy:P


Zdecydowanie nie można tak powiedzieć. O niektórych typach magii nie mogę nic stwierdzić. Dlaczego? Bo nigdy nie spotkałem ich w grze. To wszystko wyjaśnia  :)

Natomiast spotkałem (i używałem) Dark Magic - i jest to jedna ze słabszych magii w ogóle.
Tytuł: Czary?
Wiadomość wysłana przez: Jezo w Październik 25, 2002, 02:58:37 pm
ja tam mowie ze to high elfy sa mistrzami magii bo:
-maja tansze przedmioty
-maja dostep do wszystkich szkol a do tego high spells co zmnijsza zdolnosci magiczne armii
-seer - wszyscy magowie elfow moga miec seer (30pkt) czyli wybrac sobie czary
Tytuł: Czary?
Wiadomość wysłana przez: Urithandir w Październik 25, 2002, 03:23:56 pm
gobo shamani rulez  :twisted:
magia zielonych jest najpotezejsza
a przedmioty wyrąbane np. ditto's dubble duin doo-dahs ktore pozwalaja rzucic ten zam czar 2 razy w ciagu tury  :shock:
high magic jest za bardzo defensywna IMHO.[nie mozna ciac kawalerii :roll: ]
Tytuł: Czary?
Wiadomość wysłana przez: Jezo w Październik 25, 2002, 03:37:23 pm
zwlaszcza plomieniami feniksa gdzie pod koniec 3 tury kawaleria znika dostajac po trafieniu z sila 8...
Tytuł: Czary?
Wiadomość wysłana przez: Jezo w Październik 25, 2002, 03:39:26 pm
wiem cos o tym bo kiedys zmiotlem tak koledze klocek 12 ulepszonych kawalerzystow chaosu
owszem nie jest nastawiona na atakowanie ale jak cos juz jest to zostaje i wymiata
Tytuł: Czary?
Wiadomość wysłana przez: Urithandir w Październik 25, 2002, 03:42:36 pm
jest to czar remains in play czyli przeciwnik go bez problemu dispelluje zanim czar "urośnie", chcialbym zeby tak nie bylo bo zam gram magicznymi HE
Tytuł: Czary?
Wiadomość wysłana przez: Jezo w Październik 25, 2002, 03:47:16 pm
u mnie magia to dodatek ale sprobuje
podalbys mi swoja rozpiske na 2000 :?:
Tytuł: Czary?
Wiadomość wysłana przez: Urithandir w Październik 25, 2002, 03:53:29 pm
mniej wiecej standardowa
4 magow+rozne przedmioty
4bolce
3*silver helms
12*swordmaster+banner of sorcery
6*scout
mysle o urzywaniu lekkiej kawalerii na masowa skale w polaczeniu z life jest super[howling wind]
Tytuł: Czary?
Wiadomość wysłana przez: Loremaster w Październik 25, 2002, 04:56:26 pm
Lepeij nie bo znowu odezwą sie głosy oburzenia że ta armia jest mocno przegięta itd.
Ale jak chcesz

4lvlArchamge+Great Eagle,Bow of Seafarer(zabawka na armie typu Chaos,Bretonia itd.)Staff of Solidity,Dispel Scroll

2lvlMage+Seer,Dsipel Scroll
2lvlMage+Ring of Fury,Dsiepl Scroll
2lvlMage+Ring of Corin,Jewel of Dusk

Core
5 Silver Helms-full ekwipunek
5 Silver Helms- j.w
10 Archers

10 Swordmasters+Banner of Sorcery,Blessed Tome,comamnd
5 Shadow Warriors

4 Rbt

Mag na orzełku krąży wokół oddziałó wroga i miota z kuszy(kiedyś z tej broni zdjąłem 8 Chaos Knightów) i powinien wybrać sobie heaven przeżuty thunderbolt i storm(wlatyjesz międzu armie wroga i mu no to sztrzelasz i okazyje się że jakieś 3 unity dostają d6 S3 silver helms są od ochrony maga mag stoi z 3 cale za nimi.Fajna armia żadna armia ofensywna nie ma większych szans(Chaos,Bretonia,Bestmen,vampiry itd.)
Tytuł: Czary?
Wiadomość wysłana przez: Urithandir w Październik 25, 2002, 06:18:47 pm
Nasze armie są dość podobne, widać wszystkie elfy mysla podobnie :D
Tytuł: Czary?
Wiadomość wysłana przez: Jezo w Październik 26, 2002, 07:24:17 pm
Cytat: "Urithandir"
Nasze armie są dość podobne, widać wszystkie elfy mysla podobnie :D

ja troche sie nie zgodze bo gram kawaleria i mam czesto0 bolcow i 1 maga
a co do tego ze  czar pozostajacy w grze latwo zdispelowac to stanowczo mowie nie bo robie tak
prince 2 komanderow i kawaleria wycinaja magow przeciwnika a ten jeden ma g chowa sie i wali plomieniami feniksa w co popadnie najciekawsze sa 4 pierwsze tury a nastepne ze tak powiem emocjonujace czy uda sie magowi uciec czy tez nie
ja wystawiam maga z seer i silver wand wtedy wybiera 1,5,6 i najpierw niszcze magow przeciwnika nastepnie wszystkie magiczne bronie a potem plomienie a jak cos sie zbliza to spacerek i tak to dzila (skutecznosc 75%)
Tytuł: Czary?
Wiadomość wysłana przez: Urithandir w Październik 27, 2002, 07:09:45 am
Niszczysz kawaleria magow tak szybko :wink: ! z kim ty grasz ? Czy magowie nie powinni siedziec w lesie i jak cos  podejdzie niszczyc to czarami, nie masz nawet 1 dispella kawaleria daleka by nie zajechala przeciwko armi magicznej.
Tytuł: Czary?
Wiadomość wysłana przez: Loremaster w Październik 27, 2002, 10:26:17 am
Mówicie że Płomieniami feniksa nie można ciąć to więć robimy tak
Większość armii ofensywnych ma 1 1lvl mage z dwoma dispel Scrollami więc albo go zabijamy z jakiegoś czaru z life a jeżeli nie możemy go zabić to poświęcamy 2 kości na rzucenie na niego fortune is fickleI i chłopak już sobie nie podispeluje a na pewno nie zdispeluje płomini(11+). Więc jeden mag trzyma fortune,drugi płomienie a mage lord z jednym ostatnim magiem rozwalają unity oczywiście najłatwiej jest stuknąć maga i jest po problemie. I wtedy około 3 tury zaczynają się masowe zgony
Tytuł: Czary?
Wiadomość wysłana przez: Urithandir w Październik 27, 2002, 10:37:21 am
Masz racje jak przeciwnik ma tylko jednego maga[któreg utluczesz] to rzeczywiscie może byc zabawnie.Gorzej jak ma dwóch[np. wampiry],ale i tak przekonałeś mnie co do urzyteczności p. feniksa  :D
Tytuł: Czary?
Wiadomość wysłana przez: Loremaster w Październik 27, 2002, 10:43:13 am
Jeżeli grasz magiczną armią to nekromatę utłuczesz a na counta rzucisz fortune i jest po zabawie.Przeciwko armiom magicznym taktyka się nie sprawdza bo która armia magiczna idzie do przodu.
Tytuł: Czary?
Wiadomość wysłana przez: Urithandir w Październik 27, 2002, 11:44:16 am
Cytat: "Tyrion"
zwlaszcza plomieniami feniksa gdzie pod koniec 3 tury kawaleria znika dostajac po trafieniu z sila 8...

na poczatku 4 tury to oddział dostaje ale z sila 6. [i tak nie jest zle]
Loremaster:wez pod uwage ze podczas gdy czar rośnie twoi magowie moga co najwyzej dlubac w nosie[albo oddac power dice tym którzy nie rzucili remains in play]. Po zatym w 4 tury ladowania to długo i przeciwnik może cię zmieść w tym czasie[tylko teoretzuje :wink: ]
 Armia magiczna kóra idzie do przodu to DE :D , a raczej schodzą  z pola bitwy nogami do przodu  :D
Tytuł: Czary?
Wiadomość wysłana przez: Jezo w Październik 27, 2002, 06:03:54 pm
dopuki maja taktyka sie sprawdza bede jej uzywal
moze jak zaczne ta armia przegrywac to zrobie magiczna armie
Tytuł: Czary?
Wiadomość wysłana przez: Jankiel w Październik 27, 2002, 07:10:52 pm
Po pierwsze, odpowiednio użyta Dark Magic jest jedną z najsilniejszych magii.
Po drugie, możecie przestać liczyć na life'a, gdyż z tego co wiem, poprawiona lista nie ukazała się w Annualu 2003, a WD wystąpiła jako nieoficjalna (to wiem na pewno) - więc na turniejach chyba nie będzie można jej używać  :twisted:
A wszechmocni arcymagowie Wysokich Elfów mogliby postudiować pewną starożytną księgę zwaną Słownikiem Ortograficznym  :wink:
Tytuł: Czary?
Wiadomość wysłana przez: Azz w Październik 27, 2002, 07:16:25 pm
Ja tom osobiscie wole magie Tzeentha :), te wszystkie fajery :), ale czasem mozna sie zawiesc, jak to u pana zmian bywa :)
Tytuł: Czary?
Wiadomość wysłana przez: Vatt'ghern w Październik 27, 2002, 07:41:49 pm
w dark magic szczegolnie drazni mnie dominon. jak ma sie jeden wypasiony oddzial, to trzeba uzywac dispell scrolla, ktory moze przydac sie do czegos innego.
Tytuł: Czary?
Wiadomość wysłana przez: Kelior w Październik 28, 2002, 07:44:02 am
a co myslicie o magii skavenów ? według mnie jest bardzo dobra np . te 2d6 s5
Tytuł: Czary?
Wiadomość wysłana przez: Piotr Mazurowski w Październik 28, 2002, 07:55:15 am
Cytat: "Jankiel"
Po pierwsze, odpowiednio użyta Dark Magic jest jedną z najsilniejszych magii.

A wszechmocni arcymagowie Wysokich Elfów mogliby postudiować pewną starożytną księgę zwaną Słownikiem Ortograficznym  :wink:


Co do Dark Magic to jednak nie mogę się zgodzić. Owszem, czary są może i ciekawe, ale ich największy problem to, po pierwsze, mały zasięg, i, po drugie, konieczność widzenia celu. Duża wrażliwość magów DE i brak klocków piechoty, w których można by tych magów chować sprawiają, że z tej magii bardzo ciężko jest skorzystać.

A w sprawie tej starożytnej księgi Słownikiem zwanej - pełne poparcie!  :D
Tytuł: Czary?
Wiadomość wysłana przez: Jezo w Październik 28, 2002, 11:58:04 am
sorry ale wfb ogarnia mnie do reszty i zapominam o borz( :wink: )ym swiecie
Tytuł: Czary?
Wiadomość wysłana przez: SzAjBuS w Październik 28, 2002, 01:52:55 pm
Tyrion, to uzywaj liter runicznych
Tytuł: Czary?
Wiadomość wysłana przez: Finfarin w Październik 28, 2002, 02:09:55 pm
Magia Skavenów jest bardzo dobra, nie mówię tu tylko o warp lighting, ale min. Death Frenzy, Skitterleap, Pestilence Breath no i Plague. Należy pamiętać iż każdy szczurzy mag dostaje od razu warpstone tokena, a Seer cztery.
Tytuł: Czary?
Wiadomość wysłana przez: Finfarin w Październik 28, 2002, 02:12:39 pm
Poza tym Lore of Pleasure( Slaneesh). ŚŻwietny, ma np: ulepszonego Dominona, czar powodujący iż dany oddział musi iść w wybranego miejsce na stole itp. No i wbrew pozorom większość działa na immune to psychology.
Tytuł: Czary?
Wiadomość wysłana przez: wste w Październik 28, 2002, 02:44:18 pm
Moją ulubioną magią jest nekromancja. Pewnie dlatego, żę tylko jej używam  :wink:
Ale tak na poważnie - myśle, żę nie jest to lore przekręcony. Czary są dobre, ale nie tanie. Nie jest to to co w 5 ed.  :cry:
Tytuł: Czary?
Wiadomość wysłana przez: Urithandir w Październik 28, 2002, 03:09:34 pm
Cytat: "Jankiel"

A wszechmocni arcymagowie Wysokich Elfów mogliby postudiować pewną starożytną księgę zwaną Słownikiem Ortograficznym  :wink:

Jeśli o mnie chodzi to jestem dyslektykiem  :(
Tytuł: Czary?
Wiadomość wysłana przez: Kelior w Październik 28, 2002, 03:43:01 pm
generalnie uważam jednak że magia chaosu nie jest jakas wypasowa i jest wiele innych lepszych magii
Tytuł: VC
Wiadomość wysłana przez: Błaszczu w Październik 28, 2002, 05:41:42 pm
magia nekromantów rządzi. szeczgólnie ,,dożywianie" regimentu zombie kolejnymi jak sie ma 4 necrosów którzy siedza w lasku do tego B.Knightów chowasz ich. ożywiash hordke trupków i jeeedziesh ;] ;] szkoda tylko, że spirit hostów nie można dożywiać ;] ;] ;]
choć większość wymiataczy teraz gra gupimi Blood Dragonami. wdł. mnie nie maja klimatu za duzo. wiem, że tdużo osób się nie zgodzi no, ale trudno. dla mnie necrosi to zawsze bedzie 4 nekromantów i ciągłe ożywianie ( a takiej grze- Dark Omen nie wiem czy ktoś grał kolega zrobił rozpiske orkasów której nie mogłem za ch rozwalić. Wziąłem sobie razu pewnego armie z 6 nekromantów i cały czaas ożywiałem a on sie ywkruszał ) i to mi sie podoba :) apropo DE teraz: ich magia jest wdł. mnie beznadziejna zresztą jak cała ta armia- może to dlatego, że ZAWSZE ich masakruję ?? jka mnie zjada to zmienie zdanie...
Tytuł: Czary?
Wiadomość wysłana przez: SoCiu w Październik 28, 2002, 06:01:47 pm
Heh nie wiem czemu taki prąd myślowy.Grałem sobie z krasnalami i udało mi si wejsc magiem 2lev do lasku i nawalałem w jego oddział kuszników z Chillwinda ze nie mogli ani razu strzelić i dzięki temu klocek 32 kusznikow nie strzelało przez 4 tury(w końcu mag oberwał z cannona)... obudzili się dopiero jak wjechał w nich klocek 8 cold one knightesów.A do tego postu powyżej to chętnie zagram z VC na 2tys.pkt (ehhh tylko musze sobie 2 bolce dokupić :D).Wszystkie lory są dobre oczywiście fire,heavens mają przewage ale wszystko zależy od kości i sytuacji
Tytuł: Czary?
Wiadomość wysłana przez: Loremaster w Październik 28, 2002, 06:39:26 pm
Ja nie wiem ale High Magic nie jest zły drain magic- bardzo dobry czar przeciwko armiom z conajmniej trzema magami.
Walk between worlds - może nie jest aż tak przydatny ale w rękach dobrego gracza może być bardzo przydatny
Curse of Arrow- łatwy i bardzo dobry czar jeżeli posiadamy armię strzelającą
Fortune is Fickle- jedno słowo na gobliny!!!!!!!
Fury of Khaine-nic specjalnego
Flames of Pheonix- świetny czar nie ma lepszego czru do likidowania golinów,skavenów,undeadów
Vauls Unamking co tu dużo mówić starta pzredmiotu za 50 pts nie jest miła
Tytuł: Czary?
Wiadomość wysłana przez: Vatt'ghern w Październik 28, 2002, 06:53:20 pm
dlaczego uwazasz ze fury of khaine to nic specjalnego? jakby nie bylo tego czaru w High Magic, to nie oplacalo by sie jej brac, bo jak prosciej pozbyc sie banshee, spirit hostow, jakies lekkiej kavy, zajezdzajacej cie od flanki itp? brakuje mi tylko w tej magi dobrego czaru do znikania wrazych magow lub waywatcherow pochowanych po lasach
Tytuł: Czary?
Wiadomość wysłana przez: Jankiel w Październik 29, 2002, 08:06:58 am
Przy Black Horror musisz widzieć jedynie wzornik (czyli jego fragment) - więc można go położyć w środku lasu. Do Dominion także nie trzeba widzieć, a Soul Stealer'a można rzucić nawet do hth. Jedyny słabszy czar to Word of Pain - nie można go rzucić do hth. A obydwa magic missile są tanie i dobre (jak wina  :wink: )
Tytuł: Czary?
Wiadomość wysłana przez: Loremaster w Październik 31, 2002, 04:34:09 pm
Spoko ale podniesienie przez Eltahriona jest całkiem możliwe.

Aenarion napewno był najsilniejszym wojownikiem pamiętcie jak rzucił ZWYKŁĄ włócznią tak że zabiła chaos lorda i jeszce paru gości chyba jakiegoś Ogra i paru Knightów ale nie pamiętam
Ciekawe czy Aborash zrobiłby coś takiego szcerze wątpię
Tytuł: Czary?
Wiadomość wysłana przez: Loremaster w Październik 31, 2002, 04:35:01 pm
Sorry do nie to dego tematu
jeszcze raz przepraszam
Tytuł: Czary?
Wiadomość wysłana przez: Loremaster w Listopad 07, 2002, 04:13:12 pm
Nie wiecie czy w Warhammmer Chronicles jest errata do czarów ta z WD bo słyszałem że nie
a jeżeli nie
to kometa z S5 i pioruny na całe pole bitwy no i WD sobie nie poczarują
Tytuł: OT
Wiadomość wysłana przez: rademon w Listopad 07, 2002, 04:36:23 pm
Gram WE z kolegą od czasu V ed. zupełnie bez magii. To jest dopiero zabawa. Ale jak sami spróbujecie, to zaraz zaczniecie krzyczeć że to się nie da, traci klimat, itp.  :(

IMHO, jest za dużo dostępnych magów/czarodziejów/itp. Jakoś nie widzę tego w armii na 2000pkt. Pomyślcie ilu takich mądrali występuje w świeci Warhammnera. I akurat trafili do Waszej armii, szczęściarze.  :D

Wiem że zredukowano magię i magiczne przedmioty w stosunku do V ed., ale wg mnie ciągle za mało.
Tytuł: Czary?
Wiadomość wysłana przez: Solitaire w Listopad 07, 2002, 08:26:18 pm
Cytat: "Loremaster"
Nie wiecie czy w Warhammmer Chronicles jest errata do czarów ta z WD bo słyszałem że nie
a jeżeli nie
to kometa z S5 i pioruny na całe pole bitwy no i WD sobie nie poczarują

Nie ma erraty...szkoda :cry:
Tytuł: Czary?
Wiadomość wysłana przez: Falki w Listopad 08, 2002, 06:25:48 am
Cytat: "Solitaire"
Cytat: "Loremaster"
Nie wiecie czy w Warhammmer Chronicles jest errata do czarów ta z WD bo słyszałem że nie
a jeżeli nie
to kometa z S5 i pioruny na całe pole bitwy no i WD sobie nie poczarują

Nie ma erraty...szkoda :cry:

Ale przecież zasady z WD obowiązują? Nie muszą w każdym Annualu przedrukowywać zmian w zasadach, które publikowali w całym poprzednim roku...
Tytuł: Czary?
Wiadomość wysłana przez: Loremaster w Listopad 08, 2002, 09:20:47 am
Owszem obowiązują zasady z Chronicles jako oficialne te w WD były testowe więc obowiązują zasady z Chronicles gdyż tam są tylko porawki do zasad z rulebooka